Guvernul scade norma profesorilor, le da cadrelor didactice posibilitatea pensionarii anticipate si modifica alegerea directorilor de scoli

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 26 iunie 2014, 16:33 Actualitate | Esenţial


Guvernul a adoptat in sedinta de astazi, 26 iunie, o Ordonanta de Urgenta care aduce mai multe modificari Legii Educatiei Nationale. Cu 4 luni inainte de alegerile prezidentiale, Executivul a decis ca profesorii cu grad I si vechime 25 ani vor avea o norma didactica de 16 ore pe saptamana, in loc de 18 cum era pana acum, ceea ce poate majora veniturile acestora din ore suplimentare. In anumite conditii, profesorii se vor putea pensiona la cerere cu 3 ani inainte de limitele de varsta prevazute de lege. De asemenea, OUG modifica procedura de alegere a directorilor de scoli, primarii vor avea voie sa faca parte din Consiliul de administratie al scolii, iar directorul va incheia cu primarul un contract de management financiar-administrativ, au declarat pentru HotNews.ro surse oficiale participante la sedinta.

Ordonanta de urgenta adoptata astazi, 26 iunie, de Guvern, mai prevede, pentru invatamantul superior, ca profesorii universitari nu pot fi titulari decat in relatie cu o singura universitate si ca rectorii nu pot avea mai mult de 2 mandate succesive complete, potrivit surselor citate.

Guvernul a anuntat printr-un comunicat de presa remis HotNews.ro ca a adoptat astazi, 26 iunie, in sedinta Ordonanta de Urgenta (OUG) privind instituirea unor masuri in domeniul educatiei, cercetarii stiintifice si pentru modificarea unor acte normative.

Potrivit comunicatului Executivului, OUG adoptat de Guvern reglementeaza, printre altele, urmatoarele:
  • modificarea duratei invatamantului profesional,
  • organizarea invatamantului postliceal,
  • constituirea si conducerea consiliilor de administratie ale unitatilor de invatamant,
  • modalitatea de organizare si desfasurare a concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante in invatamantul preuniversitar de stat,
  • norma didactica a personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar,
  • posibilitatea personalului didactic de predare, de conducere, de indrumare si control de a fi pensionat, la cerere, in anumite conditii, cu 3 ani inainte de limitele de varsta prevazute de lege,
  • sprijinirea copiilor si a tinerilor capabili de performante inalte.
La inceputul sedintei de Guvern, premierul Victor Ponta a declarat ca spera ca "prin ordonanta pe care o adoptam astazi, care tine de regimul sistemului de educatie, indreptam foarte multe dintre lucrurile nedrepte care au fost comise impotriva profesorilor si facem in asa fel incat sa avem un sistem din ce in ce mai bun". Premierul a facut aceste afirmatii dupa ce i-a multumit ministrului Educatiei si profesorilor pentru faptul ca "evaluarea nationala s-a incheiat cu bine".

HotNews.ro a scris astazi, dupa inceperea sedintei de guvern, ca executivul discuta aprobarea unei ordonante de urgenta care prevede reducerea normei de ore pentru profesorii cu grad I didactic si vechime in munca de peste 25 de ani, precum si reducerea varstei de pensionare in cazul profesorilor cu gradul I, dupa cum ne-au declarat surse oficiale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















41842 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    “evaluarea nationala s-a incheiat cu bine”????!!!! (Joi, 26 iunie 2014, 17:46)

    luptacuprostia [utilizator]

    http://www.contributors.ro/editorial/cine-le-cere-iertare-copiilor-scrisoarea-unei-profesoare-de-limba-romana/
  • +4 (4 voturi)    
    Si care era urgenta? (Joi, 26 iunie 2014, 18:29)

    tarantella [utilizator]

    O asemenea lege putea fi initiata si votata in parlament. Tocmai de asta au ajuns jigodiile alea sa se ocupe de tot felul de nimicuri fara valoare juridica: scrisorele si declaratii: de plictiseala.
    Doar la casieria tractirului se mai incinge atmosfera. O data pe luna.
    • +3 (5 voturi)    
      Urgenta era (Joi, 26 iunie 2014, 21:15)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tarantella

      sa ia Ponta cat mai multe voturi de la profesori.
      Un nenorocit plagiator si mincinos.
      • +1 (1 vot)    
        pai doar a fost ajutat de profesori, nu? (Vineri, 27 iunie 2014, 8:57)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        altfel cum ajungea la lucrarea copy-paste? si cum reusea sa treaca cu ea?
      • +2 (2 voturi)    
        urgenta era chiar Ciorbea (Vineri, 27 iunie 2014, 10:23)

        Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        s-a dat prin OUG ca sa nu fie contestata la CCR.
        in momentul in care creezi avantaje pentru "profesori gradul I cu 25 ani vechime" ai o problema constitutionala serioasa datorita discriminarii prin varsta.
        daca s-ar fi dat prin lege pica lejer la CCR.
        asa, are si nulitatea de Ciorbea ocazia sa tzuce mana care l-a pus intr-o functie atat de importanta.
  • 0 (4 voturi)    
    scad norma (Vineri, 27 iunie 2014, 8:55)

    misa2002_2006 [utilizator]

    adevarul e ca sunt cam obositi profesorii astia..
    se lupta din greu sa faca bani din meditatii..
    dupa ce ca au o programa cu vacante enorme, pe banii nostri, si dupa ce ca au un program mai scurt ca al nostru, al oamenilor de rand care lucram pe la patroni, acum li se reduc orele de la 18 la 16/sapt. de ce?16 ore pe saptamana, inseamna 3 ore pe zi..atat poate un profesor sa predea?sau asta e in loc de marirea salariilor care le-a fost promisa de Ponta mincinosul, si pt ca nu are de unde dracu sa mai dea bani, le reduce programul?eu lucrez cel putin 40ore/sapt. altii sunt si mai norocosi..au si 300ore/luna
    noua cine ne reduce programul dupa 25 de ani de activitate, ma rog, pe acelasi salariu?
    Profesorii acestia care la examenele lor de evaluare abia de scot un 5 si care nu se ocupa asa cum ar trebui de predarea materiilor,tocmai ca sa ne oblige sa punem copiilor meditatori, eu nu le-as da un leu in plus si i-as obliga pe banii lor sa se specializeze si sa schimbe metoda de studiu pt elevi, pt ca este una invechita si ineficienta! pregatirea copiilor nu corespunde cerintelor reale din viara de zi cu zi..degeabaa ii obligam sa invete sa rezolve probleme matematice complicate, cand ei nu au unde aplica ceea ce au invatat!
    tara asta si guvernantii nostri le creeaza locuri de munca de ospatari, croitori,soferi, si pt munca cu tarnacopul..si daca nu le place, someri.. asta e tot ce pot oferi guvernantii, viitorului tarii..
    iar noi, parintii, cei care ii tinem pe salarii din cotizatiile noastre, privim si privim de mai bine de 25 de ani si nu facem altceva nimic..
    luati de va odihniti profesori! fiti fericiti si aveti grija sa votati cu Ponta si mafia lui
    • +1 (3 voturi)    
      ai dreptate... (Vineri, 27 iunie 2014, 9:19)

      costache2 [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Ai dreptate, profesorii astia o duc prea bine.. Asa ca iti recomand o schimbare de cariera...
    • +2 (4 voturi)    
      Solutie (Vineri, 27 iunie 2014, 9:31)

      munuc [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Fa-te profesor! Nu mai lucra la patron!
      Noi parintii, ar trebui sa cerem guvernantilor sa plateasca profesorii care merita si pentru materiile care trebuie astfel incat sa nu mai fie nevoie de meditatii nici pentru elevi nci pentru dascali. Sa iesim odata din ipocrizia asta nationala cum ca invatamantul e gratuit. Invatamantul costa o gramada si ar trebui muult mai bine gestionati banii.
      • 0 (2 voturi)    
        de ce nu cereti (Vineri, 27 iunie 2014, 10:34)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui munuc

        parintilor de ce nu cereti, si asteptati doar sa se faca minuni?
        da, trebuie cerut..
        cati dintre voi ati avut macar curajul sa refuzati sa platiti un fondul clasei sau strangerea de bani pt petreceri si cadouri de sfarsit de an pt profesori?despre ce vorbim aici?
        care profesori ar merita si care nu?
        invatamantul gratuit prin lege, de fapt costa..cati dintre voi parintii ati avut curaj sa spuneti: nu vrem caiete speciale? fa dumneata domnule profesor 3 exemple cu pixul si face si copilul meu apoi, restul? cati dintre voi ati reclamat faptul ca nu sunt aduse suficiente manuale la clase? sau ca cele aduse sunt vai de mama lor?
        de ce le luati apararea cand peste tot e la fel?
        de ce le luati apararea, cand un copil mai saracut e pus in spatele clasei, pt ca acei cu parinti cu bani si care vin in fiecare zi la scoala, vor copiii in primele banci si premianti?
        in articol se vorbeste despre orele reduse ale profesorilor..cum sa lucrezi doar 3 ore pe zi? unde s-a mai pomenit asa ceva?
        alooo! treziti-va!
        • 0 (2 voturi)    
          cine cui sa ceara? (Vineri, 27 iunie 2014, 14:59)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

          cred ca discutiile despre norma didactica trebuie lasate pe seama celor care pot evalua corect cate ore in afara clasei implica cele 3 ore pe zi. faptul ca un profesor slab nu isi pregateste ora nu e un argument sa-l aglomerezi si pe cel care o face.
          in rest aveti dreptate.. nu e prost cine cere. asta nu inseamna totusi ca statul, prin ministerul educatiei, nu esueaza lamentabil. dar nu cred ca exista suficient spirit civic in randul parintilor pentru a schimba ceva. nu exista pentru ca si ei au fost intr-o vreme elevi in acelasi sistem...
    • +1 (5 voturi)    
      norma redusa (Vineri, 27 iunie 2014, 9:39)

      antibibitza [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Inainte sa dechizi gura ar fi indicat sa te informezi.
      1. norma de lucru la scoala este de 18 ore DE PREDARE. E greu sa explici aluia de la saiba cate ore pierzi cu pregatitul orelor de a doua zi. Cate ore pierzi corectand caiete, teste, lucrari. E greu de explicat cate ore pierzi elaborand o simpla lucrare de evaluare.
      2. Rog stimabilul antevorbitor sa precizeze cat costa ora de meditatie la sport, muzica, arte plastice, cunoasterea mediuluim religie. Poate reusim sa intelegem cam cati bani negrii castiga un profesor de la disciplinele enumerate anterior.
      3. In invatamant sunt si uscaturi, nimeni nu neaga, insa a generaliza ca TOTI sunt niste mizerii umane, niste plosnite care stau pe banii nostrii si ne strica viitorul nu cred ca este o atitudine de urmat.
      4. Cati dintre parinti stiu unde invata copilul, cati au fost la sedintele cu parintii, cati au luat masuri in urma parerilor profesorului de la clasa ? Parintii stiu doar sa se lamenteze in clasa a VIII-a, si a XII- a ca profesorii nu i-ai invatat carte. Parintii ce au facut in acest timp?
      In invatamant se lucreaza cu materialul clientului: nu poti sa semeni matraguna si sa speri ca iese ceapa ciorii.
      Invatamant cu sila nu se face, degeaba profesorul se chinuie sa predea, sa fixeze si sa evalueze daca parintele nu intelege ca perioada scolara este un parteneriat Scoala-Parinte, ca munca "prostului" de la catedre trebuie continuata si acasa de parinte.
      • 0 (2 voturi)    
        sa nu beti apa rece (Vineri, 27 iunie 2014, 10:22)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui antibibitza

        domnilor profesori, la cat transpirati, sa nu beti apa rece, ca o sa faceti cu totii galci!
        de-aia am ajuns unde am ajuns, pt ca niste orbi, carora le sunt afectate odraslele din cauza nepredarii corespunzatoare a materiilor la ore, sustin actiunile psd-iste si pe un copy-paste!
        ne meritam soarta!
        si apropos antibibitza, as vrea sa stiu, cate ore pierzi corectand caiete?
        si da, chiar si profesorii de sport mediteaza.. ar trebui sa nu va mai dati asa raniti!
        si da... stiu profesoara de matematica, care porneste o problema mai complexa la tabla, se impotmoleste in rezolvarea ei si cere ajutorul unui elev, ghici- olimpic..
        stati cu mana intinsa la putinul ban al parintelui, pt acele meditatii care nu ar trebui facute in particular, pt ca materia ar trebui predata la scoala asa cum trebuie, ca sa inteleaga toti.
        dar interesul vostru e sa ajungeti repede la pauza, sa va fumati tacticosi tigara si sa va sorbiti cafeaua, sa stati de vorba cu parintii care alearga cu cadouri pt note si alte chestii de-astea! asa ca ..
        stiti de ce nu mai are ursul coada..nu?
        pe cine incercati sa convingeti? am trecut prin astea cu 2 copii, nu aveti cum sa ma dati inapoi de la ceea ce afirm.
        daca nu va convine ceea ce scriem despre voi, nu mai intrati aici sa cititi!
        si nu am cum sa ajung profesor..nu pot fi toti profesori..mai trebuie sa mai si munceasca unii, ca sa fie platiti profesorii!
        nu aveti nici un pic de rusine..va lasati manjiti cu totii, pretreceri de sfarsit de an, cadouri cu pretentii, si cand e vorba de parerea multimii, veniti cu comentarii josnice..
        daca e asa greu in invatamant, va invit la munca la patron!
        • 0 (2 voturi)    
          restul e ... tacere (Vineri, 27 iunie 2014, 11:07)

          antibibitza [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

          Trage adanc aer in piept si respira ... sa nu cumva sa faci vreu accident .
          Ai avut 4 puncte la care sa imi dai replica si ai retinut doar "cate ore pierzi corectand caietele" si ca "profesorii de sport mediteaza". Patetic, jalnic si de-a dreptul jignitor la adresa cadrelor didactice care isi fac treaba. Culmea e ca stiu si cazurile celor care au vocatie de cadru didactic, care isi fac treaba cum trebuie, cu drag dar si cazurile in care profesorii vin la ore doar ca sa scape de acasa.
          Banuiesc ca ai facut scoala in mediu privat, asa ca te rog inmulteste 5 minute cu 30 de copii si o sa vezi cate ore se pierd cu corectarea caietelor / testelor doar de la o materie.
          Restul e o polemica in care nu am de gand sa intru ....
          P.S. NU sunt profesor.
          • +1 (1 vot)    
            daca nu esti profesor,de ce esti atat de ofuscat? (Vineri, 27 iunie 2014, 11:39)

            misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui antibibitza

            "Trage adanc aer in piept si respira ... sa nu cumva sa faci vreu accident .
            Ai avut 4 puncte la care sa imi dai replica si ai retinut doar "cate ore pierzi corectand caietele" si ca "profesorii de sport mediteaza".
            Nu am vrut sa raspund punctual, ca nu sunt la scoala, profesore......
            si apoi
            5 min *30copii fac 150 de min.
            adica mai precis 2ore jumate,
            plus 3 de la catedra.. sunt cam multe ore .. adevarat.. fata de 10ore pe zi lucrate, ale amaratilor care duc copiii la scoala, sa ii scoleasca unii ca tine.. cu dedicatie..
            nu se compara.. ca e aproape dublu.. chiar si de ai avea la mai multe clase, de predat, nu se nimereste sa le dai la toate odata lucrare..ca doar nu esti prost sa te aglomerezi singur cu lucrul...
            Trebuie sa ne masuram cunostintele, ca sa pot spune o parere, sau ce?
            Te crezi asa de sus, de important..
            si toti ar trebui sa fie de acord cu tine?.. "restul e doar tacere".."nu ma bag in polemica"..
            Normal ca nu te bagi, ca nu ai cu ce sa argumentezi tot ce am scris acolo...
      • 0 (2 voturi)    
        cred ca nu esti normal daca intrebi asa ceva (Vineri, 27 iunie 2014, 10:52)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui antibibitza

        "Parintii stiu doar sa se lamenteze in clasa a VIII-a, si a XII- a ca profesorii nu i-ai invatat carte. Parintii ce au facut in acest timp?"
        se vede de la o posta ca esti profesor...
        pai daca ai privi in profunzime, nu superficial, ti-ai da seama ca parintii trebuie sa munceasca, sa aiba cu ce imbraca copilul, ce ii pune pe masa, ce sa ii puna in ghiozdan, sa mearga la scoala..
        parintele munceste sa te tina pe tine acolo, sa ai grija de copilul lui, sa il inveti tot ceea ce trebuie sa stie, in orele de program scolar..
        traim intr-un secol in care angajatorii ne cer sa muncim si in somn, daca se poate..
        nimic nu ne apara..codul muncii votat cu sarg de guvernanti, este facut in favoarea angajatorului..angajatul este cel defavorizat..
        nu esti multumit de salariu? nici noi nu suntem, dar mergem mai departe, ca daca nu ne convine, stii ce ni se spune? mai sunt alti 20 la usa, asteapta sa fie angajati..
        in aceste conditii, voua va reduce programul..
        ce e mai important e ca acestea sunt actiuni ale guvernantilor pt a crea conflicte de masa..numai asa pot ei conduce, si vota legi, dupa bunul lor plac..
        chestia asta insa o intelege numai cine poate!
        • +1 (3 voturi)    
          "e usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune" (Vineri, 27 iunie 2014, 11:37)

          antibibitza [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

          Acum realizez de ce esti asa de incins. Esti unul dintre cei care au facut copii doar "pentru ca asa trebuie" si, din pacate pentru ei, nu esti in stare se ii si cresti.
          Educatia incepe acasa, e doar continuata de catre scoala in PARTENERIAT cu parintele. Asta e ceea ce tu nu poti intelege. Nu ai timp sa te ocupi de copil ? Nu ai timp sa vezi in fiecare seara ce a facut la scoala, ce teme si-a facut sau nu, ce note a luat? Si te mai miri ca ajugem sa privim la stiri cum copii de 13 ani ajung in dependenti de droguri, ca la 16 ani e insarcinata si multe alte grozavii care se intampla pentru ca parintele "nu are timp".
          A sustine ca tu esti cel care sustine un profesor este aberant, E ca si cum ai sustine ca profesorul, militianul, militarul, doctorul si alti ANGAJATI ai statului sunt la fel de folositori precum cainii comunitari si buni doar de eutanasiat.
          Copilul meu e singura avere. Toata agoniseala mea, tot chinul si stresul zilnic (prin care trecem toti inclusiv eu si tu) sunt pentru copil. Oricat de obosit as fi tot verific ce a facut copilul peste zi, NU doar il intrebi.
          Sunt profesori si profesori, parinti si parinti .... accepta ca nu profesorii sunt gaura neagra a economiei. Atitudinea noastra, e cea care a facut ca dupa 24 de ani sa fim in acelasi punct.
          • -1 (1 vot)    
            norma profesoilor (Vineri, 27 iunie 2014, 12:01)

            Camelia MChitu [anonim] i-a raspuns lui antibibitza

            bine punctate
          • +1 (1 vot)    
            pe langa ca nu ai curajul sa recunosti (Vineri, 27 iunie 2014, 12:12)

            misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui antibibitza

            ALOOO!!! pe langa faptul ca nu ai curaj sa recunoti ca esti profesor, incerci cu nerusinare sa bati campii si sa ne abati de la subiect.
            "A sustine ca tu esti cel care sustine un profesor este aberant."
            Nu e aberant, E ADEVARAT. din banii mei si ai altuia care munceste, sunteti platiti voi, bugetarii, vesnic nemultumiti ... profesorul, militianul, militarul, doctorul si alti ANGAJATI ai statului.
            In articol nu e vorba despre viata mea..
            Nu am discutat despre cat de mult timp am acordat rezolvarii temelor copiilor... si chiar si asa.. de ce trebuie sa lucreze copiii teme, acasa, si sa nu faca lucrul asta, la scoala?
            pentru ca invatamantul romanesc este ramas cu procedura de pe vremea comunismului.. ghiozdane grele, care le afecteaza coloana vertebrala copiilor, teme multe, sa nu aiba timp de alte ocupatii.
            stii ce...du-te cu Dumnezeu.. ca nu trebuie sa iti explic acum cum functioneaza un sistem bugetar...
            si nici nu trebuie sa ma justific de ce am facut copii, sau cat timp aloc copiilor pt teme si educatie..
            este o mare onesimtire sa imi spui ca am facut copii pt ca asa trebuie si ca nu sunt in stare sa ii cresc...ma cunosti cumva, de afirmi lucrurile astea public?
            ai grija "profesore", ca deja ai trecut de linia permisului..
            adevarul e ca va doare la basca pe majoritatea profesorilor. si chiar daca mai sunt si din cei care isi vad de job-ul lor "cu dedicatie",ca sa te copiez.. cu o floare nu se face niciodata, primavara..
            si profesorii fac parte din gaura neagra a economiei.. ca doar nu am vazut nici unul care sa faca meditatii, si sa plateasca impozit la stat pt orele predate particular..
            Au o vorba turcii: SICTIR!
      • 0 (0 voturi)    
        norma redusa (Duminică, 29 iunie 2014, 7:51)

        AlexandruCiobanuc [anonim] i-a raspuns lui antibibitza

        perfect adevarat ,cine crede ca e usor in invatamant sa mearga acolo.
    • -1 (1 vot)    
      invatamant (Duminică, 29 iunie 2014, 7:42)

      AlexandruCiobanuc [anonim] i-a raspuns lui misa2002_2006

      lucreaza si d-ta macar un semestru in invatamant si ai sa vezi ca e mai greu ca la patron .Munca unui profesor nu se rezuma la cele3-4 ore pe zi ce le preda la clasa .
      • +1 (1 vot)    
        domnule ce vreti sa spuneti???? (Luni, 30 iunie 2014, 13:36)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui AlexandruCiobanuc

        domnule ce vreti sa spuneti????
        ca e mai greu sa lucrezi cu niste copii, decat sa tragi la pila, sau la fiare?
        ce mama dracu vreti sa insinuati? ca 3 ore pe zi, plus inca 3 ore de corectat lucrari, este prea mult pt un profesor?pai nu tb sa fie oricine profesor..tb sa ai un psihic bun, sa stai bn cu nervii..la noi oricine face o facultate, asa cum o face, se poate numi profesor..ar tb consultati intr-un mod mult mai concret, din punct de vedere al sanatatii..pt ca unii dintre ei chiar sunt labili si fac ce vor cu copii nostri...doar vedem in fiecare zi la televizor cate un cacat de-asta despre ei..
        auzi 6 ore e mult..pe bune?
        sau e prea mult, ca nu mai au timp de propriile lor afaceri? nu mai au timp destul sa predea si sa corecteze pt orele suplimentare, care le fac cu copiii in particular, si pt care se incaseaza bani negri, bani pe care nu au curaj nici unul dintre ei sa ii declare...nu domnule..ar tb sa va retrageti cuvintele...astia au vacante de aproape jumatate de an... iar eu nu pot sa imi iau concediul cuvenit pe un an de zile.. sa merg sa predau? pai daca am preda toti. cine ar mai munci, ca sa putem primi salariile???sau ati uitat ca profesorii sunt bugetari?
        voi vreti sa spuneti ca a preda e mai greu decat a lucra in mina, sau decat a face operatii??
        pai doctorii aia taie cu bristuriul, mai mult de 6 ore pe zi.. au ture de 12 ore...si avem pretentii sa fie fresh in fata noastra, sa nu greseasca, ii acuzam de mal-praxis, fara sa luam in calcul cat sunt de obositi...
        sa le dam si lor ocazia sa iasa mai devreme la pensie, si sa lucreze ore mai putine, nu asa ar trebui?
        profesori ai caror elevi nu trec examenele de capacitate sau de bac, de ce nu sunt acuzati de mal-praxis?
        hai sa terminam cu cacaturile astea, ca se impute prea rau ...
        pt unii muma, si pt unii ciuma..asa e la romani..
        s-a facut si Ponta copy-paste cu niste voturi de incredere de la profesorii cu 25 de ani vechime..
        stiti ce pt unii ca d-voastra, suntem in situatia in care suntem..
  • +2 (2 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 27 iunie 2014, 11:07)

    Erasm [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Sunt de acord ... (Sâmbătă, 28 iunie 2014, 10:01)

      shutu [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      ... cu respectiva concluzie la care ati ajuns in discutia de care ati pomenit: mai multa munca, mai multi bani!
      Spunea cineva mai sus si cred ca are dreptate in privinta temelor date acasa ... cred ca ar fi cazul sa se renunte totalmente la acest obicei, eventualele exercitii pentru fixarea cunostintelor trebuind sa fie rezolvate intr-un program de tip after-school, sponsorizat de stat, nu de parinti.
      Parintii, la rândul lor, sa nu discute jignitor la adresa profesorilor de față cu ai lor copii, ci activitatea de control asupra activitatii de peste zi sa se rezume la mai mult decat atat, la principii de viata, experiente pe care copiii le-au trait in acea zi, diferite frustrari sau bucurii avute, etc... fara interventia parintilor in viata copiilor nu se va putea ajunge la un final fericit. A-ti lasa copilul doar pe mana profesorului ca doar de-aia-i platit, nu rezolva mare lucru! Lucrez in invatamant si le spun parintilor la fiecare inceput de an scolar, cat si la final ca, atat meritele, cat si esecurile trebuie sa ni le asumam cu totii.
  • +2 (4 voturi)    
    Se pare ca nu stiati sau ati uitat, (Vineri, 27 iunie 2014, 11:33)

    Mihail4321 [utilizator]

    dar norma didactica a profesorilor de gradul I cu peste 25 de ani vechime era de 16 ore de pe vremea lui Ceausescu si a crescut la 18 ore (cum au restul profesorilor) prin Legea Educatiei National 1/2011, deci nu este un favor, ci o revenire la prevederile anterioare.
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuni! Minciuni! (Miercuri, 11 februarie 2015, 19:38)

    DorinaNecsa [anonim]

    Cum toate minciunile trec, va trece si asta de buna. Oricum, nu e nimic adevarat si nici nu-i trebuie nimanui pensionare anticipata nici cu reducerea pensiei cu 48%, ca acum, nici altfel, ca oricum tot muritori de foame vom fi. Mai bine sa creasca guvernul nostru un pic salariile in invatamant.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by