​Articol actualizat

Blat PNL cu Puterea. Camera Deputatilor a votat o lege care ii scoate din incompatibilitate pe primarii si sefii consiliilor judetene care sunt si membri ai adunarilor generale ale companiilor locale de utilitati. Iohannis, un beneficiar al legii. Vezi de ce respinge ANI modificarile

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 24 iunie 2014, 13:43 Actualitate | Esenţial

 documente
Camera Deputatilor a adoptat, marti, ca for decizional, o lege care castreaza Agentia Nationala de Integritate, prin votul partidelor de la Putere, insa si cu spijinul tacit al PNL, care s-a abtinut. Legea scoate din starea de incompatibilitate primarii si presedintii consiliilor judetene care sunt si membri ai adunarilor generale ale companiilor de utilitati de la nivel local, o serie intreaga de alesi locali primind pana acum decizii de incompatibilitate de la ANI.

  • Vezi in text punctul de vedere negativ al ANI si mizele financiare si politice ale acestei legi.

Camera Deputatilora votat marti, cu 215 voturi pentru, 36 impotriva si 62 de abtineri, un proiect de lege care le da dreptul primarilor si sefilor de Consilii Judetene sa faca parte din Consiliile de Administratie al companiilor de utilitati publice. Practic, odata intrata in vigoare, legea i-ar scapa pe multi dintre alesii locali de acuzatiile de incompatibilitate. (Vezi atasat proiectul de lege si amendamentele).

documente
(24 Iun 2014) PDF, 237KB
PSD, PPDD, UDMR, PC si minoritatile nationale aletele decat cea maghiara au votat masiv pentru acest proiect de lege.

PDL si neafiliatii au votat impotriva (in cea mai mare parte), insa colegii democrat-liberalilor din opozitie, PNL, s-au abtinut de la vot, in cea mai mare parte (60 de deputati). 13 liberali au votat insa pentru proiectul de lege sustinut de PSD si aliatii lor de la Putere.

Unul dintre marii beneficiari ai acestei legi este presedintele PNL, Klaus Iohannis, care este primar al Sibiului si se judeca cu ANI intr-un caz de incompatibilitate. El a declarat recent ca va renunta la candidatura la presedintia Romaniei, daca instanta de judecata va confirma decizia ANI de incompatibilitate in cazul lui.

Pentru a intra in vigoare, legea trebuie promulgata de presedintele tarii si publicata in Monitorul Oficial.

Proiectul a fost initiat in 2013 de sase deputati PSD - Axente Ioan (Sibiu), Gheorghe Fraticiu (Sibiu),  Roman Gheorghe (Sibiu), Marian Neacsu (Ialomita), Florin Iordache (Olt) si Covaci Dorel (Timisoara). Ei au depus in data de 8 aprilie 2013 la Camera Deputatilor o initiativa legislativa privind completarea si modificarea legii administratiei publice (215/2001).

Ce prevede initiativa celor 6 PSD-isti:

Astfel, in proiectul de lege se arata ca la articolul 13 se introduc urmatoarele alineate:
  • "Primarii comunelor, oraselor, municipiilor precum si presedintii Consiliilor Judetene sunt reprezentantii de drept ai unitatilor administrativ - teritoriale in adunarea generala a asociatiilor respective; primarii si presedintii Consiliilor Judetene isi pot delega calitatea de reprezentant in adunarea generala a asociatiei prin dispozitie, orice alte dispozitii contrare in materie se abroga"
  • "Consiliul de administratie exercita conducerea executiva a asociatiei de dezvoltare intercomunitara si este format din cel putin 5 membri alesi din cadrul membrilor adunarii generale a asociatiilor".
Ce inseamna aceste noi prevedere? In primul rand, se consfinteste in clar faptul ca primarii si  presedintii de Consilii Judetene sunt reprezentanti de drept in conducerea asa numitelor asociatii de dezvoltare intercomunitara. Ce reprezinta aceste asociatii?
  • Potrivit legii 215, asociatiile de dezvoltare intracomunitara sunt  "structurile de cooperare cu personalitate juridica, de drept privat, infiintate, in conditiile legii, de unitatile administrativ-teritoriale pentru realizarea in comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori furnizarea in comun a unor servicii publice".
Problema era ca, potrivit legii 161 din 2003 care introducea o serie de incompatibilitati, la capitolul alesi locali se arata ca acestia sunt, intre altele, incompatibili cu urmatoarele functii:
  • d) functia de presedinte, vicepresedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administratie ori cenzor sau orice functie de conducere ori de executie la societatile comerciale, inclusiv bancile sau alte institutii de credit, societatile de asigurare si cele financiare, la regiile autonome de interes national sau local, la companiile si societatile nationale, precum si la institutiile publice.
Prin noua lege, incompatibilitatea prevazuta de legea 161 este eliminata deoarece, pe langa consfintirea in clar a dreptului primarilor si presedintilor de Consilii Judetene de a face parte din conducerea serviciilor de utilitati publice, se arata ca "orice dispozitie contrara se abroga".

Care este miza acestei modificari? Intr-un articol publicat in 2013, Dan Tapalaga explica faptul ca exista o miza financiara uriasa: Regiile de apa si canal, transport, termoficare, societatile publice care gestioneaza serviciile de salubrizare, asfaltare strazi si intertinere spatii verzi gestioneaza bugete si fonduri europene in valoare de zeci/sute de milioane de euro, iar din cauza acestei legi primarii, presedintii de CJ si alesii locali nu au acces in mod direct la gestionarea banilor. RAJA Constanta a angajat in 2011 fonduri europene in valoare de 250 de milioane de euro (douasutecincizeci). Regia Autonoma de Transport Bucuresti a avut in 2012 un buget de circa 600 milioane lei.

Potrivit ANI, prezenta primarilor si a presedintilor de Consilii Judetene in Asociatiile de Dezvoltare Intercomunitara, genereaza o stare de incompatibilitate in situatia in care, la nivelul judetului respectiv, Asociatiile de Dezvoltare Intercomunitara constituie un operator regional. In majoritatea acestor Asociatii de Dezvoltare Intercomunitara sunt membrii primarii comunelor/oraselor din care este alcatuita asociatia. Aceste asociatii au fost infiintate pentru a putea derula proiecte pe fonduri europene la nivel regional.

Reamintim ca Romania s-a angajat intre altele, prin Mecansimul de Cooperare si Verificare pe justitie, sa nu modifice legile anticoruptie, iar aceasta initiativa legislativa face acest lucru.

  • Cum explica ANI nocivitatea acestei legi votate in liniste de parlamentari

Intr-un punct de vedere transmis de Agentia Nationala de Integritate la Parlament, ANI explica de ce este nociva legea care le da voie primarilor si sefilor de consilii judetene sa faca parte din adunarile generale ale actionarilor (AGA) companiilor de utilitati:

1. Propunerea legislativa privind modificarea si completarea Legii 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice (plx. 463/2013) nu a fost inaintata Agentiei Nationale de Integritate pentru formularea unui punct de vedere.
2. Agentia Nationala de Integritate nu sustine adoptarea propunerii legislative anterior mentionate, din urmatoarele considerente:

Prin amendamentele admise, ca urmare a Raportului intocmit de Comisia pentru industrii si servicii din cadrul Camerei Deputatilor, se propune modificarea alineatului (8) al articolului 10 din Legea nr. 51/2006, dupa cum urmeaza:

(8) Prin derogare de la prevederile art.37 si art.92 din Legea nr.215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, statutul si actul constitutiv ale asociatiilor de dezvoltare intercomunitara cu obiect de activitate serviciile de utilitati publice se aproba prin hotarari ale autoritatilor deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale membre si se semneaza, in numele si pe seama acestora, de primarii unitatilor administrativ-teritoriale asociate si/sau, dupa caz, de presedintii consiliilor judetene care sunt reprezentantii ai comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor in adunarile generale ale asociatiei; primarii si presedintii consiliilor judetene isi pot delega calitatea de reprezentant in adunarea generala a asociatiei, prin dispozitie.¬

In conformitate cu dispozitiile art.37 din Legea nr. 215/2001:

Persoanele imputernicite sa reprezinte interesele unitatii administrativ-teritoriale in societati comerciale, regii autonome de interes local, asociatii de dezvoltare intercomunitara si alte organisme de cooperare sau parteneriat sunt desemnate prin hotarare a consiliului local, in conditiile legii, respectandu-se configuratia politica de la ultimele alegeri locale",cu luarea deci in considerare a normelor imperative ce reglementeaza incompatibilitatile prin Legea nr. 161/2003.

In conformitate cu dispozitiile art.92 din Legea nr. 215/2001:

  • Persoanele imputernicite sa reprezinte interesele unitatii administrativ-teritoriale in societati comerciale, regii autonome de interes judetean, asociatii de dezvoltare intercomunitara si alte organisme de cooperare sau parteneriat sunt desemnate prin hotarare a consiliului judetean, in conditiile legii, respectand configuratia politica rezultata dupa alegerile locale.
  • Prin propunerea legislativa se doreste ca primarii si presedintii consiliilor judetene sa faca parte de drept din organele de conducere ale asociatiilor de dezvolare intercomunitara cu obiect de activitate serviciile de utilitati publice.
  • Potrivit legislatiei din Romania, Consiliul Local al unitatii administrative teritoriale  desemneaza un reprezentant al sau in cadrul societatilor prestatoare de servicii, doar in exercitarea atributiilor prevazute de art. 36 alin.(3) lit. c) din Legea nr. 215/2001, potrivit caruia ¬consiliul local exercita, in numele unitatii administrativ-teritoriale, toate drepturile si obligatiile corespunzatoare participatiilor detinute la societati comerciale sau regii autonome, in conditiile legii.
  • Unitatile administrativ teritoriale au posibilitatea sa desemneze un reprezentant in conformitate cu dispozitiile legale, fara a  incalca regimul juridic privind incompatibilitatile, in conditiile in care, prestarea serviciilor de catre operator, cu evidenta contabila si de gestiune se face pentru fiecare unitate administrative teritoriala in parte, ceea ce subliniaza caracterul de interes local pe care il are aceasta asociere.

In acest sens, mentionam dispozitiile art. 63 alin (5) din legea nr. 215/2001, potrivit carora, primarul coordoneaza realizarea serviciilor publice de interes local prestate prin intermediul aparatului de specialitate.

Reprezentarea autoritatii administrativ teritoriale in adunarile generale ale societatilor comerciale de interes local se poate realiza de catre persoane stabilite prin hotarare a consiliului local si a caror desemnare nu incalca regimul incompatibilitatilor.

Dispozitiile art. art.91 alin. (2) lit.b) din Legea nr.215/2001 stabilesc ca:

2) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) lit. a), consiliul judetean:

  • b) hotaraste infiintarea sau reorganizarea de institutii, servicii publice si societati comerciale de interes judetean, precum si reorganizarea regiilor autonome de interes judetean, in conditiile legii;
  • d) exercita, in numele judetului, toate drepturile si obligatiile corespunzatoare participatiilor detinute la societati comerciale sau regii autonome, in conditiile legii;
Prin urmare, numai consiliile locale respectiv consiliile judetene, in indeplinirea atributiilor legale, pot desemna prin hotarari ale autoritatii deliberative, persoanele care urmeaza sa reprezinte UAT-ul in cadrul asociatiilor si societatilor comerciale sau regii autonome infiintate de catre acestea.

Astfel,  reprezentarea autoritatii administrativ teritoriale in adunarile generale ale societatilor comerciale de interes local sau asociatiile de dezvoltare intercomunitara se poate realiza de catre orice persoana stabilita prin hotarare a consiliului local sau a consiliului judetean si a carei desemnare nu incalca regimul incompatibilitatilor.

Participarea unitatii administrativ teritoriale printr- o asociatie de dezvoltare  intercomunitara in cadrul unui operator economic, care functioneaza in regimul juridic al unei societati comerciale, ce serveste mai multe unitati administrativ-teritoriale este realizata din nevoia unui interes local, care impreuna cu celelalte interese locale asociative, stabilesc un cadrul general comun, cu caracter regional din punct de vedere geografic, nefiind necesara  sau obligatorie desemnarea primarilor si presedintilor de consilii judetene in cadrul organelor colective de conducere ale acestor entitati.

De asemenea, prin amendamentul formulat de domnul deputat Gheorghe Marin,se propune modificarea alineatului (6) al articolului 34 din Legea nr. 51/2006, dupa cum urmeaza:

(6) Operatorii subordonati autoritatilor administratiei publice locale, avand statut de societati reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu capital al unitatilor administrativ-teritoriale, respectiv operatorii regionali, care au beneficiat de un contract de delegare a gestiunii prin atribuire directa, nu pot fi privatizati si nu pot atribui managementul unor entitati private pe toata durata contractului de delegare a gestiunii.

Din motivatia care sta la baza propunerii de modificare a alineatului (6) al articolului 34 rezulta ca acest amendament este necesar intrucat sunt operatori economici dintre cei prevazuti la alin.(6) care au deja contracte de asociere valabile si care, in conditiile actualei reglementari, nu mai pot functiona.

Mentionam ca in actuala reglementare operatorii care au beneficiat de un contract de delegare a gestiunii prin atribuire directa, nu pot fi privatizati, nu pot atribui managementul unor entitati private si nu se pot asocia pe toata durata contractului de delegare a gestiunii.

Prin urmare, prin amendamentul propus si adoptat de catre Comisia pentru industrii si servicii din cadrul Camerei Deputatilor se incearca legalizarea unor asocieri care au fost realizate cu nerespectarea dispozitiilor art. 34 alin. (6) din Legea nr. 51/2006si care interziceau expres asocierea operatorilor pe toata durata contractului de delegare a gestiunii.

Opinam ca formularea amendamentului creaza confuzie din punct de vedere al fondului reglementarii , intrucat posibilitatea de asociere a operatorilor care au beneficiat de un contract de delegare a gestiunii prin atribuire directa, poate determina crearea unor entitati si situatii juridice noi care nu sunt explicitate si care nu au fost avute in vedere de legiuitor la momentul reglementarii regimului juridic privind incompatibilitatile si conflictul de interese. In aceasta situatie, evident ca interesul public ar putea fi afectat prin posibilitatea alesilor locali de a  exercita autoritatea publica cu incalcarea principiilor stabilite prin Legea nr. 161/2003. 

Art. 71 din Legea nr. 161/2003 stabileste ca principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese in exercitarea demnitatilor publice si functiilor publice sunt:impartialitatea, integritatea, transparenta deciziei si suprematia interesului public.Incompatibilitatile sunt situatii reglementate de legiuitor pentru a preveni conflictele de interese. A reglementa exercitarea de atributii pentru alesii locali in cadrul unor entitati neexplicitate de legiuitor, si care nu au fost avute in vedere la momentul reglementarii situatiilor de incompatibilitate, are  ca efect generarea unor conflicte de interese si eludarea principiilor amintite anterior.

De asemenea, din formularea vaga a textului nu rezulta cu exactitate care sunt operatorii care pot fi privatizati si care pot atribui managementul unor entitati private pe durata contractului de delegare a gestiunii.

Astfel, formularea este de natura sa genereze interpretari, fapt care contravine dispozitiilor Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Avand in vedere argumentele de mai sus, Agentia Nationala de Integritate nu sustine adoptarea   propunerii de modificare a  Legii 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice (Plx. 463/2013).













Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
16107 vizualizari
  • +57 (57 voturi)    
    Iata de ce au nevoie de tot felul de diversiuni (Marţi, 24 iunie 2014, 13:48)

    Maniu [utilizator]

    ca sa faca legi! pentru furat! ce s-a intimplat cu tara asta???
    • +27 (29 voturi)    
      IQ mic (Marţi, 24 iunie 2014, 14:28)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Acesti politicieni, in special de la PSD au un IQ mic. Ei merg pe ideea ca pot modifica efectul fara sa inteleaga cauza. Cand spuneam mai demult ca nu ii duce capul deloc, nu ma credea nimeni.
      • +25 (25 voturi)    
        mic mic aichiuul , dar le merge bine (Marţi, 24 iunie 2014, 14:55)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        Eu cred ca asa prosti cum crezi ca sunt le merge al dracu' de bine.

        Latra toti, fara exceptie, la televizor ca vor democratie, si eu ii ascult ca prostu'.
        are perfecta dreptate.

        Politicieni nenoriciti, sa aveti caldura mare de tot pe lumea ailalta , aka ardivarfocu de lepre.

        De azi nu mai scot capul din lan, ca nu am pt ce, ideea este sa stau cit mai mult departe de democratia aia originala..
        • -6 (6 voturi)    
          ANI (Miercuri, 25 iunie 2014, 7:31)

          xrogo [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

          pa,pa.
          • +4 (4 voturi)    
            voi United Shapagas Of Democracy (Miercuri, 25 iunie 2014, 8:41)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

            visati cu Greta Garbo..zabrelele..prima statie cu peronul pe dreapta va asteapta !
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns Mos Craciun (Joi, 26 iunie 2014, 7:39)

        LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        Total gresit - ii duce capul chiar bine la hotii si acoperirea lor prin legi. Ex. Ponta ia cerut prietenului Sova sa demisioneze ca sal acopere de prejudiciu produs in moinister pe care cu onor l-a condus spre dezastru.
    • -9 (9 voturi)    
      ce furat? (Miercuri, 25 iunie 2014, 1:19)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      imbecilitatea aia de lege trebuia modificata, n-are nici o treaba cu furatul, fa bine si citeste cu atentie, incearca sa pricepi si dupa aia da-ti falnic cu parerea.
    • +10 (10 voturi)    
      Argintii din pixul plagiatorului, liantul USL! (Miercuri, 25 iunie 2014, 7:04)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Unii "dezinteresati" ne indeamna la liniste si la pace cu : 'nu sunt decat vreo 1500 de profitori de pe urma acestei hotii parlamentare la drumul mare'.
      Da, dar acestia formeaza osatura principala a sistemului care va aduce electoratul la alegerile din toamna - majoritate formata din uselistii 'PSD+unpr +pnl+pc', inregimentati disciplinat, 'de la MARE la mici', sub stindardul 'Jos Basescu'.
      Iata ca cei ce conduc PNL sunt oameni cinstiti : ei au scos la iveala aderenta lor indestructibila la unica doctrina : 'Jos Basescu'.
      Acesti vajnici conducatori ai PNL isi acoperisera temporar ticalosia cu o pojghita care a plesnit la cea mai usoara pleznitura din degete a hrebenciucilor si la o rapida exorcizare pe care le-a aplicat-o Sfintia Sa tata-socru Ilie Sarbu.
      Sfintia Sa le-a fost si le-a ramas 'duhovnicul politic', el le arata calea cea dreapta, cea de slujitori credinciosi, ingenunchiati, cu capetele plecate, sub imensul patrafir PSD.
      Al de sus - Felix- vegheaza asupra lor.
      Conducatorii penelisti sunt 'fiii ratacitori' intorsi acum,smerit, la vatra USL, sub sceptrul Inalt prea Fericitului turnator.
      Parintele Ilie face sfestanii la sediile PDL, ca sa le ia mintea bunul Dumnezeu, sa intre si ei in USL. Vom vedea acum daca si Blaga este 'mediu spiritual', daca se prinde si de el binecuvantarea pesedista. Unii spun ca inca mai sta la indoiala, sa n-o faca prea de oaie.
    • +5 (5 voturi)    
      deci: (Miercuri, 25 iunie 2014, 8:41)

      barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      ANI trebuie să se adreseze în timp util instanţelor judecătoreşti (de la ICJJ la CCR) împotriva acestei ilegalităţi.
      de asemenea, măcar unul din puzderia de ONG-uri ar trebui să depună plângere penală la parchet, împotriva membrilor celor 2 camere ale parlamentului, pentru ASOCIERE ÎN VEDEREA COMITERII DE INFRACŢIUNI - căci ce altceva este o asemenea porcărie, care încalcă deliberat alte prevederi legale?
    • +1 (1 vot)    
      adică, (Miercuri, 25 iunie 2014, 16:44)

      roooster [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      se va aplica retroactiv??
  • +45 (47 voturi)    
    SE LEGALIZEAZA SPAGA!!!!!!!!!! (Marţi, 24 iunie 2014, 13:49)

    Johanis [utilizator]

    De azi le va fi mult mai simplu sa stranga avere! Nu mai trebuie sa incasezi cash spaga, iti intra direct pe card! Tara asta nu se mai face bine niciodata!
    • +15 (15 voturi)    
      scuzee (Marţi, 24 iunie 2014, 14:15)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      am vrut sa apas pe plus dar din greseala am apasat pe minus
      • +17 (17 voturi)    
        nu ma deranjeaza niciun minus, (Marţi, 24 iunie 2014, 15:14)

        Johanis [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

        cum nu ma incalzeste niciun plus. Marea problema este ca viata actuala si, mai grav, cea viitoare este plina numai de minusuri. optimismul meu se cam termina si nu stiu in ce directie s-o apucam? Sa avem curaj si sa ne coalizam aici, sau sa-mi vad de familia mea si sa plec afara?
        • +1 (1 vot)    
          de ce sa continuam sa ne amagim ? (Miercuri, 25 iunie 2014, 20:18)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

          mai bine afara.
    • +28 (28 voturi)    
      fratilor, Martzea Neagra, Vara 2012 (Marţi, 24 iunie 2014, 14:17)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      au fost..cat si cata rabdare mai aveam cu aceste Lacuste instruite de Adrian Nastase ? Decembrie 1989 a fost ...in urma cu 25 de ani, hai s ail sarbatoriam in avansa asa cum trebuie !
    • +4 (10 voturi)    
      Iata (Marţi, 24 iunie 2014, 17:36)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      cum ne face primarul Sibiului sa ne pierdem iluziile in impartialitatea dumnealui. Ma rog, cei care le-am avut. Cunosc si eu cativa.
  • +34 (34 voturi)    
    ohoho... carlanasilor (Marţi, 24 iunie 2014, 13:51)

    qwerasdf [utilizator]

    iarasi dati legi pentru voi si pentru tovarasii vostri...
    cat mai rabda natiunea romana...? Poate ne meritam soarta. Cine stie...
  • +27 (31 voturi)    
    asta le mai trebuie (Marţi, 24 iunie 2014, 13:54)

    evoque [utilizator]

    primarul trebuie sa fie primar, nu are ce cauta si nu trebuie sa fie implicat sub nici o forma in conducerea acestor societati.
    • +11 (13 voturi)    
      nu pot sa cred (Marţi, 24 iunie 2014, 14:14)

      nocomment [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      tu impotriva lor? a, da, esti doar un postac, scuze. am crezut ca esti primar....
    • +23 (23 voturi)    
      ti am dat plus ptr ca esti coerent (Marţi, 24 iunie 2014, 14:18)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Ca Niciodata..de ce nu iesi in strada cu mazeta si ai tai sa ii dam jos pe Netrebnici ?
  • +37 (37 voturi)    
    Desfiintarea! (Marţi, 24 iunie 2014, 13:57)

    nicmi [utilizator]

    Trebuie luate masuri, Parlamentul asta a incetat sa mai reprezinte o institutie sanatoasa. Ce facem, iesim ca la Kiev, in strada???
    • +16 (16 voturi)    
      nouamii si ceva de oameni (Marţi, 24 iunie 2014, 14:19)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui nicmi

      si au pus speranta ca ii dam jos..hai s anu ii dezamagim ! http://www.petitieonline.net/petitie/10022136/semnaturi
    • +12 (12 voturi)    
      Voi chiar nu vedeti ????? (Marţi, 24 iunie 2014, 16:00)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui nicmi

      Noi stam ca boii si ei isi fac mendrele !!!! Ar fi tre demult sa fi iesit in strada !!!!!
      • -2 (4 voturi)    
        Da' (Marţi, 24 iunie 2014, 18:44)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

        ce te retine in casa? Lenea?
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns polonyca (Joi, 26 iunie 2014, 7:49)

        LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui polonyca

        Corect dar cu cine sa iesi in strada ? cu cei care sunt nemultumiti dar nu ies la vot sau cu batrinii ramoliti care voteaza si nu stiu ce voteaza , ei merg pt 1 l ulei sau 1 Kg faina date de putere ca mita electorala. Romanii nu s-au trezit - pe ei nu-i intereseaza sa creasca nivelul de trai ci JOS BASESCU - halal romani Toate acestea favorizeaza hotia si incompetenta.
    • -5 (9 voturi)    
      Pai cum (Marţi, 24 iunie 2014, 17:31)

      Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui nicmi

      Kievul a devenit raiul pe pamant...
  • +29 (29 voturi)    
    mama lor de HOTI (Marţi, 24 iunie 2014, 14:04)

    Rumpelstilstikin [utilizator]

    nici o zi fara un atac la bunul simt si legi anti-coruptie
  • +20 (20 voturi)    
    cumparator-vanzator (Marţi, 24 iunie 2014, 14:11)

    nedumeritul [utilizator]

    adica ei vo fi si cumparatori de servcii si in acelasi timp si vanzatorii acelorasi servicii, platite cu banii nostrii nu ai lor....buna treaba...intrebati-l pe Mircea Diaconu
  • -13 (15 voturi)    
    Curiozitate (Marţi, 24 iunie 2014, 14:47)

    Drumetul_eclectic [utilizator]

    Am și eu o întrebare către oricare dintre ante-postatorii mei care s-au întrecut în exclamații patetice de mi s-a rupt inima - „marțea neagră”, „legalizarea șpăgii”, „diversiune” etc: poate cineva să-mi explice totuși și mie, cu subiect și predicat, de ce un primar, deci șeful (ales !) al uneia dintre entitățile care participă la constituirea unei societăți de utilități, n-ar trebui să aibă acces direct la banii europeni destinați fix modernizării infrastructurii comunitare ? Întreb ca principiu, și indiferent de faptul că cei care erau incompatibili pe vechea lege ar trebui totuși să răspundă vizavi de vechea lege, și indiferent de numele unuia sau altuia dintre primari, de la oricare partid ar fi el. Mulțumesc.
    • +17 (17 voturi)    
      pentru ca (Marţi, 24 iunie 2014, 15:03)

      Rumpelstilstikin [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

      aceste companii de stat, ca sa nu mai mearga in pierdere, ar trebui sa aibe manageri performanti, nu oameni numiti politic intr-un consiliu de administratie, fara niciun fel de competente, care sa decida cui sa acorde contracte grase pe criterii de nepotisme, catre o multime de firme care doar sa le capuseze intr-un fel sau altul.
      • -7 (9 voturi)    
        Care companii de stat ?! (Marţi, 24 iunie 2014, 15:32)

        Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

        E vorba de societăți comerciale care au ca acționari un partener privat și un partener public, adică Primăria. Unde apare statul în peisajul ăsta ? Eu înțeleg că managementul trebuie să fie privat, performant, bla-bla, dar în discuție e postul de membru în CA - ăsta nu e manager ! Adică Primăria (partenerul public) nu ar trebui să aibă pe cineva - de preferință pe cel cu maximă autoritate - care să o reprezinte în organismul care decide alocarea banilor ? Că managementul privat o fi bun, dar e un management privat al unor bani publici. Alesul nostru nu ar trebui să aibă un cuvând de spus ? Întreb și eu.
        Oricum răspunsul dvs denotă, din păcate, superficialitate în înțelegerea problemei. Aștept în continuare (de la altcineva) un răspuns pertinent.
        • +17 (17 voturi)    
          argument (Marţi, 24 iunie 2014, 17:16)

          omidius [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

          preiau aici un argument folosit de Monica Macovei:
          "Incompatibilitatea este evidenta si trebuie sa ramana. Daca un primar sau consilier face parte din Consiliul de Administratie al unei companii care furnizeaza energie termica, de exemplu, cu care Primaria are contracte, nu stim niciodata ale cui interese le reprezinta primarul sau consilierul: ale Primariei, adica ale cetatenilor care au interesul unui pret mai mic la caldura? Sau ale societatii care furnizeaza energie termica si care vrea profit cat mai mare?"
          • -3 (3 voturi)    
            Politică (Miercuri, 25 iunie 2014, 10:14)

            Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui omidius

            Eu aveam nevoie de un răspuns documentat tehnic și juridic, nu de declarațiile politice ale doamnei Macovei, pe care le știm deja. Așa, de ce primarul ar putea fi suspectat că reprezintă interesele altcuiva decât ale comunității, iar un expert tehnic nu ? Să înțeleg că d-na Macovei consideră că, din start, toți primarii poartă stigmatul neloialității față de comunitățile lor ? Hmm...
            • +3 (3 voturi)    
              da, toți (Miercuri, 25 iunie 2014, 12:01)

              Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

              Dacă un primar e în CA-ul unei companii de la care primăria cumpără servicii, atunci din start poarta "stigmatul neloialității" de care zici, hai să-ți demonstrez:

              1. își face treaba în CA, luptă pentru performanță firmei, automat nu e loial primăriei și cetățenilor (fiindcă interesul cetățenilor e să plătească cât mai puțin);

              2. e în CA dar trage pentru prețuri mai mici către primărie, automat nu e loial companiei;

              3. e în CA dar nu trage nici pentru unii, nici pentru alții, adică e acolo numai pentru simbrie.

              Got it?
        • +10 (10 voturi)    
          Evident (Marţi, 24 iunie 2014, 17:36)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

          Din răspunsul ANI, prezentat pe larg în articol: „Unitatile administrativ teritoriale au posibilitatea sa desemneze un reprezentant in conformitate cu dispozitiile legale, fara a incalca regimul juridic privind incompatibilitatile, in conditiile in care, prestarea serviciilor de catre operator, cu evidenta contabila si de gestiune se face pentru fiecare unitate administrative teritoriala in parte, ceea ce subliniaza caracterul de interes local pe care il are aceasta asociere.”

          „Alesul” are un cuvânt de spus în toate regiile, prin reprezentanți. De preferință cineva specializat în domeniul de activitate al respectivei instituții. Cred că este de la sine înțeles că persoanele care stabilesc către ce instituții se duc banii publici nu au de ce să aibă funcții (plătite din aceiași bani publici) în consiliul de administrare al acelor instituții, nu?
          • -1 (1 vot)    
            Mulțumesc (Miercuri, 25 iunie 2014, 10:11)

            Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

            În sfârșit un argument la obiect și documentat, de la cineva care chiar a citit toată polologhia (recunosc că eu nu am citit-o, de-aia am și întrebat). Acum am ce rumega ca să-mi pot forma opinia pe baza a altceva decât răgete de luptă proletară. Mulțam încă odată.
    • +10 (10 voturi)    
      Pentru ca are doar atributii (Marţi, 24 iunie 2014, 15:10)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

      de administrare nu si de furnizor de produse/servicii pe care apoi sa le administreze tot el.
    • +15 (15 voturi)    
      intrebare (Marţi, 24 iunie 2014, 15:17)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

      cat castiga un primar care devine membru al CA al unei societati?
      Daca nu ma insel 50% din directorul general al acelei societati.
      Aveti idee cate sedinte CA poate strange un primar intr-o luna?
      Exagerat de multe...
      • 0 (6 voturi)    
        50% din salariul directorului general. (Marţi, 24 iunie 2014, 15:37)

        Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        scuze, doar nu-l taie in doua pe director...
      • -2 (4 voturi)    
        eronat (Miercuri, 25 iunie 2014, 1:21)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        primarii nu incaseaza nimic din acele pozitii
        • +1 (1 vot)    
          nu pot sa cred (Joi, 26 iunie 2014, 10:59)

          Johanis [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          ca ei se zbat sa intre in CA-uri sa faca munca patriotica. Sa fim seriosi!
  • +15 (15 voturi)    
    Un cadou... (Marţi, 24 iunie 2014, 15:26)

    370H-SSV-0773H [utilizator]

    ...mult asteptat de cineva aflat temporar in State. Prietenii (si nu numai) stiu de ce!
  • +16 (16 voturi)    
    spre dictatura (Marţi, 24 iunie 2014, 15:37)

    nedumeritul [utilizator]

    se pare ca ne indreptam rapid spre dictatura.UN GRUP MIC DE OAMENI DISPUNE DUPA BUNUL PLAC DE DISTRIBUIREA AVERILOR TARII
  • +4 (4 voturi)    
    Oneștii (Marţi, 24 iunie 2014, 17:37)

    Viceversa [utilizator]

    din PDL( câți sunt) au o problemă.
  • +14 (14 voturi)    
    Presedintele romanilor si parlamentul hotilor (Marţi, 24 iunie 2014, 18:20)

    Metec [utilizator]

    De circa 10 ani avem acest spectacol degradant si mizerabil, al unu parlament nedemn de al sau nume si renume, de "stalp al democratiei", "reprezentant al poporului" si alte sintagme bombastice si rasuflate. De fapt, acea cloaca de nemernici si idioti, cocotata in Dealul Arsenalului (parca asa se numea, inainte de Ceausescu...), reprezinta numai si numai tagma jefuitorilor, nu poporul. Poporul e satul, nu mai voteaza decat doua babe si trei mosi, dar deputatii si senatorii, primarii si ministrii nu se mai satura din a se infrupta din saracia tarii... De aceea, Presedintele Basescu a repurtat un succes rasunator cand a atacat parlamentul prin referendumuri, dar vai! Mafiotii si derbedeii care tin in mana fraiele statului nu au pus in aplicare vointa populara, la care ii oblga Constitutia, aceasta vorba goala... O revolutie anti-parlamentara, aceasta este solutia prin care poporul furat si pacalit ani de-a randul va scapa de aceasta pecingine, aceasta raie puturoasa denumita pretentios "clasa politica"! In fapt, este vorba de niste indivizi declasati, "scursura astei natii"...
    • +3 (3 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Marţi, 24 iunie 2014, 21:03)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Ragusim aci fara sa auda cineva dar trebuie sa le reamintim tot timpul "dragostea" noastra pentru ei.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns Erasm (Joi, 26 iunie 2014, 7:59)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Metec

      Aveti perfecta dreptate - acest parlament platit de romani cu banii multi nu face nimic bun pt tara - singurele legi sunt in favoarea lor. Cand se plictisesc de prea multa munca alcatuiesc comisii fara valoare care ancheteaza aberatii precum moduil in care I Basescu a cumparat legal terenul NANa ( nu s-a dat nici un comunicat ) daca presedintele este corupt ( actiune propusa de bilertul roz Tariceanu si sustinuta de Ponta care uita ca in biroul sau a fost Duicu & company dar nimeni nu a cerut si demisia celor doi )
  • -2 (6 voturi)    
    Asta numesc eu (Marţi, 24 iunie 2014, 18:46)

    Lucian_Mares [utilizator]

    un articol de profesionist: http://www.zf.ro/zf-24/fluturii-din-jurul-lampii-de-ce-sa-vrei-sa-ajungi-la-putere-ca-sa-castigi-maximum-1-000-de-euro-pe-luna-12825604
  • +5 (5 voturi)    
    Astea sunt legile care-i intereseaza (Miercuri, 25 iunie 2014, 4:29)

    EMP [utilizator]

    Nu stiu cine se mai poate mira de faptul ca aceasta lege a fost promulgata. Doar asta-i prioritatea numarul 1 a tuturor politicienilor "din teritoriu", sa puna mana pe surse de venit suplimentare. Si cum DNA-ul si ANI au inceput sa fie tot mai active, nu-i rau sa-ti asiguri un cadru legal favorabil pentru afaceri.
    Pacat de electoratul prostit al acestei tari, putini pricep cat de grava este aceasta lege. Oamenii sunt prinsi cu scandalul Mircea Basescu - Bercea Mondial si in timpul asta politicienii isi asigura conditii ca sa fure mai eficient.
  • +5 (5 voturi)    
    Carcotasi (Miercuri, 25 iunie 2014, 7:35)

    Dana Bob [anonim]

    Sa nu mai aud vreun carcotas care sa spuna ca alesii nostri nu lucreaza!
    Vedeti ce activitate " prodigioasa " au?
  • +1 (1 vot)    
    comentariu (Joi, 26 iunie 2014, 7:36)

    LiviuDrula [anonim]

    PNL demonstreaza inca o data ca sustine pe infractori votand alaturi de PSD legi antiromanesti. Cum mai are PNL obraznicia sa se defineasca ca un partid de dreapta cand merge alaturi de PSD la distrugerea economica a Romaniei ? Cum voteaza declaratia pt demiszia Presedintelui cand este un partid in care hotii si coruptii sunt sustinuti de c onducerea PNL ? - Vezi Fenechiu Campeanu si multi alti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă