Lotul patru din tronsonul de autostrada Deva-Lugoj va fi deviat de pe aliniamentul initial dupa ce constructorul a descoperit un cimitir care functiona ilegal in zona expropriata, figurand drept pasune, a declarat, joi, la Simeria, intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Dan Sova, citat de Mediafax.

Prezent la receptia lucrarilor la Ambulatoriului de Specialitate, de la Spitalul General CF Simeria, ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat ca tronsonul de autostrada Deva-Lugoj va fi deviat de pe aliniamentul initial dupa ce constructorul a descoperit un cimitir care functiona ilegal in zona expropriata, figurand drept pasune.

"La tronsonul de autostrada Lugoj-Deva lotul 4 m-am bucurat ca au inceput (lucrarile - n.r.) spre deosebire de loturile 2 si 3, de care nu s-au apucat practic, pentru ca nu au intrat cu masinile (...). Pe lotul 4 au intrat cu utilajele pe zece kilometri. Acolo au avut o problema pe care noi am tot povestit-o anecdotic, pe lotul 4, unde pe raza comunei Branisca, pe coridorul de expropriere, cand a intrat constructorul UMB s-a constatat ca exista un cimitir ilegal chiar pe aliniamentul autostrazii. Noi am sesizat Parchetul General in legatura cu aceasta problema si acum urmeaza sa finalizam o hotarare de guvern sa abatem traseul autostrazii de acolo" , a declarat ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Acesta a adaugat ca spera ca pe acest tronson sa nu existe probleme.

"In documente, asa spunea domnul director Neaga (Narcis Neaga, directorul CNADNR - n.r.), acolo unde se afla acest cimitir fara autorizatie figura pasune cand a fost expropriata. Noi am sesizat organele in drept. Mai departe ne facem treaba, abatem putin autostrada si o continuam. Deci, lucrurile sunt bune. UMB lucreaza bine, repede in general", a mai adaugat Dan Sova.

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, si ministrul Sanatatii, Nicolae Banicioiu, au fost prezenti, joi, in judetul Hunedoara, la receptia lucrarilor Ambulatoriului de Specialitate de la Spitalul General CF Simeria.

Cu aceasta ocazie, Dan Sova a inspectat tronsoanele de autostrada Arad - Nadlac, Lugoj - Deva si Orastie - Sibiu.

Intr-un document oficial datat in februarie, obtinut de MEDIAFAX, este prevazut ca anul trecut CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrazi si a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orastie (18 km), trei loturi pe Orastie-Sibiu (60,5 km) si primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legatura la regim de autostrada de 10,5 km).

Conform documentului, CNADNR intentioneaza sa inaugureze in acest an loturile 1 si 2 ale autostrazii Nadlac - Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timisoara - Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orastie - Sibiu (22,1 km) si o portiune de 6,5 kilometri a autostrazii Bucuresti - Ploiesti.

Anul viitor, CNADNR se asteapta sa receptioneze loturile 2,3 si 4 de la Lugoj - Deva (28,6 km, 21,1 km si 22,1 km), cele patru loturi de la Sebes - Turda, cu o lungime de 70 km, si loturile 1,2 si 3 de la Campia Turzii - Ogra - Targu Mures (53 km).

Proiectele care vor beneficia de cei mai multi bani in acest an sunt autostrazile Nadlac - Arad (359,9 milioane lei), Timisoara - Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj - Deva (333,7 milioane lei), Orastie - Sibiu (285,6 milioane lei), Sebes - Turda (290,8 milioane lei), Brasov - Cluj - Bors (256,5 milioane lei) si Bucuresti - Brasov (429 milioane lei).

In 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrazile Nadlac - Arad (240,3 milioane lei), Timisoara - Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj - Deva (951 milioane lei), Orastie - Sibiu (281,9 milioane lei), Sebes - Turda (878,9 milioane lei), Brasov - Cluj - Bors (379,9 milioane lei) si Bucuresti - Brasov (330,9 milioane lei).

Proiectele sunt finantate atat cu bani de la buget, cat si din fonduri externe.