Dan Sova: Autostrada Deva - Lugoj va fi deviata din cauza unui cimitir fara autorizatie

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 24 aprilie 2014, 19:39 Actualitate | Esenţial

Lotul patru din tronsonul de autostrada Deva-Lugoj va fi deviat de pe aliniamentul initial dupa ce constructorul a descoperit un cimitir care functiona ilegal in zona expropriata, figurand drept pasune, a declarat, joi, la Simeria, intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Dan Sova, citat de Mediafax.

Prezent la receptia lucrarilor la Ambulatoriului de Specialitate, de la Spitalul General CF Simeria, ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat ca tronsonul de autostrada Deva-Lugoj va fi deviat de pe aliniamentul initial dupa ce constructorul a descoperit un cimitir care functiona ilegal in zona expropriata, figurand drept pasune.

"La tronsonul de autostrada Lugoj-Deva lotul 4 m-am bucurat ca au inceput (lucrarile - n.r.) spre deosebire de loturile 2 si 3, de care nu s-au apucat practic, pentru ca nu au intrat cu masinile (...). Pe lotul 4 au intrat cu utilajele pe zece kilometri. Acolo au avut o problema pe care noi am tot povestit-o anecdotic, pe lotul 4, unde pe raza comunei Branisca, pe coridorul de expropriere, cand a intrat constructorul UMB s-a constatat ca exista un cimitir ilegal chiar pe aliniamentul autostrazii. Noi am sesizat Parchetul General in legatura cu aceasta problema si acum urmeaza sa finalizam o hotarare de guvern sa abatem traseul autostrazii de acolo" , a declarat ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Acesta a adaugat ca spera ca pe acest tronson sa nu existe probleme.

"In documente, asa spunea domnul director Neaga (Narcis Neaga, directorul CNADNR - n.r.), acolo unde se afla acest cimitir fara autorizatie figura pasune cand a fost expropriata. Noi am sesizat organele in drept. Mai departe ne facem treaba, abatem putin autostrada si o continuam. Deci, lucrurile sunt bune. UMB lucreaza bine, repede in general", a mai adaugat Dan Sova.

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, si ministrul Sanatatii, Nicolae Banicioiu, au fost prezenti, joi, in judetul Hunedoara, la receptia lucrarilor Ambulatoriului de Specialitate de la Spitalul General CF Simeria.

Cu aceasta ocazie, Dan Sova a inspectat tronsoanele de autostrada Arad - Nadlac, Lugoj - Deva si Orastie - Sibiu.

Intr-un document oficial datat in februarie, obtinut de MEDIAFAX, este prevazut ca anul trecut CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrazi si a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orastie (18 km), trei loturi pe Orastie-Sibiu (60,5 km) si primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legatura la regim de autostrada de 10,5 km).

Conform documentului, CNADNR intentioneaza sa inaugureze in acest an loturile 1 si 2 ale autostrazii Nadlac - Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timisoara - Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orastie - Sibiu (22,1 km) si o portiune de 6,5 kilometri a autostrazii Bucuresti - Ploiesti.

Anul viitor, CNADNR se asteapta sa receptioneze loturile 2,3 si 4 de la Lugoj - Deva (28,6 km, 21,1 km si 22,1 km), cele patru loturi de la Sebes - Turda, cu o lungime de 70 km, si loturile 1,2 si 3 de la Campia Turzii - Ogra - Targu Mures (53 km).

Proiectele care vor beneficia de cei mai multi bani in acest an sunt autostrazile Nadlac - Arad (359,9 milioane lei), Timisoara - Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj - Deva (333,7 milioane lei), Orastie - Sibiu (285,6 milioane lei), Sebes - Turda (290,8 milioane lei), Brasov - Cluj - Bors (256,5 milioane lei) si Bucuresti - Brasov (429 milioane lei).

In 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrazile Nadlac - Arad (240,3 milioane lei), Timisoara - Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj - Deva (951 milioane lei), Orastie - Sibiu (281,9 milioane lei), Sebes - Turda (878,9 milioane lei), Brasov - Cluj - Bors (379,9 milioane lei) si Bucuresti - Brasov (330,9 milioane lei).

Proiectele sunt finantate atat cu bani de la buget, cat si din fonduri externe.























9305 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Deviați cimitirul, nu autostrada (Joi, 24 aprilie 2014, 19:57)

    Nyk1 [utilizator]

    Cei vii au nevoie de autostrăzi tocmai pentru a nu ajunge la cimitir, fiindcă despărțirea sensurilor de mers specifică autostrăzilor sporește enorm siguranța traficului. Ca să nu mai vorbim de minutele prețioase economisite de ambulanțe, mașini de poliție, etc.
  • +9 (9 voturi)    
    cimitir "neautorizat"!!!!.. (Joi, 24 aprilie 2014, 20:03)

    exilatul [utilizator]

    acum pe bune..escrocii astia sunt prosti sau fac pe prostii..
    • +3 (3 voturi)    
      trebuie (Vineri, 25 aprilie 2014, 10:37)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      sa fi cel putin cretin sa abati autostrada in loc sa muti cimitirul care functioneaza neatorizat.
      stramutarea cimitirului s-ar face pe banii celor care l-au "infiintat", in timp ce mutarea autostrazii implica cheltuieli de la guvern, adica de la noi. o mai avea nevoie de ceva "sponsorizari" ca tot sunt alegeri anul asta, cine stie?
  • +10 (10 voturi)    
    Cum vine asta, sa devieze autostrada?? (Joi, 24 aprilie 2014, 20:06)

    LiviuX [utilizator]

    Pai daca constructia e ilegala, sa intre si sa faca autostrada cum trebuie si n-are dacat sa vina cel care a construit ilegal sa ii dea in judecata (daca indrazneste). Cine va suporta cheltuielile suplimentare? Ca precis ala se va declara in faliment si nu va avea un ban. De asta isi permint atatia sa construiasca ilegal, ca stiu ca nu patesc nimic.
  • +10 (10 voturi)    
    Pai sa mute cimitirul! (Joi, 24 aprilie 2014, 20:08)

    Je__ [utilizator]

    Care e problema?
    Sau avem nevoie de orice scuza pentru acte aditionale?
    • +5 (5 voturi)    
      Si asta e posibil (Joi, 24 aprilie 2014, 22:05)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      De fapt sigur. De asta nu respecta proiectul si sa treaca prin cimitir. Asa, alti bani pentru alt proiect, alte comisioane, etc. Sa tot dai de cimitire, ca banii curg.
  • +9 (9 voturi)    
    hmmmm (Joi, 24 aprilie 2014, 20:14)

    liviu_ [utilizator]

    am senzatia ca asta e stire de pe TNR.... bine il include pe sova deci... e de inteles
  • +8 (8 voturi)    
    Ce tare!!! (Joi, 24 aprilie 2014, 20:19)

    Milka Man [utilizator]

    Banuiesc ca s-au platit bani grei pentru acea "pasune" pe care a rasarit peste noapte un cimitir...Cu alte cuvinte, proprietarul ramane si cu banii si cu pamantul. Ma indoiesc serios ca nu stia ca a rasarit un cimitir pe locul respectiv. Acum, evident, ca va urma o noua expropriere si altcineva va incasa alti bani...Si tot asa pana autostrada trece pe la toata lumea prin ograda, nu?
  • -3 (3 voturi)    
    7 ani (Joi, 24 aprilie 2014, 23:00)

    CHR [utilizator]

    Poate vorbesc prostii, dar eu cred ca trebuie sa treaca 7 ani de la ultima inhumare ca sa poti sa te atingi de morminte, altfel e pericol de imbolnaviri.
  • +4 (4 voturi)    
    Ba timpitilor ala-i sat fara primar ?fara ciini ? (Vineri, 25 aprilie 2014, 2:25)

    andreesanu [utilizator]

    Asta nu-i motiv de mutat autostrada !!!,ati darimat voi comunistilor biserici si nu peteti muta 5-10 morminte !!!
    or vreti s-o trageti prin ograda or mosia cuiva ???
    La cite timpenii va trec prin cap sunteti in stare sa spuneti ca-i mormintul lui Neagoe Basarab,or cimitirul soldatului necunoscut !!!
  • +4 (4 voturi)    
    Cat ii mai rabda pamantul?!? (Vineri, 25 aprilie 2014, 9:20)

    ionstan [utilizator]

    Deci cu milioanele de euro date pe studii de fezabilitate nu si-au dat seama ca trece prin cimitir autostrada.... Cat ii mai rabda pamantul pe nenorocitii astia? Vor face autostrada tip "Transfagarasan" ocolita pe unde au terenuri ei si cu costuri pe masura. Nu mai stiu ce sa inventeze sa o mai impinga, ca mai pica ceva... Nu o exista si un Dumnezeu al constructorilor de autostrazi?
    Bravo lor, daca tine de ce sa nu faca..... Romania de iubesc!
  • +2 (2 voturi)    
    Suntem o tara de tampiti???? (Vineri, 25 aprilie 2014, 11:43)

    mike13 [utilizator]

    Eu nu cred asa ceva!!!Cred ca doar politicienii ne cred asa!!!In special acest Sova, care numai fatza de ministru de transporturi nu are!!!Hal de politicieni, rasul lumii!!!UNDE AM AJUNS!!!..votand tot timpul aiurea!!!!Chiar nu mai vreau sa traiesc in tara asta!!!!Trebuie sa scapam de astia, oameni buni, nu mai vrem impostori, amatori, ageamii, mafioti!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Sova-i deviat de la orice competenta manageriala (Vineri, 25 aprilie 2014, 14:03)

    Plagarus [utilizator]

    Cate doua autostrazi peste Carpatii Occidentali, respectiv Carpatii Orientali, o autostrada peste Carpatii Meridionali si inca una intre Orientali si Meridionali - astfel arata, "pe hartie" cel putin, planurile de infrastructura rutiera ale guvernului Ponta pentru urmatorii sase ani. Multe dintre autostrazile pe care statul le vrea gata pana in 2020 nu au insa nici macar studii de fezabilitate, asa cum este cazul Targu-Mures - Targu-Neamt sau Sibiu - Pitesti. "Anul electoral inseamna anul celor mai ridicole angajamente posibile. Experienta de pana acum ne-a aratat ce suntem in stare sa facem.
    Ponta promitea ca lucrarile de constructie ale autostrazii Comarnic - Brasov vor incepe in aprilie, adica luna aceasta. Noul termen pentru demararea lucrarilor este iunie.
    Sibiu - Pitesti, cea mai asteptata autostrada peste munti
    O alta autostrada peste munti, ceruta atat de transportatori, cat si de cel mai mare exportator de pe plan local, producatorul auto Dacia-Renault, este Sibiu - Pitesti. Ideea unei autostrazi intre Sibiu - Pitesti dateaza de mai multi ani, astfel ca statul roman a realizat inclusiv un studiu de fezabilitate pentru aceasta autostrada, care in prezent este insa expirat si trebuie revizuit. Estimata sa coste peste 3 miliarde de euro, autostrada Sibiu - Pitesti a fost scoasa la finalul anului trecut de pe lista prioritatilor pe termen scurt si mediu ale papusicii Ponta, reaparand insa printre planurile autoritatilor in ultimele luni.
    nca 1.800 de kilometri pana in 2020. Ponta promite pana in 2020 o retea de 2.440 de kilometri de autostrazi, adica 1.800 de kilometri in plus fata de ce are Romania in prezent, sau peste 250 de kilometri noi pe an in medie. Din '89 pana in prezent, Compania National de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a construit doar circa 500 de kilometri de autostrada, iar in prezent exista 645 de kilometri de autostrazi. Sova a anuntat recent ca CNADNR va lansa licitatiile pentru s


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi