Victor Ponta a scapat de dosarul penal pentru plagiat. Inalta Curte a confirmat solutia de neincepere a urmaririi penale data de Parchetul General

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 17 martie 2014, 14:47 Actualitate | Esenţial

Victor Ponta
Foto: AGERPRES
Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a respins luni plangerea depusa de Mihail Neamtu, Adrian Papahagi si Augustin Ofiteru prin care acestia au contestat decizia de neincepere a urmarii penale data de Parchetul General in cazul premierului Victor Ponta, reclamat pentru plagiat, informeaza Agerpres. Procurorii au decis, in 21 mai 2013, neinceperea urmaririi penale in cazul acuzatiilor de plagiat aduse premierului de prestigioasa revista "Nature".

UPDATE Intrebat de jurnalisti cum comenteaza aceasta decizie, Victor Ponta a declarat: Mi-aduc aminte foarte bine ca ultima data cand am comentat o decizie a justitiei, am fost criticat. Si pe buna dreptate. Eu nu discut despre deciziile instantei.

"Respinge, ca inadmisibila, plangerea formulata de petitionarii Papahagi Razvan Adrian, Neamtu George Mihail si Ofiteru Augustin Minel impotriva rezolutiei nr.783/P/2012 din 16 mai 2013 a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de Urmarire Penala si Criminalistica. Obliga petitionarii la plata sumelor de cate 100 lei cu titlu de cheltuieli judiciare catre stat. Definitiva", se arata in decizia ICCJ.

In rezolutia parchetului sunt citate si concluziile expertizei ORDA: "intre lucrarea cu titlul 'Raspunderea in dreptul international umanitar' autori Daniela Coman si Victor Ponta pe de o parte si lucrarile 'Drept international penal', autor Vasile Cretu, 'Curtea Penala Internationala. Istorie si realitate' autor Dumitru Diaconu si 'Dreptul International Penal si Infractiunile Internationale' autor Dumitru Geamanu nu exista identitate totala de structura, ci doar o identitate partiala de structura". / "Nu se poate proceda la calcularea procentului de text identic preluat deoarece formatele lucrarilor, tipul caracterelor utilizate si paginatiile sunt diferite".

Pe 23 august 2012, Mihail Neamtu, Adrian Papahagi si Augustin Ofiteru au anuntat printr-un comunicat de presa ca au depus la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie o plangere penala impotriva premierului Victor Ponta pentru plagiat. Avocatul Florin Plopeanu a declarat pentru HotNews.ro ca plangerea penala se refera la lucrarea "Raspunderea in dreptul international umanitar", publicata la Editura Universul Juridic in anul 2010 si care ii are ca autori pe Victor Ponta si Daniela Coman. Cartea "include in intregime teza de doctorat a domnului Ponta", plus alte cateva capitole, a precizat avocatul.










16352 vizualizari
  • +74 (88 voturi)    
    /// (Luni, 17 martie 2014, 14:54)

    hmara [utilizator]

    A scapat derbedeul.
    Acum pt mazete si diebase , ICCJ nu mai este basista.
    Bucurie pt cei ce accepta minciuna si palgiatul.
    • +71 (83 voturi)    
      liber la furat (Luni, 17 martie 2014, 15:00)

      strongbox [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      De acum va fi liber la furat intelectual in romanica noastra, vrei sa obtii un titlu, gasesti o lucrare, schimbi numerotarea paginilor, schimbi fontul caracterelor si gata!!
      • -35 (45 voturi)    
        Ai scris ceva in viata ta? (Luni, 17 martie 2014, 15:18)

        ana11 [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

        NU exista nici macar o lucrare de licenta, masterat,doctorat,cercetare sau articol care sa nu aiba citate, interpretate pasaje, idei, concluzii prezentate in alte lucrari.Asta inseamna cercetare.
        • +31 (35 voturi)    
          Asa da! (Luni, 17 martie 2014, 16:15)

          Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          Citez: "[...] sa nu aiba citate, interpretate pasaje, idei, concluzii [...]"
          Problema e ca daca citezi, pui ghilimele si obligatoriu TREBUIE sa adaugi concluziile si observatiile tale.
          Altfel e o enciclopedie, culegere de texte sau oricum altfel vrei s-o numesti numai cercetare nu!
          "sa copiezi de la 1-2 e plagiat; sa copiezi din alte 10 lucrari se numeste cercetare"
          Sper ca ati vrut sa fiti ironic(a) !
        • +23 (25 voturi)    
          ! (Luni, 17 martie 2014, 16:44)

          melcul_naravas [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          100 de pagini de citate? Chiar si pentru ponta e prea mult.
        • +18 (20 voturi)    
          Pai cercetare (Luni, 17 martie 2014, 16:57)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          fac si tziganii cand te buzunaresc!
          Ce ala este plagiat?!
        • +19 (21 voturi)    
          In Romania poate nu exista (Luni, 17 martie 2014, 17:42)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          din cauza xeroxului si a gugalului.
          Te-ai ingrozi matale sa stii cum e in afara, unde si daca preiei o idee si o mesteci cu vorbele tale...si esti considerat plagiator. Citatele prea mari...si aici ma refer la doar cateva zeci de randuri, nu-s vazute bine deloc, ti se recomanda chiar sa le scoti.
        • +7 (9 voturi)    
          Justitia incepe sa devina pontista? (Luni, 17 martie 2014, 19:54)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          Interesant.
        • +6 (8 voturi)    
          pai... (Luni, 17 martie 2014, 20:49)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          concluziile unei teze de masterat sau doctorat trebuie sa fie ale tale...sunt concluziile ce le tragi in urma cercetarii pe care ai facut-o...concluziile altora pe aceeasi tema se enumera si se citeaza ca atare...nu se insusesc...
      • -30 (34 voturi)    
        Ai scris ceva in viata ta? (Luni, 17 martie 2014, 15:18)

        ana11 [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

        NU exista nici macar o lucrare de licenta, masterat,doctorat,cercetare sau articol care sa nu aiba citate, interpretate pasaje, idei, concluzii prezentate in alte lucrari.Asta inseamna cercetare.
        • +25 (27 voturi)    
          confuzie (Luni, 17 martie 2014, 16:17)

          condrescu [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          da am scris eu si daca te folosesti de o idee, concluzie etc din ALTE lucrari, chiar si din alte lucrari ale tale, trebuie sa specifici explicit in note subsol, bibliografie etc... altfel e furt intelectual... bine in Romania nu se considera ca fiind o fapta grava, dar este si inca una cu bataie foarte lunga... este munca de o viata, poate, a cuiva, si ti-o insusesti pe nedrept cu beneficiile aferente. Deci ca o concluzie : oricum o dai e furt !
        • +8 (12 voturi)    
          ana... (Luni, 17 martie 2014, 17:55)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          asa ai invatat tu ca se face cercetare nu?
          o lucrare se face luand de la altii si aia e. ai facut cateva zeci de pagini si aia e.
          tin minte din facultate cati ca tine terminau facultatea.
          cunosc pe cineva care pt liceenta a prezentat conceptul motorului boxer! a fost ok...mamaie si tataie din comisie motaiau si nu ii interesa. aratau frumos desenele si prezentarea. Erau preocupati sa scuipe sarea de la alune.
        • +2 (4 voturi)    
          ana are (Marţi, 18 martie 2014, 8:13)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui ana11

          mere. chiar 11.
          si se si balbaie.
      • +17 (19 voturi)    
        te inseli... (Luni, 17 martie 2014, 15:29)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

        demult e liber la furat..si nu numai intelectual..
      • +24 (30 voturi)    
        intradevar si..... (Luni, 17 martie 2014, 16:02)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

        ....nu doar atat.
        Decizia de astazi este un scuipat in fata tuturor celor care se straduiesc sa invete carte si un branci brutal pentru ca acestia sa paraseasca tara in care hotii, mincinosii si plagiatorii sunt singurii oameni de succes si poate fi considerata o masura sigura de izgonire a valorilor autentice.

        Dialog profesor-elev in timpul examenului:
        - Ce faci Bula ?
        - Copiez din "almanahe"!
        - De ce copiezi Bula ?
        - Vreau sa ajung prim ministru !
        - Aha ! Bravo Bula !


        Ce dezamagire !
      • +17 (19 voturi)    
        De maine ma apuc de doctorat... (Luni, 17 martie 2014, 17:27)

        Herodot [utilizator] i-a raspuns lui strongbox

        Singura dilema pe care o am: pe cine sa plagiez...
    • -15 (21 voturi)    
      coabitare (Luni, 17 martie 2014, 15:18)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      se cheama .... e reteta perfecta :P
    • -10 (14 voturi)    
      daca m-ai pomenit... sa-ti raspund zic (Luni, 17 martie 2014, 17:47)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui hmara

      iti dai seama cat de cusuta cu ata alba e plangerea lui neo neamtu daca nici iccj, la cat e de basista, nu a putut decide inceperea urmaririi penale a lui Ponta?
  • +73 (81 voturi)    
    fontul buclucas (Luni, 17 martie 2014, 14:55)

    thebblack [utilizator]

    sa intelg ca daca schimb fontul, lucrarea devine 100% originala? o informatie utila.
    • +3 (5 voturi)    
      Fontul... (Luni, 17 martie 2014, 16:45)

      Sihastrul [anonim] i-a raspuns lui thebblack

      ...diferit are semnificatia (avea) de ghilimele.
  • -73 (85 voturi)    
    urmeaza un proces (Luni, 17 martie 2014, 14:57)

    cuci [utilizator]

    acuma Victor Ponta poate deschide un proces impotriva scursurilor...si sa-i saraceasca material...ca de restul nu poate fi vorba....unde-i prostie si incapatanare, e jale mare....ma refer la basisti
    • +19 (25 voturi)    
      Bai dar ce sigur esti matale.. (Luni, 17 martie 2014, 15:03)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      Bag de seama ca tu stii foarte bine ca n-a plagiat.
      Esti cumva in masura sa-ti dai cu parerea....?

      Bai, eu cred mai degraba ca gandesti dupa principiul:
      Ai nostri buni, frumosi si destepti...ceilalti rai, urati, prosti...
      ///
    • +18 (24 voturi)    
      /// (Luni, 17 martie 2014, 15:06)

      hmara [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      se umfla-n tine sentimentul razbunarii pe basisti si de mandrie ca pinochio al tau nu mai este urmarit penal.
      Dar sa stii ca tot a furat intelectual.
      ///
      • -5 (7 voturi)    
        "are o problema morala" ca sa citez (Luni, 17 martie 2014, 17:50)

        robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui hmara

        citez din ala care si-a dat casa singur si a zis ca o da inapoi dar s-a razgandit "are o problema de morala"
        • +3 (3 voturi)    
          /// (Marţi, 18 martie 2014, 10:48)

          hmara [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          Ai visat iar urat?
          Base.
          Ma gandesc daca nu exista acest Base, ce erai tu acum? Mai scriai ineptii dictate?
          Te mai bagai in seama?
    • +8 (14 voturi)    
      Lupta cu hotia (Luni, 17 martie 2014, 15:07)

      Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      este prostie si incapatanare...ce Dumnezeu o-m cauta noi in UE...parca Ucraina este mai demna de a intra in UE decat noi....
    • +25 (31 voturi)    
      slugi uslamiste (Luni, 17 martie 2014, 15:07)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      Adica tie ti se pare OK ca inalta curte decide ca un plagiat ordinar (o lucrare de copy-paste grosolan, pe baza careia Ponta a incasat bani necuveniti de la stat) nu e de fapt plagiat, pentru ca s-au folosit fonturi diferite fata de original?!?
      Daca da, atunci iti meriti soarta de sluga uslamista, pupator de picioare de stapin.
    • +20 (26 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 17 martie 2014, 15:08)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      urmeaza un proces, dar nu cum vrei tu. cei trei au anuntat ca dau in judecata orda, institutia care ne-a distrat atat de tare cu paginatia si fonturile.

      cat despre procesul deschis de ponta pentru denunt calomnios, ar fi bine s-o faca. dar nu cred. probabil ca plagiatorul nici acum nu si-a citit teza de doctorat.

      ws
    • +15 (19 voturi)    
      si "scursura" de la care a copiat Dottore (Luni, 17 martie 2014, 15:15)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      ce ar putea face ? sa isi RE editeze cartea cu alte fonturi ? unele sovietice ? asa ar trebui ?
    • +21 (25 voturi)    
      Guvern (Luni, 17 martie 2014, 15:18)

      Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui cuci

      Sloganul Ponta:
      Nu furati!
      Nu faceti concurenta guvernului!
    • +12 (16 voturi)    
      n-are nci un interes (Luni, 17 martie 2014, 15:36)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      va face ciocul miiiic de tot
    • +16 (22 voturi)    
      iata si o decizie corecta a justitiei ... (Luni, 17 martie 2014, 15:40)

      math [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      proaspat eliberata din gherele tiranului:
      "Nu se poate proceda la calcularea procentului de text identic preluat deoarece formatele lucrarilor, tipul caracterelor utilizate si paginatiile sunt diferite"

      Recunosti ca sistemul nostru balcanic, romanesc de stat, intruchipat de Ponta si de invatatoarea de la scoala nr.10 este genial ? El creeza an de an somitati in domeniul stiintei si culturii ? Teleormanul ar trebui sa organizeze un referendum pentru alipirea la Rusia ? Halatele ar trebui sa se ieftineasca cu 87% mai ales cele albe ? Antena3 ar trebui sanctificata ?
      • +4 (4 voturi)    
        asta a spus (Luni, 17 martie 2014, 18:51)

        Aramis [utilizator] i-a raspuns lui math

        expertul parchetului, nu ICCJ
      • +3 (3 voturi)    
        De ce? Nu exista OCR si scanare (Luni, 17 martie 2014, 22:01)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui math

        pentru transformarea ambelor texte in word? Haida de!
    • +6 (12 voturi)    
      ... (Luni, 17 martie 2014, 15:48)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      Asteapta tu mult si bine! Sunt convins ca exact asa ar face daca ar fi intr-adevar nevinovat. La fel cum, de altfel, s-a dus si Nastase la CEDO sa-si faca justitie...
    • +20 (26 voturi)    
      /// (Luni, 17 martie 2014, 15:51)

      DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      plângerea penală a fost impotriva carții, nu a tezei de doctorat. Teza de doctorat a fost declarată plagiat de Univ. Bucuresti și așa rămâne!
      Probabil, plângerea penală a fost pentru furt intelectual și instanța (pe baza dosarului, nu pe fond!) a zis că iresponsabilul vesel și-a autocopiat teza, deci nu e furt de la alt autor ....
      Aici cred ca au gresit reclamanții .....
      Cât despre faptul că domnia dumneavoasta /// credeți ca un A. Papahagi și M.Neamțu sunt ”scursuri”, să avem pardon!
      Vă inscrieți in gașca imundă Gâdea-Badea-Ursu, în raport cu Andrei Pleșu ....
    • +14 (20 voturi)    
      Da (Luni, 17 martie 2014, 16:05)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui cuci

      Ponta se va razbuna pe toti care nu-i sunt slugi: Ghetea - fost sef la CEC, Papici - fost procuror sef, acum astia 3. Ponta este nemilos si pe toti care nu i se inchina ii va ataca cu toate mijloacele, nu conteaza cat de murdare sunt - concedieri, propaganda la A3 etc. Ca asta este Ponta, un copil rasfatat cu vise de dictator si toti care-l incurajeaza sunt slugile lui.
  • +53 (61 voturi)    
    mda (Luni, 17 martie 2014, 15:00)

    Tejveer [utilizator]

    se creeaza un precedent periculos; astfel toti pot copia ce au scris altii daca schimba fontu'. avand in vedere si mesaju' lu' isarescu cu educatia financiara, prevad ca o sa se legalizeze furtu' in curand.
  • +14 (20 voturi)    
    dezamagire (Luni, 17 martie 2014, 15:01)

    zigot [utilizator]

    aceste argumente starnesc o mare dezamagire in randul populatiei;
    ramane votul cetatenilor ca ultima sentinta
  • +15 (21 voturi)    
    nedumerire (Luni, 17 martie 2014, 15:04)

    MihneaR [utilizator]

    e prima data cand un procuror cere sa nu judece un posibil infractor.
    DE OBICEI PROCURORUL ATACA ORICUM, CHIAR SI CAND NU PREA SUNT PROBE (nu e cazul; aici, plagiatul e clar ca lumina zilei)
  • +15 (23 voturi)    
    am ramas (Luni, 17 martie 2014, 15:04)

    ws [utilizator]

    am ramas fara cuvinte.

    cum e posibil asa ceva?

    un furt vizibil si de pe luna nu e nici macar investigat de justitia romana.

    ok, atunci haideti fratilor sa ne facem toti autori de carti. eu cred ca voi publica in curand doua romane, unul istoric, "fratii jderi" si cel de-al doilea mai modern, "procesul".

    de asemenea, voi publica si un volum de poezie, "infernala comedie".

    n-am studii juridice, dar o sa public si o carte despre drept international, "'raspunderea in dreptul international umanitar".

    voi ce carti aveti in lucru?

    ws
    • +2 (2 voturi)    
      Am in lucru carti pe bune si chiar am reusit (Luni, 17 martie 2014, 22:04)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui ws

      sa vand deja tirajul uneia dintre ele, dar abia in trei ani!
  • -10 (14 voturi)    
    Justitia BASISTA (Luni, 17 martie 2014, 15:05)

    pewpew [utilizator]

    punct.
  • -8 (14 voturi)    
    haios titlu (Luni, 17 martie 2014, 15:06)

    Mihaita Antisistem [utilizator]

    "A scapat de un dosar penal…". De ce vreti sa va duceti in zona tabloidelor prin astfel de titluri? Sau in zona Antenelor care incearca prin orice mijloace sa induca ideile lor. E evident ce incercati sa induceti dar…parca e pera mult.

    Stiu ça il urati pe Ponta dar aveti o datorie si fata de meserie. Ca sa nu mai vorbesc de exigenta personala.

    Nu a scapat de nimic. "Cea mai inalta instanta" a zis ca acuzatia nu sta in picioare.

    Spuneti nu manipularii sub orice forma!
  • +16 (18 voturi)    
    se mai poate face o plangere penala (Luni, 17 martie 2014, 15:09)

    condrescu [utilizator]

    nu zice nimeni ca nu se mai poate face o plangere penala si inca una... pana o ia in considerare si Inalta Curte. Probabil la Inalta Curte sunt oameni cu musca pe caciula pe aceeasi tema, asa ca o arunca in derizoriu. Adica no, n-a murit nimeni din asta. Dar ca altii isi distrug sanatatea pentru a finalize un doctorat, asta e altceva...niste fraieri
    • 0 (0 voturi)    
      Pai nu are autoritate de lucru judecat? (Luni, 17 martie 2014, 22:05)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui condrescu

      despre asta e vorba. Are sau n-are?
  • +9 (15 voturi)    
    dubios (Luni, 17 martie 2014, 15:10)

    atoni [utilizator]

    Comportamentul justitiei, al comisiilor si al opiniei publice din Romania este de parca 99% din lucrarile de doctorat sau alte "debitari stiintifice" ar fi plagiate. Drept urmare, o sentinta corecta ar face sa cada tot sistemul. Cum putem sa-i identificam pe cei care au lucrari autentice, cum putem sa- i determinam sa- si revendice ce-i al lor?
    • +5 (5 voturi)    
      Numai la o facultate unde mai lucrez eu (Luni, 17 martie 2014, 22:07)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui atoni

      stiu lucrari plagiate, lucrari DELIRANTE, profi univi care nu stiu o limba straina.
  • +13 (19 voturi)    
    Dap (Luni, 17 martie 2014, 15:12)

    Orpheus [utilizator]

    Orice programel academic stie sa caute textul plagiat, dar ICCJ nu e in stare. Mai avem mult pana la o justitie independenta si obiectiva.

    Plagiatul lui Ponta ar fi un no brainer in orice tara...
  • +15 (21 voturi)    
    Rusine! (Luni, 17 martie 2014, 15:12)

    Andradda [utilizator]

    Cele 3 (sau doar doua) judecatoare care au hotarat acest lucru ar trebui demise din sistemul judiciar.
  • +14 (20 voturi)    
    ... (Luni, 17 martie 2014, 15:20)

    kido [utilizator]

    sunt tentat sa iau lucrarea (sau, mai degraba, lucratura) lui Ponta, sa dau un copy/paste, sa schimb fontul si sa o public ...

    as fi bucuros daca macar profesorii si studentii ar reactiona la aceasta magarie; Ponta ar trebui sa fie boicotat la orice intalnire ce presupune prezenta intr-o universitate
    • +4 (6 voturi)    
      aceeasi idee (Luni, 17 martie 2014, 19:25)

      ws [utilizator] i-a raspuns lui kido

      am avut-o si eu. sa publicam mai multi cartea lui ponta, o semnam fiecare cu numele nostru, fiecare sa folosim fonturi diferite, amestecam eventual capitolele intre ele, ca sa aiba lucrarea structura proprie, sa vedem daca jegul de la guvern are tupeu sa ne dea in judecata.

      nu costa prea mult publicarea unei carti.

      regards,
      ws
    • +1 (1 vot)    
      Save paper! nu merita! ce, lui i-ar pasa? (Luni, 17 martie 2014, 22:08)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui kido

      nu e copilul lui!
  • +12 (18 voturi)    
    cutia pandorei (Luni, 17 martie 2014, 15:23)

    OvidiuSerban [anonim]

    Bineinteles ca nu e condamnat.
    In Romania sunt foarte multi oameni din procuratura, politie, judecatorii care au lucrari de licenta si doctorat plagiate.
    lucrari.ro
    lucrarelacomanda.ro
    tocilar.ro
    ..sunt probabil doar cateva dintre siteurile de unde poti cumpara lucrari facute. Pe siteurile de genul asta nu se vand lucrari noi. Sunt luate unele vechi, schimbate pe ici pe colo, aduse la zi si date mai departe.
    E normal sa nu fie condamnat pentru ca s-ar deschide o cutie a pandorei.
  • +14 (18 voturi)    
    /// (Luni, 17 martie 2014, 15:25)

    hmara [utilizator]

    Uitati-va doar la fetisoara lui?
    Inspira maturitate, corectitudine, barbatie, curaj hotarare, inteligenta chiar.
    Un adevarat barbat, demn de urmat de... mazete, cuci, pecerei si altii.
  • +17 (19 voturi)    
    As vrea sa stiu motivatia... (Luni, 17 martie 2014, 15:27)

    triciupa [utilizator]

    ... instantei pentru o astfel de decizie. Imi este greu sa cred ca ICCJ incurajeaza plagiatul, cautioneaza furtul intelectual.
    Urate momente ne este dat sa traim! Mai mult ca oricand, se confirma adevarul cuvintelor lui Andrei Plesu despre tara "în care bunul gust, bunul simţ, onestitatea, meseria, comportamentul civilizat şi respectul pentru valori stau sub ameninţarea unor găşti de neisprăviţi, de netrebnici, de mercenari rudimentari: oameni cu pregătire precară, oameni care nu se pot recomanda prin nici o ispravă, în nici un domeniu; guralivi, prost crescuţi, inculţi, dominaţi de resentiment, instincte brutale şi interes privat"
    • +6 (8 voturi)    
      Motivatie (Luni, 17 martie 2014, 18:08)

      Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui triciupa

      Nu e plagiat: Paginatia si fondurile sunt diferite!
      Nu glumesc: e un citat din rezolutia parchetului!

      E de necrezut!!!!!!!!!
      Curat murdar!
  • +14 (18 voturi)    
    Vai, nouă! (Luni, 17 martie 2014, 15:29)

    marchi [utilizator]

    „La raison du plus fort est toujours la meilleure”, vorba conului La Fontaine.

    Și măscăriciul ăsta țintește cea mai înaltă funcție în stat?
    Aș râde, dacă n-ar fi de plâns...
  • +12 (16 voturi)    
    Ridicol !! (Luni, 17 martie 2014, 15:31)

    liviuga [utilizator]

    In rezolutia parchetului sunt citate si concluziile expertizei ORDA: ....
    "Nu se poate proceda la calcularea procentului de text identic preluat deoarece formatele lucrarilor, tipul caracterelor utilizate si paginatiile sunt diferite".
    Astia sunt tampiti!!Formatul,tipul de caracter si numarul paginii,impiedica identificarea plagiatului!?Parchetul accepta aceasta argumentatie????RUSINEEEE!!!!!
  • +9 (13 voturi)    
    in curand, (Luni, 17 martie 2014, 15:36)

    mos ion roata [utilizator]

    plagiatul, mintitul,furtul,vor fi obligatorii.
  • +13 (13 voturi)    
    Romania bolnava (Luni, 17 martie 2014, 15:38)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Aici SRI are de lucru pe coruptia din educatie care este larg raspandita..nu stiu cata vointa este pt a eradica acest cancer
  • +12 (12 voturi)    
    ORDA nu e bun decit sa (Luni, 17 martie 2014, 15:40)

    __alex__ [utilizator]

    dea amenzi cafenelelor pentru taxa radio.
    Din comunicat, cei de la ORDA ar putea fi dati la rindul lor in judecata pentru incompetenta ( fiindca, din pacate, timpenia e legala..)
  • +10 (10 voturi)    
    ultima speranta (Luni, 17 martie 2014, 15:42)

    garco [utilizator]

    Ultima speranta spulberata :(
  • +13 (15 voturi)    
    Mousetzunache este " doctor " adevarat?!? (Luni, 17 martie 2014, 15:46)

    Plagarus [utilizator]

    Plagiator , mitoman si inconstient, caricatura asta de arivist politic, va face " cariera " de clown in media satirica a tuturor vremurilor ce vor veni !
  • +13 (15 voturi)    
    asadar, fontul... (Luni, 17 martie 2014, 15:49)

    silviu_pan [utilizator]

    Pai atunci elevii care copiaza la scoala sau la bac, sa nu mai fie penalizati, ca doar scrisul de mana nu se aseamana unul cu altul.
  • +10 (12 voturi)    
    poza spune tot (Luni, 17 martie 2014, 15:55)

    lambda [utilizator]

    ce zambet de Kim Jong un sau Xi Jinping are...
    Vrea sa transmita boborului: Mucles!
  • -10 (14 voturi)    
    Pai bineinteles ca nu e plagiat (Luni, 17 martie 2014, 15:58)

    DanBruma [utilizator]

    In raportul celor de la universitatea care a analizat asa zisul plagiat se specifica foarte clar ca citarile sint facute in mod necorespunzator, adica nu s-a respectat metodologia de citare dar nici pe departe ca s-a plagiat.
    • +7 (7 voturi)    
      wrong!! (Luni, 17 martie 2014, 16:51)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      aia de la UB au confirmat ca-i plagiat
      http://www.ziare.com/victor-ponta/plagiat/ponta-a-plagiat-a-decis-universitatea-bucuresti-vezi-reactii-1179805

      Recomandand ministerului sa-i retraga titlul ca de, in Romanica ta eterna desi Universitatea emitenta nu te mai recunoaste- e suficient sa ai ceva pile pe la minister.
    • +7 (7 voturi)    
      Serios? (Luni, 17 martie 2014, 17:05)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      Tu te-ai uitat peste lucrarile alea?
      Tu zici ca sa citezi 3/4 din lucrare inseamna ca lucrarea este originala?
      Ca citezi si concluziile intr-o lucrare in care tu trebuie sa aduci niste noutati ti se pare ca nu este plagiat?
  • +11 (13 voturi)    
    Similitudini (Luni, 17 martie 2014, 16:01)

    Mirobo [utilizator]

    Intre aceasta decizie si rezultatul recensamantului din Crimeea.
  • +11 (11 voturi)    
    Hoția, Mârlănia și Prostia... (Luni, 17 martie 2014, 16:05)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Hoția, Mârlănia și Prostia...salvează România !
    URA !
    • 0 (0 voturi)    
      Ba... (Marţi, 18 martie 2014, 12:20)

      Cia-Nuru [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      ...mai degrabă o-ngroapă!
      O ruşine de hotărâre.
  • +11 (11 voturi)    
    plagiat (Luni, 17 martie 2014, 16:06)

    KasawaSamu [anonim]

    ICCj nu a spus ca nu-i plagiat ,nu a spus nici macar ca nu-i penal ,ci ca cei care trebuie sa faca aceasta plingere nu sunt Neamtu,Papahagi ci cei direct implicati,poate autorii plagiati sau Universitatea.ICCj a respins plingerea ca "inadmisibila" nu ca nefondata
    • +3 (3 voturi)    
      Pe considerentul acesta (Luni, 17 martie 2014, 21:05)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui KasawaSamu

      putem toti face copy-paste al operelor autorilor decedati, niciunul nu poate face plangere penala!!
      Furtul intelectual este infractiune.Cred ca ar trebui chemat in instanta autorul plagiat al lui ponta, care tace pt. ca a incasat spaga de partid. Individul a plagiat la randul lui texte de drept international, iata de ce nu poate deschide ciocul.Daca a luat bani, tot infractiune se numeste.
      Secera si ciocanul nu poate opera cu stiloul sau pana, finetea, eleganta, nobletea, creativitatea, imaginatia sunt insusiri care nu se asociaza cu magaria de stanga, cu turmele de abrutizati parveniti , proveniti din randurile haidamacilor bolsevici.
  • +9 (9 voturi)    
    liber la plagiat!!! Traiasca hotia! (Luni, 17 martie 2014, 16:09)

    lamaie [utilizator]

    Felicitari iccj!
    Plagiati, plagiati ca doar asa mai raman ceva doctori prin tara! Noua lozinca!
    Dumneavoastra ati legiferat hotia intelectuala, ca de alta natura ne-ati dat sperante deserte ca veti fi cei care veti aduce respectul fata de legii si ca orice cetatean va fi egal in fata legii!!!
    Romania se duce de rapa!
    Unde lege nu e nimic nu e, domnilor!
  • +7 (9 voturi)    
    Gata, m-am hotarat: ma inscriu si eu la doctorat (Luni, 17 martie 2014, 16:10)

    LiviuX [utilizator]

    Mai ramane sa vad daca in drept, chimie, fizica, matematica sau medicina. Ca oricum, acum toate caile imi sunt dechise. Si nici nu va fi greu: Copii din cateva lucrari de doctorat deja date si schimb fontul. Si mai si stiu deja ce font o sa folosecs, unul la care nu s-a gandit nimeni: WINGDINGS!!. Si sa mai zica cineva ca am copiat!!
    • +3 (3 voturi)    
      plagiat (Luni, 17 martie 2014, 18:12)

      Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

      Ai grija si la paginatie!
      Am ajuns sa facem haz de necaz desi nu e cazul!
      Cum ii mai poti cere copilului tau sa invete , sa nu copieze cand exista si alte cai si nici nu ai dureri de cap!?
  • +4 (6 voturi)    
    Buni de plata! (Luni, 17 martie 2014, 16:30)

    un dac [utilizator]

    Mai sunt si pedepsiti exemplar pentru ca i-au deranjat pe cei de la ICCJ cu un dosar "clar" de NUP.
    Stiu ca asa e procedura si ca e o suma mica, dar face ca toata situatia sa fie si mai absurda.
  • +7 (9 voturi)    
    Tzara, tzara vrem " doctori " in falsh(astia nu em (Luni, 17 martie 2014, 16:31)

    Plagarus [utilizator]

    Viitor I (popular)
    oi plagia
    îi plagia
    a plagia
    om plagia
    îţi plagia
    or plagia
  • +6 (8 voturi)    
    Sange (Luni, 17 martie 2014, 16:40)

    timbo [utilizator]

    Nu cred ca trebuie sa cadem intr-o confuzie facila. ICCJ-ul a spus ca nu exista elemente pentru inceperea urmaririi penale (poate asa e). Insa ICCJ-ul, prin solutia de astazi, nu a spus ca nu e plagiat. Interesant e de vazut pe ce articol din cod s-a dispus neinceperea. Prin urmare, ramane cum am stabilit: e plagiat!
  • +8 (10 voturi)    
    ok (Luni, 17 martie 2014, 16:40)

    ecm [utilizator]

    a se citi atent acest material
    http://www.unibuc.ro/n/organizare/docs/2012/iul/20_12_13_40Procedee_si_tipuri_de_plagiere_in_teza_lui_Victor_Ponta.pdf
    este explicat ce/i drept pt teza de doctorat....

    concluzia: plagiat care se vede de pe Luna!
  • +5 (7 voturi)    
    Rusinos si penibil (Luni, 17 martie 2014, 16:53)

    lauriancj [utilizator]

    umilitor rezultat si dezarmanta situatie.................cat de urat , cat de urat
  • +6 (8 voturi)    
    plagiatul ramane in picioare (Luni, 17 martie 2014, 16:58)

    codo [utilizator]

    Instanta nu s-a pronuntat nicidecum pe fond, cererea a fost declarata inadmisibila. Ramane de vazut motivarea. Probabil din lipsa de pagubiti. Noua Republica ar face bine sa mearga pe firul nepagubitilor si sa cerceteze de ce tovarasii care nu se supara ca li s-a furat din carti sunt asa de impaciuitori. In mod sigur si dumnealor au copiat de undeva ca altfel ii durea sa le fure cineva munca. Mergand pe calea asta s-or gasi in final si niste pagubiti nemultumiti.
  • +5 (7 voturi)    
    plangere morala (Luni, 17 martie 2014, 17:05)

    feldspat [utilizator]

    pe cine a plagiat ? ca n-am apucat sa citesc lucrarea ..
    eu stiu de un alt plagiat ! mai abitir !!!!!!!!!!
    l-a plagiat pe adrian nastase. este vorba de lucrarea (operatiunea) prin care divortezi de nevasta pentru fata de ministru agriculturii cu scopul de a promova (doctorat) in politica. eeeee !!!!!
    pentru asta se poate face plangere morala ?
  • +8 (10 voturi)    
    plagiatul recunoscut de UB (Luni, 17 martie 2014, 17:07)

    neurino [utilizator]

    este mai mult decat suficient.
    UB reprezinta unica insituttie publica care e in masura sa analizeze cum s-au desfasurat evenimentele si datele in privinta plagiatorului. Cum UB a emis deja o cerere de anulare- nu ne ramane decat sa fortam ministerul educatiei sa contrasemneze cererea asa cum, dupa fiecare sustinere e unei teze de doctorat, ministerul e doar ala de contrasemneaza- nu sta sa-l verifice pe candidat daca a copiat- trecut pe la scoala...etc.

    In acest caz, solutia e simpla- fortarea ministerului.
  • +4 (6 voturi)    
    Justiția romana (Luni, 17 martie 2014, 17:50)

    IoanBodea1 [anonim]

    Naucitor verdict,in bucuresti,acest oras blestemat,justitia nu exista,asta nu e corect ce au decis javrele acelea.Doua babe daca intrebai,aflai ce nu au aflat acesti judecatori putrezi,file-ar numele de batjocura forever.
  • +6 (8 voturi)    
    Asta e PM, conduce un Guvern, jenant (Luni, 17 martie 2014, 18:08)

    Locke Lamora [utilizator]

    E ingrozitor cum de-l mai accepta romanii pe panglicarul asta. A facut dovada incompetentei sale cu varf si indesat. Romani, un plagiator e un hot, ca sa fie clar, iar un hot nu o sa poata guverna responsabil o tara...doar o sa fure, o sa faca ce stie el mai bine.
    Ce-a facut asta in viata ca sa faca dovada ca e competent? A avut vreo fctie manageriala? A urcat vreo scara a carierei? A dovedit ca e un bun organizator?
    Va spun eu ce-a facut, a luat bacul pe relatii dupa juma de an de bagabonteala prin Paris. A terminat o facultate pe pile si copiat. A carat geanta lui Bonbonel.
    Cam asta e Dottorul....un sfertodoct nesimtit care-si bate joc de o tara intreaga.
  • +3 (5 voturi)    
    Atentie ! (Luni, 17 martie 2014, 18:49)

    7imist [utilizator]

    Plagiatul este pontagios !
  • +4 (4 voturi)    
    plagiatorul. (Luni, 17 martie 2014, 20:41)

    ZinaRebeleanu [anonim]

    Motivatia instantei face de ras justitia. Indiferent de sentinta Instantei Ponta va ramane in Istoria Romaniei ca un HOT intelectual.
    • +1 (1 vot)    
      Exact - din perspectiva istoriei asa va ramane (Luni, 17 martie 2014, 21:43)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui ZinaRebeleanu

      In rest, azi a fost o zi de mare amaraciune pentru mine, ca atunci cind au venit minerii ca in 1990 cind, pentru a nu fi omoriti la revolutie mii de oameni, s-a pactizat cu securitatea pentru a avea pace sociala. Asa si ICCJ. Pentru ca sa nu-l antagonizeze de tot pe Ponta s-a platit pretul asta.
  • +1 (1 vot)    
    Cu o vorba nu se sterge rahatul de pe obraz !!! (Marţi, 18 martie 2014, 1:53)

    andreesanu [utilizator]

    Ce-i o hotarire ???,cind incadrarea faptei se face prost ,deficitar ,or se face o incadrare cu intentii vadite pentru a fi respinse este simplu sa te speli pe miini ca Pilat din PONT !!!,asa si cu hotarirea asta.
    Ponta ii Baraba tilharul iertat ,iar dreptatea a fost iar rastignita in ROMANIA de judecatori ca cei care l-au judecat pe Cristos !!!,
  • +1 (1 vot)    
    dA (Marţi, 18 martie 2014, 2:21)

    Babilou [utilizator]

    "Eu nu discut despre deciziile instantei."

    Cata impertinenta !
  • +1 (1 vot)    
    COPY PONTA (Marţi, 18 martie 2014, 11:37)

    alexx_usa [utilizator]

    Dupa ce a plagiat vre-o 113 pagini Ponta acum pune presiune pe Justitie pentru a nu se judeca cazul sau! Este absolut penibil! In orice tara civilizata, Ponta nu mai era de mult in functie!
  • +1 (1 vot)    
    . (Marţi, 18 martie 2014, 11:39)

    MihneaAndreas [anonim]

    Ponta a profitat de functia pe care o detine si a pus presiuni asupra Inaltei Curti de Casatie si Justitie pentru a nu se judeca cazul sau. A plagiat cu nerusinare 113 pagini .
  • +2 (2 voturi)    
    PLAGIATORUL ROMANIEI (Marţi, 18 martie 2014, 11:45)

    AuraDinu [anonim]

    Plagiatorul las si hot care a condus Guvernul Romaniei in sec. XXI. Ma gandeasc doar cat de nesimtiti poate fi Plagiatorul daca nici dupa prezentarea Raportului de catre Comisia Facultatii de Drept, nu si-a dat demisia si nu a recunoscut ca si-a plagiat lucrarea de doctorat. Intr-un asemenea individ nu poti avea nici un dram de incredere, te minte in fata si nu recunoaste nici ca respira si consuma oxigen, si pentru asta este in stare sa dea vina pe Base sau pe cine o mai fi prin preajma. PRACTIC, SA ITI FIE RUSINE DOMNULE “ COPY-PASTE”!
  • +1 (1 vot)    
    olla (Marţi, 18 martie 2014, 11:47)

    CosminLazaroiu [anonim]

    Este jenant ca Ponta sa folosit de functia pe care o ocupa sa puna presiune pe judecatorii dela Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru a nu se judecata cazu sau , in orice alta tara Ponta era istorie dar na aici traim in Romania un Ponta ne vinde la unguri si Plagiaza 113 pagini si nu pateste nimik
  • 0 (0 voturi)    
    Stire de ultima ora! Ponta infiinteaza W.C (Marţi, 18 martie 2014, 12:11)

    LuanaSavu [anonim]

    In ultimele discutii din cadrul sedintei partidului PSD, Domnul Ponta a anuntat in monitorul oficial infiintarea noului partid de dreapta W.C. Acestia promit mai multa hartie igienica pentru totii sustinatorii lor, pentru a se sterge la gura de rahatul verbal din declaratii. Acesta a mai afirmat si faptul ca accizele vor scadea drastic doar pentru liderii politici, care nu vor mai platii nici o taxa. In schimb, restul populatie v-a beneficia de cresteri masive la ORICE! Dar nici o problema. Tot acesta a mai spus ca se vor impartii trotinete pentru toti cei care nu mai au bani de benzina, dar in schimb se vor percepe taxe noi la Drumuri Si Poduri! :D
  • +1 (1 vot)    
    ionita.ilie@yahoo.com (Marţi, 18 martie 2014, 12:12)

    RalucaCostel [anonim]

    Este jenant ca s-a folosit de functia pe care o detine sa puna presiune pe judecatorii de la Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru a nu se judeca cazul sau.In orice alta tara,Ponta era deja istorie dupa un astfel de episod.
  • +1 (1 vot)    
    mare plagiator (Marţi, 18 martie 2014, 12:13)

    MihaiMihai1 [anonim]

    este jenant sa vezi ca un om care se numeste premier, scapa basma curata dintr-o situatie precum aceasta (daca ar fi fost in alta tara , cu siguranta ar fi fost aplicate sanctiunile necesare). Este pacat totusi ca suntem condusi de oameni fara scrupule. Sa -ti fie rusine ponta
  • 0 (0 voturi)    
    demisia ponta (Marţi, 18 martie 2014, 12:20)

    ZicuCatalin [anonim]

    Acest titlu de doctor pe care si la scos din cv nu ma ajuta cu nimic, ca il vad in fiecare zi cum apare si ne minte dintr-o functie pe care nici macar nu trebuia sa o viseze ma deranjeaza foarte mult e un motiv in plus de a va cere sa semnati si voi cererea de demisie a acestui escroc http://demite.gandul.info/domenii/personalitate-victor-ponta-12235713
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE PNL (Marţi, 18 martie 2014, 12:22)

    AuraDinu [anonim]

    COPY PASTE ponta ar fi trebuit sa fie demult zburat din functia de prim-ministru daca se afla in orice alta tara democratica cu o justitie demna. Dar el s-a folosit de functie pentru a musamaliza cazul plagiatului (peste 100 de pagini) si a pus tunurile pe Inalta curte de casatie si justitie.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 18 martie 2014, 12:32)

    daria.gabriela [utilizator]

    Ponta ar trebui sa isi dea seama ca e penibil prin acuzatiile pe care le face si a celor ce i se aduc. Nu poate fi un om ca el in fruntea tarii si sa ne reprezinte.
  • 0 (0 voturi)    
    Plagiatorul (Marţi, 18 martie 2014, 12:35)

    MihaiIonescu4 [anonim]

    Nu poti fi in fruntea guvernului unei tari si tu sa ai diploma de doctorat plagiata sau macar sa recunosti acest lucru nu sa inchizi comisia de ancheta a cazului tau. Dar din asta se vede ce fel de persoana parsiva si necinstita este acest Ponta.
  • 0 (0 voturi)    
    doiviorel@yahoo.com (Marţi, 18 martie 2014, 12:38)

    ViorelDoi [anonim]

    113 pagini de copy paste....asta e premierul caruia ii place la pranz paste cu sos de copy....oribil si stiti bine ce exemplu da tinerilor. Este de-a dreptul jenant ceea ca aceast element degenerat al societatii mai are vre-un cuvant de spus. In Germania stiti bine ce se alegea de el....doar ca la noi se pare ca inca mai tine.
  • 0 (0 voturi)    
    MDA... (Marţi, 18 martie 2014, 12:41)

    mayan [utilizator]

    Bineinteles, traim in Romania...in oricare alta tara, Ponta ar fi platit pentru faptele sale. Este rusinos cum un om care a plagiat, sa se foloseasca de functia pe care o detine pentru a scapa basma curata.
  • 0 (0 voturi)    
    mda.. (Marţi, 18 martie 2014, 12:46)

    alice_mihaela [utilizator]

    Jenant...avem un premier corupt, ilegitim, care beneficiaza de clementa din partea justitiei folosinduse de functia pe care o detine. Justitia nu e independenta, e comandata de cine detine putere si portofelul gros..
  • 0 (0 voturi)    
    113 (Marţi, 18 martie 2014, 12:59)

    MucCelMucMic [utilizator]

    113 pagini de copy-paste. 113 pagini de furt. 113 motive pentru a demisiona.
    0 caracter, 0 transparenta.
  • +1 (1 vot)    
    ponta (Marţi, 18 martie 2014, 13:05)

    EmilIonut [utilizator]

    Ponta a plagiat fara jena. Inalta Curte de Casatie si Justitie trebuie sa recunoasca plagiatul evident. Poate asa reusim sa scapam de un premier care timp de 2 ani nu a fost preocupat decat de inselarea asteptarilor cetatenilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Plagiat (Marţi, 18 martie 2014, 13:57)

    NicoletaRamona [anonim]

    Dupa ce si-au impartit functiile si justitia cu Basescu in urma pactului de coabitare, nu se putea ca el sa fie gasit vinovat.Unde ar fi fost avantajul lui Ponta in intelegerea cu Basescu daca nu un dosar curat.Desi Comisia de Etica considera ca Ponta a plagiat lucrarea in proportie de trei sferturi.
  • +2 (2 voturi)    
    Plagiat pe fata! (Marţi, 18 martie 2014, 14:34)

    MihaiOprea [anonim]

    Romanii nu ar trebuie sa accepte sa lase Guvernul in mana celui mai mare plagiator al tarii! Ponta este o persoana care nu are ce cauta la Guvern, dar sa-l mai si conduca…
  • +2 (2 voturi)    
    Rusine Ponta (Marţi, 18 martie 2014, 14:39)

    LauraPopescu [anonim]

    Este jenant ca Ponta se foloseste de functia pe care o are doar pentru a-si ascunde prostia si furtul grosolan. Macar din bun simt ar trebui sa isi dea demisia, asta pentru ca incurajeaza minciuna, furtul si abuzul.
  • +1 (1 vot)    
    Plagiat (Marţi, 18 martie 2014, 17:47)

    rrrr [utilizator]

    Au plagiat si Programul de guvernare dupa cel al USL, desi ei au facut tot ce au putut sa rupa USL-ul. Va mai mira ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 19 martie 2014, 12:14)

    Elena_B [utilizator]

    Se putea calcula procentul de "furt" prin stabilirea pasajelor identice si numararea cuvintelor din acestea. Ulterior se facea proportia raportat la nr total de cuvinte din minunata lucrare.
    ORDA are pareri?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă