VIDEO INTERVIU Cu ce este diferita o scoala privata de una de stat? Liliana Vasile si Marcel Bartic, directori educationali la Little London: Cred ca suntem singura scoala din zona Bucuresti-Ilfov care nu face Religie

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 18 februarie 2014, 17:17 Actualitate | Esenţial

Liliana Vasile si Marcel Bartic
Foto: Hotnews
​Cum se pregatesc intr-o scoala privata elevii pentru evaluarile de final de clasa, care sunt diferentele de predare si invatare intre o scoala de stat si o scoala privata? Cine si cum preda disciplina Religie in scolile private? Despre aceste subiecte au discutat online cu cititorii HotNews.ro Liliana Vasile, director educational pentru ciclul primar la scoala privata Little London si Marcel Bartic, director educational pentru ciclul gimnazial la Little London. “Decizia noastra impreuna cu parintii scolii a fost ca in locul orei de Religie sa avem un optional: Educatie pentru societate sau Filosofie pentru copii”, a declarat Liliana Vasile. “Cred ca suntem singura scoala din zona Bucuresti-Ilfov care nu face Religie”, a adaugat Marcel Bartic.

Reprezentantii scolii private au declarat ca decizia ca elevii sa nu faca ora de Religie a fost luata de parinti cu respectarea Legii Educatiei Nationale, deci inlocuind aceasta disciplina cu un optional. “Suntem scoala internationala, decizia noastra impreuna cu parintii scolii a fost ca in locul orei de Religie sa avem un optional: Educatie pentru societate sau Filosofie pentru copii. A fost agreat de parinti acest optional, a fost aprobat de inspectorat, deci aceasta a fost alegerea noastra. Totusi, pentru ca ni se pare foarte important ca elevii sa cunoasca aspecte despre ortodocsi, despre catolici, despre musulmani, noi avem unitati in care studiem felul in care sarbatoresc ortodcsii, catolicii, musulmanii diversele sarbatori ale lor”, a precizat Liliana Vasile.

“Cred ca suntem singura scoala din zona Bucuresti-Ilfov care nu face Religie. Politica noastra educationala incurajeaza la elevii nostri o gandire rationala, critica si totodata in masura sa ii ajute sa isi exploreze universul identitar, cultura din care fac parte, comunitatea, dar toate fara doza de dogmatism si rigiditate pe care o cunoastem cu totii”, a declarat pentru HotNews.ro Marcel Bartic. 



Acestia au declarat ca inscrierea in clasa pregatitoare intr-o scoala privata respecta aceleasi reguli ca in cazul invatamantului de stat, cu precizarea ca in acest caz nu exista circumscriptie scolara. In ceea ce priveste diferentele dintre invatamantul pivat si cel de stat, Liliana Vasile, director educational pentru ciclul primar, a explicat ca “predarea se face interactiv, copiii participa alaturi de profesor, pun intrebari, li se anunta tema, se discuta ideea centrala, se discuta liniile de cercetare, discutam despre concepte, atitudini, elemente de profil pe care ne vom axa pe parcursul unitatii”.

O alta diferenta este atitudinea profesorului la clasa, a sustinut Marcel Bartic, director educational pentru ciclul gimnazial. “Am descoperit ca e important sa ai metode care sa il puna pe elev sa gandeasca, sa fie creativ, sa aiba o gandire rationala, dar e importanta si atitudinea pe care tu ca dascal o ai atunci cand te duci in fata copilului. Daca tu nu-i demonstrezi ca esti pasionat, ca iti place ceea ce faci, atunci va fi greu sa il faci pe el sa inteleaga asta”, a precizat acesta.

Selectarea profesorilor in mediul privat se face in functie de CV, de interviu, dar si de o lectie deschisa sustinuta la clasa, a explicat Liliana Vasile.  Dupa ce profesorii sunt angajati, urmeaza formarea. “Am facut-o la nivelul scolii cu cadrele didactice pentru aceasta programa International Baccalaureate (IB), urmeaza formarea pe care o facem in permanenta cu profesorii IB”, precum si formarile prevazute de Ministerul Educatiei, a declarat aceasta.

  • Vezi mai jos raspunsul invitatilor la intrebarile cititorilor HotNews.ro


Citeste mai multe despre   






















7597 vizualizari

  • buna ziua (Marţi, 18 februarie 2014, 17:45)

    mihaiff [utilizator]

    baiatul nostru este grupa pregatitoare la o scoala privata din calarasi. suntem foarte multumiti de ceea ce fac educatorii acolo si cu siguranta vom continua si cu scoala primara si gimnaziala.
    din pacate insa, din cate stiu eu guvernul USL venind la putere a taiat banii care ar fi trebuit sa urmeze fiecare copil in privinta invatamantului, lege care a fost data de ministrul funeriu...
    as vrea sa va intreb: faceti ceva pentru a obliga guvernul sa aplice legea astfel incat daca!copilul meu invata la la insitutie privata, suma alocata prin lege sa mearga la acea institiutie? adica, de ce acesti bani sa nu fie folositi de institutia la care copilul meu invata?

    multumesc.
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:17)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihaiff

      Instrumentele de care dispune o scoala particulara in acest sens sunt relativ limitate. E adevarat, parintii care si-au inscris parintii la o scoala particulara sunt discriminati in acest sens pentru ca si ei sunt platitori de taxe si impozite. Noi promovam ideea constituirii unei asociatii de parinti care, cu mijloacele legale specifice, poate face demersurile necesare in acest sens cu mai multa forta si vizibilitate in spatiul public.
  • manuale digitale (Marţi, 18 februarie 2014, 17:58)

    PaulBalogh [anonim]

    Cum vă raportați, ca școală privată, la învățământul digital? Folosiți materiale digitale pentru ciclul primar? Dar pentru cel gimnazial? Cum vi se pare inițiativa ministerului, ne-fructificată încă, de a introduce manuale digitale?
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:13)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui PaulBalogh

      Manualulele- digitale sau nu, nu sunt obligatorii.Obligatorie este programa de invatamant care trebuie respectata. Dar manualele MEC au activitati interactive care ar putea fi folosite intr-un anumit moment al lectiei. speram sa sse rezolve aceasta problema, si sa apara si aceste manuale. Elevii nostri, atat cei din ciclul primar, cat si cel gimnazial, cerceteaza, descopera, aplica toate cunostintele folosind softuri didactice. Cautam informatii, pregatim proiecte folosind calculatorul, tabla interactiva.
  • Doua intrebari (Marţi, 18 februarie 2014, 19:36)

    micsunica [utilizator]

    1. Ma bucur ca a ridicat Paul Balogh de la Readforward problema invatamantului digital, domnia sa fiind mai in tema si mai priceput. As vrea sa va cunosc parerea despre clasele Smart. Este scoala dvs. in masura sa deruleze un program pilot in acest sens? Sau poate ar trebuie sa intreb mai intai daca este dornica? Sunt scolile private mai deschise la nou si mai...deschizatoare de drumuri? Experienta altor scoli private arata ca nu prea.
    P.S. Poate va intinde domnul Paul Balogh o mana.
    2. Ne puteti da niste detalii despre ce inseamna sistemul IB in concret? Cum reusiti sa adaptati programa scolara romaneasca la cerintele unui astfel de sistem?
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:26)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui micsunica

      1.Exista foarte putine clase Smart in Romania. Ideea este excelenta. Noi am incercat sa dotam scoala cu table interactive, avem un proiect in care dorim ca fiecare elev sa aiba laptopul lui si sa-si caute informatiile, sa realizeze proiectele individual sau in echipa.
      Noi suntem deschisi noului si incercam sa fim si deschizatori de drumuri. In general cred ca scolile private ar trebui sa fie motorul invatamantului din Romania,pentru ca isi iau modele de buna practica din alte sisteme de inavatamnt, fara sa nege sau sa uite ceea ce este bun in invatamantul romanesc.
      2.Sistemul IB este un sistem in care elevii invata sa fie cercetatori, sa imbratiseze dragostea pt invatatura pe tot parcursul vietii. Programa scolara romaneasca este pe deplin integrata sub "umbrela" IB. Sunt sase teme mari care sunt strabatute de la 3 la 12 ani in PYP. Teme care ii ajuta pe elevi sa cercetaeze mediul inconjurator, sa descopere si sa aplice tot ce au invatat. Principiul pe care merge acest sistem nu este memorarea la nesfarsit a unor lucruri, ci descoperirea lor pas cu pas.
  • clasa pregatitoare (Miercuri, 19 februarie 2014, 9:50)

    Ioana Vlad [anonim]

    Cum pot fi inscrisi copiii la clasa pregatitoare la privat, aveti obligatia de a respecta criteriul cu scoala de circumscriptie? La scoala dumneavoastra primiti copiii de clasa 0? Si cat costa un an de studiu?

    Va multumesc
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:22)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana Vlad

      O scoala particulara nu are constrangerea circumscriptiei scolare. Copilul poate fi inscris in clasa 0 la noi la scoala iar taxele variaza undeva in jur de 500, 600 de euro pe luna (in functie de programul pentru care optati).
  • Metode? (Miercuri, 19 februarie 2014, 9:58)

    Adina C. [anonim]

    1. Aveti metode diferite de scoala de stat prin care faceti copiii sa indrageasca invatatul? Care sunt acestea?
    2. Exista after-hours? Ce se face la aceste ore?
    3. De ce un parinte ar trebui sa aleaga scoala dv sau o scoala privata? E un efort financiar considerabil. Dati-mi va rog argumente,
    4. Referitor la tema de mai sus, daca decidem sa inscriem copilul la privat, cum s-ar putea recupera taxele pe care acum le platim la stat si sa le directionam catre scoala privata si taxele care s-ae plati acoloi?
    5. Dv aveti acreditare de la Ministerul Educatiei?
    Va multumesc.
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:45)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adina C.

      1.Metodele folosite sunt, activ-participative. Elevii isi pun intrebari pe o tema anume, coordonati de profesor, isi cauta raspunsurile atat in carti, cat si pe internet, iau interviuri persoanelor abilitate sa raspunda fac proiecte ample pe care le prezinta uniu auditoriu. Exista un profil al elevilui pe care il formam: caring, thinker. inquirer etc, exista atitudini pe care punemaccentul pe parcursul fiecarei unitati de studiu, dar si concepte: form, function, causation, change. Afla cum functioneaza lumea inconjuratoare, care sunt schimbarile care ss-au produs de-a lungul timpului stiu sa imbine informatiile (conexiuni).
      2.Avem program dupa terminarea orelor de curs: efectuarea temelor pentru consolidarea cunostintelor dobandite, dar si cluburi:dans, balet Karate, sah japoneza, germana, pictura, volei,fotbal, matemagic etc.
      3. Profesorii sunt pregatiti de profesori din sistemul IB care inlesneste si legatura dintre scolile Internationale IB: elevii pot participa la cursurile scolilor internationale IB. Sistemul IB este agreat de MEC.
      4. Nu se pot recupera taxele.
      5. Avem autorizare MEC. Dupa ce se incheie un ciclu, dupa 4 ani suntem acreditati. Prin autorizare, copiii au aceleasi drepturi ca si cei de la stat, li se dau calificative, se incheie medii se dau foi matricole, se elibereaza documentele pe care le elibereaza orice scoala acreditata. Profesorii au acelasi statut ca si cei dintr-o scoala acreditata: exista suplinitori, titulari.
  • diferente (Miercuri, 19 februarie 2014, 10:01)

    ruxdd [utilizator]

    1. Care sunt diferentele intre metodele de predare aplicate in scoala dumneavoastra si cele traditionale aplicate in scolile de stat?
    2. In ce masura acopera curricula Little London pograma din scolile de stat si ce aduce in plus
    ?
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:54)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui ruxdd

      Metodele moderne pe care le aplicam sunt : tratarea diferentiata, lucrul in echipa, perechi, asimilarea cunostintelor, in cazul in care avem un copil care vine din alta tara si nu cunoaste limba romana, la laboratorul de limba romana. Laboratorul de limba engleza este util celor care nu vin cu acelasi bagaj de cunostinte cu cel al elevilor nostri. In momentul in care se constata progresul academic, elevii intra alaturi de colegii lor la ore.
      1 Curriculum Little London acopera in totalitate programa romaneasca, dar imbinata cu programa IB. Acest lucru il aducem noi in plus.
  • masuri aplicate in scoala (Miercuri, 19 februarie 2014, 10:25)

    un domn [utilizator]

    Buna Ziua
    sunt un parinte preocupat de copii mei, amandoi sunt potentiali client ai scolii Dumneavoastra, va rog sa imi raspundeti sincer la chestiunile urmatoare...
    Cum ati proiectat desfasurarea programului de consolidare a informatiei predata la clasa ? Va asumati responsabilitatea efectuarii temelor pentru ambele nivele de invatamant si in ce interval orar ?

    va multumesc
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:09)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui un domn

      Programul zilnic al elevilor conţine ore de teme. Acestea sunt plasate in programul de dupa amiaza si sunt facute cu profesorul de specialitate. In cazul claselor mai mici, exista "temele de weekend". Pentru clasele mai mari nu ne rezumăm doar la aceste ore de teme si am gandit un program in care elevul sa continue acest efort acasa. Noi vrem sa le dezvoltam deprinderea lucrului individual, a lecturilor suplimentare, a exercitiului si, de ce nu, ideea ca invatarea presupune si efort, energie, timp alocat in acest sens. Comunitatea Little London a depasit etapa in care scoala particulara era simbolul obtinerii facile a unei diplome si a construit procesul de învăţare ca un demers care presupune substanta, coerenţă şi responsabilitate.
  • limbi straine (Miercuri, 19 februarie 2014, 10:30)

    Maria popescu [anonim]

    Cand considerati ca trebuie inceput studiul limbilor straine la copii? Cate limbi straine trebuie sa studieze un copil pana la 14 ani? Care este importanta acordata limbilor straine in scoala dumneavoastra si cate limbi straine/numar de ore studiaza copii din ciclul primar?
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:07)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria popescu

      Oricand este binevenita invatarea unei limbi straine. Daca este studiata, invatata in primii ani de viata este bine asimilata. Nu este o reteta anume, care sa ne spuna cate limbi poate invata un copil in primii ani de viata, dar exista mai multe tipuri de gandire. Daca are gandire lingvista poate invata si mai multe llimbi.
      La noi in scoala se face limba romana si limba engleza, in nr egal de ore la ciclul primar, la gimnaziu avem autorizare pentru limba engleza intensiv. A doua limba straina pe care o studiaza elevii nostri, este limba franceza, din clasa a V-a, conform planului cadru-2 ore/saptamana.
      Avem cluburi de germana si japoneza, la alegerea parintilor, cate
      1 ora/ saptamana. ( sunt optionale)
  • intrebari (Miercuri, 19 februarie 2014, 10:47)

    Raluca Stanculet [anonim]

    1. Exista posibilitatea acordarii unor burse de scolarizare in cadrul unitatii dvs. de invatamant, pentru copiii "gifted"? Din pacate, taxele de solarizare la scolile paticulare pot fi prohibitive pentru multi dintre parinti, facand imposibil accesul copiilor supradotati la un invatamant care sa raspunda cerintelor lor.
    2. Ce parere avti despre sistemele alternative de invatamant? (Montessori, Waldorf, etc.)

    Multumesc!
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:13)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui Raluca Stanculet

      1.Vrem sa incurajam toti copiii. Exista si burse pentru cei cu rezultate foarte bune la invatatura.
      2. Sistemul de invatamant particular este motorul invatamantului in orice stat. Montessori si Waldorf au fost agreate de parintii care si-au inscris copiii in aceste alternative.
  • Despre religie si personalitatea copiilor (Miercuri, 19 februarie 2014, 11:24)

    Maia Dumitrescu [anonim]

    1. Presupun ca in scoala dvs. nu se studiaza religia. Aveti insa in vedere ore fie de istorie a religiilor sau a ideilor, fie de educatie civica? La ciclul primar ma refer, cu precadere. Daca aveti astfel de ore, cam ce discutati cu copiii in cursul acestora?
    2. Este scoala dvs. diferita de alte scoli din perspectiva atentiei pe care o acordati exprimarii copiilor, a punctelor lor de vedere, a opiniilor lor? Sunt copiii ascultati atunci cand au ceva de spus? Este incurajata initiativa lor, dorinta de a chestiona lucrurile pe care le afla de la dvs.?
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:47)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maia Dumitrescu

      Nu, la noi in scoala nu se studiaza religia. Facem acest lucru cu respectarea Legii Educatiei Nationale adica am inlocuit-o cu optionale precum "Filosofie pentru copii" sau "Abilitati pentru viata". Suntem o scoala internationala si promovam toleranta, acceptarea diversitatii, gandirea critica si rationala. Pe de alta parte, facem eforturi sa ajutam elevii sa-si cunoasca si sa-si exploreze universul identitar si din aceasta perspectiva. Ne dorim sa le asiguram un background cultural in acest sens prin intermediul caruia fiecare dintre ei sa se simta confortabil cu ceea ce simt si cred. Abordam teme care urmaresc formarea unor competente precum cele cognitive, de comunicare si relationare sau integrare sociala si implicare civica. Din acest punct de vedere cred ca suntem singura scoala din zona Bucuresti -Ilfov care promoveaza aceasta politica educationala si vreau sa cred ca suntem un exemplu de buna practica si, de ce nu, deschizatori de drumuri intr-o zona a educatiei in care energiile angajate si pasiunile sunt foarte mari.
      2. Da, scoala noastra acorda atentia necesara copiilor. O facem pentru ca ne-am construit ca o echipa de oameni extrem de motivati sa facem o scoala altfel. O scoala in care copiii sa simta ca sunt ascultati, ca sunt in siguranta si ca fiecare lucru pe care il invata aici are relevanta in viata lor de zi cu zi. Facem acest lucru prin individualizarea procesului de invatare si, da, incurajandu-i pe copii sa puna intrebari fara a avea vreun sentiment de vina din aceasta cauza.
  • de bun simt... (Miercuri, 19 februarie 2014, 11:32)

    daniel gorcea [anonim]

    De ce in Romania, cu totul diferit fata de Vest, invatamantul privat e considerat ca "legitimand" absolventi mult mai putin pregatiti fata de cel de Stat (vezi imaginea pe care o are un absolvent de Spiru Haret fata de unul de la Stat)?
    Va multumesc
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:27)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel gorcea

      Invatamantul particular preuniversitar din România se afla in stadiul in care trebuie sa-si întăreasca statutul de alternativa educationala la învăţământul de stat. E adevărat că primii ani au fost însoţiţi de ezitări, de încercări şi de căutare a unor modele viabile. Avem convingerea că depăşim această etapă si faptul că în ţara noastră sunt în acest moment aproximativ o sută de mii de elevi aparţinând învăţământului particular nu poate decât să ne bucure şi să ne confirme că, aşa cum s-a întâmplat şi în ţările cu mai multă experienţă în acest sens, suntem pe drumul cel bun. Sunt convins că, dacă şcolile particulare vor continua eforturile de a da substanţă şi rigoare demersului didactic, percepţia lor la nivelul mentalului colectiv se va schimba cu siguranţă.
  • Intrebari (Miercuri, 19 februarie 2014, 11:42)

    Nicorici Monica [anonim]

    1. Exista mai sus o intrebare referitoare la temele de casa. Recunosc ca m-ar ingrijora un eventual raspuns pozitiv referitor la asumarea de catre scoala a responsabilitatii efectuarii temelor la ambele nivele de invatamant. Prin urmare, daca pentru ciclul primar sau mai exact clasele I si II (la clasa 0 stiu ca nu sunt teme de casa) ar fi OK sa isi faca temele la scoala, cum vedeti problema temelor si a studiului pentru cei mai mari, cand materia se diversifica si devine tot mai complexa? Oare temele efectuate la scoala, chiar daca asigura confortul parintilor, chiar trebuie sa ii derobeze pe acestia de orice responsabilitate in ce priveste educatia copiilor lor? Cum vor deprinde acesti copii obisnuinta studiului individual, dragul de carte, cum vor face fata provocarilor din clasele mai mari? Nu cred ca o ora-doua de teme la scoala, dupa nu stiu cate de scoala, este suficient.
    2. Are scoala dvs. o abordare inter si transdisciplinara? Cum abordati temele comune diferitelor obiecte de studiu?
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:19)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nicorici Monica

      1. Elevii nostri isi fac temele la scoala, dar pentru responsabilizarea lor, elevii primesc teme la sfarsitul saptamanii. prin urmare, la istorie, geografie, romana matematica, ei lucreaza si acasa.
      2. Programa nostra are o abordare inter si transdisciplinara. In cadrul unitatilor de studiu, pe cele 6 teme mari:Cine suntem, Unde ne aflam in spatiu si timp, Cum ne exprimam, Cum functioneaza lumea, Cum ne organizam, Cum impartim resursele planetei integram materiile de studiu si predam transdisciplinar sin interdisciplinar.
  • Burse (Miercuri, 19 februarie 2014, 12:23)

    elitista [anonim]

    Oferiti burse pentru copiii foarte buni? Multumesc.
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:49)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui elitista

      Da, oferim astfel de burse.
  • Copii cu nevoi speciale - copii supradotati (Miercuri, 19 februarie 2014, 12:54)

    Ioana [anonim]

    In momentul de fata aveti copii supradotati in scoala? Daca da, cum beneficiaza acestia de o pregatire pe masura aptitudinilor lor? Daca nu, sunteti pregatiti sa educati astfel de copii? Aveti rezultate la concursurile scolare (olimpiade, Evaluarea in educatie, Smart)
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 15:04)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana

      Avem elevi foarte buni în şcoală şi, da, aplicăm strategii individualizate de predare care să le evidenţieze mai bine potenţialul intelectual. Suntem interesaţi de participarea la concursuri şi olimpiade dar vedem acest lucru mai degrabă ca pe un mijloc decât ca pe un scop în sine. Rezultatele obţinute până acum validează pentru elevii noştri o puternică dorinţă de cunoaştere şi nu una privind competiţia cu orice preţ.
  • Întrebări (Miercuri, 19 februarie 2014, 12:55)

    max# [utilizator]

    1) V-aș ruga să îmi dați câteva elemente pentru care aș alege o școală privată care să spunem că funcționează de 2-3 ani în favoarea unei școli de stat cu un istoric și un palmares impresionant (olimpici, procente de promovare la bacalaureat bune, etc).
    2) Efortul financiar cunoscut unei școli private crează și o stigmă socială, automat vor fi procentual mulți copii "de bani gata", aduși de bone cu SUV-uri, care nu vor ezita să etaleze haine de firmă sau telefoane scumpe. Întrebarea ar fi cum este asigurată diversitatea colectivelor (sponsorizări pentru copii care nu au o situație financiară grozavă, se interzic gadget-uri scumpe, etc.). Este o situație întâlnită și la școlile de stat cotate "bune" pe piața zvonurilor, că alta evaluare nu există.

    Mulțumesc!
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 15:03)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui max#

      Datorita faptului ca scoala privata nu este finantata de catre stat, organizeaza cursulile, activitatile in asa fel incat predarea este centrata pe elev, pe progresul lui academic, se pune accentul si pe tratarea diferentiata. Nr de elevi la clasa este mult mai mic decat intr-o clasa de la osc de stat.
      Parintele este informat in permanenta:
      Stie precis ce s-a facut in fiecare saptamana, deoarece primeste o scrisoare de in formare in fiecare vineri, stie precis, la inceputul fiecarei unitati de studiu (conform Buletinului Informativ)care este ideea centrala a unitati, care sunt liniile de cercetare, elementele de profil pe care punem accentul, conceptele si atitudinile vizate, dar si tipurile de activitati pe care le vom desfasura.
      Avem rezultate excelente la concursurile scolare: Euclid, olimpiada de matematica- locul I etapa locala, Examenul de limba engleza Cambridge- unde elevii nostri au impresionat si au obtinut rezultate extraordinare.( numai intr-un an scolar 2013-2014);
      2. Scoala nostra nu este o scoala "de fite". Elevii nostri au uniforme, nu au voie sa aduca la scoala gadgeturi de niciun fel si avem un regulament foarte clar. parintii elevilor nostri sunt oameni care doresc sa-si creasca copiii cu acel "bun simt" neaos romanesc si sustin demersurile si politica scolii.
  • sistem invatamant (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:16)

    dana [anonim]

    Buna ziua,

    Puteti sa imi indicati site-ul dumneavoastra? Este littlelondonpipera.ro sau littlelondon.ro (transformat in Avenor)? Daca este littlelondonpipera.ro, pe site apare informatia • scoala functioneaza in Sistem bilingv: programa românească & sistem internaţional; ◾2 cadre didactice la clasă - profesori calificați în sistem românesc, dar și profesori cu expertiză în sisteme deînvățământ internaționale;
    Puteti sa detaliati, va rog, care sunt diferentele fundamentale intre cele doua sisteme si cum pot functiona ele in paralel in cadrul scolii dumneavoastra? In plus as aprecia daca imi puteti explica rolul celor doua cadre didactice: lucreaza simultan cu copiii sau succesiv?
    Multumesc.
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:48)

      Marcel Bartic [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana

      Site-ul nostru este www.littlelondonpipera.ro.
      Da, scoala functionează (pentru ciclul primar) in sistem bilingv cu doi profesori la clasă. Acestia lucrează alternativ cu elevii având ca element comun obiectivele educaţionale stabilite în cadrul unităţii deînvăţare. Conţinuturile predate sunt cele din programa românească, îmbinate cu conţinuturile şi obiectivele IB, pentru "blocul" de limba română iar obiectivele educaţionale şi competenţele urmărite au fost aliniate la standardele educaţiei internaţionale. La limba engleză se urmăreşte programa prevăzută de Organizaţia Bacalaureatului Internaţional. Pe scurt, considerăm că acest tip de educaţie are finalităţi mai clar şi mai practic exprimate decât învăţământul tradiţional.
  • grija (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:49)

    Eugen Vasileson [anonim]

    E adevarat ca multi parinti isi dau copilu' la particulara ca sa scape de grija lor mai mult decat i-ar ajuta o scoala de stat? Ati simtit vreodata asta in felul molcom in care se urnesc sa-i ia de la after hours sau in bucuria pe care nu si-o pot stapani dimineata cand ii debarca la dumneata in poarta? (In rest, diferentele dintre "la voi" si "la noi"is discutabile in ton minor.
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:40)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eugen Vasileson

      Avem parinti responsabili. Ii intereseaza in permanenta situatia copilului, vin la timp sa-i ia pe copii. Nu avem probleme de acest gen.
      Invatamantul romanesc traditional / de stat a dat oameni de valoare> Noi suntem pregatiti in acest sistem traditional / de stat. In ton minor precizam ca trebuie schimbate foarte multe lucruri acum in invatamantul de stat. Eu am predat in scoli de stat si m-am format ca si cadru didactic acum 27 de ani. Nu contest, dar vreau sa schimb in do major.
  • programa (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:20)

    Gabriela [anonim]

    la clasele bilingve, cate ore pe zi este studiata programa in limba romana si cate ore /zi este studiata programa in limba engleza ? Multumesc.
    • r (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:33)

      Liliana Vasile [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabriela

      limba romana- 5 ore clasa a V-a si 4 ore a VI-a
      engleza- 2 ore + 1 ora extindere +1 ora optional
  • Nota Redactiei: (Miercuri, 19 februarie 2014, 15:07)

    Raluca Pantazi [colaborator]

    Intalnirea online s-a terminat. Va multumim!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri