EXCLUSIV Ce contine memorandumul secret semnat de Guvern cu Huawei. Executivul promite sprijin pentru participarea companiei chineze la structuri critice de securitate. Huawei a fost exclusa de la astfel de licitatii in SUA, Canada si Marea Britanie

de Cristian Pantazi, Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 18 februarie 2014, 16:07 Actualitate | Esenţial

Dan Nica si Lu Yong, manager regional Huawei, au semnat memorandumul la Bucuresti
Foto: AGERPRES
 documente
Memorandumul semnat de Guvern cu compania chineza Huawei in noiembrie 2013 si consultat de HotNews.ro prevede ca Ministerul Societatii Informationale (MSI) "vine in intampinarea Huawei" in vederea participarii la constructia unor sisteme IT critice, precum Sistemul de informatii si comunicatii nationale, Reteaua nationala de banda larga si Sistemul de monitorizare si supraveghere a traficului. Mai mult, Ministerul si Huawei anunta o "cooperare strategica", in ciuda controverselor din jurul companiei chineze, acuzata de institutii oficiale din SUA, Marea Britanie sau Canada de spionaj in favoarea autoritatilor chineze.

Memorandumul a fost semnat pe 25 noiembrie 2013, intr-o ceremonie la Palatul Victoria ocazionata de vizita premierului chinez la Bucuresti impreuna cu o delegatie de oficiali si oameni de afaceri. La 29 noiembrie 2013, premierul Victor Ponta a spus intr-o conferinta de presa ca textul Memorandumului va fi publicat in Monitorul Oficial, lucru care nu s-a intimplat pina acum.

La trei luni distanta de la semnarea memorandumului, Ministerul sustine, intr-un raspuns oficial, ca sistemele IT enumerate in memorandum "nu au fost realizate si implementate de MSI" si refuza sa dea orice alte detalii. Ministrul Dan Nica nu a raspuns apelurilor HotNews.ro, iar secretarii de stat Bebe Ionica si Toma Campeanu au declarat ca nu este in competenta lor acest memorandum si nu stiu in ce stadiu de implementare se afla.

O cautare pe internet arata ca sistemele mentionate nu au fost realizate, ele fiind enuntate in diverse momente ca proiecte guvernamentale.

SRI arata, intr-un raspuns pentru HotNews.ro, ca "nu a fost consultat cu privire la documentul mentionat", si adauga ca "nu are atributii legale privind avizarea unor astfel de demersuri initiate de Guvernul Romaniei, direct sau prin institutiile subordonate".

STS, desemnat prin lege autoritatea care organizeaza telecomunicatiile speciale pentru autoritati, arata intr-un raspuns pentru HotNews.ro ca nu i-a fost cerut un aviz si nu a fost consultat pentru acest memorandum. STS mai arata ca evalueaza "eventualele consecinte si impactul asupra misiunilor noastre de a construi comunicatii de stat conform legii si eventualul impact asupra proiectelor si obligatiilor  pe care le derulam in domeniul nostru de competenta in relatia cu Uniunea Europeana si NATO".

Premierul Ponta si oficiali Huawei
Foto: Hotnews
In memorandumul semnat in timpul vizitei unei masive delegatii oficiale chineze in Romania se arata ca "luand in considerare faptul ca Huawei are un rol important in economia Romaniei, MSI si Huawei sunt de acord sa intre intr-o relatii de cooperare strategica".

Unul dintre scopurile mentionate in memorandum il reprezinta "consolidarea rolului pozitiv al Huawei in politica economica a guvernului pentru imbunatatirea eficientei economiei romanesti si a competitivitatii internationale a acesteia".

Pe linga intentia asumata de Huawei de a-si spori activitatile din Romania, Ministerul condus de Dan Nica isi asuma "sa ofere sprijinul si atentia necesare pentru dezvoltarea activitatilor comerciale si de investitie ale Huawei in Romania, in conformitate cu obligatiile care ii revin in temeiul legislatiei UE".

Memorandum MSI Huawei 



Astfel, in documentul oficial se arata ca "MSI vine in intampinarea Huawei in vederea participarii la constructia Sistemului de Informatii si Comunicatii National, Sistemului de Monitorizare si Supraveghere a Traficului, proiectelor de tip Guvernare Electronica (E-Government), proiectelor de tip Oras Inteligent (Smart City) si Retelei Nationale de Banda Larga dezvoltate de catre Guvernul Romaniei".

Mai mult, MSI se obliga sa ofere sprijin "in vederea initierii proiectului de Retea Integrata a Transelectrica al carui memorandum de Intelegere a fost semnat la Beijing la data de 6 septembrie 2012".

Unele dintre sistemele enuntate in memorandum sint considerate de industria de specialitate sisteme critice pentru securitatea nationala: Sistemul de Informatii si Comunicatii National, Sistemul de Monitorizare si Supraveghere a Traficului si Reteaua Nationala de Banda Larga. In ce stadiu sint acum aceste proiecte? Mister. Ministerul Societatii Informationale, adica institutia semnatara a Memorandumului, sustine intr-un raspuns oficial pentru HotNews.ro ca sistemele IT enumerate in memorandum "nu au fost realizate si implementate de MSI" si refuza sa dea orice alte detalii.

Memorandumul dintre MSI si Huawei a fost aprobat in sedinta de Guvern din 20 noiembrie 2013.

De ce este importanta discutia in jurul acestui memorandum? Pentru ca accesul unor companii private la infrastructuri critice de securitate este o chestiune delicata in statele membre NATO, unde cybercriminalitatea este considerata o amenintare majora la adresa securitatii aliantei si a statelor membre.

De altfel, romanul Sorin Ducaru a devenit in 2013 asistent al secretarului general al NATO si sef al Diviziei care acopera si apararea cibernetica.

Huawei are un istoric insemnat de controverse in state membre NATO in ce priveste accesul la proiecte strategice.

Istoricul controverselor in jurul Huawei:

SUA:
Departamentul pentru Comert al SUA a blocat in 2011 participarea Huawei la o licitatie publica pentru realizarea unei retele wireless nationale. Un reprezentant al Departamentului a explicat pentru PC World ca "a fost o decizie de securitate nationala". (Detalii aici)

Canada:
Guvernul canadian a luat masuri similare fata de Huawei in 2012, autoritatile citand cresterea amenintarii cyberterorismului. (Detalii aici)

Marea Britanie:
Guvernul condus de David Cameron a cerut in ianuarie 2014 renuntarea la echipamente Huawei utilizate pentru videoconferinte, citand "potentiale vulnerabilitati". (Detalii aici)

Si in Australia (tara non-NATO) a existat o controversat majora: Guvernul australian a exclus Huawei in 2012 de la o licitatie pentru realizarea retelei nationale de banda larga, in urma unui raport al Australian Security Intelligence Organisation. (Detalii aici)

 
Raspunsurile SRI la intrebarile HotNews.ro:

Intrebare: A avizat SRI memorandumul intre Ministerul pentru Societatea Informationala si Huawei?
Raspuns: SRI nu a avizat Memorandumul de Intelegere incheiat intre Ministerul pentru Societatea Informationala si Huawei Technologies Co.Ltd. Mai mult, SRI nu are atributii legale privind avizarea unor astfel de demersuri initiate de Guvernul Romaniei, direct sau prin institutiile subordonate.

Intrebare: A fost consultat SRI la elaborarea acestui memorandum?
Raspuns:SRI nu a fost consultat cu privire la documentul mentionat.

Intrebare: Care este pozitia SRI fata de prevederea din Memorandum potrivit careia MSI isi asuma sa vina "in intampinarea Huawei" in vederea participarii la constructia Sistemului de Informatii si Comunicatii Nationale, precum si a celorlalte sisteme mentionate?

Raspuns: Activitatea institutiei noastre este circumscrisa in mod imperativ si limitativ dispozitiilor legale in vigoare, care statueaza, in cuprinsul art. 2 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea SRI, ca Serviciul organizeaza activitati pentru culegerea, verificarea si valorificarea informatiilor necesare cunoasterii, prevenirii si contracararii oricaror actiuni care constituie, potrivit legii, amenintari la adresa sigurantei nationale a Romaniei, asa cum sunt acestea reglementate de art. 3 din Legea 51/1991.
Precizam ca inforamatiile solicitate fac parte din categoria celor prevazute la art. 15 lit. b din Legea 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate si intra sub incidenta regimului juridic instituit de art.10 din legea 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei si art. 17 lit. f si g din Legea 182/2002.
Ca expresie a temeiului constitutional prevazut la art. 31 alin. 3, prin efectul art. 12 alin. 1 lit. a din Legea 544/2001, informatiile clasificate din domeniul sigurantei nationale sunt exceptate de la accesul liber al cetatenilor . Informatii din domeniul sigurantei nationale pot fi comunicate in conditiile art. 11 din Legea  51/1991 si cu respectarea principiilor prevazute in Legea 182/2002.

In cazul referit, tematica abordata de solicitant pune in discutie actiuni hotarate ori preconizate de catre autoritati publice. Tematica nu obliga autoritatea chestionata sa dea informatii cu caracter secret, in legatura cu care exista interdictii legale.
Cu toate acestea, masurile institutionale preconizate ori luate nu intra in sfera de activitate a SRI, fiind incidente principiile specializarii si raspunderii persoanelor juridice de drept publice (art. 206 alin.2 si art.221 Cod civil).

Intrebare: Avand in vedere preocuparile NATO si ale statelor membre NATO fata de cybercrime si amenintarile asupra sistemelor informatice, care este pozitia SRI fata de compania Huawei?

Raspuns: In ceea ce priveste pozitia SRI fata de Huawei Technologies Co.Ltd, apreciem ca activitatea de informatii pentru realizarea securitatii nationale intreprinsa de Institutia noastra intra in sfera secretului de stat si, ca atare, prin efectul legii, informatiile din acest domeniu sunt exceptate de la liberul acces al persoanelor acordat in temeiul art.31 din Constitutie (dreptul la informatie), ale carui limite sunt stabilite la alin. 3 - "dreptul la informatie nu trebuie sa prejudicieze securitatea nationala", precum si in temeiul art. 51 (dreptul de petitionare) ale carui limite sunt stabilite la alin. 4 - " autoritatile publice au obligatia sa raspunda la petitii in termenele si conditiile stabilite potrivit legii"

Raspunsurile STS la intrebarile adresate de HotNews.ro:


Intrebare: A fost cerut un aviz al STS pentru acest memorandum?
Raspuns: Nu s-a cerut aviz.

Intrebare: A dat STS un aviz?
Raspuns: Nu am fost consultati.

Intrebare: Care este pozitia STS fata de prevederile din Memorandum potrivit carora MSI isi asuma sa vina "in intampinarea Huawei" in vederea participarii la constructia Sistemului de Informatii si Comunicatii Nationale, precum si a celorlalte sisteme mentionate?
Raspuns: Evaluam eventualele consecinte si impactul asupra misiunilor noastre de a construi comunicatii de stat conform legii si eventualul impact asupra proiectelor si obligatiilor pe care le derulam in domeniul nostru de competenta in relatia cu Uniunea Europeana si NATO.
Orice fel de alte intrebari va rugam sa le adresati Ministerului pentru Societatea Informationala.


Huawei in Romania:

Huawei este prezent de 10 ani pe piata din Romania si are peste 800 de angajati in tara noastra, din care 70% sunt romani. Compania a deschis in 2012 in Bucuresti un Centru global de servicii de retelistica pentru operatori si retele din diverse tari, in care lucreaza peste 400 de ingineri. In plus, Huawei a dezvoltat si un Centru Comun de Servicii pentru Gestiune (ASSC), una dintre cele mai mari unitati de acest fel din cadrul grupului, care are 245 de angajati, din care 165 sunt experti romani.

In vara acestui an, Huawei a anuntat ca pana in 2018 vrea sa ajunga la o investitie totala de 100 milioane euro in Romania, care se va regasi atat in extinderea centrului, cresterea ca numar de angajati, taxe platite la stat si in proiectele cu partenerii locali.

Furnizorul chinez de echipamente de telecomunicatii si-a propus de asemenea sa ajunga la 1200 de angajati in Romania pana la sfarsitul anului 2014.

Directorul general al Huawei Tehnolgies SRL este Wang Haitao, iar Vlad Doicaru este director conturi integrate.

Huawei a fost fondata in 1987 de Ren Zhengfei, un maior in rezerva al Armatei RP Chineze.


Citeste mai multe despre   











Iohannis a declarat "Luptator pentru Victoria Revolutiei" un ofiter care a intrat cu TAB-ul in manifestantii din decembrie 89

Fostul sef SPP Dumitru Venicius Iliescu, adus cu mandat la DNA acum nici 2 ani, a primit de la presedintele Klaus Iohannis titlul de "Luptator cu Rol Determinant" in 1989, alaturi de alte 545 de persoane.
21563 vizualizari
  • +69 (71 voturi)    
    asa poate intra macar si China legal (Marţi, 18 februarie 2014, 16:24)

    lucadd [utilizator]

    la bazele de date ale UE fara sa mai faca apel la hakeri
    • +42 (44 voturi)    
      Eu am inteles asa: (Marţi, 18 februarie 2014, 17:19)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

      USL-isti si-au luat spaga...
      ...dupa ei potopul si D-zeu cu mila.
      • +22 (24 voturi)    
        poza (Marţi, 18 februarie 2014, 17:41)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

        Poza din articol imi aduce aminte de asta:
        http://www.romanialibera.ro/usr/thumbs/thumb_628_x_455/2013/12/08//331092-bechtel-semnare-contract.jpg
        • +24 (26 voturi)    
          Ca bine zici (Marţi, 18 februarie 2014, 18:09)

          UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          Aceleasi fete de gusati poltroni cu buze subtiri...
        • -4 (4 voturi)    
          da, numai ca... (Miercuri, 19 februarie 2014, 20:03)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          ... lipseste Boc - care a facut un lobby AGRESIV pentru Bechtel >:)
    • +25 (27 voturi)    
      USL chiar nu intelege ce face (Marţi, 18 februarie 2014, 17:47)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

      Sper ca Ponta are habar ca se va intoarce un ambasador prin Romania sa-l dea niste palme pana dispare timpenia de mai sus.
  • +67 (71 voturi)    
    Steagul UE (Marţi, 18 februarie 2014, 16:30)

    Daniels22026 [utilizator]

    Stegul UE nu a fost arborat la parlament in timpul vizitei chinzilor. S-a scris despre asta. Uslamistii au mimat eroarea logistica. Aiurea!

    Memorandumul secret semnat de Guvern cu Huawei, va fi luat foarte in serios. Pentru ca este o actiune serioasa, o intentie serioasa si grava. Extrema. Vinderea STS-ului catre chinezi este iminenta. NATO nu poate permite asa ceva. Romania a tradat alianta militara. Un raspuns radical se impune.

    Regimul uslamist trebuie inlaturat de urgenta. Si va fi.
    • +30 (32 voturi)    
      inalta tradare (Marţi, 18 februarie 2014, 19:37)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      cred ca se cheama chestia asta facuta de oamenii USL. Dar cei de stanga intotdeauna au tradat poporul nostru.
    • +28 (30 voturi)    
      Sobolanii (Marţi, 18 februarie 2014, 23:43)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Steagul UE a lipsit si de la Guvern. N-a fost deloc o greseala. Sobolanii astia sunt un pericol real si iminent la adresa securitatii nationale.
  • +50 (52 voturi)    
    memorandum.... (Marţi, 18 februarie 2014, 16:31)

    translativus [utilizator]

    .....secret - prostie sau tradare ?

    Nici nu mai stim cum sa catalogam actiunile acestui guvern "cinstit" dar plin de infractori condamnati sau cercetati penal.

    Isi mai aminteste cineva de toate minciunile din campania electorala ? Nici macar ei nu isi mai amintesc !
    Raspund in vr-un fel pentru nerespectarea acelor promisiuni ? Nu, pentru ca in acest sistem politic perfid, minciuna electorala nu se pedepseste !

    De ce mai mentinem sistemul ?
  • +42 (44 voturi)    
    si-au gasit prostii in Romania (Marţi, 18 februarie 2014, 16:31)

    Ed___ [utilizator]

    si-au gasit prostii in Romania, ca in alte tari nu au acces, datorita multor probleme de securitate in relatie cu guvernul chinez
  • -39 (51 voturi)    
    foarte bine (Marţi, 18 februarie 2014, 16:34)

    Mazeta [utilizator]

    Ne spionează rușii, americanii, acum și chinejii. Competiția generează progres.
    • +2 (20 voturi)    
      Şi noi suntem mingea (Marţi, 18 februarie 2014, 16:59)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      în care dau ăştia cu şutul? E adevărat că şi mingea evoluează, ca să rămână tare, să nu se dezumfle prea repede.
    • +37 (41 voturi)    
      Competitia prostiei genereaza prostie (Marţi, 18 februarie 2014, 17:12)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Serviciile noastre sint integrate cu cele din vest. Total. Si sint foarte apreciate. Tocmai pentru ca nu tradeaza.

      Politicienii au tradat. Insa armata si serviciile secrete nu tradeaza si nu vor trada. Competitia imaginata de uslamisti e doar in mintea uslamistilor. Nu aveti nimic. Sinteti 7,4 milioane de bezmetici solidari. Pe cale de dezintegrare. Ati ales niste politicieni foarte inteligenti. O sa ramineti doar cu steagurile de pe casa. Si cu Antena 3. Pina cind veti da faliment. Bafta!
      • -15 (25 voturi)    
        oh, da (Marţi, 18 februarie 2014, 18:04)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Sunt de acord cu tine. Serviciile noastre secrete nuuu trădează. Fiindcă nu mai au ce.
        • +16 (20 voturi)    
          Tradarea (Marţi, 18 februarie 2014, 18:46)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Politicienii au tradat interesul tarii si alianta militara care ne-a aparat de rusi si de comunism. Numai si numai politicienii. Vezi articolul la care tocmai comentezi.

          Iar politicienii tai reprezinta maxim 7,4 milioane de uslamisti debusolati. Nici macar atit. Desi sinteti multi, iata ca Romania invinge uslamismul. Priveste si reorienteza-te. Solidarismul uslamist cinta fals si tot mai incet.
        • +12 (16 voturi)    
          Asa e! (Marţi, 18 februarie 2014, 18:48)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Toti au aflat de tine si de alti gugustici uslasi!
      • -3 (11 voturi)    
        . (Marţi, 18 februarie 2014, 18:27)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        sa speram, eu vad ca UE nu are deloc reactii, nici la unguri, nici in ucraina, doar niste miauneli diplomatice. Gresesc pentru ca asa se vede ca sunt foarte slabi si data viitoare unii isi vor permite si mai multe.
    • +9 (13 voturi)    
      foarte prost (Marţi, 18 februarie 2014, 17:54)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      tu intelegi ce inseamna NATO?
    • +16 (18 voturi)    
      Las' c'am vazut competitia usele ce genereaza (Marţi, 18 februarie 2014, 17:57)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Competitia genereaza progres daca e bazata pe principii sanatoase, la voi spui ca totul e pe invers.
    • +12 (14 voturi)    
      ...progres cui desteptule? (Miercuri, 19 februarie 2014, 7:50)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      voi ce de stanga mereu ati avut interese diametral opuse cu binele tarii.
      tradatori de neam si tara.
      cum de te suporti ??
    • +7 (9 voturi)    
      iei simbrie? (Miercuri, 19 februarie 2014, 10:55)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      acum si de la chinezi? vezi ca indemnarea la tradare e pedepsita la greu!
    • +9 (9 voturi)    
      aha... (Miercuri, 19 februarie 2014, 12:13)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      una e sa te spioneze astia alta e sa vinzi secretele cu buna stiinta unei o tari non NATO Mazeto...e un cuvant pt asta nu?oricum tu chiar crezi ca rusii ne spioneaza?cuuuum?!fratii nostriiiii?pffff
  • +33 (37 voturi)    
    STS nu conteaza, 112 (Marţi, 18 februarie 2014, 16:35)

    un domn [utilizator]

    e Mutat Oficial la Latrina 3, holdingul Felix va devein ..furnizor de "know how" chinezilor....si asa...cand uresese se bate su sua..cashtiga Great Wall !!!! mai rau decat Zidul Berlinului !
  • +37 (39 voturi)    
    cred (Marţi, 18 februarie 2014, 16:42)

    NicolaeA [utilizator]

    Cred ca sunt cateva persoane la care le este dor de racoare; Ponta pare a fi primul pe lista: e tradator lucid sau doar inconstient ? Din cauza asta vrea neaparat STS-ul ?
    • +20 (22 voturi)    
      E nebun (Marţi, 18 februarie 2014, 17:28)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      Mai are o sansa. Sa plece in Rusia. Dar si acolo il papa mafia. N-are el bani sa reziste la Moscova.

      Dupa lovitura de constitutie, omul a prins curaj nebun. Nici NATO nu I se mai parut decit o placinta mare. Dar o ia in freza rau. A facut-o lata cu Huawei. In curind o sa-si doreasca sa intre la puscarie. Numai ca sa scape cu viata.
      • +9 (11 voturi)    
        . (Marţi, 18 februarie 2014, 18:32)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Sincer, sper sa fie macar niste reactii, la cat de anemici au fost pana acum nu ma mai mira nimic. Daca nici acum nu reactioneaza, suntem mancati. Vor prinde un curaj nebun.
        • +18 (20 voturi)    
          90% (Marţi, 18 februarie 2014, 19:05)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          90% din puterea NATO e concentrata intr-o singura capitala. Daca UE poate sa piarda Romania, atunci SUA nu-si pemite luxul asta.

          Ai auzit-o pe Victoria Nuland?! F...k the EU! Deci SUA nu se bazeaza pe actiunea europeana, dezlinata, lipsita de viziune unitara.
  • +35 (37 voturi)    
    interesant (Marţi, 18 februarie 2014, 16:43)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    China probabil se gandeste ca via Romania, cu ai ei politicieni de 2 parale , va reusi sa obtina secrete digitale si de siguranta nationala si europeana.
    Nu mi se pare deloc un scenariu imposibil, data fiind cultura si mentalitatea lor prin care se considera inferiori si singura sansa e sa fure de la ceilalti , sa copieze si sa vanda in volume mari si bani putini.

    Sunt sigur ca UE a sesizat riscul si nu va permite Chinei sa abuzeze de prostia romaneasca prea tare.
  • -15 (27 voturi)    
    Felicitări Hotnews pentru exclusivitate, dar... (Marţi, 18 februarie 2014, 16:43)

    CosminMaricari [utilizator]

    ...sunt curios cât durează până când Hotnews o să se ducă puțin spre partea offline a realității din cauza unui atac informativ ”cu autori necunoscuți”.
  • +14 (16 voturi)    
    Chisco (Marţi, 18 februarie 2014, 16:49)

    Unu-2 [utilizator]

    Nota: Numele "Chisco" de pe echipamentele Huawei nu este o greseala de scriere, ci marca inregistrata. De asemenea "Made in Chinatown, USA' este corect.
  • +16 (18 voturi)    
    Suntem tara NATO (Marţi, 18 februarie 2014, 16:59)

    virgil popisteanu [utilizator]

    cum de aliatii nu au sarit ca arsi... sau poate ca au sarit, dar nu s-a auzit pana la noi.
    Ma mira treaba asta, e arhicunoscut ca 'chinejii' livreaza si ceva troieni la pachet cu echipamentele de retelistica, asta duce in opinia mea la o concluzie: e tradare (nu pt idealuri sau ceva, ci pentru bani) ci nu prostie.
  • +23 (25 voturi)    
    trololol... (Marţi, 18 februarie 2014, 17:09)

    Laurentiu78 [utilizator]

    "Huawei a fost fondata in 1987 de Ren Zhengfei, un maior in rezerva al Armatei RP Chineze."

    /facepalm

    bai ai nostri sunt prosti?!..refuz sa cred ca sunt atat de prosti..asta este deja rea-vointa si tinde catre tradare...
  • +26 (28 voturi)    
    csat (Marţi, 18 februarie 2014, 17:11)

    tenere [utilizator]

    nu e asta un motiv de convocare csat, nu cumva este un atentat la securitatea nationala? unde toti aliatii NATO ii exclud, noi de ce ii primim?

    copiator ca si chinezii, dar e impotriva propriului interes national, poate ca asta e un motiv serios ca plagiatorul si sa fie demis si ascuns
  • -10 (20 voturi)    
    Nimeni nu poate controla internetul (Marţi, 18 februarie 2014, 17:12)

    Lucian Ilea [utilizator]

    In prezent sunt peste 9 miliarde de adrese IP6 si 4 miliarde IP4(s-a ajuns la saturatie in 2011) pe planeta:)
    In Romania sunt 9 milioane de adrese IP4 si 13.9 milioane de adrese IP6
    e un cetatean pe nume Octavian Rusu care detine milioane de adrese IPV6
    netul e un graph nu un copac cu radacina la Washington
    sunt aplicatii si poze pe net care arata harta internetului in acest moment
    Google,Facebook,Youtube,Apple si Yahoo sunt primele 5 domenii
    • +8 (8 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 19 februarie 2014, 11:43)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      Restrictionarea accesului la informatiile din Internet se poate face relativ simplu pe baza de cuvinte cheie nu de adrese IP, oricat de multe ar avea Octavian Rusu. China practica sistemul de cenzura pe Internet si monitorizare grupuri de activisti de ani buni, Huawei - companie asa-zis privata dar in realitate a armatei chineze, e principalul furnizor de astfel de echipamente. Se lega si cu incercarea uslinosilor de a controla STS pentru a introduce echipamentele "troian" care sa le permita interceptari ilegale si protectia propriilor infractori. Nu se putea un partener mai bun ca Huawei ce practica in China acest lucru de ani buni.
  • -24 (28 voturi)    
    Excelent (Marţi, 18 februarie 2014, 17:29)

    Nyk1 [utilizator]

    Dacă s-ar folosi echipamente Cisco de exemplu, toate secretele de stat ar putea fi accesate în câteva secunde de către NSA. Din păcate, nici Huawei nu poate fi o soluție pentru prostia umană specifică „șpionilor” români.

    România trebuie pe cât posibil să se apropie de China și să lase de înțeles americanilor că poziția lor de stăpâni este mereu sub semnul întrebării atâta timp cât nu tratează cu respect acest popor (eliminarea vizelor, schengen, salarii de nimic oferite de cartelul marilor corporații occidentale, cumpărarea de resurse naturale pe nimic, ș.a.m.d.)
    • +14 (16 voturi)    
      Vize (Marţi, 18 februarie 2014, 18:30)

      ctrlm [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Din cate stiu eu si in China e nevoie de viza. Te oftici?
    • +12 (16 voturi)    
      Pai sunteti cam hotomani (Marţi, 18 februarie 2014, 18:35)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      de aia nu va respecta.
    • +17 (19 voturi)    
      . (Marţi, 18 februarie 2014, 18:45)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      chinezii nu sunt aia care au laptele infestat, vaccinuri la fel, drumuri construite foarte rapid si surpate la fel, masini care nu respecta standarde de siguranta?
      de astia trebuie sa ne apropiem? de ce? sa ne mai rarim ca suntem prea multi?
      • -7 (13 voturi)    
        Americanii nu sunt (Miercuri, 19 februarie 2014, 8:51)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        aia care au aruncat prima bomba nucleara.nu subt aia care au ars copii cu napalm in Vietnam,nu sunt aia care au adus "democratia" in Irak,Libia,Afganistan si in fine tot de la ei a venit criza ce a dus la atatea taieri de salarii?
        • +12 (14 voturi)    
          Ba da (Miercuri, 19 februarie 2014, 11:45)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          Sunt aia rai ce au ocupat Germani si japonia dupa razboi si le-au transformat in cele mai puternice economii din lume si in democratii solide. Evident ei nu se ridica la inaltimea rusilor ce au adus "bunastarea si democratia" de tip rusesc in Europa de este si Africa.
    • +13 (15 voturi)    
      și fără (Marţi, 18 februarie 2014, 18:55)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      pic de coloană vertebrală, adică, așa ca tonta, antonescu!
    • +4 (4 voturi)    
      bine ponta ! (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:08)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ne-ai zis-o ! Sa ne bagam mintile in cap cu psd ! Prieteni, introduceti informatia privind iubirea psd cu china -peste capul nostru, in secret-in ADN .Si mai luati aminte admiratori si vontanti de psd (in orice combinatie cu orice) si de la Nyk1 daca nu va ajunge !
  • +15 (17 voturi)    
    deci motivul mutarii STS este aici ! (Marţi, 18 februarie 2014, 18:26)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    deci motivul mutarii STS este aici !
    NU putem fi de acord ca tara sa fie sub jugul PSD un partid Anti-național, Anti-Românesc !
    Avem un precedent:
    ” În anul 1924, PCdR a fost interzis de guvernul liberal, care l-a acuzat de „acțiuni anti-românești” după evenimentele de la Tatar-Bunar ”
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Partidul_Comunist_Rom%C3%A2n
  • +20 (22 voturi)    
    Incredibil... (Marţi, 18 februarie 2014, 18:50)

    valy_74 [utilizator]

    A curs multa cerneala ref. la celebra firma chineza. Am avut chair 'oroarea' sa lucrez cu tehnologie copy/paste. Au clonat Cisco pana si culoarea e verdele acela petrol inchis. Totul e sustinut de catre guvernul lor. Au interdictii de vanzare in multe tari. Licitatii cu plicuri de genul 'Pret=30% din cea mai buna oferta' nu sunt legende. Scrupule '0'. Cel mai probabil vom zbura din NATO daca semnam proiecte informatice strategice cu ei. Sunt optimist ca nu se va ajunge acolo.
  • +17 (19 voturi)    
    Huawei baga telefonie si la Deveselu? (Marţi, 18 februarie 2014, 19:51)

    dadan [utilizator]

    pai imparatu Ponta da contractele de la el nici nu mai intreaba pe nimeni, in ograda asta numita Romania ponta face ce vrea muschii lui ca el considera ca prostimea aia care i-a dat 70% din cei prezenti la vot , i-a dat mana libera sa lupte cu sistemul lui Basescu(culmea vorbeste de parca e in opozitie) ...iar cine indrazneste sa-l contrazica sau sa-i puna la indoiala deciziile este un basist nesimtit si trebuie linsat pe esafodul antenei 3 de gadea&co
  • +15 (17 voturi)    
    Cate personalitati are Ponta (Marţi, 18 februarie 2014, 20:26)

    Parzivall [utilizator]

    Ponta Deputatul, Ponta Mitomanul, Ponta Baschetbalistu', Ponta Umanul, Ponta Plagiator si mai nou....Tradator.
    Asta cand mai guverneaza? A, am uitat, cand e la A3.
  • +17 (19 voturi)    
    Tradare, tradare ,dar sa stim si noi !!! (Marţi, 18 februarie 2014, 20:57)

    andreesanu [utilizator]

    De 24 de ani Romania-i intoarsa cu fundul in sus de haite de tradatori,de inconstienti,tara-i destabilizata vinduta pe bucati,s-a vindut si pavilionul naval al Romaniei ,s-au vindut harti cu resurse minerale,s-au vindut copii.Oare cind vor fi trasi la raspundere cei care ne vind :libertatea,linistea,siguranta,ne vind viitorul ,ne fac datori pentru 10 generatii si nici unul nu-i la racoare
    Cit mai este azi Romania tara mea,a ta,a lui ???.
  • +9 (13 voturi)    
    vrajeala! (Miercuri, 19 februarie 2014, 8:02)

    Daniel_007bis [utilizator]

    Asta se adauga trenului de mare viteza pana la Viena!
    Poate Nica se gandea ca-i pica ceva, pana pleaca europarlamentar. Ceva in cont, ca telefon are! :))
    Pupaturi in public, sa dea bine la fraieri, aici si in China!
  • +6 (6 voturi)    
    De aceea (Miercuri, 19 februarie 2014, 12:25)

    Gabi M [utilizator]

    il trimit pe Nica la europarlamentare!Dupa ce si-a tradat tzara impreuna cu Plagiatorul!
  • +7 (7 voturi)    
    scarbe rosii ! (Miercuri, 19 februarie 2014, 13:26)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Nu am cuvinte ! Ba am dar sunt cele mai urate si cele mai acuzatoare pe le imaginati .Mi-e rusine ca sunt.Ca exist .Mai cu seamna in contextul Ucraina.Unde cetatenii sunt ucisi pentru ca vor sa AIBE O SANSA SA traiasca demn.
  • 0 (0 voturi)    
    La fel de grav (Joi, 20 februarie 2014, 4:36)

    misup [utilizator]

    Un lucru la fel de grav si nesesizat de nimeni este faptul ca huawei si zte (alt producator chinez cu bune practici) furnizeaza MAREA majoritate a infrastructurii de retea la TOTI operatorii mobili din Romania...
    Siguranta nationala, stat NATO??
  • 0 (0 voturi)    
    comentariu (Joi, 20 februarie 2014, 7:00)

    LiviuDrula [anonim]

    Patriotul Ponta vrea ca prin preluarea STS de catre guvern informatiile ultrasecrete sa ajunga pe mainile chinezilor sau prin intermediul lui Arafat la arabi Oare ce va spune NATO, SUA si UE ? Nu are importanta inca o invitatie in China pt. Ponta si totul va fi bine.
    Romanilor trezitiva


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version