VIDEO Basescu, despre aderarea la Schengen: Ar fi un bun lucru daca as putea face echipa cu un ministru la Interne care s-ar numi Iohannis

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 14 februarie 2014, 14:29 Actualitate | Esenţial

Traian Basescu si Jose Barroso la Bruxelles
Foto: europa.eu
Presedintele Traian Basescu a declarat, vineri, la Bruxelles, raspunzand unei intrebari privind aderarea Romaniei la spatiul Schengen, ca nu stie daca intentioneaza sa faca vizite "in capitalele unde avem vulnerabilitati", precizand ca ar fi "un bun lucru" daca ar putea face echipa "cu un ministru la Interne care s-ar numi Iohannis".

Declaratia sefului statului a fost facuta la putin timp dupa ce presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a afirmat ca presedintele Traian Basescu se gandeste la o solutie treptata pentru aderarea la Schengen in conditiile in care decizia revine statelor membre.

Basescu si Barroso au avut vineri o intalnire la Bruxelles.

Cei doi presedinti au vorbit, intr-o declaratie de presa comuna, despre parcursul european al Republicii Moldova si despre necesitatea interconectarilor in sectorul energetic si al transporturilor intre Chisinau si UE, via Romania.

Barroso a declarat ca a discutat cu Basescu despre clusterul tehnologic de la Cluj, anuntind ca initiativa muncipalitatii clujene si a firmelor si universitatilor locale va fi sprijinita financiar cu fonduri europene daca activitatile din acest cluster se vor inscrie in obiectivele din programul UE pe 2014-2020.

  • Vezi inregistrarea VIDEO a conferintei de presa comune Basescu - Barroso





Declaratii Jose Manuel Barroso, presedintele CE:
  • I-am spus presedintelui Basescu ca CE sustine cu tarie reformele din Romania.
  • Am discutat cum putem sa oferim o finantare mai buna cetatenilor imbunatatind controlul asupra gestiunii.
  • Am discutat despre propunerea Romaniei de a dezvolta clusterul tehnologic din Cluj, vad cu cit entuziasm sustine dl presedinte Basescu. Comisia sustine astfel de initiative.
  • I-am spus ca s-ar putea sa se puna la dispiozitie finantare europeana daca investitiile propuse se inscriu.
  • Am discutat despre MCV. Romania a inregistrat progrese semnificative, dar ramin ingrijorari legate de independenta justitiei si de coruptie.
  • Procesul de reforma trebuie sa continue, iar rezultatele obtinute trebuie consolidate.
  • I-am spus pozitia CE ca Romania trebuie sa intre in zona Schengen cit de repede, pentru ca Romania a indepinit criteriile tehnice.
  • Despre circulatia persoanelor: Nu putem avea piata unica fara libera circulatie a persoanelor.
  • Republica Moldova: Este o chestiune de importanta strategica pentru Europa. Multumesc Romaniei pentru investitiile facute acolo si dlui Basescu in mod particular.
  • La Vilnius am semnat acordurile. Acesta este un semnal foarte important transmis. Va consolida integritatea si suveranitatea teritoriului moldovean.
  • Intentionez sa dau curs invitatiei de a vizita Republica Moldova in primul semestru.
  • Ii multumesc presedintelui Basescu pentru modul in care mi-a explicat dificultatile din tara sa si din regiune.

Declaratii Traian Basescu:

  • Multumesc presedintelui Barroso pentru discutia buna si pragmatica.
  • Un punct de vedere al Romaniei privind MCV si raportul CE legat de coruptie la nivel UE: din MCV e evident ca instiutiile statului roman responsabile de lupta anticoruptie au performante apreciate pozitiv - DNA, Inalte Curte, ANI, alte curti decit Inalta Curte, CCR.
  • Faptul ca institutiile functioneaza ma indreptateste ca presedinte al Romaniei sa solicit statelor membre dreptul Romaniei prevazut in Tratat de a intra in Schengen.
  • E adevarat ca MCV face mentiuni cu privire la abordarea politicienilor, mai ales a Parlamentului, dar esenta raportului e functionarea institutiilor.
  • Republica Moldova: Am sustinut nevoia ca din partea UE sa gasim solutii alaturi de cele financiare puse la dispozitie de Romania pentru accelerarea interconectarii. Interconectarea pe gaze, energie electrica, infrastructura rutiera si feroviara e esentiala.
  • Statia de la Isccea, cu 70 milioane euro, ar putea intra in functiune pentru a furniza Moldovei 400 kilovolti. Esenta relatiei cu Moldova e interconectarea.
  • Vreau sa multumesc presedintelui Barroso pentru deschiderea legata de proiectul Cluj - Innovative City. E foarte dorit la Cluj, municipalitatea a acordat deja 220 ha pentru proiect, va fi axat pe cercetare, educatie, IT. In proiect sint implicate toate universitatile din Cluj.

Intrebari:

1.  Cum va veti asigura ca Moldova ramine in sfera de influenat a UE, cind Rusia isi va scoate manusile?

Barroso: Autoritatile din Moldova au parafat Acordul cu UE si au spus mereu ca vor sa semneze acest acord si ca vor sa indeplineasca obiectivul asocierii la UE. Premierul Leanca mi-a confirmat acest obiectiv. Speram ca autoritatile moldovene sa poata decide singure, fara presiuni externe, ce vor sa faca. Nu vreau sa fac speculatii despre ce altii vor sa faca. Respectam suveranitatea partenerilor nostri. Daca o tara vrea sa se asocieze cu UE, noi sintem gata, si depunem eforturi. Azi am discutat in mare masura cu Basescu despre interconexiuni, si sintem foarte recunoscatori Romaniei, pentru ca viziunea asupra Europei e una bazata pe interconectari.

Am discutat foarte concret cu presedintele Basescu ce putem face pentru a mobiliza institutiile finaciare internationale, pentru a incuraja prosperitatea.

2. Despre aderarea Romaniei la Schengen

Barroso: In privinta Schengen, pina la urma e decizia statelor membre. Comisia considera ca tehnic Romania indeplineste toate criteriile. Am spus-o si Consiliului European, Comisia e transparenta. Dar e o chestiune care trebuie rezolvata de statele membre. Stiu ca presedintele Basecu se gindeste la o solutie treptata, nu vreau sa intru in detalii, este o mare aspiratie a cetatenilor romani.

Basescu: Nu stiu daca neaparat voi face vizite in capitalele unde avem vulnerabilitati, dar un bun lucru ar fi daca as putea face echipa cu un ministru la Interne care s-ar numi Iohannis.

Mai avem discutiile din luna mai cind voi incerca sa explic, mult mai aspru - daca-mi este permis, faptul ca deja avem un sentiment profund de frustareare, iar MCV a devenit un instrument de joc politic. Daca privim rapoartele pe Schengen, iar Romania e analizata, Romania sta foarte bine. Or, utilizarea MCV-ului impotriva unei tari membre e un lucru care devine dificil de acceptat.

Obiectivul nostru e sa integram in UE, de aceea vrem sa fim Schegen, ne pregatim sa fim in zona Euro. Nu putem accepta la nesfirsit ca unele state sa utilizeze MCV ca instrument politic in conditiile in care institutiile functioneze.

3. Dl Barroso, tocmai acum premierul Italiei, Enrico Letta, isi da demisia, iar noul premier va fi Matteo Renzi, care a criticat dur politicile Comisiei Europene. Va deranjeaza instabilitatea politica in Italia?

Barroso: Am luat cunsotinta de demisia lui Enrico Letta. Nu comentam procesul democratic intern. Am discutat telefonic cu Letta, i-am spus ca am apreciat cooperarea excelenta. Premierul Italian a aratat ca este mereu un european angajat. Nu vreau acum sa discut despre perspectivele noului guvern. L-am intilnit deja in repetate rinduri pe Matteo Renzi si mi se pare o persoana foarte angajata fata de UE.

Pozitia Italiei a fost mereu de maxima loialitate fata de proiectul european, si asteptam sa cooperam cu interes cu Italia.


Declaratiile complete ale celor doi presedinti:


Președintele Comisiei Europene, domnul José Manuel Durão Barroso: Doamnelor şi domnilor, îmi face plăcere să-l întâmpin pe domnul preşedinte Băsescu, la Comisia Europeană, astăzi. Am avut un dejun foarte fructuos, în care am discutat despre viitorul României şi al Europei. Traian Băsescu şi cu mine am discutat despre situaţia economică din România, situaţia s-a îmbunătăţit semnificativ. I-am exprimat preşedintelui Băsescu faptul că Comisia Europeană susţine în continuare România pentru obţinerea balanţei de plăţi economice şi pentru respectarea recomandărilor Mecanismului de Cooperare şi Verificare. Pentru cetăţenii României şi business-ul din România, trebuie dovedit control, trebuie eforturile să fie continuate. De asemenea, am făcut un schimb de experienţă referitor la oraşul inovaţiei din Cluj şi pot spune că preşedintele Băsescu a prezentat proiectul. Comisia salută această iniţiativă, care oferă cadrul transferului de informaţii în cercetare şi în afaceri. I-am spus preşedintelui Băsescu că s-ar putea, desigur, să susţinem proiectul cu fonduri europene, în cazul în care programul va fi explicitat corect. De asemenea, am vorbit de Mecanismul de Cooperare şi Verificare al Comisiei, care menţiona faptul că România a realizat progrese pe toate planurile. Este vorba de măsurile anticorupţie, care au început să fie implementate şi de independenţa justiţiei. Raportul a afirmat faptul că s-au atins rezultate importante şi trebuie susţinute eforturile în această direcţie. Comisia susţine faptul că România trebuie să se alăture spaţiului Schengen cât de curând posibil, cu condiţia ca criteriile necesare să fie îndeplinite. Situaţia cetăţenilor europeni este o problematică despre care şi eu şi preşedintele Băsescu avem aceeaşi opinie. Avantajele cetăţeniei europene şi a libertăţii de mişcare nu trebuie abuzate. Există libertate de mişcare, care nu poate fi pusă sub semnul întrebării. De asemenea, am discutat despre raportul anticorupţie al Comisie şi propunerile care fac întărirea sistemului de justiţie din România. Este o problematică care nu priveşte numai România, ci o problematică de importanţă strategică pentru Europa. De asemenea, am discutat despre comerţ. S-a semnat, de asemenea, Acordul de asociere cu Republica Moldova. Îmi exprim angajamentul ca Uniunea Europeană să semneze acest acord de asociere, pe care îl susţinem şi noi, Comisia Europeană şi România, pentru că Moldova îndeplineşte cerinţele de integritate teritorială, cerinţe economice şi juridice. Urmează să răspund invitaţiei Republicii Moldova de a vizita Moldova anul acesta şi doresc să-i mulţumesc preşedintelui Băsescu, de asemenea, pentru conversaţia deschisă pe care am purtat-o, pentru discuţiile provocatoare referitoare la provocările Europei de astăzi şi să-i mulţumesc pentru cooperarea pe care am avut-o cu România.

Președintele României, domnul Traian Băsescu:
Domnule preşedinte, cu permisiunea dumneavoastră, voi folosi limba română, pentru că ascultătorii noştri sunt români. Mulţumesc, domnule preşedinte Barroso, pentru discuţia bună şi extrem de pragmatică, pe care am avut-o astăzi. Subiectele în discuţie au fost menţionate şi aş vrea să subliniez şi un punct de vedere al României cu privire la Mecanismul de Cooperare şi Verificare, dar şi la Raportul Comisiei, legat de corupţie la nivelul UE 28. Din Raportul MCV, este evident că instituţiile statului român responsabile de lupta anticorupţie au performanţe aprieciate pozitiv de Raportul MCV; şi mă refer aici la Direcţia Naţională Anticorupţie, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la Agenţia Naţională de Integritate, la alte curţi decât Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la Curtea Constituţională. Faptul că instituţiile din România funcţionează mă îndreptăţeşte, ca preşedinte al României, să solicit statelor membre dreptul României, prevăzut în Tratat, de a intra în spaţiul Schengen, atunci când îndeplinşte condiţiile. Este foarte adevărat că Raportul MCV face menţiuni cu privire la abordarea politicienilor din România, în mod deosebit a Parlamentului; dar estenţa realităţilor este modul cum funcţionează instituţiile statului român, iar funcţionearea acestor instituţii ne îndreptăţeşte să ne propunem ca, în acest an, să parcurgem prima etapă de integrare în spaţiul Schengen. În ceea ce priveşte Republica Moldova, în discuţie am susţinut nevoia ca, din partea Uniunii Europene, să găsim soluţii, alături de soluţiile financiare pe care le-a pus la dispoziţie România, pentru accelerarea procesului de interconectare; şi, din acest punct de vedere, interconecatarea pe gaze, energie electrică şi infrastructură rutieră şi feroviară este esenţială. Aş putea spune un proiect pe care l-am susţinut foarte mult, este vorba de staţia back-to-back de la Isaccea, care, cu 70 de milioane de euro - şi domnul preşedinte mi-a confirmat că putem utiliza fonduri de coeziune alocate României - am putea s-o dăm în funcţiune, furnizând Republicii Moldova 400 de kilovolţi, alături de linia de 100 de kilovolţi, pe care România a pus-o sub tensiune deja din luna noiembrie 2013. Esenţa relaţiei cu Moldova este interconectarea la sistemele energetice şi de infrastructuri rutieră şi feroviară ale României şi, implicit, ale Europei. Vreau să mulţumesc domnului preşedinte Barroso, pentru deschiderea legată de proiectul „Cluj Innovative City”. Este un proiect de cercetare extrem de important şi dorit la Cluj. Acolo, municipalitatea a alocat deja 220 de hectare de teren pentru acest proiect şi el va fi axat pe educaţie, pe cercetare în domeniul bioeconomic, pe cercetare în sănătate, acolo realizându-se deja sângele artificial, la Cluj, pe mediu şi energie şi, de asemenea, pe IT. În acest proiect sunt implicate, în afară de municipalitate, toate universităţile din Cluj. Vă mulţumesc mult, domnule preşedinte.

Președintele Comisiei Europene, domnul José Manuel Durão Barroso:
Mulţumesc foarte mult, avem foarte puţin timp la dispoziţie, dar, acum, vă ascultăm întrebările.

Întrebare: De la agenţia română de ştiri, domnule preşedinte Barroso, cum vă veţi asigura că Republica Moldova rămâne pe calea semnării acordului de parteneriat şi cooperare cu Uniunea Europeană, având în vedere că Rusia are mai mare influenţă în Republica Moldova şi se pare că, după ce se vor încheia Jocurile Olimpice de la Soci, Rusia îşi va scoate mănuşile. Şi, apoi, a doua întrebare, ce puteţi face pentru a ajuta România să intre în Zona Schengen? Pentru că aţi spus şi în trecut că, până la urmă, statele membre vor hotărî...

Întrebare:
Legat de aderarea la Schengen, despre care aţi spus în trecut că este un obiectiv pe care vreţi să-l realizaţi până la sfârşitul mandatului, v-aş întreba dacă veţi face personal vizite la Berlin sau la Haga, pentru a obţine un rezultat favorabil în problema asta. Mulţumesc.

Președintele Comisiei Europene, domnul José Manuel Durão Barroso:
Cât priveşte prima întrebare, de fapt, mi-aţi pus trei: două mie, una domnului preşedinte Băsescu, dar nu o să vă taxăm mai mult pentru asta, să ştiţi.

Prima întrebare, atunci: autorităţile din Moldova au parafat acordul cu UE şi au spus mereu prin - şi sunt oricum reprezentanţi legitimi ai poporului moldovean - că vor să semneze acest acord şi că vor să îndeplinească obiectivul asocierii la UE. L-am primit de curând pe domnul prim-ministru Leancă, care mi-a confirmat acest obiectiv; şi, acum, continuăm procesul în vederea semnării acordului. Sperăm că autorităţile moldovene să poată hotărî singure, fără presiuni externe, ce vor să facă. Contez pe suveranitatea partenerilor noştri. Nu vreau să fac niciun fel de speculaţii despre ceea ce alţii ar putea să facă. Un lucru este foarte clar: respectăm suveranitatea partenerilor noştri. Dacă o ţară vrea să se asocieze cu UE, aşa cum am tot afirmat şi după cum arată acordul, noi, Uniunea Europeană, suntem gata; şi, de fapt, depunem eforturi în acest sens. Astăzi, în timpul şedinţei, întâlnirii cu domnull preşedinte Băsescu, în mare măsură am discutat despre interconexiuni. Sunt foarte recunoscător României, pentru interesul pe care ea îl manifestă faţă de Republica Moldova, fiindcă viziunea noastră asupra Europei este o viziune bazată pe interconexiuni, pe legături. Noi putem folosi fondurile UE, sigur, cu condiţia ca proiectele să fie compatibile cu obiectivele generale pentru a crea mai multe interconexiuni pentru gaz, pentru electricitate, pentru infrastructura rutieră, de cale ferată ş.a.m.d. Am discutat foarte concret, cu domnul preşedinte Băsescu, ce putem face pentru a mobiliza spre exemplu instituţiile financiare internaţionale. Şi acesta este un mod concret de a susţine Republica Moldova, o cale foarte concretă pentru a încuraja prosperitatea în această ţară.

A doua chestiune, în privinţa spaţiului Schengen, ştiţi foarte bine, trebuie să respectăm legea. Până la urmă, e decizia statelor membre. Comisia a acţionat transparent şi consideră că, din punct de vedere tehnic, România îndeplineşte toate criteriile. Am făcut verificări repetate în situaţia României şi considerăm că România este un partener de încredere, care poate proteja frontiera Schengen, în cazul în care statele membre acceptă România ca membru în zona Schengen. Asta am spus, am spus-o şi Consiliului European, în faţa şefilor de state şi guverne care au îndoieli în această .... Nu spun lucruri diferite în funcţie de interlocutor, spun întotdeauna acelaşi lucru, numai că, până la urmă, e o chestiune care trebuie să fie rezolvată de statele membre şi sper ca ele să poată găsi o soluţie. Ştiu că domnul preşedinte Băsescu se gândeşte la posibilitatea unei soluţii treptate, nu vreau să intru în detalii, dar e foarte important, a fost o mare aspiraţie a cetăţenilor români aceasta, să se bucure de mai multă libertate pe care oferă spaţiul Schengen. Autorităţile române şi-au făcut datoria, este absolut corect să li se ofere această posibilitate.

Președintele României, domnul Traian Băsescu:
Voi vorbi în continuare în limba română. Nu ştiu dacă neapărat voi face vizite în capitalele unde avem vulnerabilităţi, dar ştiu sigur că un bun lucru ar fi dacă aş putea să fac echipă, pentru a sprijini intrarea în Schengen, cu un ministru la Interne care s-ar numi Iohannis sau, de asemenea, mai avem şi alte variante, vor fi discuţiile din luna mai, când o să încerc să argumentez şi să explic foarte clar ceea ce am explicat, dar de data aceasta, probabil, mult mai aspru, dacă-mi este permis să spun, faptul că deja avem un sentiment profund de frustrare şi MCV-ul a devenit un instrument de joc politic mai mult, decât de corectă apreciere a României. Dacă privim la rapoartele pe Schengen - şi România face parte din ţările care sunt analizate pe Schengen - România stă foarte bine, este deja în Schengen în mod practic. Ori, utilizarea MCV-ului şi aprecierile cu privire la politicieni împotriva unei ţări membre, este deja un lucru care devine dificil de acceptat. Până la urmă, obiectivul nostru este să ne integrăm în Uniunea Europeană, de aceea ne-am bucurat legat de liberalizarea circulaţiei forţei de muncă la 1 ianuarie, de aceea vrem să fim în Schengen, să continuăm procesul de integrare şi, de aceea, ne pregătim să intrăm în euro tot pentru a accelera şi a fi mai profund integraţi. Dar nu putem accepta la nesfârşit ca unele state să utilizeze MCV-ul ca instrument politic, să blocheze procesul de integrare al României în Uniunea Europeană, în condiţiile în care instituţiile funcţionează. Nu putem merge la nesfârşit: „dar dacă această clasă politică va face nu ştiu ce”. Mulţumesc!

Întrebare:
James, o ultimă întrebare de la „Financial Times”. Domnule preşedinte Barroso, întrebarea este tocmai acum, domnul prim-ministru al Italiei, domnul Letta, îşi dă demisia şi probabil nou lider al Italiei va fi Matteo Renzi, primarul Florenţei, care a criticat foarte mult politicile economice, promovate de liderii politici la Bruxelles şi a vorbit despre câtă marjă de manevră poate avea. Aş vrea să vă întreb dacă vă îngrijorează această situaţie de instabilitate politică în Italia?

Președintele Comisiei Europene, domnul José Manuel Durão Barroso:
Da, sigur că am luat la cunoştinţă de anunţul că domnul Enrico Letta, preşedintele Consiliului de Miniştri italian, şi-a dat demisia. Nu putem să comentăm cu privire la acest proces intern, care este democratic. Ceea ce pot să vă spun este că am discutat la telefon astăzi cu domnul Letta şi i-am spus că am apreciat foarte mult cooperarea excelentă de care ne-am bucurat în această perioadă. Primul ministru al Italiei a arătat că este mereu un european angajat şi e un om cu care îţi face mare plăcere să lucrezi. Nu vreau acum să discut despre perspectivele noului guvern italian, dar întrucât aţi vorbit despre domnul Renzi, vreau să vă spun că l-am întâlnit deja în repetate rânduri şi mi se pare, de asemenea, o persoană foarte angajată faţă de Uniunea Europeană. Îşi doreşte ca procesul de integrare europeană să avanseze, iar poziţia Italiei, în general, a fost una de maximă loialitate faţă de proiectul european. Comisia are în continuare încredere în capacitatea Italiei de a continua eforturile de reformă şi consolidare şi aşteptăm cu interes să cooperăm cu Italia, mai ales că urmează preşedinţia italiană a Consiliului, în a doua jumătate a acestui an. Da, îmi cer scuze că vă dezamăgesc, dar ne oprim aici cu conferinţa de presă.



























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

7224 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    deci (Vineri, 14 februarie 2014, 15:00)

    Tejveer [utilizator]

    Pentru pontalaci, "Am discutat despre MCV. Romania a inregistrat progrese semnificative, dar ramin ingrijorari legate de independenta justitiei si de coruptie" = "sunteti in groapa cu ambele picioare".
    • +10 (16 voturi)    
      completare (Vineri, 14 februarie 2014, 15:26)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Tejveer

      1. diszolvati Parlamentul de Infractori si alegeti altul FARA CAZIER, chiar neexprimentati dara fara cazier !
      2 Condamnati pe felix si recuperate banii de la Crescent, asa cursul euro/leu va fi unul sub 3 lei...implicit se intareste increderea in LEU Romanesc
      3 Condamnati penal actualul Guvern, ...evident alegeri anticipate...Primarul Sibiului la Cotroceni si va fi bine...BINILI INVINGE !
      • +5 (9 voturi)    
        Nu prea te inteleg! (Vineri, 14 februarie 2014, 15:44)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Chestia cu Iohannis la Cotroceni e total deplasata. Un om care s-a inhaitat cu actulul guvern pe care il vrei condamnat penal sa ajunga Presedintele Romaniei? Termina cu prostiile, Iohannis e lipsit de vlaga si de sarm. Scoate o vorba o data la o ora si atunci e o prostie! Terminati cu muraturile astea, domnilor de la PNL. Banuiesc ca esti penelist, nu-i asa??? :)
        • +5 (7 voturi)    
          decat kkrau (Vineri, 14 februarie 2014, 16:08)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          mai bine Primaru Sibiului..decat Dottore mai bine Primaru Sibiului....decat Primarul Bucurestiului...mai bine Primarul Sibiului...daca ash fi panelist..crezi ca l ash alinta pe crizuletz crinuletz..kkrau ? ///
          • +6 (8 voturi)    
            Da, alegi raul cel mai mic, Iohannis! (Vineri, 14 februarie 2014, 16:16)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Eu nu! M-am saturat de PSD si PNL care au fost mereu impreuna devalizand tara!
          • 0 (2 voturi)    
            si rahatul mic (Vineri, 14 februarie 2014, 17:41)

            kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            pute la fel ca si cel mai mare.
            ,,neamtul'' e la fel de liberal ca si iliescu.
    • +7 (11 voturi)    
      Ce frumos!!! (Vineri, 14 februarie 2014, 15:27)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Tejveer

      Facand aceasta declaratie loveste doi iepuri...sau mai bine zis in ambele belele deodata: Ponta si Antonescu!...
  • +3 (11 voturi)    
    pana acum (Vineri, 14 februarie 2014, 15:03)

    clarice [utilizator]

    PnL era paria partidelor,acum ar fi bucuros cu Iohannis,
    Ori sustienti MP ori PNL,
    Pentru noi PNL nu mai e demult de dreapta ce atata dragoste de Iohannis.
    O sa fiti bucuros va fi Iohanis dar sub USL ,pe noi nu ne incanta asta.
    Dumnezeu sa va mai inteleaga ca noi nu mai intelegem nimic.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai perfecta dreptate! (Vineri, 14 februarie 2014, 16:44)

      czr [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Atat declaratia asta, cat si cea a lui Udrea care spunea ca 'daca in turul doi va fi Ponta si Antonescu, il vom sustine pe Antonescu' , chiar si in cazul in care sunt declaratii capcana, ma indispun total!
      Stim bine ca intre cei doi nu-i nici o diferenta, dupa cum nici intre partidele din usl nu-i nici o diferenta!
      Romania are nevoie de o cu totul alta clasa politica, de cu totul alti oameni, de oameni morali care nu sunt dispusi la compromisuri si 'solutii imorale' , nici macar provizoriu sau conjunctural.
      E adevarat, noi trebuie sa-i alegem, dar trebuie sa avem ce! De aceea nu le cerem lor decat sa-i adune si sa-i puna pe aceeasi lista. Restul depinde de noi. Si alegerea noastra cred ca depinde in mai mare masura de numele de pe acea lista, decat de numarul prostilor care voteaza pentru un mic si-o bere..
    • +1 (1 vot)    
      mesajul (Vineri, 14 februarie 2014, 17:26)

      lmc [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      pe care l-am inteles eu este:
      "da, mi-ar face placere sa lucrez cu Iohannis; chiar asa, mai liberalilor, n-ar fi mai bine sa-l schimbati pe Antonescu cu Iohannis"?
  • -14 (20 voturi)    
    probabil ca se gandea (Vineri, 14 februarie 2014, 15:05)

    epaminonda [utilizator]

    ca o marita pe Nutzi cu fratele lui Iohannis si o face ministreasa de interne.
    • +7 (9 voturi)    
      asa se rezolva TREBURILE (Vineri, 14 februarie 2014, 15:27)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui epaminonda

      in Famiglia Ta ?
      • -7 (15 voturi)    
        Nu (Vineri, 14 februarie 2014, 16:00)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Dar in a lui Basescu, da.

        Are doua fiice repetente si agramate, fapt recunoscut public.

        Una e parlamentar european, iar cealalta e ditamai notarul (a se citi "paduche") care isi permite imprumuturi de milioane.

        Asa sunt valorile in Romania. Toti agaricii care nu stiu sa lege doua vorbe ajung pe cai mari.
        • +4 (8 voturi)    
          nu vad legatura (Vineri, 14 februarie 2014, 16:09)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui HP

          fi analitic in exprimare nu pescai si scuipa pe tastatura...Nutzi Udrea era subiectul comentariilor..fetele lu base sunt luate deja...
          • -1 (5 voturi)    
            Analitic (Vineri, 14 februarie 2014, 17:20)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Analitic si sintetic si in orice fel doresti, Nutzi Udrea e cu doua clase peste fiicele lui Basescu.

            Pot sa dea basistii cu minusuri pana la loc comanda, adevarul ramane bine stiut.

            Si nu, nu-mi pasa nici cat negru sub unghie cat de prosti sau incompetenti sunt usl-istii.

            Pentru mine toti politrucii sunt la fel.
            • +3 (3 voturi)    
              ok (Vineri, 14 februarie 2014, 18:13)

              Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui HP

              Banuiesc ca mergi pe ideea "toti sunt la fel eu nu votez" si cand e ceva de criticat la puterea actuala o faci?
              • +1 (1 vot)    
                Sigur (Vineri, 14 februarie 2014, 19:30)

                HP [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

                Cand e ceva de criticat, o fac, in mod egal, pentru toti. Si e de criticat, nu gluma.
                De fapt, daca imi urmaresti comentariile, e destul de evident.
          • 0 (2 voturi)    
            pai tocmai .. alea sunt luate . (Vineri, 14 februarie 2014, 17:23)

            adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            pe interes , ca la "satra" ....
            asta e disponibila ..si poate mai mult ca alea ... ca macar stie sa vorbeasca si are ceva in cap ...
  • -12 (22 voturi)    
    Iar o parsivenie (Vineri, 14 februarie 2014, 15:07)

    ploiesteanu [utilizator]

    de-a marinarului, doar doar PNL-ul o rupe USL-ul. Dar cam ieftina si batatoare la ochi.
    • +8 (10 voturi)    
      nu ai inteles (Vineri, 14 februarie 2014, 15:28)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      USLamul nu mai conteaza rupt sau peticit...Barosso a spus ca TREBUIE OAMENI CREDIBILI...are USLamul asa ceva ? are...dar nu de la pesede aka pecere..nu de acolo !
      • -2 (2 voturi)    
        oameni credibili ... (Vineri, 14 februarie 2014, 17:24)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        corect , ar trebuii ..dar cum sa ai asa ceva cand pres e cel mai razgandac si mincinos de pana acum ...? se incearca pastrarea modelului .
    • +5 (5 voturi)    
      n'are nici o legatura (Vineri, 14 februarie 2014, 16:11)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      UE transmite ca se poate lucra cu oameni ca Iohannis.
      • +4 (4 voturi)    
        corect (Vineri, 14 februarie 2014, 16:14)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        INSA pentru continuitate...noi avem cerente la CONTINUITATE...ar trebui 10 ani sau 8 ani cat sunt doua mandate sa stea Klaus la Cotroceni ! e simplu !..altfel...kkrau..oprescu..dottore ne aduc AGAIN in URESESE !!!!!
  • -8 (16 voturi)    
    daca (Vineri, 14 februarie 2014, 15:20)

    ggna [utilizator]

    il lauda la B1...pricepeam, dar in fata lui Barroso????
  • +16 (20 voturi)    
    se pare ca...... (Vineri, 14 februarie 2014, 15:26)

    translativus [utilizator]

    .....Barroso este un basist convins si ca are cam aceleasi vederi si obiective cu "impricinatul".
    Asta este de bun augur si speram si noi, ceilalti basisti, ca cele discutate la Bruxelles sa se transpuna in fapte.

    In ceea ce priveste o eventuala colaborare intre Basescu si Iohanis, ca ministru "de interne", nu stiu cat de fructuoasa va fi dar am incredere in alegerea lui Basescu.
    Se pare ca si eu sunt basist !
    • +11 (13 voturi)    
      Base va fi cel care il va schimba (Vineri, 14 februarie 2014, 15:46)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      pe Rompuy..pot sa pun si pariu..il vrea si Frau Angelika si Uncle Sam Biden..asta ca sa vedem ca in Europa nu prea sunt sefi cu Tupeu, Marinaru are si stie UNDE si CAND sa se Opreasca !!!!
      • +3 (7 voturi)    
        daca Base va ajunge..... (Vineri, 14 februarie 2014, 16:58)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ....sa ii ia locul lui Rompuy, cred ca in Romania se va infiinta FRS (Federatia Romana de Sepuku), cu maestri adusi direct din Japonia.
        Vom vedea unghii in gat, mai ceva ca pe vremea marelui crach din '29.
        Ar fi cea mai mare palma incasata de escrocherimea mincinoasa, cu tv-ul lor cu tot.

        Ar fi interesant !
      • -1 (3 voturi)    
        am mai zis ..vrabie ..malai .. (Vineri, 14 februarie 2014, 17:26)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        si prin absurd ..daca ar fi asa .. ar fi interesant .
    • -1 (3 voturi)    
      Sa fi sanatos (Vineri, 14 februarie 2014, 17:14)

      Raulgonzales [utilizator] i-a raspuns lui translativus

      Sa il iei acasa pe basescu daca iti place asa mult.
      Asemanarea dintre barroso si basescu este ca nici unu nu mai are mult de condus.........
      • 0 (2 voturi)    
        total gresit ! (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 10:23)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui Raulgonzales

        Basescu este raul cel mai mic.

        Va puteti imagina, cam in ce hal am fi ajuns acum daca infractorul incarcerat Nastase ar fi castigat alegerile prezidentiale ?
        Daca nu sunteti un profitor al sistemului ci un cetatean onest, v-ar fi convenit ?

        In ceea ce priveste "asemanarea" dintre cei doi, sa nu zicem hop..... !
        In mizeria aceasta numita "democratie parlamentara", totul este posibil !
        • -1 (1 vot)    
          Sincer (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 17:44)

          Raulgonzales [utilizator] i-a raspuns lui translativus

          Eu nu am nici o treaba cu sistemul , dar sincer cred ca eram ca si tara mult mai bine cu un presedinte ca Adrian Nastase.
          Eu il consider pe Basescu raul cel mai mare si ceea mai mare tragedie care i se putea intampla poporului roman.
          • 0 (0 voturi)    
            acum m-am lamurit ! (Duminică, 16 februarie 2014, 10:29)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui Raulgonzales

            Daca preferati un infractor recidiviest dovedit si incarcerat a doua oara, este normal sa il urati pe cel care a sprijinit justitia.
            ///
  • +3 (7 voturi)    
    dar (Vineri, 14 februarie 2014, 15:57)

    ggna [utilizator]

    Crinut nu e cumva la Bruxelles? Pariez ca i-am vazut pantofiorii iesind de dupa steagurile din spatele lui Barroso si Basescu la conferinta! Daaaaaa...ai lui erau ciucureii...
  • +3 (9 voturi)    
    vremuri grele pentru infractorii Turnători (Vineri, 14 februarie 2014, 15:58)

    visio [utilizator]

    1. câtă vreme românii vor drumul spre Europa, infractori rpecum Ponta sau Voiculescu își cunosc viitorul în detaliu: Pușcăria;
    2. Statele membre au avut rețineri politice în a accepta România în Schengen pentru că /// Ponta-Plagiatorul, Căcărău, Adrian Năstase, Ion Iliescu, au avut numai cuvinete de ”laudă” despre vizitele emisarilor străini; Iliescu spunea că ”este regretabilă vizita emisarului american; fratee, unde este ospitalitatea românească? ah, scuze, Iliescu este rus; din această cauză au murit tineri din Decembrie 1989, tot din această cauză Băncile au fost ajutate să falimenteze în epoca de guvernare psd-istă, etc; cât despre Plagiatorul Ponta, este penibil ca bărbat să vorbești aiurea despre o femeie indiferent care este numele ei; că se numește Merkel sau Daciana Sîrbu, femeia trebuie respectată; Ponta este un Plagiator mărunt, care în condiții normale spăla WC-uri publice; cât despre micul om de Stat, Adrian Năstase, am auzit că nu i-au ieșit la numărătoare ouăle și face bis-uri frecvente....
    3. Cât despre Moldova am mai spus pe aici: Putin trebuie să aibe ceva concret pe masă și va fi de acord; prin ceva concret nu mă refer la tezaur sau alte averi, pentru că Rusia este indecent de bogată; Putin nu are nevoie nici măcar să ne invadeze sau să ne pună plăcuțe bilingve; cred că pentru el, chestiunea Moldovei este un amuzament; sincer, Rusia este prima forță militară din lumea la ora actuală și au făcut miști de americani când le-au asigurat transportul acestora la Statia Spațială Internațională...și aici revin cu info despre cât de penibil este Obama; sincer, Președinte mai prost decât Bush chiar nu îmi imaginam tot așa cum Premier mai prost decât Boc nu credeam că vom avea....
    • -4 (6 voturi)    
      gresesti (Vineri, 14 februarie 2014, 16:06)

      clarice [utilizator] i-a raspuns lui visio

      50% sunt nostalgici dupa comunism,ati avea curaj acum sa faceti un referedum pro sau contra ramanerii in UE?
      Ati avea mari surprize.
      In ceea ce-l priveste pe Obama ,parca e pus acolo de rusi asa se comporta.
      • +1 (1 vot)    
        argument (Vineri, 14 februarie 2014, 18:24)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui clarice

        1. deși românii sunt dezavantajații UE prin alinierea prețurilor însă NU și a salariilor, sunt convins că la un eventual referendum vom avea un procent aproape de 70% pro UE.
        2. cu Obama suntem perfect de acord.
    • +8 (8 voturi)    
      ti amm dat plus ptr pct 1&2 (Vineri, 14 februarie 2014, 16:11)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui visio

      la 3 ai bagat propaganda cu armata rusa..ce armata ? o adunatura de MARI betivi...ce rachete ? ce arsenal ? numai un NAIV ca tine mai pune botu la Vocea Rusiei...si publicatiile lor de propaganda...dream on amice !
      • 0 (2 voturi)    
        eu ți-am dat ”+” all inclusiv :) (Vineri, 14 februarie 2014, 18:26)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        nu ai fost atent la bugetul alocat de Putin înarmării; ai observat câte submarine stealth vor rușii să construiască? ce spun ziarele sau jurnaliștii este irelelvant; cifrele vorbesc dela sine....
  • -1 (1 vot)    
    Nerusinatii de uslamiti! (Vineri, 14 februarie 2014, 17:57)

    Primula [utilizator]

    Atat l-au "balacarit" pe Base, spunand ca in UE nu-i da nimeni nici o atentie. Ei prezinta intotdeauna lucrurile " pe invers"! Vedem de fiecare data cu cata bucurie si apreciere este primit Presedintele, in vreme ce, cand se duce Ponta la Bruxelles, inclusiv ai lor, socialistii europeni, afiseaza fata de el o fatza acra si il tot trag de urechi/// Sa dispara cu totii, si Ponta si Antonescu, sa ne lase in pace sa ne vedem de treburile noastre. Sa mearga langa Nastase, acolo e locul lor!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri