Autostrada Comarnic - Brasov, "proiect de maxima prioritate pentru Guvern" in draftul scrisorii de intentie catre FMI

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 14 februarie 2014, 11:51 Actualitate | Esenţial

Traseul orientativ al autostrazii Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews
Autostrada Comarnic - Brasov este considerat un "proiect de maxima prioritate pentru Guvern", potrivit draftului scrisorii de intentie catre FMI obtinut de HotNews.ro. Potrivit acestui document, pentru a acoperi "riscurile potentiale pentru buget", Guvernul a alocat 400 de milioane de lei pe 2014 si 1,2 miliarde de lei pe anul 2015. "In eventualitatea in care ajungem la incheierea financiara a PPP-ului, iar Eurostat nu decide in anul 2014 ca acesta este un proiect extrabugetar, suma alocata va fi utilizata pentru diminuarea deficitului cash", se arata in documentul draft.

"Consideram proiectul autostrazii Comarnic - brasov ca proiect de maxima prioritate pentru Guvern. Suntem determinati sa realizam acest proiect cu cele mai mici costuri si intr-o maniera sustenabila din punct de vedere fiscal. Am asigurat o alocare bugetara care sa acopere riscurile potentiale pentru buget aferente acestui proiect. Pentru anii 2014 si 2015, aceasta alocare va fi in suma de 400 milioane RON si, respectiv 1.200 milioane RON. In eventualitatea in care ajungem la incheierea financiara a PPP-ului, iar Eurostat nu decide in anul 2014 ca acesta este un proiect extrabugetar, suma alocata va fi utilizata pentru diminuarea deficitului cash", se arata intr-un draft al scrisorii de intentie care va fi convenita de Guvern cu FMI, document obtinut de HotNews.ro.

"Aceasta se va include ca prevedere in legea bugetului intelegem ca finantatori multilaterali precum BEI, CFI si BERD, se vor implica in proiect doar daca structura acordului de concesionare si aranjamentele propuse pentru implementarea proiectului indeplinesc cerintele lor. Acest lucru va permite finantatorilor multilaterali sa demareze, impreuna cu sponsorii si autoritatea de atribuire, intr-un proces de due diligence in vederea solicitarii aprobarii din partea organismelor proprii de conducere. Procesul de due diligence va avea scopul de a confirme faptul ca proiectul este corespunzator si viabil sub aspect economic, tehnic, de mediu, financiar si din punctul de vedere al achizitiilor, precum si faptul ca acesta indeplineste standardele finantatorilor multilaterali dar si toate prevederile relevante continute in Directivele Uniunii Europene", se mai arata in draftul scrisorii de intentie catre FMI obtinut de HotNews.ro.

Mentionam ca varianta finala si oficiala ar putea contine modificari fata de informatiile din documentul draft.

Autostrada Comarnic - Brasov - gata in 2017, nu 2016. Taxa va fi de 7 lei

Pe 16 ianuarie, premierul Ponta si ministrul Dan Sova au prezentat detaliile si calendarul proiectului de concesiune autostrada Comarnic - Brasov, dupa ce la finele lunii decembrie Guvernul a selectat consortiul Vinci-Strabag-Aktor pentru a realiza proiectul de autostrada.

Potrivit lui Victor Ponta, contractul de concesiune se va semna in luna aprilie, moment la care este asteptat si debutul lucrarilor, iar autostrada ar urma sa fie gata cel tarziu in 2017.

Autostrada va fi mai scurta fata de ce se stia pana acum - 53 de kilometri in loc de 58, insa cu 7 km de drum de legatura, iar costul va fi de 1,8 miliarde de euro, fata de 1,2 miliarde estimarea initiala.

Taxa pentru folosirea autostrazii va fi initial de 7 lei, iar statul va fi cel care va incasa banii. Din 2017, in fiecare luna, statul roman se angajeaza sa plateasca peste 3,1 milioane de euro constructorului, insa cifrele si sumele anuntate de autoritati nu prezinta intreg aranjamentul financiar, iar costul final al autostrazii ar putea fi chiar triplu.

Costul autostrazii a crescut de la 1,2 mld euro la 1,8 mld euro. Cat vom plati de fapt

Ponta a anuntat ca cei aproape 60 de km de autostrada vor costa circa 1,8 miliarde de euro, mai mult fata de estimarea initiala de 1,2 miliarde de euro, in timp ce Dan Sova a precizat ca intreg proiectul este finantat integral de catre banci si ca, pana nu este gata autostrada, constructorul nu vede nici un ban de la stat.

"Acest proiect se finanteaza integral de catre banci. Deci, orice cost este verificat de catre finantator. Cei 28 milioane de euro pentru fiecare kilometru sunt cu sapte milioane de euro mai putin fata de cat se negociase in 2011. Avem aproape 1,5 miliarde euro constructie, restul pana la 1,8 miliarde sunt cheltuieli de proiectare, management, consultanta etc. In proiectul initial de constructie existau 58 de kilometri, iar noi am fost nevoiti sa schimbam putin traseul autostrazii pentru a scadea pretul. (n.r. 53 km de autostrada si 7 km de drum de legatura cu Centura Brasovului si cu DN1, inainte de Comarnici, acolo udne traficul se desfasoara pe 2X2)", a precizat Dan Sova.

Cu alte cuvinte, asocierea Vinci-Strabag-Aktor va accesa banii necesari costructiei prin credite de la banci, ceea ce insemna ca la finalul perioadei de concesiune, dupa cei 29 de ani, daca adaugam si dobanzile aferente, costul final ar putea ajunge sa fie chiar triplu, adica circa 5 miliarde de euro. Pentru aceste detalii autoritatile nu au oferit prea multe informatii.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de LIDL

FOTO Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Salate de paste

Pastele integrale sunt cea mai buna alegere in materie de paste, daca doresti un pranz satios si totodata nutritiv: sunt bogate in fibre care stimuleaza sistemul digestiv si micsoreaza nivelul colesterolului rau din sange, contin vitamine, minerale si nutrienti esentiali pentru o stare generala buna de sanatate, sunt indicate pentru persoanele care sunt atente la silueta si isi doresc un mai bun control al greutatii, contin antioxidanti si enzime. In combinatie cu sosul de vinete, salata de paste este un pranz excelent, pe care il puteti lua cu voi la birou!​



8410 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    autostrada peste munți, ca podul peste mare (Vineri, 14 februarie 2014, 12:06)

    visio [utilizator]

    al chinezilor; ar fi o vedere excepțională; sincer, nu am înțeles niciodată rostul trotuarelor uriașe din Comarnic; dacă acele trotuare s-ar micșora, s-ar putea lăți șoseaua; apoi, limita de viteza să fie de 70km/h, camioanele să fie direcționate obligatoriu pe Cheia...bănuiesc că traficul ar fi mai rapid și mai lejer pentru cei care vor să rămână în Bușteni, Sinaia sau Predeal...
    • +1 (1 vot)    
      Mai sunt statiuni de vizitat si pe (Vineri, 14 februarie 2014, 12:47)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui visio

      directia Valeni-Cheia.
      • +8 (8 voturi)    
        intradevar dar..... (Vineri, 14 februarie 2014, 13:21)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        .....mai presus de toate acestea ar fi fost autostrada Pitesti - Sibiu, care are finantare de 80% din UE si care este absolut necesara pentru aconomia nationala.

        Astfel uzinele "Dacia" ar fi dispus de infrastructura necesara pentru un transport rapid al productiei catre UE si nu s-ar mai fi propus mutarea asamblarii automobilelor in Maroc.
        Singurul dezavantaj al acestei autostrazi este ca, fiind platita din bani europeni, nu se prea poate fura din ei.
  • +4 (4 voturi)    
    Cine sunt resposabilii (Vineri, 14 februarie 2014, 13:27)

    nick24 [utilizator]

    Pt aceasta autostrada? Cine a semnat contractul?
    E de stiut pt viitor cand se vor face cecetari si se va desecretiza contractul daca il vor mai gasi...
    • +3 (3 voturi)    
      Ohoho ce de spaga o sa se ia pe asta ! (Vineri, 14 februarie 2014, 15:59)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      De ce crezi ca se agita asa?
  • +7 (7 voturi)    
    PENTRU NOI... (Vineri, 14 februarie 2014, 13:31)

    schroedinger [utilizator]

    Prioritara este autostrada Pitesti - Sibiu!
  • +3 (5 voturi)    
    Comarnic -Brasov ? WTF? (Vineri, 14 februarie 2014, 15:46)

    vladf [utilizator]

    Astia sunt cu capul, chiar au impresia ca lumea se inghesuie pe DN1 catre munte?

    Alooooo, cat timp nu aveti o partie de ski, lumea pleaca catre alte tari.
    Am fost la Bansko si dupa o saptamana, raportul turistilor era cam asa : 80% romani, 5%greci, 5% turici, 5% bulgari si 5% diversi.

    Aloooooo, ca tot se plangeau hotelierii de pe Valea Prahovei ca nu le merg afacerile.

    Dc. sa mergi la munte? ca sa bei si sa mananci bine? scuze dar asta poti sa faci linistit acasa, de 10x mai ieftin.

    Bulgarii aveau zeci de km de partie, 9 telescaune, si cateva teleschiuri, ca sa urci pe munte asteptau turistii si cate 2h la coada.
    Gondola functiona 9 ore pe zi si transporta minim 10.000 de turisti, castigau doar de la gondola 250.000 de euro/zi, daca pui toate afacerile din imprejjurimi in statiunea aia se cheltuiau minim 2-3 milioane de euro pe zi.
    Erau numai bani veniti din exterior, de la turisti.
    Intr-un singur sezon de 3 luni, aia aduceu in tara lor minim 200 de milioane de euro.
    La noi cu 2-3 partii parlite, vor sa faca turism, vine omul o singura data, de curiozitate, dupa care o sa-si schimbe optiunile.
    Cu neplacere am constatat ca bulgarii ne-au mai tras-o odata, in 5 ani ne saluta din mers.
    P.S. Nu exista o autostrada directa catre statiune, erau parca 2 portiuni, in rest un simplu DN.
    Drum care la ei era uscat in timp ce la noi, parlitii astia se dadeau de ceasul mortii.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri