Victor Ponta: Afirmatia lui Basescu privind pierderea asamblarii Dacia - o inconstienta sinistra, o tampenie

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 11 februarie 2014, 11:18 Actualitate | Esenţial

Afirmatia presedintelui Basescu potrivit caruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii Dacia la Pitesti reprezinta o "inconstienta sinistra, o tampenie", a spus premierul Ponta, adaugand ca a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea investitiei.

"M-am intalnit de curand cu presedintele grupului Renault si a spus foarte clar ca investitiile in Romania se dezvolta. Acum, dumneavoastra il credeti pe presedintele Renault sau pe sinistrul nostru presedinte", a spus Ponta jurnalistilor, intrebat, la Forumul de afaceri Franta-Europa de Sud-Est, organizat la Bucuresti, cum comenteaza declaratia presedintelui legata de uzinele Dacia.

Ponta a asigurat ca Guvernul lucreaza la imbunatatirea infrastructurii rutiere si ca are incredere in ce spune presedintele Renault, nu in ce "mai arunca, intr-o chestie strict politica, Basescu".

Presedintele Traian Basescu a declarat, intr-o emisiune difuzata luni de postul Look Tv, ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

"Eu va pot spune ca in mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. Romania, daca nu se conecteaza integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o tara care ramane enorm in urma", a declarat seful statului.

El a mai aratat ca Romania va pierde foarte multe investitii daca nu finalizeaza Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur".

"Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu", a mai spus Traian Basescu.

Potrivit presedintelui, tronsonul Pitesti-Sibiu trebuie facut cu prioritate, altfel Coridorul IV este interupt.

"Degeaba vin pe autostrada pana la Pitesti si de acolo infund traficul intr-o singura banda. Degeaba plec de la Sibiu mai departe daca pana la Sibiu ma tarai pe o singura banda si cu tranzitul si cu propriul transport", a mentionat el.

Ambasadorul Philippe Gustin a declarat recent, ca este important ca Romania sa aiba rapid infrastructura de autostrazi si feroviara conectata cu Europa Occidentala, intrucat firme precum Dacia exporta in Vest si intarzierile la livrare influenteaza costul masinilor.

"E foarte important pentru Romania sa aiba foarte rapid infrastructura de autostrazi, drumuri, infrastructura feroviara, aeroportuara care sa fie conectata cu restul Europei, cu Europa Occidentala, pentru ca firmele care activeaza aici sunt adesea companii exportatoare. Sa luam ca exemplu Renault, cu 3% (contributie) la PIB-ul Romaniei, 10% din exporturile Romaniei. Masinile sunt facute la Pitesti pentru alte tari europene, dar si pentru piata mondiala. Si masinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri si fiecare zi de intarziere, fiecare ora de intarziere are o influenta asupra costului masinii si asupra competitivitatii Renault-Dacia. Bineinteles ca infrastructura e importanta pentru Romania, pentru dumneavoastra, pentru mine, pentru cei care calatoresc, pentru a ajunge mai usor dintr-o localitate in alta, dar e la fel de importanta pentru investitori ca sa fie legati de restul Europei", a declarat Philippe Gustin.

Diplomatul francez a spus ca Renault s-a plans de mai multe ori de aceasta problema, precizand ca ar fi buna o autostrada care sa lege Pitestiul de Ungaria.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6126 vizualizari

  • +34 (42 voturi)    
    Ponta, ce sa spuna si el? (Marţi, 11 februarie 2014, 11:24)

    Lucky1 [utilizator]

    Spune ce stie cel mai bine: minciuni.
    • +6 (10 voturi)    
      Probabil (Marţi, 11 februarie 2014, 12:09)

      Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      presedintele grupului Renault i-a spus asta in timp ce-si strangea ultimele lucruri de prin birou...si ponta l-a crezut...
    • -10 (16 voturi)    
      Hmmm (Marţi, 11 februarie 2014, 12:27)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      basescu...eternul aberant.
      -Bine ca au facut boc si lache o multitudine de autostrazi:))
      Au facut zeci de km de autostrada...in jurul clujului.:)
      -Parca basescu era impotriva autostrazilor...spune ca turismul se face cu avionul!:))
      • +2 (6 voturi)    
        Ca sa vezi (Marţi, 11 februarie 2014, 12:42)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

        Pai Basescu/Boc au declarat ca nu-i mai intereseaza coridorul IV? Sau Sova? Basescu/Boc n-au avut bani de autosrazi, ca era criza, si tot au facut mai multi km de autostrada decit stapinii tai.
        Daca te uiti pe google maps, ti se pare OK sa se faca autostrada pina la Alexandria si nu, de exemplu spre Craiova?
        E normal ca doar pentru ca Dragnea e din teleorman sa se decida investitii de miliarde spre oraselul lui de 50.000 de locuitori?
        ///
        • -2 (2 voturi)    
          Hmmm (Marţi, 11 februarie 2014, 20:09)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Te oftici? :)))
          Poti fi sigur ca doar tu si basistii tai au stapan.
          Stapanul meu sunt doar eu si munca mea privata.
      • +4 (8 voturi)    
        hmhmhmhmmmmhmmh (Marţi, 11 februarie 2014, 12:51)

        mircearh [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

        Responsabilitatea pt lipsa de autostrazi o impart toate Guvernele.
        Doar ca in momentul asta Basescu e vocea ratiunii si Ponta e " Iresponsabilul vesel " asa cum il numeste I Cristoiu.
    • 0 (8 voturi)    
      Citat Hotnews: (Marţi, 11 februarie 2014, 12:29)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Traian Basescu: 70% din turism se realizeaza cu avionul. INS: 78% din turism se realizeaza cu masina
      de Cristian Orgonas Khris.ro
      Luni, 21 septembrie 2009, 8:28 Actualitate | Esenţial

      ''Intr-un interviu acordat saptamana trecuta postului Radio Romania Actualitati, dl Basescu a sustinut ca problema lipsei autostrazilor este una falsa daca discutam despre dezvoltarea turismului, din moment ce 70% dintre turistii straini sosesc in tara cu avionul, nu cu masina.

      Cu alte cuvinte, in opinia presedintelui, starea execrabila a drumurilor nu reprezinta o problema prea mare pentru turistii straini din moment ce acestia calatoresc mai mult cu avionul decat cu masina, o problema mai mare reprezentand-o probabil taximetristii care isi fac veacul prin aeroporturi si care isi jupoaie clientii practicand tarife exorbitante. Sa vedem cum stau lucrurile in realitate.''
      • +3 (5 voturi)    
        Numeri mere si spui ca-s pere... (Marţi, 11 februarie 2014, 16:42)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

        70% din turistii STRAINI vin in Romania cu avionul.
        78% din TURISTI (romani+straini) folosesc in Romania masina.

        E vreo contradictie aici ?!

        Lasa manipularea, ca exista oameni mai isteti decat telespectatorii A3...!
        • -3 (3 voturi)    
          Hmmm (Marţi, 11 februarie 2014, 20:17)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          =dl Basescu a sustinut ca problema lipsei autostrazilor este una falsa=
          Intelegi sau sa-ti traduc? :)
          Sunt sigur ''ca exista oameni mai isteti decat telespectatorii A3'', eu sunt unul dintre ei.:) , poate si tu daca incepi sa gandesti mai liber, fara matanii in fata stapanului.
    • +3 (3 voturi)    
      Dl. prim ministru a dovedit foarte mult realism... (Marţi, 11 februarie 2014, 17:13)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      ..de data aceasta.
      Dacă ar fi întrebat "îl credeți pe sinistru sau mă credeți pe mine", ei da, atunci s-ar fi stârnit hohotele.
  • +44 (50 voturi)    
    benzina se va ieftini (Marţi, 11 februarie 2014, 11:24)

    GeorgeT [utilizator]

    Lapte si miere va curge, intrebati Antena 3 daca nu credeti.
    • -1 (1 vot)    
      Hmmm (Marţi, 11 februarie 2014, 22:46)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

      Iar agricultura se va revigora...facuta de un basescu in pantaloni si pantofi albi.:)) care ''culege'' numai legume curate si spalate...
      Iar toti romanii vor primi gratis ''290 de hectare de teren arabil''.:))
  • +29 (37 voturi)    
    seful Renault nu da 2 bani pe tine ///<br> (Marţi, 11 februarie 2014, 11:24)

    qwerasdf [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred cat de naiv e Ponta sau inconstient cand face afirmatii sau prost!
    • +4 (6 voturi)    
      ponta nu e nici naiv si nici inconstient (Marţi, 11 februarie 2014, 12:04)

      iradu [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      a treia varianta de mai sus e adevarata.
      • +2 (6 voturi)    
        gresesti, este foarte destept (Marţi, 11 februarie 2014, 12:48)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui iradu

        Este foarte destept altfel nu ajungea prim ministru si nu ii mergea asa bine cu banii nostri.
        Atit de destept incit prosteste majoritatea votanta.
        Este ajutat si de mass media mizerabila.
        Este aproape imposibil sa le scoti din cap ce le-a bagat mafiotul & pretenii lui:
        Basescu este cauza tuturor relelor.
  • +31 (37 voturi)    
    TeleGuvernul Romaniei (Marţi, 11 februarie 2014, 11:24)

    un domn [utilizator]

    ar putea fi cenzurat de CNA ? CNA va rugam sa va sesizati..in Romania nu se Guverneaza..se TeleGuverneaza..puteti retrage licenta TV Guvernului ?
    • +7 (9 voturi)    
      CNA nu se sesizeaza (Marţi, 11 februarie 2014, 11:45)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      A fost "cumintit" acum 2ani...majoritatea e PSD PNL...de asta ai vazut probabil stirea ca A3 a primit amenda de 50.000 lei zilele trecute si imediat dupa B1 a primit 70.000lei (nu ca nu ar fi meritat o dojenire si B1, dar membrii si-au aratat supunerea in felul asta)

      Mai pe scurt...membrii CNA sunt desemnati politic ;)
    • +2 (4 voturi)    
      nu poate fi (Marţi, 11 februarie 2014, 12:20)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      can se ocupa de emisiuni tv, nu de declaratii facute reporterilor, si retransmise de mai multe canalii.
      numai ce zice pe la gadea sau pe la otv-ghitza, in emisiunile alea glorioase.
      acolo poate fi prins, dar de amendat, este postul
      ceea ce nu'i rau.
      dar nu prea rau, ca, daca'i vorba de propaganda, varanu nu precupetzeste.
  • +29 (35 voturi)    
    ce vorbesti, neicusorule? (Marţi, 11 februarie 2014, 11:24)

    costakel [utilizator]

    te-ai intalnit cu presendintele renault si ti-a zis sa stai linistit, ca nu pleaca? chiar daca ii faci autostrada lui dragnea, iar el sta cu tirurile bara la bara?
    si unde v-ati vazut, la masa la sochi, a stat si el langa celelalte personalitati importante?
  • +35 (41 voturi)    
    1 si 2 (Marţi, 11 februarie 2014, 11:25)

    Rasmus [utilizator]

    1. Nu cred ce spune Ponta si prietenii stiu de ce
    2. Costurile de transport, si nu numai la Dacia, ii fac pe investitori sa aleaga Ungaria si, mai nou, Serbia.
    E drept ca autostrada spre Alexandria este cea mai inteleapta decizie pentru exportul produselor in Teleorman
  • +29 (35 voturi)    
    eu stii ce cred? (Marţi, 11 februarie 2014, 11:26)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    stii pe cine cred eu, ma Ponta? Il cred pe seful Renault, care insa spune altceva decat ce zici tu ca a spus.

    http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/seful-renault-uzina-dacia-din-maroc-poate-deveni-mult-mai-competitiva-decat-cea-din-romania.html

    Acu, zi-mi si mie, cum draq sa te mai pot eu crede pe tine VREODATA?
    • +5 (7 voturi)    
      ASA E! (Marţi, 11 februarie 2014, 11:43)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Ponta vrea înlocuirea europenilor cu chinezii, dau spăgi mai grase si cei de la dna nu știu limba, deci interceptările sunt inutile
  • +25 (31 voturi)    
    Lucreaza pe dracu'! (Marţi, 11 februarie 2014, 11:26)

    Rasmus [utilizator]

    "Ponta a asigurat ca Guvernul lucreaza la imbunatatirea infrastructurii rutiere "
    Minte cum respira
  • +19 (25 voturi)    
    Prioritate (Marţi, 11 februarie 2014, 11:26)

    anion [utilizator]

    Ponta nu a citit declaratia lui Gustin ci ne minte fara sa ne dea inregistrarea cu ce i-a zis lui personal. Ci ne este un sinistru adevarat mai ceva ca premierul mitoman si plagiator?
    • +4 (6 voturi)    
      dna are inregistrarea (Marţi, 11 februarie 2014, 11:46)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui anion

      tontalașu vrea chinezi, lucrează cât 10 români, pe un pumn de orez pe săptămână
  • +16 (20 voturi)    
    ce urat vorbeste/// asta (Marţi, 11 februarie 2014, 11:28)

    catelu [utilizator]

    Si ministrul economiei, Gerea, a fost in vizita la Dacia si a discutat cu noul director general, dl Maure. Iar a doua zi n-a mai fost ministru al economiei.
    Acum dl Maure trebuie sa-si faca loc in agenda pentru o intalnire cu noul ministru al economiei.
  • +17 (19 voturi)    
    bai (Marţi, 11 februarie 2014, 11:37)

    tot [utilizator]

    /// Asa ai zis si la sfirsitul anului trecut ca aranjezi tu cu companiile petroliere sa nu creasca pretul la benzina.Si a crescut de a doua zi.La urma urmei ce conteaza citeva mii de locuri de munca pentru romani? Pe tine te voteaza mortii si pensionarii , tu nu ai nevoie de astia viii!
  • +10 (14 voturi)    
    Dacia (Marţi, 11 februarie 2014, 11:42)

    Un turist [anonim]

    Renault trebuia sa-si faca fabrica la Arad sau Timisoara, economisea cu costurile de transport.
    • +2 (4 voturi)    
      NU NUMAI CU COSTURILE DE TRANSPORT (Marţi, 11 februarie 2014, 12:16)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Un turist

      Cei de la Renault au spus-o clar acum nu-știu-cîți-ani că, dacă știau ce probleme sînt la Dacia, preferau o investiție greenfield. Asta înseamnă NECAZURI CU OAMENII, învățați la lene și furtișaguri de ”baciul național” Ceaușilă și de ”supt”-baciul Iliescu (”Noi muncim, nu gîndim !).

      Vezi și ”genialele” idei proletcultiste de salvare a uzinei ARO prin donații de... spermă.

      Fiare și sex - asta-i economia pe care o pricepe vulgul.

      Pictor Vonta nici atît - el e... ambidextru.
    • +5 (7 voturi)    
      HE, he... (Marţi, 11 februarie 2014, 12:43)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Un turist

      La Timisoara- Arad a dus aproape 5 ani tratative grupul Wolkdwagen pt productie de masini, pe vremea lui Ceasca ! Nu au fost de acord idiotii de comunisti nici atunci !!Ca sa contrabalanseze dorinta nemtilor de a stabiliza prin Wolkswagen populatia germana din Banat care in general nu voia sa plece si se simtea bine integrata si accepttata aici, Ceasca a initiat productia DACIA LASTUN la Timisoara pana in 1989 . A fost un esec total in toate privintele. Sunt multi care cunosc problema, generatia tanara nu o stie. Ei stiu doar obsesisiile miticilor ca nu au industrie si economie dezvoltata ca si in Banat. iar ca sa isi asigure dezvoltarea au gandit-o cu curu , nu cu capul! Mentalitati pur si simplu imposibile: sa crezi inconstient si irational, datorita lor, ca Romania nu are si Vestul ca punct cardinal!! IATA REALITATEA cea mai reala a miticului de ultima speta a abjectiei romanesti numit PONTA VICTOR ales circa cu 70% /// !! DACIA trebuia sa aiba locatia intr-un port la Dunare !! S-a crezut ca o asa industrie nu va ajunge sa exporte masiv? Acum alta belea pe capul nostru , aici in Banat. Amanarea autostrazii ARAD- SZEGED !! Nu va fi gata nici in 2 ani !! Pe ruta DEVA-ARAD-NADLAC se petrece zilnic un dezastru al inghesuielii auto cu zeci de morti si schiloditi !! Si nu de azi ,de ieri ,ci de ani si ani de zile!! Tare ma tem ca in Banatul pe care si-a pus labele raspopitul Sirbu +familia o sa izbucneasca o razmerita . Prea s-au acumulat din nou niste idiotenii imense pe la noi!! SI nu sunt facute de localnici. Aici nu s-a votat in masa cu prostia si hotia!! Asa ca Banatul sa nu se mai mire nimeni ca poate pune problema desprinderii de restul romanesc !! A fost supra destul pentru noi!! AJUNGE!!
  • +5 (7 voturi)    
    cred ca mai sinistru ca si .... (Marţi, 11 februarie 2014, 11:46)

    Ponta [utilizator]

    ... COPY PASTE nu exista pe fata pamantului.
    Bine zice kakarau - seamana cu un chelner.
  • +5 (7 voturi)    
    Este o realitate pragmatica , " doctore " ! (Marţi, 11 februarie 2014, 11:51)

    Plagarus [utilizator]

    Nepriceputul asta are pareri despre strategia de profit a grupui Renault, sireacul palgiator !
  • +7 (9 voturi)    
    n + ponta = n (Marţi, 11 februarie 2014, 11:53)

    gica43 [utilizator]

    Interesant este faptul ca"tampeniilelui Traian Basescu se cam adeveresc in timp,iar "geniul"minciunilor si al obrazniciei da numai rateuri,cu vorba sau cu fapta. !
  • +7 (9 voturi)    
    Primul Mincinos al tarii (Marţi, 11 februarie 2014, 11:55)

    sageata.albastra [utilizator]

    ar trebui sa-si dea seama, scuze, sa-i spuna cineva apropiat, ca vorbele lui nu mai au nici o valoare ! Pe zi ce trece devine subiect de glume si ironii.
    • 0 (0 voturi)    
      cred... (Miercuri, 12 februarie 2014, 0:48)

      Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui sageata.albastra

      ca face bine ca nu-si da seama! Bine pt noi, pt ca doar ajungind la absurd, poate ne TREZIM! Sa nu fie prea tirziu!
  • +8 (10 voturi)    
    si eu (Marţi, 11 februarie 2014, 12:06)

    mos ion roata [utilizator]

    l-am auzit pe presedintele Renault cand spunea ca isi doreste sa se faca autostrada spre Alexandria nu spre Pitesti. Dar cand m-am trezit era deja 7 dimineata.
  • +6 (8 voturi)    
    ăsta ar avea dreptate (Marţi, 11 februarie 2014, 12:10)

    iradu [utilizator]

    dacă s-ar uita în oglindă: nu Băsescu, ci chiar el, micul mare pm spune tâmpenii de o inconștiență sinistră.
  • +3 (5 voturi)    
    Teleorman (Marţi, 11 februarie 2014, 12:39)

    fulvius [utilizator]

    L-am auzit pe presdintele Dacia-Renault renuntand la profitul companiei in favoarea autostrazii spre Teleorman ,asa de dragul nostru,sau sa vanda suplimentar Dacia in Teleorman ca sa-si acopere pierderile.Logic,nu?Deschisi la minte francezii astia.
    Pacat ,a fost un vis doar.
  • -5 (7 voturi)    
    Daca voi credeti (Marţi, 11 februarie 2014, 12:52)

    ploiesteanu [utilizator]

    ca o firma ca Renault da cu piciorul la afacerea cu care a inceput proiectul Dacia Renault si de la care are numai beneficii majore pentru ca nu construieste Ponta o autostrada care sa lege Pitestiul de Sibiu, atunci sunteti naivi. Dar voi credeti mai departe tot ce va spune Basescu. Asta nu minte.
    In alta ordine de idei, autostrada este foarte importanta si daca se va face cu bani europeni 95% este un lucru foarte bun pentru Romania. Constructia ar fi trebui inceputa in paralel cu autostrada iernii dar nu exista bani destui cica, pentru ca o parte din ei se duc spre finalizarea celorlalte incepute. Romania trebuie sa dea toti banii ca apoi sa primeasca de la UE o parte mare de cheltuieli. Asta se face cu punerea in circulatie de obligatiuni, dar daca nu se semneaza intelegerea cu fondul... randamentul va fi peste 7 %, din pacate.
    • +1 (3 voturi)    
      nu (Marţi, 11 februarie 2014, 13:07)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Renault nu va renunta la Pitesti doar asa, de-a dracu, ci isi va face niste calcule, cat o costa Romania (costuri salariale, impozite, guvern imprevizibil , costuri transport si logistica) comparat cu cat o costa Maroc. In functie de acest calcul va alege maroc sau Romania. In momentul de fata se pare ca Marocul este preferat, vezi ce investitii se fac in Maroc si ce investitii face Renault in Romania (zero)
      • -1 (3 voturi)    
        Nu tineti seama si de (Marţi, 11 februarie 2014, 13:22)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        "inteligentia" romaneasca. ? Nu poti sa desfasori si sa dezvolti o afacere cu "maimutele" din nu stiu ce insule din Pacific, care dau din maini dar n-au nimic in cap. Renaultul a facut centre tehnologice in Brazilia, India si Romania.
        • +3 (5 voturi)    
          asa, si? (Marţi, 11 februarie 2014, 14:04)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          centrul tehnologic e una, fabrica e alta. 99% din muncitorii dintr-o fabrica nu sunt remarcati prin inteligenta lor cat prin faptul ca muncesc si atat. Centrele tehnologice vor ramane, daca intr-adevar romanii sunt inteligenti, insa asta nu schimba cu nimic faptul ca grosul productiei va fi mutat in maroc. Un centru tehnologic are cativa zeci de angajati, hai sute, cu siguranta nu mii cum are Dacia. Cand productia se va muta in Maroc va fi jale in tot Mioventul si-n jumate de Pitesti. Acum pupati-va ca ati votat USL, care face autostrada catre Alexandria.
          • -2 (2 voturi)    
            N-am votat USL-ul. (Marţi, 11 februarie 2014, 14:38)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            Incearca sa gandesti liber, neincorsetat de faptul de a te afla pe o pagina Hot News.
        • +1 (1 vot)    
          ti-a scapat (Marţi, 11 februarie 2014, 15:16)

          catelu [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Ti-a scapat Franta, unde de asemenea au un mare centru de tehnologie, care nu pleaca nicaieri.
          Problema e ca la RTR, o sa dea de munca la 500, poate chiar 1000 de ingineri, 50 de soferi, 100 de contabili (e rromania) si 5 femei de serviciu. Compara asta cu uzina din Mioveni si toti furnizorii ei si poate vezi o diferenta.
    • +2 (4 voturi)    
      @analist economic de ploiesti (Marţi, 11 februarie 2014, 13:10)

      bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      500EUR mai putin.

      Atat costa o masina facuta in Maroc. Infrastructura exista, interesul pentru investitii e mai mare, facilitatile la fel, economia si politicul sunt mai stabile, forta de munca mai ieftina, mai usor de controlat.

      Daca ar muta Mioveni-ul cu totul in Maroc, ar scoate 707.000 de euro pe zi mai putin.

      So yeah homes, we pimpin.
      • -3 (5 voturi)    
        O firma nu analizeaza doar costurile (Marţi, 11 februarie 2014, 13:29)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

        de productie ci si oamenii in stare sa dezvolte afacerea si sa gaseasca solutii. Au mai fost discutii inca la inaugurarea fabricii din Maroc.
        • +2 (4 voturi)    
          asa este (Marţi, 11 februarie 2014, 14:06)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          analizeaza si oamenii insa oamenii au doar o pondere, nu sunt singurul element de luat in calcul, daca ar fi fost asa fii sigur ca Renault construia in continuar masini doar in Franta. Nu te mai tot amagi cu valoarea oamenilor, nu e rea dar nu nici ceva ce n-a vazut Parisul, si-n Maroc exista competente suficiente care, coroborat cu costurile, fac fabrica din Maroc PROFITABILA.
          Degeaba esti un om valoros daca costi mai mult decat pot eu castiga din /prin valoarea ta.
        • +2 (4 voturi)    
          @analist economic de ploiesti (Marţi, 11 februarie 2014, 14:12)

          bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Cate firme de talia Renault ai condus, de curiozitate. Sau in cate ai lucrat?

          Nu vreau sa te discreditez personal, doar pun sub semnul intrebarii corectitudinea factuala a afirmatiilor tale.

          De exemplu in firma in care lucrez, un gigant corporatist care face componente de calculatoare, sunt in stare sa renunte la un site doar pentru ca India si China sunt un picut mai ieftine si mai sigure. Deja proiecte pleaca spre China din cauza asta. Cand au facut investitia initiala aici ne-au ales pentru ca avea un pool de posibili angajati foarte bine calificati si vorbitori eficienti de engleza, care sunt mai apropiati de cultura lor corporativa. Din pacate acum fac o reanaliza a costurilor si le da pe minus. Daca nu erau angajatii foarte bine pregatiti de aici, probabil mare parte din activitatea site-ului ar fi plecat deja in China.

          Pentru un gigant ca Renault, 10 euro/masina e o investitie colosala
          • 0 (2 voturi)    
            nightwatch (Marţi, 11 februarie 2014, 14:51)

            Montesquieu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

            deduc din analiza ta simplista ca pozitia pe care o ocupi tu in acel "gigant corporatist care face componente de calculatoare" este de paznic de noapte.

            poate-ar fi mai indicat, pt a intelege strategia de dezvoltare a RN, sa arunci un ochi pe fazele fuziunii renault cu nissan, atentia data la diferentele de cultura corporatista etc

            si daca tu-ti inchipui ca marocul va putea vreodata sa ofere mai multe garantii de stabilitate, avantaje fiscale, forta de munca calificata etc decat Romania inseamna ca esti underqualified chiar si pt actualul tau job de bagator de seama
            • +2 (4 voturi)    
              @pretenas suparat (Marţi, 11 februarie 2014, 16:43)

              bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

              Ai putea spune ca-s paznic de noapte. Sau ca-s fata care spala canile din chiuveta. Ti se pare ca ma atac doar pentru ca desconsideri niste oameni care muncesc cinstit in pozitii de raspundere destul de inalta. Daca ai avea idee cate background checks se fac pentru un paznic pe plantatia asta si cate skilluri sunt cerute sa aiba, te-ai gandi de doua ori inainte sa-i suspectezi de lipsa de informare.

              Sa inteleg din comentariul tau ca esti un avid urmaritor al actiunilor RNO (nu RN). Interesat de valoarea actiunilor in cazul in care uzina isi muta fabricuta din Romania in Maroc. Pronosticul tau bazat pe experienta de cativa ani (sper) de urmarit piata e ca ele or sa scada pentru ca "marocul va putea vreodata sa ofere mai multe garantii de stabilitate, avantaje fiscale, forta de munca calificata etc decat Romania".

              As putea sa iti demontez pe rand afirmatia, e asa de usor. In primul rand Marocul e ACUM mai stabil economic, financiar si politic decat Romania. Avantajele fiscale pentru Renault sunt discutate in multe articole (daca ai gugle si rabdare le gasesti). In timp ce Romania pune taxa pe stalpi, Maroc scade taxele pentru investitorii noi sau cu proiecte importante. Avantajele fiscale nu pot fi puse unul langa altul, pentru ca legislatia fiscala in Romania este un dezastru. Forta de munca calificata (sic) este nenecesara in domniul asamblarilor auto. Majoritatea angajatilor de la Mioveni au fost calificati la locul de munca. In plus, angajatii din Maroc au avantajul ca sunt vorbitori nativi de franceza, sunt fost protectorat frantuz.

              Probabil ca sunt underqualified, nu pot debita platitudini neacoperite la fel de usor ca tine. Nici nu-mi propun sa remediez asta.
            • +2 (4 voturi)    
              Mai, MONTESCHITA, mai... (Marţi, 11 februarie 2014, 19:44)

              solar [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

              Iata idiotenia personificata cuibarita intr-un cap de mitica de Dambovita!! Da, e sigur si degeaba te agiti si faci spume la gura: Marocul ofera mai multa stabilitate ca Romania, forta de munca calificata la fel si chiar si avantaje fiscale evidente !! Incapatanarea din capul tau cel sec de mitica nu vede toate astea.Pentru ca i-a intrat comunismul in cap din familie din scoala. Habar nu ai de Maroc , de potentialul aceste tari, de disciplina acestei tari , de cultura ei... Pentru tine nu exista nimic inafara unei Romanii care se vede cum e de batuta de Dumnezeu cu oameni ca tine !! informat nu esti, de judecat ca lumnea nu esti instare... De ce anume esti instare? Sa sustii comunismele lui PONTA ? Sa-i aduci pe rusi inapoi in Romania pentru ca voi miticii nu sunteti oameni ai randamentului national?Orice pe lumea asta e o combinatie dintre minte si munca pentru a se putea scapa de saracie !! VOI nu le aveti pe niciuna!! Si atunci va apuca invidia, hotia, ura si huiduielile !! Jumatate din voi sunteti ca VOICULESCU si jumatate ca PONTA si ANTONESCU!! Intr-o suta de ani de cand suntem uniti, aveati tot timpul sa va schimbati felul de a fi , a gandi, a actiona. Nu ati fost instare !!
              • 0 (2 voturi)    
                Bravos! (Miercuri, 12 februarie 2014, 0:56)

                Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui solar

                Ce bine mi-a picat comentatriu!!! M-ai exista speranta in tara asta! Multumesc!
          • -1 (3 voturi)    
            La Dacia (Marţi, 11 februarie 2014, 14:52)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

            piesele sunt aduse din toate colturile lumii. Noi nu turnam motoare dar le uzinam. Tot asa putem spune ca facem componente Volkswagen si Opel in diverse orasele transilvane. Facem proiectare pentru americani, nemti si francezi in Ploiesti si Brasov.. Institutul unde lucrez are lucrari in Germania si Suedia, cu oameni detasati. Daca ar fi asa cum zici, toata productia tehnologica mondiala s-ar fabrica in China, Thailanda Malaezia India si Vietnam, unde costurile de productie sunt minore. Dar corporatiile gandesc la transport, cultura, calitatea oamenilor si la multe alte legaturi inter-europene.
            • +2 (4 voturi)    
              @analist economic de ploiesti (Marţi, 11 februarie 2014, 17:29)

              bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

              Wake up and smell the coffee. Chinezii s-au prins ca modelul de uzina de software/hardware/masini/beshini nu e sustenabil. Incep sa cumpere inteligenta vestica si sa-si restructureze companiile de stat. Deja in domeniul telefoniei mobile scot terminale mai ieftine si mai bune (atat hardware cat si ca OS si functionalitati) decat gigantii europeni sau americani. Huawei si HTC se bat de la egal la egal cu Samsung si se uita de sus la Motorola sau Nokia. Ce am vazut in industria mobile incepe sa se vada si in piata ultrabooks si laptops, unde Lenovo calareste alaturi de Asus piata fara jena. Ai mai auzit tu de chestii misto scoase de HP sau Dell?

              Industria auto e mult mai puternic regulata decat altele, sunt multe organisme care pot pune piedici in calea expansiunii chineze (si cred ca o fac foarte activ). Dar nu pot rezista la nesfarsit si singura sansa a noastra e sa fim cu doi pasi inaintea lor. Unul e prea putin, se recupereaza imediat cu bani si manpower.

              Deocamdata Renault joaca la mai multe capete, dar cand Europa o sa fie invadata de masini ieftine produse de chinezi, crede-ma ca n-or sa stea prea mult pe ganduri cu mutarea in Maroc.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică