Cosmarul echivalarii studiilor - Un medic chirurg de top 5 de la Universitatea Stanford nu poate opera in Romania de jumatate de an

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 7 februarie 2014, 13:26 Actualitate | Esenţial

Stefan Mindea
Foto: Spitalulmonza.ro
A fost timp de cinci ani in Top 5 al celor mai buni chirurgi de la Universitatea Stanford, a ajuns director al sectiei de neurochirurgie spinala - operatii minim invazive al Centrului Medical Universitar Stanford la doar 36 de ani, s-a intors in Romania pentru a fonda o clinica specializata in neurochirurgie si de jumatate de an medicul neurochirurg Stefan Mindea asteapta ca diploma de medic in Statele Unite ale Americii sa ii fie echivalata si in Romania. Situatia doctorului Stefan Mindea, care de 6 luni de cand a venit in tara nu a operat in Romania pentru ca studiile nu ii sunt recunoscute, a fost facuta public joi, 6 februarie, de directorul executiv al clinicii Brain Institute, doctor Ionut Patrahau, in cadrul unei conferinte de presa.
  • Surse apropiate situatiei au declarat pentru HotNews.ro ca imediat dupa ce spitalul a facut publica aceasta situatie, reprezentanti ai Ministerului Educatiei l-au contactat pe medic pentru a-i transmite ca saptamana viitoare echivalarea va fi realizata.
Timp de sase luni, doctorul Stefan Mindea a asteptat sa ii fie echivalata in Romania diploma de medic din Statele Unite ale Americii, lucru care nu s-a intamplat nici in prezent, a declarat joi directorul executiv al clinicii Brain Institute, doctor Ionut Patrahau, in cadrul unei conferinte de presa despre clinica din cadrul Spitalului Monza, relateaza Agerpres.

Absolvent al Northwestern University Medical School din Chicago si cu specializare in neurochirurgie la Northwestern Memorial Hospital si la Stanford University School of Medicine, Stefan Mindea a ajuns in 2010 director al sectiei de neurochirurgie spinala - operatii minim invazive al Centrului Medical Universitar Stanford si Clinical Assistant Professor in chirurgia spinala minim-invaziva la aceeasi institutie (Sursa). Timp de cinci ani consecutivi (2009-2012), medicul a fost premiat in Top 5 al celor mai buni chirurgi de la Universitatea Stanford (Sursa).

S-a intors in Romania pentru a fonda alaturi de medicul neurochirurg Sergiu Stoica si de medicul anestezist Anca Visan o clinica medicala privata non-profit, insa nu poate opera in tara din cauza faptului ca diplomele sale de studii nu au fost echivalate inca de Ministerul Educatiei Nationale, desi a depus toate actele inca de acum 6 luni.

Mindea locuieste in prezent in Romania alaturi de sotia sa si cei cinci copii ai lor, iar printre motivele intoarcerii sale se numara prietenia cu Sergiu Stoica si dorinta de a participa la "modernizarea chirurgiei romanesti", a declarat acesta in cadrul conferintei de presa, citat de Agerpres.

Doctorul Stefan Mindea a declarat pentru Digi24: "Eram promovat ca sef la sectia de neuro-oncologie si oncologie spinala la varsta de 35 de ani si sef de sectie la operatii minim invazive la varsta de 36 de ani. Mi s-a spus ca eram cel mai tanar sef din istoria neuro-chirurgiei in Facultatea Stanford".

In Romania, medicul sustine ca trebuie schimbat modul de abordare a pacientului, care "trebuie sa fie respectat, trebuie sa il abordezi cu caldura pentru ca totusi sufera, e bolnav. Si afecteaza si psihologic boala si e foarte important sa nu abordezi intr-un mod foarte tehnic pentru ca totusi e o fiinta".

Mindea face, la 38 de ani, operatii pe creier pe care la nivel mondial numai cativa specialisti le pot face, noteaza Digi 24. In Romania, activitatea medicului este insa oprita de Ministerul Educatiei, care nu a transmis inca raspunsul la dosarul acestuia de echivalare a studiilor.

Amintim ca HotNews.ro a relatat la finalul anului trecut situatia unei familii intoarse din Statele Unite ale Americii, care dupa ce a vazut ce teste trebuie sa sustina copilul lor - licean - pentru a-i fi echivalate studiile in Romania a decis sa plece inapoi in SUA, la 5 luni de la instalarea in tara. Motivul pentru care acea familie a ales sa vorbeasca public despre calvarul procedurilor a fost speranta ca Ministerul va schimba modalitatea de echivalare si alti cetateni romani din strainatate nu vor mai trece prin aceleasi proceduri pentru recunoastere studiilor.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

9357 vizualizari

  • -32 (34 voturi)    
    Nu vad nici o problema... (Vineri, 7 februarie 2014, 13:29)

    ciriano [utilizator]

    la fel e si invers... Orice roman care merge in UK sau oriunde are de stat o groaza ca sa echivaleze studiile si restul si cred ca ar fi cazul ca aceste lucruri sa functioneze bilateral... Protectionismul e bun doar pentru ei sau noi suntem mai prosti? Pare o viziune ingusta dar realitatea ne impinge in aceasta directie si ar fi cazul ca englezii si restul Europei sa mai deschida ochii ptr ca suntem ca in fabula aia cu dreptatea pentru catei...
    • -32 (34 voturi)    
      Pacientii se duc dupa doctorii buni, nu invers (Vineri, 7 februarie 2014, 13:52)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      Asta de ce s-a mai intors? E spaga mai mare aici?
      • +10 (10 voturi)    
        jamais deux sans trois ... (Vineri, 7 februarie 2014, 14:22)

        the [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        ia mai pune matale si a treia întrebare inteligentà ...
      • +15 (15 voturi)    
        Astia doi de deasupra mea (Vineri, 7 februarie 2014, 14:52)

        UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        au nevoie de serviciile profesionale ale d-lui medic Stefan Mindea ... sa le mai puna neuroni sau sa le scoata tumoarea afectiva creata de emisiunile Latrinei3...
        Sper sa nu aiba nevoie vreunu` din familia lor ca o sa creada ca i-a batut D-zeu :P
    • +28 (28 voturi)    
      Ba e o problema (Vineri, 7 februarie 2014, 13:55)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      Daca ar fi fost american sau englez, poate as fi deacord cu tine. Dar si asa...la cata incompetenta exista in Romania, orice bruma de competenta e bine venita.

      Dar aici vorbim de un roman, intors sa-i ajute pe cei din cloaca numita rromania. Si pana si la asta ii punem bete in roate!?
      • +15 (15 voturi)    
        numai ca... (Vineri, 7 februarie 2014, 14:03)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        chiar si asa nu ar avut dreptate...Sau uitam cate mii de doctori romani activeaza in vest? ma intreb cati dintre ei au avut dificultatile astea?
        • +8 (8 voturi)    
          AI DAT RASPUNSUL! (Vineri, 7 februarie 2014, 15:37)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

          Societatea occidentala ARE nevoie de medici bine calificati din romania, de aceea sunt primiti cu bratele deschise si primesc salarii mari, iar echivalarea studiilor nu este o problema.
          In schimb, in democratia originala pastorita de Ion Ilici, Nu este nevoie de doctori buni, si in consecinta cei care lucreaza aici au salarii de mizerie, iar celor care s-au specializat in strainatate, li se pun bete in roate!
          Pe Ponta & Co ii doar fix in pix, ei merg sa se opereze la Viena!
    • +18 (18 voturi)    
      In cazul de fata... (Vineri, 7 februarie 2014, 14:00)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      noi avem nevoie de medici. Ori in SUA, de exemplu, sistemul universitar este foarte bine dezvoltat si exista foarte multe universitati de top la nivel mondial. Domnul cu pricina este absolventul unei asemenea universitati. De asemenea sistemul medical din SUA este foarte performant si permite oamenilor care lucreaza acolo sa lucreze cu tehnologii de ultima generatie (lucru ce nu se prea intampla in Romania). Nu mai vorbim ca medicul despre care vorbim este un profesionist dovedit cu rezultate clare!
      Ideea nu este de a le da peste nas englezilor sau americanilor ca nu ne recunosc diplomele... Ideea este sa ne vedem interesul: avem nevoie de oameni de valoare in Romania, iar in cazul medicilor avem chiar nevoie disperata! Nu mai vorbim ca persoana cu pricina este roman si tot vorbim de intoarcerea romanilor din strainatete sa puna si ei umarul le evolutia acestei tari.
      • 0 (0 voturi)    
        Scuze pentru repetitia lui "vorbim" (Vineri, 7 februarie 2014, 14:21)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        mi-a scapat!
      • +12 (12 voturi)    
        noi suntem ok cu plagiatul lui Ponta (Vineri, 7 februarie 2014, 14:27)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        e destul, nu?
    • +3 (3 voturi)    
      principial sunt de acord (Vineri, 7 februarie 2014, 14:06)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      Sunt de aceeasi parere cu tine vis-a-vis de reciprocitate. Ar trebui probabil completat ca, in SUA, nu sunt recunoscute diplome de medicina din nicio alta tara a lumii. Fara sa treci prin cateva semestre ale unei Medical School de la ei nu poti practica.

      Problema este alta, dupa parerea mea: echivalarea studiilor ar trebui sa se faca dupa niste criterii clare, si sa poata fi rezolvata (OK sau nu) in cateva minute, nu in cateva luni: depusa cererea, copie dupa acte, check-list, un birocrat care sa verifice actele, rezolutie.

      Dar uit mereu ca vorbim de Romanica.
      • 0 (0 voturi)    
        medici romani in statele unite (Sâmbătă, 8 februarie 2014, 10:26)

        avenirv [utilizator] i-a raspuns lui Europiu

        @principial sunt de acord

        cred ca este usor diferit fata de ce spui.
        in statele unite toate diplomele scolilor medicale inregistrate cu WHO sunt recunoscute. dar recunoasterea diplomei NU inseamna drept de practica.
        pt a putea practica medicina intr-o specialitate (si generalist este o specialitate !) trebuie sa refaci rezidentiatul si sa treci board examination.
        ca admiterea la rezidentiat se face dupa USMLE...dar asta nu inseamna ca reface cursuri de medicina la facultatea de medicina.
    • +2 (2 voturi)    
      incorectà afirmatia ... (Vineri, 7 februarie 2014, 14:21)

      the [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      pânà si în Franta s-au rezolvat impedimentele recunoasterii diplomelor românesti ... în Germania erau recunoscute de zeci de ani, etc
      aberatii mai existà, da, de ex în Italia, pt arhitecti, dar e o problemà creatà de ordinele profesionale, în fiecare tarà unde existà asa ceva, nu este un "protectionism de stat" ...
    • +2 (2 voturi)    
      este este (Vineri, 7 februarie 2014, 14:42)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      Noi am fost intotdeauna mai speciali. Vezi daca doctorul ala poate opera in Germania.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu e vorba de protectionism (Vineri, 7 februarie 2014, 14:55)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      Iar a compara Stanford cu Spiru Haret e a compara ponta cu Merkel. Tot aceiasi functie (chiar daca e numita diferit) asa ca ar trebui sa fie la fel. Legatura cu Anglia e cam firava Stanford fiind localizat in Statele Unite. Dar neuronul slabit gseste prilej de cearta oriunde. PS Studiile in UK de la facultati cunoscute (UAIC Iasi in cazul meu) sunt echivalate in 4 zile de la depunerea cererii si documentelor.
    • +6 (6 voturi)    
      Ia uite (Vineri, 7 februarie 2014, 14:59)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      Votantul USL, buricul pamantului.
      Sictir si greata!
    • +4 (4 voturi)    
      ai merita sa fii dat in judecata (Vineri, 7 februarie 2014, 15:10)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      ai pus carul inaintea boilor, care e scopul acestei echivalari? sa facem bine/rau medicului respectiv sau ne gandim la beneficiile pe care le poate aduce un medic unei societati. americanii cer astfel de echivalari pt ca la ei medicina este in fata, este mai buna, medicii au alte standarde si e normal sa fie asa, ceea ce nu e cazul Romaniei. Avem noi inflatie de medici cumva si nu stiu eu? Geme Romania de medici care vor sa munceasca aici si e cazul sa ii filtram cumva, sa nu ajunga orice "incompetent" sa profeseze medicina aici?
    • +3 (3 voturi)    
      mi se pare OK (Vineri, 7 februarie 2014, 18:30)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ciriano

      ca-căpşunar de ani buni, mă bucură faptul că tu şi alţii ca tine gândiţi astfel. Pentru că, în consecinţă, eu, căpşunar, pot beneficia de serviciile unui "rejectat" de români precum dr. Mindea, iar tu - de serviciile unora rejectaţi de către străini. Nici eu, nici tu, nu trebuie să plătim trenul sau să stăm la coadă la vize.
  • +20 (20 voturi)    
    Ce vorbiti voi? (Vineri, 7 februarie 2014, 13:30)

    Alius [utilizator]

    Pun pariu ca felix o sa ne dezvaluie la latrinele tv ca acest domn nici macar nu are bacalaureatul luat.
    • -18 (18 voturi)    
      TE INSELI ALIUS! (Vineri, 7 februarie 2014, 14:20)

      GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui Alius

      Dezvaluirile "shok" din capitolul diplome de licenta, masterat&doctorat se fac la B1TV de catre don' colonel rocker Turcescu&Co.!
      • +6 (6 voturi)    
        pai hantenele au abordat (Vineri, 7 februarie 2014, 14:38)

        rakleta [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        Lipsa diplomei de bac a lui Funeriu ... asa ca de ce spui B1, eu am vazut ca hantenele sunt diploma in manipulare si terfelire. De fapt s-au autointitulat specialisti. In haznale.
      • +7 (7 voturi)    
        O diferenta (Vineri, 7 februarie 2014, 14:58)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        Turcescu (rocker sau nu) dezvaluie plagiate si diplome false (unele chiar de la Stanford masluite de uslinosi) iar antenele mint privind diplome reale de prestigiu. Cam aceiasi tema cu diplomele dar pe invers.
      • +3 (3 voturi)    
        Vezi ca .. (Vineri, 7 februarie 2014, 15:35)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        .minciunile si injuraturile sunt la latrine.. Hai, fuguta acolo.
  • +9 (9 voturi)    
    lol (Vineri, 7 februarie 2014, 13:37)

    corvus coraX [utilizator]

    Ministerul Impotentei Nationale...
  • +10 (10 voturi)    
    O reactie constructiva... (Vineri, 7 februarie 2014, 13:42)

    Chiar Eu [utilizator]

    Cred ca in loc de plangerea de mila obisnuita si pusul de cenusa in cap, care oricum nu ajuta la nimic, ar trebui sa trimitem cateva sesizari (e-mail-uri, telefoane, audiente) la ministerele Educatiei si Sanatatii:

    http://www.edu.ro/index.php/articles/c1042/

    http://www.ms.ro/?pag=64

    Sa ne exprimam nemultumirea fata de aceste situatii!
    • +3 (3 voturi)    
      tu chiar crezi (Vineri, 7 februarie 2014, 14:29)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

      ca le baga cineva de pe acolo in seama?
  • +6 (12 voturi)    
    Tipic (Vineri, 7 februarie 2014, 14:00)

    bogdan1477 [utilizator]

    Mafia asta care a pus stapinire pe Romania nu suporta excelenta. Aceste specimenecu doctorate plagiate, impopotonate cu tot felul de "sepcializari" de 3 zile pe la "StanDford", nu suporta adevaratii speicalisti. De aia personaje din astea, vor fi tot timpul marginalizate de catre sistem (mai tineti minte de diploma de bac a lui Funeriu, nu?).

    Iar poporul mediocrului adora personajele astea nitel smechere, nitel piloase, care "se descurca", pentru ca da senzatia mediocrului ca singurul motiv pentru care el nu e bogat e faptul ca n-a avut pile, relatii, noroc in viata. Pe cind unul ca asta sau ca Funeriu ii fac sa vada ca se poate reusi in viata si prin munca, seriozitate, valoare. Si asta-i creeaza mediocrului o stare de dicsonfort. De aia are USL-ul asha mare succes, pentru ca poporul se regaseste perfect in tot ce inseamna ponta si antonescu.
  • +3 (9 voturi)    
    cred ca era mai bine daca ramanea acolo! (Vineri, 7 februarie 2014, 14:02)

    ..13 [utilizator]

    Are un bakgroung excelent!
    Nu stiu daca a procedat intelept sa se intoarca in tara...

    Se poate ca numarul relativ scazut de cazuri operabile din Ro sau, ca sa extind, din UE ar putea sa nu ii aduca multumirea pe care o asteapta!

    Mult succes mai departe doctorului si echipei sale!
  • +17 (17 voturi)    
    Stanford (Vineri, 7 februarie 2014, 14:08)

    Europiu [utilizator]

    Cred ca faptul ca omul vine de la Stanford contribuie mult la problemele pe care le are cu aprobarea. Daca venea si el cu o diploma de la StanDford, s-ar fi rezolvat cat ai zice "plagiat".
  • +12 (14 voturi)    
    hm (Vineri, 7 februarie 2014, 14:11)

    Xorciser [utilizator]

    Pare basist, sa astepte...

    pamflet
  • +8 (14 voturi)    
    He he... (Vineri, 7 februarie 2014, 14:12)

    JohnR [utilizator]

    Alo domnu' chirurg top 5 cu diploma de Stanford. Te-a mancat in vorba aceea sa revii in tara lui Cratima Voda. Pai nu ai auzit de nepotismul din administratie? Credeai ca e la fel ca in US? Oricum esti cetatean European si ai drepturi... dar nu in Romania. Romania e o tara frumoasa, de vizitat in concediu. Atat.
    • +1 (7 voturi)    
      de vizitat daca nu iti mai trebuie (Vineri, 7 februarie 2014, 14:30)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      portofelul, valiza, actele...
      • -1 (3 voturi)    
        Nu chiar... (Vineri, 7 februarie 2014, 15:16)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        "Operatorii" sunt relocati si ei in interes de serviciu prin tari mult mai productive decat Romania. Deh, sunt si ei cetateni Europeni...cu drepturi. Mentin recomandarea de vizitare a Romaniei in concediu, o tara superba. Pacat ca nu e condusa.
        • +2 (4 voturi)    
          pacat (Vineri, 7 februarie 2014, 16:18)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

          ca e populata, bre! tre' sa adaug ca am trimis un pachet care n-a mai ajuns niciodata la destinatar... se fura din buzunare, din case, la facturi, la destinatia taxelor pe care le platim, din banci, din masinile cu bani ai postei... la varful politicii nici nu mai spun ca se stie clar cum se fura! NU mergeti in concediu in Romania! nu avem nici autostrazi pe care sa ajungem la frumusetile alea pe care le-ai mentionat!
    • +1 (3 voturi)    
      Faina de vizitat? (Vineri, 7 februarie 2014, 16:51)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      faina de vizitat?!? Doar daca vii la rude. Sau daca te duci pe munti cu rucsacul in spate. Sau in delta. In rest, ce e fain de facut in concediu in Romania?

      Eventual e bine sa vii din cind in cind ca sa-ti amintesti ce naspa e si sa te vindeci de initiative din astea cretse cum ar fi intoarcerea in Romania ca medic. Baiatul ala pare cam masochist.
    • +1 (3 voturi)    
      Noroc ca tara asta nu e populata numai de... (Vineri, 7 februarie 2014, 18:15)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      oameni ca voi. Altfel nu s-ar mai fi miscat nimic niciodata, nici in economie, nici in justitie.
      In loc sa apreciati gestul si sa incercam sa il ajutam sa isi poata echivala studiile, noi o dam pe bascalie. Cu cinismul nu ajungi nicaieri!
      • 0 (0 voturi)    
        Talk is cheap! (Sâmbătă, 8 februarie 2014, 18:12)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        In primul rand esti un biet ignorant. As face ceva daca as avea cu cine. Tot ce s-a facut vreodata in economie si justitie, s-a facut cu sula in coasta (de la UE, US, FMI samd.) si nu la initiativa conducatorilor nostrii. Odata sula indepartata, lucrurile au regresat rapid. Acum se intampla acelasi lucru. Nu e cinism, e trezire la realitate si trezirea te impinge spre lumea civilizata. Cu naivitatea ajungi sclav in Romania pe salarii de nimic la baroni de tot felul. Eu prefer sa fiu realist si sa invat din greselile altora. Petre Tutea zicea: “Un tampit mai mare ca mine nu exista. Sa faci treisprezece ani de temnita pentru un popor de idioti! De asta numai eu am fost in stare”. Eu unul il inteleg. Oricum, mult noroc amice in ignoranta ta! Sa ma anunti si pe mine dupa ce reusesti sa schimbi lucrurile. Pana atunci vreau sa-ti spun un singur lucru: Talk is cheap! Hai pa!
  • +6 (6 voturi)    
    Sigur (Vineri, 7 februarie 2014, 14:46)

    vasile-roaita [utilizator]

    Ce caterinca. Diploma de la Stanford sau Harvard sa fie echivalata de unul care a facut la Spiru pe spaga si pile.
  • -3 (3 voturi)    
    mda (Vineri, 7 februarie 2014, 14:55)

    demaGOGU [utilizator]

    probabil i s-a refuzat tenure la Stanford
  • +3 (3 voturi)    
    trist (Vineri, 7 februarie 2014, 15:09)

    Natasa [utilizator]

    Deci cand va loveste boala vreti sa mergeti sa va opereze un medic de calibrul lui si dati bani grei pentru asta, dar cand vine el in tara, bine ii fac leprele ca il freaca pana pleaca inapoi! Mentalitate de imbecili care inca mai cred ca scoala romaneasca produce ceva de calitate si ca Romania ar avea valoare. Au valoare cativa oameni care au muncit si s-au ambitionat sa nu fie niste hoti si plagiatori, care nu s-au coborat la nivelul scursurilor umane care sufoca tara asta. Probabil ca medicul va pleca inapoi, dar cui ii pasa, pana sa faca prostul tumoare la creierul lui mic, sta linistit!

    Pentru cei curiosi si cu un minin de cunostinte de engleza, aveti 5 min rabdare cu linkul de mai jos ca sa vedeti cam ce pierde ROmania si cauza unor mediocritati carora le e frica sa nu le fuga scaunul de sub fund:
    https://www.youtube.com/watch?v=FMWE1maNOHU
  • 0 (0 voturi)    
    ...hmmmm asa sa fie ? (Vineri, 7 februarie 2014, 15:24)

    Jupanu1970 [utilizator]

    ...Majoritatea baronilor romani isi trimit pruncii in strainatate la studii ( i.e. alde Gheorghe Bunea ). Ei stiu foarte bine ca studiile in strainatate deschid un viitor pentru odraslele lor in afara granitelor. Daca vrei sa ai viitor in Romania ...trebuie sa te "acomodezi" cu Romaniaca adica sa cresti si sa maninci salamul cu soia de aici, sa intri in clica baronilor ...sa faci cariera locala.Nu uitati ca studiile facute in Romania sunt bune doar in Romania. Sunt citeva mici exceptii, dar nici acelea nu sunt 100% curate.
    Acum cit de bun este baiatul la taiat pe creier, ...numai rezultatele profesionale pot vorbi. Problema e ca in USA daca bagi bisturiu' sramb sa-ar putea sa platesti toata viata. Foarte multi medici chirurgi ( mai ales cei de specialitatea lui Stefan ) trebuie sa taie mult pina isi fac mana. Ei bine in Romanica e destul loc penru astfel de practice. Capete de deschis sint cu nemiluita iar chiar daca rezultatul nu este cel asteptat, la noi o bagi p-aia cu " asa a vrut Dumnezeu" si o dai la pace.
    ...Pai de ce crezi ca vrea clinica non-profit ? Ca responsabilitatile sa fie cit mai mici posibile.
    Dar hai ca sa nu fiu rau cu unul care a emigrat ca si mine ...faptul ca nu I se recunosc studiile este o prostie made in Romania. Asta nu trebuie sa insemne ca odata ce studiile ii sunt recunoscute sa inceapa sa taie capete ..adica sa si profeseze. Nici aici nu-i asa ( Canada ). Studiile se recunosc foarte repede, dar pina a devi "professional" mai ai ceva de tras.
    Bafta amice !
  • +5 (5 voturi)    
    lantul slabiciunilor (Vineri, 7 februarie 2014, 15:56)

    Francisc 1 [utilizator]

    in spatele nerecunoasterii diplomei de catre ministerul educatiei sta vreun mare doctor mare artist ,gen bradisteanu sau alti pacalici, care si-au creat o aura de unici si de neinlocuit care turbeaza la gandul ca unul mai tanar nu doar ca il da in vileag dar e probabil si mai bun ca el.
  • +2 (2 voturi)    
    Mentalitate (Vineri, 7 februarie 2014, 16:12)

    vasile-roaita [utilizator]

    Mentalitatee romaneasa-latrineasca;
    -Cine se crede si asta cu facultate facuta la Starstford? ce crede el ca vine el sa ne invete pe noi medicina? Pai noi cind practicam medicina pe aia din America ii fugareau indienii prin pesterile de unde au iesit. iete la el, se crede buricu pamintului. daca ar fi fost tare ar fi luat bacalaureatu acilea la noi in Romania. Adica eu m-am chinuit la Spiru sa fac facultatea am dat o grama' de lovele pe la profesori sa ma treaca si vine asta de acolo de unde a intarcat dreaqu copchiii sa-mi ia el mie locul.
  • +4 (4 voturi)    
    sa revina peste 15-20 ani (Vineri, 7 februarie 2014, 18:08)

    Brusselsmann [utilizator]

    Ii sugerez colegului meu calificat in SUA sa plece cat mai repede inapoi in State. Pacat ca nu s-a interesat dinainte de situatia din tara. Era mai bine sa sa opreasca aici la Bruxelles si sa propuna la nivel UE echivalarea studiilor americane in Europa si invers. Va dati probabil seama ca cea mai buna parte a colegilor nostri ramasi in Romania (sau chiar si cei din Diaspora) vor urma calea larga a unui mare exod peste ocean. Trebuie rezolvat politic,apoi ar urma ce directivele UE sa fie implementate in tarile membre. Colegul Mindea poate investi sau dona unitatilor de neurochirurgie ce doreste el... Si mai intai Romania sa rezolve problema scoaterii vizelor ca restul de medici sa plece mai usor. Drum bun !
  • +2 (2 voturi)    
    lipsa de transparenta (Vineri, 7 februarie 2014, 20:29)

    nedumeritul [utilizator]

    Faptul ca eu aflu abia dupa 6 luni acest lucru este un semn ca lipsa de transparenta s-a accentuat de cand e USL la putere.(citesc zilnic stiri pe internet si la televizor)
  • +1 (1 vot)    
    A fost o promisiune de-a lui R Arafat! (Vineri, 7 februarie 2014, 21:59)

    gazania [utilizator]

    De 2 ani a promis asta , i s-a mai atras atentia , iar a spus ca e-n sertar si acolo a ramas.Probabil de asta au venit medici dar R Arafat isi cam uita angajamentele.Acum are o scuza , a plecat de acolo. Pacat, ne-am pus mari sperante in acest om.
    • 0 (0 voturi)    
      echivalare (Duminică, 9 februarie 2014, 7:41)

      avenirv [utilizator] i-a raspuns lui gazania

      deci aafa este ministrul educaiei ?
      gazania, poti sa rasp ?
  • 0 (0 voturi)    
    problema este mai complicata (Sâmbătă, 8 februarie 2014, 10:34)

    avenirv [utilizator]

    @all

    chiar daca se echivaleaza diploma de medicina tot NU va putea practica.
    echivalarea diplomei de absolvire scoala medicala si dreptul de a practica in medicina sunt lucruri diferite, nu le mai confundati.
    trebuie echivalare si pt specializari, adica rezidente.
    exista legislatie care sa defineasca echivalarea rezidentelor ?
    daca exista asemenea legislatie si daca in statele unite NU poti face rezidenta medicala fara absolvirea unei scoli medicale si trecerea USMLE, atunci de ce mai trebuie echivalata diploma de absolvire ?
  • 0 (0 voturi)    
    ASTA E DIN SERIA STATUL INEPT (Sâmbătă, 8 februarie 2014, 10:44)

    fosta zoezoe [utilizator]

    si arata cat de mare administrator, organizator e dnul arafat. Acest guvern poate sa anuleze , sa schilodeasca statul de drept intr-o noapte dar nu poate fie si prin marele, imensul arafat sa modifice cateva legi , regulamente .Adica din calitatea lui de ministru "medalie" sau "praf in ochii electoratului bovin"(cum vreti sa-i ziceti) nu face in 6 luni un lucru simplu in timp ce se plange ca "pleaca mrdicii..."
    • 0 (0 voturi)    
      este vorba de ministeul eucatiei (Duminică, 9 februarie 2014, 10:56)

      avenirv [utilizator] i-a raspuns lui fosta zoezoe

      ce are Arafat, ministrul sanatatii, cu ministerul educatie ?
      ati absolvit clasele 1-4 ?
  • 0 (0 voturi)    
    REALLY? (Sâmbătă, 8 februarie 2014, 18:33)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    Ceva e in neregula cu omul asta...

    Common, la 36 ani esti tare si mare si decizi sa te intorci in .ro? Undeva-i o problema... si ar fi bine sa fie elucidata inainte sa-i puna cineva bisturiul in mana.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri