HARTA INTERACTIVA Coordonatele geografice pe care le-ar fi obtinut ISU de la medicul Radu Zamfir indica un punct la o distanta de peste 5 km de locul avionului prabusit

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2014, 16:59 Actualitate | Esenţial

Locul avionului prabusit si coordonatele detinute de ISU
Foto: Hotnews
Angajatii ROMATSA au primit, in doua randuri, un set de coordonate de la Inspectoratele pentru Situatii de Urgenta (ISU) Alba si Cluj, insa nu au putut sa gestioneze formatul coordonatelor primite: "Au un format care nu ne este familiar noua (...) Nu stiti cum se transforma?". Potrivit raportului realizat de Ministerul Transporturilor, coordonatele comunicate de ISU ar fi fost obtinute prin intermediul "aplicatiilor din telefonul mobil al unui supravietuitor", insa, odata puse pe harta, ele indica un punct aflat la o distanta considerabila (circa 5,5 km) de locul real al accidentului (epava avionului). Coordonatele gresite au fost folosite de ISU cel putin pana la ora 19:00 (aproape 3 ore de la producerea accidentului), potrivit informatiilor oficiale.

Potrivit unui raport al Ministerului Transporturilor realizat in urma accidentului aviatic din Muntii Apuseni, reprezentantii ROMATSA ar fi purtat mai multe convorbiri cu ISU Alba si ISU Cluj in urma carora ar fi primit un set de coordonate.

Potrivit raportului, setul de coordonate ar fi fost transmise de catre un supravietuitor (n.r. cel mai probabil medicul Radu Zamfir) de pe telefonul sau mobil.

"La ora 16:13 ROMATSA solicita reconfirmarea locatiei de la ISU Alba. Acesta comunica o noua locatie a accidentului, cuprinsa intre Scarisoara si Huedin. Ulterior, in jurul orei 16:25, Supervizorul de Sala, folosind telefonul personal, a obtinut de la ISU Alba informatia ca exista coordonatele geografice ale locului accidentului (Lat. 46,6023, Long 22,98421) stabilite cu ajutorul aplicatiilor din telefonul mobil al unui supravietuitor cu care ISU se afla in legatura", se arata in raportul MT.

"Coordonatele comunicate de ISU Alba au fost reconfirmate de ISU Cluj la ora 18:51, asa cum rezulta din convorbirea telefonica inregistrata.

Ora: 18.51 Convorbire Sup Sala ACC cu ISU Cluj:

Sup. sală: Vă salut, de la centrul de dirijare a zborurilor.

ISU Cluj: N-am uitat de dumneavoastră, dar încă nu au ajuns colegii acolo.

Sup. sală: Dar coordonatele geografice aveţi dumneavoastră de acolo?

ISU Cluj: Am.

Sup. sală: Mi le spuneţi şi mie?

ISU Cluj: Un moment. Latitudine 46,6023. Longitudine 22,98421.

Sup. sală: Dar de unde le aveţi pe acestea?

ISU Cluj: De la STS.

Sup. sală: Au un format care nu ne este familiar nouă. Când aveţi veşti vă rog să mă sunaţi.

19.01 Convorbire Sup Sala ACC cu ISU Cluj

Sup. sală: Spuneţi-mi, coordonatele acelea pe care mi le-aţi transmis dumneavoastră într-un format care nouă nu ne este familiar. Nu aveţi o transformare în format cu minute, secunde?

ISU Cluj: Nu.

Sup. sală: Şi nu ştiţi cum se transformă?

ISU Cluj: Nu ştiu. Mie de la STS mi-au dat coordonatele acestea. [n.r. subliniere care apartine Ministerului Transporturilor]"

Cu toate acestea, coordonatele comunicate de ISU ar fi putut fi transformate in alt tip de format folosindu-se oricare din multitudinea de convertoare disponibile pe internet si care ar fi putut fi identificate prin simple cautari pe motoarele de cautare. Exemple aici, aici sau aici.

Coordonatele detinute de ISU indica un alt loc decat cel al avionului prabusit


Chiar si asa, coordonatele comunicate de ISU si folosite de catre cautatori cel putin pana la ora 19:01 (data ultimei convorbiri cu ROMATSA din raportul MT), adica la 3 ore de la accident, indica alt loc decat cel in care se afla epava avionului.

Potriviti specilistilor in Cadastru din Cluj, locul accidentului are coordonatele 46.554383, 22.980338 si se afla la aproape 5,5 km distanta in linie dreapta de pozitia indicata de coordonatele detinute de ISU. (Informatiile privind coordonatele exacte ale epavei avionului au fost publicate pe 26 ianuarie de catre Alba24.ro )

STS: Coordonatele de latitudine si longitudine mentionate in acest raport nu au provenit de la noi


Desi in raportul Transporturilor, ISU sustine ca setul de coordonate provine de la STS, purtatorul de cuvant al serviciului a precizat pentru HotNews.ro ca insitutia pe care o reprezinta nu a transmis astfel de informatii.

"Coordonatele de latitudine şi longitudine menţionate în raportul de anchetă al Ministerului Transporturilor nu provin de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale" a precizat Purtatorul de cuvant al STS, colonelul Adrian Fulea. El nu a făcut alte precizări şi nici nu a menţionat alte instituţii de la care ar fi putut proveni coordonatele.

Harta Interactiva - Coordonatele accidentului aviatic din Apuseni
  • Da click pe harta pe puncte/figurine pentru a afla detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea zona mai indeaproape

Vizualizare hartă mai mare

HotNews.ro a relatat in urma cu doua zile cum ISU Cluj a accesat informatiile de localizare furnizate de STS pentru apelul supravietuitorilor de pe un al doilea numar de telefon, la aproape doua ore si jumatate de cand acestea au fost puse in sistem.
Tot atunci, Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) informa ca medicul Radu Zamfir nu ar fi transmis serviciului nici o coordonata geografica, ci ora si data de pe ecranul telefonului.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

23498 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Isi arunca unul altuia pisica (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:22)

    Kappa [utilizator]

    De vreme ce pe tipul se la STS tb.sa-l crezi nu ramine deintrebat decit cine's astia de la ISU si cu ce se maninca ei.
    • +1 (1 vot)    
      vina...rs ! (Joi, 6 februarie 2014, 9:03)

      Aquariuss [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

      Ai sa vezi ca o sa scoata Samsung vinovat ca aveau instalat pe telefon un soft invechit si or sa-i oblige sa implementeze softul de ultima generatie a lui Ghita-Romania TV pe toate telefoanele din lume astfel ca vor ajunge si amaritii de coreeni la nivelul de dotare a STS-ului
  • -1 (9 voturi)    
    transformari simple (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:22)

    oilman [utilizator]

    Nu stiu cine a trimis ce si cind, dar din cite am inteles cred ca eroarea s-a facut inr-un mod elementar: Cineva a timis coordonatele cu grade, apoi virgula (decimal) iar cei care au receptionat au luat-o in grade, minute, secunde. eoarea astfel introdusa, am calculat, este conforma cu distanta la care s-au concentrat initial fata de locatia reala.
    • +8 (10 voturi)    
      Fals (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:31)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui oilman

      Coordonatele 46,6023, Long 22,98421 nu puteau fi interpretate gresit pe o harta pentru ca la minutul 59 se schimba gradul. Nu ai cum sa dai coordonate cu 60 sau 98 minute...E ca si cum ai spune ca e ora 18 si 98 de minute in loc de ora 19 si 28 minute. Sa fim seriosi.
  • +13 (19 voturi)    
    Antena 3 DEZINFORMEAZA....minte milioane de oameni (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:28)

    Gryphus [utilizator]

    Antena 3 incearca de cateva zile sa dea vina pe sts desi ROMATSA si ISU s-au ocupat de LOCALIZARE-SALVARE dar aceste institutii sunt subordonate Guvernului PNL-PSD si evident ca televiziunile POLITICE ale USL incearca albirea lor prin minciuna
    • +12 (18 voturi)    
      Antena 3 post de impostori (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:27)

      bobo123 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Unde-i noutatea? Antena 3 a dezinformat si va dezinforma totdeauna.
      La Gadea si restul ma asteptam postul se mandreste cu marele analist si jurnalist militar Radu Tudor; o jigodie mincinoasa care nu are nici in clin nici in maneca cu notiuni de baza in sistemul de harti militare, in sistemul radiogoniometrie in nimic. o NULITATE!
      Este idem Nil Sneker cel care se lauda cu diplome la Sorbona dar Sorbona nu a auzit de el.
      Impostori pur si simplu.
  • +9 (11 voturi)    
    ... (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:29)

    klaudyuxxx [utilizator]

    O gasca de incompetenti. Cica nu le este familiar formatul coordonatelor... Cum domnule in anul 2014 sa nu stii ca coordonatele pot fi scrise si in decimal?! Ai facut domnule si in gimnaziu la matematica conversii de genul. Si daca n-ai facut, te ajuta GOOGLE cu urmatoarea cautare: "convert coordinates" si te duce la:

    http://boulter.com/gps/#46.554383%2022.980338

    Rusine sa va fie.
    • +15 (17 voturi)    
      transformare (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:04)

      alexmd [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      Mai exact, in cazul de fata:
      Lat. 46,6023, Long 22,98421 - conform articolului.

      1. Gradele raman neschimbate.
      2. Decimalele se * cu 60 (.6023 * 60 = 36.138)
      3. 36 reprezinta numarul minutelor
      4. Restul decimalelor se * cu 60 (.138 * 60 = 8.28)
      5. 8 reprezinta numarul secundelor

      Asadar 46,6023 = 46 grade 36 min 8 sec Lat
      Similar, 22,98421 = 22 grade 59 min 3 sec Long

      Din pacate asta se intampla cand se promoveaza incompetenta, pe baza sistemului de "pile"... Macar buna-vointa daca ar fi avut, sa caute pe Google...
  • +5 (7 voturi)    
    incompetenti ///<br> (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:41)

    Rosu88 [utilizator]

    asa se transforma -///
    http://www.deine-berge.de/umrechner_koordinaten.php
    trebuie sa-i dati pe toti afara. sau mai bine faceti un canal si la munca cu ei ....
  • -6 (10 voturi)    
    Ciudat (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:50)

    Lovilutia [utilizator]

    Mi se pare mie ?
    Locul calculat e in campie, iar avionul a cazut in munti :(
    • +7 (9 voturi)    
      @Lovilutia (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:09)

      socotitoru [utilizator] i-a raspuns lui Lovilutia

      Da domnule, nu stiai ca motii locuesc la campie si se ocupa cu legumicultura: castraveciori, gogosari, vinete si rosii?
      Comuna Horea este renumita pentru productia de vinete si rosii.
      Nu cred ca nu ai vazut moti cu rosii in hala la Obor....

      Oricare din coordonatele de mai sus, zecimale (schimbam , cu . ca de, asa-i la americani) sau in grade/minute/secunde aplicate in google sau bing maps de exemplu te duc in muntii Apuseni in zona comunei Horea.
      Numai pentru aia din Nepal 1.400m altitudine pare campie!
  • +8 (10 voturi)    
    transformarea la fata (Miercuri, 5 februarie 2014, 17:57)

    socotitoru [utilizator]

    Grea aritmetica asta mai ales pentru un sef de tura la ROMATSA!
    Cred ca s-a schimbat la fata ca nu a recunoscut formatul. Va rog dati-mi transformarea, va implor! La scoala nu au invatat transformarea din format zecimal cu virgula in format cu grade si minute? Se aplica si la ceas!
    Cred ca nu au la dispozitie in sala internet si google maps dar transformarea asta trebuiau sa o stie si in somn. Ca sa-i scutesc de chinuri:

    1°=60'=3600"
    1'=60"
    Regula de trei simpla:
    1°----------------60'
    0,6023°---------x
    => x=0,6023*60

    latitudine 46,6023= 46° (0,6023*60)' = 46° 36,138' = 46° 36' (0,138*60) =
    46° 36' 8,28"
    Iata la ce poate duce lipsa de atentie sau interes la orele de matemetica!
    • -5 (5 voturi)    
      "regula de trei simpla"... (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:38)

      giigi [utilizator] i-a raspuns lui socotitoru

      adica de izomorfism nu ai auzit, mestere?! :)
  • +6 (8 voturi)    
    Rezulta incompetenta! (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:01)

    Sthelian [utilizator]

    Din dialog rezulta incompetenta celor care sunt pe acolo. O data ca nu stiu sa faca o convertire simpla din coordonate zeimale in grade minute si secunde. De, scoala facuta azi... Dar nici macar sa dea o simpla cautare pe net si ar fi gasit convertor on line sa le rezolve problema. Acei oameni trebuie sa plece de acolo de urgenta, iar cei ramasi scoliti imediat sa poata face niste transformari elementare.
    Asta o prima constatare. A doua este insa tine de zbor.
    De ce sa localizezi o epava dupa un apel 112 si nu dupa o baliza sau un sistem al avionul care se declanseaza in momentul accidentului?
    De ce avionul a zburat fara asa ceva?
    Ce este in spatele acestui zbor terminat dramatic?
    Cite astfel de zboruri au mai fost inainte?
    Acum se arunca pisica medicului supravietuitor ca nu a dat coordonatele bune.
  • +7 (9 voturi)    
    serios ? (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:05)

    uzu [utilizator]

    Acel supervizor mai e angajat acolo ? mi-a luat 30 de secunde sa gasesc cu google un website care sa transforme aceste coordonate din lat/long in grade minute secunde si inca 30 de secunde sa localizez acel punct folosind google maps.
    iar eu sunt un simplu cetatean.

    Romania, dupa ce in anii 45 - 55 si-a ras toti intelectualii si a pus in locul lor debili in anii 90 si-a alungat din tara o intreaga generatie de absolventi de facultate.

    acuma tot soiul de incompetenti detin posturi in care ar trebui un minim de cunostinte ...
  • +3 (5 voturi)    
    Apa (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:08)

    SwatGuard [utilizator]

    Vad ca toata lumea discuta despre aceste coordonate.

    Am o intrebare : ce se intampla daca telefoanele pasagerilor s-ar fi defectat in urma prabusirii ?
    Avionul ala trebuia localizat la 1 minut dupa prabusire de servicii, nu sa stea la mana pasagerilor raniti si inghetati de frig. Nu cred ca operatorul avionului nu putea sa instaleze un sistem GPS rudimentar pe avion (asemanator cu cel folosit de flotele de masini) si eventual o trusa cu rachete de semnalizare. E pacat ca au murit 2 oameni din cauza romanismului ... "lasa ba ca zboara si fara GPS sau rachete de semnalizare"
    • +4 (6 voturi)    
      @SwatGuard (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:31)

      socotitoru [utilizator] i-a raspuns lui SwatGuard

      Discutia "marunta" din jurul transformarii coordonatelor reflecta nelinistea sau chiar stupefactia ca exista atata incompetenta in niste institutii eminiamente tehnice. Aici nu e vorba de parlament sau primarie e vorba de niste institutii care ar trebui sa fie populate doar cu specialisti si conduse de catre meritocrati.
    • +10 (12 voturi)    
      cautare si salvare (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:41)

      bobo123 [utilizator] i-a raspuns lui SwatGuard

      procedura de cautare si salvare este simpla si este descrisa in lege
      tot ce trebuia facut era un Centru Operativ la Ministerul Transporturilor care sa centralizeze toate informatiile intr-un singur loc si sa emita o decizie clara catre MAI.

      info 0. ELT N/A null
      info 1. planul de zbor - (segment pe care il desenezi cu rosu pe harta)
      info 2. punctul de trecere din IFR in VFR (il desenezi pe linia rosie precedenta)
      info 3. punctul disparitiei de pe radar (la fel il desenezi pe linia precedenta)
      info 4. lungimea estimata de planare din calcul (viteza initiala nod/h, viteza de coborare m/s) il desenezi punctat in continuarea planului de zbor
      info 5. coordonate STS azimutul, deschiderea si puterea antenelor GSM, desenat cu un semicerc
      info 6. linie dreapta intre Horea si Belis transmisa de Zamfir
      info 7. punctul dat de Zamfir prin coordonate GPS ale telefonului

      etc etc
      toate aceste informatii suprapuse pe aceeasi harta duc in final la o arie de cautare foarte restransa.
      in teren ISU ar fi trebuit sa aiba cel putin un radioreceptor acordat in frecventa de urgenta 121,5 Mhz

      nimic din ce am scris mai sus nu a fost realizat iar prima observatie este ca a fost incaltata legea; restul sunt detalii tehnice.
      • -8 (8 voturi)    
        info 7 (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:17)

        Unu-2 [utilizator] i-a raspuns lui bobo123

        Dar tu esti sigur ca dr. Zamfir le-a dat coordonatele si nu altceva? Cine zice asta? E in vreun raport sau doar in emisiuni la TV?
        • +1 (3 voturi)    
          probabil (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:54)

          bobo123 [utilizator] i-a raspuns lui Unu-2

          probabil au fost transmise probabil nu
          probabil si armata a dat o informatie, nicu nu conteaza, ar fi ajuns in "vant" ca si restul
          nu asta e relevant ci faptul ca cele 3, 4 informatii pe care le-au avut nu au fost centralizate de cel care, conform legii, era obligat sa o faca.
    • +2 (6 voturi)    
      gsm (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:50)

      bobo123 [utilizator] i-a raspuns lui SwatGuard

      intr-un accident aviatic nu exista notiunea de telefonie GSM
      mare parte din parcurs este pe apa (statistic) si in zone fara GSM.
  • +1 (3 voturi)    
    Inca unul (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:18)

    antrax [utilizator]

    http://www.findlatitudeandlongitude.com/

    Se introduc datele existente in stanga, unde scrie Load location (cu "." in loc de ","), adica:
    Latitude=46.6023
    Longitude=22.98421
    dupa asta se pot observa:
    - deasupra locatia de harta
    - la mijloc coordonatele in 3 tipuri de format:
    Map Coordinates of Selected Location
    Latitude:N 46° 36' 8.28"
    Longitude:E 22° 59' 3.156"
    Latitude:N 46° 36.138'
    Longitude:E 22° 59.0526'
    Latitude:46.6023°
    Longitude:22.98421°
    - in dreapta un alt set de coordonate, proabil cea mai apropiata asezare?
    Selected Location (Approximate)
    Address:Cluj County, Romania
    Latitude:46.79418°
    Longitude:23.612149°

    Totusi...ca sa zic asa, nu exista o coordonare nici sa transmita coordonatele de la o institutie la alta intr-un format agreat???
  • +1 (3 voturi)    
    P.S. (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:20)

    alexmd [utilizator]

    Apropos de toate intrebarile pe marginea incidentului, poate n-ar fi rau sa citim si parerile celor de specialitate, vis-a-vis de cine e vinovat, cine si ce ar trebui intrebat, etc.:

    http://aviatia.ro/aviatie/intrebari-fara-raspuns-de-ce-112-nu-a-alertat-romatsa-unde-a-trimis-isu-alba-salvatorii-daca-nu-avea-coordonatele-de-ce-ponta-a-incalcat-anexa-13-icao-ce-ascunde-seful-sts-cluj/
    Este doar unul dintre articolele dedicate evenimentului.
  • -1 (5 voturi)    
    Coordonatelor le lipsesc ZECIMALE (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:27)

    Sparafucile [utilizator]

    Ce este specific acestor coordonate ? Ca sunt INCOMPLETE, nu au numarul necesar de zecimale . Poate ca omisiunea apartine doctorului Zamfir dar nu-l poate nimeni condamna . E o performanta ca le-a putut transmite si asa . Astfel : 1. Latitudine 46,6023 - lipsesc doua zecimale , ar fi trebuit sa fie ceva gen 46,6023XX . 2. Longitudine 22,98421 - lipseste o zecimala , ar fi trebuit sa fie ceva gen 22,98421X . Lucrind cu coordonatele incomplete ca numar de zecimale si pozitionarea a fost eronata , dar nu cu mult , cu cca 5 km mai spre nord . Asadar , iata locatia reala a accidentului : http://goo.gl/CZQGeq Si iata si locatia conform coordonatelor incomplete : http://goo.gl/YUBhUu Oricum , incapacitatea ISU Cluj de a converti coordonatele dintr-un format intr-altul denota o lipsa cronica de exercitiu in minuirea principalelor instrumente cartografice existente - Google Maps , Google Earth , Wikimapia , sau Bing Maps . Te intrebi stupefiat : cu ce lucrau ? Cu harti de HIRTIE ?
    • +2 (2 voturi)    
      Care zecimale? (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:50)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Pai cele 2 pozitii nu difera prin ultima zecimal ci prin prima:
      46.60 fata de 46.55
      Chiar daca se iau doar primele 2 zecimale rezulta o abatere de numai 500 metri.
    • 0 (2 voturi)    
      fals (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:55)

      Eugenn [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      XX-urile lipsa nu reprezinta o aproximatie de km ci de metri: a grad de latitudine represinta 100km. Asadar primul X inseamna o eroare de 0.0001 la 100km, adica o eroare de 1m.

      Deci problemele sunt:
      - de la cine au fost primite aceste coordonate si ce reprezinta ele de fapt
      - coordonatele erau oricum gresite
      - ISU Cluj nu stie cum sa transforme coordonatele!
      • 0 (2 voturi)    
        rectificare (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:42)

        Eugenn [utilizator] i-a raspuns lui Eugenn

        Am citit gresit. Nu ISU Cluj nu stie cum sa transforme coordonatele, ci "Sup Sala ACC". Adica "supervizorul de sala"(!). Si se pare ca tine de la ROMATSA...
    • +3 (3 voturi)    
      @Sparafucile (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:03)

      socotitoru [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Coordonate cu asemenea precizie au folosit poate americanii cand l-au lovit cu racheta peste mana in care tinea telefonul pe Dzhokhar Dudayev.
      Diferentele de care vorbiti sunt de cateva zecimi de secunda: 0,35" latitudine si 0,03" longitudine; in metri diferenta asta devine aproximativ 10 metri pe latitudine si 1 metru longitudine. Din cate stiu supravietuitorii s-au indepartat de avion de frica exploziei (probabil la recomandarea lui Iovan) asa ca de aici cred ca vine imprecizia din ultimele zecimale ;)
    • +2 (2 voturi)    
      lipsa zecimalelor nu conteaza (Miercuri, 5 februarie 2014, 23:14)

      emix [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Gresesti. Coordonatele date erau suficiente. Problema lor: erau gresite. 1 grad inseamna aprox 111 km pe teren (pi*6370km corespunde la 180 grade; 6370km este raza unui Pamant sferic). Eroarea comunicata de Zamfir este la a patra zecimala, adica in jur de 100m daca erau bune coordonatele. Eroarea de localizare e data de GPS-ul telefonului care probabil ca nu gasise niciun satelit (era ceata) si probabil a folosit doar informatii din reteaua GSM. Oricum, la 5km distanta puteau sa-i caute mult si bine. Aici nu e vina lui Zamfir e vina autoritatilor. Zamfir putea sa nu fie in stare sa sune la 112 sau sa aiba telefonul defect dupa prabusire. Ca a reusit sa vorbeasca cu ei e mare lucru. Pacat ca a vorbit numai cu oameni incapabili ...
    • 0 (0 voturi)    
      ce se foloseste (Joi, 6 februarie 2014, 9:33)

      Etre [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Se folosesc harti GIS, precise. Nu google maps and stuff care nu sunt realizate pentru precizie, ci pentru navigatie, etc ... si sa arate bine.
  • 0 (4 voturi)    
    Coordonate stilp GSM (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:31)

    Unu-2 [utilizator]

    Voi chiar nu vedeti ca acele coordonate sint in jud. Cluj si reprezinta stilpul GSM de la Orange (probabil) ?
    Multi citesc putini pricep sau verifica ...
    • +1 (5 voturi)    
      Nici vorba sa fie stilp Orange ! (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:42)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Unu-2

      Fiindca puse pe Google Earth , care indica si ALTITUDINILE , rezulta ca punctul este in padure la 1237 m . Stilpii se pun in localitati , ca sa poata fi alimentati cu electricitate .
      • 0 (4 voturi)    
        Cum adica? (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:15)

        Unu-2 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        Cum adica nu e stilpul GSM? Argumentul e ca nu ar avea cum sa-l alimenteze? Dar tu te-ai uitat pe harta sa vezi unde sint coordonatele alea? E in jud. Cluj si se suprapune exact cu hartile de la STS cu stilpul de la Orange. Mai verifica ...
        • 0 (2 voturi)    
          am verificat, nu-i stalp gsm (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:30)

          Eugenn [utilizator] i-a raspuns lui Unu-2

          Pe imaginile de aici http://aviatia.ro/prima-pagina/isu-cluj-ar-fi-ignorat-timp-de-2h-30m-a-doua-localizare-transmisa-de-sts-si-care-permitea-restrangerea-ariei-de-cautare-a-avionului/ se vad coordonatele antenelor Orange si Vodafone. Sunt ambele diferite de cele din articol!
  • -1 (1 vot)    
    Sa nu uitam relieful (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:34)

    Anomim [utilizator]

    In toate hartile se vorbeste doar despre distante.

    Hai sa ne uitam si la relief, cati munti dealuri si diferente de altitudine sunt pe raza celor 5 km.

    Ajungeau la 5km de locul unde credeau ca sunt pe urma spre incotro o lua cu cautarile?
    In conditiile acelea de vreme se auzeau tipete si fluieraturi peste dealuri munti si paduri?
  • +1 (5 voturi)    
    romatsa e varza.... (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:21)

    bogdanlungu [utilizator]

    dobitocul de la romatsa nu stie sa transforme niste coordonate.... bine ca ia salarii de mii de euro....
  • +3 (3 voturi)    
    Cunostinte ori pile? (Miercuri, 5 februarie 2014, 20:01)

    gigilu [utilizator]

    Cind unicul criteriu de angajare in companiile acestea securizate este "al cui e asta , nene" si "cine-i ta-su?" adica pilele, ce se mai mira lumea ca se intimpla nenorociri? Ca persoanele educate , care stiu meserie , dar n-au pila corespunzatoare, n-au loc."Sup. sala" precis era supervizorul de la sala de mese, asta in cel mai bun caz!
  • +3 (3 voturi)    
    Firmituri de creer doar trebuia (Miercuri, 5 februarie 2014, 21:13)

    Arelu [utilizator]

    Cand lipitorii de afise sunt recompensati cu functii bine platite la stat este normal sa se intample asa. Ca sunt incompertenti si ca nu stiu sa transforme un numar in grade, minute si secunde este grav. Mai grav este ca nu au o bruma de minte. Stau toata ziua pe net si nu pricep pe ce lume traiesc. Am tastat pe google - longitudine si latitudine si la a doua adresa propusa : http://ro.getamap.net/latitudeandlongitude.html cu ajutorul unui marker am localizat dupa , coordonatele date in numere, in circa 3 minute. In coltul din dreapta era facuta si transformarea din numar in grade, minute si secunde. Citind comentariile de mai sus ajungem logic la concluzia celor de la AC : cititorii nostri sunt mai...
  • +1 (1 vot)    
    Probabil (Miercuri, 5 februarie 2014, 21:17)

    Unu-2 [utilizator]

    Initial am crezut ca astea sint coordonatele stilpului GSM de la Orange insa m-am inselat. Tind sa cred ca aceste coordonate (care nu stiu de cine sint date din moment ce STS nu mai recunosc ca le-au dat, poate doar se fac ca uita) or fi niste aproximari bazate pe suprapunerea celor 2 harti (Vodafone si Orange) cu directia de mers a avionului si ultima pozitie cunoscuta (sau alti parametri). Poate si cei care au facut aceste aproximari nu au stiut exact cind s-a prabusit avionul si l-au crezut mai aproape de stilpii GSM (parcurgind o distanta mai mare de la ultima pozitie cunoscuta - daca s-a prabusit la 15:45 e diferita aproximarea decit daca s-a prabusit la 16:00, de exemplu). Sa nu uitam insa unde a fost avionul comparat cu hartile celulei GSM, in afara lor. Bineinteles ca sint gresite iar acum nimeni nu si le mai asuma. Iar unii poate au dat coordonatele de bune nu ca aproximatie, mai ales ca nici in ziua de astazi nu se foloseste cuvintul "aproximatie". Speculez si eu.
  • 0 (0 voturi)    
    In minte (Joi, 6 februarie 2014, 3:58)

    redmc [utilizator]

    Pt transformarea zecimalelor in secunde poate ca unii au nevoie de hartie si creion, dar pt precizie de minut un om cat de cat scolit o poate face in minte si foate rapid, fara internet sau calculator.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce au reusit acesti EMANATI (Joi, 6 februarie 2014, 8:09)

    burebista [utilizator]

    Au distrus in 24 de ani TOT ,industria ,agricultura ,flota ,aviatia ,invatamantul ,sistemul de sanatate ,au saracit ROMANIA si au distrus padurile ,au vandut petrolul ,distrus CFR ,si tot ce sa putut fura sa furat .Acesti incompetent si hoti care habar nu au de nimic si doar se gandesc cum sa se inbogateasca.Daca din 1989 poporul nu setrezeste sa mearga la vot asta se va intampla in continuare .Romania va fi condusa de Mazare,Vanghelie ,ponta si toata acceasta adunatura de FSNisti.
  • 0 (0 voturi)    
    Greu , greu (Joi, 6 februarie 2014, 9:44)

    Etre [utilizator]

    2 zile v-a luat sa realizati adevarul ... 2 zile in care toata lumea a oracait fara sa aiba habar despre ce vorbeste.

    Desi in trascript se zice clar ca coordonatele nu sunt de la Zamfir, s-a insistat ca ar fi de la el.


    Am cautat coordonatele reale timp de o ora ... si nu am gasit . Am gasit pozitia aproximativa suprapusa peste estimarile Orange si Vodafone. Am estima 5-6 km diferenta .... mi-a luat o ora.

    V-a luat 2 zile.

    Tara de bagatori de seama. Toti, de la piloti si autoritati, pana la media si public.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă