UPDATE RAPORTUL Ministerului Transporturilor in cazul accidentului din Apuseni: De ce nu a convocat Ministerul comitetul de urgenta/STS:Coordonatele de latitudine si longitudine mentionate in acest raport nu au provenit de la noi

de Red. stiri     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2014, 12:15 Actualitate | Esenţial

Ministerul Transporturilor nu a convocat comitetul de urgență în cazul accidentului aviatic din Apuseni, întrucât a considerat că acesta nu reprezintă un accident major și nu a produs disfuncționalități în infrastructura de transport, arată un raport al instituției, potrivit Digi24

Comitetul de urgență este convocat numai dacă numărul victimelor este mai mare de zece.

Ultimele informaţii referitoare la tragedia din Munţii Apuseni sunt contradictorii. În timp ce Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale susţine că a dat coordonatele ariei de căutare, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă spune că a avut informaţii precise privind localizarea aeronavei chiar de la STS. Însă angajaţii ISU Cluj nu au ştiut să le citească, întrucât erau transmise într-un format necunoscut.

Mai grav, nici controlorii de zbor nu au ştiut cum să transforme datele furnizate de pe telefonul mobil al unui supravieţuitor.

Discuţie ISU - ROMATSA

ora: 18.51

Sup. sală: Vă salut, de la centrul de dirijare a zborurilor.

ISU Cluj: N-am uitat de dumneavoastră, dar încă nu au ajuns colegii acolo.

Sup. sală: Dar coordonatele geografice aveţi dumneavoastră de acolo?

ISU Cluj: Am.

Sup. sală: Mi le spuneţi şi mie?

ISU Cluj: Un moment. Latitudine 46,6023. Longitudine 22,98421.

Sup. sală: Dar de unde le aveţi pe acestea?

ISU Cluj: De la STS.

Sup. sală: Au un format care nu ne este familiar nouă. Când aveţi veşti vă rog să mă sunaţi.

ora 19.01

Sup. sală: Spuneţi-mi, coordonatele acelea pe care mi le-aţi transmis dumneavoastră într-un format care nouă nu ne este familiar. Nu aveţi o transformare în format cu minute, secunde?

ISU Cluj: Nu.

Sup. sală: Şi nu ştiţi cum se transformă?

ISU Cluj: Nu ştiu. Mie de la STS mi-au dat coordonatele acestea.

Informaţiile apar într-un raport al Ministerului Transporturilor. Ministrul Ramona Manescu a recunoscut marţi, la mai două săptămâni de la accidentul aviatic, că nu a convocat Comitetul Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă pentru că nu a fost un accident major.

"În momentul în care ROMATSA a primit datele certe de la ISU, coordonate cu locul prăbușirii, ISU a preluat coordonarea pentru căutare și salvare la sol, din acel moment ISU a fost coordonatorul misiunii", a declarat Manescu.

UPDATE Contactat de HotNews.ro in legatura cu informatiile din acest raport, purtatorul de cuvant al STS, colonelul Adrian Fulea, a declarat: "Coordonatele de latitudine si longitudine mentionate in raportul de ancheta al Ministerului Transporturilor nu provin de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale".

El nu a facut alte precizari si nici nu a mentionat alte institutii de la care ar fi putut proveni coordonatele.


Este al doilea raport privind accidentul aviatic care arată modul defectuos în care a fost gestionată salvarea victimelor. Administraţia Serviciilor de Trafic Aeriene ROMATSA aruncă vina şi pe supravieţuitori, care ar fi creat confuzie atunci când au furnizat coordonatele accidentului.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4748 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    :) (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:24)

    Analfabet [utilizator]

    Surpriza... daca cauti "46.6023N 22.98421E" pe google maps iti face si conversia si-ti indica si locul...///
    • +6 (10 voturi)    
      Deci,STS e OK ! De ce il vrea Ponta la MAI ?! (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:18)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Analfabet

      Sa ne explice acum Ponta de ce trebuie mutat STS la MAI, din moment ce au lucrat corect si la timp.
      • 0 (4 voturi)    
        Hmmm (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:40)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Adrian Fulea...
        Iar apare sts-ul cu minciuni pentru a-l apara pe stapan...si a ramane in continuare sa-l slujeasca pe primul demis al tarii.:))
    • +2 (2 voturi)    
      pai bine (Miercuri, 5 februarie 2014, 14:26)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Analfabet

      indica locul accidentului sau locul antenei GSM?
      ca totusi sts-ul a zis clar ca nu au avut coordonatele, au localizat o celula in baza unei antene, acestea ori fi coordonatele antenei...
  • +11 (15 voturi)    
    ROMATSA a auzit de Google Earth ?! (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:28)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Introduceti 46,6023 N, 22,98421 E si va trimite EXACT la locul prabusirii !

    INCOMPETENTI PLATITI CU MII DE EURO PE LUNA !
    • +10 (10 voturi)    
      Oamenii aia din avion..... (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:51)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      ........au murit cu zile !!! Nu mai am nico indoiala....La puscarie cu cei vinovati !! Fara exceptie...!!!!
    • +8 (8 voturi)    
      Ne locul probusirii (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:37)

      AdrianNeda [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      La coordonatele alea obtii poate locul antenei GSM. Nu e chiar locul prabusirii.

      46° 33.236', 22° 58.994' cam astea sunt alea oficiale cu o eroare de aprox 100 metri.

      ROMATSA nu are internet si nici google EARTH la servici, ei folosesc doar "software verificat"
      • +1 (1 vot)    
        Coordonate (Miercuri, 5 februarie 2014, 14:38)

        Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui AdrianNeda

        Acelea nu sunt coordonatele antenei, antena e mult mai departe de locul accidentului. Sunt cel mai probabil coordonatele calculate de telefonul mobil prin functia de localizare a Google Maps, folosind datele GSM. Punctul se afla la circa 4 km nord de locul prabusirii.
        Antena Vodafone este la 46.684222 cu 23.157722.
  • +13 (13 voturi)    
    Incompetenta (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:39)

    concentus [utilizator]

    Am gasit urmatorul link: http://www.latlong.net/lat-long-dms.html
    Se pot introduce coordonatele din articol, cu mentiunea ca sistemul anglo-saxon are punct in loc de virgula si vezi minune: pe harta apare locul accidentului. Timp necesar: aproximativ trei minute cu cautare cu tot. Concluzia: platim impozite ca sa sustinem niste institutii al statului care sunt de rahat. Imi cer scuze pentru expresie, dar altceva mai potrivit nu am gasit.
  • +8 (8 voturi)    
    Recunosc (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:42)

    gaspy [utilizator]

    Cand auaparut primele zvonuri ca autoritatile aveau coordonatele (de la doctor, armata, sts) dar nu au stiut cum sa le converteasca, am crezut ca e o gogorita. Nu mi-am putut imagina ca e posibil.

    Cineva ar trebui sa faca un film, un „Moartea domnului Lazaroiu”.
  • +4 (4 voturi)    
    SINECURISTII (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:58)

    AdrianNeda [anonim]

    Aia nu au internet la servici. La astia militatizati cand intra in tura le confisca bunurile personale ( ex: telefonul mobil ) si nu au alta interfata decat aia de serviciu. Nu mai ganditi cu ce-ati fi facut voi daca? ca nu e tot aia
  • +7 (7 voturi)    
    poate ne lamureste cineva... (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:10)

    lucyan [utilizator]

    sts-ul anunta intr-una ca ei au transmis "o celula" cu locul accidentului, ca mai mult nu au putut face, acum rezultra ca au transmis chiar coordonate... care este de fapt realitatea? de ce sts-ul nu a prezentat in raportul csat ca au transmis coordonatele? ceva e putred in danemarca...
    pai cu aceasta stire opris chiar a iesit basma curata, transmitand chiar coordonatele, chiar daca tehnica nu i-a permis, sau cumva ne cramponam in limbaj institutional si sts-ul la nivel de apel a localizat celula dar pe urma a transmis coordonatele primite de la doctorul zamfir? totusi de ce sts-ul nu a facut aceasta precizare de la inceput pentru a nu mai exista suspiciuni ca sts-ul nu si-a facut treaba?
    • +1 (1 vot)    
      te lamuresc eu (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:23)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      @Lucyan

      1. Cand suni la 112 , informatia de la telefon mobil este preluata de catre operatorul mobil. Se preia nr. de tel si o zona probabila in interiorul celulei (distanta fata de stalp, sub forma unui cerc. daca ai mai multi stalpi, zona e mai precisa. Daca ai un stalp, cum e la munte, zona este mai mare.
      Aceste date se transmit AUTOMAT la centrul STS.
      STS-ul transmite AUTOMAT aceste date catre cei interesati (ISU, MAI, ROMATSA etc) Transmisia datelor o face sum forma grafica (prezinta harta, deoarece sunt mai usor de utilizat decat coordonatele)

      2. Cum a livrat STS si coordonatele?
      Dupa ce a aparut haosul si ISU cauta si nimeni nu stia cine coordoneaza, a sunat Zamfir si a dat VOCAL coordonatele optinute prin (care nu are nicio legatura cu operatorii mobili!) la 112. Operatoarea de la 112 a sunat centru STS care au furnizat pe liniile lor (telefonic ! ) aceste noi date suplimentare.

      STS este ca un cablu care transmite informatia gazduita de operatorul A catre utilizatorii B, C, D...
      Ei nu localizeaza nimic, sunt ca un cablu de transmisie. De aceea mai corecta formularea era :
      " OPERATORII MOBILI AU LOCALIZAT TELEFOANELE SI AU TRANSMIS INFORMATIA PRIN STS LA IGSU, MAI, ROMATSA."
  • +4 (4 voturi)    
    "format nefamiliar" (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:18)

    olandezu [utilizator]

    niste incompetenti!!

    folosind doar google search, un profan (eu) am "tradus" coordonatele in "format cu minute, secunde" in cateva seci de secunde!
    am cautat "convert coordinates" si am gasit
    http://transition.fcc.gov/mb/audio/bickel/DDDMMSS-decimal.html
  • +5 (5 voturi)    
    Cu alte cuvinte (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:32)

    Leul in iarna [utilizator]

    dacă a căzut un avion mic cu doar 7 supraviețuitori, Ministerul Transporturilor nu are nici o treabă. Victimele să se descurce cum pot. Alta e situația când pică un avion mare și sunt multe victime. Acelea merită să te ocupi de ele. Doar dacă știi și cum.
    Comentariul e ironic pentru cazul în care cineva îl ia în serios.
  • +4 (4 voturi)    
    Minciunica Transporturilor (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:42)

    Ccoto [utilizator]

    Citind Regulamentul din 09.07.2008 privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de producerea unui accident de aviaţie civilă aprobat prin Hotărârea nr. 741/2008, nu am gasit nicio referire la numarul minim de victime in cazul unui avion prabusit, care sa conduca la decizia de activare sau nu a "Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Transporturilor (MT)".
    Sa fie asa cum zice MT, 10 victime. Bun, daca erau 9 nu ne mai pasa? Lasam sa moara 9 pentru ca nu sunt 10? E absurda asemenea judecata.
    Am gasit insa niste informatii extrem de interesante:

    Anexa 1
    LISTA
    unităţilor operative de căutare

    1. Unităţi operative ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
    2. Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM)
    3. Unităţi operative ale Ministerului Apărării

    Studiind legislatia in vigoare, e clar ca actiunea de cautare a aeronavei prabusite era in responsabilitatea directa a MT. Trebuie facuta diferenta intre operatiunea apel 112 si cea de cautare a epavei. Daca se localiza epava, se gaseau si supravietuitorii. In cazul de fata, s-a procedat pe dos. Si a iesit ce a iesit.
  • +6 (6 voturi)    
    presa: investigator-acuzator-judecator (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:43)

    RADOI [utilizator]

    Informatiile care au ajuns in presa au fost date publicitatii de catre Ministerul Transporturilor fara a oferi in acelasi timp si explicatiile necesare asupra a ceea ce se intampla. Practic MT a aruncat si ROMATSA si STA si ISU in groapa cu lei a presei incercand prin asta sa isi ascunde incompetenta. Faptul ca nu a convocat acea comisie ministeriala conform HG741/2008 si ca se ascunde de presa si de declaratii nu face decat sa arate ca sunt una din cauzele proastei coordonari daca nu cauza principala. Informatiile din acel RAPORT inaintat de ROMATSA catre MT au ajuns si la CSAT ele fiind confidentiale ca parte a unei investigatii in curs. Aceste date au fost inaintate de MT presei pentru ca presa sa faca justitie la televizor si sa aduca voturi grele celor care vezi Doamne, vor lua masuri. Este absolut un circ mediatic ordinar organizat de PSD in cardasie cu altii pentru a defaima tot ce este PNL sau PDL. Nu este alt motiv pentru care ceea ce face acum presa sa fie ceva normal. Presa investigheata dar si acuza si judeca in acelasi timp. Nu stiu cum de CIAS nu spune nimic de aceste cazuri si nu stiu cum procuratura care investigheaza aceasta speta nu avertizeaza presa asupra a ceea ce face! Nu se mai inteleg nimic. Mai nou toata lumea se pricepe la aviatie si interceptari sau localizari de telefoane. Si atunci la ce ne mai trebuie ROMATSA si STS! Este oribil ceea ce face presa acum. Ma si mir ca mai au curaj sa se urce in avioanele dirijate de ROMATSA!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Conversie (Miercuri, 5 februarie 2014, 14:12)

    cinevatus [utilizator]

    Simplu se face conversia. Înmulțești la 60 tot ce e după virgula și găsești minutele apoi Înmulțești la 60 tot ce ai după virgula la minute și găsești secundele.
    Deci pentru latitudine avem 0.6203*60=36.138' și apoi facem 0.138*60=8.28".

    Longitudine la fel, 0.98421*60=59.0526' și apoi 0.0526*60=3.156".

    Deci coordonatele sunt.:
    N 46 36' 8.28" E 22 59' 3.156"
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:12)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Corect, simplu, clasa a...
      Pare greu de crezut ,dar multi nu stiu ca 1°=60' ; 1'=60" !!
      Vedem acum ce inseamna "googlizarea " mintilor.
      Oricum, pentru cineva care lucreaza la Centrul de dirijare (incredibil !!!) sau la ISU si sa nu stie sa faca o conversie fara google, mi se pare impardonabil.
  • +4 (6 voturi)    
    un aviator bun (Miercuri, 5 februarie 2014, 14:26)

    americanca [utilizator]

    Chiar astazi am citit la News ca un avion mic s-a prabusit in NEVADA. Rezultatul 4 morti si avionul in flacari. Deci concluzia este ca Pilotul Adrian Iovan a fost un pilot bun si macar a stiut cum sa aterizeze fortat. El le-a salvat viata celor care traiesc acum .Un omagiu pios in memoria lui
    • +1 (5 voturi)    
      serios? (Miercuri, 5 februarie 2014, 15:27)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui americanca

      Acum cativa ani, un avion Airbus a aterizat fortat pe raul Hudson, dupa ce s-au oprit ambele motoare, toti pasagerii si echipajul au scapat. Ala e un erou. Avea 3 optiuni, sa se intoarca pe La Guardia, sa aterizeze pe Buffalo sau sa aterizeze fortat in rau. Si-a dat seama ca pentru primele 2 optiuni nu avea suficienta altitudine si viteza, existand riscul sa se prabuseasca in zone dens populate si a ales aterizarea fortata in raul Hudson. Si a reusit.
      Cel care a pus in periicol viata lui si a inca 6 persoane pentru ca a luat niste decizii gresite, eu m-as feri sa-l numes erou pentru ca din 7 au scapat 5. El este cel care i-a pus in pericol incalcand flagrant regulile de zbor. Va amintiti conversatia cu ACC- urca la 9000, urca la 9000, dar el, nu, Batman, Batman. Chiar declaratia doctorului Ianceu cum ca au vazut golul alpin acoperit de zapada si apoi copacii denota ca nu a existat nici macar intentia unei aterizari fortate pe care o putea face pe creasta, in zona neimpadurita. A tot sperat ca o scoate el cumva la capat, de aia nici nu a declarat prin radio mayday (era obligat s-o faca date fiind conditiile in care se afla, cu avionul plin de gheata).
      • 0 (0 voturi)    
        batman (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:34)

        StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

        A raspuns "Incerc". Nu-ti pui problema ce insemna acel "incerc"? Avea el un fix sa zboare jos, nu?
        "Sully" avea peste 19000 de ore de zbor. Iovan peste 16000. Sully avea 57 de ani Iovan 55. Sullenberger a reusit, Iovan a murit si a mai dus cu el inca un suflet. Si decizia lui Sullenberger a fost contestata dar in final i s-a dat dreptate. Nimeni pana la el nu mai reusise o amerizare cu avion de mari dimensiuni!
        Responsabilitatea pilotului... Aici era o responsabilitate colectiva a unei echipe de voluntari. Fara "inconstienti, iresponsabili" din acestia omenirea ar fi stat pe loc, nu ar fi evoluat.
        • 0 (0 voturi)    
          Batman forever (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:13)

          Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui StefanB52

          Lista gafelor:
          1. Givrajul incepe din zona Fagaras si desi are posibilitatea sa aterizeze pe Sibiu, nu o face.
          2. In conditii meteo dificile, unde zborul instrumental e mai sigur, el ia decizia sa treaca in zbor vizual pentru care nu avea plan de zbor (planul de zbor era IFR). De mentionat ca zborul in VFR fara plan de zbor iese din competenta Romatsa.
          3. In loc sa urce ca sa scape de givraj, el decide sa coboare direct in frontul atmosferic
          4. Zboara pe ceata sub inaltimea minima de siguranta (altitudine teren+600 metri)
          5. Nu declara starea de urgenta controlorilor de trafic desi pilota un avion care nu mai raspundea la comenzi din moment ce nu mai putea sa urce.
          6. Nu incearca o aterizare fortata in zona fara obstacole de pe platou ci trece dincolo de culmea Petreasa-Silha si cade la 400 metri pe versantul nordic la 20-30 secunde dupa survolul platoului pe care sigur l-a facut la altitudine foarte mica din moment ce a cazut imediat dupa.
          • 0 (0 voturi)    
            multumesc (Miercuri, 5 februarie 2014, 21:05)

            StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

            ai senzatia ca nu am citit SF-ul domnului prodecan?
            In afara de punctul 1, oricum, discutabil si acela, restul sunt povesti.
            Cu ureche de radioamator am ascultat de zeci de ori inregistrarea ATC si transcrierea ei. Inafara cazului ca domnul Pletter a ascultat o alta inregistrare, mai de calitate si mai completa nu inteleg de unde a scos atatea "decizii" din partea lui Iovan.
            • 0 (0 voturi)    
              Clarificari (Joi, 6 februarie 2014, 13:53)

              Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui StefanB52

              Ce am scris n-are nicio legatura cu declaratiile prodecanului ci cu reguli de zbor. Te rog sa te documentezi inainte de a face comentarii de radioamator. Citeste aici:
              http://www.caa.ro/pdf/DOZ_zboruri_VFR_1.pdf
              Consecintele sunt cele care arata ce decizii a luat sau nu, pilotul. Despre asta vorbim. Unele nu au avut evident legatura cu comunicatiile radio. De exemplu, situatia in care era aeronava impunea sa declare starea de urgenta. El a decis sa nu o faca, nu altcineva. El era comandantul aeronavei in acel moment si avea aceasta obligatii. Ce e asa de greu de priceput?
              PS. Cea mai mare parte din ce a declarat acel prodecan este corect chiar daca ne place sau nu. Vad ca tie ti se par SF. Probabil ca nu ai cunostintele necesare sa intelegi.
  • 0 (0 voturi)    
    Incompetenta demonstrata !!! (Miercuri, 5 februarie 2014, 16:18)

    andreesanu [utilizator]

    De ce nu si-au facut treaba ?,ca tot ministerul e plin de ciurucuri,de prosti de lepre si lichele care habar nu au ce au de facut,care le sunt raspunderile,iar ROI (regulamente de ordine interioara )sunt pe post de hirtie igenica.
  • 0 (0 voturi)    
    Locatie (Miercuri, 5 februarie 2014, 18:36)

    Ccoto [utilizator]

    Nu, nu e asta locatia accidentului.
    Avionul a cazut la 46.5548 cu 22.9819. Adica mai la sud cu vreo 5 km.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică