Comisii: Soferii incepatori ar putea fi obligati sa aiba insotitor la deplasari pe timp de noapte

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2014, 19:58 Actualitate | Esenţial

Soferii incepatori ar putea fi obligati sa fie insotiti, la deplasarile pe timp de noapte, de o persoana adulta care are permis de conducere de cel putin cinci ani, potrivit unui amendament adoptat in acest sens in comisiile parlamentare la modificarea Codului rutier, transmite Mediafax. Senatorii din Comisiile senatoriale juridica, pentru Aparare si Administratie publica au adoptat, in acest sens, un amendament al senatorului Nicolae Moga la proiectul de modificare a Codului rutier propus de Guvern.

Potrivit amendamentului adoptat, conducatorul de autovehicule posesor al categoriilor B1 si B care are o vechime mai mica de un an de la obtinerea permisului de conducere are obligatia "sa nu conduca vehicule din categoria B sau BE cu o putere a motorului mai mare de 110 kw" si "sa nu conduca vehicule din categoriile A1, A2 (daca nu a posedat anterior A1), B1, B si BE pe timpul noptii pe drumurile acoperite cu gheata, zapada, polei".

Amendamentul mai prevede obligatia pentru aceasta categorie de conducator auto "sa nu conduca vehicule din categoriile A1, A2 (daca nu a posedat anterior A1), B1, B, BE pe autostrazi pe timpul noptii sau pe timpul zilei cand vizibilitatea este redusa sub 100m" si sa fie "insotit de o persoana adulta, membru al familiei sau posesor al permisului de conducere cu o vechime de cel putin 5 ani de zile, in deplasarea pe timp de noapte pentru vehiculele din categoria B sau BE".

La depunerea acestor amendamente, senatorul Nicolae Moga a argumentat ca legislatia romaneasca trebuie sa tina cont de practica europeana si faptul ca anual in Romania aproximativ 27 la suta din accidentele grave de circulatie sunt produse de conducatori auto cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani.

"Varianta optima pentru conducatorii auto incepatori de a dobandi experienta in conditii minime de risc este instituirea unor restrictii de deplasare", a mai mentionat acesta.

La propunerea aceluiasi senator, membrii celor trei Comisii au decis sa se introduca diferentieri in functie de grupa de varsta a conducatorului auto in ceea ce priveste perioada de valabilitate a permiselor de conducere.

Astfel, valabilitatea permiselor de conducere pentru va fi de cinci ani pentru persoanele de pana la de pana la 60 ani si de trei ani pentru cei cu varsta peste 60 ani in cazul autovehiculele cu mai multe locuri (C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb si Tv).

Valabilitatea permisului pentru autoturisme si motociclete (AM, A1, A2, A, B, BI si BE) pentru conducatorii auto de pana la 60 de ani ar urma sa fie de 10 ani, de cinci ani pentru cei pana la 70 de ani si de trei ani peste aceasta varsta.

Potrivit unui alt amendament acceptat de membrii celor trei Comisii senatoriale, depus de senatorul Moga, unitati de asistenta medicala autorizate sa faca examinarea medicala pentru eliberarea permisului de conducere numai dupa ce rubrica "Antecedente personale" din fisa medicala a fost completata de catre medicul de familie sau unitatea medicala care il are in evidenta pe solicitant.

Acesta si-a argumentat, in scris, amendamentul aratand ca policlinicile si cabinetele autorizate care efectueaza examinarea medicala nu dispun de o evidenta medicala care sa contina istoricul fiecarui pacient sau informatii despre o eventuala boala cronica.

Senatorii din Comisiile senatoriale juridica, pentru Aparare si Administratie publica mai propun ca toate vehiculele pe care se desfasoara proba practica a examenului de obtinere a permisului de conducere, inclusiv motocicletele, sa fie echipate cu sisteme tehnice de monitorizare audio-video pentru asigurarea si verificarea legalitatii examenului.

Ei au adoptat, in acest sens, un amendament la proiectul Guvernului de modificare a Codului rutier, modificare propusa de senatorul PSD Darius Valcov.

In varianta initiala, proiectul de lege pentru modificare a Ordonantei de urgenta 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice prevedea ca sunt exceptate de la aceste dotari, la proba practica, mopedele, motocicletele si triciclurile cu motor.

Valcov a explicat ca in prezent exista echipamente performante, care pot fi amplasate pe orice vehicul cu care se sustine examenul auto.

Senatorii din cele trei Comisii au continuat, marti, dezbaterile la proiectul de modificare a Codului rutier dupa ce Biroul Permanent a decis prelungirea termenului de dezbatere si adoptare a acestui act normativ de catre Senat, care este prima camera sesizata, cu doua saptamani.























2263 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Plecand (Marţi, 4 februarie 2014, 20:52)

    Jar [utilizator]

    de la "a pune carul inaintea boilor"-intr-o abordare sistemica a multimilor-tragi concluzia ferma ca poporul roman e foarte destept.Numai ca ,la nivel de individ,e vai mama noastra.
    • +1 (1 vot)    
      din nefericire..... (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:50)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      ....noi punem doar boii.......car nu mai avem de mult timp iar boul este bou, n-ai ce-i face.

      Gogomania asta aste tipica "inaltei gandiri politicianiste" de care dau dovada "alesii neamului".
    • +2 (2 voturi)    
      de unde i-ati gasit? (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:43)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      si daca i-ati gasit de ce i-ati votat?
      A. noapte - legal- este 30 min dupa apusul soarelui. Daca te prinde singur pe drum ce faci? te opresti in camp?
      B. daca iei permis si nu conduci timp de un an, dispar restrictiile
      C. daca te prinde ninsoarea, nu mai conduci? te opresti pe loc si ingheti?

      PS. legea civilizata zice doar ca trebuie in primul an sa ai pe cineva neincepator langa tine (nu pomeneste de noapte, de zapada, de.. ).
  • +8 (8 voturi)    
    ? (Marţi, 4 februarie 2014, 21:08)

    Orpheus [utilizator]

    "aproximativ 27 la suta din accidentele grave de circulatie sunt produse de conducatori auto cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani". Cifra nu are nici un sens daca nu ni se spune si ce procent din totalul soferilor o reprezinta grupa respectiva de varsta. Nu cumva e in jur de 30%?

    Am senzatia ca e plictiseala mare in senat....
    • -6 (6 voturi)    
      are sens, este un procent (Miercuri, 5 februarie 2014, 1:40)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Un procent este relevant prin el insusi, nu este o cifra absoluta. Pe scurt, aproape o treime din acicdentele grave sunt facute de tineri... asta e. Se si vede in asigurari ce le-au mai scumpit la tineri :)
      • +2 (2 voturi)    
        n-are nici un sens (Miercuri, 5 februarie 2014, 12:51)

        Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

        avea oarecare sens daca ne prezentau statistici referitoare la incepatori.
        Asa, in cei 27% (care apropos e mai aproape de sfert decat de treime), foarte putini sunt incepatori.
        Accidentele grave nu se datoreaza in principal lipsei de experienta ci dimpotriva, nechibzuintei si tupeului.
        Daca ar conduce neghiobiii cu prudenta unui incepator, ar fi de 10 ori mai putine accidente grave in lume.
        Si oricum, propunerile astea legislative sunt neconstitutionale, discriminand soferii dupa criteriul arbitrar al vechimii carnetului.
        Ca sa nu mai spun ca alea cu noaptea, ceata sau zapada sunt idioate, tinand de factori naturali imprevizibili.
        Vorba unui alt comentator, daca te prinde pe drum ce faci, cobori si continui drumul pe jos?
    • +4 (4 voturi)    
      Bine punctat (Miercuri, 5 februarie 2014, 2:40)

      Fane Babanu [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Chiar daca 27% sunt tineri si ar fi pana la 40% din totalul soferilor oare cat la suta se intampla noaptea? Educatia rutiera nu se face inasprind regulile de circulatie. Limitarea vitezei la incepatori este de ajuns. Luati exemplu de la Suedia politicieni prosti ce sunteti. Acolo te incurajeaza sa faci practica de condus cu alt sofer experimentat la orice ora din zi si din noapte dupa ce ai cerut aprobarile necesare tocmai ca sa fi cat mai pregatit. Nu neaparat doar cu instructor auto. Deci soferii profesionisti care isi pot scoate C si D de la 21 de ani nu pot conduce noaptea.? #hotnews hai sa vedem daca putem sa trantim un articol pe tema asta.
  • +11 (13 voturi)    
    imi iau permisul, cumpar masina si... (Marţi, 4 februarie 2014, 21:20)

    artistul000 [utilizator]

    ...inchiriez sofer cu peste 5 ani experienta ...numai schimbul 3.
    Nu e zi sa nu ma uimeasca prostia institutionalizata
    • +6 (6 voturi)    
      si eu inchiriez.... (Marţi, 4 februarie 2014, 22:17)

      bogdanlungu [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      dar numai cu cracii lungi si sanii mari...
  • +8 (8 voturi)    
    numai tampenii (Marţi, 4 februarie 2014, 21:52)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    cum e poporul roman, asa sunt si alesii lui, la fel cum sunt si legile emanate pe vine intre doua gaze mai sanatoase ale acestora!
  • +8 (12 voturi)    
    Idei multe, gindite prea putin (Marţi, 4 februarie 2014, 21:57)

    JG [utilizator]

    Si daca n'am rude/prieteni/colegi cu permis de cel putin 5 ani? ...
    Sau ei nu vor sa m'ajute? ...

    Sau ... merg "la drum lung" ... singur ... se inopteaza (sau e ceata, ninsoare, ...) ... nu e NIMENI pe coclauri ...

    CE FAC?

    - Merg mai departe, ILEGAL?

    - Trag pe banda de urgenta, ILEGAL?

    - Sau astet un hot/violator/... cae "s ma salveze"?


    Nu se ating oare DREPTURILE omului?!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Scuzati (Marţi, 4 februarie 2014, 22:15)

      JG [utilizator] i-a raspuns lui JG

      ...
      - Sau astept un hot/violator/... care "sa ma salveze"?
      ...
  • +7 (7 voturi)    
    Si incepatorii sexuali la fel (Marţi, 4 februarie 2014, 22:06)

    Daniels22026 [utilizator]

    Prima noapte de sex pe timpul noptii se executa obligatoriu cu insotitor/insotitoare experimentat(a), minim 5 ani de experienta. Dupa 1 an vechime, incepatorii si incepatoarele primesc permis de conducatori sexuali. Asta se va scrie si in noua constitutie.
  • +5 (5 voturi)    
    desigur.... (Marţi, 4 februarie 2014, 22:17)

    minus [utilizator]

    si eventual insotitorul sa raspunda penal in solidar cu soferul?

    Ceva taxe nu trebuie sa plateasca insotitorul?
    Ma gandesc sa le puneti in acordul cu FMI, nu scapati prilejul!
  • +10 (10 voturi)    
    Sofer incepator (Marţi, 4 februarie 2014, 22:38)

    Porcurorul General [utilizator]

    Am carnet din 2001 si nu am masina. No conduc deloc bine si sunt un calvar pentru mine si ceilalti pentru ca, recunosc, imi e frica. Am la mansa avionului cam de 10 ori mai multe ore decat la volanul masinii. Masina nu e pt mine. Am insa zero accidente sau incidente, ceea ce e bine. Am reusit insa sa blochez toata circulatia intr-o intersectie centrala din Praga pentru ca am reusit sa opresc motorul pe liniile de tramvai (masina sotiei - o Ibiza usoara si turbo), de DOUA ori consecutiv la culoarea verde. Ce mai, s-au oprit tramvaiele, masinile, etc. Nu m-a injurat nimeni desi o meritam cu varf si indesat.

    Ei bine, in Cehia desi am carnet din 2001 umblu cu semnul de "incepator" pentru ca asa ma consider. Am incercat si in Romania sa vad daca pot pune "lamaia" in geam. Ce credeti? E ilegal!!! Pentru ca am carnet de 13 ani sunt avansat, nu conteaza ca am cel mai lung drum 25 km in acesti 13 ani.
    • +3 (3 voturi)    
      Educatie (Miercuri, 5 februarie 2014, 7:27)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Experienta ta tine de educatie. Si fara lamaii se intampla acelasi lucru. Aici si cu lamai, si fara, vei primi urari cat sa nu le poti duce.

      Este mai usor sa se prabuseasca un avion peste tine decat sa mergi noaptea cu 30km/h pe banda I in oras si sa intri in stalp. Desigur, comparatie fortata si nefundamentata, insa accidentele nu se petrec fiindca este noapte sau zi, nu pentru ca are ala 1 an sau 15 ani experienta ci fiindca se considera mai tare decat trenul, mai rapid decat Schumacher, mai barbat daca ruleaza la cel putin 4000 ture, mai smecher daca este in fata coloanei, mai istet daca sta la semafor cu semaforul in spatele lui, mai cool daca conduce ca in Marea Britanie, etc.

      Accidentele grave 100% din lipsa de experienta sunt rare si foarte rare, atata vreme cat respectivi regulile de circulatie si ai un minim instinct de conservare pt tine si pt ceilalti.

      LIPSA DE EXPERIENTA NU ESTE ACELASI LUCRU CU NERESPECTAREA REGULILOR SAU MAI RAU, NECUNOASTEREA LOR.

      Poti derapa pe gheata dar sunt mici tamponari, pot chiar acrosa un pieton usor dar tu sofer preventiv erai de mult la 30kmh prin preajma trecerii si nu moare nimeni, etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Lamaia (Miercuri, 5 februarie 2014, 15:21)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

        Lamaia o pun pe luneta pentru ca la plecarea din rampa cel care e in spatele meu sa imi lase mai mult loc. masina nu are plecare asistata si uneori mi se incurca picioarele pe pedale. Avionul are doar doua :))
  • +1 (1 vot)    
    Corect ! (Miercuri, 5 februarie 2014, 5:48)

    NicolaeA [utilizator]

    Se va infinta Agentia Nationala a Soferilor Insotitori Autorizati, in subordinea primului ministru ///, condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat si 3 vicepresedinti; agentia se va autofinanta prin "taxa de insotitor" pe care o vor plati anual toti posesorii de carnet de sofer din tara ! Evident, la clasa Mobra taxa va fi mai mare din cauza riscurilor ! Traseistele vor fi legitimate ca soferi insotitori autorizati voluntari, fara retributie, ele urmand a se autoautofinanta !
    Rahat de tara !
  • 0 (0 voturi)    
    Ce tampenie (Miercuri, 5 februarie 2014, 7:16)

    feisbuk [utilizator]

    Asa cum s-a argumentat mai sus, probabil vor defini in lege noaptea.

    O chestie simpla pe langa limitarea de viteza. In primii 3 ani de la obtinerea permisului, dai examen teoretic + practica in fiecare an pt reconfirmare. Adica iti iei permisul, peste 1 an mai dai un examen de reconfirmare, peste doi ani idem iar in al treilea an, dupa examen, permisul este definitiv. In felul asta se muta culpa de la nestiinta regulilor si tehnicii la intentie si/sau nepasare crasa. Pici unul din examenele de reconfirmare, o iei de la capat cu scoala de soferi, etc.
  • +2 (2 voturi)    
    hotii guverneaza rromania (Miercuri, 5 februarie 2014, 8:10)

    catelu [utilizator]

    Au schimbat legea doar ca oamenii sa plateasca mai des taxele alea pentru permis.
    In rest majoritatea accidentelor le fac betivii si manelistii care fac curse, noaptea, pe sosea. Astia oricum nu o sa-si ia insotitor. Dar imbecilii care guverneaza rromania au decis ca e ok sa conduci baut, dar sa ai neaparat insotitor. Ca sa nu bei singur.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri