VIDEO Antonescu, despre Constitutia revizuita: Daca Parlamentul suspenda presedintele iar la referendum poporul spune ca nu trebuie suspendat, Parlamentul va fi dizolvat

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2014, 19:46 Actualitate | Esenţial

Presedintele Comisiei pentru revizuirea Constitutiei, Crin Antonescu, a declarat marti ca in textul revizuit a fost introdus un amendament care spune ca Parlamentul se dizolva in cazul in care voteaza suspendarea presedintelui iar poporul, la referendum, spune ca acesta nu trebuie suspendat, transmite Agerpres.

"Pentru ca este un moment de criza, am facut suspendarea presedintelui tarii mai dificila, nu procedural, pentru ca tot jumatate plus unu din parlamentari, print-un vot care este pana la urma politic, desi porneste de la incalcarea grava a Constitutiei, dar cu consecinte mai serioase, cu alte cuvinte suspendarea sa fie altceva, cu greutate mult mai mare decat, de pilda, o motiune de cenzura care trece - bine, nu trece - nu e bine, dar mergem inainte. A fost introdusa prevederea ca, in cazul in care o suspendare a presedintelui se face, presedintele este suspendat, dar verdictul popular este altul decat cel al Parlamentului, atunci cineva pleaca, adica Parlamentul e dizolvat'", a spus Antonescu la finalul sedintei comisiei.



El a adaugat ca acest amendament a fost introdus in textul revizuit pentru o stabilizare, o evitare a crizelor si a confuziilor pentru ca au fost cateva experiente in acest sens.

Comisia pentru revizuirea Constitutiei a adoptat marti in unanimitate proiectul de revizuire a Legii fundamentale.

Membrii comisiei au analizat observatiile Consiliului Legislativ si pe cele ale Comisiei de la Venetia si au adoptat mai multe amendamente.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3507 vizualizari

  • +22 (24 voturi)    
    ASA AR FI TREBUIT SA SE INTAMPLE CU VOI !! (Marţi, 4 februarie 2014, 20:00)

    Luke1 [utilizator]

    Asa era corect ! OK, suspendati presedintele - dar daca suspendarea nu e validata de referndum ( iar prin referendum inteleg ala de 50 % + 1 - nu mizeria asta cu 30 % ) atunci era corect ca presedintele sa dizolve parlamentul !

    Iar marja asta de 30 % de unde apare ?? Adica fix electoratul PSD ?? Este foarte posibil ca nici macar marja asta de 30 % sa n-o mai aveti in curand - cu toate aliantele voastre mizerabile !

    Iar 30 % NU INSEAMNA MAJORITATE !
    • -5 (11 voturi)    
      incalca constitutia? (Miercuri, 5 februarie 2014, 2:59)

      mario_l_ro [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      chiar daca incalca constitutia? cam aiurea e ca si cum eu as incalca legea as fi condamnat dar lumea ma vrea liber....
      • 0 (0 voturi)    
        . (Miercuri, 5 februarie 2014, 20:00)

        Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui mario_l_ro

        Bine ai venit in Democratie, unde nu conteaza cine are dreptate ci doar cine e "mai multi" !
    • +5 (5 voturi)    
      nu asta-i solutia (Miercuri, 5 februarie 2014, 11:04)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      sa plateasca o tara intreaga un referendum de suspendare plus alegeri anticipate pentru prostia unor parlamentari.
      solutia este ca presedintele sa poata fi suspendat doar daca CCR confirma ca acesta a incalcat grav constitutia.
      indiferent ce nume ar purta acel presedinte.
  • +9 (13 voturi)    
    De acord (Marţi, 4 februarie 2014, 20:01)

    ipolitic [utilizator]

    daca este valabil si retroactiv
  • +8 (10 voturi)    
    In sfarsit (Marţi, 4 februarie 2014, 20:01)

    Emiliom [utilizator]

    In sfarsit au scos si astia o chestie desteapta. Ma intreb de unde au copiat-o!?
    • 0 (2 voturi)    
      din legislatia AUSTRIEI (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:49)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Emiliom

      de acolo
  • +6 (6 voturi)    
    O clarificare e necesara (Marţi, 4 februarie 2014, 20:01)

    UnOarecare [utilizator]

    "poporul, la referendum, spune ca acesta nu trebuie suspendat"
    prin neprezentare si/sau prin vot NU mai mare ca DA?
    • +1 (1 vot)    
      raspunsul e in textul de mai sus (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:31)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      "daca referendumul e valid"

      Cu alte cuvinte, nerealizarea cvorumului (ergo referendum invalid) nu are nicio consecinta
      pentru Bar-Lamentabil.
    • +2 (2 voturi)    
      nu conteaza .. (Miercuri, 5 februarie 2014, 0:52)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Daca procedura de destituire esueaza (din orice motiv) atunci urmeaza dizolvarea Parlamentului si rezolvarea crizei prin alegeri. In acest fel Parlamentul se va gandi mai mult si nu va forta crize politice din care poate iesi "sifonat" (dizolvat)
      • +3 (3 voturi)    
        ...si... (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:51)

        ALTAN [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        ...cit ne vor costa pe noi,populatia Romaniei,vanitatile,urile si discordi voastra ,a clasei politice ???...in acest caz,adica suspendarea/demiterea presedintelui + alegeri anticipate ???...in acea perioada de haos generata de voi,clasa politica,ce se va intimpla cu economia tarii???...sunteti in proportie de 99,99% niste tradatori de tara...
    • +2 (2 voturi)    
      fix asta e smekeria (Miercuri, 5 februarie 2014, 13:38)

      Margrethe [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

      Mi se pare ca fix asta e smecheria: DOAR in cazul in care se voteaza NU. Daca presedintele ramane in functie din motive de cvorum, prevederea cu privire la dizolvarea parlamentului nu se aplica. Ma tem ca e vorba de o noua "soparla" pentru aburit electoratul neatent la detalii.
  • +6 (8 voturi)    
    ha ha (Marţi, 4 februarie 2014, 20:14)

    clarice [utilizator]

    Se asigura ca nu-l va da jos PSD.
  • +8 (12 voturi)    
    ce faci gogule (Marţi, 4 februarie 2014, 20:15)

    Tibi. [utilizator]

    iti bagi articole in constitutie sperand ca vei fi ales? cum ar veni sa nu le treaca altor parlametnari prin cap sa iti faca si tie ce i-ati facut voi de 2 ori lui basescu..

    oricum, art asta e bun.. dar nici un om normal la cap nu va vota cu "da" mizeria voastra de constitutie de conjuctura, cu dedicatie "impotriva lui basescu" sau "pentru ponta".. oameni mici care ganditi doar pe termen foarte scurt., la functiile voastre, nu la viitorul unei tari
  • +1 (5 voturi)    
    in sfarsit (Marţi, 4 februarie 2014, 20:31)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    asta e primul lucru bun pe care-l aud de la Antonescu.
  • +9 (13 voturi)    
    Periculos ! (Marţi, 4 februarie 2014, 20:32)

    adrian88000 [utilizator]

    Antonescu incepe sa ne abureasaca. In curand va spune ca el vrea sa respecte dorinta poporului de la referendum. si ar dori o singura camera ,dar nu-l lasa oamenii rai din jurul lui.Va folosi orice tertip ca sa uitam ca el este
    prortotipul chiulangiului ( un alt " bun model " pentru societate ). Vrea sa uitam toate prostiile facute, toata infumurarea lui , toate greselile. Acum el vrea sa ne faca sa credem ca este de fapt altul, nu asa cum a fost ani de zile ( incepand cu repetentiile de la facultate ).
    Periculos !
    • +4 (8 voturi)    
      Antonescu continua sa ne abureasaca (Marţi, 4 februarie 2014, 22:42)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      asa cum face tot usl-ul. Cum obiectivele lor reale nu pot sa le faca publice falaosesc minciuna pentru prostirea naivilor. Asa au castigat alegerile. Asa cred ca le vor castiga pe cele ce vor urma. Lupta impotriva "regimului Basescu" nu o propavaduiesc pentru ca nu au un program ci pentru ca programul lor nu poate fi facut public. Nu ar mai fi votati de prea multi.
  • +4 (8 voturi)    
    :D (Marţi, 4 februarie 2014, 20:45)

    Asgardi Metrovich [utilizator]

    hai s-o aplicăm și retroactiv
  • +6 (10 voturi)    
    Doamne fereste! (Marţi, 4 februarie 2014, 20:52)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Mai conteaza cine e Presedinte daca DOAMNE FERESTE trece aceasta constitutie???
    Au facut in constitutia asta a lui cacarau un presedinte de paie, fara atributii in nimic! Cine sa-l mai dea jos daca va fi dictatura parlamentara???
  • +9 (11 voturi)    
    Interesant (Marţi, 4 februarie 2014, 21:12)

    Orpheus [utilizator]

    Nu zicea Antonescu ca daca nu e demis presedintele el se retrage din viata politica? Omul asta e inconsecvent in tot ce zice si face.

    Pe de alta parte, ideea e buna. Era si mai buna daca se aplica la ultima incercare de suspendare...
  • +15 (19 voturi)    
    Ce jigodie! (Marţi, 4 februarie 2014, 21:13)

    swolf [utilizator]

    Cum este posibil ca unul dintre principalii autori ai loviturii de stat in 2012 sa vorbeasca acum despre dizolvarea parlamentului in cazul in care referendumul de demitere a Presedintelui nu trece? Tocmai el?? Nu ii este niciun pic rusine, jena, nu se simte nicio secunda omul de nimic care este?? Cata ipocrizie, cata infamie, cat jigodism!

    Este clar pentru mine ca din 2014 nu voi avea un Presedinte in fruntea tarii in care sa cred si cu care sa votez. Pentru ca poata sa se sparga useleul in paispe iar jigodia asta de antonescu sa reapara pe calul alb al unificarii dreptei impotriva pericolului communist, sa fie chiar sustinut si de Basescu intr-un acces de nebunie sau disperare, orice ar fi eu pe acest individ, pe aceasta molusca nevertebrata nu voi pune niciodata stampila!

    Sa se aleaga ponta mitomanul tradator de tara, infractorul de nastase, iliescu renascut din morti pentru a patra oara presedinte, eu pe jigodia asta NU O VOTEZ!
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate ! (Miercuri, 5 februarie 2014, 8:21)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui swolf

      Frige stampila daca as vrea sa o pun pe Antonescu. Nici eu nu-l voi vota !
  • +2 (4 voturi)    
    Mazeta ce spune (Marţi, 4 februarie 2014, 21:16)

    un domn [utilizator]

    Précis isi freaca palmele..daca mushca ineptii !!!
  • 0 (0 voturi)    
    corect (Marţi, 4 februarie 2014, 21:31)

    Mowgli [utilizator]

    no comment.
  • +7 (7 voturi)    
    asa sa fie, am zis (Marţi, 4 februarie 2014, 21:40)

    safalax [utilizator]

    dar tot nu ma convingeti sa votez abureala aia (am vrut sa scriu - mizeria- aia, dar pe Constitutie, nu facem glume si jocuri de cuvinte)

    dar dupa 2 suspendari, de ce nu ati plecat acasa?
    ca va deszapezeste Oprescu....
    ca si pe noi, dealtfel.

    @gargaraagiu(oprescu) vezi ca la budimex s-au tocit lamele de <deszapezire> vai capul tau....
  • +7 (9 voturi)    
    articolul respectiv este o fumigena (Marţi, 4 februarie 2014, 22:44)

    torna_fratre [utilizator]

    deci in cazul in care referendumul este invalidat prin neprezentare la vot articolul nu se aplica!!!
    Se aplica doar in cazul voturilor valabile exprimate prin indeplinirea pragului de trecere a referendumului.
    Deci daca referendumul trece si decizia populara este de a nu demite presedintele atunci parlamentul se dizolva.
    daca nu se face cvorum dar decizia populara este de asemenea impotriva demiterii atunci parlamentul este ok si nu se dizolva.
    Acum...cate referendumuri au trecut pragul in ultimele dati?
    Zero.
    Asa ca toata gargara asta cu dizolvarea este o prostie utopica marca Antonescu...bleah.
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Miercuri, 5 februarie 2014, 1:52)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Niciunul din cele doua referendumuri legate de suspendare nu a fost valid, din cate imi amintesc.

      Noul amendament e gargara oricum, in contextul planuitei noi Constitutii: functia prezidentiala fiind atat de golita de continut, efectiv nu vad cum s-ar mai putea impiedica majoritatea parlamentara de Presedinte.

      In plus, mai ai dreptate in virtutea urmatorului aspect (cu valoarea mai mult teoretica, e adevarat): sa spunem ca majoritatea parlamentara vrea sa-l suspende pe Presedinte ca sa aiba, pe o perioada determinata, omul lor (Presedintele Senatului, banuiesc) la comutatoare. Nota bene: stiind a priori ca referendumul va fi un esec. Pai, in cazul asta, nu le ramane decat sa boicoteze referendumul si sa scape de dizolvare. Fiind majoritate parlamentara e de presupus ca au si o gloata numeroasa care ii urmeaza fara sa gandeasca prea mult.
    • +1 (1 vot)    
      Tin sa reamintesc faptul ca (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:25)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Marja de validare a referendumurilor a fost coborata la 30%.
  • +6 (6 voturi)    
    asa ceva trebuia in 2007 (Marţi, 4 februarie 2014, 22:49)

    nede [anonim]

    asta trebuia sa se intample in 2007..sa se sparga gasca de penali care a ocupat parlametul dupa 89..da poate mentioneaza Cacarau ceva ce a votat o majoritate clara din populatie : 300 parlamentari si o singura camera!
  • +6 (6 voturi)    
    Surse (Marţi, 4 februarie 2014, 23:20)

    Miscarea Focul Dacic [utilizator]

    Forta Civica pregateste fuzionarea cu Partidul Miscarea Populara
    • 0 (0 voturi)    
      Shforta Ciuvica (Miercuri, 5 februarie 2014, 9:24)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Miscarea Focul Dacic

      http://www.youtube.com/watch?v=jtJiwrUrtlY
      • 0 (0 voturi)    
        pentru Justin Case (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:09)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        Individul acela nu este un viitor europarlamentar. Cine afirma asta umbla cu capul in nori. Inca nu s-au facut listele de candidati ! De unde pana unde acest individ va fi cu siguranta pe lista ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version