Guvernul nu a trecut pe ordine de zi publica nicio modificare a codurilor penale contestate de procurori

de C.Z.     HotNews.ro
Miercuri, 29 ianuarie 2014, 11:43 Actualitate | Esenţial

Guvernul nu a trecut pe ordindea de zi publica pentru sedinta de miercuri niciun proiect de act normativ de modificare a viitoarelor coduri penal si  de procedura penala, care urmeaza sa intre in vigoare de la 1 februarie si care au fost contestate de Directia Nationala Anticoruptie pentru ca favorizeaza persoanele investigate.

Lispa publica a actelor normative care ar putea sa intre pe ordinea de zi a sedintei de guvern de miercuri cuprinde 4 proiecte de ordonanta de urgenta, 4 proiecte de hotarari de guvern 2  proiecte de memorandumuri si 23 de puncte de vedere asupra unor initiative legislative ale parlamentarilor, insa nu apare nimic despre modificarea viitorului Cod penal si viitorului Cod de procedura penala.

Aceasta nu inseamna insa neaparat ca Guvernul nu va discuta nicio modificare a viitoarelor coduri ale domeniului penal.
Reuniunea programata miercuri, de la ora 12.00, este ultima sedinta de guvern regulara in care mai pot fi modificate, prin ordonanta de urgenta, condurile penal si de procedura penala inainte de a intra in vigoare.

Procurorul-sef al DNA, Laura Kovesi, a atras atentia ca noul Cod de procedura penala va obliga procurorii sa informeze persoana cercetata asupra inceperii urmaririi penale pentru ca abia apoi anchetatorii sa aiba voie sa faca interceptari.

 "Exista o prevedere care va intra in vigoare in noul Cod de Procedura Penala si care ne cere sa fie inceputa urmarirea penala inainte sa putem obtine autorizatie de interceptare. Practic, noi trebuie sa il chemam imediat pe cel cercetat si sa ii prezentam invinuirile. Va dati seama ca, ulterior, interceptarea devine inutila", a explicat Kovesi, potrivit Mediafax.

Ea a mai avertizat ca demnitarii vor fi si mai privilegiati in cadrul procedurilor penale. Astfel, pentru a fi inceputa urmarirea penala in cazul unui ministru, va fi necesara o aprobare in acest sens venita din partea Parlamentului.

Acest lucru, sustine Kovesi, inseamna ca, din acel moment, "practic, investigatia devine publica".

"Va dati seama ca este o imunitate a ministrilor. (...) Daca aceasta prevedere s-ar fi aplicat astazi, dosarul Hidroelectrica, in care s-a oprit incheierea unui contract pagubos pentru stat, nu ar fi fost posibil", a mai explicat procurorul-sef al DNA.
Potrivit acesteia, DNA a Codruta Kovesi a solicitat ministrului Justitiei modificarea Codului de procedura penala.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3791 vizualizari

  • +21 (25 voturi)    
    e prea ocupat guvernul! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 11:50)

    corvus coraX [utilizator]

    Au atata pe cap, ce mai tot ii sacaie procurorii astia?! Mai bine ar iesi la curata zapada in loc sa incerce sa curete tzara de banditi...
  • +27 (31 voturi)    
    Mortii mamii lor de pungasi ... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 11:55)

    A_Radu [utilizator]

    Fac ce fac si mai pun o piedica justitiei , poate poate se impiedica si-si rupe dintii ... nu puneti rabdarea oamenilor la incercare ca odata si odata s-or rascula si atunci nu mai aveti scapare ... ce fac oamenii la Kiev e un exemplu foarte bun ... cam asa ar merita si ai nostri...
    • +2 (4 voturi)    
      Problema este... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 14:02)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      Problema este ca nu ai cu cine sa iesi in strada. Romanul e comod, sta in casa la caldura si doarme. Daca romanul ar fi avut un spirit civic ridicat, sau de razboinic, asa cum ii place sa se creada, ar fi iesit in strada in secunda doi si ar fi facut revolutie.

      Dar cum romanul nu misca un deget pentru nimic, atunci toti hotii de la varf vor juca asa cum le doreste inima, si vor fura in voie tot ce se poate fura, pt ca stiu ca nimeni din popor nu ii trage de maneca.

      Simplu. Puterea sta si in noi, nu doar in justitie. Justitia va fi de zece ori mai puternica daca ne-ar avea si pe noi (poporul) langa ea.
  • +24 (26 voturi)    
    F.f.f. grav !!!!! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:00)

    polonyca [utilizator]

    Romania intra intr-o alta era !! Devine tara unde hotia este aproape legalizata.......Bravos natiune !!!!
    • +4 (6 voturi)    
      in tara..... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:29)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      ....in care hotii sunt alesi si realesi de 24 de ani, deja 24, este normal ca hotia "unora" sa fie legala.
      Inca putin si victimele hotilor vor fi cei pedepsiti.

      Aceasta este "democratia parlamentara" in care hotii au drepturi iar prostii doar indatoriri.
  • +24 (28 voturi)    
    Mai un pic... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:00)

    nicTM [utilizator]

    Bucurati-va de ultimele zile in pseudodemocratia noastra. Incepand de sambata intram in epoca de piatra a mileniului 3.
    Faceti publice va rog frumos ceva tunuri de dat, nu de alta, dar mi-as lua si eu niste proprietati.
    P.S. Pentru Ponta: iti doresc, tie si familiei tale, sa traiesti exact asa cum ne "doresti" tu noua!
    • 0 (2 voturi)    
      Inca ceva: (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:37)

      nicTM [utilizator] i-a raspuns lui nicTM

      Lipseste doar un articol din noul cod, si anume:
      cei ce vor mai fi prinsi facand prostii conform noului cod penal vor fi acuzati doar de prostie infinita, pedeapsa fiind capitala.
  • +13 (17 voturi)    
    Asa si ? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:07)

    basistu_de_serviciu [utilizator]

    N-am văzut pe nimeni să dicute in ultimele zile despre acest subiect , toată România discută despre zăpada , ponta la baschet si parca ceva de demisia unor consilieri ai presedintelui . De ce si-ar bate capul să schimbe ceva la codul penal ? Fraieri ar fi daca nu si-ar mai trage vreo câteva beneficii pentru ei , poporul oricum doarme in bocanci .
  • -2 (12 voturi)    
    Nu confunda Kiev cu Bucureşti (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:13)

    felis_tigris [utilizator]

    În România este democraţie din 1989. Sau poate nu.

    Dacă admiţi că din 1989 nu este democraţie şi că am fost conduşi toată această perioadă de nişte neaveniţi, cu intenţii doar de îmbuibare, sunt de acord cu tine, dacă nu, nu sunt de acord cu tine! De ce? Pentru că eu nu fac politică.
    • 0 (2 voturi)    
      democratia de la noi..... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:32)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

      e cusuta cu ata alba......mai bine zis ,insailata.

      p.s. ce nu s-a reusit in "martea neagra", se reuseste acum prin aplicarea noilor coduri penale (de la nivel UE)...FFFF. BLANDE PT. O TARA CORUPTA CA ROMANIA.
  • +2 (12 voturi)    
    Nici o problema (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:20)

    Daniels22026 [utilizator]

    Va spun sigur ca nu-i o problema daca ancheta este publica. Marea majoritate a celor corupti sint atit de prosti, incit nu pot respecta legea nici daca stiu ca sint urmariti sistematic, la fiecare pas.

    Nici nu va dati seama cit sint hotii de idioti.
  • +10 (12 voturi)    
    La cat de " cinstiti " sunt, n-au nevoie ! (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:26)

    Plagarus [utilizator]

    Penali & plagiatori & spagari la contracte cu statul & incompetenti & moralitate indoielnica & fara viziune economica & vbiolatorii democratiei europene ........ !
  • +10 (12 voturi)    
    Ce fac (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:28)

    Gabi M [utilizator]

    Cazanciuc si incompetentul de Nitu?Tac si-i lasa sa scape pe marii mafioti si eventualii teroristi!Da,acest USL este doar o retea mafiota care isi apara membrii mai ceva ca mafia siciliana ,triadele chinezesti sau yakuza japoneza!
  • +4 (4 voturi)    
    pentru ce mai platim taxe si impozite? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:45)

    yellowdog [utilizator]

    coruptia s-a legalizat in Romania

    banii publici devin o prada usoara pt oficiali
  • +5 (5 voturi)    
    Eu nu mai inteleg nimic... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 12:54)

    Sting [utilizator]

    ...nu fusese declarat neconstitutional noul cod penal? Cum adica intra in vigoare de la 1 februarie?

    Daca stie cineva il/o rog sa ma clarifice, pls.
    • +2 (4 voturi)    
      Deci, (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:26)

      Lexis [utilizator] i-a raspuns lui Sting

      neconstitutionale au fost declarate modificarile facute Codului Penal de catre parlament in decembrie.
      Aici e vorba de Codul Penal si Codul de procedura penala care au fost aprobate in 2011 de guvernul Boc cu ministrul justitiei Predoiu, prin asumarea raspunderii, deci fara dezbatere publica sau parlamentara.In cei trei ani, nimeni nua a sesizat ca in coduri sunt prevederi grave, care ar fi , spune d-na Kovesi, un dezastru pentru justitie.
      .......Asta e .......
      .......Mda............
  • -7 (9 voturi)    
    Foarte bine, (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:04)

    xrogo [utilizator]

    poate se mai termina cu interceptarile astea facute de cine vrei si cine nu vrei ,in Romania zilelor de azi suntem mai ascultati ca pe vremea lui Ceausescu.
    • +3 (5 voturi)    
      Numai un ... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:21)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      pungas putea spune asa ceva.
  • -1 (5 voturi)    
    Trist (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:18)

    Lexis [utilizator]

    e ca niciunul din voi, cei fideli in a critica tot ce face actuala guvernare, nu se intreaba cum de nimeni in cei trei ani de cand guvernul Boc a trecut Codurile prin asumarea raspunderii, deci fara dezbatere in parlament sau public, nu a reclamat deficientele "grave" ale acestora, nici chiar doamna Kovesi care si in perioada scursa de la aprobarea Codurilor, avea functie suprema in sistemul juridic.Ma intreb cum ar fi fost daca aceste Coduri ar fi fost trecute prin asumare de catre guvernul USL!!!! Era catastrofal!!! Nu am auzit-o in 2011 pe doamna expert anticoruptie Laura Stefan, sa strige cat de grav e ca astfel de proiecte legislative trec fara dezbatere, iar apoi dupa asumarea lor , nu a sesizat prevederile care vor produce, daca nu vor fi modificate, "dezastre" cum spune d-ei de la 1 februarie.
    Ideea e ca sariti cu gura, imediat, atacati orice, chiar daca greseala vine de la altii.Voi acum strigati ca de ce nu indreapta guvernul mai repede ce-a gresit fostul ?...Ce sa faca si ei...Au fost si sunt atatea de indreptat, de corectat....Si o vor face, chiar daca nu va convine.
    Stiu ca, la fel cum se intampla deobicei, veti veni cu replici de genul " esti din cei cu creierele spalate de A3, esti proasta, needucata....." Insasi astfel de atitudini, denota faptul ca, desi va pretindeti promotori ai valorilor democrate, sunteti doar niste disperati, e drept grupuri restranse, care dati din coate sa va impuneti.
    • 0 (4 voturi)    
      Chiar ca trist... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:33)

      nicTM [utilizator] i-a raspuns lui Lexis

      Du-te, dar du-te tare! N-ai inteles nimic din subiectul asta.
      • +1 (3 voturi)    
        Vezi ? (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:48)

        Lexis [utilizator] i-a raspuns lui nicTM

        Asa stiti voi sa raspundeti celor care nu gandesc ca voi.Pentru ca nu am inteles ca tine, ma expediezi urgent.
        Asta se cheama sfidare, dispret.
        Atat.
    • 0 (4 voturi)    
      inteleg ca tie iti convine...... (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:42)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Lexis

      ca mii de spagari, hoti, excroci, vor scapa de pedepse si vor proslavii iubitul tau USL.

      P.S.daca voi nu erati "gica contra" in timpul guvernarii BOC , acum treburile erau pe un fagas normal., dar.......da-le doamne mintea cea de pe urma.
  • 0 (4 voturi)    
    in sfarsit o veste buna (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 13:52)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    poate ca asa abuzurile procurorilor se vor reduce si in consecinta si condamnarile Romaniei la tribunale internationale pentru incompententa si interesele lor politice. oare cati bani am platit daja in urma astor condamnari?
    • 0 (2 voturi)    
      Niciun ban (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 16:47)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Justitia romaneasca (DNA si alte agentii) este laudata in fiecare raport MCV, deci despre ce vorbesti ?
  • -1 (3 voturi)    
    . (Miercuri, 29 ianuarie 2014, 14:02)

    Lexis [utilizator]

    Eu inteleg ca nu din greseala s-a aprobat prin asumare asa Codul penal in 2011, era bun astfel conceput, pana a a venti alta putere.Daca guvernul PDL ramanea la putere, asa cum se spera, macar cat era Basescu presedinte, era bine ca demnitarul infractor, putea fi anuntat ca e ascultat, inregistrat, urmarit.
    Cum sa ne explicam ca in timpul guvernarii PDL nu erau inregistrari telefonice, asa cum sunt acum, permanent si oriunde, sau cum au mai fost facute si pe timpul guvernarii PNL pana in 2008?
    Ei, cei de la PDL spun ca au si ei dosare, dar daca analizam cele 3-4 cazuri, aflam ca de fapt sunt in urma unor denunturi, care, din pacate, nu pot fi clasate.Asa s-a intamplat cu primarul de Cluj, Apostu recomandat de Boc, cu Monica Ritzi, cu primarul de Rm Valcea.Si cam atat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri