Sef SMURD Bihor: Pilotul si studenta nu ar fi supravietuit nici daca salvatorii ajungeau in 30 minute/ Sa afirme cineva ca pilotul si fata au murit de hipotermie este o mare prostie

de Ionut Baias     HotNews.ro
Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:15 Actualitate | Esenţial

Seful SMURD Bihor, medicul Beres Zsolt, primul care a evaluat ranitii accidentului aviatic din Apuseni, a declarat corespondentului Mediafax ca in opinia sa, "pilotul si studenta care au murit nu ar fi supravietuit nici daca salvatorii ar fi ajuns la ei in 30 de minute" de la accident. "Sa afirme cineva ca pilotul si fata au murit de hipotermie este o mare prostie".

"De cand am participat la acea operatiune, sunt obosit de harmalaia mediatica, sa aud ca pilotul si studenta din avion au murit de hipotermie pentru ca nu s-a ajuns la timp la locul prabusirii. Eu nu am facut autopsia, dar judecand clinic si tinand cont si de experienta mea de salvator montan si speo, nu cred ca pilotul si studenta care au murit ar fi supravietuit nici daca salvatorii ar fi ajuns la ei in 30 de minute", a declarat medicul Beres Zsolt, seful UPU a Spitalului Clinic Judetean din Oradea si al SMURD Bihor, coordonatorul in teren al primelor operatiuni de evaluare a starii de sanatate a supravietuitorilor accidentului aviatic din Muntii Apuseni.

El a sustinut ca a se afirma "ca pilotul si fata au murit de hipotermie este o mare prostie".

"Sa afirme cineva ca pilotul si fata au murit de hipotermie este o mare prostie. Copilotul, care era cu femurul fracturat si a pierdut doi litri de sange, nu a murit de hipotermie, ceea ce inseamna ca nu de hipotermie a murit nici pilotul, ci din cauza ca avea rani extrem de grave. De altfel, nu se moare de hipotermie in 30 de minute, asa cum s-a intamplat cu pilotul", a spus Beres.

Acesta a afirmat ca tot "judecata clinica" il determina sa afirme ca studenta de 23 de ani nu a decedat din cauza hipotermiei, ci a leziunilor "extrem de grave" pe care le-a suferit in momentul impactului avionului cu solul.

El a mai spus ca nu crede ca tanara ar fi supravietuit, "chiar daca ar fi fost conditii ideale, vizibilitate, temperatura aerului buna, calda si s-ar fi intervenit in 30 de minute cu un elicopter care sa preia direct victimele".

"Fata avea fracturata coloana cervicala, iar abdomenul era intins, semn al unei imense hemoragii interne. Nu de hipotermie a murit, aceasta este opinia mea categorica. De altfel, si doctorul Ianceu (unul dintre medicii raniti in accident - n.r.) a spus ca fata statea pe un loc mai in spatele avionului, dar a fost proiectata in fata de forta impactului. Practic, ea a devenit tetraplegica din acel moment", a spus seful SMURD Bihor.

Medicul Beres Zsolt a precizat ca a fost desemnat de secretarul de stat Raed Arafat coordonator al activitatilor de evaluare a ranitilor si de evacuare a acestora "din teren" pana la punctul din care acestia au fost preluati de echipajele coordonate de directorul medical al operatiunii, coordonatorul SMURD Cluj, doctorita Golea.

"Luni dupa-amiaza am pornit in interventie dupa ce am fost sunati de dr. Hadrian Borcea (fostul sef SMURD Bihor, acum directorul medical al Spitalului Clinic Judetean din Oradea - n.r.) in jurul orei 16.30. La acel moment nu era clar decat faptul ca s-a prabusit un avion medical, dar nu se stia unde anume, decat ca era vorba despre o zona posibil la limita dintre judetele Cluj, Alba si Bihor. Initial, am fost orientati de catre colegii de la Dispecerat spre Garda (judetul Alba), dar abia am ajuns pe soseaua de centura ca ne-au spus sa ne indreptam spre Belis (judetul Cluj)", a relatat seful SMURD Bihor.

El a mentionat ca, pe drum, a primit informatii contradictorii cu privire la locul prabusirii avionului, "inclusiv pe baza informatiilor de la localnici din aceasta zona, martori oculari".

"Dispeceratul insa ne-a fixat un triunghi pe care trebuia sa-l periem. Punctele triunghiului era limita Alba-Cluj, versantul nord-estic al partiei Matisesti, zona Poiana Horii, Horea", a spus medicul Beres.

Potrivit acestuia, din Oradea au pornit doua echipaje de Terapie Intensiva Mobila si o masina de medic, cu doi medici, doi paramedici si un asistent, iar pe drum s-a alaturat inca un echipaj de paramedici, cu o masina, din orasul bihorean Alesd.

"In momentul cand ne-am intalnit cu colegii din Alesd, din mers, am primit informatii de la Dispecerat ca vor interveni echipaje SMURD din trei judete, si stiam ca, potrivit protocolului, va trebui sa anuntam ordinea de sosire. De asemenea, in acel moment stiam ca va exista un punct de comanda din partea ISU si un medic care va coordona intreaga operatiune, ca asa-numit director medical, din partea SMURD din judetul de competenta teritoriala. Am intrat imediat pe frecventa SMURD Cluj cu aparatura de comunicatie radio din masini, sa anuntam ca vom intra pe teritoriul lor", a spus seful SMURD Bihor.

Potrivit acestuia, in momentul in care echipajele conduse de el au ajuns pe teritoriul judetului Alba, s-a intalnit cu comandantul operatiunii din partea ISU si cu directorul medical, de la SMURD Cluj.

"Cand am ajuns pe teritoriul judetului Alba, pe sosea, unde este o poarta mare din lemn, in zona dintre Horea si Poiana Horii, am intalnit comandantul operatiunii, un colonel de la ISU Alba, Muresan, si coordonatoarea din partea SMURD Cluj, doctorita Miclaus", a spus Beres.

Acesta a adaugat ca, urmand sugestia salvamontistului bihorean Mircea Petrescu, colonelul de la ISU Alba a ordonat impartirea in trei grupuri a echipelor de cautare a ranitilor, formate din pompieri, personal medical, salvamontisti si localnici: "O echipa in care era si salvamontistul Mircea Petrescu, de la Stei (n.r. - judetul Bihor), s-a dus spre Varful Pietreasa, eu am mers spre partia Matisesti, unde am vrut sa urc ca sa vad daca, asa cum putea fi logic, ranitii au facut un foc ca sa fie reperati".

Seful SMURD Bihor a afirmat ca in momentul cand a ajuns in varful partiei a fost anuntat ca a fost identificat locul unde se prabusise avionul.

"M-a sunat o colega, care mi-a spus ca un localnic a gasit locul unde s-a prabusit avionul, si ca trebuie sa ma indrept acolo, spre Pietreasa. Tin minte exact ce mi-a spus colega: "S-au gasit victimele, dr. Arafat a spus sa evaluezi victimele si sa coordonezi evacuarea pana la sosirea medicului-sef de la SMURD Cluj care va fi directorul medical". Am intrebat unde sunt victimele, mi s-a spus si am luat-o in directia aia, pe care era si centrul de comanda. Inca nu stiam care era starea victimelor", a spus Beres.

Potrivit acestuia, medicii de la SMURD Bihor au plecat in trei masini de interventie de la centrul de comanda spre locul unde se afla epava avionului: "Noi am mers spre Pietreasa in coloana. O localnica ne-a zis sa fim atenti, ca drumul este ingust, pe un singur fir, si ca nu incap doua masini daca una sau mai multe masini ar fi coborat de acolo, iar masinile care urca nu pot intoarce decat intr-un loc de pe varf. (...) Desi noi eram pregatiti sa mergem cu masinile noastre pana acolo, pentru ca sunt masini de teren, cu tractiune integrala, si am fi reusit, chiar daca erau conditii foarte grele, cu frig, intuneric, ceata si zapada, ceea ce nu stiam atunci era ca victimele incepusera deja sa fie aduse spre drum".

"Pe drum ne-am intalnit cu cea de-a doua victima pe care o aduceau niste localnici. Prima a fost studenta de 23 de ani, pe o targa improvizata, alaturi de dr. Radu Zamfir, care s-a deplasat pe propriile picioare. Fata a fost scoasa de langa epava de localnici si de salvamontistii din Bihor, care au incercat s-o resusciteze, si a fost deja evacuata inainte sa-i pot face o evaluare. A doua victima adusa, tot de niste localnici, a fost copilotul, care era in stare de cod rosu, adica foarte grav, cu fractura de femur. Era alb ca varul, somnolent, a trebuit sa fie evacuat de urgenta. In spatele masinii de medic in care eram eu se afla o masina de prim-ajutor, l-am pus acolo si i-am acordat primul-ajutor, pe targa - lichide, incalzire, analgezie -, dupa care trebuia sa trimit masina jos, spre intersectia din sat, unde se aflau deja peste 12-15 masini si de unde trebuia preluat si dus mai departe la Cluj. Pentru ca drumul era ingust si nu se putea intoarce masina, le-am spus baietilor de pe ambulanta sa mearga cu spatele pana unde vor putea intoarce", a povestit seful SMURD Bihor.

El a mai spus ca i s-a raportat ca medicii Calin Pivniceru, Sorin Ianceu si Valentin Calu sunt in stare buna si ca "puteau fi evacuati cu niste masini de teren de la Asociatia Transilvania Off Road, mobilizati acolo de primar, in care dealtfel se si aflau ranitii".

"Am reevaluat cele trei victime si am ajuns la aceeasi concluzie, ca niciunul nu prezenta necesitate de interventie imediata, salvatoare de viata, cum spunem noi, si ca pot fi evacuati cu jeep-urile in care se aflau, pentru ca leziunile lor nu puteau fi agravate in acest fel", a relatat dr. Beres.

Potrivit acestuia, desi "din afara se poate critica de ce au fost evacuati ranitii acestia cu masini de teren particulare", decizia a fost corecta, deoarece in caz contrar, pentru a fi evacuati cu ambulantele ce trebuiau sa ajunga pe drumul cu un singur fir, ar fi insemnat "sa mai treaca o ora": "SMURD avea capacitatea sa evacueze ranitii cu masinile proprii, dar nu ar fi fost logic. Tocmai aici a fost si importanta coordonarii evacuarii, sa prevenim o situatie in care o victima sau mai multe nu puteau fi transportate din cauza blocarii drumului sau o situatie in care o victima grava nu ar fi beneficiat de interventie in cazul in care aceasta era necesara, ci sa fie transportata neadecvat. Dar aici nu a fost cazul de asa ceva".

Potrivit acestuia, la punctul de comanda s-a intalnit din nou cu masina in care era copilotul avionului, "care a ajuns cu putin inainte sa ajungem si noi cu ceilalti trei raniti, pentru ca soferul ambulantei care il transporta a trebuit sa mearga mult cu spatele, si aproape l-am ajuns din urma".

"La punctul de comanda toti ranitii au fost preluati de la cei cu jeep-urile de o ambulanta pentru victime multiple, de ambulanta noastra din Oradea de Terapie Intensiva Mobila si de masina de prim-ajutor de la Alesd dotata cu medic. Toti au fost reevaluati si a inceput evacuarea spre UPU Cluj. De aici, totul a fost practic rutina, pana la Cluj. Am mers in coloana, cu antemergator, cu sirene si girofarurile in functiune", a adaugat seful SMURD Bihor.

Acesta a afirmat ca ulterior a aflat despre speculatiile facute in presa cu privire la faptul ca personalul medical si paramedicii nu ar fi facut decat sa astepte pe marginea drumului ca localnicii sa le aduca ranitii, motiv pentru care este "suparat".

Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata dupa ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba.

In urma accidentului, au fost raniti copilotul Razvan Petrescu si patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor.



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6550 vizualizari

  • -12 (20 voturi)    
    Case closed! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:28)

    dumitrica [utilizator]

    Deci intirzierile la localizare nu au afectat in nici un fel sansele de supravietuire ale celor din avion.
    • +2 (4 voturi)    
      ceva pute! (Joi, 23 ianuarie 2014, 9:11)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      un alt articol de pe hotnews spune ca au fost doua fete voluntare de la SMURD primele care au ajuns la raniti (probabil dupa ce au fost gasiti de localnici)

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16461314-accidentul-aviatic-din-apuseni-doua-fete-paramedic-voluntar-smurd-primele-ajunse-raniti-dupa-ore-intregi-prin-zapada.htm

      si atunci, nenea asta cum a evaluat primul ranitii? prin telefon?

      dumitrica, deci pana la urma Ponta a fost in Iran sau in Italia? ca tu le stii pe toate, aparent
  • +10 (20 voturi)    
    domnule beres (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:40)

    evoque [utilizator]

    din scaunul matale de sef nu se moare de hipotermie, clar.
    Insa hai sa te arunci matale de la 2000 de metri in varful muntelui, in zapada si sa vedem iti moare scaunul de hipotermie? ce zici, te bagi?
    Practica este mama invataturii si daca aialalti doctori din avion sunt prosti si daca ala de la medicina legala ii prost, atunci fa matale experimentul de mai sus si demonstreaza ca ai dreptate.
    • -3 (17 voturi)    
      "eroul" Radu Zamfir (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:52)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Sa presupunem ca saraca fata a murit de hipotermie. Cum e posibil ca in urma unui accident unul sa moara de hipotermie si altul sa se intoarca pe piciorele lui, si pe urma, in 12 ore sa faca turul televiziunilor? Daca ar fi fost un pic de solidaritate in acel grup, eroul Zamfir, care a scapat cel mai bine din impact, nu trebuia sa o ajute pe fata? Sa o ajute adica sa dea o haina de pe el pentru fata aia. Daca e adevarata pista cu decesul (si) in urma hipotermiei, lumea ar trebui sa-i bata obrazul acestui erou.
      • -1 (11 voturi)    
        autocenzura (Joi, 23 ianuarie 2014, 1:36)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

        la cum scrii, am senzatia ca tu, daca erai in locul doctorului Zamfir, ai fi mancat putin dintr-o victima, ca sa nu mori de foame. Dupa masa, evident, ai fi facut un foc dintr-o victima, ca pe vremea nazistilor. Oase trosnind, tipete, implorari, chestiile astea cred ca te excita.

        Mai omule, tu l-ai ascultat pe Zamfir? Ai inteles ca el crede ca a trecut o JUMATATE de ora? Te-ai gandit ca poate a fost inconstient? Te-ai gandit ca a fost in stare de soc? De unde dracu apareti voi astia care dati vina ba pe Iovan, ba pe Zamfir, totul trebuie sa mearga in directia: nu Guvernul este de vina. Sa-ti fie rusine!
        • 0 (12 voturi)    
          Deceneu, tu esti? (Joi, 23 ianuarie 2014, 2:30)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          Matale esti in toate mintile? Din mesajul lui 'cenzuratul' ai dedus ca ar fi mancat si ars oameni de vii, iar chinurile lor l-ar fi excitat?
          Chiar asa? Ia zi, nu cumva si din mesajul asta deduci acelasi lucru?
        • +2 (2 voturi)    
          e jenant (Joi, 23 ianuarie 2014, 10:48)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          cum unii (cica) oameni se leaga de orice altceva decat adevaratii vinovati...
          nu romatsa, sts, isu, aia de la 112 mai, maps s.a.m.d. sunt de vina...
          de vina e pilotu ca a gresit, medicu ca nu i-a ajutat, medicu ca nu le-a dat locatia exact, fata ca era prea subtier imbracata, vremea, muntele, planeta, extraterestrii, universu, etc.... oricine numai ei nu...
          eu asta vad in ultimul timp si ma doara sa vad ca si unii din cei ce comenteaza pica in plasa asta... (evident nu e cazut tau)
          NU trebuie sa lasam un asa zis medic sa decalre o ABERATIE numai ca sa incerce sa se spele pe maini...
          o sa o zic cu riscul de a deveni papagal... de la accidentul aviatic NIMENI nu si-a asumat o vina si toti incearca sa arunce vina pe altii...
          asta ma doare cel mai mult... daca nu ne vom schimba mentalitatea si fiecare dinter cei ce au intervenit, si chiar din noi, nu vom gandi la modul: "puteam sa ma descurc mai bine? am gresit cu ceva?" si vom gandi in continuare: "nu eu sunt de vina, alalalt" eu nu vad deloc un viitor roz pentru tarisoara asta
          • -1 (3 voturi)    
            nu este jenant (Joi, 23 ianuarie 2014, 12:29)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            este realitatea cruda, societatea romaneasca a produs scursuri care se manifesta si se exprima asa.
            Mai rai decat incapabilii aflati in functiile institutiilor respective sunt acesti monstrii care pana si moartea unui compatriot care lupta pentru viata altora o politizeaza si o arunca in troaca mizeriilor lor. Daca ar fi murit sora sau mama sau tatal lui oare ar fi facut acelasi lucru?? In fond nu are importanta daca aceste dihonii sufera sau nu, realitatea ne arata ca sunt intre noi, creatii fara constiinta produse de sistem.
        • -2 (4 voturi)    
          usurel (Joi, 23 ianuarie 2014, 12:13)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          ca faci spume degeaba, omul are dreptul la o parere si este mult mai realist decat tine, tu nu traiesti in romania? aici totul este perfect, mai putin interventia asta... sa nu o dam in politic, tu vrei sa cada guvernul, guvernul vrea sts-ul, si tot asa, noi ne certam ca fraierii, ca doar noi i-am votat...
          zamfir al matale a inceput usor usor, la initiativa unor jurnalisti mai zelosi, sa-si aminteasca multe chestii intr-un anumit sens...
          dar tu ce parere ai de ddeclaratia copilotului care a zis clar ca zburau prea jos si ca s-au lovit de un varf de brad, adica a fost o prabusire mai controlata sa zicem, nicidecum o aterizare fortata, daca vrem un erou national... acest lucru este confirmat si de controlorul de trafic, din dialogul avut cu iovan si prezentat de tembeliziuni, altitudinea era prea mica...
          de ce esp-ul ala sau cum ii zice nu emitea pe frecventa de 480 si emitea pe 120 de nu a putut fi receptionata? a cui este vina, a autoritatilor, a pilotului...
          pentru un om socat dr zamfir arata foarte bine pe la tembeliziuni, isi amintea destule lucruri, mai putin cand era intrebat de fata, o scalda sau poate asta era realitatea, ca fata era inconstienta, isi amintea ca pierdusera un motor-se pricepe la mecanica-, dar pilotul nu i-a anuntat nici ca se prabusesc nici ca aterizeaza fortat, ca era "ocupat sa tina mansa"...
          de asemenea doctor zamfir, era constient dupa dezastru, a dat telefoane peste telefoane inca de la inceput, mai putin la 112, asta a fost dat mai tarziu, cam la 15-20 minute dupa dezastru(?!), lucru nepermis...
          a aprins focul, a stat pe telefon si dupa vreo trei ore a reusit sa trimita coordonatele prin gogle maps, sau asa crede, deci avea timp berechet sa acorde un prim ajutor fetei, macar sa nu inghete de frig, dar fata a fost scoasa din epava de localnici...
          ce facem acum, ca dupa margine este usor sa acuzi si sa-i facem vinovati pe oricine, mai ales ca limba romana de ajuta din plin si noi profitam de acest lucru...
          • +3 (3 voturi)    
            tu ai idee (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:11)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            d c echipamentele dintr-un spital costa milioane de dolari?! pentru ca ajuta foarte mult un medic. un medic fara nici o ustensila nu poate face mult mai mult decat noi...
            pe langa asta in mortii masii nu era treaba lui sa sune la 112!!! nu era treaba lui sa dea coordonatele !!!
            astea trebuia sa se faca automat !!!
            si aia de la 112 puteau sa-l indrume daca nu stia sa foloseasca telefonu!!!

            doctoru e devina ca nu i-au gasit si ca au murit aia 2, pilotu e de vina ca s-a prabusit avionu si tipa e de vina ca nu s-a imbracat mai gros, corect nu?!

            nici un om de pe planeta asa nu poate sti ce se intampla daca erau gasiti cu 1/2 de ora mai devereme !!! asta isi da cu parerea total aiurea!
          • +1 (1 vot)    
            faci o mare confuzie (Joi, 23 ianuarie 2014, 14:24)

            un dac [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            intre accident si salvarea victimelor.
            Pentru accident poate fi vinovat Iovan, nu-mi pasa, e om, nu e singurul care a gresit in viata lui.
            Pentru salvare vorbim de fvoarte multe institutii si de sute de oameni, dintre care zeci de oameni au gresit. ZECI de oameni platiti de noi toti.
            Revin, faci o confuzie intre accident si eroismul unuia dintre cei implicati (sau lasitatea lui, nu-mi pasa) si programul national de detectare/salvare. Mai gandeste-te in acesti termeni si poate o sa-mi dai dreptate. Orice discurs care abate atentia de la acest lucru este in masura sa manipuleze adevarul si ceea ce conteaza.
      • -2 (2 voturi)    
        inainte (Joi, 23 ianuarie 2014, 10:37)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

        de a enunta niste presupuneri mai mult sau mai putin obiective consulta comunicatul iml. hipotermia si in cazul ei si a lui iovan au fost cauze secundare. Daca ai avea putina imaginatie, doar atat, nu ai mai comenta stupizenii. Zamfir este de vina ca niste autoritati platite probabil si din banii tai nu au reusit sa ii gaseasca la timp. O jumatate de ora iti doresc sa stai si tu in CONDITIILE in care au stat ei, sa vad esti la fel de destept.
        Din fata tastaturii, la caldurica, toti sunteti destepti, insa nici unul nu a avut minte cat a avut un taran.
        • -3 (3 voturi)    
          cauze secundare deci... (Joi, 23 ianuarie 2014, 12:23)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          pai atunci medicul asta de la smurd are dreptate, vad ca toata lumea il blameaza fiindca spune adevarul...
          noi ne-am invatat cu miniuna, este mai dulce, mai bine ticluita, prinde mai bine...
          adevarul este ca asta este sistemul nostru, pe care noi l-am creat si il intretinem,...
          ceasul rau, pisica neagra... nici daca erau localizati la metru, sansele erau foarte mici, drumul pana la ei dura mai bine de o ora numai dus...
          sunt de acord, de la tastatura toti sunt destepti...
          si altceva ma surprinde, multi se comporta de parca acum ar afla ca autoritaile sunt depasite in orice situatie, ca in romania sunt oameni care mor cu zile in fiecare zi, accidentati, lipsa medicamente, lipsa alimente, etc...
          dar acest caz este deosebit, unii incearca sa schimbe un guvern, altii incerca sa-si impuna oameni la diverse servicii, iar noi ramanem cu aceleasi probleme nerezolvate...
          • +1 (1 vot)    
            pe bune?! (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:13)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            care sezundare sa fi fost si tot nu avea de unde sa stie daca ar fi scapat aia 2 sau nu daca erau descoperiti mai devreme...
            sa nu dam in penibil...
            asta suna a "oricum mureau, d c sa ne mai stresam"
            PENIBIL!
          • -1 (1 vot)    
            azi si maine (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:18)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            sunt doua inmormantari, sistemul sta cu capul la cutie, peste cateva ore o sa vina propagandistii cu schengen, delagatia fmi, etc, televiziunile vor incepe sa imparta averea lui iovan si totul ramane neschimbat, cei care au fost demisi azi o sa ii regasesti peste trei luni pe alte scaune caldute cu alte salarii mari.
            Iarna vine si vocea strazii va fi inghetata din nou.
  • -7 (19 voturi)    
    Domnule Beres Zsolt (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:44)

    kasandra [utilizator]

    În primul rând, mulţumiri petru informaţiile împărtăşite. Aţi acţionat într-un cadru dficil şi eu vă cred că aţi făcut cât se putea face.
    Din păcate, minciunile, manipulările şi tâmpeniile care v-au supărat s-au extins ca un incediu într-o pădure de uscături. Singura metodă a de stopa vizibil nemernicia şi de a vă recupera bunul nume este cea din justitie, împreună cu colegii dumneavoastră de intervenţie. Dacă aveţi un amic avocat nu ar fi rău să chemaţi în instanţă pe toţi jurnaliştii şi comantatorii care v-au lezat. Până când numele hienelor nu vor fi pătate şi cunoscute publicului, şi până când nu vor plăti cu pecetea conştiinţei lor - banul! - nu se vor potoli minciunile şi ticăloşia bine orientată.
    • +2 (2 voturi)    
      tu te auzi?! (Joi, 23 ianuarie 2014, 10:52)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

      cand un om se disculpa inseamna ca ori se simte vinovat, ori se minte singur, ori e incompetent.
      nu poti ca medic sa spun ca nu crezi ca putea fi salvata!
      sunt cazuri in care unii salvatori (uni competenti nu astia) spun chestii de genu: daca vemneam acum 5 minute, daca avea un ziar pe el, s.a.m.d.
      asta spune senin... oricum murea...
      normal frate.. puteau sa vina si peste 3 luni... puteau sa manance cadavrele, beau zapada... care e problema...
      este o declaratie PENIBILA!!! nimeni nu poate garanta ca cei 2 puteau fi salvati, nimeni nu paote garanta in momentu de fata ca nu o sa moara nimeni din cei 5 supravietuitori... dar o asemenea declaratie nu arata decat nepasarea, rea vointa si/sau incompetenta!
      au fost oameni care au trait cu tetraplegie (daca e mai bine ca a murit sau nu este o discutie filozofica in care nu o sa intru), au fost oameni care au supravietuit in situatii in care nimeni nu le dadea sanse... este ABERANT sa spui ca nu supravietuia un om... tu ca medic d c mai esti platiti?! o sam in mama omida? sau in final destination/!?!?!?!?
      • 0 (2 voturi)    
        ba se poate... (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:49)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        nu poti ca medic sa spun ca nu crezi ca putea fi salvata!
        pai insusi doctorul zamfir a zis asta, oare nu este medic? nu este el erou national propus spre decorare de poanta? care urmareste un tel politic?
        de ce trebuie sa auzim numai lucruri placute cand de fapt asta este adevarul? asta este motivul pentru care am ajuns unde am ajuns, adevarul ne supara foarte tare, minciuna a devenit calauza noastra...
        e adevarat ca daca se ajungea mai repede, poate mai erau sanse, dar DACA face parte din cotidian, mai ales in cazurile de deces, intotdeauna intervine un DACA...
        zilnic avem victime care mor cu zile pe soselele patriei din cauza intarzierii echipei de salvare, avem sate intregi fara curent electric, fara asistenta medicala, avem oameni care mor in spitale din cauza lipsei medicamentelor sau a interventiilor gresite, etc., face parte din sistem, sitem pe care noi l-am facut...
        doctorul acesta, pe care il blamezi, fara nici un argument logic, poate a salvat nenumarate vieti prin profesia lui, crezi ca esti mai priceput ca el?
        imi aduc aminte de liviu voinea, care trancanea la antena 3 cand se punea problema cresterii tva sau diminuarii pensiilor, el mergea pe cresterea tva, ca omul se simte mai bine cand primeste pensia intreaga chiar daca tva o diminua simtitor, chiar mai mult decat diminuarea propriu zisa...
        cam asa gandesti si tu, iti place sa auzi numai lucruri frumoase, dar realitatea este cu totul alta...
        ne meritam soarta, ca tine sunt multi, nevinovati poate...
        • +2 (2 voturi)    
          deci... (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:18)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

          din nou nimeni nu poate sti daca putea sau nu fi salvata in alte conditii
          TOTUSI:
          1 - ce a facut ca avionu ala sa se prabuseasca
          2 - ceva a facut ca in materie de localizare sa se faca toate greselile posibile
          3 - dintr-un motiv mistic aia s-au balbait ca niste maimute bete si a durat 6 ore sa localizezi un avion teoretic localizabil in cateva minute

          "doctorul acesta, pe care il blamezi, fara nici un argument logic, poate a salvat nenumarate vieti prin profesia lui, crezi ca esti mai priceput ca el?" -> nu sunt mai priceput la medicina, dar sunt mai priceput la logica ... argumentul logic este simplu NU ARE DE UNDE SA STIE !!! poate eventual sa spuna ca sansele erau mici... atat . im medicina se vorbeste in probabilitati... d-aia spun medicii la aia internati ca au x% sanse de supravieturire... pentru ca nu se stie exact
          nu imi spune mie ca ala era mama omida si stia!

          da sunt accidente, da sunt foarte multe lucruri care trebuie imbunatatite in tara si in lume... dar asta nu inseamna ca nu trebuie corectate greselile cand le descoperi si pedepsiti cei vinovati!
          nu il blamez ca medic... il blamez pentru ca a facut o declaratie PENIBILA si JALNICA !!!
  • 0 (10 voturi)    
    Sa intelegem... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:44)

    CetateanulRoman [utilizator]

    ca salvarile atunci cind se grabesc o fac doar pentru a se lauda cu ca au sirena si girofar? Probabil ca daca esti preluat de un asemenea medic nu ai sansa sa supravietuiesti.
    Poate sa faca chiar o propunere ca nici o masina de urgenta (salvare, pompieri, politie) sa nu mai alerge asa aiurea..... e mai bine ca evitam accidente!
  • +13 (23 voturi)    
    Ce sansa uriasa ai pierdut sa taci! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:45)

    un dac [utilizator]

    1. Nu ai facut autopsia, deci poti pleca acasa, tocmai ai zis o posibila prostie, cazul a fost inchis la studenta cu verdict de hipotermie....dar sa zicem ca ai tu dreptate;
    2. Orice interventie de tipul celei pe care tocmai ai avut-o indica o lipsa de empatie. Poate induce ideea ca nu conteaza deloc balbaiala autoritatilor, cei doi ar fi murit oricum. Dar de chinul, deznadejdea, halucinatiile, indoielile etc celor ramasi in viata ce ai matale de zis? oare nu era mai bine sa se ajunga mai repede?

    Lasa-te de SMURD, nu esti facut pentru asta. Puteai spune o mie de cuvinte, ai ales sa le spui exact pe astea. Pentru ca astea te reprezinta. Iti suntem cu totii indatorati pentru ceea ce cu siguranta ai facut pana acum pentru salvarea oamenilor, dar acum ai ratat o uriasa sansa de a nu spune nimic.
    • -2 (6 voturi)    
      omu' nu a zis (Joi, 23 ianuarie 2014, 10:55)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      ca nu era mai bine daca se ajungea mai repede, a zis ca studenta nu a murit de hipotermie, ce-i asa de greu sa intelegi asta? copilotul a fost ranit destul de serios, a pirdut sange si tot nu a inghetat, oare de ce a inghetat numai studenta? tu ce zici? cine iti mentine temperatura in corp? ...
      eu cred ca este cea mai buna declaratie, dfata de un om cu scaun la cap, care reflecta realitatea...
      la noi multi viteji sa arata dupa razboi, cred ca si tu faci parte dintre cei care se lamenteaza ca statul nu curata drumurile de zapada cand afara viscoleste...
      a fost un accident aviatic, din pacate cu victime, intr-o zona greu accesibila si greu de identificat, din vina sau nu a pilotului-daca e sa tinem cont de prima declaratie a copilotului si nu de ce declara doctorul zamfir, care incet incet isi aminteste multe lucruri, mai putin daca fata era constienta, daca iovan le-a spus ceva de prabusire-era prea ocupat sa tina mansa, dar stie ca au pierdut un motor, etc...
      cineva se foloseste de acest accident pentru a schimba niste oameni, in special pe cel de la sts, in loc sa analizeze accidentul, sa se vada unde s-a gresit, daca sistemele sunt sau nu bune, pentru a nu se mai intampla asemenmea lucruri...
      dar nu se urmareste asta, zilnic au loc accidente rutiere, unele grave, cu mai multi morti, de multe ori din vina autoritatilor-salvare ajunsa tarziu, drumuri necorespunzatoare, dar totul se rezuma la o stire de 5 minute... acum situatia este alta, desi nu ar trebui sa fie, dar interesul este altul, politic...
      • +2 (2 voturi)    
        in situatia asta... (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:22)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        au descoperit in 6 ore ceva ce trebuia sa descopere in 5 minute... de ajuns tot in 2 ore ajungeau probabil da 2 ore inseamna "ceva" mai putin decat 8 ore...

        pe langa asta (si aici a fost si vina presei) toti erau in viata dupa ce s-a produc avionul si au murit pana au dat autoritatile cu stangu in dreptu. chiar nu vezi nici o problema?!

        nu poate sa stie nimeni daca studenta si pilotul puteau fi salvati, dar sansele de supravietuire era MULT mai mari daca aia care trebuiau sa-si faca treaba chiar erau, macar partial, capabili
  • +12 (16 voturi)    
    Mda... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:59)

    Ionutzelu [utilizator]

    Poate mureau şi dacă se intervenea în 30 de minute. Dar copila, Aura... ei bine ea nu ar fi murit cu lacrimi îngheţate pe obraji. Iar pilotul nu ar fi murit cu manşa înfiptă în piept.
    Ce ziceţi de asta, domnule doctor?
    Apreciez SMURD-ul, încă de pe vremea când însemna doar o maşină veche şi un om cu un vis. Dar, de când a devenit naţional, mă sperie că a fost penetrat de oameni fără viziune.
    • -1 (3 voturi)    
      bine punctat... (Joi, 23 ianuarie 2014, 12:00)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Ionutzelu

      vad ca i numai plusuri, daca ajungeau mai repede, mansa nu mai era infipta in piept...
      probabil pentru asta ai luat plusuri, nimeni nu observase acest aspect...
      oameni fara viziune , ce sa-i faci, iar masina era veche, dar nu era masina timpului... cam de asta era nevoie acolo pentru a fi situatia cum o prezinti matale...
      • +2 (4 voturi)    
        Mai pe inţelesul dumneavoastră (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:03)

        Ionutzelu [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Cum aţi prefera să muriţi?
        În dureri, în agonie, să simţiţi cum vă ustură fiecare graunte de aer rece care vă intră în plămâni, cum vă arde fiecare secunda în care vă treziţi din somnolenţa care vă aduce mai aproape de moarte sau sedat?
      • 0 (2 voturi)    
        da mai... (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:24)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        polotu a prabusit avionu, zamfir a incurcat pe toata lumea, studenta era imbracata prost ...
        gata am rezolvat cazu si toata lumea e fericita...
        acum trebuie neaaparat decorati aia de la sts, romatsa, isu s.a.m.d. pentru treaba minunata facuta si daca viitoate LA MAI MARE!!! la urmatoru accident sa dureze 12 -13 zile ca sa fie lumea si mai fericita
    • -1 (1 vot)    
      Pieptul de arama (Joi, 23 ianuarie 2014, 17:57)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Ionutzelu

      Am dubii ca mansa s-a infipt in pieptul pilotului in timp ce victimele ii asteptau pe idiotii care nu au reusit sa isi faca treaba.
      E ceva mai probabil ca mansa se fi fost in acelasi loc in primele secunde dupa impact.
      Singura certitudine e ca e innaceptabil ca gasirea unui avion prabusit sa dureze 6 ore.
      Restul sper sa se elucideze si in urma declaratiilor celorlalti raniti... si daca pilotul a fost de vina, sau a fost erou, si daca Zamfir ar fi putut face mai mult pentru raniti, sau daca si el s-a dat peste cap pentru a le salva vietile.
      E inutil sa speculam din fotoliu, la caldura, fara a avea toate informatiile.
  • +7 (13 voturi)    
    ce prostie!! (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:07)

    Codruta N [utilizator]

    Pana nu s-au dat rezultatele autopsiei, nu se poate sti precis de ce au murit.
    Dar trebuie chiar sa n-ai habar de fiziologie ca sa nu-ti dai seama ca, si in eventualitatea in care n-or fi murit de hipotermie propriu-zis, frigul le-a scazut dramatic sansele de supravietuire.
    Sa-l vad eu pe Dl. doctor, cu niste rani grave, CUM supravietuieste mai bine: la 22 grade sau la minus 3 grade?
    • 0 (0 voturi)    
      Asa o fi? (Joi, 23 ianuarie 2014, 18:03)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Nu am studii medicale, dar obisnuiesc sa mai privesc Discovery si alte posturi similare.
      Din cate stiu frigul nu e chiar atat de daunator, fiind considerat un motiv important pentru numarul mic de morti in razboiul din insulele Falkland. Aparent, daca esti ranit, e mai bine sa iti fie frig, pana ajunge ajutorul, intrucat organismul isi incetineste activitatea.
      Asadar, s-ar putea sa supravietuiesti mai bine la -3 grade, decat la 22.
  • +13 (17 voturi)    
    Şi încă un "amănunt" (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:13)

    Ionutzelu [utilizator]

    Spuneţi dvs că fata avea stomacul întins, semn al unei hemoragii masive. Nu sunt medic, dar eu ştiu că e mai bine să intervii în faza incipientă a unei astfel de hemoragii decât să aştepţi vreo 5-6 ore să se acumuleze sângele prin stomac. Cu atât mai mult cu cât atunci când e frig corpul se protejează direcţionând sângele spre tors, ca să alimenteze organele importante.
    Deci, cum spunea şi cineva mai sus, aţi pierdut ocazia de a rămâne înţelept.
    Şi nu era nevoie să vă puneţi mâna în păr, nimeni nu a criticat SMURD-ul. Critica era pentru cei care nu şi-au făcut treaba şi nu au localizat avionul.
    • +2 (2 voturi)    
      toata lumea stie asta (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:03)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Ionutzelu

      cu faza incipienta, la noi se intervine tarziu si cand accidentul are loc pe o strada din bucuresti...
      acum matematic vorbind, ce sanse de salvare aveau cei doi? doar daca se ajungea la ei cu elicopterul, altfel chiar daca se localizau la metru tot era nevoie de cel putin 2 ore pentru interventie, asta de la locul amenajat ca punct sanitar... cel putin asta a declarat un jurnalist, iau trebuit circa 80 minute sa ajunga la locul accidentului... daca pui si drumul de intoarcere... hai sa stam stramb si sa judecam drept si, de ce nu, sa luam atitudine in toate cazurile, ca accidente avem zilnic, slava domnului, nu? dar acum sunt rafuieli politice si noi picam in aceasta cursa
      vazand firul evenimentelor, tot pe acest site, cred ca s-a actionat destul de repede, tinand cont de conditiile meteo, de zona, lipsa antenelor, schimbarea frecventei, etc...
      • +1 (1 vot)    
        Şansele de salvare (Joi, 23 ianuarie 2014, 12:39)

        Ionutzelu [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        a unei fiinţe (om, animal) rănite nu se stabilesc matematic.
        Eu vă înţeleg raţionamentul (dar dumneavoastră aţi citit şi înţeles ce am scris eu în ambele comentarii?), dar părerea mea este că greşiţi.
        Vă contrazic oamenii aceia inimoşi care au ieşit de la căldurică să îi salveze pe cei care mai puteau fi salvaţi. I-au găsit în două ore şi ceva, pe baza faptului că ştiau în ce colţ de pădure e zăpada mai groasă. De ce a durat atât de mult? O spun tot ei: o oră au oprit căutările pentru că i-au anunţat telefonic cei de acasă că la tv a spus cel al cărui nume ar trebui pomenit din ce în ce mai rar că avionul a fost găsit şi pasagerii sunt teferi. Puteţi calcula matematic cam în cat timp ar fi ajuns sătenii aceştia extraordinari de inimoşi, daca nu ar fi fost o declaraţie falsă la tv.
        Să spui, în calitate de medic, că nu-i nimic, puteau să-i găsească şi a doua zi, că oricum pilotul şi copila aceea erau destinaţi morţii cam sfidează bunul simţ şi încalcă deontologia profesiei.
        Vă propun un experiment: rupeţi-vă o mână. Mergeţi apoi în parc, îmbracat şi nu prea (în parc sunt 7-8 grade, pe munte erau spre 0, deci trebuie să păstram proporţiile). Şi staţi acolo vreo 6-7 ore, nu mergeţi la doctor după 30 minute. Sunt curios ce vă va spune medicul. Că puteaţi să mai staţi încă vreo 3 ore? Dumneavoastră nu sunteţi curios?
        Iar despre jurnalistul care a parcurs drumul în 80 minute... "non-ştire". Poate sătenii parcurg drumul în 60 minute, că au condiţie fizică mai bună. Şi salvamontiştii la fel. Poate eu parcurg drumul acela în 90 minute sau 100. Dar tot nu ajung dupa 7 ore la răniţi. Matematic vorbind.
      • 0 (0 voturi)    
        2 ore... (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:26)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        nu inseamna 8 ...
        cred ca pot spune destul de sigur ca sansele sa scape erau ceva mai mari...

        PS: pana una alta nici macar nu e atat de irelevant daca puteau sau nu sa fie salvati (pur sis implu nu putem sti). relevant e ca ceea ce trebuia facut in 2 MAXIM 3 ore s-a facut in 7-8 ...
  • +10 (12 voturi)    
    pai asta au spus oficialii (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:19)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Cauza mortii : socul hipotermic. Acum s-a schimbat. Ca asa crede cineva care nu a facut autopsia? Si care intamplator spune exact ce ar stinge scandalul? Nu cred!
  • +6 (8 voturi)    
    în fiecare zi mor cu zile oamenii în spitalele (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:24)

    visio [utilizator]

    românești și nimeni nu dă 2 bani pe ei; de fapt, este un pleonasm uriaș: nu poți da și bani și șpagă doctorilor...înainte de a învinovăți guvernanții, trebuie să ne învinovățim pe noi înșine pentru că am votat politiceni retardați...
  • +6 (10 voturi)    
    18 grade este hipertermie in mintea astuia? (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:32)

    LiviuIordache [utilizator]

    Fata avea 18 grade C, ati innebunit? Ati inceput vopsirea adevarului cu nesimtirea obisnuita, mintiti cum respirati, dar nu oricum, ci ca un bolnav de astm, in mare viteza! Doctorul lui peste (e plin de doctori care si-au ratat cariera, ajungind propagandisti, vezi Ciuvica, Valcu, Chiotea) nu stie ca nu conteaza decit un fapt, inclusiv in penal: daca au fost in viata un minut dupa prabusirea avionului, au murit din alte cauze! Si in penal, omorul este cind decedezi pe loc, daca mai traiesti se numeste lovituri cauzatoare de moarte! De ce o fi murit copilul ala la 18 grade C temperatura corpului? Incep sa apara gunoaiele si sobolanii, ca la naufragiu...
    • -1 (5 voturi)    
      mama ce destept esti! (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:16)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui LiviuIordache

      deci recapituland, a fost un accident aviatic sodat cu niste victime, doua mai grav, care au decedat la o ora dupa sa zicem, dar nu din cauza accidentului, ci din alte cauze cauzatoare de moarte... mi se pare logic ce spui, ce parere ai, doctorul zamfir ar putea fi acuzat de omor cu premeditare, ca a sunat intai colegii, familia si abia pe urma a sunat la 112... era perfect constient, altfel nu putea reactiona asa, a aprins si un foc, a cautat pe mobil coordonatele timp de 3 ore, adica a fost mai interesat de persoana lui decat de ceilalti, nu? ca fata a fost scoasa din epava de localnici... am putea merge pe acest rationament, sau nu te ajuta cu nimic in planurile politice?
      in penal ce zice, cand scade temperatura corpului?dar autopsia ce zice, ce rani avea fata, in afara de hipotermie? cum au inghetat lacrimile pe obraz daca afara erau zero grade si corpul fetei avea 18 grade? de ce copilotul nu a facut hipotermie, ca era tot in epava si pieduse si doi litri de sange...
      dumnezeu sa-i ierte pe cei decedati!
      • +2 (2 voturi)    
        Sunteţi agresiv (Joi, 23 ianuarie 2014, 12:50)

        Ionutzelu [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        Şi din acest motiv nu sunteţi prea convingător.
        Oamenii nu au murit după o oră. Cele două rezidente care au evaulat pentru prima dată starea răniţilor i-au injectat adrenalină fetei, i-au aplicat proceduri de resuscitare. De ce? Păi se pare că mai prezenta semne vitale. Dacă după 7 ore mai avea scântei de viaţă, întrebaţi-vă câte şanse ar fi avut dacă ajungeau salvatorii la ea după 2-3 ore.
      • +2 (2 voturi)    
        Văd că nu pricepeţi (Joi, 23 ianuarie 2014, 12:57)

        Ionutzelu [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        sau vă prefaceţi că nu pricepeţi.
        Dacă ai hemoragie internă şi organe rupte, ai totuşi nişte şanse să scapi (organele se pot coase sau extirpa, cum e cazul splinei, vasele de sânge se pot "repara") dacă şi doar dacă INTERVENŢIA CHIRURGICALĂ SE FACE ÎN TIMP CÂT MAI SCURT DE LA ACCIDENT.
        Şi frigul poate să şi omoare, dar cu siguranţă că agreavează starea unui rănit, fie că are nasul spart fie că are traumatisme interne multiple.
        De altfel chestia asta se poate lămuri când IML va comunica dacă leziunile constatate sunt incompatibile (şi gradul de incompatibilitate) cu viaţa.
  • +6 (10 voturi)    
    sa mori tu?! (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:36)

    liviu_ [utilizator]

    asta mi se pare o jignire la adresa inteligentei noastre!
    nici un medic cu buna credinta si cunostinte adecvate NU va spune vreodata ca un pacient nu putea fi salvat daca era descoperit mai devreme!
    nici macar nu ai cum sa sti! este doar inca un om care icnearca sa se disculpe...
  • +3 (5 voturi)    
    intrebare: (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:43)

    vali_m2000 [utilizator]

    intreb si eu: inteligentii care sunt platiti sa intervina in situatii de urgenta, nu puteau sa spuna medicului cu iphone sa porneasca GOOGLE MAPS si sa faca un print screen cu cele doua butoane, iar acea poza sa le-o trimita email in 2 minute ?!? si aflau locatia cu o eroare de 1,5m ?!? supravietuitorii erau intr-un haos total... dar cei de la capetele celelalte ale convorbirilor ?! ei nu aveau mintea odihnita ?? multumesc.
    • +1 (1 vot)    
      e complicat... (Joi, 23 ianuarie 2014, 10:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui vali_m2000

      pentru asta trebuie sa ai oameni competenti care sa stie ce sa faca...

      ti s-a parut ca vreunu din cei implicati a fost competent?!?!?! (nu vorbesc aici de sateni etc)...

      inclusiv primii medici care au ajuns erau voluntari, nu full time... mai penibil decat atat nu cred ca se poate! si acum toti se disculpa si arunca vina pe oricine altceva...
      sa fim realisti accidentul a fost aproape unul "ideal" teoretic f usor de localizat, au trait initial toti... era estul de greu accesibil sa nu era i alpi sau himalaya... daca la un asemenea accident intervenim facand cred ca toate greselile posibile, la unul si mai grav ce o sa facem?!
    • 0 (0 voturi)    
      O aveau prea odihnita... (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:08)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui vali_m2000

      Ca prostul.
  • +4 (6 voturi)    
    "Doctorul" (Joi, 23 ianuarie 2014, 0:51)

    dawnat07 [utilizator]

    asta trebuie clonat. Este atit de "capabil" ca poate da un diagnostic fara consultatie!!!!
  • +10 (12 voturi)    
    Ciudat, ca... (Joi, 23 ianuarie 2014, 1:34)

    Andra99 [utilizator]

    la autopsie a iesit altceva. Eu am avut onoarea sa-l am pe Dr. Vieru (cel care a efectuat autopsia fetei) asistent la grupa si am 100% incredere in ceea ce a afirmat. Cred ca aici se doreste minimalizarea consecintelor acestei catastrofe aviatice.
    • +2 (2 voturi)    
      normal... (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:00)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

      sunt vinovati care se vrea sa scape bazma curata...
      nici nu stiu ce e mai penibil: interventia demna de evul mediu, sau declaratiile care se intrec in prostie, rautate,incompetenta si disperarea de a nu fi zburat de la locul caldut.
    • +2 (4 voturi)    
      medicina legala e o stiinta dle smurd ! (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:26)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

      Autoritatile au cerut efectuarea autopsiei la Campeni.Au crezut ca un medic legist dintr-un loc uitat de lume nu o sa indrazneasca sa vorbeasca de alte cauze decat traumatismele.Uite ca a avut ! In felul asta cei raspunzatori ar putea fi trasi si la raspundere penala. Am zis ar putea.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:57)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

      se incearca musamalizarea cazului, adica fata a murit strict de hipotermie, ea fiind mai slaba decat ceilalti, a inghetat mai repede...
      la autopsie a mai iesit ceva in afara de hipotermie? eu stiu, ceva organe rupte, hemoragie, etc., care ar fi putut duce la instalarea hipotermiei mai repede decat la un om sanatos...
      copilotul avea piciarele fracturate, pierduse 2 litri de sange si tot nu a facut hipotermie...
      sa nu patim ca-n bancul ala cu doctorul cand un pacient ii spune ca il doare sub coaste, ii spune ca are limbrici, pacientul insista, insista si doctorul si il intreba : da' ce-ai facut? pai m-am urcat in nuc sa bat nucile si am cazut jos... pai vezi ca ai limbrici, te-a mancat in fund sa te sui in nuc...
      cam sa mi se pare si acum cazul asta cu hipotermia...
  • +3 (3 voturi)    
    mda... (Joi, 23 ianuarie 2014, 11:03)

    liviu_ [utilizator]

    era un desen animat in care unii intrasera intr-un contract naspa si vroiau sa iasa si clauza era "incompetenta crasa"
    replica unui personaj era "nu este atat de usor sa dai dovada de incmopetenta crasa"

    astia au reusit... si cu cat trece timpul in loc sa-si revina parca dovedesc sa sunt din ce in ce mai incompetenti
  • -1 (1 vot)    
    exdperiment (Joi, 23 ianuarie 2014, 13:28)

    zapada reloaded [utilizator]

    eu ii propun lu' dom' doctor un mic experiment...sa se urce intr-un avion (poate sa fie fie si alalalt de la trasport pt. trasplant organe...ca si ala e de pe vremea lu' bunica)..."sa-si dea drum de la 2000 m si sa stea pe varf la munte, iarna de la 16.30 pana la 00.15.

    Daca experimentul reuseste, evident dom' doctor are dreptate, de nu...asta e...ce-am avut si ce-am pierdut.

    Daca atata poate dom' doctor de la SMURD sa spuna atunci sa vedem si rezultatele.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă