Director ROMATSA Cluj: Pilotul avionului prabusit nu a luat legatura cu Clujul, asa cum se mentioneaza in raportul Guvernului, nu avem centru zonal

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 22 ianuarie 2014, 18:26 Actualitate | Esenţial

Directorul ROMATSA Cluj, Gelu Suliteanu, a declarat miercuri, pentru Mediafax, ca pilotul Adrian Iovan nu a luat legatura cu Clujul in timpul zborului spre Oradea al avionului prabusit, asa cum se mentioneaza in raportul prezentat la Guvern, el precizand ca la Cluj nu mai exista un centru de control zonal.

Gelu Suliteanu, director al Directiei Serviciilor de Navigatie Aeriana Cluj din cadrul ROMATSA, a declarat ca in formularea din raport, care se refera la faptul ca Iovan ar fi intrat la ora 15.18 in legatura cu Centrul de control zonal Cluj "sunt gresiti termenii", in conditiile in care nu exista un astfel de centru zonal, ci doar unul regional, la Bucuresti, care asigura si sectorul Cluj.

"In formularea din raport in care se spune ca la ora 15.18 pilotul a intrat in legatura cu Centrul de control zonal Cluj sunt gresiti termenii. Nu exista zona de control decat la Bucuresti, care asigura si un sector Cluj, locatia nu este la Cluj, ci la Bucuresti. Pilotul nu a luat legatura cu Clujul, noi la Cluj nu am avut nicio legatura cu el. Este doar acest Centru Regional Bucuresti, pilotul ar fi incercat sa ia legatura cu el, nu stiu din ce motive nu a reusit. In urma cu cativa ani fusese un centru la Cluj, dar a fost mutat la Bucuresti", a spus Suliteanu.

Potrivit acestuia, sectorul Cluj inseamna doar ca sunt mai multe statii radio, care sunt controlate de la Bucuresti.

In raportul redactat de vicepremierul Gabriel Oprea si prezentat premierului Victor Ponta, se prezinta, pe ore, filmul evenimentelor, si anume: "La ora 13.38: aeronava a decolat; la ora 14.35: pilotul a solicitat ROMATSA coborarea la 3.050 m, din cauza givrajului (pelicula de gheata formata pe structura aeronavei), iar ROMATSA l-a informat ca inaltimea minima de siguranta in zona este de 3.200 m; la ora 14.42: pilotul a solicitat coborarea la 2.450 m si a comunicat ca schimba frecventa cu cea a Centrului de Informare a Zborurilor, corespunzatoare zborurilor dupa regulile "la vedere", coborand sub nivelul regulamentar de zbor controlat de ROMATSA; la ora 15.18: fiind la circa 36 km, dupa ce a trecut de Sibiu, la altitudinea de 2600 metri, nereusind sa contacteze centrul de informare a zborurilor Bucuresti, pilotul a intrat in legatura cu Centrul de control zonal Cluj; intre orele 15.32-15.33, pilotul a incercat sa comunice cu un sector de control al traficului aerian aferent zonei de Nord-Vest a tarii, dar mesajele nu au fost intelese; la ora 15.35 ROMATSA solicita pilotului sa comunice pozitia aeronavei, dar apelurile nefiind receptionate, o alta aeronava aflata in zona (BMS 215B), conform procedurilor, a intermediat dialogul cu aeronava aflata in misiunea umanitara. ROMATSA a fost informata ca aeronava in dificultate se afla la altitudinea de 2.450 m, la orele 15.45 si 15.49 operatorul ROMATSA a incercat sa ia legatura cu aeronava, dar nu a raspuns".

***

Directorul general al ROMATSA, Aleodor Francu, a declarat miercuri pentru Mediafax ca si-a inaintat demisia Consiliului de Administratie, "pentru linistea si stabilitatea institutiei", dar ca nu are nimic sa-si reproseze.

Ponta a declarat miercuri dimineata ca secretarul de stat din Ministerul de Interne Constantin Chiper (PNL) va fi demis si va cere inlocuirea directorului general si a directorului de operatiuni ROMATSA, dar si a sefului STS.

Premierul a aratat ca, la nivelul Ministerului de Interne, ROMATSA si STS, lucrurile au functionat inacceptabil de incet si fara asumarea autoritatii si a responsabilitatii, iar interventia de luni a fost un esec.

Acestea sunt si concluziile preliminare ale raportului privind modul in care reprezentantii institutiilor statului au intervenit dupa producerea accidentului aviatic, respectiv existenta unor deficiente inacceptabile, care necesita imbunatatirea sistemului de interventie.

Conform raportului, ROMATSA nu a manifestat un rol activ in cazul accidentului aviatic din Cluj, nu a luat masurile necesare pentru stabilirea zonei de cautare a aeronavei, nu a declansat operatiuni de cautare si nu a cerut sprijinul Centrului de Operatii Aeriene din MApN.

Pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata dupa ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. La bord se aflau patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul Sf. Maria si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor -, Aurelia Ion, studenta in anul V la Institutul Medico-Militar din Bucuresti, si doi membri ai echipajului de zbor - pilotul Adrian Iovan si copilotul Razvan Petrescu.


Citeste mai multe despre   























3536 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    I-RE-AAAAL (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 18:49)

    nano2k [utilizator]

    I-RE-AAAAL
    I-RE-AAAAL
    I-RE-AAAAL

    Cel mai "cistit" guvern! Oameni buni, nici pt asta nu iesim in strada? UNDE e OPOZITIA?
  • +5 (5 voturi)    
    Ponta iar minte (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 18:53)

    akanom [utilizator]

    Mai suprinde pe cineva ?

    Ce nu inteleg este de ce a fost demis un subsecretar de stat, si vor sa demita sefii STSului ? Iar gasim Acari Paun ?

    Trebuie demisi toata conducerea din teritoriu, care nu si-a facut datoria de a organiza corect serviciile de urgenta. Trebuie demisi ministrii care nu au tinut situatia sub control. Dar oamenii astia sunt pusi pe cati bani dau la partid, nu ? Nu pot fi demisi asa usor, nu ?
  • +7 (7 voturi)    
    Clar ca Romania nu e stat civilizat! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 19:16)

    LiviuX [utilizator]

    Nici pe departe... Cum se poate ca un raport al guvernului sa faca mentiune la ceva ce nu exista? Cum poate un asa-zis prim ministru (ca nu pot sa-l consider cu adevarat prim ministru!) sa infiinteze un serviciu care exista deja, si mai mult, este si in subordinea lui? Cred ca pana si intr-un stat mai putin civilizat asta ar fi dus la o cadere a guvernului. Dar asta e romania. Degeaba avem ca imn "Desteapta-te Romane"...
  • +6 (6 voturi)    
    Minciuni (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 19:24)

    Katalin505 [utilizator]

    Nu mai am rabdare si nervi, sa repet zilnic . Un guvern de mincinosi.
  • +2 (2 voturi)    
    Deci nu mai (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:06)

    miguelito [utilizator]

    exista Romatsa la Cluj dar e acolo. E in concediu?
    • 0 (2 voturi)    
      Hai ca esti tare... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:49)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

      Nu e personal de decizie, dar poate fi personal tehnic, administrativ... Daca la tine la firma ar veni de ex. femeia de servici si ti-ar spune "Ia masina firmei si du-te la Ploiesti" te-ai duce? Sunt sigur ca nu! Deci pot avea si acolo pe cineva, dar deciziile vin de la Bucuresti! Iar asta consuma mult timp, esential in momente de astea.
      • 0 (0 voturi)    
        aha (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 22:50)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Deci exista un director ROMATSA Cluj care conduce o infanterie de femei de serviciu? Tu iti dai seama ce vorbesti?

        Ca sa discutam totusi niste chestii cu argumente: la Cluj nu mai exista "centru regional de dirijare si control" (CPP) dar exista "organ de dirijare si control de apropiere" (APP).

        Citat din HG 536/2000:

        6.9.4. APP Cluj-Napoca:
        a) serviciul de dirijare si control de apropiere,
        precum si serviciul de informare a zborurilor pentru
        aerodromurile Cluj-Napoca, Targu Mure
        s, Baia Mare, Satu Mare, Sibiu;
        b) serviciul de alarmare pentru zona de responsabilitate repartizata;
        c) atributiile partii civile in coordonarea civila/m
        ilitara pentru zona de respon
        sabilitate repartizata.

        Te las pe tine sa tragi concluziile.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu stiam de APP (o mai fi existand?) (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 23:11)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          Dar chiar asa, aici e vorba de CPP. Si poate fi si un director, care sa raspunda de paza echipamentelor care mai sunt acolo, de tehnicieni si de personalul administrativ (nu ai auzit de directori administrativi?). Nu inseamna neaparat ca el are si putere de decizie in cazuri ca acesta, nu-i cunosc atributiile. Poate ca are, se va vedea si atunci poate fi acuzat daca nu a si facut ce trebuia. Dar cred ca e prea devreme pentru o astfel de concluzie, cam repede a fost emis raportul. In alte tari dureaza si ani pana se vede exact cauza unui accident si cum s-a actionat, la noi e deja totul lamurit....
  • +3 (3 voturi)    
    acum aveti (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:38)

    liviusmaximus [utilizator]

    acum aveti :) daca spune ponta ca aveti, aveti si gata.
  • +1 (1 vot)    
    de unde sa stie analfabetul asta care (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 21:10)

    fosta zoezoe [utilizator]

    naduseste la fiecare propozitie mai lunga de 3 cuvinte?
    E rupt direct din Caragiale , nea Oprea asta zis interesul national la nevoie se cunoaste ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri