Ramona Manescu: Ministerul Transporturilor si partenerii chinezi ar putea finaliza in acest an proiectul pentru trenul de mare viteza

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 20:26 Actualitate | Esenţial

Ministerul Transporturilor si partenerii chinezi ar putea finaliza in acest an proiectul tronsonului romanesc al trenului de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti-Constanta, a declarat sambata, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, la Antena 3. "Discutam impreuna cu partenerii chinezi despre trenul de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti-Constanta. De la frontiera pana la Constanta putem face acest tronson si fara fonduri europene. Anul acesta speram sa finalizam cel putin proiectul prin care sa putem incepe realizarea constructiei efective a liniei", a afirmat ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

Potrivit acesteia, autoritatile si-au propus ca, in anul 2020, trenul de mare viteza sa poata circula cu 200 de kilometri la ora: "Pana la finalul perioadei 2014-2020 ne dorim ca in Romania sa avem trenuri de mare viteza, trenurile de marfa sa poata circula cu 120 de kilometri pe ora, cele de pasageri cu 160 de kilometri pe ora, iar trenul de mare viteza de la granita la Constanta sa circule cu 200 de kilometri pe ora", a mai spus Manescu.

Ea a afirmat ca, anii trecuti, autoritatile au pus accentul mai mult pe transportul rutier, in detrimentul celui feroviar, iar, in prezent, unul dintre obiectivele principale ale Ministerului Transportului este sa transfere cat mai mult atat transporturile de marfa, cat si cele de pasageri, de pe rutele rutiere pe cele feroviare, care ar trebui sa fie mai ieftine.

La finele lunii noiembrie, premierul Victor Ponta a declarat ca, in urma Forumului de Afaceri China - Europa de Sud-Est, care a avut loc la Bucuresti, partea chineza a venit cu propunerea pentru a-si promova noua tehnologie in materie de trenuri de mare viteza si a precizat ca pentru inceput va exista un prim proiect-pilot cifrat la 500 de milioane de euro.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3667 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    Vai de mine si de mine, (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 20:33)

    Wanheda [utilizator]

    ce vremuri de aur vin, marfare cu 120km/h, persoane cu 200km/h; pe cand si primul Soim al Mileniului in Romania?
    • +2 (2 voturi)    
      La marfa e mai bine 40 decit 120 km/h (Duminică, 19 ianuarie 2014, 3:09)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Decit sa alergi cu trenuri de marfa scurte la viteza de 120 km/h mai bine te tirasti cu 40 km/h cu trenuri de trei ori mai lungi.

      In al doilea rind 120 km/h nu poate fi decit viteza unui marfar de containere. Ar fi o iresponsabilitate sa alergi cu asemenea viteza cu tren de cisterne petroliere.
      • +1 (1 vot)    
        Informare (Duminică, 19 ianuarie 2014, 10:35)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        http://www.evz.ro/detalii/stiri/miting-anti-usl-in-piata-victoriei-de-la-ora-1500-1077653.html
    • +2 (2 voturi)    
      cine o informeaza? (Duminică, 19 ianuarie 2014, 15:03)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      alooooo! dna Ministru: TGV nu este pentru marfuri si NU circula pe acceasi linie ferata cu trenurile de marfa.
      CF pt. TGV e in linie dreapta cu cat mai putine pante: pe unde treceti muntii dna MInistru? unde aveti liniile acelea drepte?
  • +23 (23 voturi)    
    fonduri europene neaccesate (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 20:36)

    nick24 [utilizator]

    fondurile europene pt calea ferata sunt neaccesate-se pot face reabilitari pe toate liniile principale, dar astia fug de proiecte finatate cu 85% de CE, ca dracul de tamaie.
    • +15 (15 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:11)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Pai nu se fura asa usor precum fondurile din tara. Aici e spilul. :)
      • +1 (1 vot)    
        Impotriva! (Duminică, 19 ianuarie 2014, 14:34)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        Chinezii mananca orice, nu ma faceti sa spun ce. Si fac multe lucruri urate. In occident sunt campanii de genul : "against live organ harvesting in china". Acum traduceti voi cum credeti.
  • +13 (13 voturi)    
    depinde care frontiera (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 20:42)

    thebblack [utilizator]

    presupun ca madama se referea la cea cu marea neagra.
    • -1 (1 vot)    
      E ruta Viena-Constanța (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 23:46)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Deci, frontiera Austriei
      • +1 (1 vot)    
        pai... (Duminică, 19 ianuarie 2014, 12:19)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

        cumparam pamant la unguri....sau...in contrapartida?
  • +3 (7 voturi)    
    sper sa nu se apuce (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 20:49)

    rakleta [utilizator]

    Costul va fi peste 2-3 miliarde de euro.
    Asta ne mai lipsea, in rest avem de toate, autostrazi, drumuri expres. Huo ,,,,,
    • +1 (1 vot)    
      zau? (Duminică, 19 ianuarie 2014, 15:05)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

      adica trecerea uneui defileu IN LINIE DREAPTA (altfel Kanci TGV) si cu pante foarte mici costa mai nimic?
      Nu-s bani pt. o trecere de defileu cu autostrada si sunt bani pt. TGV?
      • 0 (0 voturi)    
        sarcasm was here ... (Duminică, 19 ianuarie 2014, 20:52)

        rakleta [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        Ce nu ai inteles nenicule ?
        Nu ne permitem TGV si alte sithuri din astea.
        Ce nu e clar ?
        Pretul unui bilet e similar cu cel de avion. Cati romani isi permit sa circule asa , loco in tara?
        Si nu-i pune pe aia care merg in delegatii si altele asemenea.

        Pur si simplu e prea scump pentru noi.
        Daca costa 3 miliarde pe bune, la noi va ajunge 6 miliarde pentru ca 3 vor fi mancati pe post de spaga si beneficii personale.
  • +14 (14 voturi)    
    garanteaza cu demisia? (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 20:59)

    dottore [utilizator]

    Bla-bla sa mai aparem si noi prin ziare, ca asa il avem pe Pont USAin asta sprinter la A3 de nu-l prind nici americanii.
  • +14 (14 voturi)    
    probabil (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:11)

    the [utilizator]

    cà si trenul e àla chinezesc veritabil, dupà proiectul TGV frantuzesc ...
    Mai ràmane sà fie calea feratà cu ecartament rusesc ...
  • +11 (11 voturi)    
    e clara treaba (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:18)

    clarice [utilizator]

    UE nu va tolera mult eliminarea firmelor europene din licitatii in detrimentul chinei,cred ca ne vor da un sut in fund cat de curand.
  • +5 (5 voturi)    
    Eu nu mai ma duc la munca peste linia ferata (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:18)

    ac [utilizator]

    Daca ma calca unu de asta? Alta care invie odata la delta T in an electoral. Dispari, vis urit.
    • -1 (1 vot)    
      pun stampila pe ea! (Duminică, 19 ianuarie 2014, 0:29)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Candideaza si ea sa se realeaga la europarlamentare. Ideea este ca de cand e la min transp se mai misca ceva pe acolo. nu e rea ramona. i se chiar potriveste. Eu o votez chiar daca e subordonata lui crizel.
  • +11 (13 voturi)    
    trenuri chinezesti... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:31)

    bogdanlungu [utilizator]

    cine dracu se urca sa mearga cu un tren chinezesc cu 200 km/ora?.
    • +9 (11 voturi)    
      :P (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:41)

      lars [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      "Noua tehnologie chinezeasca", adica cel mai recent furt tehnologic. Am lucrat pentru o firma de automotive din Romania, care facea softurile pentru 3 firme chinezesti, GreatWall, ChangAn si inca una. Mureai cu chinezii de gat, softul era foarte ok, dar chinezii aveau mari probleme la constructia masinii, dar era softul nostru de vina, cum pana mea un inginer in mecanica, doctorand, sa greseasca proiectul unei piese de prindere a rotii cu 0,2 mm?! Ca sa o scurtez, chinezismele, exceptand modelele de peste 15.000 de euro, sunt mai proaste decat cele mai slabe Dacia 1300. La trenuri de mare viteza nici nu vreau sa ma gandesc, acolo sunt tolerante de 0,0X.
    • -4 (8 voturi)    
      chiar, cine? (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 22:10)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      aia 400 si ceva de milioane de chinezi care merg anual cu asa ceva.
      • +3 (3 voturi)    
        Numai să nu fie vorba... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 23:47)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        ...de un expres al geamantanelor
  • +10 (10 voturi)    
    Propaganda electorala pe scara mare! (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:37)

    hotnewsfil [utilizator]

    E bine sa discutam si sa tot discutam, cu chinezii,
    obiectivele 'gigant' (Cernavoda3si4, Calea ferata de mare viteza, etc.). S-o tinem aqsa, in discutii, tot anul 2014, pana la alegeri, sa vada poporul cata fericire il asteapta daca voteaza USL.
    Sa nu uitam soselele suspendate, fara numar, specialitatea golemului Sorinel.
    Solutia suspendarii ( a aerianului Sorin) era buna si pentru autostrada Camarnic-Brasov. Facea impresie si mai puternica, la alegatori.
  • +4 (4 voturi)    
    Nimic nou (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 21:53)

    Sati [utilizator]

    Din 90'se putea lucra la traseu dar totul in politica este un Bla-Bla !!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    alta (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 22:08)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    minciuna electorala grosolana, ca si aia cu reactoarele de la cernavoda, astia au inceput deja campania electorala., De fapt ei sint tot timpul in campanie, ca si tatucul lor criminalul analfabet ceasca, care tot timpul era in razboi cu cineva sau ceva si acum sta cu viermii cei neadormiti.
  • +8 (8 voturi)    
    Aceeasi manipulare (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 22:37)

    mircea_cjn [utilizator]

    Da, a inceput tirul manipularilor 2014 !!

    Ieri se anunta ca se semnează cu chinezii contractul pentru 3+4 Cernavoda. Ce contract? Pai lasa sa se inteleaga ...contractul propriu zis. Nu zice ca e de proiectare (nu trebuie, ca niste reactoare nucleare sunt mizilic, proiectul este inclus in executie, da???). aiureala.

    Acuma cu trenul asta. Aici o da mai intai pe proiectare, ca vorba aia , aici avem complicatii mari si grele, nu se compara cu mizilicul de la Cernavoda ! Ha !

    Baaa, sa ne arate USL-ul anul asta ce face efectiv, dupa ce taie panglica, nu sa tot tina in anunturi din astea propagandistice?

    PS. Pe cat puneti pariu ca saptamana viitoare se anunta semnare contract de fezabilitate pentru hidrocentrala de la Lapustesti. Apoi grupul de la Turceni (ala unde Sova & Senior Dottore Ponta ...).

    Toate la stadiul de intentie , sa fie bifate in memoria colectiva pentru alegeri !
  • +8 (8 voturi)    
    o tanti (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 22:39)

    tenere [utilizator]

    n-o recomanda nici vocea si nici talentul, n-are nici o legatura cu transporturile sau cu business-ul macro, e o alta pupaza din sistem

    orientarea in schimb e foarte problematica si se pare ca suntem alaturi de unguri si bulgari granita de imperiu unde se duce lupta cu sovietele, iar contraofensiva lui putin e absolut vizibila

    romani atentie la vot, macar acolo sa ne facem datoria cat putem
  • +1 (1 vot)    
    Şi totuşi... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2014, 23:48)

    Ionutzelu [utilizator]

    Chiar vor vrea vesticii să se dea cu trenurile lor cu 200 km/oră pe şine chinezeşti?
    În altă ordine de idei: peste 6 ani (2020) trenurile (sau alte mijloace de transport similare) se vor deplasa cu viteze net superioare. Asta cu 200 km e necesară acum, într-un an, doi.
  • 0 (4 voturi)    
    De ce China? (Duminică, 19 ianuarie 2014, 0:38)

    cititoare [utilizator]

    Romania nu poate sa produca TGVuri? Eu vad ca fosti ingineri de la Craiova au construit deja unul anul trecut, trenul Hyperion, care merge cu 160 km la ora. Sint sigura ca pot sa faca si unul care sa mearga cu 300 de km la ora.
  • +1 (1 vot)    
    Un dezastru (Duminică, 19 ianuarie 2014, 1:39)

    OmulNou [utilizator]

    Va fi un dezastru, pentru ca miliardele care se vor duce pe tren s-ar fi putut cheltui pe lucruri mai urgente, cum ar fi autostrazile. Cat trafic va fi inspre Budapesta si Viena ? Cand se vor face coridoarele europene auto si la noi?
  • +1 (1 vot)    
    ??? (Duminică, 19 ianuarie 2014, 2:15)

    /./ [utilizator]

    Eu intreb acum , ce pret va avea acea cale ferata, pt ca dc costa cateva miliarde pe care o sa le platim peste 5, 10 ani eu nu vreau sa platesc asa ceva, pur si simplu nu am nevoie.Sa plateasca USL-ul dar nu tara pt hotia lor.In plus acea ruta e finantata de UE, parca din 2020 in colo, de ce oare vor sa o faca ei chiar acum , cu chinezii???Ca de aici iasa spaga???Oricum UE o sa zica pas, vreau sa vad ce o sa zica comunistii de USL, dc voi nu mai vreti in UE s-au putea sa mergeti cu totii in curand in mormant.
  • +1 (1 vot)    
    Propaganda (Duminică, 19 ianuarie 2014, 9:11)

    titirica [utilizator]

    Vom face, vom proiecta, vom avea...

    Se apropie alegerile si nu mai e bun simt in declaratiile de intentii...

    Clar saptamana viitoare se va vorbi despre alte investitii de miliarde. Si vor veni toti parlamentarii care voteaza ca oile sa ne spune ce planuri marete sunt cand ei nu citesc nici titlul la proiecte...

    Sa ne ferim de demagogia ieftina in perioada urmatoare
  • +1 (1 vot)    
    Da de ce? (Duminică, 19 ianuarie 2014, 10:39)

    AMM [utilizator]

    Da de ce cu chinezii si nu cu trenul proiect Electroputere? Acum cu chinezii aveti si bani petru modificarea structurii? Sau omisioanel;e chinezor sunt substantiale ? ( ca doar au de unde ......... )
  • +1 (1 vot)    
    Trenule, masina mica (Duminică, 19 ianuarie 2014, 11:00)

    Marius2345 [utilizator]

    Am inteles, il facem pe ala de mare viteza pe repede inainte.
    Da' intrebarea este, ce facem cu cel de mica viteza, ca ala ne omoara (timpul, si nu numai)????
  • -1 (1 vot)    
    Eu nu m-as urca (Luni, 20 ianuarie 2014, 7:29)

    John M. [utilizator]

    intr-un tren TGV din Romania. Se stie de ce. Multa lume n-o va face.
    Asa ca, nauca doamna ministru, n-ai putea mata sa le faci pe astea pe care le avem azi sa mearga cu 90 in loc de 40 km/ora?! Ne-am multumi si cu atat...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri