Privatizarea tacuta a sistemului public de sanatate

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 16 ianuarie 2014, 17:28 Actualitate | Esenţial

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Eugen Nicolaescu este un ministru al Sanatatii mult mai abil decat cred multi. Mai intai ne-a inundat urechile cu mesaje despre reformele sale radicale. Bineinteles ca multe dintre ele nu au fost puse in practica. Nici nu ar fi avut cum, caci radicalitatea lor l-ar fi demis rapid. Apoi a promis termene peste termene pentru publicarea unor legi foarte importante. Fie le-a ratat cu lejeritate, fie ne-a aratat niste ciorne.

In sfarsit, a publicat un proiect mai consistent dar doar cu o zi inainte de Craciun. Efectul obtinut: ne-a hartuit, ne-a obosit, ne-a epuizat. Iar oamenii obositi nu prea mai sunt atenti. Aceasta este momentul perfect pentru o lovitura foarte importanta.


PLANUL MINISTERULUI SANATATII
  • Ministerul Sanatatii va redirectiona catre policlinicile private aproape jumatate din pacientii care astazi se trateaza in spitalele de stat.
  • Sefii consiliilor judetene si primarii vor putea decide dupa bunul plac catre care policlinica se vor indrepta banii publici ai judetului.
  • Un sfert din bugetul total dedicat astazi spitalelor de stat va ajunge la policlinici. Finantarea acestora va creste in urmatorii trei ani.
  • Cele mai multe spitale mici se vor inchide sau reorganiza.
Reforma Nicolaescu va duce incet-incet la privatizarea unei parti semnificative a sistemului public de sanatate. O buna parte a banilor dintr-un rezervor financiar urias, alimentat de cetatenii romani si administrat de catre politicienii care conduc statul, vor fi indreptati catre diferite entitati private active in sistemul medical romanesc.

Pe langa cincimea paturilor din spitalele de stat care vor deveni private incepand cu acest an, Ministerul Sanatatii va redirectiona aproape jumatate dintre pacientii care astazi se trateaza in spitalele de stat catre policlinici si cabinetele medicale (in ambulatoriu, cum ii spun specialistii).

BANI MULTI!

“Principiul este ca banii se vor duce de la spitale inspre ambulatorii”, spun oficialii Ministerului Sanatatii implicati in scrierea reformei Nicolaescu. Ce sunt ambulatoriile in Romania? 96% din policlinicile din Romania sunt private si 90% din cabinetele medicilor specialisti sunt tot private (sursa: Institutul National de Statistica).

Catre acest segment vor fi redirectionati 10% dintre pacientii romani in 2014, urmand ca procentul sa creasca pana la 40% in 2016, conform declaratiilor repetate ale mai multor oficiali ai Ministerului Sanatatii.

Incepand cu 2015, fluxul de bani care va fi eliberat prin stoparea internarilor nejustificate facute de spitale se vor putea redirectiona catre ambulatorii. Despre cati bani e vorba? Multi. Surse oficiale ne-au confirmat ca pentru 15-25% din cazurile internate in spitale nu se justifica internarea.

Este aceeasi cifra cu cea avansata in octombrie 2013 de secretarul de stat Adrian Pana, principalul comunicator al reformei Nicolaescu: “o cota de 25% din bugetul alocat spitalelor este utilizata pentru servicii care pot fi efectuate fara nicio problema in ambulatoriu de specialitate sau in spitalizare de zi”. 

Procesul este deja in curs de desfasurare. In legea Sanatatii se va introduce un nou capitol, dedicat special “Asistentei Medicale Ambulatorie”. Statul a marit finantarea acestui sector in acest an si va continua sa o faca si in perioada urmatoare. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate se pregateste sa incheie cu spitalele contracte pentru un numar mai mic de pacienti decat anul trecut.

Va fi introdus si mecanismul validarii cazurilor pe criterii de internare. Medicul va trebui sa respecte un set de criterii pentru a putea interna un pacient in spital. Daca nu le va respecta, atunci spitalul nu va primi bani de la CNAS pentru acel pacient. In plus, spitalele vor mai putea face internari doar prin urgenta sau prin programarile de pe listele de asteptare.

Desigur, admit oficialii din Sanatate, “la inceput nu toti medicii vor respecta aceste criterii”. Dar “daca scriem normele cum trebuie, atunci vom putea redirectiona pacientii spre policlinici”, confirma un inalt oficial.

SPITALELE MICI SE VOR INCHIDE

Finantarea spitalelor va scadea si implicit unele spitale, in special cele mici, nu vor mai fi viabile. In cuvintele unui oficial din Ministerul Sanatatii, “spitalele cele mai mici vor fi remodelate”.

Tradus: vor exista spitale care vor da faliment si fie se vor inchide, fie se vor reorganiza. Va amintiti uriasul scandal din aprilie 2011, atunci cand guvernul Boc incerca sa inchida mai multe spitale? Ei bine, tot acolo se va ajunge, doar ca mai lent si mai pe tacute.

BUCURIA BARONILOR LOCALI

Cum functioneaza mecanismul prin care policlinicile primesc bani din fondurile CNAS? La nivelul fiecarui judet se stabileste o suma maxima care poate fi platita catre policlinicile din regiune. O comisie judeteana stabileste numarul consultatiilor care vor fi decontate de CNAS pentru fiecare policlinica privata in parte.

Acest numar este stabilit in functie de numarul medicilor specialisti pe care fiecare policlinica ii are. Vor fi avantajate lanturile mari de policlinici private, in special cele care au deja multi medici specialisti angajati.

Consultatiile care vor depasi numarul maxim alocat de catre comisia judeteana vor fi platite integral de catre pacienti. Aceasta posibilitate este prevazuta deja in proiectul de lege publicat de Ministerul Sanatatii (articolul 134).

Consiliile judetene si locale vor putea finanta policlinicile (de stat sau private), inclusiv prin “punerea la dispozitie a spatiilor” necesare functionarii (articolul 130). Totul ar trebui sa se intample, scrie in proiectul de lege al Ministerului Sanatatii, “conform unor criterii obiective si transparente aprobate prin hotarare a consiliului local”.

Practic baronii locali vor putea decide dupa bunul plac catre care policlinica (privata sau de stat) va indrepta banii publici ai judetului.

In aceste situatii, politicul va capata un ascendent considerabil asupra privatului din Sanatate, fiind create conditiile perfecte pentru o legatura murdara de tipul: “eu iti finantez campania electorala si, dupa ce castigi Primaria, nu dai banii cetatenilor concurentului, ci mie”. Mecanismul functioneaza deja si a fost semnalat din octombrie 2013, cand presedintele celei mai mari retele de clinici private din Romania spunea ca “decontarile statului catre spitalele private sunt bazate pe un partizanat evident”.

De fapt aceasta este cea mai mare problema a reformei Nicolaescu: lipsa unor mecanisme clare de control a circuitului banilor in sistem si intarirea legaturilor murdare dintre politicieni si interesele private. Daca legea va trece in aceasta forma, rudele de gradul 1, 2 si 3 ale primarilor sau sefilor de consilii judetene ar face bine sa-si deschida urgent o policlinica sau un cabinet medical. Oportunitatea e grasa.  

Intarirea rolului medicinei private poate avea efecte benefice asupra unui sistem medical guvernat prin minciuna, pe spinarea pacientilor. Dar, in lipsa unor reguli clare si a unui control ferm, principiul concurentei, care ar duce la aparitia unor servicii medicale mai bune, se va transforma dupa bunul plac al boierilor politici care conduc Romania.





















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

16090 vizualizari

  • +21 (21 voturi)    
    daca tot ajung banii la privat (Joi, 16 ianuarie 2014, 17:38)

    clarice [utilizator]

    Baronii o vor pune de o afacere grasa,isi vor construi policlinici private catre care vor varsa banii de la bugetul local.
    Si uite asa clientela privata e sustinuta cu bani de la buget si ce e mai important va fi LEGAL.
    De fapt pe romaneste vor spala bani.
    • +5 (7 voturi)    
      Baronii au pus de mult de o afacere grasa (Joi, 16 ianuarie 2014, 23:48)

      kasandra [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Ştiţi câte clinici şi cabinete private au fost construite/modernizate/dotate cu fonduri europene nerambursabile cu ceva ani în urmă?
      Doamna Udrea stie sigur cate au fost prin ProgramulOperaţional Regional.
      Dar nu numai prin POR s-au finanţat cabinete medicale şi clinici private, ci şi prin alte programe. Aţi auzit de măsura 312 din PNDR?

      Credeţi că asemenea "investiţii" pot fi lasate să sucombe în lipsă de muşterii solvabili? Ce dacă este criză şi pacienţii nu au bani de asigurări private şi abonamente medicale, se rup fonduri de la spitalele publice.

      Asta este o afaceri transpartinică pe care jurnaliştii nu o investighează.
      O groază de bani europeni investiţi în afaceri medicale private care acum ţipă după bani. Deci, vin bani din bugetul public de sănătate. Şi proştii înalţă imnuri talentului antreprenorial şi medicinii private....
      Aşa se fac averile, pe spinarea tâmpiţilor cărora li se serveşte public balamucul şi circul politic zilnic. În spatele cortinei însă, afacerile transpartinice merg.
      • +2 (2 voturi)    
        Cam...neinformat dl.Mixich! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 11:14)

        GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui kasandra

        Aveti perfecta dreptate : reteaua de policlinici si spitale private de partid si de stat s-a format deja! (Aici pot spune ca dl. Mixich s-a dovedit cam naiv sau...neinformat). Mai mult, reteaua actioneaza la vedere, uneori chiar in sedii puse la dispozitie de partid! Vreti exemple? Vezi Constanta! Unde credeti ca se afla o policlinica privata (actionar o casuta postala dintr-un spatiu exotic) foarte cunoscuta (care mai e si sponsor pe fata al USL!)? Intr-un sediu al...PSD Constanta!
    • -2 (2 voturi)    
      eu nu mai inteleg... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 11:51)

      lol [anonim] i-a raspuns lui clarice

      1. nu inteleg daca autorul articolului este un om de stanga sau de dreapta, daca sistemul de sanatate e mai bine sa fie mai degraba privat sau de stat. Impresia este ca indiferent daca e de stat sau privat, este rau ca este facut de USL
      2. ok, banii se dau proportional cu numarul de specialisti si sunt avantajate clinicile mari. ...daca nu in functie de specialisti, in functie de ce trebui impartiti banii, numarul de ferestre? numarul de doctori afiliati opozitiei actualei puteri? nu prea inteleg critica aceasta. Poate intradevar ar fi fost o idee ca banii sa fie acordati proportional cu numarul de pacienti, dar atunci s-ar fi inventat pacienti, oricum, as fi vrut sa vad si solutia autorului la greseala facuta de minister, pentru a le compara.
      3. banii sunt dati prin criterii transparente stabilite de consiliul local, adica de baronii locali. Bun, daca baronii sunt consiliul, cine de la nivel local este autoriatatea nepatata care trebuie sa imparta banii, nu exista? hai sa scriem in articol cum ar trebui ea inventata. ...sau sa se decida central totusi? caci parca toata lumea(cand era la putere) voia descentralizare (probabil cu banii in buzunarele unora respectiv ai celorlalti)?

      Habar nu am despre cum trebuie abordata problema in sanatate, stiu doar ca sistemul actual este dezastruos si trebuie facut ceva, dar in romania, intotdeauna, inainte sa se apuce cineva sa faca ceva, zece critica. Indiferent daca e vorba de Basescu sau Ponta, USL, PDL, nimeni nu zice faceti si mai corectam daca nu merge, toti zic ca orice e gresit din start si asa ramanem cu ce avem. Poate ca articolul de fata nu merita comentariul acesta, poate ca are un sambure de adevar care mie imi scapa, dar cineva in Romania trebui sa se trezeasca si sa spuna la un moment dat, stati mai, uite, asta a facut un lucru bun, hai sa-l ajutam chiar daca nu e de-al nostru.
      • 0 (0 voturi)    
        O tentativă de răspuns (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:28)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui lol

        2. Poate în funcție de numărul și complexitatea cazurilor rezolvate?
        3. Mă tem că nu transparența este acuzată aici. Deocamdată, judecând după duplicitatea celor care dețin puterea, sunt puține indicii că transparența și profesionismul vor caracteriza gestionarea fondurilor.
        1. Simpatiile autorului pentru o orientare politică sau alta ar trebui să aibă mai puțină importanță. Până la USL, e vorba în primul rând de dl. ministru, ale cărui promisiuni și termene de îndeplinire ale lor s-au dovedit ficțiune. Asocierea acestora cu regimul imoral al USL nu este decât cireașa pe colivă.
  • +16 (16 voturi)    
    Intermediere (Joi, 16 ianuarie 2014, 17:41)

    cosminos [anonim]

    Statul va fi doar un intermediar inutil și va corupe și medicina privată.

    DE CE nu pot să mă duc să îmi aleg eu spitalul privat unde să mă tratez?
    • +3 (7 voturi)    
      alege-ti-l (Joi, 16 ianuarie 2014, 17:56)

      chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui cosminos

      cu banii jos. daca e sa ducem ideea pina la capat.
      • +6 (6 voturi)    
        Cu banii jos bos (Joi, 16 ianuarie 2014, 18:03)

        bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

        Da nu mai dai un leu la stat, si iti primesti inapoi tot ce ai dat pana acu si n-ai folosit, altfel e teapa.
      • +8 (8 voturi)    
        Desigur (Joi, 16 ianuarie 2014, 18:08)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

        Insa statul sa nu mai ceara bani de asigurare (atat de la angajati, cat si de la angajatori).
      • +5 (5 voturi)    
        Mecanismul de plata (Joi, 16 ianuarie 2014, 18:25)

        ii [anonim] i-a raspuns lui chiuariu

        Omul se duce la care medic/circa privata doreste si se identifica cu cardul de sanatate. Medicul este platit pentru aceasta vizita de stat sau acest corp nou care se creeaza nu de pacient. Plata se face prin mijloace electronice nu prin ore de stat in picioare.
        Numarul de vizite se stabileste de jos in sus(oamenii ducandu-se la cabinet, se incurajeaza si concurenta in randul medicilor) nu de sus in jos (dictat de consilii judetene) care binenteles ca e o potlogarie/coruptie crasa.
        Potential, oamenii sunt tratati mai repede la 10 cabinete decat sa stea la rand pentru un spital. Spitalul trebuie sa se ocupe de cazuri grave si de urgente.
      • +2 (2 voturi)    
        eu pun banii jos (Vineri, 17 ianuarie 2014, 8:29)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

        si o fac luna de luna. Iar in schimb nu primesc NIMIC.
    • 0 (0 voturi)    
      Simplu! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 11:34)

      Sandman [utilizator] i-a raspuns lui cosminos

      Pana si spitalele private sunt manjite! Eu stiu...
  • +10 (12 voturi)    
    gogosi (Joi, 16 ianuarie 2014, 17:51)

    chiuariu [utilizator]

    pica pe motiv de neconstitutionalitate. de fapt, nimc nu e mai nociv decit privatul ales si hranit din bani publici.
  • +2 (8 voturi)    
    directia este buna (Joi, 16 ianuarie 2014, 18:30)

    mucenic [utilizator]

    O administrare private este mult mai eficienta decat una de stat. Asta este problema actuala in SUA. Guvernul trebuie sa aiba grija de starea generala a populatiei (epidemii, malnutritie, etc) restul tranzactiei trebuie sa fie intre bolnav si doctor. Cand statul decide cat trebuie platit un doctor asta este fundamental gresit. Un doctor pentru aceeasi boala poate lua un pret diferit (in principiu mai putin) daca bolnavul nu poate plati. As fi putut sa-mi iau un Mercedes pentru operatii gratuite facute in NYC intr-un an: un medic prin vocatie nu poate refuza o adevarata urgenta. Cazurile care nu sant urgente si nu pot plati sant tratate la spitale de stat incadrate cu rezidenti doctori si interni, affiliate cu centre universitare si supravegheate de doctori universitari.
    • +5 (5 voturi)    
      te inseli... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 9:12)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui mucenic

      Cauta Sicko al lui Michael Moore. Cind serviciile "private" nu au contapondere in cele de stat si astfel devin obligatorii isi pierd valentele positive. Sitemul functioneaza in Europa tocmai fiindca exista un system de stat performant. Important e sa reducem coruptia. Nu putem sau nu vrem sa facem asta. Sintem insa mesteri in a aarunca copilul odata cu apa murdara din albie!
      • -1 (1 vot)    
        nu (Vineri, 17 ianuarie 2014, 10:05)

        xhr [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

        Aici tu te înşeli.

        În "Sicko" nu e vorba de sistemul privat de sănătate, ci de sistemul de asigurări privat, care, în anumite condiţii, poate să refuze plata unei operaţii. E şi un caz în film când un individ şi-a tăiat două degete cu un fierăstrău şi, nevând o asigurare care să-i acopere o astfel de intervenţie, doctorii i-au zis că îl costă o sumă de bani pentru a i se pune la loc un deget şi o altă sumă de bani pentru celălalt deget, iar omul nu avea bani decât pentru unul şi trebuia să aleagă ce deget i se pune înapoi.

        În România sistemul public de sănătate efectiv nu merge pentru că nu sunt bani. Nefiind bani, nu poţi pretinde o anumită calitate a serviciului, ceea ce e greşit. Singura metodă e să se facă o privatizare parţială a sistemului, însă e extrem de important ca această privatizare să se facă bine, astfel încât să fie servicii calitativ mai bune.
        • 0 (0 voturi)    
          Privatizarea... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:36)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui xhr

          ...nu va rezolva problema banilor.
          Asta o recunoaște și dl. ministru, care anul trecut tuna împotriva clinicilor private.

          Ceea ce propune dumnealui acum este aruncarea pisicii în alte curți, politică de bază a actualului guvern, în contradicție cu promisiunile electorale. Prin urmare, nu văd nici un motiv ca această politică să fie implementată de dl. Nicolăescu & co.
  • +5 (7 voturi)    
    De fapt...... (Joi, 16 ianuarie 2014, 18:40)

    CetateanulRoman [anonim]

    asa incearca sa ne forteze sa trecem la "privati". Tot incearca de citiva ani sa ne convinga sa "alegem" pensile private, sanatatea la privati, invatamintul privat, etc. Cam toate aceste domenii "private" frizeaza catastrofa... Asa ca se dau legi care ne forteaza sa mergem in directia aia dupa ce in pralabil sectorul de stat respective este adus in colaps si derizoriu. Toata manevra este facuta numai si numai pentru bani - bani publici ce sint fortati sa umfle buzi=unare private. Bani care sint obtinuti din taxe din ce in ce mai mari. Iar privatii vor avea servicii din ce in ce mai scumpe. Apoi si mai putine. Si de o calitate cel putin indoielnica. Treptat serviciile normale vor devenii "premium", "de luxe", "platinum", etc. Au trecut 20 de ani si nu am invatat nimic. Si tot pierdem din ceea ce mergea de bine de rau fara sa cistigam mare lucru.
    "traim vremuri in care totul se darima fara sa punem nimic in loc" Rosetti (sper ca e correct citatul)
  • +5 (5 voturi)    
    De ce nu au vrut uslasi o lege a sanatatii (Joi, 16 ianuarie 2014, 19:45)

    ty [utilizator]

    E mai profitabil fara lege.
    • +3 (3 voturi)    
      sa faca legea lor MAFIOTA (Joi, 16 ianuarie 2014, 20:53)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui ty

      uslasii au blocat toate legile de reforma, pentru a le face ei mai apoi, in favoarea mafiotilor care ii finanteaza si a opbtine petru ei spagi imense. de zeci de milioane nu doar de cateva de mii cum mai apuca un portocaliu!
  • +4 (4 voturi)    
    minciuni,minciuni....... (Joi, 16 ianuarie 2014, 20:19)

    silvia [anonim]

    As vrea sa stiu si eu cand va intra in vigoare acea lista cu medicamente noi pentru bolnavii de cancer si nu numai, promisa de anul trecut (in luna iulie 2013 apoi amanata pentru ianuarie 2014} iar acum nu se mai stie nimic.
  • -2 (6 voturi)    
    Partea cu politicul este trasa de par. (Joi, 16 ianuarie 2014, 20:33)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Daca se vrea o privatizare pe tacute, este excelent, privatizarea era necesara. Acum sa vedem de ce spun ca este trasa de par partea cu implicarea politicului: pai avem antecedente, cabinetele stomatologice, farmaciile, cabinetele medicilor de familie. Sunt aceste categorii aservite politicului? Nu! Poate au fost la inceput unele, dar pe masura ce primesc bani isi iau sedii, si le fac frumoase, nu mai se baga aceasta categorie in laturi (amestec cu politicieni)! Acelasi lucru sper sa se intample si in cazul spitalelor/policlinicilor private.
    Tot de la antecedent: sunt multumiti asiguratii de serviciile entitatilor private din sanatate? Foarte multumiti, nu multumiti!
    • +2 (4 voturi)    
      Serios? (Vineri, 17 ianuarie 2014, 9:14)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      eu platesc o gramada de asigurari si nu sint multumit de loc. Am schimbat si folosesc mai multe companii de asigurari si nu sint multumit de nici una. Scopul lor principal e sa faca bani - sa maximizeze profitul pe asigurat. Atit.
      • -1 (3 voturi)    
        Cred ca este vorba de o neintelegere. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 12:30)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

        Eu vorbeam de multumire/nemultumire fata de serviciile de sanatate PRIVATE din sistemul de sanatate al nostru, in genere ar fi vorba despre medicii de familie. Tu ce-ai inteles? Eu ziceam ca medicii de familie nu au posturi in functie de bunul plac al Consiliilor Judetene, cum se insinueaza in articol. Tu ai citit articolul, comentezi la articol sau la comentariu? Comentariul l-ai citit, sau pur si simpul tu, in general, esti impotriva?
    • 0 (0 voturi)    
      Sună puțin utopic... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:41)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      ...a crede că se iese atât de ușor din sistem.
      De fapt, tocmai de aici vin și criticile aduse pseudo-reformei: prin noile proiecte acte normative aceasta țintește păstrarea relației de subordonare a mediului de afaceri și a serviciilor de stat către politic.
  • 0 (4 voturi)    
    Pro privatizare (Joi, 16 ianuarie 2014, 21:39)

    ion [anonim]

    Privatizarea nu poate aduce ceva mai rau. Mai rau de atat nu se poate! Urasc asa de mult acest sistem incat imi risc viata, nici macar nu mai am asigurare medicala!
    • +3 (3 voturi)    
      intotdeauna se poate mai rau (Vineri, 17 ianuarie 2014, 8:30)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Stii ce e mai rau decit un monopol de stat?
      un monopol privat.
      Iar mai rau decit un monopol privat e un monopol politic.
    • +3 (3 voturi)    
      e gresit sa gindesti asa! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 9:20)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui ion

      asa au ajuns si nemernicii astia la putere cu "mai rau nu se poate" si uite ca se poate......mult mai rau. Sint mai buni studentii de la "private"? Nu iei teapa la service-urile auto private? Nu ai problem cind vrei sa obtii o despagubire pe RCA sau CASCO? Nu fac tot felul de porcarii producatorii privati de produse alimentare? Privat inseamna doar ca unul sau mai multi indivizi vor face bani pretinzind ca ofera servicii/produse intr-un domeniu. Restul sint povesti
  • +4 (4 voturi)    
    Pervertirea sintagmelor (Vineri, 17 ianuarie 2014, 6:55)

    Mih [anonim]

    "Sistem de sanatate privat" ar trebui sa fie unul in care sa existe exclusiv trei parteneri: medic, pacient, casa de asigurari si in care pacientul sa aiba libertatea de a-si alege si casa de asigurari si medicul. Intr-un sistem privat REAL, NU au ce cauta bani de la buget, imixtiunea statului si factorul politic.
    Ceea ce spune USL (prin "liberalul" Nicolescu & Co) ca este "privat"/"privatizare", este o mistificare.
    Asa cum s-a intamplat cu "democratia originala", care NU e democratie reala, "capitalismul salbatic/de cumetrie", care NU este capitalism, sau cu aceia care isi spun "oamenii de afaceri", dar sunt mafioti, interlopi, penali.
  • 0 (0 voturi)    
    accesul la bani (Vineri, 17 ianuarie 2014, 10:26)

    Aurel [anonim]

    Casa de asigurari trebuie sa deconteze direct medicilor si policlinicilor serviciile oferite clientilor si nu sa lase banii la didpozitia unor terti.
    Banii sunt ai asiguratilor si nu trebuie lasai la dispozitia persoanelor politice
  • 0 (0 voturi)    
    Management pe genunchi. (Vineri, 17 ianuarie 2014, 11:37)

    Sandman [utilizator]

    Ca de altfel medicina la noi, buget sau privat, e aceeasi mizerie. De 14 ani simt acest adevar!
  • 0 (0 voturi)    
    Excrocheria tip Nicolaescu (Vineri, 17 ianuarie 2014, 12:07)

    Alistar44 [utilizator]

    Are o justificare : - Dacă nu ar fi excros, - ar fi şutat imediat din haita USL , ca un lup care nu atacă oile.
  • 0 (0 voturi)    
    privatizare ? (Vineri, 17 ianuarie 2014, 12:08)

    Caraboi Liviu Nicolae [anonim]

    Sunt medic de familie , in mediu rural , cred cu tarie in sustinerea financiara a sistemului medical privat , care ofera servicii medicale de mai buna calitate si negrevate de interese nemedicale(spaga la angajare , servicii de laborator sau de tip spalatorie / catering) , ca sa le spun asa . Poate si policlinicile de stat vor reusi sa se privatizeze , sa arate si sa se comporte fata de client asa cum fac policlinicile private . Despre abuzuri ? Corpurile de control ale DSP SI CAS au motive temeinice de control la sange . Cat despre imbogatirea investitorilor (baroni , cum le spuneti dumneavoastra) , e timpul ca cei care investesc in ceva sa aiba si profit impozabil , nu doar cei numiti pe criterii de tot felul sa castige sume niciodata impozitate ! In rest , tot respectul si consideratia pentru subiectele tratate in articol .
  • 0 (0 voturi)    
    Cam offtopic....dar nu prea... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 12:12)

    L [anonim]

    Cu toate privatizarile si rasprivatizarile, tot evul mediu scrie pe noi. Chiar pe nimeni nu mai deranjeaza faptul ca este atat de dificil sa donazi sange? Toata lumea se plange ca in Romania nu se doneaza sange, ca suntem tara cu cei mai putin donatori, din UE cel putin, dar pentru a dona sange exista, cel putin in Bucuresti, un singur centru, unde se sta la coada si se asteapata si iar se asteapta, in loc sa se faca orice posibil, sa te sprijine sa donezi sange; nu poti merge macar la o policinica privata sa donezi sange acolo, dar restul analizelor le poti face acolo......
    Chiar nimeni nu e deranjat de treaba asta?!
  • -1 (1 vot)    
    Sistemul de sanatate (Vineri, 17 ianuarie 2014, 18:54)

    tzepes [utilizator]

    Dupa comentarii se vede ca sunteti parerologi ! Mai bine folositi-va timpul cu...familia !
    • 0 (0 voturi)    
      Din păcate... (Vineri, 17 ianuarie 2014, 21:48)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui tzepes

      ...și aici e vorba despre familie. Și despre relația ei cu "famiglia". De aceea, exprimarea părerilor îmi pare îndreptățită. Cel puțin la est de Grecia. Poate mai puțin în societățile cu ochii mijiți, fie de la votcă, fie de la razele răsăritului filtrate prin lentila grijulie a Partidului.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi