FOTO Marcajele unduitoare de pe DN 76 Oradea-Beius

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 14 ianuarie 2014, 20:28 Actualitate | Esenţial

Marcajele unduitoare de pe DN 76
Foto: Bihorel.ro
Drumul National 76 Oradea - Beius a intrat intr-un program de reabilitare pe o distanta de aproape 51 de kilometri, un proiect ce costa peste 35 de milioane de euro. Compania care a castigat licitatia a inceput sa lucreze, iar primele semnalizari temporare au aparut in luna decembrie. Cu toate acestea, presa locala semnaleaza ca marcajele temporare au fost trasate intr-un mod mai degraba dezordonat, "ba chiar in zig-zag pe alocuri".

Contractul pentru reabilitarea celor 50,73 km din DN 76 Oradea -Beius are o valoare de 161.037.987,16 lei (fara TVA) si a fost castigat prin licitatie deschisa de asocierea formata din trei firme CCF Drumuri si Poduri Timisoara SRL, impreuna cu CO.GE.FA S.p.A si S.IM.CO SRL.

Desi licitatia a fost atribuita inca de vara trecuta, lucrarile au inceput cu mare intarziere.

Publicatia locala Bihorel informeaza ca primele marcaje temporare pentru lucrarile ce vor urma au inceput sa fie trasate in luna decembrie.

"Zilele trecute [n.r. - decembrie], Doreii din dotarea firmei CCF Timisoara, castigatoarea licitatiei pentru reabilitarea acestei sosele, au facut marcajele rutiere temporare pe drum, de la iesirea din Oradea.

Si au facut-o intr-un mare stil! Liniile care ar trebui sa fie drepte sunt mai mult curbe, ba chiar in zig-zag pe alocuri. Mai mult, unde a fost cazul, marcajul evita cu eleganta gropile de pe drum!", scrie Bihorel.ro








Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10188 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    pai, na... :))))))))))) (Marţi, 14 ianuarie 2014, 20:44)

    Codruta N [utilizator]

    Bihorul de judetul unde se face "palinca de Bihor" si... naaaa.... era frig in decembrie :)))))))))))))
    • 0 (0 voturi)    
      Bautura ca bautura, dar de vopsea ce spuneti? (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 20:44)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Pare a fix cea cu care se vopsesc bancile in parcurile de la tara, si nu una rutiera. Pana la primavara se duce, bucuria contractantului care va trebui saracul sa o puna din nou - desigur pe alti bani, cu o manopera de 5-6 ori cat materialul. Ca trebuie sa manance si gura lui o palinca cinstita.
  • +13 (13 voturi)    
    Pamantul are masa (Marţi, 14 ianuarie 2014, 20:48)

    Porcurorul General [utilizator]

    Pamamntul are masa astfel deformeaza timpul si spatiul. Chestiunea este demonstrata practic, asa ca ce mai vreti?!?
    • +5 (5 voturi)    
      in afara de masa (Marţi, 14 ianuarie 2014, 21:25)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      are si volum. si nu e mic. si cu 40% din volumul ala nu-i de gluma. chiar ca deformeaza timp, spatiu... orice.
      • +1 (1 vot)    
        nu-i chiar asa (Marţi, 14 ianuarie 2014, 22:51)

        was [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        Volumul se datoreste spatiului pe care masa o deformeaza. Si asta nu se va schimba cu timpul (doar daca nu cumva timpul va fi tot deformat).
        Hai ca se poate!
      • +2 (2 voturi)    
        Palinca de Bihor (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 7:46)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        In judetul Bihor, dace e doar 40 de grade atunci e febra, nu palinca.
  • +2 (2 voturi)    
    care drum? (Marţi, 14 ianuarie 2014, 22:42)

    cchris [utilizator]

    Ce mai conteaza cum au pictat gropile? Ala nu mai e drum de circa 10 ani. De obicei Bihorul are dreptul doar sa cotizeze la buget, nu sa si primeasca bani inapoi. Cu banii de jante si suspensii distruse de soferi pe drumul ala se putea face probabil autostrada.

    E cel mai tare drum pe care am condus vreodata: E cu vibromasaj si adrenalina. Drumul e bun cat sa mergi cu 30-40, mergi totusi cu 60-80 tinandu-te bine de volan si fiind foarte atent la capcane. Masina tzopaie si se scutura din toate incheieturile si in toate directiile posibile, copiii dorm totusi bine in spate (asimileaza scuturaturile cu leganatul), cand in oglinda vezi inca 3 "binsheni" suparati ca le-ai stricat bucuria. Mergi prea incet. Evident, te depasesc doar pe linie continua, e traditie in zona.

    Deci liniutele cele nou pictate arata ca se poate depasi si descriu traiectoria optima a masinii in depasire. :))
    • 0 (0 voturi)    
      Finantare europeana (Joi, 16 ianuarie 2014, 10:24)

      StoicaAdrian [anonim] i-a raspuns lui cchris

      Salut
      Probabil ca va dura ceva, dar cand va fi gata, va arata bine. Asta pentru ca s-a depus proiectul pe fonduri UE, mai greu de subtilizat.
      Iata stirea
      În data de 04.12.2013 Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional „Transport” (AM POST) 2007-2013 a transmis la Comisia Europeană, spre evaluare, cererea de finanţare pentru proiectul major „Reabilitare DN76 (E79) Deva - Oradea”.

      Ulterior transmiterii, Comisia Europeană va evalua şi aproba cererea de finanţare conform prevederilor Art. 39-41 din Regulamentul CE nr.1083/2006.

      Obiectivul principal al proiectului constă în supervizarea și execuția unor lucrări de reabilitare a unui drum național în zona de vest a României (încadrat pe rețeaua drumurilor europene) în lungime de 171,6 km și reabilitarea a 44 de poduri si pasaje care sa permită transportul de marfuri și pasageri, ca parte integrantă din dezvoltarea economică totală în Romania și, prin urmare, dezvoltarea economică totală în cadrul Europei. Pentru participantii la trafic, aceste obiective includ imbunătățirea performanței coridorului de drum prin mărirea vitezei de deplasare, prin reducerea costurilor de exploatare, a numărului de accidente și prin îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei.

      Obiectivele proiectului care se doresc a fi atinse sunt în stransă convergență cu:

      - Reabilitarea a 171,6 km de drum național între doua municipii reședință de județ (Deva și Oradea)
      - Fluidizarea traficului și reducerea, până în anul 2015, a timpului de călătorie între Deva și Oradea cu cca. 25 de minute (pentru turisme)
      - Reducerea, până în anul 2015, a costurilor de operare a vehiculelor pe DN 76 cu 25.995.000 euro – prin reabilitarea acestui drum, şoferii vor economisi timp/ energie şi vor reduce cheltuielile cu combustibilul şi cheltuielile de întreţinere auto;
      - Reducerea numărului de accidente pe sectorul DN76 (E79) Deva-Oradea cu 12 %
      - Facilitarea cooperării inter-regionale, dobândirea de investiţii interne şi externe, creşterea întreprind
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Marţi, 14 ianuarie 2014, 23:57)

    I [utilizator]

    liniile sunt bune, drumul trebuie mutat.
    • +2 (2 voturi)    
      sshhhhht (Miercuri, 15 ianuarie 2014, 15:14)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui I

      Rog editorii sa stearga mesajul parinte. Exista pericolul ca primarul sa preia ideea si sa aloce 10 milioane de euro pentru mutarea drumului!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică