Daniel Funeriu: Revolutia parintilor. Schimbarea poate veni doar de jos in sus, pentru ca sus sunt prea putini care sa aiba curajul sa duca lupta cea dreapta

de RH     HotNews.ro
Joi, 9 ianuarie 2014, 13:20 Actualitate | Esenţial

Daniel Funeriu
Foto: HotNews.ro
"Felicit parintele curajos care a facut publica inregistrarea care este acum pe toate televiziunile. Cred ca e important in acest moment sa existe o solidaritate intre cei care isi dau seama ca aceste practici il pervertesc, in primul rand, pe copilul lor. Eu inca mai astept o revolutie a parintilor. Schimbarea poate veni doar de jos in sus, pentru ca sus sunt prea putini care sa aiba curajul sa duca lupta cea dreapta", scrie Daniel Funeriu pe blogul sau. Fostul ministru al Educatiei, actual consilier al lui Traian Basescu, scrie si despre practicile "mizerabile" din scoli: de la inscrierea arbitrara in scoli si gradinite pana la meditatii si fondul clasei.

Postarea integrala de pe blogul lui Daniel Funeriu:

Într-un an (2013) în care mulți au remarcat o „trezire” a spiritului civic m-am întrebat adesea „oare când vor face și părinții o revoluție”? Răspunsul părea să fie „niciodată”, dintr-un motiv simplu: presiunea subtilă și șantajul moral exercitat de unii dascăli (de obicei bine înfipți în sindicat) asupra lor. Nu ca grup, ci individual. Mulți părinți spuneau „dacă fac eu scandal, o să dea note mai mici copilului meu”. Și o tăcere de plumb se așternea asupra practicilor mizerabile din școli. Se vor schimba lucrurile acum?

Care este „lanțul slăbiciunilor”?

  •     Lucrurile încep de la înscrierea la școală și la grădiniță: până am introdus procedura electronică în 2012 totul era arbitrar. Dacă o școală era căutată șansa la înscriere era direct proporțională cu șpaga. La grădiniță era dezastru: locuri insuficiente, deci intrarea pe bază de șpagă. Acum sistemul de înscriere electronică este „virusat” de zecile de vize de flotant ilegale pe care nu le verifică nimeni (asta e treaba poliției) și nu le denunță niciun părinte.
  •     Imediat intrați în școală, părinților li se cere să cotizeze la: „fondul clasei”, „fondul școlii”, bani de curățenie, caiete/rechizite, evident cumpărate de la o anume sursă, clar indicată.
  •     Se continuă cu concursuri și paraconcursuri (nu mă refer aici la olimpiade), toate, evident plătite. Și inutile. Părinții însă, pe principiul „nu-mi pot lăsa copilul să fie singurul care să nu participe la concurs” cotizează, află că odrasla e geniu (toți copiii iau cel puțin „mențiune” la concursurile astea) și... mergem mai departe.
  •     Vin tot felul de idei: poze în rochițe de prințesă, brelocuri cu poza copilului, felicitări cu copilul, calendar cu copilul, etc, vârâte pe gâtul părinților.
  •     Summa cum laude se acordă pentru after-school. Mulți dascăli predau și la after-school-uri private. Nimic rău cu asta. E însă ceva profund rău cu faptul că accesul la o anumită școală și clasă se face numai dacă, la pachet, copilul este înscris și la after-school-ul acelui profesor.
  •     Înspre finalul ciclului gimnazial și în liceu intră în funcțiune sistemul meditațiilor ca o condiție pentru o notă mai mare. Alt șantaj emoțional, alți bani, altă distracție.

Aceste comportamente nu sunt noi. Ele s-au sedimentat în ani, zeci de ani, erau în funcțiune și când eram eu în clasa I. Am încercat să lupt împotriva lor, am reușit parțial cu bacalaureatul. Mi-au lipsit aliații cei mai importanți: părinții. M-au susținut președintele Traian Băsescu, premierul Emil Boc, câțiva membri din conducerea PDL (Udrea, Macovei, Voinescu) dar nu i-am auzit pe părinți exprimându-se. Și nu mă refer aici la o fantomatică organizație națională a părinților.

Vreau să le spun părinților că puterea e la ei. Individual. De exemplu numărul celor care au luat „bacalaureatul pe bune” (300 000) și al părinților lor (600 000) este cam același cu numărul de voturi luate de PDL la ultimele alageri. Dacă adăugăm și numărul părinților ai căror copii au beneficiat de clasa pregătitoare (600 000) și al celor care au avut loc în grădinițe grație clasei pregătitoare (400 000) ajungem la un număr de voturi egal cu cel al celui mai mare partid. Acum nu mai au motive de frică.

Felicit părintele curajos care a făcut publică înregistrarea care este acum pe toate televiziunile. Cred că e important în acest moment să existe o solidaritate între cei care își dau seama că aceste practici îl pervertesc, în primul rând, pe copilul lor. Eu încă mai aștept o revoluție a părinților. Schimbarea poate veni doar de jos în sus, pentru că sus sunt prea puțini care să aibă curajul să ducă lupta cea dreaptă. Și când o duc calcă pe mușuroaie de mizerie umană care nu se lasă ușor. Iar mulți nu au nervii să meargă înainte.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2863 vizualizari

  • -10 (18 voturi)    
    Hmmm (Joi, 9 ianuarie 2014, 14:03)

    MRSmrs [utilizator]

    ha, ha, ha, ha!!!
    A aparut din nou analfabetul national sa-si dea cu parerea...
    Acest individ se face ca uita ca a sustinut non-valorile...ca nu a mai permis premierea celor care erau primii in clasa pentru ca se simteau frustrati cei care nu invata.
    Fetita mea a avut de suferit moral din cauza acestui individ...nu s-au mai dat premii de loc 1 pe clasa iar cand a luat mai multe medalii de aur de la diferite concursuri organizate de minister, medaliile i-au fost inmanate de invatatoare pe ascuns ca sa nu se simta frustrati cei care nu invata pt ca asa a dat directiva =dom'' ministru funeriu=.
    Oare este normal?
    Cum sunt incurati copii care vor sa invete?
    Ce recompensa morala a primit de la scoala fetita mea pentru ca-si ocupa sambetele cu concursuri si pregatirea pentru ele?
    Pentru aceasta si multe altele eu consider ca este un individ nociv...
    • +7 (13 voturi)    
      Mda? Pentru mine este contrar. (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:17)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

      Eu domnule, am 2 baieti.

      1. Cand era Funeriu ministru:
      Cel mare a dat in 2011examen de evaluare pentru intrarea in clasa a IX-a.

      Media lui pentru clasele V-VIII era peste 9.00 dar nu indeajuns pentru a intra la un liceu OK.
      A facut sport de perfomanta intre timp!
      In urma modificarilor impuse de Dl Funeriu:
      1. Marirea ponderii examenului la 50% 0 fata de 25% cat era inainte (vis-a-vis de media multiuanuala)
      2. Examen serios, centre de corectare, camere de filmat, evitarea "greselilor" de corectare...
      ..a recuperat foarte mult si a intrat in prima jumatate la prima optiune!

      A venit USL-ama la putere, cel mic a dat acelasi examen.
      Si el facut sport de performanta, a avut media multanuala 9.00 si am dorit sa recupereze la examen (la fel ca primul).
      Dar:
      1. La romana s-a gresit si in urma contestatiei i s-a marit nota cu 95 de sutimi. (daca era peste un pct., domnii profesori aveau "problemute").
      2. La matematica probleme au fost f.usoare - vezi declaratia pigmeului Ponta...deci, degeaba a luat 10.00, ca si multi altii aveau note mari.
      ..ca urmare a ajuns la a 3-a optiune.

      PS: Stiu 3 copiii din 2013 care care au ajuns la alt liceu decat cel pentru care au fost repartizati (v. www.edu.ro)

      Apropo, pentru studiile D-lui Funeriu, o minima informare: http://ro.wikipedia.org/wiki/Daniel_Funeriu
      Ma rog, wikipedia este un site "basist" nu-i asa?
      • +5 (7 voturi)    
        De acord dar... (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:42)

        RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Buna ziua
        Sincer, eu sustin un model in care sa nu se mai ia in calcul deloc notele din generala (nici 25% nici 50%), ci doar sa se dea examen de admitere la liceu. Ca "pe vremuri".
        Orice asemenea sistem imi pare ca duce la incurajarea comportamentelor celor de teapa invatoarei respective, caci oameni isi doresc ca odraslele lor sa ia note cat mai mari si fac orice sacrificii "monetare" pentru acest scop.
        De aceea, mi se pare nociv un procent atat de mare (50%), iar unul mai mic (25%) mai putin nociv (chiar daca ideea gresita ramane).
        Inteleg totusi ca la dumneavoastra notele erau destul de bune, astfel incat 50% din peste 9, plus note bune (si corecte) la examen au lucrat in favoarea fiului dumneavoastra.
        Dar cred ca ar fi bun doar un examen, "pe bune" si atat. Fara note din gimnaziu. Si asa vor disparea si multi dintre cei care au comportamente ca ale respectivei invatatoare.
        • +2 (2 voturi)    
          Subscriu! (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:26)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

          Aveti dreptate!

          Intr-adevar, la anul notele din liceu vor conta doar 25%.
          O nota buna pentru actualul ministru!

          Cred ca ar trebui sa se scoata cu totul avand in vedere coruptia din Romania.

          Dupa cum am relatat, NU ESTE DE AJUNS!

          Respectul, Bunul simt, corectitudinea NU POT FI CONTRABALANSATE PRIN MASURI ORGANIZATORICE!

          Daca vrei sa furi, furi!
          • +2 (2 voturi)    
            daca peste 2 ani iar ai un copil la (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:23)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Sani

            bac, si aluia ii este rau la examen si nu face corect, iar o sa strigi din gura de sarpe: de ce s-a scos procentul de 25% al notelor din scoala?
        • +1 (3 voturi)    
          LEN (Joi, 9 ianuarie 2014, 18:21)

          Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

          Cititi legea educatiei nationale!

          Modelul d. Funeriu este:

          -35% media anilor de studiu.
          -35% portofoliul educational (cine stie ce inseamna asta????)
          -30% examen la nivelul liceelor care au cerere.

          Este adevarat ca va fi aplicat elevilor care intra in 2015 in clasa a V-a (s-a amanat cu patru ani).

          Cine crede ca in Romania sistemul de notare va putea fi standardizat vreodata, se inseala amarnic. Problema este ca nu vor suferi copiii, ci cel care se inseala!
          • +1 (1 vot)    
            Pai, asta e mai rau decat 50-50% (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 12:52)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

            nici nu-mi trebuie sa stiu ce inseamna "portofoliu educational" ca sa ma lamuresc ca e mai rau - procentul examenului de admitere este mai mic decat media anilor de studiu. Dar ce inseamna ce este asa de frumos numit "portofoliu educational"? Portofoliul educaţional reprezintă cartea de identitate educaţională a elevului şi este elementul central al evaluării învăţării - zice legea. Utilizarea lui debutează începând cu clasa pregătitoare. In primele clase reprezinta o evaluare facuta de cadrul didactic de la clasa, deci o viitoare manarie, iar in viitor, va cuprinde o serie de evaluari la diverse testari facute tot la scoala, evident, corectate de aceiasi profesori de curs. Reforma din ciclul "sa ne facem ca facem", la care Boc, Basescu au fost MC si Funeriu cu ceilalti ministrii PDL-isti au facut backing vocals.
      • 0 (2 voturi)    
        Hmmm (Vineri, 10 ianuarie 2014, 1:22)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Nu neg ca sunteti de buna credinta si aveti dreptate.
        Eu vorbeam de ce s-a intamplat cu cei din clasa 1-4....
        =Studiile= acestui individ nu ma intereseaza cat timp vorbeste limba romana mai prost decat un copil de gradinita si mai da si dovada in parlament de incultura crasa.
        Va rog sa cautatii pe net inregistrari cu limba romana distrusa de acest individ...=cult=.
        PS.Cuvantul =coleg= este de gen neutru??:))
        http://www.youtube.com/watch?v=7_gjA2kxl68
      • +2 (2 voturi)    
        Deci nu stii cum ajung informatiile pe (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:20)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        wikipedia? Le postezi tu sau altcineva in locul tau! wikipedia nu e DEX sau Monitorul oficial!
        Cat despre cele 2 situatii de care povestesti, intotdeauna exista posibilitatea ca unele cazuri particulare sa fie diferite decat rezultatul final, dar nu are relevanta - generalizezi rezultatele dupa cate 1 exemplu/an. Rationamentul e fals!
    • +2 (8 voturi)    
      da ce voiai? (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:22)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

      spectacol total pt fiica-ta???? pen' ce? Cred ca daca a invatat ea, EI ii foloseste! Nu inteleg care-i faza? Sa fii sanatos cu plodul tau, ce pretentii aveai de la Funeriu?
      • +2 (2 voturi)    
        Hmmm (Vineri, 10 ianuarie 2014, 1:38)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui ggna

        Ooooopaaaa...cum mai sare tuterul sa-si apere stapanii.
        Mai esti si m......n pe deasupra...jignesti copii altora ca asa te-a invatat sefu'', eventual sa le dai si o palma...palmasule!
        Sa inteleg ca o niste medalii de aur de la concursuri scolare pe tara , care se trimit la scoala unde invata copilul, si sunt luate in seama pentru profesori/invatatori este normal in tara lui funeriu sa se dea pe furis copilului...ca sa nu se simta golanii frustrati?!
        Am inteles de ce si tu doresti asta...asa mi-am dat seama din ce tagma faci parte.
    • +5 (11 voturi)    
      Un comentariu interesant (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:29)

      king_julien [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

      amice (sau amico),

      de ce crezi ca este analfabet? I-ai testat tu capacitatea de a citi/scrie? Ma indoiesc ca ai nivelul de pregatire al lui Funeriu.

      Apropo, ai grija ce iti inveti fetita! Scopul scolii nu este premiul (1, 2 sau al n-spelea) ci un pic altul.
      Mai ales ca ai fata vezi ca daca o sa se uite numai dupa premii urmeaza in viata si altele (e.g. miss boboc, miss inflorire, miss deflorire etc). Mai bine invata-ti fata ca nu premiul este primordial in viata.

      Si tot ca un comentariu scurt, personal il apreciez pe Funeriu ca a impus un Bacalaureat mai aproape de normalitate si macar ideea de standard mai inalt in domeniul educatiei! Am intilnit proaspeti absolventi de ASE si Drept care nu stiau sa scrie "mira-m-as".

      Bafta,
      A
      • 0 (2 voturi)    
        Hmmm (Vineri, 10 ianuarie 2014, 1:29)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

        1).Funeriu cultul : http://www.youtube.com/watch?v=7_gjA2kxl68
        2).Nu abera....copilul trebuie sa simta ca este apreciat in scoala pentru munca depusa.
        Recompensa simbolica il incurajeaza si-l stimuleaza sa munceasca in continuare....fara aceasta se va plafona pentru ca nu vede de ce ar munci daca este privit la fel cu golanii clasei.
        Amesteci voit =premiile= cu concursuri stupide care se adreseaza tocmai insultilor si lenesilor incurajati de funeriu( e.g. miss boboc, miss inflorire, miss deflorire etc) si nu celor care invata si considera scoala o prioritate...asa ca bati campii numai ca sa-l aperi pe acest nefast individ.
        3).Daca ai fi invatat ceva psihologie in viata ta ai fi gandit altfel...
        • -1 (1 vot)    
          encore une fois... (Vineri, 10 ianuarie 2014, 11:01)

          king_julien [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

          amice/amico,

          Data trecuta ti-am comentat post-ul politicos...
          Fii atent(a): confunzi analfabetismul cu incultura (apropo de analfabetism/incultura)! Lasa cornetele si mai citeste hirtiile pe care le invirti...

          Nu il apar pe Funeriu (pentru ca nu il cunosc personal si nu imi permit sa il consider nici macar individ, nu mai vorbim de individ nefast). Daca ai ceva de comentat, comenteaza decent si pertinent (nu-i un cuvint greu, poti sa il cauti pe internet..).

          Ce ti-am scris, este ca il apreciez pe Funeriu ca a incercat sa aduca calitate in invatamint! Eu am invatat in sistemul romanesc vechi si fata de ce absolventi erau acum 20 si ceva de ani fata de acum sunt cam ca in post-urile tale (vezi ca aici am fost ironic!).

          Ref la comentariul tau cu numar 3, imi intareste parerea ca emiti opinii fara fundament! Pot sa iti documentez ca nu are nimic de-a face psihologia cu faptul ca matale esti oparit(a) ca nu ti-a ridicat odrasla pe catedra profesoara sau nu i-a pus poza la Gazeta de Perete.

          Explica-i copilului ca important este sa fii eficient nu eficace si ai grija ce fel de teluri ii pui copilului! Arata-i copilului ca in viata nu premiul conteaza ci pentru ce si cum inveti! Daca o sa ii bagi fetitei in cap ca premiul si recunostiinta clasei conteaza revin si iti aduc aminte de concursurile de Miss si recunostinta de dupa...

          Iti urez bafta, ca ai nevoie!
          A
          • +1 (3 voturi)    
            Hmmm (Vineri, 10 ianuarie 2014, 11:14)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

            1), Nu ai comentat deloc =politicos=... =miss deflorire= este o mitocanie.
            Daca nu stii macar atat mergi si citeste cornetele tale cu prietenii tai care le folosesc.
            2).=Pertinent=...cred ca degraba =impertinent= ti se potriveste.
            Lasa aerele de scolit ca ti se vad gaurile din izmene.:))
            3).se vede ca nu ai copii...dar si faptul ca tu consideri meritocratia ceva desuet.
            4).Nu am stat s-ti dau link-uri cu toate prostiile debitate de acest individ...cauta si tu pe =goagle= si apoi comenteaza.
            PS.Daca in primul comentariu nu scriai =(e.g. miss boboc, miss inflorire, miss deflorire etc)= te mai credeam ca esti educat si cu bun-simt., dar asa...
            • -2 (2 voturi)    
              encore une fois! (Vineri, 10 ianuarie 2014, 12:00)

              king_julien [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

              amice/amico,

              Chiar am fost politicos. Pacat...
              Daca era sa iti demonstrez "scolirea" iti scriam in alta limba...

              Ti-am scris in cunostiinta de cauza ca am si eu copii. Daca vroiam sa ma dau mare, iti scriam de la primul post ca unul din copii este in lotul national si primul in land la Matematica si cel mic are IQ-ul cu 2 puncte mai mic decit maximul posibil. Pe bune! Si la scoala toata lumea se comporta normal cu ei. Cam cum s-au comportat si cu Funeriu cind era in Franta. Apropo, da si tu un ochi pe net sa vezi gradul lui de cultura (macar in domeniul chimiei).

              Am incercat sa iti explic ca ii creezi copilului false asteptari. Si aici nu mai este vina scolii ci a ta! Educatia se fundamenteaza in familie si se cizeleaza in scoala.

              Daca vroiam sa fiu mitocan iti scriam deflorare nu deflorire (miss boboc, inflorire... - te-ai prins?).

              Intre timp ai cautat cuviintul analfabet? Ai vazut ca este altceva decit incult? Mai cauta...

              encore une fois, iti urez bafta ca iti trebuie!
              A
              • +1 (3 voturi)    
                Tot vad vajnici aparatori de-ai (Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:42)

                dbdb [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                lui Funeriu, ridicandu-i in slavi stiinta de carte, experienta profesionala, buna-intentie in reformarea invatamantului si cultura (asta ultima, mai nou). Daca ati fi ori mai bine informat, ori mai bine intentionat (inca nu m-am lamurit care dintre astea 2) ati intelege ca nu e cazul... dlui Funeriu. Va rog sa va ganditi serios -daca Funeriu era asa un mare cercetator stiintific, nu pleca din cercetare, neam! Era si acum in vreun colectiv de cercetare sau forma el singur propria lui echipa! Ati mai auzit de vreunul ca el care, in loc sa ramana in cercetare, a intrat in politica? Cine, Einstein, care?! A, si bineinteles ca analfabet este diferit de incult. Dar analfabeti culti eu nu am vazut, poate stiti dvs. cativa si-mi spuneti si mie.
                Cat despre modul in care v-ati conversat cu MRSmrs, dvs. credeti ca ati fost politicos, mie mi s-a parut ca ati fost teribil de mitocan - chestie de gust!
                • -2 (2 voturi)    
                  m-ai intrebat, iti raspund... (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:34)

                  king_julien [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

                  Da, amice am auzit de unul care a intrat in politica din cercetare: pe Adrian Nastase, care, apropo, nu se compara cu Einstein nici la cercetare nici la politica. Rezultatele in ambele domenii se observa...

                  Si sunt mai bine informat! Un pic. Citeste pe net, ca nu-i prea greu referitor la Funeriu! Ai intre post-uri un link catre wikipedia. Si aia nu prea mint.

                  Apropo, nu incerca sa imi explici diferenta dintre analfabeti si inculti, explicai amicului/amicei mrsMRS.

                  Bafta si tie!
                  A
                  • +2 (2 voturi)    
                    Mi-ai dat un raspuns pertinent, (Vineri, 10 ianuarie 2014, 15:13)

                    dbdb [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                    multumesc! Numai ca imi foloseste in argumentatie tot mie! Deci cercetator stiintific jurist, umanist, care intra in politica, e normal, cercetator stiintific pe real care intra in politica nu am auzit. Pe de alta parte, n-am stiut ca AN a fost cercetator stiintific - ca sa fac haz de tine, nu scrie pe wikipedia! n-o mai lalaiti cu wikipedia in sus si-n jos!
                    ca wikipedia nu e dovada a nimic - http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Despre_Wikipedia
              • 0 (2 voturi)    
                Hmmm (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 1:08)

                MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                Ma =bucur= ca la argumentul meu ca funeriu este un =analfabet= tu-mi raspunzi ...ca de fapt este doar incult si agramat.
                Eeeee...atunci este foarte bun acest individ.:))
                Merita sa fie ministrul.:)
                DEX: =ANALFABÉT, -Ă adj., s. m. f. 1. neștiutor de carte. 2. (fig.) ignorant, incult; incompetent. (< fr. analphabète).
                Analfabet nu este in sensul strict ...ci peiorativ.Nu te preface ca nu ai inteles....ca nu te cred.
                Citate din =ministru=
                -"Datoriile ministerului este de zero lei"
                -= inexactitudini=
                -=a sustinut ca substantivul "coleg" are genul neutru. Dupa cateva zile a explicat ca a fost vorba despre un "lapsus regretabil"=
                -="facand parte genului excelent".=
                -=“Vreau să mă delimitez de cei care cred că universităţile ar putea să fie centre de învăţare remedială=
                Etc...
                Acest individ nu se ridica nici la nivelul unui absolvent de liceu...fara suparare.
                Apoi toti spuneti ca este mare somitate:))...cum se face ca nu are serviciu, nu mai are nicio treaba in strainatate, nu mai face =cercetare= ci i-a dat ceva basescu un post bun de =consilier= ca sa ia si el ceva bani sa nu moara de foame?
                El se zbate intre vanghelie si igas....
                PS.Mai calculeaza =viteza mainii=?
              • 0 (2 voturi)    
                Hmmm (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 1:51)

                MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                Inca ceva si am terminat....
                In limba romana nu exista =deflorire=...(poate-l cauti tu) daca vrei sa vezi ce inseamna da o cautare pe google si vezi la ce adrese te duce.
                Asa ca las-o pe asta cu =politetea= si =naivitatea=....spune ca ai gresit si este ok.
                Sa nu-mi spui ca esti impotriva meritocratiei...nici macar regimul comunist nu indraznea asa chiar pe fata.
                Dupa tine este ok ca sa dea copilului premierile( medaliile de aur si diplomele pe sub mana cu rugamintea ca nu cumva sa le arate altora) ca noul ministru (funeriu) nu da voie?
                =False asteptari= numesti tu cand cineva ar trebui sa stranga roadele muncii sale??
                asa se intampla la tine la serviciu?
                Cai care muncesc se ascund/nu sunt recompensat ca sa nu se simta frustrati lenesii?
                Chiar nu intelegi cat de eronat gandesti?
                Daca facei si tu o facultate de psihologie...sau daca lucrai cu copiii sau cu oamenii...poate altfel gandeai si vorbeai.
                Asa incurajezi competenta?Sau incompetenta?
                -Poate crezi ca la tine =in land= este mai important locul 1 decat primul loc in Romania la matematica...este treaba ta.
                -IQ-ul nu este standardizat deci....sa fie destept si sanatos copilu
                PS.Vezi ca limba romana a evoluat si nu se mai scrie =cuvintul= ci =cuvantul=, nu mai vorbesc de faptul ca =vroiam= nu exista...
                • +1 (1 vot)    
                  Tata, de pe ce tastatura scrii (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 12:01)

                  dbdb [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

                  ca ma vexeaza semnul ala egal care apare peste tot in textul postarii, in locul ghilimelelor! Poti face ceva sa nu mai apara? Semnul egal, vreau sa zic!
                  • 0 (0 voturi)    
                    Hmmm (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 23:05)

                    MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

                    :))
                    Stiu si pe mine ma enerveaza dar nu vd o solutie momentan,.
                    Ca sa apara ghilimele trebuie sa apas de 2 ori pe tasta ( o data nu apare nimic) si apoi apar ghilimele duble!
                    Apoi ar trebui sa sterg ghilimelele in plus ca sa scriu cum trebuie...si din pacate nu am rabdare, fara suparare.:)
                    Scuze...
                    Un an nou minunat!
                • -2 (2 voturi)    
                  gata? (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 22:32)

                  king_julien [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

                  encore une fois si e ultima ca se consuma cerneala... si incerca sa iti raspund punctual ca bati cimpii.
                  Chestia cu "deflorirea" era un joc de cuvinte. iti mai explic o data ca poate te prinzi: boboc, inflorire, deflorire...
                  Nu-mi trebuie facultate de psihologie, vezi ca nu prea iti plateste facturile. Si spre surprinderea ta, conduc un departament cu 25 de oameni (si nici unul nu este roman) si de mult timp...
                  Unde traiesc eu, se urmareste copilul pe o perioada mai mare de timp ca sa i se cultive anumite calitati si in sport si la scoala. Asta se face impreuna cu parintii. In RO dai un examen/concurs, ti-ai luat medalia de aur/diploma/mentiunea si tu te superi ca nu l-a pus pe catedra...
                  Mataluta te-ai suparat ca nu a primit diploma/medalia/laude si aplauze in fata celorlalti? Pai parca erau lenesi si prosti... Invata-ti copilul ca e mai bine ca primit diploma la concursul x in fata celorlalti copii pregatiti in acelasi domeniu! Asta e mai important!
                  Sa stii ca locul 1 aici in land la matematica e mai important decit un loc fruntas in Ro! Ia-o ca un postulat, ca stiu ce vorbesc.
                  Testul IQ este standardizat! Exista diferite metode dar asta este altceva... Vezi ca citesti internetul gresit. Nu crezi, iti dau 2 adrese de mail din Austria si Germania de la doua universitati si te lamuresc cei de acolo.
                  Vezi ca folosesti definitia meritocratiei gresit! (reciteste-ti textul!)
                  La mine la serviciu iti vezi rezultatul muncii la sfirsitul lunii/anului, nu la gazeta de perete si iarasi e mai bine ca in Romania! Referitor la lenesi (ca vad ca te preocupa) nu prea sunt. Daca unei persoane i s-au dat sarcini care nu le poate realiza i se schimba pozitia pina se gaseste cea optima.
                  De asemenea, vezi ca Academia Romana accepta si "cuvintul" si "sint" etc. Sint forme acceptate nu de google ci de Academia Romana.

                  Inca o data, ai grija ce iti doresti pentru copilul tau ca s-ar putea sa se intimple!

                  Bafta, ca iti trebuie!
                  A
                  • 0 (0 voturi)    
                    Hmmm (Sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 23:33)

                    MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                    1).Despre cuvantul repetat =vroit= vad ca nu-ti mai amintesti...poate este si acesta in DEX-ul tau.
                    2).Psihologia este utila si nu trebuie in viata sa gandesti numai daca-ti plateste facturile...altfel ajungi ca rromii care vand ciorapi la metrou pentru ca asta lii ajuta la facturi.
                    Sunt ei oare factor de progres?!
                    3).Eu sunt privat ..iar daca ar fi sa ma laud ca tine, anul trecut erau doar 2 romani in Romania care aveau licenta si recunoastere internationala in meseria mea.
                    Unul sunt eu....
                    4). '''gluma'' ta este grobiana dar vad ca insisti...cauta pe google cuvantul =deflorire= si ajungi numai la site-uri porno!!
                    Invata sa faci glume nu jocuri ridicole de cuvinte, mai ales ca aici era vorba de o fetita...fiica mea.
                    5).Nimeni nu a cerut aplauze in fata clasei dar nici sa-mi fie date pe sub mana ca si cum ar fi fost furate...

                    Vad ca tu ai probleme mari in a-ti recunoste greselile...

                    Bafta, ca vad ai mare nevoie de ea!:))
                    PS.Nu cred in =postulatele= tale...nu ai nicio calitate ca sa le formulezi.
                    • -2 (2 voturi)    
                      cam atit... (Duminică, 12 ianuarie 2014, 13:45)

                      king_julien [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

                      am ajuns la o vorba din batrini:
                      nu te baga in troaca ca te maninca porcii!
                      ii urez fetei tale succes in viata!
                      tu esti pierduta!
                      de data asta nu iti mai urez bafta!
                      A
                      • 0 (0 voturi)    
                        Hmmm (Duminică, 12 ianuarie 2014, 23:44)

                        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                        Cand nu mai ai niciun argument fugi, cum este o vorba din batrani :
                        a fugit cu coda intre picioare! :))
                        Urez copiilor tai tot binele din lume si multa sanatate...si tie la fel, dar nu mai fi ranchiunos.:)
                        Sa aveti un an 2014 minunat.

                        PS.Mersi pentru urarea adresata mie :) dar mie-mi merg toate minunat.
                  • +1 (1 vot)    
                    Auzi, inteligentule! (Duminică, 12 ianuarie 2014, 15:33)

                    dbdb [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                    ( sa n-o iei ca o ironie, ca nu e cazul!), da' tu unde ai invatat? In Romania, cumva? Te simti asa de ramas in urma fata de colegii tai de unde traiesti si lucrezi acum - inteleg ca nu traiesti in Ro? presupun ca esti undeva in Germania. D-aia gasesti ca e mult mai bine cum sunt "apreciati" copii acolo, fata de cum e in Romania? Dar sunt si acolo apreciati si evidentiati copii, nu e un format de educatie d-ala: ai facut bine, ok stai jos, n-ai facut bine, tot OK, stai jos? Pai si daca sunt si acolo "incentivati" cumva aia care au rezultate mai bune, de ce te tot certi si tot atragi atentia ca nu e bine asa? ce tot vrei? ca repeti, cu aproape aceleasi cuvinte doar, acelasi lucru.
                    • -1 (1 vot)    
                      pacat... (Luni, 13 ianuarie 2014, 11:39)

                      king_julien [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

                      Din scris te vad tinar (si nelinistit).
                      Citeste-ti post-ul cap-coada de doua ori si vezi ca n-are nici o logica!
                      Am o virsta si o experienta care imi permit sa iti dau sfaturi.
                      Sa stii ca nu ma simt deloc ramas in urma fata de colegii mei, din contra pentru un strain trebuie sa muncesti mult mai mult ca sa ajungi la un nivel comparativ. imi pare rau ca unii colegi de facultate au ramas in RO si se chinuie. Ma refer aici la sistemul de invatamint.
                      Intr-adevar, am facut scoala (o parte) in Romania si in strainatate. Apreciez sistemul vechi de invatamint si sunt foarte uimit de rezultatele sistemului actual (in sens negativ).
                      Ce am incercat sa spun, mai pe ocolite, tie o sa iti spun direct, este ca daca ai o anumita valoare (de oricare ar fii ea) si vrei sa faci performanta, trebuie sa te raportezi la cei mai buni decit tine. Sa iti pui teluri (personale, profesionale etc) intotdeauna un pic mai mari decit realizarile. Amica pentru care faci partizanat este suparata ca nu i-au fost evidentiate meritele copilului in fata clasei. Pentru asta il jigneste pe Funeriu.
                      In alte sisteme de invatamint nu exista premii/metiuni/medalii/coronite/etc. Exista alte modalitati de a "incentiva" (asta e chiar o exprimare hilara) un copil.
                      Poti sa iei de bune cele de mai sus. Ti le spune cineva care a terminat facultatea in primii 5 si a mai si purtat stema Romaniei pe tricou.
                      Bafta, ca iti trebuie!
                      A
                      • 0 (0 voturi)    
                        Hmmm (Luni, 13 ianuarie 2014, 21:14)

                        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                        ""Amice""...esti greu de cap, fara suparare?!
                        Tu spui despre mine o minciuna : ""Amica pentru care faci partizanat este suparata ca nu i-au fost evidentiate meritele copilului in fata clasei. Pentru asta il jigneste pe Funeriu."".
                        Tu nu citesti ce am scris ci doar intepretezi asa cum vrei tu?
                        -Ma deranjeaza ca, cei care muncesc, invata si au rezultate in Romania sunt marginalizati si nu sunt promovati.
                        Dar se pare ca tu sustii nonvalorile...
                        -funeriu este un agramat, analfabet si incult care mai este si foarte agresiv.
                        El a sustinut nonvalorile versus inteligenti...dar se pare ca tu esti fanul lui.
                        Nu poti spune nimic din ceea ce ar fi facut bine dar ai pretentii de guru...sunt satul de atatia ""guru"care au plecat si se cred in masura sa dea lectii altora.
                        PS.Eu am reprezentat Romania la Olimpiada...asa ca am avut/am si eu tricou, dar fara stema.:))
                      • 0 (0 voturi)    
                        Multumesc pentru urarile (Luni, 13 ianuarie 2014, 21:46)

                        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui king_julien

                        de bine si felicitari pentru rezultatele pe care le-ai avut la scoala! Cred ca sunt mai mare decat tine - esti constient ca asta n-are nici o relevanta; iti da tie bine sa ma pui la punct ca pe un tanc obraznic? pana una-alta, citeste-ti tu singur paragraful de mai jos si incearca sa-ti intelegi tu propria logica: "sa stii ca nu ma simt deloc ramas in urma fata de colegii mei, din contra pentru un strain trebuie sa muncesti mult mai mult ca sa ajungi la un nivel comparativ. " (pai, ori nu te simti ca fiind in urma fata de colegii tai ori trebuie sa tragi mai tare, fiind in urma, ca sa ajungi la un nivel comparativ cu ei. Sau: Imi pare rau ca unii colegi de facultate au ramas in RO si se chinuie. Ma refer aici la sistemul de invatamint." - tradu, te rog. Sau, mai precis, cheltuie mai multe cuvinte ca sa clarifici ce vrei sa spui. Revenind la faptul ca "apar pe cineva care il jigneste pe dl. Funeriu", intreb: cu ce l-a jignit? ca a spus ca e analfabet? Te indignai mai devreme ca sunt absolventi de facultate care nu stiu sa scrie mira-m-as! astia nu-s analfabeti? Ba da! Acum, totul a pornit de la o nemultumire exprimata de un parinte vav de abordarile neprofesionale din timpul ministeriatului lui Funar. N-am timp si chef, ca as lungi lista de abordari neprofesionale ale omului! O data insa ce a intrat in politica, dl. Funeriu trebuie sa stie ca ceea ce face va fi scrutat si cantarit si criticat. Daca nu rezista la critici, sa iasa din politica! Si mai bucur mult ca acum felicita parintii pentru actiunea facuta, dar pe vremea lui, reclamatiile parintilor erau frumos ignorate si lumea era iritata la maxim ca omu' n-avea dialog cu nimeni! Lasandu-l acum pe Funeriu: cum ti-e tie, asa un om de calitate, cu studii inalte, si sa iei peste picior un parinte de fetita cu "premierile ulterioare gen miss boboc"si altele si altele, mai ales cand banuiesti ca parintele este mama fetei? E macho, sau cum?! si de ce iti insulti tu interlocutorii?
  • -5 (11 voturi)    
    de adaugat ... (Joi, 9 ianuarie 2014, 14:26)

    jorea [utilizator]

    tov. funeriu, ca in vremea ministeriatului tau, o reclamatie FACUTA DE PARINTI la adresa vizelor de flotant ilegale, era rezolvata de ISJ prin "nu putem lua asta in considerare, nu avem nici o posibilitate de a controla asa ceva".
    mai usor cu gargara.
  • -4 (12 voturi)    
    Ce prostie (Joi, 9 ianuarie 2014, 14:29)

    Orpheus [utilizator]

    Recunoaste impotenta proprie ca ministru... E de-a dreptul jenant.
    • 0 (4 voturi)    
      Comisarul european pentru agricultura (Joi, 9 ianuarie 2014, 19:40)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Dacian Ciolos: "L-am felicitat pe domnul ministru Funeriu, in numele Comisiei Europene, pentru curajul si determinarea pe care le-a aratat in reformarea sistemului de invatamant din Romania"
  • -2 (6 voturi)    
    cum o chema pe directoarea de la Biblioteca Nation (Joi, 9 ianuarie 2014, 14:48)

    taranistu [utilizator]

    Mireille si mai cum? si cine a angajat-o? Cel care duce lupta cea dreapta!
    • +1 (1 vot)    
      Cum (Joi, 9 ianuarie 2014, 19:47)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      o basista si nu a inlocuit-o Ponta? Pe aia de la min. agriculturi care l-a favorizat pe Voiculescu a inlocuit-o.
  • +4 (10 voturi)    
    Se pare ca Domnul Funeriu deranjeaza (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:19)

    Sani [utilizator]

    Poporul USL-ama care stie sa comenteze fara sa se informeze
    Hai bajeti, cititi:
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Daniel_Funeriu

    PS: Wikipedia este un site basist, ca si UE de altfel!
    • +2 (2 voturi)    
      Wikipedia... (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:05)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Despre_Wikipedia

      ma intreb cine i-a scris pagina dlui Funeriu. Siigur i-a scris-o laureatul premiului Nobel cu care si-a facut lucrarea de doctorat!
  • +2 (8 voturi)    
    Felicitari domnule Funeriu (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:24)

    Sani [utilizator]

    Cunosc problema invatamantului.

    Am facut si eu o reclamatie strigatoare la cer (nerespectarea examenului de admitere in clasa a IX-a ....).
    AU CEDAT..
    ..cu greu, dupa telefoane, emailuri,....fente, etc....ale domnilor inspectori (de la Bucuresti si mai jos).

    Necinstea in invatamant este sinistra, cei mai multi sunt cu 2 fete.
    Una spun copiilor, alta fac in realitate!

    Succes in continuare in lupta cu marlania si necinstea USL-ama!
  • +4 (10 voturi)    
    E bine (Joi, 9 ianuarie 2014, 15:31)

    RaduMischie [utilizator]

    E bine ca ne luam de Funeriu. Macar omul asta are o mare realizare: a pus o oglinda in fata invatamantului romanesc (noua modalitate de sustinere a "Bac"-ului) si toata lumea a vazut care este nivelul.
    Ca nu a putut, ca a facut nu stiu ce. Da, probabil a facut si greseli. Si da, ii dicta secretarul de stat ce sa spuna la o conferinta de presa. Dar macar intr-un loc a pus lucrurile in directia buna.
    Ceilalti ministri ce au facut?
    De ce ne asteptam doar de la Funeriu ca, intr-un mandat scurt, sa rezolve ce s-a stricat in 15-20 ani inaintea lui?
    Hai sa vad o masura si acum, de la actualul ministru. Una singura, cu efecte similare celei a lui Funeriu cu "Bac"-ul. Si voi fi multumit.
    La criticat toti suntem buni, la facut ceva, mai nimeni. De aia au curaj profesoare ca asta de e acum in vizor, ca toti criticam, ne plangem, dar unul nu punem piciorul in prag.
  • +1 (7 voturi)    
    FUNERIU (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:06)

    Francisc 1 [utilizator]

    asta e dintre putinii ministri a lui boc pe care-i regret, din pacate revolutie e greu sa faci cand stii ca copilul tau este ostaticul sistemului , sunt curios copilul mamei ce a inregistrat-o pe spagara ce rezultate va avea in viitor.
  • +4 (10 voturi)    
    Funeriu Presedinte (Joi, 9 ianuarie 2014, 16:30)

    mlucanu [utilizator]

    Daca ar candida in locul lui Basescu am putea avea norocul sa avem in frunte un om cu adevarat inteligent, dar si bine intentionat.

    Eu personal l-as vota chiar si daca ar aparea in poze cu ciobanul Ghita, Ponta, Antonescu, Voiculescu, Eminescu, Popescu, etc :)
  • +3 (3 voturi)    
    Monopol (Joi, 9 ianuarie 2014, 19:02)

    Paul_ [utilizator]

    L-am admirat mult pe d. Funeriu in 2009. Banii urmeaza elevul si parintele stie cel mai bine ce este pentru copilul lui sunt idei care cred ca vor salva invatamantul romanesc.

    Problema ca nici una, nici cealalta nu se aplica. Mai mult "arondarea" copiilor la scoli vine in contradictie cu ambele idei.

    Legarea copiilor de glie este numai in favoarea invatatorilor slabi pregatiti!

    De ce sa isi dea silinta un invatator la catedra daca oricum are copii pe banda rulanta? Si daca, dupa ce platesc taxe si impozite, nu sunt multumit de invatatoarea aloca de ISJ ce poti face? Raspunsul este: NIMIC!

    Puneti-va fiecare dintre voi in situatia unui parinte din clasa invatatoarei din Bucuresti. Unii poate au dat spaga sa ajunga la scoala 10, dar altii poate au ajuns acolo pentru ca faceau parte din circumscriptia respectiva.

    Ce optiuni ai?

    Sa astepti ca, comisia formata din colegii invatatoarei, sa o concedieze?

    La alta scoala nu iti poti duce copilul (doar domnul inspector stie cel mai bine care este invatatoarea potrivita pentru copilul tau).

    La privat poate nu ai posibilitatea (articolul care prevede ca banii urmeaza elevul si la stat si la privat, nu se aplica). Si uite asa dupa ce platesti taxe si impozite iti injuri zilele ca nu ii poti oferi copilului tau ceva mai bun si iti reprosezi ca nu ai plecat afara asa cum au facut-o prietenii tai.

    Sincer imi este mila de acei copii si cati vor mai fi ca ei care au parte, sub atenta indrumare a ISJ-urilor, de astfel de invatatori!

    Ceea ce a facut domnul Funeriu cu repartizarea computerizata a fost sa protejeze un monopol! Este asa cum nu trebuie facut.

    Sistemul acesta cu strazi alocate scolilor nu functioneaza nicaieri. Singurii care sunt favorizati sunt ISJ-urile, profesorii slabi pregatiti si dezvoltatorii imobiliari. Altii se necajesc sa scape de 40-50 de ani de sistemul acesta si nu reusesc:

    http://www.youtube.com/watch?v=yx6-PHKzHvM

    sau varianta scurta:

    http://www.youtube.com/watch?v=0DIy-C4cQ-M
  • +2 (2 voturi)    
    "optimizarea sistemului de invatamant" (Joi, 9 ianuarie 2014, 19:10)

    Paul_ [utilizator]

    ".. pe care nu le verifică nimeni (asta e treaba poliției) și nu le denunță niciun părinte."

    Adica dupa ce platesc impozite urmeaza sa fac puscarie pentru ca vreau o invatatoare buna pentru copilul meu? Adica domnul ministru, prin ISJ, hotareste pe banii mei ce este mai bine pentru copilul meu?

    Si daca nu sunt multumit de ce imi ofera MEC-ul, primesc banii inapoi?
  • +2 (4 voturi)    
    Cauze (Joi, 9 ianuarie 2014, 19:34)

    Paul_ [utilizator]

    " Imediat intrați în școală, părinților li se cere să cotizeze la: „fondul clasei”, „fondul școlii”, bani de curățenie, caiete/rechizite, evident cumpărate de la o anume sursă, clar indicată."

    CAUZA: ministerul nu aloca suficienti bani (cei 6%).

    " Se continuă cu concursuri și paraconcursuri (nu mă refer aici la olimpiade), toate, evident plătite. Și inutile. Părinții însă, pe principiul „nu-mi pot lăsa copilul să fie singurul care să nu participe la concurs” cotizează, află că odrasla e geniu (toți copiii iau cel puțin „mențiune” la concursurile astea) și... mergem mai departe."

    FIECARE face ce vrea cu banii lui. Daca unii parinti vor sa isi trimita copiii la astfel de concursuri pe cine supara? Ca acel copil primeste mentiune? Ce este rau ca un copil sa invete mai mult? Nu stiam ca invatatul suplimentar strica!

    " Vin tot felul de idei: poze în rochițe de prințesă, brelocuri cu poza copilului, felicitări cu copilul, calendar cu copilul, etc, vârâte pe gâtul părinților."

    Da banii cine vrea. Daca sunt de calitate si merita banii de ce nu? Cati dintre parinti nu au dat bani pe jucarii care dupa cateva zile au devenit inutile?

    "... E însă ceva profund rău cu faptul că accesul la o anumită școală și clasă se face numai dacă, la pachet, copilul este înscris și la after-school-ul acelui profesor. "

    Sunt de acord cu dumeavoastra. Dar coruptia este produsul nu cauza. Cauza este numarul mic de invatatori de calitate din sistem. Este dezechilibrata cererea si oferta de educatie de calitate. O prima solutie este aplicarea sistemului banii urmeaza elevul atat la stat cat si la privat si incurajarea oamenilor de calitate sa ramana in sistemul de invatamant (prin salarii mai mari!).

    "Înspre finalul ciclului gimnazial și în liceu intră în funcțiune sistemul meditațiilor ca o condiție pentru o notă mai mare. Alt șantaj emoțional, alți bani, altă distracție. "

    Politicienii isi ISJ-urile au avut ideea GENIALA ca notele din timpul anului sa conteze pentru admiterea la liceu.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă