Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA si Sectia Regionala de Politie de Transporturi Bucuresti dupa un control la CFR SA, in urma caruia au fost constatate deficiente de natura economica, administrativa sau organizatorica, precum si indicii privind savarsirea de infractiuni.

Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, Tarom, CFR Marfa, CFR Calatori si Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizata fiind ianuarie 2012 - septembrie 2013.

Controlul la CFR SA s-a finalizat in noiembrie, raportul de la Tarom este pe circuitul de aprobare, iar in cazul celorlalte trei companii, actiunile sunt in derulare, a comunicat Biroul de presa al Ministerului Transporturilor (MT) la solicitarea Mediafax.

Rezultatele actiunii de control de la CFR au fost consemnate in Raportul nr. 49627/04.11.2013, in cuprinsul documentului fiind mentionate deficientele de natura economica, administrativa, organizatorica, precum si aspecte care constituie indicii privind savarsirea unor infractiuni.

"Masurile dispuse pentru remedierea deficientelor de natura economica, administrativa si organizatorica sunt in curs de implementare. Avand in vedere aspectele constatate, ce constituie indicii privind savarsirea unor infractiuni, Directia Corpul de Control a sesizat organele abilitate ale statului (...) In acest sens, in luna noiembrie 2013, Corpul de Control a sesizat Directia Nationala Anticoruptie si Directia Politie Transporturi - Sectia Regionala de Politie de Transporturi Bucuresti", mai arata reprezentantii institutiei.

Peste 1.000 de vagoane, adica aproape jumatate din din numarul total detinute de compania CFR SA, nu au fost identificate in teren, este una dintre concluziile raportului realizat de o comisie de control a Ministerului Transporturilor la Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si publicat de Ziua News. In plus, raportul realizat pe perioada ianuarie 2012 - septembrie 2013 concluzioneaza ca pe anul 2012 CFR a raportat profit, desi trebuia sa raporteze pierderi, ca managerul privat George Micu a incasat doua salarii, ca mai multe contracte au fost incheiate si atribuite ilegal, iar gradul de absorbtie a fondurilor europene era de doar 7,8%.