Traian Basescu: 2014 sa fie anul in care sa afirmam deschis ca Moldova este pamant romanesc

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 1 ianuarie 2014, 10:54 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu a declarat marti seara, la intrarea in restaurantul unde a petrecut Revelionul, ca isi doreste ca anul 2014 sa fie "anul in care sa afirmam deschis ca Moldova este pamant romanesc", informeaza Mediafax.

Seful statului a mai spus ca Moldova nu a aparut odata cu Pactul Ribbentrop-Molotov.

"Mi-as dori ca nu numai cativa politicieni, dar si romanii sa gandeasca la relatia noastra viitoare cu Moldova", a spus presedintele Traian Basescu.

El a aratat ca, din punctul sau de vedere, 2014 trebuie sa fie "anul in care sa afirmam cinstit si deschis ca Moldova este pamant romanesc si ca nu s-a nascut odata cu pactul Ribbentrop-Molotov aceasta tara, ci are o istorie, cultura, limba, legate de Romania si de poporul roman".

Presedintele Basescu a facut aceasta declaratie in contextul in care vorbea despre ce isi doreste in anul 2014.

Republica Moldova are nevoie de mesaje de sustinere pentru integrarea in UE care sa consolideze societatea, nu de declaratii ca ale presedintelui Traian Basescu care sa scindeze societatea, a declarat in 23 decembrie premierul moldovean, Iurie Leanca, precizand ca problema unirii cu Romania nu este pe agenda.

Aflat la Bucuresti, Leanca a afirmat, la Antena 3, ca declaratii de genul celor ale presedintelui Basescu privind unirea cu Romania creeaza probleme suplimentare si si-a exemplificat afirmatia prin faptul ca, imediat dupa ce presedintele a lansat aceasta idee, au existat pozitii din partea minoritatii gagauze din sudul Moldovei, precum si din partea Dumei rusesti privind o consolidare militara.

Leanca a insistat ca Republica Moldova are nevoie de mesaje de sustinere in jurul ideii de integrare in Uniunea Europeana si a adaugat ca spera ca, pe viitor, declaratiile si actiunile "sa se axeze pe aceasta dimensiune".

Presedintele Traian Basescu a declarat, la 27 noiembrie, inaintea summitului Parteneriatului Estic de la Vilnius, ca "urmatorul proiect de tara pentru Romania este unirea cu R. Moldova". Ulterior, premierul Victor Ponta a afirmat ca "declaratia le da apa la moara comunistilor moldoveni". Declaratia a fost criticata si in presa rusa.























4884 vizualizari

  • +24 (38 voturi)    
    La multi ani Romania Unita si Dodoloata! (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 11:26)

    soundtrack [utilizator]

    Trebuie sa ne intregim teritoriul, sa facem uz de toate avantajele aduse de unire si sa eliminam, cu orice risc, agentii kgb, mai ales pe cei din demnitatile de la Bucuresti. Bautura romaneasca este vinul, nu vodka, si acela baut cu masura!!!
    La multi ani romani, oriunde v-ati afla!!
    • -3 (5 voturi)    
      ba sa se uneasca cu rusia.. (Joi, 2 ianuarie 2014, 19:14)

      aka_ady [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      pentru ce sa se uneasca cu noi????? ne merge atat de bine incat sa nu mai avem ce face cu banii ????
      voi astia cu base in frunte stiti ce inseamna o unire teritoriala intre un stat sarac si unul extrem de sarac??? din partea mea le doresc o uniune in csi alaturi de ucraina, rusia si cine o mai fi pe acolo...este suficient cati moldoveni au primit dubla cetatenie si au plecat bine mersii pe alte meleaguri.
      • -3 (3 voturi)    
        Moldova (Vineri, 3 ianuarie 2014, 9:29)

        AureliaIonescu [anonim] i-a raspuns lui aka_ady

        Sant perfect de acord , aka-ady.
    • 0 (2 voturi)    
      Moldova (Vineri, 3 ianuarie 2014, 9:28)

      AureliaIonescu [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

      Puneti-va randuiala in tara,lasati KGB-istii ca nu ei jefuiesc natiunea, osul la munca ,curatenie spirituala si un sentiment national sanatos si cu respect pentru cei care sant altfel decat voi ,dragi romanasi.
    • -2 (2 voturi)    
      besescu vrea unirea (Vineri, 3 ianuarie 2014, 18:25)

      AureliaIonescu [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

      DOMNUL besescu VREA SA NE UNIM CU MOLDOVA sau vrea s-o ANEXEZE ??? .Pai daca aia nu vor unirea,ce naiba mai vorbim aici !!!!.
  • +18 (32 voturi)    
    Este si in avantajul celor de peste PRUT (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 11:31)

    SRA [utilizator]

    Presedintele are DREPTATE !
    Este mai accelerat intrarea in UE a MOLDOVEI prin alipirea la ROMANIA decat a astepte 7- 8 ani asurile de integrare !

    Trebuie gândit rational si accelerat procesul de alipire de ROMANIA.

    LEANCA, unde, la Antena 3, prin declaratiilesal u a inteles nimic dingândirea strategica a Presedintelui Traian BASESCU.

    Revenirea MOLDOVEI la patria muma ROMANIA cat se poate de urgent este mai utila decât asteptarea termenului de integrare !

    Romanii de dincolo de Prut trebuie sa fie constieni ca impreuna cu ROMANIA viitorul lor este mai clar si nu vor mai fi dependenti de Federatia rusa!
    Trebuie privit la viitor si nu la anumite impresii de moment, "din partea minoritatii gagauze din sudul Moldovei, precum si din partea Dumei rusesti privind o consolidare militara."

    Sa fim seriosi si increzatori in ideiile Preseditelui ROMANIEI.

    Cat mai curand venita la ROMANIA MOLDOVA poate avea candidatul sau la Presidentia ROMANIE !
    • -1 (21 voturi)    
      Nu e chiar asa (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 12:39)

      dark_alien [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Nu ca n-ar fi bine sa se uneasca Romania cu Moldova ... dar

      In caz ca nu stiai, in momentul in care o tara isi modifica granitele prin (separatie sau unire) iese din UE si va trebui sa urmeze toti pasii din aquis-ul comunitar pentru a reintra in UE.
      • +10 (18 voturi)    
        ... (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 13:29)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui dark_alien

        Nu trebuie sa renegociem aderarea de la zero pt ca nu suntem un stat nou aparut.
        S-a pus problema renegocierii aderarii la UE pt Scotia si Catalonia in cazul in care ar deveni independente. Nimeni nu a zis ca Spania, respectiv UK trebuie sa isi renegocieze aderarea in cazul in care ar pierde acele provincii.
        • +7 (9 voturi)    
          corect (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 20:20)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

          mai ales ca nici Germania n'a fost exclusa cand s'a unit cu Germania de est.
          ue este cladita pe principiul, orice masura aplicata unui membru este valabile pentru toti.

          daca Germania s'a intregit in ue, nu vad problema pentru Romania.
    • +4 (18 voturi)    
      Unirea reloaded (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 12:50)

      Peeves [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Buna ziua si La multi ani!
      Inteleg nationalismul si optimismul de inceput de an dar sa fim seriosi totusi. E greu sa fim " seriosi si increzatori in ideile" domnului Basescu. Nu mai spun ca "Moldova, pamant romanesc" nu e chiar ideea Presedintelui. Insa trecand peste retorica de 2 lei a dansului si a cuplului Lolek si Bolek, ar trebui sa discutam despre unirea asta cu mai multa bagare de seama. Asa cum ati spus dv, gandit rational. UE de abia ne mai suporta, asa incompetenti si corupti cum suntem. Credeti ca e pregatita sa-l stranga in brate si pe varul nostru mai sarac si corupt dar de treaba? E trist, dar easta e situatia. Asa ca mai bine ne-am apuca de treaba si am lasa discursurile astea sforaitoare. Daca vrem unire pai atunci haideti sa ne aliniem la nivel institutional, educational, cultural, sa lucram impreuna la o politica economica si sociala regionala, etc. Credeti ca e suficient ce avem acum? O limba comuna si mult patos care pana la urma nu sunt suficiente pentru a face fata pragmatismului, firesc de altfel in 2 tari sarace.
      • +4 (10 voturi)    
        Pai,... (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 17:48)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Peeves

        Hello, domnu Peeves'
        Basescu nici nu ne indeamna la altceva >> A spus el vreodata altfel? si te citez: " Daca vrem unire pai atunci haideti sa ne aliniem la nivel institutional, educational, cultural, sa lucram impreuna la o politica economica si sociala regionala, etc. Credeti ca e suficient ce avem acum? O limba comuna si mult patos care pana la urma nu sunt suficiente pentru a face fata pragmatismului, firesc de altfel in 2 tari sarace. " ne-a indemnat presedintele la altceva decat la luciditate, pragmatism si ...inteligenta?
        Incolo, da, ai dreptate, nu el a spus ..."primul"..."Basarabia, pamant romanesc"(te-am corectat pt ce e necesar) dar a spus-o primul ca sef de stat de dupa 1989. C-o fi spus-o si Ceausescu intre ...ortacii lui , e treaba mortului. N-a spus-o raspicat si la momentul oportun, desi a avut oprtunitati.de exempluin 1968 cand cu Cehoslovacia !!
  • +14 (14 voturi)    
    La multi ani ! (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 12:09)

    Moritz [utilizator]

    La multi ani HotNews,! La multi ani tuturor romanilor, le doresc un an mai bun 2014, sa aiba mai multa incredere in ei insisi, sa fie extrem de critici la alegerile din acest an,pentru ca, numai de votul lor, depinde si bunastarea lor ! La multi ani si tuturor comentatorilor acestui site !
  • -14 (22 voturi)    
    Abia așteaptă Chevron (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 12:35)

    Un cititor [utilizator]

    Să fie Băsescu președinte în Moldova. Gaze de șist la greu, pentru independența energetică a țării, nu-i așa și eliberarea de sub tirania rusească.
    • +7 (7 voturi)    
      Il acuzi pe el ce zice si il uiti pe cel ce face (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 18:14)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Guvernul lui Ponta a aprobat pentru Chevron inceperea exploarari la Pungesti cat si exagerata lor protectie de catre jandarmi.
  • 0 (26 voturi)    
    ... nici vorba (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 12:36)

    Matusalem [utilizator]

    Europa asa cum exista in prezent se va transforma intr-o Europa Unita ! Statele nationale nu au nici un viitor intr-o Europa unita ! Suntem un popor format din Ardeleni, Olteni, Moldoveni , Munteni , etc ... iar limba este singurul punct comun pe care-l avem ... pentru ca mentalitatea si cultura sunt diferite in aceste regiuni ! Ardealul nu are nici 100 de ani in configuratia frontierelor de acum si intodeauna a avut o mentalitate orientata spre vest .....iar Moldova exact pe dos .... iar alte regiuni sudiste ceva mai mult spre Turcia !.... Intr-o EU Federala tot ce va conta vor fi regiunile ... care vor avea administratie proprie, guvern si parlament regional, iar guvernul federal Euopean va aplica aceeasi lege pentru toti si vom avea aceeasi moneda unica de schimb! Atunci vom avea prosperitate ! ... In rest nu are nici o importanta iar oricum limba romana nu va fi decat o limba regionala .... fiind esential pentru toti cetatenii EU sa foloseasca una din cele 2-4 limbi de baza.
    • 0 (20 voturi)    
      Ai dreptate 100 % !!!!! (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 13:10)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

      Daca as fi putut , ti-as fi dat 20 de Plus....:))))
      Asta e problema reala.......suntem un popor format di mai multe.......feluri !!!!! Sigur , liantul este limba , asta e clar !!!! In rest insa , diferentale sunt ...ENORME !!!! Asta este...
    • -2 (6 voturi)    
      Matusaleme... (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 22:41)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

      ... debitezi tampenii fara sa clipesti...
      • +2 (4 voturi)    
        ...de ce (Joi, 2 ianuarie 2014, 13:57)

        Matusalem [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

        Nu-ti doresti sa traiesti unde doresti intr-o Europa Unita ?.... nu-ti doresti prosperitate ?...nu-ti doresti ca toti cei care incalca legea sa fie tratati in mod egal ...oriunde in EU ? ...Nu-ti doresti ca toti copii sa se bucure de viata indiferent ca e la Munchen ... Toulose ... Torino .... Cluj sau Bacau ?
  • +1 (21 voturi)    
    dar nu uitati (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 12:40)

    je2012 [utilizator]

    ca Romania nu este Germania de Vest sa absoarba toate problemele venite din Moldova. Nu mai visati unire ca nu ne tin balamalele sa ne facem curatenie in propria curte, ce sa vorbim de altceva. Vise draga vise! Dar asa e acum de Sarbatori, toti arunca petarde!
    • +5 (15 voturi)    
      S-a reunificat si Vietnamul ///<br> (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 13:33)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui je2012

      S-a reunificat si Vietnamul ///

      Dupa 20 de ani de razboaie


      Nu poate Romania ca vor unii rusofili ca tine?
      • 0 (6 voturi)    
        nu sunt rusofil tipule, (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 21:11)

        je2012 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        nu visez cai verzi pe pereti. tu crezi ca rusofilii din Moldova o sa accepte asa ceva? declaratiile petarde vor face doar rau Moldovei care e la vale dsca Rusii le inchid granitele in bot si nu le mai cumpara vinul. Iar Romania cu actualii politicieni (din ultimii 20 de ani) nu e in stare sa ofere un nivel de trai decent propriului popor, ce sa mai vorbim de alt popor?
        • 0 (4 voturi)    
          Care "alt popor" ... (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 22:43)

          Herodot [utilizator] i-a raspuns lui je2012

          ... mai, Ribentrica Molotovel?
  • +13 (21 voturi)    
    Moldova este PAMANT ROMANESC ! (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 13:12)

    raudegura [utilizator]

    Domnule Presedinte,

    Niciodata, dar niciodata ,adevaratii Romani nu au incetat sa creada ca Moldova de peste prut nu ar fi PAMANT ROMANESC.
    Multi au murit in inchisorile comunista sau in lagare ,au fost deportati in Siberia,dar nu s-au dezis de acest crez.
    Problema este a politicienilor "cozi de topor"care au mintit chiar si atunci cind se pute spune lucrurilor pe nume.Atunci cind se putea nu au facut gestul care ar fi dus la refacerea unitatii nationale.
    Au preferat sa semneze tratate rusinoase.
    Chiar si acum sunt politicieni "pupinc-rusisti"care vor sa eludeze adevarul.
    Pe ambele maluri ale Prutului.
    La Multi Ani Romania Mare!
  • +11 (17 voturi)    
    Inteligentii si cei de bun simt (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 13:27)

    SRA [utilizator]

    Inteligentii si cei de bun simt au inteles cea dorit sa spuna Presedintele ROMANIEI Traian BASESCU !

    ROMANIA poate deveni o tara prospera prin MUNCA & MERIT, COMPETITIVITATE si COMPETITIE !!!

    ARE VALORI si trebuie puse in EVIDENTA sa dispara NEPOTISMUL !
  • -2 (16 voturi)    
    E bine (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 13:28)

    Nyk1 [utilizator]

    Băse o să-i enerveze pe moldoveni în așa măsură încât vor vota comuniștii de frică, numai să nu se unească cu RO! Iar atunci am scăpat și noi și UE de griji.
  • -3 (9 voturi)    
    ? (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 15:05)

    utug [utilizator]

    Unirea Moldovei Cu Romania va intampina o opozitie mai mare decat cea prin care a trecut Unirea Moldovei cu Tara Romaneasca (Valahia) in 1859 ?

    http://www.moldovenii.md/md/section/700/content/7161
    • 0 (4 voturi)    
      Hopa... (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 22:44)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui utug

      KGB-istii pe hotnews...
    • 0 (4 voturi)    
      =))))))) (Joi, 2 ianuarie 2014, 11:48)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui utug

      Prietene,

      Patriotii Moldovei si site-ul de unde ai copiat linkul este proiect al partidului comunist.

      Puteai sa nu te sfiesti si sa postezi linkuri direct de pe omega sau site-ul administratiei separatiste =)))
  • -5 (11 voturi)    
    lozinci (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 17:11)

    verdeata [utilizator]

    Doresc unirea, iubesc pe Basarabeni, sunt de dreapta. Din pacate, Basescu (pe care l-am votat in lipsa unei alternative) este doar un lozincar ordinar. In loc sa faca focuri de paie mai bine ar munci pentru reunificare sistematic si fara vorbe goale. Il intreb inca odata ce a facut ca sa ajunga la destinatie acele 100.000.000 euro promise Basarabiei? Doar vorbe. M-am saturat de campanii electorale pline doar de vorbe. Vreau fapte, nu gogosi.
  • +5 (7 voturi)    
    Excelent (!! )+ o propunere (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 17:36)

    solar [utilizator]

    Presedintele Basescu, omul care va ramane in istoria noastra ca popor cu mintea treaza si intreaga, in ciuda tuturor delatorilor si delatiunilor, va avea curajul sa intrebe si pe Doamna de otel a Europei -Angela Merkel- daca mai are niscai nazisti prin parlamentul sau Guvernul Federal , care se opun incetarii razboiului rece si pentru ROMANIA ca si pentru intreaga EUROPA>. Nu de altceva , dar ambasadorul de jure si de facto al Germaniei la Chisinau a decalarat public si in fata presei ca propunerea presedintelui Basescu este"...o furtuna intr-un pahar cu apa" , iar DW si la ora cand tastez aceste cuvinte dovedeste o atitudine deplasata fata de dorinta legitima a intregului popor roman prinunele articole cu acest subiect semante de Hoaratiu Pepine. oricat sunt eu de pro-european convins si om de dreapta al acestui continent, ma simt lezat in sentimentul de roman patriot. Sentiment pe care-l separ cu totul de nationalism, asa cum face si orice cetatean german rational si cu capul pe umeri. Insa se vede ca mai sunt si nemti "sus-pusi"cu vechi sentimente naziste, din acelea care au facut posibile semnarea si punerea in executie politica a Tratatului secret Ribentrop -Molotov si a tuturor consecintelor sale geopolitico-morale.
    • 0 (0 voturi)    
      Moldova. (Vineri, 3 ianuarie 2014, 9:41)

      AureliaIonescu [anonim] i-a raspuns lui solar

      SOLAR, tu chiar ca bati campii !!!!!.
  • +7 (11 voturi)    
    bravo base ! (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 17:59)

    nash pandelica [utilizator]

    la multi ani tuturor !
    nu este vorba de unirea cu moldova.
    basarabia s'a alaturat patriei mama in 1918, prin vot, si a fost desprinsa printr'un rapt.
    legal, republica moldova este pamant romanesc .
  • +1 (3 voturi)    
    podul de flori (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 18:36)

    mobilteeth [utilizator]

    acest lucru il stim inca de la terminarea gimnaziului;ar fi bine sa stim ce am facut de la "Podul de flori" pana acum.
  • -1 (3 voturi)    
    Politicienii moldoveni nu se gandesc la unire! (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 22:16)

    GRANDFATHER [anonim]

    Din varii motive, politicienii moldoveni de toate orientarile politice, nu au ca orietare strategica si ca obiectiv in perspectiva imediata unirea cu Romania!
    Proeuropenii din Republica Moldova vor sa duca tara cat mai repede in UE, fara sa lege asta de o ipotetica unire cu Romania! As zice ca subiectul unirii pare mai degraba sa-i incurce in realizarea obiectivului de aderare la UE(vezi declaratiile), iar "consevatorii" sunt la fel de vocali impotriva atat in ceea ce priveste integrarea in UE, cat si a unirii cu Romania!
    Nu stiu daca afirmarea mai apasata a unui adevar recunoscut poate constitui un obiectiv politic major pentru 2014! Care ar fi finalitatea acestui demers?! Dupa 7 ani de UE am rezolvat toate obiectivele integrarii?! Au romanii sentimentul certitudinii ca "partenerii" nostri din UE ne privesc si ne trateaza ca pe niste egali, ca pe niste adevarati parteneri, ca pe niste cetateni cu drepturi egale ai Europe Unite?! Am rezolvat si inchis toate "dosarele" aderarii?! Reusim sa accesam si sa asimilam toate fondurile pe care UE ni le pune la dispozitie sau continuam sa ne multumim cu postura de "cotizanti" si "consumatori" ai firimiturile care cad de la masa bogatilor?! Sa ne propunem sa rezolvam toate problemele noastre in ceea ce priveste integrarea in UE si sa devenim astfel un exemplu si o "atractie" pentru fratii nostri de peste Prut! Si daca si Moldova va fi acceptata in UE, atunci si reunificarea poate fi realizata mai usor!
    Si totusi trebuie sa ne amintim ca proiectul integrarii europene are ca obiectiv strategic crearea intr-un viitor previzibil a Statelor Unite ale Europei, obiectiv care ca sa fie realizat va presupune un transfer masiv de suveranitate a statelor membre catre institutiile centrale europene! Acest proces a inceput deja si va continua sustinut in anii care urmeaza! Romania ca tara si romanii ca popor vor trebui sa decida in cunostinta de cauza asupra viitorului care se prefigureaza! Sa discutam ma intai despre asta!
  • -1 (3 voturi)    
    La ce ne gandim in 2014 (Joi, 2 ianuarie 2014, 0:10)

    GRANDFATHER [anonim]

    Nu stiu daca afirmarea mai apasata a unui adevar recunoscut poate constitui un obiectiv politic major pentru 2014! Care ar fi finalitatea acestui demers?! Dupa 7 ani de UE am rezolvat toate obiectivele integrarii?! Au romanii sentimentul certitudinii ca "partenerii" nostri din UE ne privesc si ne trateaza ca pe niste egali, ca pe niste adevarati parteneri, ca pe niste cetateni cu drepturi egale ai Europe Unite?! Am rezolvat si inchis toate "dosarele" aderarii?! Reusim sa accesam si sa asimilam toate fondurile pe care UE ni le pune la dispozitie sau continuam sa ne multumim cu postura de "cotizanti" si "consumatori" ai firimiturile care cad de la masa bogatilor?! Sa ne propunem sa rezolvam toate problemele noastre in ceea ce priveste integrarea in UE si sa devenim astfel un exemplu si o "atractie" pentru fratii nostri de peste Prut! Si daca si Moldova va fi acceptata in UE, atunci si reunificarea poate fi realizata mai usor!
    Si totusi trebuie sa ne amintim ca proiectul integrarii europene are ca obiectiv strategic crearea intr-un viitor previzibil a Statelor Unite ale Europei, obiectiv care ca sa fie realizat va presupune un transfer masiv de suveranitate a statelor membre catre institutiile centrale europene! Acest proces a inceput deja si va continua sustinut in anii care urmeaza! Romania ca tara si romanii ca popor vor trebui sa decida in cunostinta de cauza asupra viitorului care se prefigureaza! Sa discutam ma intai despre asta!
    • 0 (2 voturi)    
      Solutie pentru Unire ? (Joi, 2 ianuarie 2014, 13:30)

      utug [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Iurie Leanca se opune unirii Basarabiei cu Romania.
      Dar daca Leanca ar fi ales Presedinte atat al Basarabiei cat si al Romaniei ? La 5 ianuarie 1859, Alexandru I. Cuza a fost ales domn al Moldovei, iar la 24 ianuarie 1859 și al Țării Românești, înfăptuindu-se astfel unirea celor doua țări române.

      Iurie Leancă (n. 20 octombrie 1963, orașul Cimișlia, raionul Cimișlia) este un diplomat și politician moldovean, absolvent al Institutului de stat de relații internaționale din Moscova, actualul prim-ministru al Republicii Moldova.
      Și-a început cariera în serviciul diplomatic sovietic, iar în perioada mai-octombrie 1989 a fost la post la ambasada Uniunii Sovietice din București, România, în calitate de secretar II. Începând cu 1991, a fost încadrat în ministerul de externe al Republicii Moldova. A fost viceministru de externe în perioada 1998 - 2001. În perioada 2007 – 2009 a fost vicepreședintele companiei petroliere moldovenești Ascom Group.
      Din 2009 a fost prim-viceprim-ministru și ministru al afacerilor externe și integrării europene al Republicii Moldova.
      La 23 aprilie 2013 a fost numit prim-ministru interimar al Republicii Moldova prin decretul Președintelui Nicolae Timofti. Din 25 aprilie 2013 Iurie Leancă ocupă postul de premier interimar. A fost propus de PLDM pentru un mandat întreg de șef al executivului, iar la 15 mai 2013 a fost desemnat prim-ministru.
      Este căsătorit și are doi fii. Vorbește limbile: română (maternă), rusă, engleză, franceză, maghiară și bulgară.

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Iurie_Leanc%C4%83
      • 0 (2 voturi)    
        Okay, si?! (Joi, 2 ianuarie 2014, 15:15)

        GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui utug

        Dumneavoastra enuntati un fapt istoric, care s-a petrecut la mijlocul secolului al XIX-lea intr-un anumit context social, politic si militar!
        Suntem in secolul XXI si situatia celor doua tari este total diferita! Si imi pare rau ca trebuie sa va spun ca domnul Iurie Leanca, cu tot CV-ul sau academic si profesional, nu este si nu pare pregatit sa-si asume rolul jucat de Polcovnicul(colonel) Alexandru Ioan Cuza! Nici Cuza nu s-a aflat printre candidatii la tronul Moldovei si cu atat mai putin la tronul Tarii Romanesti! Desemnarea si alegerea sa este ea insasi o adevarata "istorie", pe care spatiul limitat la 2.000 de semne grafice ma impiedica sa o relatez. Va sugerez sa cititi urmatorul document: http://www.unibuc.ro/CLASSICA/cuza-voda1/cap2.pdf , in care desemnarea si alegerea lui Cuza este relatata pe baza martorilor oculari participanti directi la evenimente(este vorba de membrii adunarii elective din Moldova). Cititi si dupa aceia mai vorbim.Postati pe GOOGLE adresa mentionata si o sa aveti o surpriza!
        • +2 (2 voturi)    
          Merci pentru Link. (Vineri, 3 ianuarie 2014, 11:06)

          utug [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

          Document foarte important. Presupun ca reprezinta o transcriere in alfabetul latin a unui document original scris in alfabetul cirilic, Înlocuirea alfabetului cirilic cu cel latin a fost decretată în 1862 de domnitorul Alexandru Ioan Cuza.
          Romanii, urmasi ai celor mai viteji dintre traci, nu s-au prea grabit sa foloseasca scrierea si primul decument scris, folosind alfabetul cirilic, este Scrisoarea lui Neacsu din 1521 pastrata la Brasov.
          Interesanta mi s-a parut si oglindirea evenimentelor acelor ani in tarile Europei de atunci.
          Vezi:
          ARCHIVES DIPLOMATIQUES - PREMIERE PARTIE - DOCUMENTS RELATIFS AUX PRINCIPATES-UNIES 1854-1866
          http://books.google.fr/books?id=61QPAQAAIAAJ&pg=PP11&hl=fr&source=gbs_selected_pages&cad=3#v=onepage&q&f=false

          [ TABLES DES MATIERES
          http://books.google.fr/books?id=61QPAQAAIAAJ&pg=PA458&hl=fr&source=gbs_selected_pages&cad=3#v=onepage&q&f=false
          _____
          http://ro.wikipedia.org/wiki/Alfabetul_chirilic_rom%C3%A2n
          http://www.cimec.ro/Istorie/neacsu/rom/scrisoare.htm
  • -1 (1 vot)    
    Dar pe basarabeni (Vineri, 3 ianuarie 2014, 0:12)

    KostasP [utilizator]

    I-a intrebat cineva daca vor unirea? Daca maine ar fi un referendum in Basarabia pt unire, ar fi cei pro majoritari? Caci unirea daca doar una din parti doreste asta, nu e posibila.
    • -1 (1 vot)    
      Moldova si unirea (Vineri, 3 ianuarie 2014, 9:42)

      AureliaIonescu [anonim] i-a raspuns lui KostasP

      Adevarat grait ,Kosta P. !!!.
  • -2 (2 voturi)    
    Moldova si basescu (Vineri, 3 ianuarie 2014, 9:47)

    AureliaIonescu [anonim]

    NUME : basescu ,PRENUME : traian NUME CONSPIRATIV : PIRATUL .
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 3 ianuarie 2014, 12:31)

      xantipa [utilizator] i-a raspuns lui AureliaIonescu

      ce legatura fixati intre subiectul articolului si formularea (ca sa ma exprim cu finete) dvs.?
      • -1 (1 vot)    
        Despre unirea Moldovei (Vineri, 3 ianuarie 2014, 17:28)

        AureliaIonescu [anonim] i-a raspuns lui xantipa

        Pt.xantipa----citeste cu atentie comentariul anterior celui scris de minesi atunci vei intelege .Iti multumesc pentru "finete".
  • 0 (0 voturi)    
    Toti romanii vorbesc aceeasi limba (Marţi, 28 ianuarie 2014, 9:27)

    elenab1982 [utilizator]

    Am o ura profunda pentru toata clasa politica indiferent de culoare dar nu pot sa raman rece la o asemenea afirmatie. Fratii nostri trebuie sustinuti si trebuie sa facem cumva sa oprim minciunile care le sunt spuse de kgb-isti!

    Vorbim toti aceeasi limba! SUNTEM TOTI ROMANI!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version