Articol actualizatPrimul lot al Autostrazii A1 Lugoj - Deva (in lungime totala de 27 de kilometri) a fost deschis partial circulatiei, luni seara in jurul orei 21:00, pe o lungime de circa 17 km intre localitatea Dumbrava si Balint, a fost deschis circulatiei luni seara, lucrarile fiind finalizate cu noua luni mai tarziu decat termenul stabilit. Restul de 10 km al lotului 1 intre Balint si localitatea timiseana Sanovita nu pot fi utilziati de catre soferi pentru ca autostrada care ocoleste Lugojul spre Timisoara se opreste brusc in camp, autoritatile nereusind sa realizeze un nod rutier care sa permita descarcarea traficului. Tot luni seara s-au deschis circulatiei si primii 11 km pe Autostrada A6 Lugoj - Calafat ce au rol de centura ocolitoare a Lugojului.

Infrastructura rutiera, in blocajFoto: Forum peundemerg.ro

Capatul tronsonului A1 deschis pana la Balint

Capatul tronsonului A1 deschis pana la Balint

Foto: Skyscrapercity.com / Dorum

Potrivit reprezentantilor Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, citati de Mediafax, primul lot al Autostrazii Lugoj-Deva a fost deschis circulatiei luni seara, in jurul orei 21.00, fiind dati la o parte parapetii care opreau accesul autoturismelor pe acest tronson.

Potrivit fisei tehnice, acest tronson de autostrada, in lungime de 27,620 de kilometri, ar fi trebuit sa fie finalizat in 10 aprilie, insa lucrarile au durat pana in luna decembrie.

Luni seara, practic, pe autostrada Lugoj - Deva Lotul 1 au fost deschisi circulatiei doar 17 kilometri, desi tronsonul este finalizat pe toata lungimea sa - 27,4 km. Practic, ultimii 10 km din autostrada in cauza nu pot fi folosit de soferi pentru ca, in dreptul localitatii timisene Sanovita, autostrada se termina brusc, in camp.

Capatul autostrazii Lugoj - Deva la Sanovita

Capatul autostrazii Lugoj - Deva la Sanovita

Foto: Dorum / Construim Romania

La aceasta situatie s-a ajuns dupa ce CNADNR nu si-a sincronizat actiunile, iar unele proceduri au fost ingreunate: desi lotul 1 al Autostrazii Lugoj - Deva e in lucru din vara lui 2011, realizarea unui nod rutier la capatul spre Sanovita a fost pus, in planuri, in sarcina viitorului constructor al urmatorului tronson de autostrada spre Timisoara, constructor care, in urma tergiversarilor din CNADNR si, mai apoi, din instantele de judecata, a fost anuntat abia in urma cu cateva saptamani.

Nerealizarea unui nod rutier sau a unei solutii provizorie de descarcare a traficului se datoreaza unei nesincronizari in planurile CNADNR. Practic, CNADNR prevedea ca o solutie in acel punct sa fie realizata sui construita de castigatorul contractului pentru tronsonul de autostrada Timisoara - Lugoj Lot 2 adiacent lotului 1 Lugoj-Deva.

Raspuns CNADNR cu privire la nodul de la Sanovita

Raspuns CNADNR cu privire la nodul de la Sanovita

Foto: Hotnews

Cu toate acestea, semnarea contractului pentru Timisoara - Lugoj lot 2 a venit abia in urma cu cateva saptamani, asta dupa ce anuntarea castigatorului a fost tergiversata mai bine de 8 luni si apoi cateva luni bune decizia de atribuire a fost contestata in instanta. Alaturat aveti atasat raspunsul CNADNR cu privire la nerealizarea nodului de la Sanovita.

Totusi, avand in vedere ca firma ce va construi autostrada mai departe spre Timisoara este aceeasi care a facut si lotul 1 Lugoj - Deva - italienii de la Tirrena Scavi - exista sanse bune ca o solutie pentru descarcarea traficului la Sanovita sa vina chiar in prima parte a anului 2014.

Chiar si asa, cei 10 km care sunt finalizati, dar nefolosibili vor zace multe luni bune fara a fi de folos altcuiva decat camioanelor constructorului. In plus, nefiind deschis intre lotul 1 de la Dumbrava si pana la Sanovita, nici cei 17 km deschisi circulatiei acum nu vor fi foarte folositori soferilor.

Primul lot al Autostrazii Lugoj - Deva a fost construit de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, valoarea investitiei fiind de 681.040.913,98 lei, la care se adauga TVA. Garantia pentru acest lot de autostrada este de patru ani.

Primii kilometri din Autostrada A6 Lugoj - Calafat

Autostrada Lugoj - Deva, primul lot (portiunile circulabile si necirculabile) + A6 Lugoj

Autostrada Lugoj - Deva, primul lot (portiunile circulabile si necirculabile - cu albastru deschis) + A6 Lugoj

Foto: Hotnews

Odata cu cei 17 km din lotul 1 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, joi se deschid si primii kilometri din autostrada A6 Lugoj - Calafat.

Practic, de la nodul rutier cu A1 din dreptul localitatii Balint, va incepe un drum de legatura de 11 km cu Centura Lugoj, un drum de legatura ce reprezinta de fapt primul tronson din autostrada A6.

Utilizatorul Dorum de pe forumurile de infrastructura construim-romania.ro si skyscrapercity.com a surprins in timp evolutia lucrarilor pe acest tronson, iar in ultimele zile a postat o comparatie cu acelasi segment fotografiat la distanta de opt luni.