Accidentul in lant de pe A1 in care au fost implicate 31 de masini: Vicepresedintele CJ Alba cere demisia sefului CNADNR

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 22 decembrie 2013, 20:10 Actualitate | Esenţial

Vicepresedintele Consiliului Judetean Alba, Florin Roman, cere demisia directorului CNADNR, Narcis Neaga, pe care il acuza ca este vinovat de tamponarile in lant produse pe autostrada Sibiu - Orastie, in care au fost implicate 31 de masini, intrucat "a atribuit in mod absolut irational deszapezirea". Tamponarile in care au fost implicate 31 de autovehicule au avut loc duminica dimineata, in jurul orei 8.30, pe sensul Sebes - Cunta al autostrazii Sibiu-Orastie, pe un tronson inaugurat joi.

Intr-un comunicat de presa transmis duminica, vicepresedintele CJ Alba Florin Roman (PNL) spune ca vinovata de tamponarile in lant produse pe A1 este conducerea CNADNR, care a atribuit Sectiei Drumuri Nationale Timisoara deszapezirea acestui tronson de autostrada pe care a avut loc accidentul.

"Daca am fi trait intr-o tara civilizata, azi directorul CNADNR, falosul Narcis Neaga, specialistul in concesiuni, ar fi trebuit sa-si inainteze demisia de onoare. Asa cum ne-am obisnuit, cad capetele celor mici, ale sefului de la Pianu, desi pe autostrada s-a aruncat cu antiderapant. Principalul vinovat este CNADNR, care a atribuit in mod absolut irational deszapezirea pe timp de iarna la...Timisoara!!! Asta este incompetenta cat casa", afirma Florin Roman.

El considera ca accidente similare se pot produce oricand in perioada de iarna deoarece deszapezirea nu este facuta corespunzator si trebuie infiintate de urgenta centre de deszapezire pe cele doua noduri rutiere de pe autostrada de la Sebes si Cunta.

 "Atrag atentia ca astfel de accidente se mai pot produce in orice moment. Cele doua noduri de la Sebes si Cunta sunt fara puncte de deszapezire. La o ninsoare puternica se blocheaza tot. Cum au gandit sefii de la CNADNR sa faca punct de deszapezire doar la Pianu si sa nu asigure deszapezirea pe cele doua noduri, unde se stie si gradul ridicat de umezeala??? Numai niste incompetenti puteau gandi de asemenea maniera (...) Din acest motiv ii cer demisia lui Narcis Neaga", a adaugat Roman.

El a precizat pentru ca deszapezirea pe autostrada Sibiu - Orastie a fost incredintata Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, care asigura aceste servicii prin sectia de la Deva.

Accidentul a avut loc duminica dimineata, pe sensul Sebes - Cunta al autostrazii Sibiu-Orastie, pe un tronson inaugurat joi, iar in urma tamponarilor au fost avariate 31 de autovehicule. In urma accidentului, traficul rutier pe sensul Sebes-Cunta a fost intrerupt timp de aproape sase ore.

Patru persoane au fost ranite in urma tamponarilor, fiind vorba despre un tanar in varsta de 23 de ani din Sighisoara, o femeie in varsta de 33 de ani din Medias, o tanara de 22 de ani din Galati si o femeie de 35 de ani de cetatenie romana, dar stabilita in Germania. Acestea au suferit in special fracturi si niciuna nu se afla in stare grava astfel incat sa necesite internarea in spital, potrivit reprezentantilor Politiei Judetene Alba.

Printre autovehiculele aflate in coloana implicata in accidentul in lant s-a numarat si cel in care se afla cantareata Paula Seling impreuna cu sotul ei, artista declarand ca vizibilitatea era redusa din cauza cetii, iar carosabilul era extrem de alunecos, autoturismele derapand.

Potrivit Centrului Infotrafic al Politiei Romane, cauzele accidentelor au fost neadaptarea vitezei in conditii de carosabil alunecos si nepastrarea unei distante corespunzatoare in mers, intre autovehicule.

In urma tamponarilor, administratorul drumului, Sectia Drumuri Nationale Deva a CNADNR, a fost sanctionata cu 100 de puncte-amenda (8000 de lei) pentru interventia tardiva cu utilaje de imprastiere a materialului antiderapant.

Ulterior, CNADNR a anuntat ca in urma accidentului a inceput cercetari disciplinare si l-a suspendat pe durata acestora pe seful Centrului de Intretinere si Coordonare Pianu (Alba).

Potrivit unui comunicat de presa transmis duminica, directorul CNADNR, Narcis Neaga, a dispus inceperea cercetarii disciplinare "a factorilor responsabili de producerea evenimentului, precum si aplicarea sanctiunilor corespunzatoare dupa finalizarea cercetarii disciplinare", in urma tamponarilor care au avut loc in cursul diminetii pe sectorul de autostrada Sebes-Cunta, pe raza administrativa a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisora, Sectia de Drumuri Nationale Deva.

De asemenea, conducerea CNADNR precizeaza ca seful Centrului Centrului de Intretinere si Coordonare Pianu (judetul Alba), Robert Mallasz, a fost suspendat din functie pe perioada cercetarilor.

Conform sursei citate, "actiunile de combatere a producerii poleiului au inceput in cursul noptii de sambata spre duminica, la ora 03.00". "Actiunea de combatere a producerii poleiului a inceput la ora 3.00 prin actionarea cu trei utilaje care au raspandit o cantitate de 16 tone de material antiderapant. La ora 6.00, pe sectorul de autostrada Sebes-Turda s-a efectuat o revizie pentru stabilirea masurilor de actionare. La ora 8.40 pe sectorul de autostrada cuprins intre km 293 - km 316, s-a actionat prin raspandirea a 32 tone de sare cu doua autobasculante cu lama si raspanditor pe sensul Pianu-Cunta si cu doua Unimog-uri pe sensul Cunta-Pianu", se mai mentioneaza in documentul citat.























8080 vizualizari

  • +20 (28 voturi)    
    Uslasii isi freaca mainile (Duminică, 22 decembrie 2013, 20:17)

    Je__ [utilizator]

    E rost de un contract fara licitatie.

    Acum revenind la subiect:
    1. Conditiile erau intr-adevar polei, si ceata...iar imprastierea s-o fi facut mai spre deloc.
    DAR
    2. Bizonii romani mergeau ca la raliu. Desi limita in zona era la 80km/h si fiind ceata trebuiau sa reduca la 60km/h.

    Inteleg ca CNADNR si-a facut prost treaba, dar nu mi-e rusine nici cu cocalarii din trafic, petru care limitele de viteza sunt optionale!
    • +9 (11 voturi)    
      ai dreptate pe jumatate (Duminică, 22 decembrie 2013, 22:47)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      eu cu 20-30 km/h pe drum pe care nu s-a dat cu nimic am facut o pirueta de toata frumusetea... bulan ca nu a venit ceva pe contrasens sau din spate ca ma arunca in sant. oricum ai dreptate ca sunt si multi tampiti la noi pe stazi. Care au BMW sau alti bolizi alearga ca apucatii fara sa respecte regulile.
      • +2 (4 voturi)    
        cealalta jumatate (Luni, 23 decembrie 2013, 11:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

        majoritatea masinilor noi au un amarat de microcip (ESP, VSA..) care calculeaza viteza de rotatie (rezistenta la inaintare) la fiecare roata si nu te lasa sa faci piruete cand ajungi cu o singura roata pe polei sau intr-o mare balta. evident, costa.. dar viata ta ce pret are?
      • 0 (0 voturi)    
        tu stii mai bine, daca ai fost! (Luni, 23 decembrie 2013, 12:01)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

        Dar cind am auzit de accidentul in lant, imediat m-am gandit la INCONSTIENTA, indiferent cita ceata si polei era, DACA masinile circulau cu viteza redusa corespunzator, poate ca nu evitau derapajul si tamponarea, insa cu siguranta EFECTELE coliziunii in lant ar fi fost mai puti grave!
  • +25 (25 voturi)    
    ... (Duminică, 22 decembrie 2013, 20:17)

    klaudyuxxx [utilizator]

    Ce senin si inconstient zicea la TV unul din soferii implicati in carambol: "Apoi nu vedeti ce sticla e pe jos, eu mergeam cu 100 la ora si n-am putut frana la timp".
    Cum pana mea sa mergi cu 100 la ora pe o asa vreme, mai ales cand este si ceata. Chiar daca e autostrada, trebuie sa fii oleaca cu pluta ca sa mergi cu viteaza aia in conditiile alea.
  • +12 (16 voturi)    
    cnadr minte? (Duminică, 22 decembrie 2013, 20:35)

    albanez [utilizator]

    Ciudat....la 8.40 au aruncat cu 32 tone sare, iar la 9 si ceva a fost carambolul. Ori au dat cu zahar :) din greseala, ori vorbim de o afacere cu sare care se consuma doar pe hirtie!
  • +13 (17 voturi)    
    ce vuvuzela si asta (Duminică, 22 decembrie 2013, 20:40)

    Wanheda [utilizator]

    Il anunt solemn ca in tarile civilizate nu sta nimeni sa testeze autostrazile daca is acoperite de polei sau nu.
    Cand ai ceata si temperaturi in zona 0C sau negative...conduci mai incet, nu accelerezi brusc, nu franezi brusc, etc.
    • +4 (4 voturi)    
      Frumos (Duminică, 22 decembrie 2013, 23:01)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Uite aici un exemplu bun de urmat:
      http://www.youtube.com/watch?v=ohBIM1CHzWY
      N-are nici o luna. Nu faceti ca ei!!!!!
      • +5 (7 voturi)    
        Sa vezi si prin Canada (Luni, 23 decembrie 2013, 0:06)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui AliB

        drumuri de spui ca-s patinoare cateodata; chiar acum Ontario e lovit puternic de un Ice Storm.
        I-am aratat unui canadian si uni rus din Siberia mediatizatul carambol romanesc si i-a bushit rasul, m-a intrebat daca romanii stiu sa conduca.
        Mai e o chestie in America si Canada, daca e vorba de un accident si e vina ta, cu cat e mai mare damage-ul si conditiile in care a avut loc te fac neglijent....iti creste asigurarea, pana la dublare sau chiar mai mult. Sa vad aici bizonul mioritic speeding pe asigurare de 500$ pe luna,
        • +6 (6 voturi)    
          Inregistrarea e din US (Luni, 23 decembrie 2013, 2:46)

          AliB [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Wisconsin. Pe la inceputul lui Decembrie. Ciocneli in lant vreo 5-6 minute. TIR-urile se descurca mai bine, experienta, probabil. Plus ca la un moment dat sunt vreo cativa care ies din masini si se-apuca sa se plimbe pe autostrada in timp ce in jurul lor masinile derapeaza intr-o veselie. Gena prostiei e uniform distribuita in populatie probabil.
  • +19 (19 voturi)    
    nu doar acolo (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:57)

    slashroot [utilizator]

    Nu ştiu cât de mult polei a fost zilele astea pe A1, dar pe DN6 la intrarea în Bucureşti eu n-am văzut iarna asta pic de material antiderapant pe kilometri întregi. Asta în condiţiile în care noaptea este ceaţă iar dimineaţa se formează polei şi mâzgă îngheţată.
    Ce vreau să spun e că CNADNR încasează taxa de drum, dar drumurile-s tot alunecoase. Mult mai rău ca în alţi ani.
    • +12 (12 voturi)    
      Nu verifica nimeni CNADNR-ul (Duminică, 22 decembrie 2013, 23:26)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      CNADNR-ul face ce vor muschii ei, n-o verifica nimeni.
  • +3 (11 voturi)    
    Lasati politica, priviti soferii... (Luni, 23 decembrie 2013, 1:54)

    Robert M [utilizator]

    Va luati de politicieni sau de administratorii drumului dar nu ziceti nici un cuvant despre inteligentii care goneau pe respectivul drum.
    Vina le apartine in totalitate pentru ca s-au crezut zmei, au mers prea repede si nu au putut frana.
    Oamenii nu sunt invatati sa conduca preventiv, merg ca oile si au impresia ca doar prostii conduc incet.

    Cititi codul rutier, invatati sa conduceti prudent, discutati cu apropiatii si pe urma vom avea civilizatie pe drumurile patriei.
    Voi nu vreti sa va schimbati cu nimic si cautati in permanenta alti vinovati pentru greselile voastre.
    Tipic romanesc...
    • +4 (6 voturi)    
      esti militian? (Luni, 23 decembrie 2013, 8:07)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      esti din ala cu neadaptarea vitezei la conditiile meteo/trafic?
      bai baiatu" pe autobahn nu stai sa te dai jos si sa pipai daca e polei, gheata sau mai stiu eu ce. cei reponsabili trebuie sa ia masurile care sunt necesare pt. desfasurarea in bune conditiuni a traficului.acum o saptamana la sibiu la ora 14.00 ningea de mama focului , iar pe centura (autostrada de 12 km) nimeni nu curatase macar stratul de zapada! autoturismele se miscau pe prima banda (neputand inainta cu mai mult de 60 -70 km/h, in schimb tirurile fugeau pe banda a doua cu peste 90.
      aia nu erau invatati sa conduca preventiv?
    • +2 (4 voturi)    
      bai nenica (Luni, 23 decembrie 2013, 10:40)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Nu e treaba soferului sa se dea jos din masina din 50 in 50 de metri si sa vada daca e polei.
      Administratia drumurilor trebuie sa puna indicatoare cu viteza maxima admisa in functie de conditiile de drum si de abia dupa aceea, daca soferul nu a respectat limita de viteza poti sa spui ca este soferul vinovat.
      Pe portinunile cu gheata/polei si cu 10km/h derapezi.
      Ce spui tu e numai bine de pus intr-o cuvantare a "prim-secretarului de la judet" adica statuil care incaseaza impozite peste impozite nu are nici o responsabilitate doar noi cetatenii trebuie sa ne asiguram de evitarea "oricarui pericol"
      • +2 (2 voturi)    
        Cum nu e treaba soferului? (Luni, 23 decembrie 2013, 15:49)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Vuck

        In primul rand poleiul se instaleaza instant, dar conditiile necesare le observi, deci conduci mai incet, pastrezi 150m distanta fata de ala din fata in conditii de vizibilitate normala. Daca apare ceata e clar ca poleiul se poate instala in orice moment sau soseaua devine mai alunecoasa oricum.
        Daca nu ai masina performanta, sa auzi zgomotele specifice scoase de roti, opresti undeva unde e sigur si testezi aderenta asfaltului.
        Daca e imposibil de condus, tragi pe dreapta, call 911 daca e cazul, cel putin asa e in tarile civilizate cum se lauda musiul din articol.
        Daca ai cauciucuri bune de iarna, nu derapezi asa usor, nu la 10km/h.
  • +5 (5 voturi)    
    ca la noi... (Luni, 23 decembrie 2013, 10:31)

    periscop [utilizator]

    la nimenea!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version