Ministerul Sanatatii introduce listele de asteptare in spitale. Numarul consultatiilor la specialist va fi strict limitat

de V. Mixich     HotNews.ro
Duminică, 22 decembrie 2013, 13:37 Actualitate | Esenţial

Eugen Nicolaescu
Foto: Hotnews
La doua luni de la publicarea primei variante a noului pachet de servicii medicale de baza, Ministerul Sanatatii revine cu o forma mai clara a acestuia. Pentru asigurati, pachetul de baza, impreuna cu programele nationale de sanatate, ramane in continuare foarte generos dar vor fi introduse listele de asteptare in spitale pentru toti pacientii care nu sunt urgente. Si numarul consultatiilor la specialist va fi limitat. Niciun cuvant despre asigurarile medicale private.

"Pachetul va produce efecte pozitive, vizibile, reale în aproximativ 3 ani de aplicare", a declarat ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu. Guvernul a suplimentat bugetul alocat Sanatatii in 2014 cu o suma foarte mica (de la 4% la 4,2%), prin urmare generozitatea pachetului de baza nu va putea fi acoperita din buget.

Perioada in care ministrul Sanatatii accepta propuneri pentru aceasta noua forma a pachetului de baza este 23 decembrie 2013 – 1 ianuarie 2014!

Romanii neasigurati vor beneficia de tratament doar in cadrul urgentelor, pentru nastere si boli epidemice.
documente
(22 Dec 2013) PDF, 586KB


Sunt definite patru niveluri de prioritate prin care se determina intervalul de timp in care pacientul trebuie sa ajunga la medic. Pentru nivelul intermediar si de rutina se „permite crearea listei de asteptare, respectand criteriile de urgenta”.

Pachetul de baza pentru asigurati va oferi dreptul la un numar fix de consultatii, astfel:

IN CABINETUL MEDICAL
  • Pentru bolile nou aparute se vor putea acorda 2 consultatii la medicul de familie/episod, maxim 4 seturi de analize si un bilet de trimitere la specialist.
  • La pacientii cu risc crescut vor putea fi acordate 3 consultatii la medicul de familie/episod, 2 trimiteri la specialist si maxim 6 seturi de analize. Aceste limitari nu sunt restrictionate pe durata de timp, ci pentru fiecare boala nou aparuta.
  • Pentru pacientii cu risc cardiovascular inalt, diabet zaharat tip 2, depresie si tulburari de crestere la copil  se vor acorda 4 consultatii pe an la medicul de familie si alte 4 consultatii/an programate. Pentru pacientii cu complicatii se mai pot acorda maxim 3 consultatii suplimentare/an, ducandu-se asadar la un total potential de maxim 11 consultatii pe an pentru pacientii cu aceste boli.
  • Pentru alte boli cronice se vor putea efectua 2 consultatii la medicul de familie, un consult la medicul specialist si 2 seturi de analize pe an.
IN POLICLINICI (AMBULATORIU)
  • Pentru fiecare boala acuta noua se vor acorda o consultatie de maxim 20 de minute in care se diagnosticheaza boala si maxim alte 2 consultatii scurte, nu mai lungi de 10 minute.
  • Pentru bolile cronice stabile se va acorda o consultatie scurta de 10 minute o data la 3 luni sau o consultatie de 20 de minute tot o data la 3 luni. Pentru eliberarea de reteta se poate acorda o consultatie scurta suplimentara
  • Pentru bolile oncologice se vor acorda cel putin o consultatie pe luna plus trei consultatii la diagnosticare, in functie de nivelul de urgenta.
In ambulatoriu vor putea fi efectuate doar 158 de proceduri medicale, de la examinarea fundului de ochi pana la colonoscopii sau anumite biopsii.

IN SPITAL

Pacientii cu bilet de internare vor putea fi programați pentru internare, in functie de boala, gravitatea ei si „disponibilitatea serviciilor” spitalului solicitat.

Conform definitiilor Ministerului Sanatatii, pacientii care vor fi incadrati la nivel de prioritate intermediar sau de rutina (adica 2 sau 3 - definite la pagina 2 din HG) vor intra pe o lista de asteptare, „respectand criteriile de urgenta”.

Aliniatul care prevede clar aparitia listelor de asteptare pentru toti pacientii care nu sunt urgente si au nevoie de internare in spital este:
  • "Pacientii care prezinta un bilet de internare valid vor putea fi programati pentru internare, in functie de afectiune si de gravitatea semnelor si simptomelor prezentate si de disponibilitatea serviciilor unitatii spitalicesti solicitate. Detalii privind timpul maxim de asteptare vor fi prezentate in Normele metodologice de aplicare ale Contractului Cadru" (pag. 52, capitolul IV, articolul 2, aliniatul 4).
Ministerul Sanatatii precizeaza ca pacientii nu vor mai putea ramane internati in continuare daca dupa ce „i s-a efectuat o interventie medicala necesita timp de odihna inainte de a pleca acasa” sau daca asteapta analizele.

Nu se precizeaza care sunt spitalizarile evitabile care ar putea fi tratate ambulatoriu, ele urmand a fi mentionate in Normele metodologice, inca nepublicate.

De altfel, multe dintre detaliile importante pentru aplicabilitatea practica, particularizata la fiecare specialitate in parte (cum ar fi numarul si frecventa analizelor), a tuturor acestor reguli vor fi precizate in Normele Metodologice ale Contractului Cadru, care nu sunt inca publice.

PREVENTIA LA PERSOANELE SANATOASE
  • Toate persoanele sanatoase cu varsta intre 18 si 39 de ani vor avea dreptul la 2 consultatii succesive o data la 3 ani.
  • Persoanele sanatoase de peste 40 de ani vor putea primi 3 consultatii succesive anual.

Fie asigurati, fie neasigurati, toti bolnavii vor avea acces la programele nationale de sanatate in numar de 21, pentru care Ministerul Sanatatii a creat o Agentie speciala. Aceste programe nationale sunt urmatoarele:

  • Programul de imunizare
  • Programul de prevenire, supraveghere şi control ale infecţiei HIV
  • Programul de prevenire, supraveghere şi control al tuberculozei
  • Programul de tratament al infecţiei cronice cu virusuri hepatitice B, C şi D
  • Programul de oncologie
  • Programul de diabet zaharat
  • Programul de transplant de organe, ţesuturi şi celule de origine umană
  • Programul de tratament al bolilor neurologice
  • Programul de diagnostic și tratament al bolilor rare
  • Programul de tratament al hemofiliei;
  • Programul de diagnostic și tratament al talasemiei;
  • Programul de sănătate mintală
  • Programul de boli cardiovasculare adulți
  • Programul de tratament prin chirurgie cardiovasculară pediatrică
  • Programul de tratament al surdităţii prin proteze auditive implantabile chirurgical
  • Programul de ortopedie
  • Programul de diagnostic şi tratament cu ajutorul aparaturii de înaltă performanţă
  • Programul de sănătate a femeii și copilului
  • Programul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică
  • Programul de terapie suportivă prin epurare extracorporeală
  • Programul de boli endocrine.

Ministerul Sanatatii a anuntat si cele 130 de medicamente noi care vor fi compensate in Romania. Printre acestea se numara terapii pentru poliartitra reumatoida, astm, hepatita C, lupus, spondilita anchilozanta, diferite forme de cancer. Dintre dosarele depuse initial, 36 au fost respinse. Lista medicamentelor subventionate de stat nu a mai fost actualizata in Romania de peste 4 ani, accesul pacientilor la terapii noi fiind astfel restrictionat. 

Impactul bugetar al introducerii acestor noi terapii pe lista compensatelor ar putea ajunge la aproape 160 milioane de Euro in 2014. Ministrul Sanatatii a sustinut ca intreaga suma va fi acoperita din taxa de clawback impusa companiilor farmaceutice.

documente
(22 Dec 2013) PDF, 133KB


Puteti consulta lista medicamentelor nou introduse in atasamentul alaturat.







Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

11382 vizualizari

  • +35 (41 voturi)    
    mai rau ca pe vremea impuscatului (Duminică, 22 decembrie 2013, 14:05)

    ciubex [utilizator]

    E mai rau ca pe vremea impuscatului.
    Lista de asteptare? Zau? Pai eu zic sa se faca cartele pentru a se oferi numar limitat si la consultari.
    Apoi eu zic sa platim si noi cotizatia la sanatate limitat, sa platim doar cand avem chef.
    Asa-mi vine sa-l iau la pumni pe asta cu ideile lui, mai intai coplata, acum listele de asteptare.
    Liberalizaeaza odata sistemul asta putred si lasa-ma sa platesc doar celor ce-mi ofera suport medical, asa cotizez pentru toti, dar cand imi vine randul, nu ma baga nimeni in seama daca nu dau o spaga sau daca, mai nou, nu ma incadrez in numarul de consultatii... am pus-o.
    • +1 (3 voturi)    
      korekt mon cher (Luni, 23 decembrie 2013, 1:01)

      tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui ciubex

      astia repara unde mere... ca dovada patriotismul si bunele lor intentii.
  • +23 (29 voturi)    
    Fratilor (Duminică, 22 decembrie 2013, 14:23)

    Ciribanstula [utilizator]

    Nici macar la medic nu mai poti sa te duci fara programare!
    Guvernarea asta INTREAGA ar trebui sa se duca la vreun medic ceva!
    Daca o fiinta poate sa se duca la medic cu programare poate introduceti in scoli un program de "Cum sa ne imbolnavim la comanda"

    Baieti in principiu vou ar trebu sa traiti intr-o lume reala dar dati dovada ca va ghidati dupa niste idei SCI-Fi ca sa fiu elegant!
    PS:
    Credeti ca mai exista o sansa sa ne videcam de tumora asta numita USL?
    Astept comentarii! Daca aveti timp si nu v-ati pierdut speranta intro ROMANIE reala!
    • +2 (8 voturi)    
      Pe bune? (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:00)

      AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui Ciribanstula

      Adica esti adeptul gloatei care se macelareste sa intre in fata cabinetului? Sa vina toti si sa astepte ca vitele pe hol? Asa iti place tie? Asta ai de criticat? Asta este problema sanatatii? Asta este defectuos in ce a zis tovarasul Nicolaescu? Vezi tu, asta nu-mi place mie la politicieni, dar ce sa ma mai ascund nu ca nu-mi place, de-asta-i urasc. Pentru ca sunt demagogi ca tine. Habar n-au un subiect dar dau din vuvuzela!

      Si acum ce as avea eu de criticat:
      1.In 2014 urma sa fie introdus cardul de asigurat care ar fi stopat fraudarea fondurilor de sanatate, principala metoda fiind consultatiile fictive. S-au facut conferinte flamboiante, schimbari radicale, asortate de vaicareli demagogice ca ale tale, dar nimic despre acest subiect, care, pe tacute se amana.
      2. Spitalele ar putea fi privatizate, nimic despre asta. Se schimba conditiile, se inrautatesc, pana acum dadeai spaga ca sa intri acum ai si mai multe motive sa dai spaga. Avem in sanatate exemple de succes privatizate: cabinete de medicina de familie, de stomatologie si farmaciile. Toate functioneaza snur. De ce nu se privatizeaza spitalele? Sa fure si buzunarele lu politicieni ceva. se poate sa curga multi bani pe undeva fara sa se adape si ei?
      • -1 (3 voturi)    
        da (Luni, 23 decembrie 2013, 0:34)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

        de obicei iti dau minus, acum ai atit plus de la mine, cit si multa dreptate plus solutii eficiente.
      • -1 (1 vot)    
        or fi astptand de placere!!! (Luni, 23 decembrie 2013, 12:12)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

        Iti urez se "beneficiezi" din PLIN de asa-zisele "servicii de sanatate" in varianta pe care o aperi!!
        • +3 (3 voturi)    
          ai grija ce-i doresti.. (Luni, 23 decembrie 2013, 12:45)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          s-ar putea ca el sa-si permita sa plateasca un spital privat si apoi sa nu-si mai permita/doreasca sa plateasca asigurarile de sanatate publice, bani cu care sunt platite serviciile medicale pentru ~10 milioane de romani adulti care nu platesc asigurari medicale!!!...
  • +23 (27 voturi)    
    Poate apar si (Duminică, 22 decembrie 2013, 14:26)

    Ciribanstula [utilizator]

    Audiente la Ministerul Sanatatii cu programari :CIND AM VOIE SA MA IMBOLNAVESC!

    :)
    • -7 (19 voturi)    
      Raspuns (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:25)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui Ciribanstula

      Bah proxtilor voi nu vedeti ca URGENTA ramane deschisa, asa cum era normal de fapt. Deci nu inteleg de unde treaba cu "Cand am voie sa ma imbolnavesc". Hai sa pupam in cWr pe altii dar sa citim drewaq corect. Tzatza leana daca vrea sa vinda salata in piata suna salvarea si prostii sunt obligati sa vina sa o ia...daca a gandilat-o medicul bine pana acu mai vine iar chiar si fara programare ca doar nah prostu'tb s-o primeasca...Cand o sa fim onesti?
      • +6 (6 voturi)    
        pentru ca.... (Duminică, 22 decembrie 2013, 20:14)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

        in toate tarile care nu sunt bananiere ... preventia e baza... este aberant sa limitezi numarul de consultatii...
        sa tratezi un cancer in faza incipienta e mult mai ieftin (si cu prognoza mult mai buna) decat unul mai avansat...
        ma rog cum ei oricum nu o sa-l trateze probabil nu conteaza asta...
        sistem medical facut de un economist... ce sa te astepti... viata valoreaza x euro... ce depaseste lasa-l sa moara da-l dracu
      • +3 (5 voturi)    
        gogule (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:29)

        Ush [anonim] i-a raspuns lui Gogu

        Serios nene gogule? Omul a zis foarte corect "cand am voie sa ma imbolnavesc". Pentru ca in spitale 99% din cei care se duc se duc pentru ca s-au imbolnavit. Si se duc pentru ca nu stiu ce au si probabil ca fiecare cand e bolnav se simte o urgenta. Si unii chiar pot fi urgente cu simptome care nu par grave la prima vedere.
      • +4 (6 voturi)    
        onesti putem fi (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:34)

        Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

        cand vrem.Dar de prostie nu te poti vindeca , chiar presupunand prin absurd ca ti-ai dori!
        Apreciez limbajul elevat care-ti reflecta gradul de inteligenta!
      • +3 (3 voturi)    
        mai gogule (Luni, 23 decembrie 2013, 10:16)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

        Eu daca ma simt rau azi, vreau sa fiu consultat azi, nu peste 2 saptamini cind imi vine rindul. Pina atunci poate imi trece sau poate se agraveaza starea de rau si ajung la urgente cind puteam rezolva din stadiul incipient.

        La fel si cu copilul. Daca tuseste suficient de tare, vreau sa-l asculte un medic sa vad ca n-a coborit infectia la plamani. Nu astept sa ajunga cazul urgenta si dupa aia sa-l duc la urgente. Daca statul nu e in stare sa-mi acorde un sistem de consultatii decente, atunci sa nu-mi mai ia bani pe asigurare, si ma descurc singur.

        Sau alternativ, vorbesc cu conducerea si-mi trec minimul pe economie pe cartea de munca si restul il iau prin alte metode. Ca oricum, asigurarea medicala o platesc aproximativ degeaba, pensia la fel, somajul e oricum de 500-700, maxim 1000 de lei. Asha ca... de ce palaria masii sa mai platesc un sac de bani la stat si sa primesc la schimb gaura de la covrig.
        • +1 (1 vot)    
          selectie naturala.. (Luni, 23 decembrie 2013, 12:48)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          cine isi permite asigurari private va trai cel putin la fel de bine (mai bine daca risca sa nu mai plateasca si la stat).
          in plus, va castiga cine are grija de propria sanatate - mananci sanatos? faci miscare zilnic? te mai si speli din cand in cand?.. restul vor muri asteptand pe la cozi.
          • +1 (1 vot)    
            Pai tot ramane problema (Luni, 23 decembrie 2013, 15:44)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Eu de ce mai platesc asigurare de sanatate? si in general, de ce mai platesc taxe la stat? Ca sa ce? Sa intru pe o lista de asteptare?
            • 0 (0 voturi)    
              asta era singura problema? (Marţi, 24 decembrie 2013, 0:06)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              asigurarile de sanatate sunt doar ~1/7 din taxele pe care le platesti. restul ti se pare ca le platesti cu un scop si primesti ceva la schimb?
              • 0 (0 voturi)    
                hai sa nu exageram acu (Marţi, 24 decembrie 2013, 9:54)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Ceva, ceva tot primesti. Ai invatamant, asha cum e el, ai politie, armata, servicii secrete, ai functionari, ai drumuri. La sanatate problema e ca pe linga serviciile proste si scumpe, acu nici nu mai ai acces la ele decit cu lista de asteptare. E ca si cum dupa ce platesti taxe de drumuri beneficiezi de ele doar daca faci cerere scrisa dinainte.
                • 0 (0 voturi)    
                  ba chiar sa ne bucuram!!! (Marţi, 24 decembrie 2013, 12:40)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                  Chiar este atat de usor sa accepti ca esti furat daca nu vezi ce ti se fura??? Intr-o tara occidentala (in care exista totusi coruptie si incompetenta) cu acelasi tip de munca, acelasi efort, aceeasi educatie, un platitor de taxe din Romania traieste net mai bine. Nu ma refer la consum, ci la standardul de viata in general.. la serviciile pe care le primeste din partea statului, la atmosfera pozitiva in care se traieste, la comfortul pe care ti-l ofera increderea in cei din jur. In Ro statul nu-ti permite din taxele tale nici macar sa faci copiii. In Austria te roaga sa stai acasa sa-i cresti..
                  Va multumiti cu putin pentru ca nu stiti cat face munca voastra. Oricum mai bine decat nostalgicii dupa comunism, care nici pana azi nu au aflat ce inseamna sa fii liber.
  • +34 (36 voturi)    
    in sfarsit (Duminică, 22 decembrie 2013, 14:31)

    cris64 [utilizator]

    Iata ca in sfarsit se rezolva si problema sanatatii poporului roman. Dupa 3 ani de la implementarea programului Nicolaescu, indicele sanatatii populatiei va creste exponential prin decesul celor care au probleme medicale. In acelasi timp se rezolva si problema votului, Dragnea avand la dispozitie liste suplimentare cu morti pentru vot.
  • +9 (15 voturi)    
    Asta e cumva timpit? (Duminică, 22 decembrie 2013, 14:48)

    PopaPius [anonim]

    Banii tii ia integral si la consultatii ai numar limitat?
    Mai ramine sa faca avorturile ilegale si e ca pe vremea impuscatului...
    De pe ce planeta este?
  • +9 (13 voturi)    
    As fi avut multe de zis (Duminică, 22 decembrie 2013, 15:10)

    ac [utilizator]

    Dar, cu tot riscul ca HN sa imi editeze comentariul, nu pot decit sa zic ca Nicolaescu e un **** (editat). *ORICINE* altcineva ar fi produs orice fel de reglementari, instructiuni etc. Dar pe fata astuia scrie economie planificata de stat.
  • +5 (15 voturi)    
    asigurari (Duminică, 22 decembrie 2013, 15:58)

    justin [anonim]

    Doar se stie ca doctorii ne lasa sa murim daca nu le bagam in buzunar. Ii doare fix in pix de asigurarile noastre.
  • +8 (12 voturi)    
    vai de noi (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:21)

    Cobra_Ro [utilizator]

    asta este unul dintre cei mai prosti ministrii din dezastrul Plagi-Ponta
  • +11 (15 voturi)    
    De parca am fi ... (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:21)

    Nelamuritul [anonim]

    ....ceva masinarii la care poti sa preconizezi un grafic de reparatii si intretineri periodice !! ... ce mai vreti daca la conducerea Ministeruluil Sanatatii se afla un contabil !! Nu am nimic cu breasla asta dar nu este locul lui aici, la MS. Punem pariu ca se trateaza in strainatate dl s(m)inistru !!
  • +16 (18 voturi)    
    Jos guvernul incompetent (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:31)

    Istvan [anonim]

    O sa ne imbolnavim pe rand !!! Ati inteles ?!!!
  • -1 (11 voturi)    
    Nu va sclifositi ca asa e peste tot (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:33)

    Wanheda [utilizator]

    Decat sa te duci de dimineata si sa astepti pana inebunesti in conditiile pe care le au spitalele/cabinetele romanesti, mai bine te programezi.
    In afara mai sunt walk in clinics si orice cabinet are de obicei walk in la amiaza, o ora.
    Altele-s bubele in sistemul medical romanesc, cea mai mare e ca nu te lasa sa iti dirijezi banii de sanatate in zona asigurarilor private. Mentalitate de comunist (implica si hotia). Astia din asta traiesc doar, is capuse pe spinarea poporului.
    • +9 (9 voturi)    
      pai cam asta e problema (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:40)

      Tiger1 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      la luat banii nu stau la discutii.Ti i-au luat, iar daca ai o problema medicala, stai sa te programezi, mai dai o spaga, si , daca ai noroc, ai parte si de asistenta medicala.In concluzie, banii ti-i iau fara discutii, dar daca ai nevoie, stai la lista de asteptare.
      Nu mai bine nu le dam nici un leu si ne vedem singuri de sanatate?
      Ca asa cum le '' reglementeaza '' asta, dai banii la stat, dar daca ai o problema mai degraba te duci sa te tratezi la privat.Daca ai cu ce, daca nu, te tratezi la popa cu sos de harlet!
      • +9 (9 voturi)    
        Si ti-i ia cu lopata, procentual (Duminică, 22 decembrie 2013, 22:28)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Tiger1

        Asigurari private si serviciile sa fie la alegerea cetateanului. Nu prea merge insa la comunisti, ca tre sa aibe bani de papat, cum sa nu mai ai pe fluturas procent la cas? Pai gura lor ce mai mananca?
  • +10 (12 voturi)    
    suna orwellian (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:36)

    amanda13 [utilizator]

    Individul asta este de-a dreptul sinistru!
  • +8 (14 voturi)    
    Lasati-l inpace ! (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:42)

    arheopterix [utilizator]

    El ne tine de vorba , sa mai treaca timpul ,,,efectele acestor reforme se vor vedea peste 3 ani ,,,. Reforma in sanatate este treaba sefului statului , este problema strategica de anvergura , vezi Obama , Angela Merkel .La noi in Rominica,Basescu a incercat si stiti ce a patit .Problema principala este urmarirea banului public ,cat s-a incasat si unde a ajuns . Pentru simplificare i-am propus Dlui Ministru Nicolaiescu un slogan care suna asa - BUGETUL PE PARAFA SI PLATA LA BUCATA -Daca se aplica acest slogan, aveam reforma . au trecut ani... acum avem ce am votat iar reforma este ca Fata Morgana cu cit ne apropiem cu atit se indeparteaza.
  • +9 (15 voturi)    
    spaga (Duminică, 22 decembrie 2013, 16:47)

    coor [utilizator]

    inca un motiv de spaga !, ca sa intri in fata altora ! good !
  • +11 (19 voturi)    
    Sănătate la cartelă... (Duminică, 22 decembrie 2013, 17:09)

    Cocofifi [utilizator]

    Pe vremea lu Ceașcă avam voie la doi litri de ulei pe lună, o pâine pe zi, două iaurturi și o portocală pe trimestru.

    Bag seamă că, datorită succesului din epocă, bazat pe mentalitatea tip "Dați numai câte o bucată, să ajungă la toată lumea", ministrul cu nume de regizor a pus în scenă o tragedie, cumplită pentru utilizatori, dar benefică pentru buget.

    Dacă tot nu avem personal medical, seringi, comprese și alte alea, nu e mai bine să ne așezăm frumos la coadă până când ne vine rândul?

    Nu contează dacă ești pe moarte, sau dacă suferi de mai mult de o afecțiune, onor Ministrul Sănătății consideră că e un pas înainte spre prosperitate. Chiar dacă vei fi în pământ când îți vine rândul...

    Bonsoir popor, mersi că ne-ați ales!
  • +14 (18 voturi)    
    Furt (Duminică, 22 decembrie 2013, 17:33)

    Un_Cetatean [anonim]

    Daca e pachet de baza la fel pentru toata lumea de ce din salar se opreste procentual si nu o suma fixa?
  • +9 (9 voturi)    
    comentariu (Duminică, 22 decembrie 2013, 18:34)

    catrina [anonim]

    si cand era secretar de stat in Ministerul finantelor era un tampit, dar tampit a fost si ala care a\pus un contabil la Ministerul Sanatatii. asta habar n-are de bolile oamenilor, de varsta merge deavalma ca asa este in alta parte. adapteaza la situatia din tara ta problemele nu le agrava, acum trebuie sa dam spaga si pe lista de asteptare. Pana ajungi la specialist si astepti pe lista sa te internezi mori sigur.URA URA URA
  • +7 (9 voturi)    
    Medicina....la minut ! (Duminică, 22 decembrie 2013, 19:26)

    Barbu Gh [anonim]

    Cum sa consulti un copilas in cateva minute ?. Cum sa poti in 10 minute sa scrii in registru datele,sa bagi pacientul in calculator,sa-i scruu reteta si bilet de trimitere (toate se fac prin calculator) ?Auzi gogomanie !!!! : "pacientii nu vor mai putea ramane internati in continuare daca dupa ce „i s-a efectuat o interventie medicala necesita timp de odihna inainte de a pleca acasa” sau daca asteapta analizele."-Pai daca sint de la 50-100 de km ce fac ? Se plimba,la spital ?. Se pare ca dl Nicolaescu va reusi sa bulverseze spitalele si policlinicile,e clar se pricepe la medicina,ca Dr.Arafat la mulsul vacilor. Va fi DEZASTRU !!
  • -4 (4 voturi)    
    Hmmm! (Duminică, 22 decembrie 2013, 19:47)

    costa [anonim]

    Desi sunt basist, cred ca este un pas inainte, desi masura este propusa de acest labaral.Poate oamenii vor invata ca nimic nu este gratis, poate se va ajunge ca spitalele sa fie considerate spitale si nu adaposturi de iarna si de noapte.Desigur este nevoie de masura in toate, desi ma indoiesc ca in Romania aceste masuri se vor aplica corect.Ma gindesc la cele 10 minute de consult prevazute.Cu specialistii nostri, sa vezi pompele funebre ce avint economic or sa aiba
    • 0 (0 voturi)    
      Un mic pas înainte... (Luni, 23 decembrie 2013, 18:38)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui costa

      ...față de trecut, un uriaș pas înapoi față de promisiuni
  • +10 (12 voturi)    
    ce va ofticati? (Duminică, 22 decembrie 2013, 20:12)

    liviu_ [utilizator]

    nu intelegeti un lucru elementar....
    servicii medicale din ce in ce mai proaste...
    servicii religioare din ce in ce mai bune...
    mai lipseste indemnizatie pe langa catedrala si pentru cel mai mare cimitir din Europa si deja o sa fie clar pentru toata lumea ce planuri au astia cu noi...
  • +6 (6 voturi)    
    Pai angajati la spital (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:31)

    Tiger1 [utilizator]

    pe unul cu o pusca si sa ne impuste direct.Ce sa mai asteptram pe liste, ce sa-i mai plictisim?
    Sau mai bine, eutanasiati acest sinistru al sanatatii.
    Vor trai mai multi romani mai mult.
    Oricum, eu ii doresc sa ajunga sa se ''bucure'' de beneficiile sistemului pe care-l distruge, ca nu pot spune nici conduce, nici organizeaza.
    Nu se stie niciodata ce ne poate rezerva viata.Si - cel putin in puscarii - nu mai conteaza daca ai fost ministru.......
  • +9 (9 voturi)    
    vreau sa renunt la plata asigurarii medicale (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:36)

    laurentiu [anonim]

    vreau sa renunt la plata asigurarii medicale... mi se pare ca in 40 de ani nu am beneficiat de bani platiti, cum fac?
    • +1 (1 vot)    
      nu se poate (Luni, 23 decembrie 2013, 12:49)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui laurentiu

      Idee este tocmia sa platim in continuare CAS si contributia pentru pensie, desi este foarte probabil ca Nu vom beneficia de ele!
  • +8 (8 voturi)    
    Mai devenim vreodata o tara normala? (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:43)

    gigiduru [anonim]

    Axioma de baza: cea mai simpla moarte e moartea altuia. Oare acest domn ministru si-ar consulta parintii care i-au dat viata si copiii in conditiile propuse pentru plebe? Dumnealui se vede ca este incurabil indiferent de modul in care ar fi consultat. Un conducator normal este cel care conduce astfel incit cei condusi sa o duca din ce in ce mai bine. Poate ca mai simpla si economica ar fi eutanasierea caci glontul e mai ieftin decit consultatia. Si ar face bine siministrului muncii caci ar duce la scaderea numarului de pensionari cu pensii NORMALE. Nu mai simplu era sa copieze si sa traduca sistemul medical dintr-o tara normala vestica? Nu cred ca vom mai deveni niciodata o tara normala. Si cu sanatatea e NIHIL SINE BAFTA!
    • +1 (1 vot)    
      eraore de rationament! (Luni, 23 decembrie 2013, 12:52)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru

      omul s-a luptat sa ajunga Ministru TOCMAI ca sa beneficieze, el si familia, de conditii de sanatate decente, nu ca "plebea" de care zici!
      Conducatorul are tot interesul ca el si clica sa sa o duca "din ce in ce mai bine", PE SEAMA poporului.
      Spui de "o tara normala", si ai dreptate, insa ce treaba avem noi cu asta?
      Noi traim in "democratia originala" excelent descrisa de ion ilici ...
  • +3 (5 voturi)    
    Aiurea (Duminică, 22 decembrie 2013, 21:54)

    Marius O. [anonim]

    Pentru o programare la specialist in GB astepti 3 luni. Cam asta este calea pe care o urmeaza RO. Intrucat statul nu va avea bani sa achite suficiente consultatii, timpii de asteptare vor fi imensi si astfel se deschide calea sistemului privat de sanatate, care are multe alte interese inaintea pacientului. Sunt total impotriva sistemului privat de sanatate; fara o planificare atenta va duce la intepenirea sistemului public de sanatate.
    • +2 (2 voturi)    
      Da (Duminică, 22 decembrie 2013, 23:27)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Marius O.

      Asta se si vrea, privatizarea tuturor spitalelor, fiindca de aici ies spagile.
  • +7 (7 voturi)    
    yoo (Duminică, 22 decembrie 2013, 22:34)

    ioouu [anonim]

    Dar tu Nicolaescu, cand ai facut aceasta leage te-ai gandit la tine ca si persoana ca ai probleme cu capul?
  • +9 (9 voturi)    
    E ceva ce uita musiu ministru! (Duminică, 22 decembrie 2013, 23:03)

    Costache2009 [utilizator]

    Ce uita?! Ceva foarte important: multe categorii de bugetari si familiile lor, de regula cu salarii imense si pensii satisfacatoare, beneficiaza de cele mai moderne si bine intretinute spitale, in care medicii si personalul sunt satisfacator platiti si n-ar indrazni sa ceara spagi, nici sa limiteze numarul de consultatii, nici sa lase pe cineva sa astepte. In plus, chiar acesti salariati privilegiati si membrii familiilor lor beneficiaza si de medicamente compensate, ba chiar gratuite, c-asa-i in tenis! SRI, Armata, corpu' diplomatic, personalul Parlamentului, Politia, angajatii diverselor ministere, "deconcentrate" - sa continui?! Nimeni nu stie daca CASS aferent salariilor de bugetari, fie ei de lux sau mai de a 2-a categorie, se varsa cu adevarat in bugetul comun al "sanatatii", ca n-am vazut vreodata o dovada in acest sens. N-ar fi exclus ca bugetul sanatatii si spitalele gratuite pentru bugetarimea de lux sa se alimenteze doar din CASSu' luat de la privati... Dar ce sa-i faci, si musiu ministru asta intra - de peste doua decenii - tot la categoria bugetarilor de lux, incapabili sa gandeasca mai departe de propriul buzunar burdusit din bani publici! La sfarsitu' minunatului mandat de ministru, nu m-ar mira sa-l vad si pe asta proprietar de spital si actionar la cateva clinici private, carora, in paranteza fie spus, tot statu' le deconteaza o gramada de "proceduri", pe care ne iau noua bani grei! ;)
  • +1 (3 voturi)    
    Transferul necazurilor catre periferie! (Luni, 23 decembrie 2013, 6:49)

    hotnewsfil [utilizator]

    USL transfera o serie de activitati, de control, organizare si administrare generala, de la centru (Bucuresti), catre autoritatile locale.
    Acestea trebue sa asigure finantarea unor activitati extem de importante, mereu ne-finantate, generatoare de coruptie si de reprosuri si invinuiri adresate, in prezent, ministerelor, adica varfului politicienilor aflati la putere.
    Odata cu transferul activitatii, se transfera si banii, atat cat s-a prevazut in buget (cat s-a prevazut de catre elaboratorii acestuia, in mare parte 'pe ghicite').
    Cele mai multe dintre autoritatile locale, care se trezesc cu 'placinta' pe cap, au resurse total insuficiente pentru acoperirea cheltuelilor aferente activitatile care le sunt transferate
    Cand vor cere ajutorul guvernului, li se va reprosa ca nu se organizeaza bine, ca tolereaza, chiar incurajeaza coruptia, ca nu se mobilizeaza sa obtina bani din fondurile UE
    Presedintii si consilierii judeteni, primarii localitatilor de toate dimensiunile vor da 'din-colt-in-colt', sub ploaia de reprosuri care le vor fi facute de populatia nemultumita
    Cei de la centru vor ramane numai cu sarcina de a indrepta un deget acuzator catre sefii autoritatilor locale si de a plange, cu lacrimi de crocodil, pe umarul populatiei
    In mod similar, prin transefarea unor activitati importante, de la spitale, catre 'ambulatoriu' si catre medicina de familie, ilustrul contabil isi "asuma" succesul decongestionarii spitalelor (a personalului si a dotarilor tehnice) si l reducerii drastice a cheltuielilor din spitale, lasand in ceata marile probleme, de acoperire cu personal, cu mijloace tehnice si cu fonduri, pe care le vor avea cei ce vor primi transferul pe cap
    Cand acesti' beneficiari' ai transferului, cu care s-au captusit, vor ridica glasul, cand nu vor reusi dramatic sa satisfaca nevoie medicale ale oamenilor, ilustrul contabil le va arata degetul acuzator, ii va fulgera cu reprosuri, cu acuzatii de proasta organizare s de risipire a fondurilor indestulatoare
  • +3 (5 voturi)    
    Transferul catre periferie! (Luni, 23 decembrie 2013, 7:30)

    hotnewsfil [utilizator]

    USL transfera o serie de activitati, de control, organizare si administrare generala, de la centru (Bucuresti), catre autoritatile locale.
    Acestea trebue sa asigure finantarea unor activitati extem de importante, mereu ne-finantate, generatoare de coruptie si de reprosuri si invinuiri adresate, in prezent, ministerelor, adica varfului politicienilor aflati la putere.
    Odata cu transferul activitatii, se transfera si banii, atat cat s-a prevazut in buget (cat s-a prevazut de catre elaboratorii acestuia, in mare parte 'pe ghicite').
    Cele mai multe dintre autoritatile locale, care se trezesc cu 'placinta' pe cap, au resurse total insuficiente pentru acoperirea cheltuelilor aferente activitatile care le sunt transferate
    Cand vor cere ajutorul guvernului, li se va reprosa ca nu se organizeaza bine, ca tolereaza, chiar incurajeaza coruptia, ca nu se mobilizeaza sa obtina bani din fondurile UE
    Presedintii si consilierii judeteni, primarii localitatilor de toate dimensiunile vor da 'din-colt-in-colt', sub ploaia de reprosuri care le vor fi facute de populatia nemultumita
    Cei de la centru vor ramane numai cu sarcina de a indrepta un deget acuzator catre sefii autoritatilor locale si de a plange, cu lacrimi de crocodil, pe umarul populatiei
    In mod similar, prin transefarea unor activitati importante, de la spitale, catre 'ambulatoriu' si catre medicina de familie, ilustrul contabil isi "asuma" succesul decongestionarii spitalelor (a personalului si a dotarilor tehnice) si l reducerii drastice a cheltuielilor din spitale, lasand in ceata marile probleme, de acoperire cu personal, cu mijloace tehnice si cu fonduri, pe care le vor avea cei ce vor primi transferul pe cap
    Cand acesti' beneficiari' ai transferului, cu care s-au captusit, vor ridica glasul,cand nu vor reusi dramatic sa satisfaca nevoie medicale ale oamenilor, ilustrul contabil le va arata degetul acuzator, ii va fulgera cu reprosuri, cu acuzatii de proasta organizare si de risipire a fondurilor indestulatoare
    • +1 (1 vot)    
      cine este USL? (Luni, 23 decembrie 2013, 13:04)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Ai dreptate cu ce spui, dar CINE este de fapt useleul pe cazre il incriminezi?!
      Coalitia de la putere nu insemna Ponta, Antonescu, Dragnea, Bombo, Ilici sau baronii notorii, ci milioanele de alegatori ce anul trecut au votat cu USL-ul!
      Asadar, politica aceasta de distrugere si de exterminare este DORITA de popor!
      Noi, cei care NU am votat cu ilcii, trebuie sa ne conformam jocului democratic si sa ne supunem vointei MAJORITATII!
      Daca nu ne conevine faza asta cu listele de asteptare, n-avem decat sa plecam intr-o tara normala ...
  • +3 (5 voturi)    
    sanatatea (Luni, 23 decembrie 2013, 7:51)

    XXL [anonim]

    -Are dreptate domnul ministru peste 3 ani va fi bine,nu va mai lista de asteptare(cei cu afectiuni vor iesi din sistem) si medicii se vor bate de musca; aberatiiiiiiii...
    - Dati cardul de sanatate si lasati libertatea asiguratului(PACIENTULUI) sa aleaga clinica public sau privat din Romania sau UE.
  • +5 (5 voturi)    
    comentariul inutil (Luni, 23 decembrie 2013, 8:36)

    ion [anonim]

    Ne invartim in jurul unui subiect,care este TABU, nu l-am vazut scris in aceasta propunere legilativa: BANUL.
    De ce un cetatean al acestei tarisoare, care si-a adus contributia o intraga viata, luna de luna, la crearea acestui fond al sanatatii, nu are nici o posibilitate sa-si revendice banii?
    Eu cred ca BANII mei pe care i-am investit in bugetul sanatatii nu sunt la dispozitia unui oarecare ministru cu gasca lui de consilieri!
    Ii sugerez sa caute solutii reale, normale si care sunt la indemana oricaruia care gandeste normal pentru poporul roman.
    Ex. De ce accizele pe tutun si alcol nu merg in totalitate controlata la bugetul sanatatii? Nu oare spitalele trateaza bolnavii ?, etc...
  • +4 (4 voturi)    
    crima cu premeditare (Luni, 23 decembrie 2013, 9:20)

    lupul [anonim]

    de ce-mi luati banii si dreptul la viata?ce faceti cu banii mei? trebuie sa platesc si eu dupa cum ma programati voi,adica atunci cind imi aduc aminte.mai rau ca pe vremea impuscatului. murim cu zile.rusine sa-tifie ministrule ....
  • 0 (0 voturi)    
    Cum adica ... (Marţi, 24 decembrie 2013, 12:31)

    Florin J. [utilizator]

    sa fie limitarea asta stricta ?

    Daca medicul de familie nu se pricepe la diagnosticare decat pentru bolile comune in forma acuta, te trimite la specialist pentru toate celelalte chiar si daca esti doar suspect de o anumita boala mai complicata.
    Nu exista aici o caracterizare mai stricta sau mai putin stricta a unei decizii.
    Exprimarea asta e absurda si nociva daca se foloseste in textul legii.
  • 0 (0 voturi)    
    2 milioane de Neasigurati (Miercuri, 25 decembrie 2013, 21:02)

    sorin [anonim]

    Pai daca sunt in Romania 2 milioane de romani nesigurati cum se face de rata somajului este de 7%??eu stiu ca rata somajului se calculeaza la populatia activa a tarii,iar populatia activa este de cca 5 milioane ,Si atunci de unde sunt cei 2 milioane de nesigurati?copii si pensioanrii nu intra in calcul deci cei 2 miloane sunt tot din populatia activa a tarii si deci in romania somajul este de 40% .Care este adevarul??


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version