Patriarhia cere fiecarui Consiliu Judetean cate o donatie de 300 de mii de lei pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 20 decembrie 2013, 10:44 Actualitate | Esenţial

Catedrala Mantuirii Neamului in constructie
Foto: Hotnews
Patriarhia romana a trimis Consiliilor Judetene scrisori prin care solicita de la fiecare CJ o finantare de 300 de mii de lei pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului. Astfel de scrisori au fost trimise si catre primarii. "Constatam cu ingrijorare ca, in contextul actualei crize economice, rezultatele colectei nationale pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului s-au diminuat ingrijorator, fapt care afecteaza bunul mers al acestui important santier bisericesc. In aceste conditii, va rugam, Domnule Presedinte, sa acordati un sprijin financiar in valoare de 300.000 de lei Patriarhiei Romane - Catedrala Mantuirii Neamului, pentru plata materialelor si manoperei necesare lucrarilor la structura in aceasta faza esentiala pentru bunul mers al intregii lucrari", se arata in scrisoarea trimisa CJ Iasi pe 11 noiembrie si semnata de Patriarhul Daniel, scrie vineri Ziarul de Iasi.

Reprezentantii Consiliului Judetean Iasi spun ca adresa de la Patriarhie va fi analizata anul viitor, astfel incat o eventuala contributie sa fie alocata din bugetul judetului Iasi pe 2014. Cereri de finantare au fost facute si catre alte consilii judetene din tara, potrivit Digi 24.

"In urma cu aproximativ o luna, Consiliul Judetean a primit o solicitare din partea Patriarhiei Romaniei de a face un act de donatie in suma de trei sute de mii de lei in vederea construirii Catedralei Neamului. In functie de bugetul, de fondurile pe care le vom avea in viitorul an, in 2014, vom analiza aceasta solicitare si vom da un raspuns", a explicat Marius Parciu, purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean Iasi.

Pana acum, constructia Catedralei Mantuirii Neamului a fost realizata cu finantare de la bugetul de stat, sponsorizari si donatii din partea credinciosilor. Lucrarile au inceput in urma cu 3 ani, iar Catedrala ar urma sa fie gata in 2015. Ansamblul va avea dimensiunuile unui bloc cu 40 de etaje si o capacitate de cinci mii de locuri.

Construirea Catedralei Mantuirii Neamului costa 100 de milioane de euro. Pana acum s-au strans si s-au cheltuit 25 de milioane, mai fiind necesare inca 75 de milioane de euro, declara pentru ziarul Gandul purtatorul de cuvant al Patriarhiei, parintele Constantin Stoica.

Constantin Stoica explica solicitarea catre Consiliile Judetene prin faptul ca viitoarea Catedrala a Mantuirii Neamului "nu este numai a bucurestenilor, ci a tuturor romanilor din tara si strainatate". "In paralel cu acest  sprijin de la bugetul de stat, in toate bisericile si manastirile din tara si strainatate ale Patriarhiei Romane este in desfasurare de peste doi ani de zile colecta nationala. La aceste doua surse se adauga sponsorizarile din partea unor firme, a unor persoane juridice. In acest context au fost trimise acele scrisori catre Consiliile Judetene".

El mai spune ca Primaria Capitalei si toate primariile de sector, cu exceptia sectorului 4, au contribuit la lucrarile de constructie a Catedralei Mantuirii Neamului.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

11347 vizualizari

  • +28 (34 voturi)    
    Sfidare pe fatza la adresa Romanilor (Vineri, 20 decembrie 2013, 10:52)

    transalpinarum [utilizator]

    In condittile in care in spitale se moare cu zile ca nu sunt medicamente si alte utilitati, in conditiile in care scolile sunt vai de mama lor, toate acested fiind in gija CJ, mi se pare o sfidare pe fatza sa se ceara bani pentru aceasta consturctie. Nu mai vorbim ca in aceste vremuri de criza, veniturile bisricesti nu sunt impozitate, se stie foarte bine, spre exemplu hotelurile ce au au aparut in vecinatatea unor biserici si care genereaza venit si concurenta neloiala...
    • +4 (14 voturi)    
      Pai asta e si ideea (Vineri, 20 decembrie 2013, 16:57)

      Chiar_Io [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Ponta si sleahta lui de infractori vor sa scape cat mai repede de noi, sa poata pune mana pe tot ce e in tara asta.
      Pana scapa de noi, ascund banii la BOR si ii recupereaza ei mai incolo.
      Asta face Ponta! Distruge 10 ani de progres real.
      Bai Ponta!!! 50% din 30% nu inseamna majoritate!
    • +8 (12 voturi)    
      pai... (Vineri, 20 decembrie 2013, 18:59)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      ar fi o solutie....sa le impoziteze veniturile pe inmormantari, botezuri,lumanari,etc si apoi ca finantare sa le intoarca impozitul...
      sa ma ierte Bunul Dumnezeu, dar in reprezentantii bisericii nu mai am incredere....biserica o port in inima...si pe Dumnezeu in ea...restul sunt... desertaciuni...!
      sa ia exemplu de la catalani....Sagrada Familia se construieste numai din donatii personale...nu din bani publici...
    • -10 (12 voturi)    
      o idee excelenta. (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 8:17)

      jorea [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      catedrala trebuie sustinuta de toti romanii. cu totii datoram bisericii, pentru jaful pe care statul nostru - deci noi, prin alesii nostri - l-a practicat si-l practica din averea BOR.
      si, daca 20.000.000 de romani ar avea bunul simt sa doneze cate 5 euro fiecare, n-am avea asemenea stiri.
      • -2 (2 voturi)    
        BOR sa sustina legea prostitutiei (Duminică, 22 decembrie 2013, 12:41)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui jorea

        iar incasarile sa asigure bugetul pt. catedrala.
  • +25 (31 voturi)    
    Stimati reprezentanti ai Patriarhiei (Vineri, 20 decembrie 2013, 10:56)

    Porcurorul General [utilizator]

    Am un raspuns compus din trei parti:

    1) Aceasta catedrala nu ma reprezinta, indiferent daca este sau nu a bucurestenilor. Bucurestiul este si asa gazda unei constructii megalomanice (Casa Poporului), prea mare si mult prea ineficienta. Am donat pentru Sagrada Familia din Barcelona dar din partea mea pentru CMN (Catedrala Manuirii Banului) nu veti vedea un Eurocent.

    2) Va rog sa ii transmiteti Inalt Prea Sfintiei Sale Patriarhului Daniel faptul ca daca la finalul constructiei va veti fi incadrat in suma de 100 de milioane de Euro ii voi trimite prin posta de la Praga o lada cu bere Pilsner Urquell, editie limitata. Cu alte cuvinte pun pariu pe o lada cu bere ca suma de 100 de milioane va fi insuficienta, iar daca castig, nu cer nimic.

    3) Cu 100 de milioane de Euro se puteau construi cativa km de autostrada sau un tunel, se puteau investi in aparatura de cercetare, etc. Dar nu-i nimic. Probabil ca nu am dreptate caci doar Cerul cred ca mai poate face lumina.
    • +2 (10 voturi)    
      pai... (Vineri, 20 decembrie 2013, 19:04)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      din 100 de milioane, donati chipurile, scade cel putin 30% care se intorc la USL pentru campaniile viitoare...
  • 0 (0 voturi)    
    Catedrala Mantuirii Neamului (Vineri, 20 decembrie 2013, 10:57)

    FlorescuIulia-Marina [anonim]

    http://infoinsider.ro/2013/11/06/macarale-cand-este-gata-catedrala-mantuirii-neamului-autorizatia-expira-luna-viitoare/
  • +22 (28 voturi)    
    Nesatuilor! (Vineri, 20 decembrie 2013, 10:58)

    M. G. [utilizator]

    Faceti-va biserica pe banii vostri, nu pe banii altora!
  • +18 (24 voturi)    
    oamenii simpli nu mai au bani (Vineri, 20 decembrie 2013, 10:59)

    mnicku [utilizator]

    pt minimul existential dar biserica se scalda in proiecte megalomanice fara pic de rusine .
  • +18 (24 voturi)    
    Vreau și eu de la Biserică ... (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:00)

    AdrianCalin [anonim]

    ... 20 de milioane de euro pentru un centru de cercetare modern la o facultate. Le promit că în maxim 20 de ani, dacă banii sunt investiți cum trebuie în acel centru ce cercetare, se vor câștiga mult mai mulți bani decât au ei nevoie pentru Catedrală și o pot face după aia. Dacă însă ne cer acum bani pentru Catedrală în loc să ne lase să facem ceva mai eficient cu banii și peste 20 de ani vor fi în aceeași situație, adică vor sta cu mâna întinsă ca să construim biserici pentru că doar asta am făcut în ultimii 24 de ani.
  • +19 (25 voturi)    
    in contextul actualei crize (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:00)

    mos ion roata [utilizator]

    Va sugerez o sursa sigura de finantare: din fonduri proprii.
  • +16 (22 voturi)    
    Sa-l (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:04)

    ploiesteanu [utilizator]

    f. caini p'ala care o da bani pe asa escrocherie. O biserica modesta este locul preferat pentru credinciosul roman. Amintiti-va spusele Lui Hristos despre bogatie si preamarire, si uitati-va apoi la bogatiile acaparate de biserica si de asa zisii ei slujitori, in ultimii ani !
  • +13 (21 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:05)

    Sani [utilizator]

    Dar BOR SRL va plati de acum incolo taxele la stat nu-i asa?
    Ca orice alta companie/persona juridica/persoana fizica!

    Ma rog, daca schimba destinatia acestor bani in scopul construirii de facilitati pentru tinerii patriei (scoli, terenuri de sport, centre de activitati...) vom considera aceasta institutie ca gestionand banii in mod corect.

    Daca nu, propun sa se redenumeasca in BOR - USL S.R.L.
    Ca doar exista o "sinergie" intre ei.
    Unii dau bani iar ceilalti aduc voturi.
  • +14 (20 voturi)    
    vrea bani? (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:06)

    fartonicul [utilizator]

    sa munceasca. si sunt destule biserici in tara asta. nu ne mai trebuie altele. vrem scoli si spitale. nu catedrale.
  • +4 (12 voturi)    
    Acum? (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:08)

    mikeyu [utilizator]

    Care este contul? Sa dau si eu. Twice.
  • +17 (23 voturi)    
    cand vad astfel de solicitari de la BOR (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:10)

    artistul000 [utilizator]

    imi vine sa-mi pun mainile in cap si sa strig "Huoooo!! Mama voastra de hoti si milogi!!!"

    Imi cer scuze pentru exprimare dar este adevarat ceea ce simt
  • +6 (14 voturi)    
    contributia (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:16)

    sile1 [utilizator]

    Ar trebui sa o ceara tuturor celor care se considera cedinciosi si nu consiliilor judetene.

    Sper ca este clar ce vreau sa spun !!
  • +11 (17 voturi)    
    chelului tichie de margaritar (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:18)

    moka [utilizator]

    constructia ca constructia... da' stai sa vezi intretinerea ei cat va costa... cred ca 3 mil de eur pe an pe putin.

    dar poate va fi scutita de taxa pe cladiri...caci numai aia ar fi 1.5mil eur pe an.
  • +11 (17 voturi)    
    buna asta (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:19)

    marius112 [utilizator]

    De ce sa nu facem spitale?de ce sa nu facem puscarii? Nu a.ti vazut ca vor sa le dea drumul din puscari pe motiv ca nu au conditii?cum ca ar trai in conditii inumane,pai ei daca erau oameni nu ajungeau acolo. Cand te doare stomacul,capul, mergi la biserica romanule?sau la spital?! in spital folosesc aceiasi seringa pe 3pacienti,iar Popa prostu asta vrea 100 milioane euro pt o biserica, in Romania se fac 3 biserici pe zi si o casa de copii la 3 luni,spun cei de la BBC
  • +14 (22 voturi)    
    nesimtirea BOR (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:22)

    alt_user [utilizator]

    Popii astia nesimtiti si neimpozitati trebuie arsi pe rug. Intr-o tara in care Ministerul Sanatatii nu e capabil sa asigure medicamente pentru oameni cu probleme de viata si de moarte , vin nemernicii astia cu pretentii pana la stratosfera iar spaltii pe creier ai BOR sar repede cu banul public . Sa va fie rusine celor care puneti la dispozitia BOR banul public. Rusine BOR pentru tupeul incredibil si nesimtirea de care da dovada !
  • +6 (12 voturi)    
    100 (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:23)

    heraasku [utilizator]

    nu 100 ci 250 milioane va fi la final. din pacate pentru unii sau din fericire pentru altii va fi greu de strans atatia bani.
  • +9 (15 voturi)    
    100 de milioane?!? Pai BOR are miliarde! (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:25)

    Alui [utilizator]

    Un mizilic pentru ei, dar tot cu mana intinsa stau!
  • +3 (13 voturi)    
    Dumnezeu va ia banii (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:25)

    marius112 [utilizator]

    Nu cred in dumnezeul vostru,cred in stiinta. Biserica a tinut pe loc dezvoltarea omenirii poate chiar milioane de ani.Mari oameni,inventatori,intelepti,scriitori au fost arsi pe rug fiind considerati vrajitori. Politicieni doneaza banii vostri fara sa clipeasca,pentru ca stie ca de la popi si prostimea credincioasa vin voturile.sunt ortodox,dar fara voia mea.
    • +3 (13 voturi)    
      in ce epoca traesti.... (Vineri, 20 decembrie 2013, 15:39)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui marius112

      evul mediu timpuriu......treci macar la etapa urmatoare "renasterea"
  • +5 (11 voturi)    
    Alternative (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:26)

    alnimanui [utilizator]

    Cu banii astia biserica putea construii 3300 apartamente sau 5000 de garsoniere - la pretul pietei- pentru oamenii care nu au posibilitatea sa o faca Adica aproximativ 10.000 de oameni ar putea avea o casa decenta.
    Dar banul e ochiul dracului si trebuie scos din viata oamenilor prin orice metode.
  • +7 (13 voturi)    
    Da' Spitalul Patriarhiei unde e ? (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:27)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Un pic de ajutor pentru sarmani nu se poate acorda ? Ca la constructii faloase nu-i mai intrece nimeni pe popi...
  • +6 (12 voturi)    
    Asa isi asigura biserica continuitatea (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:27)

    bigbrother [utilizator]

    Nu prin acte de bunatate catre enoriasi ci cerand bani pentru constructii nebunesti, prin obligarea tuturor oamenilor sa contribuie la un sistem parazitar. Si daca nu faci ca ei, nu te mai excomunica ca pe vremuri, cel mult te blesteama in gand ca nu le-ai dat darul, acea "donatie" de care se tot vorbeste dar e unidirectionala, de la noi catre ei. Si foarte bine se vede zilele astea cand preotul intra in casa, scuipa doua cuvinte, ia banii si pleaca. Nu discutie cu omul, ce mai face, cum ii merge, daca are nevoie de ajutor, macar de o discutie ca de la "parinte" la fiu.

    Dar politicienii pot fi "santajati" (pun in ghilimele nu pentru a da alt inteles cuvantului ci pentru ca vorbim de politicieni), pentru ei este o pierdere imensa de voturi pe care nu isi permit sa o ignore, motiv pentru care contribuie ca vitele la isteria colectiva. De fapt, s-au terminat toate problemele existente, putem contribui la pacea spirituala..chiar daca exista biserica langa biserica, in curand vor fi mai dese ca farmaciile.

    Ca tot e moda refendumurilor, ar trebui intrebata populatia daca este de acord cu contributia din bugetul de stat pentru cultele religioase a.i totul sa fie clar, fara a minimiza importanta vreunul cult sau a limita dreptul omului de a decide unde se duc banii publici.

    Pentru ca pana la urma aici nu e vorba de credinta, ci de bani. Multi bani pentru care nu exista o evidenta, pentru care nu se platesc decat niste taxe mici, incomparabil mai mici cu cele pe care le-ar plati orice institutie care face atat de multi bani pe an.
  • +9 (15 voturi)    
    Hai, baieti! (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:28)

    dandra [utilizator]

    ...sariti cu banii pentru Daniel - chiar si in Bucuresti sunt cartiere si strazi fara apa curenta, sau apa calda, dar construim biserici si catedrale.
    Cat de defecti putem fi ca natie.
    copii nostrii nu au clase incalzite, profesorii au haine rupte, oamenii strazii sunt la mila altor oameni, care si asa platesc impozite enorme, dar STAI ASA, noi suntem religiosi si visam la oameni invizibili.
    Ii vezi in fiecare zi pe acesti oameni, care ies din biserici si se urca in ratb, nespalati si mirosind de iti muta nasul, ca de, un sapun e 3 lei, iar din banii astia ei isi iau 6 lumanari, ca se roage pentru vrute si nevrute. Suntem toti defecti ca acceptam sa traim intr-o astfel de lume.
  • +2 (8 voturi)    
    hahahahahaha (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:30)

    adyQ [utilizator]

    si uite asa se face numai din donatii, binenteles tot prostii doneaza, sau bugetele consiliilor judetene nu or fi adunate tot de pe la prostime? Dar in schimb ma simt mai bine la gandul ca o sa avem o asa megalomanie construita in prezent, in ziare o sa poata sa scrie ca Ceausescu inca mai traieste, cine stie poate o sa fie chiar comparabila cu Casa Popoului.
  • +5 (11 voturi)    
    LOL LOL (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:30)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Deci, tre facuta catedrala si asta musai! 100 de milioane de euro! LOL Deci, avem scoli si spitale cat cuprinde, da nu aveam o catedrala, dom'le... Stau si ma-ntreb: de ce doar 100 de milioane? Nu putea sa faca si iei un proiect de 200 de milioane? Iesea si catedrala de doua ori mai mare, isi lua si popimea shefa cate un A8...

    Io le zic popilor ashea: sant un roman din strainatate si aceasta catedrala nu este a mea si nu ma reprezinta. De ce? Simplu; neamu meu de rumani, de cand ie iel creshtin(nu ortodox, nu catolic), n-a construit niciodata asemenea hanii... Daca popimea rumana vrea sa vada biserici gen Fort Knox sa mearga la vecinii bulgari si rushi si sa ramana acolo pana-i chem io inapoi. Aia, intr-adevar, din considerente psiho-istorice, construiesc bisericile de 30m inaltzime si 50 lungime.
  • -11 (15 voturi)    
    Foarte bine!!! (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:36)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Succes! Decat sa-i fure alesii neamului, mai bine pentru CATEDRALA NEAMULUI!!!
    • +9 (11 voturi)    
      Fericiti cei saraci cu duhul (Vineri, 20 decembrie 2013, 15:52)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Caci a lor va fi Imparatia Cerurilor.

      Era doar un citat.
  • +5 (9 voturi)    
    Normal (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:40)

    CosminMaricari [utilizator]

    Am observat că ești sărac. Sper că asta n-o să te oprească să-mi dai și mie din banii tăi. De ce? Pentru că voturi.
  • +4 (10 voturi)    
    catedrala vrajirii neamului:) (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:54)

    FA [utilizator]

    Nesimtire bisericeasca:), in loc sa-i ajute pe cei sarmani, ei construiesc 'palate de cristal'.
  • +9 (13 voturi)    
    Dar pe oamenii nevoiasi cand ii ajuta ? (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:55)

    Frankie [utilizator]

    Un azil pentru batranii nevoiasi, un camin pentru copii, locuinte ieftine pentru tineri..... asa ceva de ce nu construieste patriarhia banului ?
  • +4 (10 voturi)    
    Donatii pentru copiii strazii (Vineri, 20 decembrie 2013, 11:55)

    florinbad [utilizator]

    Eu ma astept (cam de mult...) sa cereti donatii pentru azile de batrani si case pentru copiii strazii.
    Pentru burdihanele voastre aveti si timp si bani cu nemiluita, neimpozitati.
  • +4 (10 voturi)    
    Da, sigur (Vineri, 20 decembrie 2013, 12:00)

    OmulNou [utilizator]

    De ce nu-i lasati pe oameni in pace? Sunt probleme mai mari decat proiectul lui PF Daniel, marele iubitor de arginti.
  • +11 (17 voturi)    
    Si BOR? (Vineri, 20 decembrie 2013, 12:03)

    zwilling [utilizator]

    "Pana acum, constructia Catedralei Mantuirii Neamului a fost realizata cu finantare de la bugetul de stat, sponsorizari si donatii din partea credinciosilor."

    Adica BOR n-a bagat nici un leu? Ah, am uitat, averea bisericii a fost donata familiilor nevoiase.
  • +5 (11 voturi)    
    Pentru Patriarhia romana (Vineri, 20 decembrie 2013, 12:34)

    adrian88000 [utilizator]

    Nesimtire ! Acesta este numele tau.
  • +4 (10 voturi)    
    pai sa mai astepte... (Vineri, 20 decembrie 2013, 12:49)

    ..13 [utilizator]

    Nu cred ca vor reusi sa termine lucrarea...

    Ca simplu muritor de rand intreb: oare nu trebuiau sa aiba finantarea si apoi sa se apuce de lucrare?
  • +6 (12 voturi)    
    Catedrala Prostirii Neamului (Vineri, 20 decembrie 2013, 12:50)

    dottore [utilizator]

    Patriarhul nu sta decat cu mana intinsa, exact ca cersetorii din intersectie. De ce nu a investit cei 25 de milioane intr-o afacere care sa genereze locuri de munca si profit. Cui ii va folosi aceasta constructie? Vor avea bani s-o incalzeasca, sa o ilumineze sau vor intinde mana la nesfarsit in numele ortodoxiei?
    Credinta ar trebui impozitata asa cum platesti impozit ptr orice lucru aflat in posesie (casa, masina).
    Din fericire exista multi credinciosi si un permanent izvor de bani.
  • +9 (15 voturi)    
    vreau sa plang... (Vineri, 20 decembrie 2013, 12:52)

    cluj28 [utilizator]

    Adica Biserica Ortodoxa este institutia cu cel mai mare profit din Romania( neimpozabil!) si care primeste sume uriase de la buget si au atata tupeu sa ceara 300.000 Ron de la fiecare judet!!
    Daca eu acum as vrea sa fac, nu stiu, o gradinita pentru copii cu parinti nevoiasi si as cere 3000 ron mi-ar rade in fata!
    Unde este conceptul de crestinism?
  • +8 (14 voturi)    
    66666 euro (Vineri, 20 decembrie 2013, 13:05)

    cluj28 [utilizator]

    Atata e in euro, daca il calculam la un curs de 4.5 ron...
    • +1 (3 voturi)    
      Ce „potriveală” minunată! 66,666! (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 10:47)

      Amoredivino [utilizator] i-a raspuns lui cluj28

      Or fi gândit-o mult?
      300,000:4,5=66,666
      66,666x42 de consilii = 2,799,972 euro
      Un mizilic. Ce vor face până la 100,000,000?
      Vor veni trimestrial cu mâna întinsă?
      Asta este o afecere pe termen lung. Nici nu cred că vor să o termine (pe catedrală). Vor să sugă bani decenii de acum încolo.
  • +5 (11 voturi)    
    contributia (Vineri, 20 decembrie 2013, 13:35)

    Ovidiu4 [anonim]

    Se pare că între timp CJ Iaşi s-a supus presiunii mogulilor din biserică şi a plătit taxa de protecţie. http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/judetul-iasi-da-300-000-de-lei-pentru-catedrala-mantuirii-neamului--34286.html
  • +5 (11 voturi)    
    credeati ca (Vineri, 20 decembrie 2013, 14:12)

    strongbox [utilizator]

    patriarhia nu se pricepe sa dea tunuri?
  • -6 (6 voturi)    
    ? (Vineri, 20 decembrie 2013, 14:15)

    dandra [utilizator]

    sunteti ocupati cu alte articole sau jurnalista care a scris acest articol este religioasa si nu accepta alte pareri?
    nu inteleg de ce nu ati publicat niciun comentariu...
  • +5 (13 voturi)    
    sari, cetatene (Vineri, 20 decembrie 2013, 14:40)

    popestii [utilizator]

    greco-catolic, catolic, reformat, unitarian, neo-protestant si mai ales tu, cetatene ateu, sari cu banu' de contribuabil sa se ridice falnica cladire a Tampeniei Neamului Roman!
    • -11 (17 voturi)    
      da...mai bolovane......catedrala .... (Vineri, 20 decembrie 2013, 15:52)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui popestii

      este pana la urma si o lucrare arhitectonica deosebita...........ramane peste veacuri, iti place cand vezi catedralele din occident, tot cu cheltueli grele s-au ricat si alea.
      • +6 (10 voturi)    
        pentru xxxxxxx (Vineri, 20 decembrie 2013, 21:48)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        Spune-mi sincer, esti popa ?
        • -4 (10 voturi)    
          nu ....nu sunt preot, nu am aceasta vocatie, (Vineri, 20 decembrie 2013, 23:04)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          dar treb. sa recunosti si tu si ceilalti care infierati ridicarea acestei catedrale, ca totusi aceasta este si o lucrare arhitectonica deosebita, care ramane peste timpuri si ne vom mandri cu ea,atat noi cat si stra,stra, stra...nepotii nostri.

          p.s. sigur zilele sunt grele, dar orice mare lucrare s-a realizat cu chin, sa nu crezi ca vom trai mai bine, daca nu se ridica aceasta catedrala.
          • +5 (7 voturi)    
            Multumesc pentru raspuns. (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 9:38)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            E un punct de vedere, pe care ti-l respect.
            Dar nu cred ca ai dreptate. Ca sa te faca sa intelegi am sa-ti dau un exemplu similar ,imaginar si exagerat ( tusele ingrosate fac mai usoara intelegerea).Cum ai reactiona tu daca ai vedea in Burkina Faso un "zgarie-nori ". Si nu construit de un investitor excentric , plin de bani so care are chef sa aruce banii pe fereastra ca sa se minuneze lumea de el. Ci constrit de guvernul din Burkina Faso !
            Ce ai zice ? Ai crede ca au inebunit probabil.
            Aplica comparatia la Romania, la saracia din tara , la lipsurile din spitale , scoli, infrastructura, etc.
            Ce zici ? E momentu potrivitl ? E tara care are mare nevoie de asa ceva ? E o prioritate ?
          • +3 (5 voturi)    
            Mandria (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 10:23)

            tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            este primul din cele sapte pacate capitale.
          • +3 (5 voturi)    
            Nu (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 13:40)

            OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            Daca banii, in loc sa fie aruncati pe aceasta monstruozitate, ar fi alocati pentru constructia de drumuri am trai mai bine. Daca s-ar cumpara medicamente cu acesti bani am trai mai bine. Daca s-ar termina metroul cu acesti bani am trai mai bine. Sunt zeci si zeci de exemple de lucruri care s-ar putea face cu acesti bani care ne-ar face viata mai buna. Dar in loc de asta se vrea aceasta aberatie, care va functiona ca aspirator de fonduri pentru prea-lacomul Daniel.
  • +4 (10 voturi)    
    "Îngrijorare" (Vineri, 20 decembrie 2013, 14:46)

    capitan [utilizator]

    "Constatam cu ingrijorare ca, in contextul actualei crize economice, rezultatele colectei nationale pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului s-au diminuat ingrijorator (...)".

    Unii chiar trăiesc într-un pachet de iluzii. La aşa îngrijorări .... De două ori acelaşi cuvânt într-o singură frază, iar asta spune ceva despre cei din interior.
  • +3 (11 voturi)    
    1 leu (Vineri, 20 decembrie 2013, 14:49)

    Pepito [utilizator]

    Sunt de acord sa va trimit, dar cu conditia sa platiti voi comisionul de transfer bancar (este 3 sau 4 lei).
  • +5 (11 voturi)    
    DONATIE (Vineri, 20 decembrie 2013, 14:50)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Cunosc bine multe religii, ortodoxa, catolica, evanghelica, mulsulmana, protestanta, budista etc.Sunt credincios, este un sprijin pentru viata dura din prezent.Investitiile faraonice actuale, nu au nici un sens, a sprijini credinciosii inseamna a-i ajuta sa treaca prin momentele foarte dificile ale epocii actuale.Construirea de camine pentru batrani, ajutor pentru copii defavorizati, cursuri de calificare pentru diverse meserii, o anumita activitate politica in sprijinul celor aflati in dificultate,, o viata monarhala foarte modesta dedicata ajutorarii celor amarati si altele vor creia o noua apropiere de cele Sfinte.
  • +5 (11 voturi)    
    trist! (Vineri, 20 decembrie 2013, 16:36)

    Ava_ps [utilizator]

    1. Biserica zice că a văzut că lumea nu mai dă bani fiindcă o duce rău. Și, în loc să doneze, cere bani pentru o constructie megalomanică - adică nu pentru, să zicem, ajutoare pentru nevoiași, îngrijirea unor bătrîni sau orfani, nu, pentru o clădire.

    2. Primăria a primit cererea de bani și sigur, o va onora, fiindcă toate spitalele sînt dotate, medicamentele sînt achitate la zi, școlile sînt în stare excelentă de funcționare, țara e împînzită de autostrăzi, orașele sînt curate, satele au electricitate, canalizare, în fine, totul e atît de minunat încît nu se poate investi decît într-o altă construcție megalomanică.

    Stat laic? Secolul 21? Un vis frumos...
  • +5 (11 voturi)    
    dau bani (Vineri, 20 decembrie 2013, 17:06)

    Francisc 1 [utilizator]

    daca se infiinteaza o asociatie de lupta impotriva bisericii oneroase romane vreau sa o finatez cu cat pot.
    • +3 (3 voturi)    
      si eu as face asta (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 22:15)

      Rhaine [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Din pacate ASUR nu prea face nimic concret cand vine vorba de asta. E nevoie de o campanie mult mai vizibila.
      Este oribil si nedrept ca in loc sa finantezi spitale si scoli, sa dai bani la o asemenea mosntruozitate ..care sincer numai monument arhitectural de mare valoare nu va fi.
      Pacat ca suntem un popor atat de indobitocit de popi si de parlamentari... ii suportam si ii finantam in continuare.
  • +4 (10 voturi)    
    La inaugurare (Vineri, 20 decembrie 2013, 19:01)

    AcvilaNeagra [utilizator]

    toti donatorii vor avea dreptul sa isi scrijeleasca numele pe o suprafata direct proportionala cu donatia facuta. In acest timp, din peretii acestui mausoleu se vor auzi tipetele celor care au murit pentru ca nu au avut spitale in care sa se trateze. Iar din podelele marmorate, ignoranta copiilor lor care nu au avut unde sa invete ii va musca de talpi.
    In privinta acoperisului nu va temeti, e proiectat bine astfel ca nici Dumnezeu sa nu poata vedea ce se intampla inauntru !
  • +2 (8 voturi)    
    Vai (Vineri, 20 decembrie 2013, 19:08)

    adi_b_razzor [utilizator]

    De la un crestin-ortodox roman: Putzintica rabdare... BOR are MULT de invatat la capitolul bun simt.
  • +6 (12 voturi)    
    propuneri ..propuneri (Vineri, 20 decembrie 2013, 21:27)

    raudegura [utilizator]

    1.Toti popii sa-si vinda masinile si sa doneze veniturile pe 30 de ani ptriarhiei.
    ( pariu ca n-o sa moara niciunul de foame).
    2.Toate averile manastiresti sa fie impozitate si impozitul sa fie trecut la bugetul catedralei
    3.PATRIARHIA ORTODOXA ROMANA SA-SI DECLARE VENITURILE ANUAL .Biserica sa traiasca doar din donatiile enoriasilor.
    Lasind gluma la oparte -Sagrada Famiglia se construieste de 100 de ani si va fi terminata abia in 2025.
    Onor patriarhul cred ca nu-si cunoaste indeajuns indatoririle de cap al bisericii ortodoxe romane.
    Statul roman este UN STAT LAIC.( PUNCT)
  • +1 (5 voturi)    
    Armata obligatorie (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 6:44)

    Sakura [utilizator]

    Dacă mai exista serviciul militar obligatoriu (sau dacă se apucau de construcţie când încă mai exista) s-ar fi rezolvat cu forţa de muncă gratuită. Nici utilaje nu mai trebuiau, dădeau soldaţii la târnăcop şi trăgeau cu sfoara sus găleţile de ciment. Cheltuielile de construcţie ar fi fost mult mai mici. Ceea ce nu înseamnă că patriarhia nu ar fi cerut cel puţin tot atâţia bani...
  • +4 (6 voturi)    
    catedrala (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 14:55)

    antiastia [utilizator]

    in 1998 imi moare subit mama.un ictus.avea 58 de ani.era in putere,avea planuri,muncea pe linga casa,bucurindu-se de o modesta pensie,obtinuta in urma unor ani grei de munca la cfr. la inmormintare,preotul refuza sa permita intrarea sicriului in curtea bisericii,motivind ca nu a pltit taxa pe anul in curs.saraca mama,constiincioasa,dealtfel,n-a prevazut ca v-a muri in chiar primul an de pensie si a ramas in urma cu plata taxei. asta e un exemplu de modul in care biserica intelege sa-si trateze enoriasii.ce sa ne mai intrbam ca popii nu ajuta comunitatile sarace(cu foarte putine exceptii),ca nu sint in prima linie la calamitati.ei stiu sa mobilizeze oamenii sa voteze usl. vor bali pentru catedrala-spa? /// cu catedrala lor cu tot.aia nu va fi casa primitoare a lui Dumnezeu.va fi un bordel in care curvele in sutane vor dantui in draci,////!
    -editat de HotNews.ro
  • +2 (4 voturi)    
    Biserica și politicienii sunt paraziții societății (Sâmbătă, 21 decembrie 2013, 19:42)

    visio [utilizator]

    preoții produc nimic, politicienii sunt cu furatul...
    p.s. bani pt. salariile profesorilor nu se găsesc, bani pt. plimbarea elevilor la muzee nu se găsesc...
  • +2 (4 voturi)    
    Milogii neamului! (Duminică, 22 decembrie 2013, 9:01)

    drona [utilizator]

    Puneti popii sa deschida portofelul doldora de bani negri.Fiti milostivi cu voi insiva,nu cereti pomana!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri