Liderul deputatilor PSD, Marian Neacsu, cel care a pus proiectul legii amnistiei si modificarile la Codul Penal pe ordinea de zi a sedintei din 'martea neagra', fost trimis in judecata pentru conflict de interese

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 16 decembrie 2013, 16:05 Actualitate | Esenţial

Marian Neacsu
Foto: AGERPRES
Deputatul PSD Marian Neacsu a fost trimis in judecata de procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, se arata intr-un comunicat de presa al Parchetului General. Social-democratul este acuzat de conflict de interese. Marian Neacsu este cel care a suplimentat ordinea de zi a sedintei de plen de marti, 10 decembrie, introducand proiectul de lege privind amnistia/gratierea, modificarile la Codul Penal si legea lobby-ului. In plus, deputatul PSD este unul din cei 13 initiatori ai unui proiect de lege depus la inceputul lunii in Parlament care face imposibila anchetarea parlamentarilor de catre ANI.

HotNews.ro informa vineri, citand surse judiciare, ca procurorii de la Parchetul General au semnat rechizitorul
privind trimiterea in judecata a deputatului PSD, Marian Neacsu, acuzat de Agentia Nationala de Integritate, in noiembrie 2011, de conflict de interese pentru ca si-a angajat fiica la biroul parlamentar. Marian Neacsu este lider de grup parlamentar PSD, fiind si unul dintre cei care au votat dezincriminarea conflictului de interese in sedinta de marti 10 decembrie.

Potrivit Parchetului General, procurorii arata in rechizitoriul intocmit ca "Neacsu Marian, in calitate de deputat in cadrul Parlamentului Romaniei, a formulat cererea de angajare a fiicei sale in cadrul biroului sau parlamentar si apoi a avizat contractul de munca pe perioada determinata (iulie 2009 - decembrie 2012) in baza caruia s-a realizat in mod direct un folos material pentru aceasta".

"Dosarul a fost inaintat, spre competenta solutionare, Inaltei Curti de Casatie si Justitie", se mai arata in comunicatul de presa al PICCJ.

ANI l-a acuzat pe Neacsu de conflict de interese, alaturi de alti cinci parlamentari, in noiembrie 2011, cand a sesizat si Parchetul General. Potrivit comunicatului Agentiei de la acea vreme, "domnul Marian NEACSU, deputat in Parlamentul Romaniei, a propus angajarea si a avizat contractul individual de munca privind angajarea fiicei sale, doamna Cristina Monica NEACSU, incepand cu data de 01.07.2009 - prezent, in cadrul Biroului Parlamentar - Circumscriptia electorala nr. 23 Ialomita, incalcand, astfel, prevederile Legii nr. 161 din 19 aprilie 2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei"

Sub aspect penal, angajarea rudelor intra, potrivit ANI, sub incidenta articolului 2531 din Codul Penal al Romaniei: "Fapta functionarului public care, in exercitiul atributiilor de serviciu, indeplineste un act ori participa la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, sotul sau, o ruda ori un afin pina la gradul II inclusiv, sau pentru o alta persoana cu care s-a aflat in raporturi comerciale ori de munca in ultimii 5 ani sau din partea careia a beneficiat ori beneficiaza de servicii sau foloase de orice natura, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea dreptului de a ocupa o functie publica pe durata maxima".

Reamintim ca parlamentarii au votat marti, 10 decembrie, doua proiecte de lege privind modificarea noului Codului Penal, programat sa intre in vigoare la 1 februarie 2014. Potrivit acestor modificari, parlamentarii au fost scosi din categoria functionarilor publici astfel incat nu mai pot fi anchetati de ANI sau de procurori sub acuzatia de conflict de interese.






















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6283 vizualizari

  • +31 (31 voturi)    
    in curand (Luni, 16 decembrie 2013, 16:42)

    mos ion roata [utilizator]

    numarul parlamentarilor cu dosare penale il va depasii pe cel al parlamentarilor cinstiti,
    • +23 (23 voturi)    
      Eddy (Luni, 16 decembrie 2013, 17:09)

      EMP [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      S-a intamplat deja. Doar ca nu toti cei necinstiti au dosare penale.
      • +2 (6 voturi)    
        tot ce vreti (Luni, 16 decembrie 2013, 18:32)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui EMP

        Acum PSD au si majoritate in Parlament si la CCR.

        Dupa 15 Ianuarie vor trece ca prin branza, in materie de legislatie tot ce vrea penala lor.

        Base ramane fara optiuni.

        Ambasadele sunt ocupate cu Kievul.

        Opozitia e practic ca si inexistenta.

        CIne mai ramane sa se opuna?
      • -9 (9 voturi)    
        justitie libera nu gluma (Luni, 16 decembrie 2013, 18:40)

        facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui EMP

        cum a votat unul legea ... "pac la rasboiu"
        dosarul e din noiembrie 2011 si il trimit in judecata in dec 2013 dupa ce pus pe ordinea de zi legea amnistiei, ce coincidenta :))
        p.s. daca Nastase acaparase justitia in doar 4 ani de cand era la putere, din 2000 pana in 2004, de ce as crede ca Basescu nu a acaparat justitia in 9 ani? doar din naivitate sau basism
        • +3 (3 voturi)    
          Din prostie... (Luni, 16 decembrie 2013, 19:23)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

          poti crede ce vrei.
          • -1 (1 vot)    
            asta am spus si eu (Luni, 16 decembrie 2013, 22:15)

            facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            doar ca am folosit un cuvant mai moale, de frica cenzurii
            • 0 (0 voturi)    
              Poti crede si ca ai dreptate.. (Marţi, 17 decembrie 2013, 8:59)

              Alius [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

              ...este dreptul tau.. Realitatea te contrazice in fiecare zi.. dar na... ce sa faci cand ai "cuvantul ala mai moale" in "tine"?
    • +8 (8 voturi)    
      corectie (Luni, 16 decembrie 2013, 18:12)

      Floorin [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Vrei sa spui ca "il va depasi pe cel al parlamentarilor neprinsi inca"

      Termenul "parlamentar cinstit" nu imi este cunoscut. Cine are o definitie, sa o puna aici. Multumesc
      • +6 (6 voturi)    
        Ei, na! (Luni, 16 decembrie 2013, 18:59)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Floorin

        Parlamentarul cinstit e un fel de Moş Crăciun: toată lumea speră să existe, în acelaşi timp toată lumea ştie că nu există.
  • +22 (22 voturi)    
    deci asta (Luni, 16 decembrie 2013, 17:06)

    gopo111 [utilizator]

     isi dadea legi pt el, nu il interesa nimic altceva
    • +6 (8 voturi)    
      acolo in Ialomita (Luni, 16 decembrie 2013, 18:07)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui gopo111

      ...nu are cine sa ii dea un sut in fund. Omul asta este elita Ialomitei. Pacat ca nu putem exclude Ialomita din Romania. Sa-si faca ei statul lor, sa ne lase pe noi in pace.
      • -5 (7 voturi)    
        pai acolo pdl il are pe tinel ghe :)) (Luni, 16 decembrie 2013, 18:41)

        facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        te miri ca asta e elita ialomitei? pai pe langa tinel ghe. pare elita
        • +2 (2 voturi)    
          din partea mea (Luni, 16 decembrie 2013, 23:09)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

          poate fi Tinel Ghe. si de la UDMR sau Partida Romilor... atata timp cat n-ai minte-n cap sa vada mai departe de propria lor burta, nu vreau sa-mi influenteze mie viata in vreun fel.
          Din punctul meu de vedere Ialomita nu exista in tara mea.
        • 0 (0 voturi)    
          apropo (Marţi, 17 decembrie 2013, 0:23)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

          http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=120&cam=2&leg=2008&pag=3&idl=1

          => activitatea lui Tinel este mai putin criminala decat a ... "elitei Ialomitei".
      • +1 (5 voturi)    
        Ni la el! (Luni, 16 decembrie 2013, 19:00)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        Am locuit 15 ani în judeţul Ialomiţa. Am făcut şcoala primară, gimnaziul şi liceul acolo. Te provoc la o întrecere de cunoştinţe generale. Te ţine?
  • +24 (24 voturi)    
    Infractori (Luni, 16 decembrie 2013, 17:13)

    EMP [utilizator]

    De unde au rasarit oamenii astia? Si cine i-a votat? Nu de aceea am introdus votul uninominal, ca sa stie alegatorul exact pe cine trimite in Parlament?
    Sunt curios ce spun cei care l-au votat pe domnul Marian Neacsu (reprezinta un colegiu din judetul Ialomita). Probabil ca putin le pasa, asteapta sa se mai distribuie ceva ajutoare de la primaria locala.
    Dar ce zic eu de domnul Neacsu, nu l-au trimis chiar bucurestenii in Parlament pe insusi Dan Voiculescu, colaborator dovedit al Securitatii? Imi pare rau, dar ca popor avem ceea ce meritam.
    • +13 (13 voturi)    
      cu multa parere de rau, (Luni, 16 decembrie 2013, 17:22)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      dar trebuie sa subscriu.
    • 0 (10 voturi)    
      Nu aveti dreptate decit partial! (Luni, 16 decembrie 2013, 17:45)

      Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      Sa ma explic: dupa 8 ani in care intr-un fel sau altul (solutii imorale, fortate, etc) PDL a fost la putere, romanul a ales a trimis partidul de la putere in opozitie si partidele din opozitie la putere. Ceea ce e bsolut normal. 8 ani la putere e suficient.
      Din pacate neimplicarea a dus la situatii de genul asta. Iar romanii voteaza de atitia ani nu pentru un partid ci impotriva unui partid.
      Nu exista alternativa reala.
      In plus, va rog sa analizati cu atentie prevederile a 2 legi: legea partidelor ce inchide piata politica practic la ceea ce e pe piata azi si care e de mult, cu mici variatii: UNPR si PPDD, fiind practic imposibil crearea unor alte forte. Cealalta lege este legea electorala ce limiteaza drasctic accesul independentilor, ca si garantiile uriase cerute...
      Lasam deoparte frauda electorala deloc de neglijat, ca si noncombatul facut de PDL la ultima campanie, intrind practic pe usa din dos, si facind s fie un parlament de 600.
      Atita timp cit nu va exista implicare a unor oameni onsti din comunitati, locul liber lasat de Vacaru, Dumitrascu si altii va fi luat de altii mult mai rai decit ei.
      • +7 (7 voturi)    
        informatii trunchiate (Luni, 16 decembrie 2013, 18:14)

        omidius [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

        Intre 2004 si 2012, acei "8 ani" de care vorbiti, PD/PDL a fost la guvernare intre decembrie 2004 - martie 2007 = 2 ani si 3 luni (junior partner in guvernul Tariceanu 1)
        si apoi intre decembrie 2008 - mai 2012 = 3 ani si 5 luni (guvernele Boc si MRU)

        PNL a fost intre decembrie 2004 - decembrie 2008, perioada in care din martie 2007 a fost sustinut pe ascuns de PSD

        PSD intre decembrie 2008 - septembrie 2009

        USL intre mai - decembrie 2012 (7 luni)

        Deci, in total
        PD/PDL = 5 ani 8 luni
        PNL = 4 ani 7 luni
        PSD = 1 an 5 luni (si inca pe atat sprijin ascuns pentru PNL)
        Sa nu confundam guvernarea partidelor cu cine detine Presedentia.

        Iar legea electorala de care vorbiti a fost creata de Pro-democratul Cristian Parvulescu, alaturi de Mihai Voicu (PNL) si Hrebenciuc (PSD).

        In rest, sunt de acord cu dumneavoastra ca ar fi de dorit ca electoratul sa se implice si mai ales sa voteze in functie de fapte, nu de vorbe si impresii.
        • 0 (0 voturi)    
          Recunosc eroarea (Luni, 16 decembrie 2013, 19:37)

          Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui omidius

          Am uitat de guvernul "minoritar" al lui Tariceanu, cel 1 an si 7 luni. Evident, peste tot in lume un guvern minoritar este sustinut fatis sau ascuns.In fond in 2008 si PDL a apelat o vreme la PSD pina gasira UNPR.
          De ce PDL partener junior?... In fond initial au fost intr-o alianta in care nul a dat presedintele si altii premierul...
          Apoi guvernul MRU a picat cu largul sprijin al PDL, care nu mai e partidul presedintelui.
          Mare minune daca la votul urmator vor atinge 5%.
          Cit despre legea electorala ca si legea partidelor este facuta de ei pentru ei. Si vor ca acest club sa ramina exclusivist.
          Siun comentariu personal. Vedeti, Romania a avut ocazia sa organizeze aleger anticipate, ar n-a facut-o, apelind la tot soiul se solutii. De aceea am "generalizat" cei 8 ani, uitind de toate aceste combinatii facute in spatele usilor inchise pentru conservarea privilegiilor de ales.
      • -3 (3 voturi)    
        tot mai rumegi "non-combatul" ? (Luni, 16 decembrie 2013, 18:43)

        facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

        de ce ar fi facut pdl non-combat? ca sa nu intre in parlament?
        • +2 (2 voturi)    
          Da! (Luni, 16 decembrie 2013, 19:25)

          Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

          O lupta adevarata si o implicare serioasa ar fi dus la un scor mai mic al USL si mai putine colegii peste 50%. Deci mai multe locuri intrate la arbitrajul national. Adica nu atitea locuri suplimentare si sigur nu toate locurile ar fi revenit PDL. PDL ar fi avut mai putini parlamentari.
          Parlamentul n-ar mai fi ajuns la cca 600. Un singur parlamentar PDL e intrat de pe locul 1.
          Un studiu serios pe ceea ce a publicat Auoritatea nationala pate spune mai multe.
          • -1 (1 vot)    
            se pare ca nu intelegi (Luni, 16 decembrie 2013, 22:20)

            facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

            de ce un candidat ar fi facut non-combat daca in felul acesta candidatul usl ar fi luat peste 50%, ar fi "inchis" colegiul si nu ar mai fi avut nici o sansa sa intre in parlament?
            au intrat in parlament cei de pe locul 2 daca alt candidat nu a obtinut peste 50%
            asta a fost o scuza pt a justifica scorul foarte mic, nicidecum realitatea
  • -10 (12 voturi)    
    mutare gresita (Luni, 16 decembrie 2013, 17:31)

    demaGOGU [utilizator]

    aici e la mijloc mania lui Zeus

    un "jucator" adevarat insa muta intotdeauna la rece, nu se lasa stapanit de emotii
    • +8 (8 voturi)    
      Felix, zici?! (Luni, 16 decembrie 2013, 17:38)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Mai sa fie, ce l/ai nimerit!
  • +1 (1 vot)    
    Ce pacat (Luni, 16 decembrie 2013, 23:47)

    sln [utilizator]

    Ce figura rasata, ce flacara inteligenta in priviri!... Nu-l poti cu nici un chip vedea imbracat intr-un trening de cocalar, nu... Dar zeghea s-ar potrivi de minune cu trasaturile astea spiritualizate.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică