webRelease: Campania "De profesie: medic in Romania" a castigat Premiul European pentru Excelenta, la cea mai prestigioasa competitie europeana de comunicare

de     HotNews.ro
Luni, 16 decembrie 2013, 12:30 Actualitate | Esenţial

Campania "De profesie: medic in Romania", lansata de Consiliul Investitorilor Straini (Foreign Investors Council, FIC), prin Grupul de Lucru pe Sanatate, a reusit sa obtina recunoasterea, la nivel european, in cadrul galei European Excellence Awards. Evenimentul a avut loc pe 5 decembrie, la Munchen, Germania, in prezenta a peste 500 de profesionisti din domeniul comunicarii si al relatiilor publice. Competitia premiaza cele mai bune campanii de comunicare din Europa ale companiilor, agentiilor si ONG-urilor din diverse industrii, precum tehnologie, energie, transport, telecom, sanatate, cultura sau turism.

  • Cea mai importanta campanie dedicata problemei exodului personalului medical din tara, "De profesie: medic in Romania", a fost premiata la prestigioasa competitie internationala European Excellence Awards
  • Initiativa, lansata de Consiliul Investitorilor Straini, prin Grupul de Lucru pe Sanatate prezidat de GSK, realizata cu sprijinul Ministerului Sanatatii si Colegiului Medicilor si implementata de agentia GMP PR,  a fost considerata cea mai de succes campanie, la nivel european,  in categoria de comunicare a Asociatiilor

Campania "De profesie: medic in Romania", initiata de FIC,  a fost sustinuta inca de la inceput de GSK Romania, Ministerul Sanatatii, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Educatiei, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti, fiind implementata cu ajutorul agentiei GMP PR. Juriul a apreciat creativitatea campaniei romanesti, nivelul de inovatie, strategia din spatele campaniei si eficienta in privinta raportului dintre costuri si publicul atins de mesajele acesteia, in conditiile in care initiativa a izbutit, in mai putin de un an, sa atinga o serie de cifre impresionante. Astfel, peste 10 milioane de persoane au aflat despre campanie prin intermediul stirilor si reportajelor din presa audio, video, scrisa si online, iar mai bine de 20.000 de profesionisti din randul personalului medical au fost informati prin contact direct sau parteneriate speciale. Campaniei i-au fost dedicate, pana acum 26 de emisiuni de televiziune, iar 15 dintre cei mai importanti bloggeri din Romania s-au implicat in aceasta initiativa.

"Sunt extrem de bucuros ca aceasta campanie a reusit sa patrunda in sufletele romanilor si sa fie apreciata chiar si la nivel european. Avem nevoie, in continuare, de o implicare cat mai mare, fie ca vorbim de oameni simpli, de profesionisti din domeniu, autoritati sau de marile companii din Romania. Valorile indicatorilor de sanatate se afla inca la un nivel extrem de scazut comparativ cu celelalte tari europene, iar un factor important e reprezentat de exodul in masa al medicilor romani - vedem in fiecare mai multi medici care parasesc Romania decat cei care ies de pe bancile facultatii. Cu totii ne dorim ca aceasta tara sa prospere, dar pentru acest lucru avem nevoie, in primul rand, de sanatate. Oamenii sanatosi sunt mai activi, mai productivi si au o contributie mai mare la dezvoltarea economiei¬, a declarat Pascal Prigent, presedintele Grupului de Lucru pe Sanatate din cadrul Consiliului Investitorilor Straini si directorul general al GSK Romania.

La editia din 2013 a European Excellence Awards au fost inscrise peste 1.500 de campanii din toata Europa, structurate in 60 de categorii. Acestea au fost analizate de un juriu format din peste 30 de specialisti in comunicare de la cele mai mari agentii europene de comunicare, dar si din directori de comunicare de mari companii sau ONG-uri.

Campania "De profesie: medic in Romania" a fost lansata la inceputul lunii aprilie 2013 sub sloganul "Toti pentru medici, medici pentru toti", avand drept parteneri media Televizunea Romana, Hotnews.ro si Romania TV. Initiativa isi propune sa contribuie la solutionarea uneia dintre cele mai stringente probleme ale sistemului de sanatate din Romania - exodul personalului medical din tara - care afecteaza starea de sanatate a romanilor pe termen lung si are consecinte severe asupra economiei nationale.

Cu cei peste 14.000 de medici care au parasit tara din 2007 pana in prezent, Romania are o rata a migratiei doctorilor de 9% in timp ce media europeana este de 2,5%, potrivit datelor Colegiului Medicilor din Romania (CMR). Mai exact, conform Eurostat 2011, numarul de medici romani la mia de locuitori este de 2,4, in timp ce media celorlalte tari europene este de 3,4 medici la mia de locuitori.

Nici viitorul nu suna mai bine: studii derulate de FIC si CMR realizate in 2011 si 2012 arata ca 64% dintre studentii uneia dintre cele mai mari universitati de medicina din Romania, respectiv 60% dintre medici intentioneaza sa paraseasca tara. Luand in considerare nevoile exprimate de cadrele medicale, campania ¬De profesie: medic in Romania¬ isi propune cresterea numarului de medici in tara la mia de locuitori de la 2,4 la 2,6 pana in 2015. Acest obiectiv poate fi atins doar prin implicarea tuturor actorilor importanti din sistem.  De aceea, FIC, prin Grupul de Lucru pentru Sanatate, propune crearea unei coalitii intre mediul de afaceri si autoritati pentru a genera un set de actiuni care sa contribuie la reducerea migratiei medicilor si care sa sustina reformarea sistemului de management al resurselor umane din sistemul de sanatate.

Sub umbrela campaniei "De profesie: medic in Romania" sunt  derulate proiecte care raspund nevoilor medicilor din Romania si contribuie la atingerea obiectivului de stopare a exodului medical si, totodata, de atragere a medicilor in Romania. Primul proiect lansat in cadrul campaniei apartine GSK Romania si are ca obiectiv cresterea reputatiei medicilor, pornind de la nevoia acestora de a fi recunoscuti si respectati ca profesionisti.
-    Televiziunea Nationala a difuzat, in ultimele sase luni, 12 emisiuni cu povesti de succes ale medicilor din Romania, care au refuzat sa plece si s-au dedicat, cu pasiune, profesiei aici, in tara lor, reusind sa schimbe ceva in sistemul medical romanesc. Emisiunile au fost urmate de 12 dezbateri pe marginea acestor subiecte, in care reputatia si respectul fata de medici au fost principale directii de discutie.
-    Hotnews.ro a prezentat 18 reportaje multimedia despre doctori, in marea lor majoritate tineri, care lupta cu si pentru sistemul medical, in ciuda greutatilor inerente si a salarilor mici. Campania a inregistrat peste 3,6 milioane de afisari, fiind considerata principalul proiect editorial al Hotnews.ro pe 2013 din punct de vedere al angajamentului si impactului asupra cititorilor.
-    Romania TV a difuzat 10 reportaje impresionante despre viata si incercarile prin care trec medici din diverse colturi ale tarii, in lupta lor de a-si construi o cariera aici, in Romania.

De atlfel, FIC planuieste pentru 2014 o serie de cursuri si workshop-uri dedicate medicilor (pe teme precum:  comunicare medic-pacient, leadership etc.) si scheme de finantare a proiectelor demarate de medici.

Campania "De profesie: medic in Romania" (www.deprofesiemedic.ro) este o initiativa a Consiliului Investitotilor Straini (FIC), prin Grupul de Lucru pe Sanatate, sustinuta de Ministerul Sanatatii. Lansata sub sloganul "Medici pentru toti! Toti pentru medici.", campania are ca obiectiv cresterea numarului de medici la 1.000 de locuitori de la 2,4 la 2,6 pana in 2015, prin stoparea exodului si atragerea doctorilor in Romania. Parteneri ai initiativei sunt Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Ministerul Educatiei Nationale, Ambasada Marii Britanii la Bucuresti, Colegiul Medicilor din Romania, Coalitia Asociatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice si Societatea Studentilor la Medicina in Bucuresti.

Consiliul Investitorilor Straini - FIC este asociatia celor mai importanti investitori straini din Romania. FIC a fost infiintat in 1997, cand si-a inceput activitatea cu 25 de companii membre. In prezent numara 119 de companii multinationale membre ale caror investitii cumulate reprezinta aproape doua treimi din totalul investitiilor straine directe realizate pana in prezent in Romania din 1990. Obiectivul principal al FIC este promovarea cresterii economice sustenabile prin imbunatatirea climatului investitional in Romania. Companiile membre FIC considera ca la baza cresterii economice sta dialogul intre factorii de decizie si investitori care poate sa asigure transparenta si predictibilitatea, dezvoltarea mecanismelor pietei libere si facilitarea integrarii economiei romanesti in piata europeana.

  • Reportajele publicate pe HotNews.ro pot fi vazute aici.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

538 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă