HARTA INTERACTIVA Asocierile Vinci-Strabag-Aktor si Impregilo-Salini au depus oferte finale pentru pentru realizarea autostrazii Comarnic - Brasov. Vezi traseul viitoarei autostrazi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 9 decembrie 2013, 16:37 Actualitate | Esenţial

Autostrada spre Brasov
Foto: Hotnews
​Asocierea Vinci (Franta) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) si asocierea Impregilo SpA/Salini (Italia) au depus ofertele finale pentru realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic si Brasov, potrivit Departamentului de Infrastructura condus de Dan Sova. Decizia finala privind constructorul va fi luata pe 20 decembrie. Tronsonul de autostrada lung de 58 de kilometri si care va costa in jur de 1,2 miliarde de euro ar urma sa fie prima autostrada romaneasca facuta in concesiune si pe care constructorul va pune taxa. Aceasta este a treia incercare de a concesiona lucrarea, dupa doua tentative esuate in trecut: in 2004 (cu firma Vinci) si in 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor).

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura, institutie condusa de ministrul delegat Dan Sova, a anuntat ca pe 9 decembrie au fost depuse ofertele finale pentru realizarea in concesiune a autostrazii A3 Comarnic - Brasov. Potrivit institutiei, doua asocieri au depus ofertele finale:
  • Asocierea  VISTRADA Nord (Vinci/ Franţa, Strabag/Austria şi Aktor /Grecia)
  • Asocierea Impregilo SpA/Salini (Italia).
Pe langa cele doua asocieri care acum au depus ofertele finale, la inceputul anului - cand s-a scos proiectul in concesiune - in cursa au intrat si asocierea UMB - Tehnostrade, precum si compania chineza China Communications Construction Company Limited.

Compania Chineza s-a retras pe parcurs, in timpul etapei dialogului comeptitiv, in timp ce asocierea UMB - Tehnostrade nu a mai depus o oferta finala.

Castigatorul, decis pana pe 20 decembrie


Potrivit institutiei conduse de Dan Sova, castigatorul pentru concesionarea autostrazii Comarnic - Brasov pe o perioada de 30 de ani, timp ce include si perioada de proiectare si executie a autostrazii, va fi decis si anuntat pe 20 decembrie.

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul electronic de achizitii publice odata cu lansarea licitatiei, tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov are o lungime de 58 de kilometri, iar valoarea estimata de CNADNR este de 5,32 miliarde de lei fara TVA ( total: 1,2 miliarde de euro, 21 milioane de euro/km).

Durata contractului este de 360 de luni (30 de ani), incepand de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de incepere a lucrarilor, aceasta perioada incluzand etapa de constructie, etapa de operare si intretinere, insa documentul nu precizeaza o data sau un termen cand ar putea fi gata lucrarile de constructie.

Autostrada facuta prin munti: 53 de poduri, pasaje si viaducte, 18 tuneluri


Cu toate acestea, pe site-ul CNADNR este precizat ca pentru proiectare si constructie sunt alocati 4 ani, iar pentru operare si intretinere - 25 ani.

Traseul autostrazii va fi pe un teren muntos ce presupune realizarea unor lucrari de arta (poduri, pasaje, viaducte) foarte scumpe. Pe parcursul a celor 58 de km de autostrada vor fi realizata 53 de poduri si viaducte si nu mai putin de 18 tuneluri cu o lungime totala de 2,89 de kilometri.

Tunele noi in dreptul statiunilor Busteni-Sinaia-Predeal

Pe langa tunelurile estimate in documentatia descriptiva, directorul CNADNR a anuntat ca, in urma consultarilor cu constructorii interesati,  s-a lua in considerare varianta a realizarii a altor 3 tuneluri in lungime de 10 kilometri in dreptul celor trei statiuni mari: Busteni, Sinaia si Predeal.

Potrivit Capital, seful CNADNR confirma schimbarea proiectului si includerea a unor noi tunele pe traseu."In urma negocierilor cu ofertantii s-a ajuns la urmatoarea solutie: pentru a evita trecerea autostrazii prin mijlocul orasului Busteni, am decis sa mergem pe varianta cu tunel. Vor fi trei tuneluri cu o lungime totala de 10 kilometri pe fiecare sens, tunel la Sinaia, altul la Busteni si inca unul la Predeal, iar acest nou traseu scade timpul de parcurgere a autostrazii cu 12-15 minute. "Compromisul" a fost ca toti ofertantii sa mareasca viteza de proiectare a autostrazii", scrie publicatia citata.

Autostrada a fost impartita in doua tronsoane:

Comarnic - Predeal:
  • Lungime: 36,2 km
  • Parte carosabila 2 x (2 x 3,50 m)
  • Benzi de incadrare 4 x 0,25 m
  • Benzi de urgenta 2 x 2,50 m
  • Acostamente din pamant 2 x 0,50 m
  • Spatii parapet 2 x 0,75 m
  • Zona mediana (impermeabila) 2,50 m
  • Poduri, pasaje si viaducte pe autostrada 35
  • Tuneluri 18 (2.890m lungime totala)
  • Viteza de proiectare 80 km/h si 120 km/h
  • Nod rutier la Rasnov
  • 6 intersectii denivelate fara acces la autostrada

Predeal - Brasov (Cristian):
  • Lungime: 21,8 km
  • Parte carosabila 2 x (2 x 3,750 m)
  • Benzi de incadrare 4 x 0,50 m
  • Benzi de urgenta 2 x 2,50 m
  • Acostamente din pamant 2 x 0,50 m
  • Spatii parapet 2 x 0,75 m
  • Zona mediana (impermeabila) 3,00 m
  • Poduri, pasaje si viaducte pe autostrada 18
  • Viteza de proiectare: 80 km/h, 100 km/h si 120 km/h
  • 3 noduri rutiere - Sinaia, Busteni si Predeal
  • 5 intersectii denivelate fara acces la autostrada
Autostrada Comarnic - Brasov, la a treia incercare. Vinci a mai incercat si in 2004 si in 2009 alaturi de grecii de la Aktor

Realizarea autostrazii Comarnic - Brasov a ajuns in prezent la a treia incercare, dupa ce tentativele precedente au esuat inainte sa se ajunga la demararea vre-unei lucrari.

Prima incercare a avut loc in 2004, cand Guvernul condus atunci de Adrian Nastase a selectat trei firme pentru construirea tronsoanelor Bucuresti-Ploiesti (Strabag din Austria), Comarnic-Predeal (Vinci din Franta) si Predeal-Brasov (Ashtrom-Roichman, Israel).

In 2004, pe 18 octombrie, la Bucuresti in prezenta premierului francez de atunci, Jean-Pierre Raffarin si a prim-ministrului Adrian Nastase, ministrul Transporturilor de atunci Miron Mitrea semna cu Vinci contractul de parteneriat public-privat cu compania franceza Vinci pentru realizarea a 36 de km de autostrada intre Comarnic si Predeal. Costul: 480 milioane de euro. 

Atunci, inainte de campania electorala pentru aegerile prezidentiale, presedintele PD Traian Basescu acuza ca delegatia franceza a venit in scop electoral la Bucuresti si ca "a venit sa-si ia tainul".

Traian Basescu sustinea ca nu a existat nici un fel de licitatie pentru construirea autostrazii Brasov-Bucuresti si ca a fost "cel mult o selectie de oferte, ceea ce este ilegal pentru lucrari mai mari de 100.000 de euro", iar contractul pentru compania franceza Vinci, care va construi aceasta autostrada, este un cadou oferit de Adrian Nastase premierului francez.

Vezi aici detalii despre cum s-a semnat in 2004 contractul fara a se organiza o licitatie.

Ulterior, la schimbarea Guvernului la finele lui 2004 si dupa ce Comisia Europeana si-a exprimat dezacordul privin modul cum au fost selectati concesionarii, contractul pentru autostrada spre Brasov nu a mai fost semnat.

Discutiile privind realizarea autostrazii macar intre Comarnic si Brasov au continuat, iar in 2009 asocierea Vinci - Aktor (Franta - Grecia) era desemnata licitatia pentru realizarea proiectului in parteneriat public-privat. Autostrada de la Comarnic pana la Brasov ar fi trebuit sa aiba 58 de kilometri si ministrul transporturilor de atunci, Radu Berceanu estima ca va costa 1,5 miliarde de euro. Vezi aici detalii.

In aprilie 2010, insa, consortiul Vinci - Aktor a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare pentru proiect.

Ponta: Daca in 2016 autostrada Comarnic - Brasov nu e gata, nu mai candidez la parlamentare

In luna februarie, premierul Victor Ponta declara intr-o emisiune la Realitatea TV ca realizarea autostrazii Comarnic - Brasov este o prioritate pentru el si ca, daca nu va reusi sa o termine pana in 2016 atunci nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare.

"Daca Autostrada Comarnic-Brasov nu e gata pana in 2016, nu mai candidez la urmatoarele parlamentare. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", declara Victor Ponta.


Harta Interactiva - Traseul autostrazii Comarnic - Brasov
  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape
  • Apasa butonul Legend pentru a vedea leganda hartii



Vizualizare hartă mai mare

Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

*NOTA: Traseul autostrazii a fost realizat dupa planurile prezentate de catre CNADNR in documentatia descriptiva publicata in cadrul licitatiei. Avand in vedere ca un traseu mai exact nu a fost publicat si ca, dupa semnarea contractului, acesta poate fi modificat de catre concesionar, traseul evidentiat pe harta reprezinta un model orientativ la scara mica pentru viitoarea autostrada Comarnic - Brasov.

In continuarea autostrazii Comarnic - Brasov (in dreptul localitatii Cristian, Brasov) urmeaza traseul stabilit pentru autostradaTransilvania (Brasov - Bors).


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

16012 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    Daca n-a depus si Bechtel, degeaba! (Luni, 9 decembrie 2013, 16:41)

    LiviuIordache [utilizator]

    Zau asa! Pai ce firma de autostrazi mai mare decit Bechtel se ezista? Se lauda Ponta ca au venit doua firme mari! Pai astea sunt piticanii fata de Bechtel, noi vrem Bechtel, sa aiba si alde Ponta si Sova batrinetile asigurate. Ca Nastase (sau nu? ca ala a apucat sa faca un contract, acum pierdut, lege, s-a acoperit, astora nu prea le merge...)
    • -1 (9 voturi)    
      Comarnic-Brasov nerentabla la 64 mii masini!! (Luni, 9 decembrie 2013, 17:48)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui LiviuIordache

      Nici macar un debit SF de 64 mii masini pe zi nu va fi suficient ca investitia in autostrada de pe Valea-Prahovei sa fie rentabila.

      Autostrada – Lungime – Cost – Trafic
      ====================================
      Comarnic-Brasov – 58 km – 1.2 mld. Euro – 64000 mii masini/zi

      La o taxa de 3 euro/100km/masina, recuperarea cheltuielii de 1.2 miliarde se realizeaza in 30 ani. Prea mult!

      (Calcul: 1.2*10^9 Euro/(64000 masini/zi * 365 zile/an * (3 Euro/100 km/masina) * 58 km) = 30 ani)

      Povestea cu investitorul privat este o escrocherie. La data finalizarii constructiei, cind inca nici o masina nu a trecut pe ea, autostrada va fi platita integral din bani de la buget (vor exista clauze contractuale care vor permite sub diverse pretexte ajutoare de stat pentru finalizarea tronsonului).

      In rezumat, investitorul "in concesiune" va trai zeci de ani dintr-o taxa de drum desi el din buzunar nu a dat nici un ban pentru constructie. Totul a venit de la stat.
      • +2 (2 voturi)    
        E nevoie de autostrada acolo? (Marţi, 10 decembrie 2013, 12:15)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        O sosea de centura care sa dubleze DN1 si sa ocoleasca statiunile nu mi se pare atit de greu de construit. Ar presupune niste poduri si pasaje si niste racordari cu giratorii si ar permite un trafic civilizat in 90% din timp.
        Dar stai ca in Rrromanica solutiile ieftine si de bun simt nu sint niciodata alese.
  • +3 (9 voturi)    
    si castigator (Luni, 9 decembrie 2013, 16:42)

    evoque [utilizator]

    este: "Asocierea VISTRADA Nord (Vinci/ Franţa, Strabag/Austria şi Aktor /Grecia)" si comisionul este incasat de asocierea ponta-sova.
  • -6 (10 voturi)    
    [...] (Luni, 9 decembrie 2013, 16:48)

    JeSuisRoumain [utilizator]

    O autostrada n-ar trebui sa fie cat mai dreapta? Cea din imagini serpuieste precum un drum national.
    • +10 (10 voturi)    
      La asta nu s-au gandit (Luni, 9 decembrie 2013, 17:06)

      CatalinBanu [anonim] i-a raspuns lui JeSuisRoumain

      Un tunel de vreo 200km, ca sa il faca drept. Nici elicopterul nu merge drept, si vrei cu masina sa mearga drept
      • 0 (0 voturi)    
        traseu (Marţi, 10 decembrie 2013, 12:47)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

        nu merge drept masina, dar daca vreau sa ma duc la Brasov as vrea sa ajung chiar la Brasov, nu?
        Ce sa mai spun de faptul ca daca mergi mai departe de Brasov, spre est, atunci ocolesi cam 50km... e bine pentru o autostrada de 60km sa ocolesti 50?
        Denumirea ar trebui sa fie autostrada Comarnic - Rasnov.
    • +3 (3 voturi)    
      pentru a fi autostrada (Luni, 9 decembrie 2013, 18:06)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui JeSuisRoumain

      nu trebuie sa ai portiuni drepte mai lungi de 3 km... daca nu ma insel.
      sunt facute asa sa atenueze monotonia, sa nu adormim la volan.
      mi se pare o norma corecta.
      • 0 (0 voturi)    
        Ai dreptate (Marţi, 10 decembrie 2013, 12:07)

        D@N [utilizator] i-a raspuns lui manoman

        Citeam pe undeva ca normele europene spun ca min 70% din traseu trebuie sa aiba o anumita raza de curbura. Normelele au aparut dupa ce au descoperit ca marea majoritate a accidentelor din SUA si Europa au loc pe "drum drept". Vedeti ce noroc avem noi ca nu ne-am apucat sa facem autostrazi de-acum 50 ani? Acum ar fi trebuit sa le demolam :)))))
        Eu zic sa mai asteptam vreo 20-30 ani, poate mai apar astfel de norme reiesite din experienta fraierilor care s-au grabit sa le construiasca. :))))
  • +6 (8 voturi)    
    deci, platesc pe unii sa imi construiasca (Luni, 9 decembrie 2013, 17:01)

    visio [utilizator]

    60km de autostrada, si apoi ii mai platesc 30 ani sa merg pe acelasi drum...
    la un calcul sumar de 5€/km, romanul este prost...asa se intampla cand ai guvernanti prosti si hoti...
  • -4 (6 voturi)    
    Ofertanti niste SRL uri ,firme de apartament !!! (Luni, 9 decembrie 2013, 17:09)

    andreesanu [utilizator]

    Ofertantii sunt neica nimeni ,reponsabilitate !!!,referinte !!!,potential =subcontractare cu baietii de baieti !!!.
    Finantare ???mai vedem !!!
    Realizare in 29 de ani !!!,garantie 1 an !!!,
    Cost final =Bechtel !!!.
    La punerea in functiune si taierea" buriculuia" a participat si pensionarul Ponta !!!
    Romania are in sfirsit autostrada Bucuresti -Brasov la implinirea a 150 de ani de la marea unire !!!
    • +4 (4 voturi)    
      Asta vrea sa fie o gluma? (Luni, 9 decembrie 2013, 22:08)

      net4u [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Daca da, e una teribil de slaba.
      pentru referinta, Vinci e fondat in 1899, are 37 de miliarde de eu cifra de afaceri si 183000 de angajati, iar Strabag e fondat in 1835, are 12 miliarde de eu cifra de afaceri si 73600 de angajati.
      In rest la constructive de autostrazi, forbal si politica se pricepe tot romanul. Asta se vede de fapt in fiecare zi in jurul noastru...
  • +2 (6 voturi)    
    Autostraziliiii (Marţi, 10 decembrie 2013, 2:19)

    cocodino [utilizator]

    baah mincatia-si! Pina terminam autostrazile in Romania nu o sa mai fie carburant. Lasale naibii asa, nu mai cheltuiti banii aiurea. Mai bine biciclete si orase stil cetate.
  • +1 (5 voturi)    
    inginerii si specialistii din transporturi (Marţi, 10 decembrie 2013, 9:28)

    qwerasdf [utilizator]

    nu mai au niciun cuvant de spus... la fel se comporta si ceausescu cu nevasta-sa, se credea mai instruit decat profesionistii. Asa e ponta si ceata lui de securisti si comunisti pe care noi ii toleram, ca niste adormiti.

    orice popor doar dupa cum isi asterne... noi i-am ales, noi ii toleram in continuare...
  • -1 (3 voturi)    
    Am un fix cu ....!!!!!!!!! (Marţi, 10 decembrie 2013, 10:12)

    EllySt [utilizator]

    Inteleg ca proiectele se fac dupa "fixurile" d-lui prim-ministru si nu in urma unor studii de fezabilitate. Este foarte bine ca in posturile cheie sunt persoane care sustin neconditionat "fixurile" PM.
  • 0 (0 voturi)    
    Redirectionare trafic DN7 (Marţi, 10 decembrie 2013, 12:11)

    mxxl [utilizator]

    acesta e principalul motiv pentru care Sibiu-Pitesti nu se face. Pt a directiona traficul pe Comarnic-BV iar concesionarul sa-si recupereze banii + profit. In conditiile actiale de trafic segmentul nu e rentabil. dar cu parte din traficul de pe DN7 mai merge.
    Noi platim finantarea (7 centi/litru PENTRU AUTOSTRAZI) dupa cum se contrazic Sova - Ponta si tot noi platim accesul pe acel segment de autostrada.
  • +1 (1 vot)    
    vitezele de proiectare (Marţi, 10 decembrie 2013, 13:12)

    levierul [utilizator]

    la 21mil euro /km, viteze de proiectare de 80/120?
    Nu stiu cati dintre voi ati mers prin Alpi, dar stiu ca multi ati mers pe la Bulgari.
    Bulgarii au facut autostrazi care au limitare pentru curbe stramte la 80 km/h, dar le-au facut la 4-5mil euro /km.
    suntem fooooarte bogati daca ne permitem sa construim la preturile astea.
  • 0 (0 voturi)    
    Aham (Marţi, 10 decembrie 2013, 15:17)

    Aphex [utilizator]

    "Ponta: Daca in 2016 autostrada Comarnic - Brasov nu e gata, nu mai candidez la parlamentare" -- asa cum si-o dat si cacarau demisia cum a promis. Carnatzilor !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version