Dan Sova: Brasov - Targu Mures nu este in planul de autostrazi. Este si o regiune muntoasa foarte grea, foarte scumpa

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 6 decembrie 2013, 14:53 Actualitate | Esenţial

Dan Sova
Foto: Agerpres
Autostrada Transilvania nu se va mai realiza pe traseul pe care a fost stabilit in contractul cu Bechtel, a declarat Ministrul Proiectelor de Infrastructura, Dan Sova, intr-o emisiune la Realitatea TV. Concret, Sova a spus ca tronsonul Targu Mures - Brasov nu se va mai realiza pe motiv ca "nu se poate face pe fonduri europene". "Brasov - Targu Mures nu este in planul de autostrazi. Este si o regiune muntoasa foarte grea, foarte scumpa. Nici nu are trafic de autostrada", a spus Sova.

"De la Targu Mures pana la Brasov nu se poate face pe fonduri europene. Pe aceasta nu o facem.  Nu mai facem legatura Bors cu Brasov prin Targu Mures, ci o facem prin Sibiu", a declarat Dan Sova intr-o emisiune difuzata joi seara la Realitatea TV. (Inregistrarea emisiunii poate fi urmarita aici)

"Este o portiune foarte grea, prin munti, si foarte scumpa", a mai argumentat Sova. [minutul 30:37]

"Brasov - Targu Mures nu este in planul de autostrazi. Este si o regiune muntoasa foarte grea, foarte scumpa. Nici nu are trafic de autostrada. Daca o iei separat (n.r. de restul traseului Autostrazii Transilvania) nu stiu daca are trafic de autostrada ca s-o justifici s-o faci din bani de buget sau concesiune", a continuat Ministrul proiectelor de Infrastructura. (minutul 1:09:00).

Discutand despre strategia guvernului privind autostrazile prioritare pana in 2018, Dan Sova a declarat ca s-a optat pentru modificarea traseului Autostrazii Transilvania in principal datorita surselor de finantare nerambursabile de la Uniunea Europeana. Sova a spus ca, astfel, Bors poate fi legat de Brasov prin Turda-Sebes-Sibiu, acest tronson fiind finantat european. Sova a mai spus ca in 2014 se va demara licitatia si pentru tronsonul Turda - Targu Mures, pe fonduri europene de pe exercitiul financiar 2007-2013.


























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8115 vizualizari

  • +42 (42 voturi)    
    regiune muntoasa f. grea? (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:03)

    nonenone [utilizator]

    ce munte se afla intre tg. mures si brasov?
    • +15 (15 voturi)    
      deh (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:21)

      integrity [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      nici unul, evident. dar este intardevar un drum mai anevoios (dar si mai frumos) decat Brasov-Sibiu si nefiind pe coridorul IV de care este interesat UE, nu va beneficia de finantare...Ce nu inteleg eu este cum de nu fac pe fonduri Valcea - Sibiu, care ESTE coridor IV si va fi scumpa...Prevad ca ne trezim cu 'proiectul' asta peste cativa ani volens nolens finantat prin a 'n'-a taxa pe benzina...
      • -3 (9 voturi)    
        Tirgu Mures - Fagaras este "muntoasa", nu e gluma! (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:49)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui integrity

        Aveti aici harta cu profilul terenului:
        http://goo.gl/maps/JM7R2

        Va rog sa o studiati si sa remarcati ca viitoarea autostrada Tirgu Mures - Fagaras sau direct Brasov trebuie sa treaca printr-o regiune de cel putin 85 km numai dealuri la fel de dificile ca cele de pe tronsonul Pitesti-Valcea. Autostrada va fi foarte scumpa.
        • +4 (4 voturi)    
          intrebare (Vineri, 6 decembrie 2013, 18:17)

          Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          atunci de ce naiba nastase a batut palma cu Bechtel pe tronsonul asta? unde era sova atunci, nu cumva sub fusta mamitichii?
          • +3 (3 voturi)    
            NU (Vineri, 6 decembrie 2013, 21:24)

            titiacs [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

            frumuselu era sub fusta lui ppo nastase !
        • +4 (4 voturi)    
          ??? (Vineri, 6 decembrie 2013, 22:38)

          titiacs [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          pai muntele-i munte si dealu-i deal ! sau or fi inversat astia si rinduielile geografice, ca deh base stie altfel si atunci hop si ei pe invers !? auoleo ce-am zis? ! INVERS ! SOVA ! o fi sau nu pe invers ?
    • +47 (49 voturi)    
      Pai cum, nu e clar? (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:26)

      dorin.c [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Muntii Marilor Proiecte Ratate, formati din Masivul Ponta si Masivul Sova...
      • +14 (16 voturi)    
        Fain comentariu! (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:38)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui dorin.c

        Da, masivul Ponta si masivutul Sova mai anu' se laudau ca nu exista greutati care sa doboare MARELE PROIECT USL!
      • +3 (3 voturi)    
        Nu se poate ! (Vineri, 6 decembrie 2013, 18:02)

        NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui dorin.c

        Sova il depaseste si pe ministrul tampit al lui Petru Groza, Zaroni !
    • +14 (16 voturi)    
      Unul maaaare de tot (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:30)

      RN [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Muntele Marilor Proiecte pe Hîrtie
      Vai de capu' lor, că nici să mintă nu sînt în stare...
    • +4 (6 voturi)    
      Renunta dar trebuie sa faca Sibiu-Pitesti! (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:46)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Daca in loc de Tirgu Mures - Brasov se face Sibiu - Pitesti eu zic ca renteaza.
      • +4 (6 voturi)    
        intreaba la RENAULT (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:17)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        daca nu cumva or pleca in Maroc....atunci sa vezi ..jale....in fapt daca Ayatolahu Argeshului intra la Brutarie, nu mai vin bani de partid..e un calcul luat/asumat de Muntele Sova si Muntele Ponta..implacabil destin..al Mioritei
    • +16 (18 voturi)    
      intre Tg Mures si Brasov (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:05)

      Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      exista un munte imens!
      Este format din prostia si lacomia lui Sova, a lui Ponta si a celorlalti din gasca lor!
    • +12 (16 voturi)    
      Geografie... (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:09)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Omul habar n-avea istorie acum un an de zile, când a dat chifla cu Holocaustul. Acum e clar că nu știe nici geografie. În capul lui între Brașov și Tg. Mureș sunt munți, dar probabil între Brașov și Bacău e un șes plat.
    • +6 (8 voturi)    
      Muntele de prostie (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:33)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Cica nu o sa se justifica investitia... nici nu stiu deunde sa incep. Daca tinem cont ca tot ei propun ca singura autostrada care leaga romania SUD-NORD (exceptand Moldova este drept) o sa fie Ploiesti - Brasov nu este logic ca de la Brasov sa pleci spre Cluj, Oradea prin TG-Mures nu prin Sibiu (adica circa 100Km in plus?
    • +6 (8 voturi)    
      Păi... (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:55)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Cum adică nu-i vedeți? Autostrada tre să aibă următorul traseu: Brașov, Focșani, Târgu Mureș.

      Are de trecut chiar 2 munți....
    • +6 (6 voturi)    
      Sa vina minerii sa sape! (Vineri, 6 decembrie 2013, 17:08)

      Florin Cj [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Nu-mi amintesc care dintre desteptii din actuala guvernare a venit cu ideea sa sape minerii in munti pentru autostrada .... Ce buna era ideea! Te doare bila!
      • 0 (0 voturi)    
        cosma de la prahova (Vineri, 6 decembrie 2013, 18:20)

        Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Florin Cj

        cosma de la prahova, ala de a facut un sens giratoriu cocotat pe stilpi
    • +1 (1 vot)    
      Nu este evident ? (Sâmbătă, 7 decembrie 2013, 10:39)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      Nu ai invatat la scoala ? intre tg. mures si brasov se afla muntii tibetani inalti de 5 mii de metrii.
    • +1 (1 vot)    
      nu e nici un munte (Sâmbătă, 7 decembrie 2013, 17:48)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui nonenone

      De la Bv la TgM nu e nici un munte, doar niste dealuri si vai. Dar de unde sa stie asta smecherasul ala de cartier?
  • +26 (28 voturi)    
    asa e ,are dreptate (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:08)

    iondelaafumati [utilizator]

    de banii aia facem 2 autostrazi pana la Alexandria!
    • +9 (11 voturi)    
      Si cum crezi... (Vineri, 6 decembrie 2013, 17:00)

      Emiliom [utilizator] i-a raspuns lui iondelaafumati

      ...ca vor traversa masivul Teleormanului? Prin tunel sau fac viaducte???
  • +17 (19 voturi)    
    Muntii lui Sova (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:20)

    dorin.c [utilizator]

    Pe langa faptul ca nici daca ar trage o linie dreapta intre Brasov si Tg. Mures nu ar da de munti, mai e un aspect important: Autostrada Brasov - Tg. Mures nu a fost niciodata planificata sa treaca direct, ci era defapt o autostrada Brasov - Fagaras - Tg. Mures. Cum putem banui ca dl. Sova nu a gasit muntii pe sectorul Brasov - Fagaras care face oricum parte si din viitoarea autostrada Brasov - Sibiu (dupa planul prezentat tot de el) e interesant cum de i-a gasit pe sectorul Fagaras - Tg. Mures care poate fi catalogata in cel mai rau caz ca o zona de dealuri. Poate ar trebui sa-i arate cineva o harta si dl. Sova sa-l ajute cu geografia...
    • +7 (9 voturi)    
      da... (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:45)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui dorin.c

      ar fi bine sa-l ajute cineva, dar preferabil nu consilierul care a pus "orasul" Salaj pe harta Romaniei. eventual cineva care a terminat liceul.
  • +9 (11 voturi)    
    vai de noi! (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:23)

    mos ion roata [utilizator]

    asemenea incompetenti au ajuns sa decida in numele nostru!
  • +9 (11 voturi)    
    Care munte? (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:23)

    Nicolas et la biche [utilizator]

    O fi Muntele Găina?
    Ăștia-s complet pe dinafară.
  • +25 (27 voturi)    
    Gata, e clar, e prost de bubuie! (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:24)

    LiviuIordache [utilizator]

    Ma tot gindeam ca Sova asta e vreun parsiv, alunecos, ascuns, are planuri secrete! Aiurea, e prost cu spume! Pai autostrazile nu se fac dupa criterii geografice, ci economice, iar parcurgerea traseelor din munti este recomandabila, pentru ca ii strapungi, scurtezi drumul dintre doua puncte cu importanta economica. Dupa mintea lui putina, calata numai pe furat (asa i s-a parut normal si sa deconteze, ca avocat, 28 de ore pe zi) singurele autostrazi pe care le-ar face ar fi prin sahara, e plat, dai cu un asfalt si gata, ce atitea poduri, viaducte, tuneluri etc. Sau, la noi, in cimpie, intre marile centre industriale slobozia, urziceni, calarasi si tincabesti, spre Alexandria, de unde transporti 2 gaini si 3 plase de cartofi de la mama soacra si gata. Ieftin si bun, dublu costa doar studiile, de fezabiliate, de oportunitate, copy-paste, de fapt, pomana curata!
    • +17 (19 voturi)    
      Si eu la fel... (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:55)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui LiviuIordache

      ...ma gandeam ca USl-inosii sunt bagati tare cu rusii, aveau vreun plan secret cand se luau de Merkel, Barosso......
      ...aiurea, sunt niste prosti carora le este frica ca vor raspunde pentru rahaturile facute de FSN & Friends din '90 incoace!.
  • +21 (23 voturi)    
    stiu eu o autostrada ieftina (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:27)

    edif [utilizator]

    Palatul Victoria --> Jilava
  • +11 (13 voturi)    
    Munti... (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:39)

    golanudelamare [utilizator]

     Ce drac de munte e acolo? Si chiar daca ar fi, nu te cocoti cu autostrada pe ei! Ii ocolesti sau faci tuneluri. Esti atat de incompetent incat habar nu ai niscaiva geografie. Sa faceti voi autostrada la Alexandria ca aia ne trebuie noua. Vai de capu vostru de lingai electorali!
  • +13 (15 voturi)    
    nu e trafic de autostrada... (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:42)

    bleve [utilizator]

    bine ca spre Alexandria este....
  • +11 (13 voturi)    
    Muntii Alexandriei (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:52)

    fdaniel [utilizator]

    Sunt convins ca autostrada pastorita de Sova + Dragnea si care va strabate muntii Alexandriei va iesi numai cu putin mai scumpa decat autostrazile elvetiene din Alpi.
  • +10 (12 voturi)    
    na, ca iara ma enervez... (Vineri, 6 decembrie 2013, 15:53)

    orisicat [utilizator]

    cine se crede... creatura asta sa ia asemenea decizii?

    oare chiar toti sunt asa de narozi?
    si le mai si place sa apara prin toata presa cu ineptii de-astea fara sa le crape obrazul
  • +14 (16 voturi)    
    Munte? (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:10)

    EMP [utilizator]

    Intre Brasov si Targu Mures e un singur deal mai inalt, la Padurea Bogatii. Credeti-ma, domnule Sova, se poate construi o autostrada la preturi similare cu cele pentru o zona colinara.
    Dar mai bine ar fi sa faceti odata autostrada pe Valea Oltului, autostrada care ar avea si un impact economic substantial.
    Altfel, ce sa zic, unul din atributele PSD-istilor este ca vorbesc fara sa se priceapa. Drept e ca si electoratul dumnealor procedeaza cam tot la fel.
  • +10 (12 voturi)    
    Muntii (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:21)

    AlinRadu [anonim]

    Problema e ca probabil n-au fratii lui terenuri pe "muntii" dintre brasov si tg mures sa faca si ei un ban cinstit. In schimb nici nu vreau sa ma gandesc cum stau cu proprietatile imobiliare prin teleorman...
  • +10 (12 voturi)    
    Buna poanta (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:27)

    cititor9 [utilizator]

    Daca il mai prindem pe Sova ministru peste 3 ani o sa justifice chiar si nerealizarea autostrazii spre Alexandria cu faptul ca e prea dificil de strapuns muntii...
    Sau poate Sova o fi vreun vizionar care stie ca vor aparea munti prin zonele astea.
  • +11 (13 voturi)    
    DUNAREA (Vineri, 6 decembrie 2013, 16:36)

    liviusmaximus [utilizator]

    Da, si mai e si pericol de inundatie, ca trece Dunarea pe aproape :) Bai Sova, esti o minune de baiat ! Mai ca l-as ruga pe Iliescu sa-ti puna o porecla. A lui Geoana i-a iesit...
  • +4 (4 voturi)    
    Iar nu v-ati prins.... (Vineri, 6 decembrie 2013, 17:49)

    DerYogen [utilizator]

    Vor s-o faca prin China
  • +5 (5 voturi)    
    Papagalul guvernului are cuvintul !!! (Vineri, 6 decembrie 2013, 17:58)

    andreesanu [utilizator]

    Pina mai ieri era in contre Hrebe cu Fenechiu in stilul ba pe aici ,ba pe dincolo autostrada ,ba Iasi-Brasov,ba Iasi-Tg Mures ,Iar Sova dea alba-neagra !!!
    Daca n-o trag autostrada prin batatura cui trebuie !!!,nu se face ,nu-i eficienta , ca nu leaga Cracanatii din deal de Valea stinii !!!.Ce culoare europene ???,ce trafic ???,eficient este ce poti mulge pe vecie si ce-ti trece prin mosie !!!,asta-i legea ,nu se stie !!!
  • +1 (1 vot)    
    mincinosii patologici (Vineri, 6 decembrie 2013, 18:49)

    crinna [utilizator]

    lovesc din nou. o intalnire cu un psihoterapeut ar fi indicata in cazul dlui Sova. Si chiar si in al distinsului domn V.V.Ponta.
  • 0 (0 voturi)    
    TgMures-Brasov va fi utila peste X ani (Vineri, 6 decembrie 2013, 20:39)

    unomsimplu [utilizator]

    Autostrada TgMures - Brasov este utila, dari va fi si mai utila peste cativa ani. Cand?
    Atunci cand se va fi finalizat deja Iasi-Pascani-Bacau-Brasov-Sibiu si deja se va circula pe ea. In acel moment, se va pune problema celei de-a doua legaturi a Moldovei spre Vest. Si atunci va fi momentul in care se va renunta la proiectul Ceausist de drum dintre PiatraNeamt si TgMures (pentru ca trece peste prea multi munti si pentru ca este prea aproape de BV_BC) si se va lua decizia ca de la Pascani autostrada sa mearga la Suceava si sa vina spre Vest catre Bistrita, pana la Zalau, unindu-se cu A3. Aceasta va fi cea de-a doua legatura, foarte fireasca, a Modovei cu Vestul, si va pune in valoare turistica toata zona Bucovinei si a Maramuresului.
    Ei bine, in acel moment, SE VA SIMTI NEVOIA UNUI DRUM VERTICAL, NORD-SUD, pe directia Bistrita-TgMures-Brasov. Atunci se va simti acut nevoia acestei autostrazi si va fi facuta. Sper sa mai traiesc si eu pana atunci...
  • +3 (3 voturi)    
    Premiu' I, cu coroniță (Vineri, 6 decembrie 2013, 20:52)

    Berzelius [utilizator]

    Bun, deci dacă anu trecut, când a dat duma aia cu Holocaustul, năzdrăvanul Goe Dan Șova a fost premiat taman cu o excursie în SUA, la Washington, cu vizitarea Muzeului Holocaustului „în scop de documentare”, de data asta ce premiu ar trebui să primească?
    Un an la școala de corecție, în clasa a IV-a, la Geografia României???

    Întreb și eu așa... ca plătitorul de taxe și impozite.
  • +2 (2 voturi)    
    numai sa planga stiu (Vineri, 6 decembrie 2013, 21:14)

    BubuTodo [anonim]

    Guvernul lui Peste n-a initiat nici macar un nou proiect, numai se plang si dau din gura. Deseneaza cu cariocile pe harta si se lauda cati km de autostrada stiu sa deseneze. N-au fost in stare sa termine la timp ce o inceput Boagiu, n-au facut o licitatie, n-au initiat un proiect in atatia ani si acuma dintr-o data viseaza cai verzi pe pereti. isi bat joc de Dacia si Ford, refuzand sa faca Coridorul IV ca vor sa deturneze banii europeni insa vor autostrada la Alexandria...... mi-e scarba de asa zisii politicieni romani ! Rusine hotilor !!!
  • +1 (1 vot)    
    regiune munoasa? (Sâmbătă, 7 decembrie 2013, 11:09)

    Marsipan [utilizator]

    Nu stiam ca Targu Mures e in regiune muntoasa,eu stiam ca e in podisul transilvaniei,dar Sova ,care a facut studiile ca si mitomanul tonta ,poate asa a invatat la scoala de prostologie.
  • +1 (1 vot)    
    stea de cinema (Sâmbătă, 7 decembrie 2013, 20:00)

    Sigmirean [utilizator]

    Sova,acest Hugh Grant al Romaniei!Romanul care a urcat o colina si a coborat un munte!
  • 0 (0 voturi)    
    este foarte utila ! (Duminică, 15 decembrie 2013, 13:02)

    unomsimplu [utilizator]

    Legatura Brasov-TgMures-Bistrita ar fi foarte-foarte utila pentru a inlesni locuitorilor din Nordul Ardealului un drum rapid catre Sud, catre Bucuresti. Totodata, Bucurestenii odata ajunsi la Brasov, daca vor sa mearga la Cluj, cel mai scurt drum ar fi prin Sighisoara, catre Targu Mures, apoi la Turda etc.
    Deasemenea, locuitorii din zonele Brasov, Covasna, poate Harghita (dar si din alte zone ale tarii), cand vor sa mearga "la bai" in Ungaria, la Haiduszoboslo (sau cun naiba se scrie), pe unde credeti ca circula? Evident, pe drumul Brasov-Sighisoara-TgMures...
    Este adevarat ca sunt zone deluroase, dar nu sunt imposibil de trecut cu autostrada, dovada fiind portiunea de A3 construita de Bechtel langa Clujnapoca.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri