Traian Basescu: Am decis sa nu aprob Memorandumul pentru aprobarea negocierilor cu FMI. Motivul: majorarea accizei la carburanti este trecuta la obligatiile asumate de Guvern

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 2 decembrie 2013, 17:28 Actualitate | Esenţial

Traian Basescu
Foto: HotNews / DP
Presedintele Traian Basescu a declarat luni seara la Palatul Cotroceni ca a decis sa nu aprobe memorandumul trimis de Guvern pentru aprobarea negocierilor cu FMI din cauza majorarii accizei la carburanti. "Nu imi voi asuma aceasta masura antieconomica, impotriva intereselor Romaniei si a sanselor de relansare a economiei", a spus Traian Basescu.

"Guvernul isi poate asuma sa trimita fara semnatura mea, dar eu nu semnez o crestere de accize la combustibil", a adaugat seful statului, precizand ca "Eu am informat FMI cu privire la pozitia mea, in ianuarie vine din nou delegatia, se poate renegocia acest punct si se poate intra in bordul din feburarie sau martie".

"Faptul ca trebuie renegociat memorandumul nu creeaza nici o problema de finantare pentru Romania, mai ales ca motivul pentru care eu nu aprob acest memorandum si nu aprob semnarea scrisorii este legat chiar de relansarea economica", da asigurari seful statului.

Traian Basescu a enumerat care vor fi, in opinia sa, efectele majorarii accizei la carburabti: "cresterea preturilor, o crestere suplimentara a inflatiei, foarte multe intreprinderi mici si mijlocii, precum si companii de transport care vor intra in insolventa sau in faliment si cel mai rau efect va fi acela exact la adresa acelora pe care Guvernul spune ca vrea sa ii ajute. Adica, aceasta crestere de pret la carburanti, prin efectele ei, va afecta mult mai mult pensiile decat cresterea de 3,75% pe care legea obliga Guvernul sa o faca."


Declaratiile lui Traian Basescu:

- Este doar o declaratie de presa, nu conferinta, spre marea voastra satisfactie. Vor fi zile multe de acum inainte.

- Subiectul este legat de Memorandumul care mi-a fost trimis spre aprobare, de catre Guvern, memorandum care abordeaza doua teme. Prima este aprobarea rezultatului discutiilor purtate cu Fondul, Uniunea Europeana si Banca Mondiala. Si cea de-a doua tema a Memorandumului este aprobarea semnarii Memorandumului de catre domnul ministru Chitoiu si domnul ministru Liviu Voinea.

- Este vorba de Memorandumul pentru aprobarea, altfel spus, a negocierilor purtate de Guvern cu Fondul, Uniunea Europeana si Banca Mondiala, si aprobarea, pentru semnarea scrisorii Guvernului catre Fond, scrisoare care ar trebui sa intre in Boardul Fondului, in luna decembrie.

- Am decis sa nu aprob acest Memorandum, pentru ca, pe pagina a treia, este facuta mentiunea, la obligatiile pe care si le asuma Guvernul: majorarea accizei la carburanti cu 7 eurocenti pe litru.

- Deci, nu imi voi asuma aceasta masura, pe care o consider antieconomica, impotriva intereselor Romaniei si impotriva sanselor de relansare a economiei. Sigur ca propaganda poate spune foarte multe. Eu spun, insa, precis, cateva lucruri. Romania nu este dependenta de transe de bani de la Fond.

- Deci, faptul ca trebuie renegociat memorandumul nu creeaza nici o problema de finantare pentru Romania, mai ales ca motivul pentru care eu nu aprob acest memorandum si nu aprob semnarea scrisorii este legat chiar de relansarea economica.

- Nu doresc masuri care sa franeze relansarea economica, iar banii care s-ar obtine din aceasta acciza suplimentara, care in scrisoare este trecuta 7 centi, dar in realitate, la pompa, ea se va reflecta in 12 centi, pentru ca i se aplica TVA, i se aplica inflatia din 2012 si i se aplica cursul de schimb, din 1 octombrie 2012. Ea ajunge la pompa, aceasta acciza, 52 de bani la motorina si 53 de bani la benzina, ceea ce inseamna o crestere cu 8% a preturilor combustibililor pentru populatie si pentru societati.

- Efectele vor fi: cresterea preturilor, o crestere suplimentara a inflatiei, foarte multe intreprinderi mici si mijlocii, precum si companii de transport care vor intra in insolventa sau in faliment si cel mai rau efect va fi acela exact la adresa acelora pe care Guvernul spune ca vrea sa ii ajute. Adica, aceasta crestere de pret la carburanti, prin efectele ei, va afecta mult mai mult pensiile decat cresterea de 3,75% pe care legea obliga Guvernul sa o faca.

- Deci primii afectati vor fi pensionarii. Vor fi afectati de cresterea preturilor, de cresterea pretului la transport, de cresterea pretului la orice, ca urmare a cresterii preturilor la incalzire. In aceeasi masura vor fi afectati toti salariatii, indiferent din ce categorie fac parte, dar aceasta crestere a pretului la carburanti va inghiti in mod foarte usor si cresterea salariului minim pe economie, va inghiti si cresterea de venit care se acorda de la 1 ianuarie rezidentilor, medicilor rezidenti, si asa mai departe.

- Deci, toate facilitatile pe care le povesteste Guvernul de dimineata pana seara vor fi anulate prin efectele cresterii cu 8% a carburantilor.

- De aceea, consider ca Guvernul trebuie sa renunte la cresterea accizei la combustibil cu atat mai mult cu cat pretul combustibilului nu este influentat numai de aceasta acciza si cresterea taxelor pe constructii are efect pe cresterea combustibililor, pentru ca toate rafinariile, toate sistemele de comercializare a combustibililor, infrastructurile care tin de comercializarea si producerea combustibililor vor intra in noul sistem de taxe pe constructii - celebra taxa pe stalp.

- Deci, benzina si motorina ar primi doua cresteri, una venita din cresterea taxelor pe constructii si alta venita din cresterea accizei. Sigur, nu eu pot sa fac o evaluare a impactului cresterii taxelor pe constructii pe benzina, dar cred ca numai de la companiile petroliere care functioneaza in Romania Guvernul ar incasa cel putin vreo 400 - 500 de milioane de lei, care se vor reflecta in pretul benzinei si motorinei. La asta Guvernul vrea sa mai adauge si acciza suplimentara.

- De aceea, nu voi semna Memorandumul si vreau sa avertizez si Guvernul, si Parlamentul sa renunte la minciuna, pentru ca neaplicarea acestei taxe se recupereaza prin reducerea cheltuielilor cu 1,5 miliarde de roni la ministerul domnului Dragnea, la Ministerul Dezvoltarii, si am mai vazut eu un excedent de resursa pus la plata serviciului datoriei. De acolo se pot lua cel putin 600 de milioane de roni fara nicio problema, ceea ce ar insemna 2,1 miliarde dintr-o singura privire.

- N-as vrea sa intru in detalii in buget, pentru ca s-ar putea sa mai gasesc vreo 2 miliarde la care se poate renunta. In plus, vreau sa atentionez ca bugetul mai cuprinde o minciuna: taxa pe constructii este evaluata ca venit la circa 480 de milioane, ceea ce este o mare minciuna. Asa cum e scrisa ordonanta, care introduce aceasta taxa pe stalp, cum a fost denumita in presa, poate produce orice suma intre 500 de milioane si 15 miliarde.

- Dar eu cred ca o aplicare rezonabila a acestei noi taxe aduce circa 2 miliarde de ron in buget. Deci aici este o alta rezerva pe care guvernul Ponta o ascunde. V-am spus despre resursele de la Ministerul Dezvoltarii, care sunt destinate baronilor si baronasilor si baronetilor locali si nu populatiei, pentru ca ce vrea sa faca guvernul si Dragnea cu acesti bani, programe legate de revitalizarea satului romanesc, de drumuri judetene si programul de regenerare urbana a municipiilor si oraselor, toate sunt programe care se pot face cu bani europeni, numai ca aceia se fura mai greu. Si fiind doua randuri de alegeri, primarii, presedintii de consilii judetene trebuie sa aibe bani pe care nu ii controleaza Uniunea Europeana.

- Deci, 1,5 miliarde sunt la Ministerul Dezvoltarii, 600 de milioane sunt la excedentul care este in buget pentru plata serviciului datoriei si inca 1,5 miliarde sunt ascunsi din taxa pe stalp. Iar cei 7 centi care devin, prin aplicarea TVA inflatiei si ratei de schimb, 12 centi, 53 de bani adica, reprezinta 2,28 miliarde. Deci, toata suma poate fi acoperita si nu se afecteaza nici bugetul pentru cresterea pensiilor, nici bugetul pentru cresterea cu 10% a salariilor pentru cadrele didactice, nici bugetul pentru cresterea salariului minim, nici cresterea cu 5% a venitului minim garantat. Deci niciuna din aceste facilitati care sunt finantate in buget nu sunt afectate daca se renunta la acciza suplimentara, de 7 eurocenti, respectiv, 12 eurocenti.

- Am vrut sa va motivez de ce nu semnez Memorandumul. Legal, nu poate fi inaintat, pentru ca este un acord international si este obligatorie aprobarea de catre presedinte. Daca Fondul va accepta o relatie directa cu Guvernul, fara viza presedintelui, sau daca Guvernul isi va asuma acest lucru, este problema lor. Ei pot modifica si legea, printr-o ordonanta de urgenta, dar nu cred ca pot da ordonanta de urgenta pentru Constitutie - aici au o problema, ca ar da-o, nu am dubii.

- Insa i-am avertizat demult sa reia negocierile cu Fondul, am atentionat Guvernul, am atentionat Parlamentul: nu semnez acest memorandum. Pentru ca ce fac este fara precedent. Au fost guverne in dificultate si au trebuit sa mareasca fiscalitatea, dar acest guvern nu este in dificultate, nu este o nevoie stringenta de aceasta taxa, ci doar pentru a crea resurse destinate alegerilor din 2014. Or, acest lucru mi se pare inadmisibil.

- Guvernul, puterea sa isi faca campanie electorala pe banii lor, si nu pe banii populatiei si pe efectele pe care aceasta acciza suplimentara le introduce pentru fiecare cetatean. Dar cei mai afectati vor fi, de buna seama, tot cei mai saraci. De altfel, poate ma intrebati: dar de ce domnule presedinte nu aveti aceeasi abordare legata de constructii, nu? Voila! Taxa care priveste constructiile este, practic, o extindere a bazei de impozitare, si nu o taxa noua. Taxa pe constructii a existat si pana acum. Iar eu am sustinut tot timpul extinderea bazei de impozitare, pentru ca acest lucru ne va permite la un moment dat reducerea CAS-ului, reducerea taxelor pe forta de munca, prin crearea unor noi surse de finantare, generate de extinderea bazei de impozitare.

- Mai mult decat atat, in afara de producatorii de combustibili lichizi - benzina, motorina -, daca ne referim la costurile suplimentare de la electricitate si costurile suplimentare de la gaze, acestea nu sunt inca pe deplin liberalizate si costul electricitatii pentru populatie este administrat, si pretul gazelor pentru populatie si pentru industrie este pret administrat.

- Avand in vedere ca preturile la energie electrica si la gaze trebuie sa creasca in conformitate cu un calendar stabilit, aceast taxa poate fi inclusa in programul de liberalizare a preturilor si, atunci, ea nu vine cu un pret suplimentar, cum ar veni la combustibil, care e liberalizat; ea poate fi absorbita in treptele de crestere a preturilor la energia electrica si la gazele pentru populatie.

- Poate fi considerata, spre exemplu, o noua etapa de crestere cu 2% sau cu 1%, nu stiu exact cat inseamn aceasta taxa la Romgaz, la Transgaz si la Transelectrica, dar este clar ca aici, avand inca preturile administrate, poate fi absorbita in programul de crestere a preturilor pana la liberalizare. De aceea, sunt mai putin vehement si exigent cu aceasta taxa, pentru ca are solutie de absorbtie in pretul viitor pe care, in mod obligatoriu, trebuie sa-l crestem.

- Asta este ceea ce doream sa va comunic. Este fara precedent, este prima data cand refuz semnarea unui memorandum negociat de Guvern. Si Guvernul trebuie sa recunoasca faptul ca a negociat fara sa aiba un mandat, ca le-as fi spus de la bun inceput ca nu accept o acciza suplimentara pe combustibil.

- Dar cu atat mai mult, cu cat au negociat fara sa aiba mandat, aprobat de mine, cu atat mai mult nu imi pot cere sa le validez ceea ce au negociat fara mandat. Am mai semnat acordul trecut, l-am semnat, desi nu au avut mandat, deci nu fac o chestiune de viata si de moarte daca negociaza fara mandat, cu conditia sa negocieze bine. Iar spiritul acordului semnat la inceputul anului, deci, cand am inceput al treilea acord, acordul respecta motivele pentru care eu am sustinut sa avem un nou acord cu Fondul, Uniunea Europeana si Banca Mondiala.

- Motivele au fost sa continuam programele de restructurare a aparatului de stat si a companiilor de stat, pentru cresterea competitivitatii sectorului economiei de stat din economia romaneasca si cresterea economica. A fost lucrul pe care l-am spus si in intalnirile cu Fondul, si in intalnirile cu Banca Mondiala si Uniunea Europeana si la care a participat si Guvernul si Banca Nationala.

- Or, introducerea unei astfel de accize nu face decat sa diminueze consumul, sa inhibe consumul si nu creeaza premise de relansare a consumului, a cresterii economice, dimpotriva. Ori, acest lucru mi se pare inacceptabil. Va multumesc mult. Sa nu uit, probabil va veti intreba ce se intampla. Eu am informat Fondul cu privire la pozitia mea, deci, la Washington e cunoscuta pozitia mea legata de acciza. In ianuarie vine din nou delegatia Fondului.

- Se poate renegocia acest punct si se poate intra in boardul de imediat dupa revizuirea care se va face in luna ianuarie, nu stiu cand va fi, februarie sau martie. Sigur, guvernul isi poate asuma sa trimita fara semnatura mea acest memorandum, dar eu nu semnez o crestere de accize la combustibil. Va multumesc mult.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

10113 vizualizari

  • -61 (77 voturi)    
    Motiv de suspendare (Luni, 2 decembrie 2013, 18:50)

    cenzuratul [utilizator]

    A 3a si ultima oara, de data asta reusim!
    • +21 (25 voturi)    
      motiv de dizolvare a parlamentului (Luni, 2 decembrie 2013, 19:16)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      Cred ca este motiv de dizolvare a Parlamentului si de alegeri anticipate.
      • -2 (8 voturi)    
        Hai cu -100, stiu ca puteti! (Marţi, 3 decembrie 2013, 6:37)

        cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Nou record personal! Talibanii pro-basisti, dogmatici si fundamentalisti, pentru care nu exista nuante, argumente, incertitudini, nu exista decat "Nu e bine ce e bine, e bine ce zice Base!", m-au gratulat cu 65 de voturi negative. Va multumesc si promit ca nu o sa va dezamagesc nici in viitor!
        • +2 (4 voturi)    
          iei "-" pt. ca (Marţi, 3 decembrie 2013, 11:01)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

          spui prostii.
          voi, comunistii, nu stiti decat "cine nu-i cu noi e impotriva noastra", asta fiind singurul argument pt. a incerca inca o data suspendarea basescului.
          daca tot va afirmati cu cojones, de ce nu va asumati si raspunderea semnarii acordului cu fmi-ul atat de hulit pana sa veniti la butoane?
    • +26 (44 voturi)    
      Ponta demis (Luni, 2 decembrie 2013, 19:17)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      Ponta demis!
    • +8 (10 voturi)    
      reusiti sa ce? (Luni, 2 decembrie 2013, 19:20)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      treimea e de la D-zeu lasata ! vreti sa va faceti de cacao si a 3-a oara pe BANII NATIUNII ? noi ne-am saturat de voi de mult,ca si de cheltuielile la care ne supuneti "ca asa vrea muschii vostri". vezi ca plagiatorul care iti e model de viata si obiect de inchinare isi va lua zborul in curand cu ajutorul coledzilor de partid.
    • +15 (27 voturi)    
      ... (Luni, 2 decembrie 2013, 19:21)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      @cenzuratul: daca reusiti sa-l suspendati ii faceti cadou posibilitatea constitutionala de a candida la inca un mandat. Esti sigur ca asta vreti?
    • +8 (10 voturi)    
      Daca nu crapi de foame pana atunci (Luni, 2 decembrie 2013, 19:21)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      Ca vine foamete mare, o galeata cu laturi n-o sa-ti ajunga.
    • +17 (19 voturi)    
      Suspendati-l (Luni, 2 decembrie 2013, 19:27)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      Pai si cine va tine sa-l suspendati? Sinteti 8 milioane de uslamisti. Ati aprobat deja pragul de 30% la referendum. Ce mai asteptati? Ce va mai retine?!

      Iar tu ce-ti inchipui ca faci aici? Negociezi ceva cu noi sau cu presedintele?! Au discutat uslamistii bugetul cu presedintele? Nu. Stiati bine ca presedintele Basescu nu semneaza bugetul daca nu-i de acord. Stiati bine ca administratia prezidentiala analizeaza pe indelete toate documentele guvernului. Daca era la Cotroceni alt presedinte, poate va mergeau invirtelile. Cu Basescu NU va merge.

      Nu e nimic de negociat aici. Acciza la combustibil NU se majoreaza. Punct.
    • +16 (18 voturi)    
      Cat isi doresc uslasi (Luni, 2 decembrie 2013, 19:35)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      un presedinte discret.
    • +9 (25 voturi)    
      Asa este! (Luni, 2 decembrie 2013, 20:06)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      O sa reusiti!

      Oh, stai.. erau vise, nu? Anunta-ne cand te trezesti.
    • +10 (20 voturi)    
      până şi OMV zice că acciza de 7% nu e OK (Luni, 2 decembrie 2013, 20:25)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      http://www1.agerpres.ro/economie/2013/11/22/-corespondenta-omv-toate-majorarile-de-accize-din-romania-se-vor-regasi-in-pretul-final-al-carburantilor-13-30-37
      • -1 (3 voturi)    
        Acciza este de 7 eurocenti/pe litru! (Marţi, 3 decembrie 2013, 9:02)

        GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui 0m

        NU este de 7%! Daca citezi ceva, atunci trebuie sa o faci corect, fara sa incerci sa manipulezi sau sa dezinformezi!
        Ceea ce afirma OMV este o banalitate: intotdeauna si peste tot in lume pretul este platit de cel care cumpara: MARIA SA CLIENTUL!
    • +15 (19 voturi)    
      daca tacea filozof ramanea (Luni, 2 decembrie 2013, 20:29)

      johnel [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      intr-un minut leul a pierdut ce a castigat intr-o saptamana...
      si iaca asa ni se scumpesc noua creditele.
    • +2 (10 voturi)    
      O sa-ti fac cadou un set de batiste. (Luni, 2 decembrie 2013, 21:25)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      Vesele.
    • +5 (7 voturi)    
      dadada (Luni, 2 decembrie 2013, 23:16)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      pai vezi ca in studio la A3 mocneste iarasi focul rascoalei, du-te acolo si vezi cum bate vantul.
    • +2 (2 voturi)    
      hai noroc , matrafox ! (Marţi, 3 decembrie 2013, 11:52)

      rockerul [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      precum vezi , nu te-a cenzurat nimeni ... Suspendati-l pe marinar ..... si veti vedea ce bataie o sa v-o luati definitiv !!!! Prea credeti ca alea 70 % sunt reale .... In rest , pute a securism in usl-ul asta de-ti muta nasul !!!!! Eu sunt de dreapta si nu-s de acord cu nicio taxa in plus pt nimic si de la nimeni ! Urasc comunismul si socialismul fara niciun regret !!!! Toate cele bune
  • +48 (74 voturi)    
    Lovitura in plin! (Luni, 2 decembrie 2013, 18:51)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Guvernul vrea sa fure acciza, asta e clar. A spus-o Sova, a lasat sa se inteleaga si Ponta.
    Acum au sansa sa renegocieze un memorandum prost, in conditiile in care nu mai avem transe de luat, deci nu sunt obligatii impuse de fond.
    Se taie astfel pomenile electorale si se relanseaza economia, pusa pe butuci de hotii din USL.
    • -8 (16 voturi)    
      un singur cavant: (Luni, 2 decembrie 2013, 19:22)

      Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      jalnic.
      Si acesta mai are nerusinarea sa se intituleze presedintele Romaniei.
      Nu se gandeste decat la posibilitatea de furatura, binecunoscuta si exersata de guvernele in care functiona si ca prim ministru.
      A uitat ca in ultimii 4 ani de guvernare proprie benzina si-a dublat pretul?
      Jalnic exemplar uman, jalnici sustinatori.
      • +6 (10 voturi)    
        Nu stiu.. (Luni, 2 decembrie 2013, 23:39)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

        poate ca s-a dublat pretul benzinei, dar e vorba de accize. S-au dublat accizele? Intreb.

        Cat priveste presedintele si jalnicii lui sustinatori, ce se poate spune? Asa o fi.. dar hai sa vedem jalnicul PM si mult mai jalnicii lui sustinatori.

        Nu numai Basescu se gandeste la posibilitatea de "furatura". Astia din USL la ce se gandesc oare? Daca pana acum tu mai crezi in buna credinta a lui Poanta si ai lui, inseamna ca esti dus cu sorcova. Jalnic e putin spus.
    • +8 (10 voturi)    
      Magistrala lovitura!!! (Luni, 2 decembrie 2013, 19:42)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Si uite asa, prin refuzul de a semna memorandumul datorita cresterii accizei la combustibil, Traian Basescu se pozitioneaza ca aparatorul intregului popor roman in fata hotilor din USL! Practic, a ocupat el locul USL-ului in raport cu electoratul...
    • +23 (25 voturi)    
      Ce-ar fi daca... (Luni, 2 decembrie 2013, 20:36)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Ce-ar fi daca s-ar limita prin lege cheltuielile electorale per partid la o suma rezonabila si potrivita contextului saraciei din Romania?

      Nu pot tolera ca politicienii sa desfasoare campanii elaborate de mintit poporul, pe care sa le deconteze tot din banii poporului mintit!
      • +11 (13 voturi)    
        He-he-he (Luni, 2 decembrie 2013, 21:00)

        rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui adro

        Traiesti pe alta lume? Pai ce pregateau astia acuma, pomenile electorale, erau legale? Nastase de ce a intrat la mititica, nu pt. fonduri ilegale?
        • 0 (0 voturi)    
          He-he (Marţi, 3 decembrie 2013, 11:25)

          adro [utilizator] i-a raspuns lui rad_prostii

          Da, dar uite ca a intrat...
          • +1 (1 vot)    
            Tuturor astora cu limitarea cheltuielilor (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:03)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui adro

            eectorale! Ati descoperit si voi apa calda?! Cuantumul cheltuielilor electorale ESTE limitat prin lege! Mai trebuie insa sa fie verificate amploarea activitatilor electorale daca nu depasesc acest cuantum, lucru care nu s-a facut niciodata ca lumea, probabil ca n-o vrea nici un partid. Parerea mea este ca, pana acum la ultimele alegeri - ultimii 10 ani - s-au cheltuit insutit mai multi bani decat este permis prin lege. Sa nu uitam ca exista subscriptiile oficiale - prin conturi bancare - si cele neoficiale, adica banii dati in mana, activitati efectuate in contul unui partid sau candidat, "puii lui Mazare" luati de la agentii economici si dati de Mazare, ca de la el, etc.
    • -7 (13 voturi)    
      daca e hotie atunci (Luni, 2 decembrie 2013, 20:47)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      daca aciza de 7 eurocenti este ilegala, sau daca este vorba de hotie, atunci basescu sa faca plangere la parchet. asa sfatuia basescu pe altii. el de ce nu face cum pretinde altora ?!
      • +9 (11 voturi)    
        Hotia se pregateste din timp (Luni, 2 decembrie 2013, 21:49)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        Plangerile (ca de-aia se numesc "plangeri") se fac DUPA hotii. Din cand in cand unii mai incearca sa le si previna, ca sa nu ne "plangem".

        Cum e posibil sa pui inca o taxa sau sa majorezi inca o taxa si sa te joci de-a alba-neagra cu ea?
        Toti se balbaiau pe la TV si in presa, nimeni nu stia cu ce dedicatie sunt eurocentii aia.
      • +7 (11 voturi)    
        lol (Luni, 2 decembrie 2013, 23:19)

        mircearh [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        Nu pot sa cred ca ar avea cineva nevoie de explicatii de genul asta .... deci asta nu e hotie in sens penal ( decat daca se constata cumva ca fondurile alea au fost sustrase prin ceva contrate sau ceva de genul ).
        Este o hotie in sens moral, social, economic. Te fura inclusiv pe tine, dar bag seama ca te-ai lasa furat fericit daca asta ar mai insemna o suspendare.

        Pe de alta parte, in cazul Calarasi Ponta zice el ca un procuror rotund si realizat ( puahahaha :)))) ) ca acolo s-ar afla niste ilegalitati, parerea lui. Dar nici el , nici tata socru nici sculer- matriter Zgonea nu vor sa sesizeze Parchetul, recunoscand astfel senin ca miza este strict politica.
        Oricum, de ce ai vrea tu ca Basescu sa intre pe mana Justitiei ? Nu era consens printre cei saptevirgulapatru ca justitia e basista ?
        • +1 (7 voturi)    
          deci fmi ce este ?! (Marţi, 3 decembrie 2013, 0:22)

          ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

          deci fmi este partas la ce numesti tu " hotie in sens moral, social, economic" ?!
          este complice, autor moral, instigator la inselaciune moarala, sociala economica sau ce ?!
  • +46 (66 voturi)    
    Foarte bine! (Luni, 2 decembrie 2013, 18:55)

    Speedster [utilizator]

    Cineva trebuie sa le puna frana.

    Sper ca indata ce vin alegerile USL-ul sa isi ia o palma peste fata de sub 30% din electorat pentru toate promisiunile lor nerealizate. Si cu putin noroc poate se dizolva si parlamentul.
    • +41 (49 voturi)    
      . (Luni, 2 decembrie 2013, 19:08)

      Raid [utilizator] i-a raspuns lui Speedster

      se va intampla asta daca urbanul va merge la vot, pt ca rurarul merge pana in panzele albe cu psd-ul
      • -5 (11 voturi)    
        USL va castiga tot 60-70% (Luni, 2 decembrie 2013, 19:40)

        nbo [utilizator] i-a raspuns lui Raid

        De ce? Pentru ca in momentul asta nu exista alternativa. Cu cine sa votezi, cu Blaga, Udrea sau ceilalti mascarici care de-abia au plecat de la guvernare? Cu miscarea populara a lui Basescu? N-ai cu cine. Si atunci ai de ales intre a sta acasa si a lasa PPDD, PRM etc sa urce, sau a vota raul mai mic, care ramane in continuare USL.
        • +6 (8 voturi)    
          raul mai mic (Marţi, 3 decembrie 2013, 0:30)

          boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui nbo

          este usl? asta-i gluma zilei, nu?
  • -33 (45 voturi)    
    este de competenta ccr (Luni, 2 decembrie 2013, 19:03)

    ics_11 [utilizator]

    guvernul ar trebui sa sesizeze CCR cu privire la existenta unui conflict constitutional intre guvern si presedintie, deoarece este impedicat sa-si exercite rolul definit de constitutie :

    Art.102
    Guvernul, potrivit programului sau de guvernare acceptat
    de Parlament, asigura realizarea politicii interne si externe a tarii si
    exercita conducerea generala a administratiei publice.

    Presedintele poate avea o parere opusa guvernului in ce priveste introducerea, marirea sau scoaterea unei taxe, si, ca orisice cetatean, poate sa-si exprime punctul de vedere pro sau contra, dar nu are dreptul sa impiedice guvernul in a-si asuma rapunderea pentru introducerea sau scoaterea unei taxe si in a face ce si-a propus.
    e clar ca ponta chiar vrea sa faca ceva in tara asta dar presedintele se opune.
    sa nu uitam ca in noiembrie 2008 basescu si consilierii sai au anuntat ca au identificat fondurile pentru marirea cu 50% a salariilor la profesori de la 1 ianuarie 2019, dar s-a dovedit ca nu era sa, ci dimpotriva, in 2010 le-a scazut cu 25% si a marit tva-ul la 24%.
    • -2 (6 voturi)    
      Ponta vrea sa faca ceva? (Luni, 2 decembrie 2013, 19:18)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Cred ca te cam inseli daca vezi in Ponta un mare om de stat.

      Cat despre chiorete e clar ca individul a luat-o razna si e in stare sa scufunde corabia de dragul unui joc inept de imagine.
      • -2 (8 voturi)    
        nu vad in ponta un mare om de stat (Luni, 2 decembrie 2013, 23:50)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        ... dar vad in baescu un om mic de stat.
        • -1 (5 voturi)    
          pai (Marţi, 3 decembrie 2013, 0:31)

          boogeyman [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          basescu nu-i prea inalt, da' macar stie ce face...
    • -2 (12 voturi)    
      uau (Luni, 2 decembrie 2013, 19:21)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      ce comentariu citesc pe hotnews! bravo!

      da, ca la acea promisa marire de salarii a profesorilor, Basescu joaca la sacrificiu - la sacrificiu tarii

      sa zicem ca e sincer si nu vrea aceasta acciza in vigoare; semneaza, nu semneaza memorandumul cu FMI, tot nu poate opri guvernul sa puna acciza; stie si el ca nu poate castiga aici, tot pozitia guvernului se va adopta, chit ca nu va fi trecuta in memorandum; in schimb, Romania pierde sigur, in privinta dobanzilor la care se poate imprumuta
    • +9 (13 voturi)    
      presedentia aproba/dezaproba (Luni, 2 decembrie 2013, 19:23)

      oximoron [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      nu cetateanul din functia respectiva.

      vezi ca guvernul nu are voie sa faca ce vrea el cand vrea el...iar daca memorandului are nevoie de aprobabrea presedentiei...atunci o va avea sau nu iar presedentia isi va justifica refuzul.

      cum se pare ca pontache se comporta exact ca pe parlaua lu' ma-sa probabil ca cineva trebuie sa ii mai taie macaroana, fie chiar si din cand in cand.
      • -3 (7 voturi)    
        nici presedintele si nici cetateanul (Marţi, 3 decembrie 2013, 0:16)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

        conform constitutiei din romania, presedintele nu "aproba/dezaproba" decat un singur lucru, conform art. 91, puntul 2 si anume : "aproba infiintarea, desfiintarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice" , dar numai la propunerea guvernului.

        in rest, nici un text din constitutie nu-i permite sa "aprobe/dezaprobe" ceva.

        in cazul de fata trebuie sa incheie un tratat negociat de guvern, si sa-l supuna spre ratificare parlamentului, cf. art 91 :

        Art, 91
        Presedintele incheie tratate
        internationale in numele Romaniei, negociate de Guvern, si le supune spre ratificare Parlamentului, intr-un termen rezonabil. Celelalte tratate si acorduri internationale se incheie, se aproba sau se ratifica potrivit
        procedurii stabilite prin lege.

        si intr-adevar, guvernul "nu are voie sa faca ce vrea el cand vrea el". valabil si pentru presedinte sau cetateanul care ocupa functia : nu are voie sa faca ce vrea cand vrea.
        dara taxele numai guvernul si parlamentul trebuie sa le stabileasca, asta cred ca e clar pentru toata lumea.
        • 0 (2 voturi)    
          daca tot zici (Marţi, 3 decembrie 2013, 11:12)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          "in rest, nici un text din constitutie nu-i permite sa "aprobe/dezaprobe" ceva"

          atunci de ce se vaita tonta? sa semneze, sa-si asume raspunderea si cu asta basta.
          dar cum sa faca el un gest care implica responsabilitatea fata de un act semnat?
    • +3 (5 voturi)    
      nu semneaza! (Luni, 2 decembrie 2013, 19:34)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      iaca nah!!!!
    • +8 (12 voturi)    
      Daca Basescu semna memorandumul, (Luni, 2 decembrie 2013, 19:48)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      guvernanti asa cum au facut si cu alte ocazii vor striga sus si tare, cu ocazia cresteri preturilor, ca doar Basescu a semnat memorandumul. Cum Basescu nu a semnat memorandumul guvernanti nu au decat sa-si asume responsabilitatea. Dar Ponta fuge de raspundere. Nu ar mai avea pe cine sa dea vina.
    • +10 (12 voturi)    
      Dupa cum spui si mata.. (Luni, 2 decembrie 2013, 20:04)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      .."nu are dreptul sa impiedice guvernul in a-si asuma raspunderea.."

      Sunt liberi si nu-i impiedica nimeni sa-si asume raspunderea. Asta le-a sugerat si Basescu. Sa si-o asume.

      Cat priveste faptul ca Poanta face ceva, asta stim, dar face pentru el si ai lui. Se vede si asta.
      • 0 (0 voturi)    
        exact (Marţi, 3 decembrie 2013, 15:40)

        Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        exact! ics_11, citeste cu atentie! "nu are dreptul sa impiedice guvernul in a-si asuma raspunderea."
        Basescu nu-i impiedica sa-si asume raspunderea. Guvernul e liber sa-si asume raspunderea.
    • +13 (15 voturi)    
      lol (Luni, 2 decembrie 2013, 20:06)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      "e clar ca ponta chiar vrea sa faca ceva in tara asta dar presedintele se opune."

      Da, ponta vrea sa faca ceea ce fac toti paduchii de socialisti - sa mareasca taxele si impozitele, sufocand astfel IMM-urile si ramurile private in general, adica exact cei care au cea mai mare contributie la buget.

      Analogia este cea a uciderii gainii care face oua de aur.

      Lacomia si incompetenta ii fac sa creada ca daca mulg tot ce se poate de pe privati, vor face rost de bani mai multi.

      Istoria insa ne-a aratat ca redistribuirea saraciei nu functioneaza. Nu poti sa sugrumi initiativa privata, pentru ca omori productivitatea.

      Mai pe intelesul tuturor: daca bagi taxe si impozite nemasurate, pe langa evaziune, multe intreprinderi intra in faliment.

      Daca intri in faliment, dai lumea afara. Somerii nu au bani sa cumpere produse. Daca nu cumpara produse, fabricantii nu mai au obiectul muncii, si dau faliment. Cercul se repeta.

      Absolut nimic din ceea ce spune ponta nu are de-a face cu gandirea economica, ci cu populismul.

      Nu am nimic impotriva bugetarilor si a pensionarilor, dar e la mintea gainii ca pentru a face sa fie bine si pentru acestia, trebuie sa ai bani. Iar banii vin de la privat.

      Asa ca sustineti relansarea economica si faceti previziunile bugetare pe termen mediu si lung, in loc sa ii ucideti cu taxe si impozite, ca nu veti mai avea de la cine sa le strangeti peste cativa ani.

      Si vom intra cu totii in faliment.

      Absolut niciunul dintre politicienii de la putere nu a fost vazut discutand despre masuri economice, sau sa ia partea sectorului privat.

      Toate aburelile cu autostrazi, pensionari, salariu minim, taxe, FMI, parade de ziua nationala, etc. nu se adreseaza decat sarantocilor.

      Pe banii cui ? Asta nu se pomeneste niciodata.
      • 0 (10 voturi)    
        interesant (Luni, 2 decembrie 2013, 23:45)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        deci cine baga o taxa de 7 eurocenti la benzina este un paduche socialist care vrea dioar "sa mareasca taxele si impozitele, sufocand astfel IMM-urile si ramurile private in general, adica exact cei care au cea mai mare contributie la buget."
        cum se numeste atunci cel care baga impozit forfetar de s-au inchis instantaneu zeci de mii de firme care plateau macar taxa de functionare si care apoi mareste tva-ul scazand consumul si ucigand alte zeci de mii de firme ?! matraoxat ?!
        • +2 (10 voturi)    
          Tot asa (Marţi, 3 decembrie 2013, 0:13)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          Nu ma intelege gresit te rog, eu ma refer la toti.

          Nu e nicio diferenta intre paduchii socialisti de la PSD si cei de la PDL.

          Cu totii sunt niste politruci incompetenti.

          Asa e stanga in Romania, toti ciobanii care au trait pe vremea lu' Ceasca s-au apucat de ciordit dupa '90 si au ajuns sa faca "politica".

          Cine crede ca PMP sau Basescu sau restu' au macar 2% dreapta in ei, nu stiu pe ce lume traiesc.

          "Dreapta" asta e asa o vorba pentru fraieri. In realitate unii sunt de stanga, iar ceilalti (care se pretind de dreapta) sunt de fapt de centru-stanga.

          Cine nu crede, a trait pe Luna in ultimii 20 de ani. E la mintea gainii, se cunosc doar toate "realizarile" lor si principiile dupa care s-au ghidat in guvernarile anterioare.

          Sau poate ca Basescu si Blaga sunt brusc de "dreapta" dupa 20 de ani in care au "muncit" la Stat ?

          Dreapta inseamna initiativa privata, experienta in economie, spirit corporatist, mici intreprinzatori, afaceri serioase (adica nu cu Statul, sau obtinute prin cumetrii politice), viziune stat minimal, meritocratie, elitism, conservatorism.

          Nu centrism, populism, hai europa, hai america, jos ponta, si alte vrajeli de neam prost.

          Iar cine incearca sa ma abureasca cu "daca nu se luau masurile din 2009, ajungeam ca Grecia" - sa faca bine sa taca, macar din jena, ca nu suntem toti idioti ca el.

          Daca erau asa de buni astia din "dreapta" (ai dracu, ca pana acum 2 ani nu se pretindeau a fi de dreapta) - nu am fi ajuns din start in situatia de a creste TVA, baga forfetar, etc.

          Dar asa e cand basistul crede orice. E la fel de rau ca uselistul incompetent.

          Si astia voteaza si aleg "raul cel mai mic". Vai de capul lor.
          • +3 (3 voturi)    
            corect (Marţi, 3 decembrie 2013, 0:42)

            Allexander [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Domnule, o analiza mai buna ca a dvs eu nu am citit in ultima vreme. Felicitari!
          • +2 (2 voturi)    
            corrreeeect! (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:10)

            dbdb [utilizator] i-a raspuns lui HP

            De fapt, nu sunt nici de stanga, nici de dreapta, ei sunt la furat!
        • +1 (1 vot)    
          raspuns : (Marţi, 3 decembrie 2013, 11:16)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          dupa boc, ponta matrafoxatul. sau nu stiai?
        • +3 (3 voturi)    
          MatraFoxat, nu matraoxat! (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:07)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          MatraFoxat e corect! Fii atent cum scrii, ca, doamne-fereste, iti iei minusuri ca n-ai scris corect!
    • +23 (29 voturi)    
      ics 11 (Luni, 2 decembrie 2013, 20:13)

      teodora-ioana [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Victor Ponta a declarat că, din cauza lui Băsescu, nu mai avem acord cu FMI. Păi ăsta pentru tine ar trebui să fie motiv de bucurie, Viorele, nu ziceai tu acum un an jumate că trădător e ăla care mai semnează vreun acord cu FMI?
      ///
      • -5 (11 voturi)    
        chiar este motiv de bucurie (Luni, 2 decembrie 2013, 20:51)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui teodora-ioana

        faptul ca nu mai avem acord cu fmi chiar ma bucura. celor de la fmi nu le pasa ca suntem cei mai saraci din ue. de-alungul timpului ne-au silit sa luam o gramada de masuri si cel mai bine am dus-o in perioada 2005-2008, cand nu am avut acord cu ei.
        insa nu este dreptul presedintelui sa puna bete in roate programului guvernului. nici lui nu-i pasa de romani, are de dus o lupta cu adversarii politici, restul nu conteaza.
        daca ponta vrea sa puna un bir, atunci va plati la vot, ca is pdl, iar daca banii sunt folositi ilegal, atunci va trebui ca dna-ul sa-si faca treaba.
    • +18 (24 voturi)    
      ics 11 (Luni, 2 decembrie 2013, 20:14)

      teodora-ioana [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Eu am informat FMI cu privire la pozitia mea, in ianuarie vine din nou delegatia, se poate renegocia acest punct si se poate intra in bordul din feburarie sau martie.

      Guvernul isi poate asuma sa trimita fara semnatura mea, dar eu nu semnez o crestere de accize la combustibil.
    • +10 (12 voturi)    
      Ce asteptati de la CCR? (Luni, 2 decembrie 2013, 20:47)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Sa il oblige pe presedinte sa semneze un document pe care nu il considera in regula?

      Despre premier da, e clar ca vrea sa faca ceva. Problema e ca nu poate spune cu voce tare ce vrea, de fapt, sa faca. De aici, inexactitatile, auto-contrazicerile si, in general, balbaiala sefului guvernului.

      Cum s-a ajuns la scaderea de salarii din buget se stie. Un rol in cresterea TVA l-a avut si PSD. Pentru proaste estimari, e normal ca cei in culpa sa incaseze bobârnacele de rigoare. Dar una e a estima gresit, ca in cazul fostelor guverne, si cu totul altceva e a manari cifrele, cum se intampla acum.
      • -4 (8 voturi)    
        documentul este in regula (Luni, 2 decembrie 2013, 21:40)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

        documentul este legal. daca nu ar fi in regula atunci cei de la fmi ar fi complici, iar basescu ar trebui sa faca o plangere la parchet odata cu respingerea acordului, bugetului sau ce o vrea el sa respinga pe motiv ca este furt sau hotie.
        • 0 (2 voturi)    
          "In regula" vs. "legal" (Marţi, 3 decembrie 2013, 19:59)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          Din câte îmi dau seama, legalitatea documentului nu este contestată.
          "In regulă" e un termen interpretabil. Presupunând ca cineva cu drept de semnătură citește aceste comentarii, replica sa ar fi: "dacă-l găsești în regulă, semnează-l dumneata".
          Din punctul meu de vedere, dl. premier a primit de la niște milioane de votanți dreptul de a se juca de-a negociatorul. Prin urmare, l poate exercita, dar mi se pare cam greu să i se ceară complicitatea unui alt actor politic, care e în dezacord cu măsurile propuse.
          Compicitatea FMI este o noțiune forțată, întrucât Fondul nu este tras la răspundere de CCR, iar funcționarea sa nu este reglementată de legislația românească. Dar, revenind, legalitatea nu a fost (încă) pusă în discuție.
  • -22 (28 voturi)    
    bravo (Luni, 2 decembrie 2013, 19:10)

    mihaiff [utilizator]

    felicitari, aveam ceva indoieli dar base nu se tine de cuvant!
    • +10 (12 voturi)    
      @bravo (Luni, 2 decembrie 2013, 20:21)

      Moritz [utilizator] i-a raspuns lui mihaiff

      ...ramiicu indoielile nenica, Domnul Presedinte se tine de cuvint, hehehe...a luat din nou ghiuleaua-n mina!!!
    • -5 (9 voturi)    
      ce indoieli ? (Luni, 2 decembrie 2013, 21:05)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui mihaiff

      sa dai cateva exemple cand matrafoxatul a avut cuvant !
      ca de celelalte sunt mult prea multe ....
      • +12 (14 voturi)    
        Folclor de joasa speta (Luni, 2 decembrie 2013, 21:51)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Hai ca ati invatat si voi un cuvant nou de manelist: matrafoxat.
    • +2 (2 voturi)    
      Cred ca a iesit altfel... (Luni, 2 decembrie 2013, 21:54)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui mihaiff

      ...de cum voiati sa scrieti
  • -3 (7 voturi)    
    fog of war (Luni, 2 decembrie 2013, 19:23)

    Mazeta [utilizator]

    Eu mă cert cu tine, tu te cerți cu mine, iar Chevron își face treaba. Apoi tu te cerți cu mine, eu mă cert cu tine...
    • -1 (1 vot)    
      asa a fost si cu Privatizarile (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:07)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      din epoca de aur Nastase...ce bine le spui
  • +6 (8 voturi)    
    Hai Base! (Luni, 2 decembrie 2013, 19:27)

    soundtrack [utilizator]

    La cati oltchimisti au dat-o-n bara, la cati profesori sunt ignorati si umiliti, la cata marsavie te trasneste-n fata de la prima ora pe ecrane, la cata destrabalare e in parlamentul si guvernul uslamist, la cati tarani amenintati ca pot fi expropriati din cauza gazelor de sist, a exploatarilor de orice fel, a mujicilor din primarii, a opulentei burgheziei proletare care pute a picioare nespalate date cu armani, lumea ii poate matura pe ponti, palazi,dragni, dusi, corlateni , sovi si alte insecte analfabete, cu scoli pe hartie si cu creiere netede de-ti rupi gatul alunecand pe ele!
  • -3 (9 voturi)    
    interesele tarii (Luni, 2 decembrie 2013, 19:34)

    TRABI [utilizator]

    Care or fi " interesele Romaniei " si in ce ar consta
    " relansarea economiei " dupa cum vorbeste laringofonat pe langa jugulara asa zisul presedinte ?
    Vorbe de doi lei --> nici el nu stie ce-i slobozeste gura , dar a stiut vreo data ceva ?
    Apropo de pagina , HotNews cand se termina cu publicitatea celui care se da ca nu stie cine a fost tacsu ? N-are nici un drept sa deschida gura - observati atent fizionomia ! Va rog sa ma scuzati , nu facem toti parte dintre cei prosti si spalati pe creier .
  • +8 (10 voturi)    
    supra (Luni, 2 decembrie 2013, 19:40)

    xox [utilizator]

    Forte interesant rationamentul celor de la guvernare, supra accizare nu are nici o legatura cu guvernarea. oare cei 7 centi unde se vor duce? Controlul banilor deja existenti cum se cheltuiesc?
  • -2 (8 voturi)    
    S-a dat foc la palarie (Luni, 2 decembrie 2013, 19:51)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    CE (Barosso, Reding & Co) si FMI (adica SUA) nu il vor mai salva.
  • +7 (9 voturi)    
    echilibrul puterilor in stat (Luni, 2 decembrie 2013, 19:57)

    dadan [utilizator]

    asta e democratia si clovnii de la guvernare ar trebui sa invete ca daca vor consens si colaborare din partea tuturor partilor ar trebui sa consulte aceste parti decidente in momentul luarii deciziei nu dupa.... cand pui buzunarul romanilor la bataie in negocieri cu institutii financiare ar trebui sa ai motive temeinice si disperate..dar cand economia creste, criza a trecut...ce motivatie sa fie? poate vreun politician de la putere sa-l contrazica cu cifre pe Basescu cand acesta spune ca se baga mana in buzunarul romanilor pentru buget de campanie? pentru incompetenta in a colecta? pentru a trece cu vederea gaurile pe care tot ei le dau in buget prin fraude masive de zeci de milioane de euro?
  • -3 (11 voturi)    
    Romani nu mai acceptati sa fiti prostiti! (Luni, 2 decembrie 2013, 20:00)

    GRANDFATHER [anonim]

    Daca nu se aplica acciza de 30bani/per litru, acordul cu FMI se suspenda, iar Romania care trebuie sa se imprumute cu 500 de euro pe secunda ca sa nu intre in incapacitate de plata, va gasi din ce in ce mai greu banci si bancheri dispusi sa-i acorde imprumuturi, iar dobanzile vor fi din ce in ce mai mari! In timpul guvernarii Basescu-Boc pretul benzinei s-a dublat, acciza a crescut cu 50% si pana la urma, dupa ce ministerul doamnei Udrea a tocat banii construind terenuri de sport in panta, partii de schii printre case, piscine si sali de sport la Adunatii din Deal, don' presedinte a iesit intr-o seara la TV si ne-a taiat salariile, indemnizatiile, ajutoarele si sporurile si a marit si TVA-ul ci 5%! Daca guvernul actual a platit ce s-a luat din pensii, ce s-a luat din salarii si a decis marirea pensiilor, a salariilor medicilor rezidenti si profesorilor incepator doar adaugand o acciza de 30 bani pe litrul de benzina, acciza negpciata cu FMI si prevazuta in bugetul pe 2014, nu e bine?! Presedintele nu are nici un motiv sa-i iubeasca pe romani, cei care anul trecut l-au demis de fapt si de drept, asa cum au demontrat rezultatele finale si oficiale ale recensamantului! Acum presedintele ilegitim, aflat la final de mandat aplica romanilor formula regelui Ludovic al-XV-lea al Frantei: "après moi le déluge!" DUPA MINE POTOPUL!
    • +4 (8 voturi)    
      Cu moroii lui Dragnea (Luni, 2 decembrie 2013, 22:44)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      si tot nu s-a intrunit procentul; citeste legea electorala ca n-o cunosti, chiar si Constitutia.
  • -9 (13 voturi)    
    cine sa-l mai inteleaga (Luni, 2 decembrie 2013, 20:24)

    rider [utilizator]

    ba e bun FMI-ul, mai ales cand guverna el tara (ca Boc nu o facea singurel), ba nu e bun FMI-ul (cand tara e guvernata de Ponta).
    si sa ne lase cu guvernul nu este in dificultate. ba e, ca nu au bani de unde sa scoata (sa fure, pt baroni, etc.....pentru altele, chiar nu conteaza). de ce? nu mai sunt de mult.
    sa vedem ce-o fi.....
    • +10 (14 voturi)    
      Ho-ho-ho (Luni, 2 decembrie 2013, 21:04)

      rad_prostii [utilizator] i-a raspuns lui rider

      De mult vroiam sa vad cum arata un tradator de neam.... cum zici ca te cheama, postacule?
    • +4 (6 voturi)    
      Au furat uslasi si buffer-ul ala (Luni, 2 decembrie 2013, 23:33)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui rider

      de 5 miliarde de euro de la finante?
  • -10 (18 voturi)    
    dupa mine potopul ! (Luni, 2 decembrie 2013, 20:48)

    adrian8 [utilizator]

    asa da !

    sa dea romanilor , tot ce merita pentru cele 2 mandate date unui matrafoxat autorecunoscut !
    • +10 (12 voturi)    
      Si dupa Plagiatorul Dovedit (Luni, 2 decembrie 2013, 21:41)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Calicirea Natiunii; tu creca iti primesti banul pt norma de postac....dar sunt care muncesc din greu pentru mai putin de minimul pe economie. Aia sunt condamnati la foame de Pisicul Tigrat mai nou, Dottorul Suprem.
    • +8 (10 voturi)    
      Cuvinte noi in vocabular (Luni, 2 decembrie 2013, 21:52)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Na, ca iti imbogatii si tu vocabularul, bre!
    • +10 (14 voturi)    
      rasfirati baieti (Luni, 2 decembrie 2013, 22:05)

      oximoron [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      rasfirati...sau cititi dracului hartiile pe care le aveti in fatza si pe care le semnati...vezi ca tocmai favoritu' number one al incompetentilor iarasi a dat cu mucii in fasole aratand ca , desi are ceva experienta ca PR, nu cunoaste nici macar minimalistic acordurile pe care le tot lauda si dupa care plange.

      Io zic sa va lasati de meserie bai..puneti mana pe carte ca va face Base muci...pe toti..si pe ginerica, si pe socrel.
    • +13 (15 voturi)    
      la munca nu la intins mana (Luni, 2 decembrie 2013, 22:28)

      politic_incorect [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      domn dragnea si burtosii damigeamisti pe care ii reprezinta sa puna mana sa faca programe europene, ca de aia cotizam la ue. bugetul de stat e vaca de muls, fondurile europene nu pot fi folosite la dat pomeni electorale...
    • +9 (13 voturi)    
      Usurel baiete (Luni, 2 decembrie 2013, 22:31)

      Electorul [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Dupa numarul de comentarii scrise de tine se pare ca esti cam MATRAFOXAT. Odihneste-te sa nu ti se faca rau!
    • +7 (9 voturi)    
      PR de 2 lei (Luni, 2 decembrie 2013, 22:39)

      politic_incorect [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      stim tehnicile importate din USA, ca unii din noi am mai trecut pe la scoala.... se ia un termen "smecher" si se inunda media cu el, pana toaca marunt reputatia persoanei publice si devine stigmat.
      asta e tot ce ati putut scoate, ca ii place bautura, si face imprumuturi legale la banca?! in schimb unu caruia ii numarati ouale poate fi fost puscarias si-ll aplaudi ca p-un superstar. mai nou parnaia a devenit "mers la facultate"; ce mi-e sut de buzunare sau delapidator de bani publici, ei intre ei se simt bine, noi ne uitam ca prostii.
  • -3 (13 voturi)    
    mi-e groaza !!!! (Marţi, 3 decembrie 2013, 0:55)

    ics_11 [utilizator]

    va dati seama ce ar fi fost romania astazi daca iliescu nu ratifica tratatul de aderare la nato pe motiv ca pentru romani nu este bine sa-i dernjeze pe rusii ?!!!

    va dati seama ce ar fi fost romania astazi daca basescu nu ratifica tratatul de aderare al romaniei la ue pe motiv ca nu s-a negociat cum trebuie ?!!!

    oameni buni, in romania nu trebuie sa se permita ca incheierea unui acord international sa stea la bunul plac al unui singur om, fie el si presedinte !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • +2 (12 voturi)    
      Ce vorbesti? (Marţi, 3 decembrie 2013, 1:02)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Dar in campania electorala care era sloganul cu privire la FMI/CE/BM samd?
      Mai bine taci!
    • +1 (5 voturi)    
      de ce n-a facut-o (Marţi, 3 decembrie 2013, 12:26)

      oximoron [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      putea s-o faca bine mersi.
      Constitutia (lui iliescu si iorgovan-sic) ii permite.

      Presedintele nu-si pune semnatura pe o hartie unde se specifica clar MAJORAREA ACCIZEZI LA BENZINA...o scoate pe aia, se pune si semnatura.

      pana una alta...nu si tare as vrea sa vad cine iese-n strada sa tipe: VREAU TAXE MAI MARI!!!!


      bai ratacitilor, puneti mana pe o carte de logica ceva, ca-i vai mama voastra.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică