Sondaj IRES: Trei sferturi dintre romani se declara de acord cu unirea Romaniei cu Republica Moldova

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 17:35 Actualitate | Esenţial

Sondaj IRES
Foto: IRES
 documente
(30 Nov 2013) PDF, 1MB
Trei sferturi (76%) dintre romani se declara de acord cu unirea Romaniei cu Republica Moldova, iar 63% dintre ei au o parere buna si foarte buna despre declaratiile presedintelui Traian Basescu potrivit carora "urmatorul proiect politic pentru Romania, dupa NATO si UE, este unirea cu R. Moldova", releva un sondaj realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES), dat publicitatii sambata. Cercetarea IRES a evaluat si perceptia publica legata de Ziua Nationala a Romaniei, dar si cu privire la summitul China-Europa Centrala si de Est, desfasurat saptamana aceasta la Bucuresti.

Astfel, romanii se considera patrioti, Ziua Nationala este considerata importanta de majoritatea romanilor si este sarbatorita alaturi de familie sau prieteni:
  • 87% dintre respondenti spun ca Ziua Nationala a Romaniei este o sarbatoare importanta pentru familia lor
  • In timp ce 77% dintre cei chestionati cred ca 1 decembrie este data potrivita pentru a marca Ziua Romaniei, 11% sunt de parere ca Ziua Nationala ar trebui sarbatorita in 24 ianuarie, iar 6% indica data de 23 august
  • Ziua Nationala se sarbatoreste in principal cu familia si/sau prietenii (68%), la evenimentele care au loc in localitatile din tara (38%), prin arborarea steagului Romaniei (30%). Un sfert dintre participantii la studiu spun ca de Ziua Nationala obisnuiesc sa plece in excursii
  • In ceea ce priveste asertiunea unor romani potrivit careia nu s-au nascut in locul potrivit, doar 16% dintre respondenti sunt de acord cu aceasta, trei sferturi dintre ei dezaproband-o
  • Desi 85% dintre respondenti se declara patrioti, doar 58% dintre cei chestionati considera ca patriotismul este o valoare actuala
Perceptiile cu privire la unirea Romaniei cu Republica Moldova:
  • Trei sferturi (76%) dintre romani se declara de acord cu unirea Republicii Moldova cu Romania
  • Aproape o treime (29%) dintre participantii la studiu cred insa ca majoritatea cetatenilor moldoveni nu sunt de acord cu unirea tarii lor cu Romania, iar o cincime (22%) spun ca romanii nu sunt de acord cu unirea tarii noastre cu Republica Moldova
  • 64% dintre respondenti au auzit despre declaratiile presedintelui Traian Basescu potrivit carora "urmatorul proiect politic pentru Romania, dupa NATO si UE, este unirea cu Republica Moldova"
  • 63% dintre participantii la sondaj au o parere buna si foarte buna despre aceasta declaratie, in timp ce 20% au o parere proasta si foarte proasta
  • Peste 70% dintre respondenti sunt de acord cu declaratia Presedintelui Romaniei conform careia "acum e oportun sa o spunem, avem acest obiectiv, daca vor vrea moldovenii, am spus-o la Chisinau. Sunt convins ca daca la Chisinau va exista un interes unionist, Romania va spune da"
Perceptia publica legata de summitul China-Europa Centrala si de Est, desfasurat in aceasta saptamana la Bucuresti:
  • Aproape trei sferturi dintre cei chestionati - 73% - sunt de acord cu decizia Romaniei de a promova investitii majore finantate de China
  • Notorietatea vizitei delegatiei chineze conduse de Premierul Republicii Populare Chineze in Romania este una foarte ridicata, 92% dintre respondenti au declarat ca au auzit despre acest eveniment, iar 79% sunt informati cu privire la proiectele de investitii in valoare de 10 miliarde de dolari, din care 8,5 miliarde de dolari ar fi destinate Romaniei, luate in discutie pe parcursul Summit-ului China-Europa Centrala si de Est
  • Optimismul cu privire la investitiile chineze in Romania este unul moderat: jumatate dintre respondenti cred ca aceste proiecte se vor realiza partial, 19% cred ca se vor realiza in totalitate, iar 17% cred ca aceste nu se vor realiza
  • In ceea ce priveste pozitia Uniunii Europene cu privire la investitiile chineze din Romania, parerile sunt impartite: in timp ce 46% dintre respondenti cred ca UE s-ar opune acestora, 41% cred ca acest lucru nu s-ar intampla
  • Totusi, 63% dintre respondenti cred ca Romania ar trebui sa continue proiectele cu finantare din partea Chinei in ciuda unei posibile opozitii a Uniunii Europene

Sondajul IRES a fost realizat vineri, 29 noiembrie, prin metoda CATI (interviuri prin telefon asistate de calculator), pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.132 de persoane cu varsta de minimum 18 ani, si are o marja de eroare de +/- 3%.
























6069 vizualizari

  • -6 (30 voturi)    
    Unirea nu este gratis! (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 18:43)

    marvio [utilizator]

    As propune sa se explice mai intai romanilor cat au de platit si in cati ani au de platit pentru o astfel de unire cu cateva judete sarace. Apoi sa se reia sondajul. Daca vor mai ramane 10% pentru uniune, ma inclin!

    Daca Republica Moldova va intra in UE, nu vom fi ca si uniti? De ce mai este nevoie de integrarea ei in Romania?

    Prin rezultatul acestui sondaj se dovedeste inca o data ca idealismul irrational al majoritatii populatiei conduce la cele mai nefavorabile decizii politice. Si asa, avem de suferit cu totii.
    • +14 (24 voturi)    
      @marvio (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 21:12)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      Vezi,d-aia nu sunt romanii,nemti.

      Nemtii din RFG n-au stat sa se gandeasca ca cei din RDG sunt saraci ci au inteles care este interesul national si au procedat ca atare.
      • -6 (14 voturi)    
        Oare? (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 22:41)

        marvio [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        Este adevarat, dar germanilor din RFG nu li s-a spus ca ii va costa peste 1000 de miliarde de marci sa integreze RDG Noi cunoastem acest precedent si nu ar trebui sa cadem in capcana.
        In plus, exista o mare diferenta intre noi si nemti: ei muncesc aproape toti cu rigurozitate si dedicare deplina, in timp ce la noi situatia este aproape pe dos. Sunt convins ca interesul national este la noi mai pregnant la aceia care asteapta sa le pice para malaiata de la stat sau de la cei care se sacrifica prin munca.
        • +10 (20 voturi)    
          Oamenii mici (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 23:41)

          CatalinPetrica [anonim] i-a raspuns lui marvio

          Oamenii mici vor doar sa primeasca nu si sa dea. Voua va este bine cand primiti de la UE bani sau ajutoare de la alte state, vreti sa fiti ajutati dar nu sunteti dispusi sa ajutati si voi la randul vostru.
          Poate ca la inceput va fi ceva mai greu pentru Romania, dar sunt fratii nostri ii iubim si vrem sa ii ajutam. daca vom avea lideri buni vom primi ajutor de la UE sa reducem decalajul cat mai rapid.
          Apoi uninrea cu Moldova vine si cu niste avantaje,
          - au o agricultura mai dezvoltata decat a Romaniei, in urmatoarele decenii cea mai importanta resursa va fi mancare, Romania mare va avea resurse uriase de alimente si o parte le vor exporta cu bani grei.
          - Romania avand o populatie mai mare va avea un cuvant mai important de spus in UE
          - scapam de santajul UDMR, datorita cresterii numarului de cetateni romani, UDMR nu va mai atinge pragul electoral pentru a intra in parlament, si aici scapam de niste bani sifonati de UDMR prin santaj la adresa oricarui guvern de pana acum.
          - o tara mai mare este mai competitiva la nivel european si mondial
          - o piata de desfacere mia mare pentru industria romaneasca (Moldova a ramas fara industrie, rusii au miutat toata industria in Transnistria)
          • -1 (5 voturi)    
            oamenii mari.. (Duminică, 1 decembrie 2013, 18:08)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui CatalinPetrica

            1. eu nu sunt 'patriot' in sensul clasic al cuvantului si nu cred ca poporul roman este mai bun sau mai rau decat altele.. doar mai prost educat. valabil si pentru vecinii nostri de peste prut. diferenta de educatie este principala problema cu care se confrunta ambele tari si motivul pentru care suntem atat de inapoiati fata de restul UE. o unire nu va rezolva aceasta problema.
            2. toate avantajele geostrategice si economice rezultate dintr-o eventuala unire ar fi valabile si daca cele doua tari se vor sustine reciproc la orice negocieri. evident, doua tari au uneori un cuvant mai greu de spus decat una, chiar daca e mai mare...
            3. vom avea trei minoritati importante - tiganii, maghiarii si ucrainienii. chiar daca procentual scad, oamenii aia tot traiesc si au dreptul sa-si pastreze identitatea.
            4. Rusia a pierdut deja 'lupta' pentru R. Moldova, dar o unire ar fi o lovitura de imagine majora si va lupta impotriva ei. daca romanii din ambele tari pot beneficia de toate avantajele UE - libertatea de miscare, economii legate etc, de ce am vrea sa ne punem rau cu rusii?
            5. Romania unita va avea ascunde disparitatile economice (pib/capita peste Prut e la nivelul la care eram noi in '88-89) si va atrage mai putine fonduri europene pt dezvoltare.

            vrei unire cu Moldova? nu trebuie decat sa ii ajutam sa-si educe populatia si sa le oferim tinerilor de acolo o sansa economica la nivel local - adica sa le cumparam produsele nu sa vindem noi si sa-i adancim in saracie si mai tare. atat.
    • +6 (10 voturi)    
      ... (Duminică, 1 decembrie 2013, 11:32)

      calin22 [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      Este evident ca R. Moldova este mai saraca decat Romania si o unire ar trage in jos Romania, dar totusi acolo traiesc romani care nu au gresit cu nimic si nici nu au dorit sa fie despartiti de Romania.
      Nu putem sa-i abandonam doar pentru ca ei nu s-au putut dezvolta economic tot din cauza rusilor...
      Prefer sa mananc cu o paime mai putin dar sa se faca dreptate!
      • 0 (2 voturi)    
        Noi ne-am vindut deja toate resursele. (Duminică, 1 decembrie 2013, 16:38)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui calin22

        Poate ei mai au cite ceva. Mai au oricum agricultura si viticultura pe care, iata, le vor chinezii...
    • +5 (5 voturi)    
      Iti masori patriotismul in arginti? (Duminică, 1 decembrie 2013, 15:44)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      Strabunicul meu e la Marasesti, la Mausoleu.

      Pentru unul ca tine a murit el?
      Exista in tine, si in cei ca tine, Iuda, ceva, un sentiment, un tel, un rost, mai presus de bani?
  • +11 (23 voturi)    
    unire (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 19:09)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Ei,moldovenii oare vor? Daca vroiau, acest lucru era deja istorie.
    • -7 (11 voturi)    
      Mai conteaza? (Duminică, 1 decembrie 2013, 0:58)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui ic.ram1945

      Trei sferturi din romanii intrebati. Parerea lor nu o reprezinta pe a mea asa cum si infractorii pe care ii bagam ca prostii in Parlament nu ne reprezinta.
    • +4 (6 voturi)    
      Au vrut in 90. Iliescu n-a vrut. (Duminică, 1 decembrie 2013, 15:36)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui ic.ram1945

      De prin anii 80, Basarabenii s-au pregatit pentru unirea cu Romania. La tv aveau numai emisiuni patriotice si unioniste, au trecut la grafia latina cu ample campanii de invatare a gramaticii romanesti. Sa nu-i uitam pe sotii Aldea teodorovici (omoriti in Romania), pe cei inchisi, pe Vieru, etc.

      Si noi ce-am facut? Am facut loby pentru unire? Cind Parlamentul de la Chisinau a ales intre unire si independenta, citi romani s-au dus acolo sa ceara unirea? Le-am recunoscut independenta(!) , desi au fost state care au zis ca refuza sa recunoasca independenta unui teritoriu Romanesc, am schimbat grafia.
      Am fost tradati de Iliescu.
      • 0 (2 voturi)    
        N-au vrut! Da' da bine sa zici ca au vrut (Luni, 2 decembrie 2013, 12:19)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        dar n-a vrut Iliescu. N-au vrut si inca nu vrea majoritatea moldovenilor de peste Prut. Unul dintre motive este ala ca au "independenta" locala si o vor pierde daca se unesc cu Romania. Marea majoritate a celor care vor sa se uneasca cu Romania, traieste deja in Romania.
  • -15 (23 voturi)    
    strabism (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 19:15)

    Mazeta [utilizator]

    Interesant este faptul că Traian Băsescu susține simultan regionalizarea României și unirea cu Basarabia. Mai rar așa viziune politică!
  • +2 (18 voturi)    
    really? (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 20:02)

    demaGOGU [utilizator]

    numai ce a iesit Matrozu' joi seara cu nou proiect de tara(sic!) iar Dancu s-a si executat cu un sondaj a doua zi!
  • +11 (19 voturi)    
    Poporul asta ... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 20:03)

    rov [utilizator]

    Deci EU da Romaniei aproape 40 miliarde S nerambursabili(ajutor de fapt) si ei cred ca e mai OK sa te imprumute sau sa investeasca Chinezii 8 miliarde $.
    Chinezii au 100 milioane de locuitori sub pragul saraciei, traiesc cu sub 30 $ pe luna.
    Votat USL tu bei suma asta lunar... crezi in pomana chinezilor???
    • +5 (17 voturi)    
      China este şi va rămâne o mare putere (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 20:31)

      felis_tigris [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Este de preferat să ai China drept partener decât duşman!
      • +5 (11 voturi)    
        sa-i fim partener nu sluga... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 20:49)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

        e i-a lipsit Chinei sa investeasca in Ro pana acum???
        Interesul si Lipsa calitatii, de aia prefera africa...
        • -4 (10 voturi)    
          E bine și slugă (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 21:17)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui rov

          N-ar fi mare lucru diferit față de status-quo-ul actual; în plus, am fi sluga celor ce vor dicta politica mondială începând din a 2-a jumătate a acestui secol. Noi acum suntem tot slugi, doar că pentru perdanți.
      • +4 (8 voturi)    
        China (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 23:41)

        CatalinPetrica [anonim] i-a raspuns lui felis_tigris

        China ia doar sclavi
        Tu stii ce fel muncesc romanii la companiile cu capital chinezesc? La fel cum se munceste in china, pana la epuizare
    • +1 (1 vot)    
      Uite cum sta treaba... (Luni, 2 decembrie 2013, 14:59)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui rov

      UE da 40 de miliarde nerambursabili si noi trebuie sa dam cofinantare in medie sa zic inca 20 miliarde de euro. Sectorul privat ii ia de la banci, se screme sa-i scoata de pe vreundeva, dar statul, pentru proiectele de stat, nu prea are de unde sa-i scoata ( nu intru aici in discutia de ce, ca e lunga). Statul intra in parteneriat cu chinezii, care pun cofinantarea si noi, ca tara, vom avea investitia respectiva. Ce e rau in asta?
  • 0 (10 voturi)    
    70% (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 22:17)

    Michelangelo [utilizator]

    Daca-i intreba daca le place sa bea cocktail Molotov 70% ar fi raspuns ca da. Si aceiasi 70% ar fi fost de acord si cu faptul ca pupatul de moaste are efect curativ. Ca si demiterea lui Basescu.
    • 0 (2 voturi)    
      Restul nu erau sau nu meritau sa fie romani (Duminică, 1 decembrie 2013, 15:55)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Michelangelo

      In sondaj au fost incluse si minoritatile nationale, unguri, turci, lipoveni, romi, evrei?
      Ar fi interesant procentul raportat strict la cei de nationalitate romana, reala nu doar declarata. Pentru acestia, procentul de unionisti se apropie, sigur, de 100%.
  • -5 (9 voturi)    
    Stop... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 22:31)

    taticutu [utilizator]

    Hai, nu-i mai suflati vant in panzele lui Basescu ! Trebuie ajutat pentru prostiile ce le spune !
    • +4 (4 voturi)    
      Doar pentru unirea cu Moldova l-am votat. (Duminică, 1 decembrie 2013, 15:59)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      E tot ce conteaza. Daca face unirea, i se vor ierta pe veci toate pacatele. Ar deveni Mare Voievod. Amin.
      • +2 (2 voturi)    
        N-are cum sa faca unirea (Luni, 2 decembrie 2013, 12:21)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        dar da bine sa vorbeasca de ea. Moldovenii spun, sa intram in UE, asta ne dorim noi, Basescu ne vinde noua asta ca fiind unire. Nu e, dar macar fratii nostri traiesc sub aceeasi umbrela.
  • -4 (10 voturi)    
    IRESponsabilii si unirea cu Moldova! (Sâmbătă, 30 noiembrie 2013, 23:58)

    GRANDFATHER [anonim]

    Ce spun moldovenii:
    ARTUR RESETNICOV, fost director al Serviciului de Informatii si Securitate de la Chisinau spune:
    "Nu stiu, insa, daca Basescu intelege ca aprinde un nou fitil in regiune? Bine, nu tine cont de Moldova, dar isi da seama cum vor reactiona Ungaria si Ucraina? "
    VLAD FILAT, fostul premier al Republicii Moldova considera ca recenta declaratie facuta de Traian Basescu, potrivit careia urmatorul proiect national al Romaniei trebuie sa fie unirea cu Moldova, ii ajuta:
    "Pe comuniști, pe cei de la Moscova, ii ajuta. Vreau sa fiu foarte sincer: proiectul national al Republicii Moldova este integrarea in UE. Asta inseamna ca va deveni tara membra, acolo unde nu mai sunt frontiere",
    IURIE LEANCA, primul ministru al Republicii Moldova, care a participat la summitul Parteneriatului Estic de la Vilnius, a declarat ca tara sa nu este pregatita sa se uneasca cu Romania si prefera sa se integreze in Uniunea Europeana!
    Intrebat daca este posibila o unificare politica a celor doua state, Leanca a raspuns: "Nu, pentru ca ne fixam sarcini concrete in ceea ce priveste aderarea Moldovei la UE".
    Sunt foarte curios care este parerea "marilor licurici" de la Bruxelles si Strasbourg despre noul proiect de tara lansat de Presedinte si ma intreb daca tratatele negociate, semnate si parafate de Romania in perspectiva aderarii la NATO si UE, nu ii impun in mod imperativ sa respecte statu-quo-ul teritorial si politic statuat prin aceste tratate!
    Proiectele de tara enuntate in 2004: "Sa traiti nine" si "Reformarea statului" fiind ratate, Presedintele incearca sa schimbe agenda cetatenilor romani, propunandu-le un nou proiect de tara imposibil de realizat in viitorul previzibil! Se pare ca responsabilii din Republica Moldova si-au facut bine lectiile, sunt realisti si pragmatici si nu sunt dispusi, vorba unui proverb moldovenesc, "sa dea vrabia UE din mana, pe "cioara" unei unificari ipotetice intr-un viitor incert!" Om trai sh om vide!
    • +2 (4 voturi)    
      Hello !! (Duminică, 1 decembrie 2013, 1:00)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Grandfather,'
      Ai parasit situl UNIMEDIA din r. moldova si te-au refugiat peste PRUT? Cin te-a trimis? Vocea Rusiei? FSB-ul? Acolo te-am i talnit in mod sigur !! Exact cu aceleasi idei statalist independiste ale republicii filatiste moldoba . Nu cumva te-au trimis chiar Filat fiul adoptiv din umbraal lui PUTIN in recunoasterea terenului in judetul Vaslui?
      Mars acasa la tine in RSS MOLDOVENEASCA, jigodie comunista. Nu facem import de neocomunism putinist in Romania. Chiar daca ne invata Vasile ERNU si Costi Rogozanu cum sa facem s-o carmim spre turnul Kremlinului din nou.
      • -2 (2 voturi)    
        "solar" baiete! (Duminică, 1 decembrie 2013, 17:39)

        GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui solar

        Pe site-ul HotNews se discuta cu argumente, serios si aplicat! Ceea ce debitezi tu nici nu merita vreun comentariu!
        Daca ai vreo parere despre problema in discutie spune-o! Daca ai cunostinte, informatii si argumente, care sa-ti sustina afirmatiile, spune-le!
        Daca nu esti in stare sa faci asta atunci taci, citeste, invata, ascuta ce spun alti, citeste, invata si poate dupa un oarecare timp si efort o sa te dumiresti! Politica e oleaca mai complicata ca fotbalul si chiar daca iti vine greu sa accepti asta nu e ceva care se face pe marginea santului!
    • +5 (9 voturi)    
      :) (Duminică, 1 decembrie 2013, 1:25)

      Analfabet [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      daca tu te iei dupa Resetnicov si dupa Filat ai ajuns rau... Resetnicov e comunist, Filat e ca Tariceanu: orice, dar sa nu-i strici afacerile lui. Leanca? Pe langa faptul ca e numarul 2 dupa Filat, n-are el atata curaj. E un om bun, un profesionist...dar e timid in actiuni politice, fara partid ar fi mort...d-aia cand declara ceva, are grija sa nu supere partidul.
      • -2 (2 voturi)    
        Eu nu ma "iau', eu doar citez! (Duminică, 1 decembrie 2013, 14:53)

        GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

        Fiecare dintre cei trei citati(comunisti sau de alte orientari politice) au ocupat si/sau ocupa functii importante in structurile de putere ale Republicii Moldova si vorbesc in cunostinta de cauza! Eu nu-mi permit sa-i judec sau sa-i blamez pentru ceea ce spun si pentru orientarile lor politice!
        Parerea mea subiectiva este ca subiectul "unirea cu Romania" a fost, deocamdata, inchis(ca sa nu spun "abandonat"!) la Chisinau si acum au ca obiectiv de tara intrarea, intr-un orizont de timp previzibil, in UE! Semnificativ este ca acest obiectiv de tara a reusit sa coaguleze un consens al tuturor fortelor si orientarilor politice si chiar daca nu exista o "unanimitate", s-a reusit performanta ca toti sa priveasca si sa mearga spre/in aceiasi directie: spre Europa!
        Romanii si Romania nu au mai reusit de mult timp sa mai realizeze un asemenea consens national si tentativa Presedintelui de a ne oferii un nou obiectiv de tara a fost "dezumflata", delicat dar ferm, de catre cei cu care ar fi trebuit sa ne unim! Orientarea ferma proeuropeana imi spune mie ca locuitorii Republicii Moldova nu mai vor sa fie obiectul si subiectul unor "revendicari", "ultimatumuri" , "cedari" si "abandonari" intre "vecini" si "frati" !
    • +6 (8 voturi)    
      Leanca si alti mari lideri (Duminică, 1 decembrie 2013, 1:50)

      benois [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Declaratiile astea politice sunt facute la cald si in plina infrigurare provocata de posibilitatea pierderii unor fonctii publice. Adevarat este ca a nu mai fi premier intr-un stat mic si sarac poate fi o infrangere personala, insa a fi ministru intr-un stat mare poate fi o recompensa pe masura! Si Leanca mai uita si faptul ca intr-o democratie cum e a lui, nimeni nu conduce pe viata. Uita, probabil, ca Base a zis ca obiectivul nu se va realiza maine, ci pe termen mediu-lung. Leanca s-ar putea sa nu mai fie mare lucru pe atunci, deci... cine are sanse sa castige pe termen scurt??

      Mai mult, momentul de negociere a sferelor de influenta se reia, ca de fiecare data. Ucraina, ca asta ii doare pe rusi, ramane la Mother Россия. Trocul e simplu de tot: ii luam noi pe ucrainieni ca-s vro' 47 milioane si resurse in pamant garla (ca altceva n'avem de luat d'acolo), iar voi ii aveti pe moldoveni si georgieni, vro' 8 mil cel mult si resurse cam putintele si mai stam in stand-by 10-15 ani. Despre Armenia si altii mai vorbim in 5 ani, dupa ce se clarifica (sau nu??!) problemele din Caucaz.

      Uitati cam repede faptul ca de ceva timp, Cecenia nu mai este un nucleu de conflict in Rusia. Astea nu sunt scenarii ci planuri bine gandite. De reflectat!
      • +2 (4 voturi)    
        da (Duminică, 1 decembrie 2013, 11:39)

        calin22 [utilizator] i-a raspuns lui benois

        Dap, exact asta este trocul si Basescu a speculat foarte bine momentul. Daca Ucraina este furata acum de Rusia, sa nu ii lasam (noi = UE) sa fure si Moldova. Nu cred ca este o coincidenta ca in Germania in programul de guvernare/coalitie s-a mentionat de Transnistria. Daca nu era Transnistria totul era mult mai usor...
  • +2 (2 voturi)    
    Ei trebuie s-o vrea ,ei trebuie s-o ceara !!! (Duminică, 1 decembrie 2013, 1:27)

    andreesanu [utilizator]

    Romania nu-i RFG ,nu are miliarde de pompat in Basarabia.
    Ei trebuie sa vrea unire,ei trebuie s-o ceara !!!
    Ce-am facut pentru ei s-o ceara ?
    Cum i-am aparat cind eram o tara mare ???
    De ce-i mintim iar ???,de ce-i amagim ???
    Ce le putem da cind si Romania este pe chituci ???
    Ii cunosc bine pe basarabeni,multi s-au corcit,putini mai tinjesc dupa tara ,dar n-au uitat naduful ,durerea cind s-au vazut parasiti ,lepadati in miinile rusilor de armata romana in 40.
    Basarabia si basarabenii poate ne-au iertat pentru lasitatea de a nu fi tras un glont in apararea lor ,dar NU POT UITA NICIODATA.
    La asta v-ati gindit voi politicienii de doi bani ???
    • 0 (0 voturi)    
      Ce tot aud astea? (Luni, 2 decembrie 2013, 12:42)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Ce tot aud d-astea cu 40-u, bai nene? Dar de 41-l lui Antonescu nu-si aminteste nimeni?
  • -2 (2 voturi)    
    unire, unire, dar care Moldova? (Duminică, 1 decembrie 2013, 8:44)

    Wladislav [utilizator]

    Nu sunt un fan al lui Adrian Nastase, Doamne fereste, dar cred ca ceea ce a spus acum vreo 9-10 ani ramane inca valabil. Republica Moldova nu inseamna numai romani, ci si rusi, ucrainieni si... gagauzi. Dincolo de faptul ca limba cea mai folosita pe strada, la scoala, in afaceri este rusa, chiar si majoritatea romanilor (adica a moldovenilor care mai gandesc romaneste dar vorbesc ruseste) este divizata sub aspect politic si geostrategic. Influenta mentalitatii ruse ( a statului omnipotent, de sorginte comunista, autoritarista) este inca foarte puternica. In plus, influenta economica rusa este covarsitoare. Oprirea unui robinet (vinuri, gaze) paralizeaza tara. Industria grea, industria care conteaza se afla dincolo de Nistru, comasare strategic gandita inca de cand Moldova era o gubernie. Efortul financiar in urma unei eventuale "uniri" ar fi devastator pentru orice guvern de la Bucuresti. Nu ma gandesc la oportunitatile afacerilor private cat mai degraba la egalizarea salariilor functionarilor aflati in solda statului, la pensiile si ajutoarele sociale. Si nu stiu daca UE ar fi pregatita sa sustina un asemenea efort.
  • 0 (4 voturi)    
    @ic.ram1945 - unire (Duminică, 1 decembrie 2013, 10:06)

    idsoc [utilizator]

    Au vrut unire, dar nici n-au apucat sa pronunte "u" in limba care pe atunci era oficial romaneasca, ca a aparut inca un stat: Transnistria. S-a fost un razboi, s-au murit oameni, si altii au ajuns prin inchisori si tara a scapat de sub control. Asta e istorie si o lecuta de prezent.
  • -3 (3 voturi)    
    o da (Duminică, 1 decembrie 2013, 15:59)

    glasss_cj [utilizator]

    pare mi-se 3 sferturi din romani au votat si cu USL si uite ce bine a iesit...
    exact de asta mai avem nevoie, inca 3 milioane de puturosi dintre care peste jumatate de milion nici macar "moldoveneasca" nu vorbesc daramite romana. avem si asa destui moldoveni in tara, nu cred ca vrem mai multi;)
  • 0 (2 voturi)    
    ce sa zic (Luni, 2 decembrie 2013, 2:25)

    antonioro [utilizator]

    De parca a tinut cont cineva, breodata,cu ce sint de acord romanii-romanesti...un popor de oi bune de muls si de mintit


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi