​​FOTOGALERIE Cum arata trenurile de metrou ce urmeaza sa ajunga la Bucuresti. Noi imagini cu "Mures" si "Dunarea"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 21 noiembrie 2013, 13:33 Actualitate | Esenţial

Noul tren de metrou Mures
Foto: CAF
Primele doua trenuri de metrou construite de CAF (onstrucciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Trenurile denumite "Dunarea" si "Mures" sunt primele din cele 16 pe care Metrorex plateste 97 milioane de euro (fara TVA) si care vor inlocui vechile rame IVA ce inca ruleaza pe magistralele M1 si M3. Potrivit Metrorex, noile trenuri ar urma sa intre in circulatie in subteranul Capitalei de la 1 ianuarie 2014 dupa o perioada de teste. Vezi imagini cu interiorul si exteriorul trenului "Mures".

Primele doua trenuri  construite de CAF in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Noi imagini publicate pe forumul de specialitate forum.metrouusor.com ilustreaza trenurile "Dunarea" si "Mures" in gara Hendaya din Franta, inainte sa isi inceapa drumul spre Bucuresti.

Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, noile trenuri ar trebui sa fie puse in circulatie in ianuarie 2014, insa dupa circa doua luni de teste.

Conform contractului semnat de Metrorex cu CAF, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate in Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Grivita SA.

In timp ce primele doua trenuri sunt in drum spre Bucuresti, trenul numarul 5 este deja in proces de asamblare in Capitala de cateva luni.

Primele doua trenuri poarta numele de Dunarea si Mures, urmand ca si celelalte trenuri sa poarte nume de rauri din tara noastra.

In perioada urmatoare, dupa sosirea trenurilor in Bucuresti, noile metrouri vor fi testate pentru a obtine Agrementul tehnic din partea Autoritatii Feroviare Romane.

Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex si vor incepe sa functioneze in cursul anului 2014.

Trenurile fac parte dintr-un contract semnat de Metrorex in 2011 pentru achizitia a 16 noi trenuri de metrou care sa inlocuiasca vechile trenuri IVA aflate inca in circulatie pe Magistralele M1 si M3.

Contractul reprezinta o componenta a unui acord semnat de Romania cu Banca Europeana de Investitii, un acord in care este inclusa finantarea pentru 37 de trenuri pentru dotarea Magistralei 5 si inlocuirea trenurilor cu durata de viata depasita de pe celalalte magistrale.

Licitatia a fost castigata de spaniolii de la CAF - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., cu un pret de 97 de milioane de EUR fara TVA (6 mil. EUR pentru fiecare tren). Dintre cele 16 trenuri de la CAF, primele 4 vor fi asamblate in Spania, pentru urmatoarele 12 asamblarea finala urmand sa fie facuta la Atelierele Grivita din Bucuresti.

In prezent, Metrorex are in dotare 44 de trenuri de constructie noua facute de catre firma canadiana Bombardier.

Dupa finalizarea contractului pentru cele 16 rame CAF, Metrorex va dispune de 60 de trenuri de constructie noua.

Noile rame au o lungime de 114 m si sunt compuse din 6 vagoane unite prin burduf. Noile trenuri vor avea o capacitate totala de 1202 pasageri si au viteza maxima de 80 km/h.
















Sursa foto: CAF


Citeste mai multe despre   






















19094 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    SI ASA CEVA... (Joi, 21 noiembrie 2013, 14:30)

    schroedinger [utilizator]

    nu se putea face la Arad? Ma indoiesc!
    • -6 (12 voturi)    
      ba da (Joi, 21 noiembrie 2013, 15:20)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      si probabil ar costa de 2 ori mai mult si perioada de viata ar fi la jumatate.

      dar ar fi ROMANESTI, nu-i asa?
      • -1 (7 voturi)    
        :) (Joi, 21 noiembrie 2013, 22:13)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        De ce eşti cârcotaş? Pe vremea lu' nea nicu, vagoanele făcute la Arad aveau mare căutare la export - imediat ce le erau livrate, cumpărătorii le trimteau direct la topit, pentru că, prin preţul lor, oţelul pe care-l conţineau "ieşeaŢ mai ieftin decât dacă ar fi fost importat.
        • +2 (4 voturi)    
          Ca de obicei... (Vineri, 22 noiembrie 2013, 0:17)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          Faci glume de cel mai desavarsit prost gust. De ceva mai acatarii chiar nu esti in stare??? Cred ca m-am inselat in privinta ta; esti doar un postac prea putin diferit de ceilalti.
          @thebblack. In ceea ce priveste ramele IVA, cele care inca mai circula au mult peste 20 de ani de functionare. Tine minte chestia asta pentru momentul in care vor incepe sa fie inlocuite si astea ultrasuperhipermoderne, importate pe bani grei; mai discutam atunci care, ce si cum.
          Mai interesant, IVA aflate inca in circulatie NU sunt cele mai noi dintre ele; cele mai noi zac, doar prietenii stiu de ce, in depoul Berceni.
          Printr-un depou zac si alea vreo opt sau zece bucati care au fost modernizate/refabricate, tot pe bani grei (de Alstom parca); de indata ce le-au modernizat, le-au si scos din circulatie si le tin in conservare pana fac varsta de casare. Tot prietenii stiu de ce.
          In final, a face comparatie intre rame de conceptie 1975 si unele concepute 25 sau 35 de ani mai tarziu si-a conchide doct ca ultimele-s mai bune e un exercitiu care nu dovedeste nimic.
          In rest, e bine. Dupa 25 de ani, nu mai facem practic nimic de conceptie romaneasca (produse industriale, vreau sa zic); am facut in schimb datorii cat cuprinde. Ce n-am distrus, am vandut pe doi lei, iar acum ne pregatim sa dam pe degeaba sau chiar in paguba aurul si gazele, sa aiba si ampersand o bucurie.
          Sa dam gazele de sist catre Chevron, ca sa avem mai apoi privilegiul de-a plati apa de baut din izvoarele romanesti imbuteliata de Coca Cola.
          E foarte bine asa. Hai sa ne mai hahaim putin, ca tare dashteptzi mai suntem.
          • +1 (3 voturi)    
            IVA (Vineri, 22 noiembrie 2013, 6:40)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            vechile IVA inca mai circula. ai circulat cu ele? eu o fac aproape zilnic. nu mai sunt in parametrii (ca sa nu zic ca nu au fost niciodata mai mult de niste bou-vagoane vopsite) de cel putin 20 de ani. daca inca mai circula o fac doar cu foarte multa munca si cu riscuri fenomenale atat pentru angajati cat si pentru calatori aflati in necunostinta de cauza. te-ai ganbdit ca alea modernizate la aceeasi IVA stau in depou din exact acelasi motiv?

            si nu mai facem nimic de conceptie romaneasca pentru ca aproape orice am facut in ultimii 70 de ani am facut PROST! si daca produsele alea proaste erau suficient de bune pentru prosti (iti aduci aminte de dacia 1300?) pana la revolutie, pentru ca altceva nu stiai, acum NU MAI SUNT BUNE!

            PS apa de baut din izvoarele romanesti imbuteliata de coca cola si de altii cumperi deja de ani buni. si nici unul din izvoarele alea nu se alfa in zonele cu gaze de sist.
              #showComment()
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Vineri, 22 noiembrie 2013, 12:05)

            ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            De ce nu-ntrebi pe cineva care lucra la Vagoane Arad in anii '80 sa-ti confirme sau infirme cele spuse de mine?

            De fiarele de calcat pe baza de carbune exportate ai auzit? :D
  • +4 (4 voturi)    
    OK (Joi, 21 noiembrie 2013, 14:41)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    metrorex nu mai e in stare sa asigure un metrou si pentru plecarea de la stadionul national ??? le e teama ca se vandalizeaza minunatiile de vagoane platite de doua ori din banii nostri-bilet si buget, pana la urma?
  • -1 (1 vot)    
    cititi fratilor (Vineri, 22 noiembrie 2013, 8:05)

    Unu din multime [utilizator]

    Pentru livrarea trenurilor s-a organizat licitatie. Probabil pe criteriul pretului cel mai scazut. Probabil ca Arad a avut un prag minim sub care nu a putut scadea din motive de rentabilitate... Ganditi, este gratis.
    • -1 (1 vot)    
      CAP AI, MINTE.... (Vineri, 22 noiembrie 2013, 9:41)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

      Si daca a fost licitatie ce? Asa este criteriul cel mai prost - cel mai mic pret!
      Dar, tu unul din multime.... Vorba aia: cine se tampeste se aduna!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi