​​FOTOGALERIE Cum arata trenurile de metrou ce urmeaza sa ajunga la Bucuresti. Noi imagini cu "Mures" si "Dunarea"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 21 noiembrie 2013, 13:33 Actualitate | Esenţial

Noul tren de metrou Mures
Foto: CAF
Primele doua trenuri de metrou construite de CAF (onstrucciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Trenurile denumite "Dunarea" si "Mures" sunt primele din cele 16 pe care Metrorex plateste 97 milioane de euro (fara TVA) si care vor inlocui vechile rame IVA ce inca ruleaza pe magistralele M1 si M3. Potrivit Metrorex, noile trenuri ar urma sa intre in circulatie in subteranul Capitalei de la 1 ianuarie 2014 dupa o perioada de teste. Vezi imagini cu interiorul si exteriorul trenului "Mures".

Primele doua trenuri  construite de CAF in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Noi imagini publicate pe forumul de specialitate forum.metrouusor.com ilustreaza trenurile "Dunarea" si "Mures" in gara Hendaya din Franta, inainte sa isi inceapa drumul spre Bucuresti.

Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, noile trenuri ar trebui sa fie puse in circulatie in ianuarie 2014, insa dupa circa doua luni de teste.

Conform contractului semnat de Metrorex cu CAF, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate in Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Grivita SA.

In timp ce primele doua trenuri sunt in drum spre Bucuresti, trenul numarul 5 este deja in proces de asamblare in Capitala de cateva luni.

Primele doua trenuri poarta numele de Dunarea si Mures, urmand ca si celelalte trenuri sa poarte nume de rauri din tara noastra.

In perioada urmatoare, dupa sosirea trenurilor in Bucuresti, noile metrouri vor fi testate pentru a obtine Agrementul tehnic din partea Autoritatii Feroviare Romane.

Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex si vor incepe sa functioneze in cursul anului 2014.

Trenurile fac parte dintr-un contract semnat de Metrorex in 2011 pentru achizitia a 16 noi trenuri de metrou care sa inlocuiasca vechile trenuri IVA aflate inca in circulatie pe Magistralele M1 si M3.

Contractul reprezinta o componenta a unui acord semnat de Romania cu Banca Europeana de Investitii, un acord in care este inclusa finantarea pentru 37 de trenuri pentru dotarea Magistralei 5 si inlocuirea trenurilor cu durata de viata depasita de pe celalalte magistrale.

Licitatia a fost castigata de spaniolii de la CAF - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., cu un pret de 97 de milioane de EUR fara TVA (6 mil. EUR pentru fiecare tren). Dintre cele 16 trenuri de la CAF, primele 4 vor fi asamblate in Spania, pentru urmatoarele 12 asamblarea finala urmand sa fie facuta la Atelierele Grivita din Bucuresti.

In prezent, Metrorex are in dotare 44 de trenuri de constructie noua facute de catre firma canadiana Bombardier.

Dupa finalizarea contractului pentru cele 16 rame CAF, Metrorex va dispune de 60 de trenuri de constructie noua.

Noile rame au o lungime de 114 m si sunt compuse din 6 vagoane unite prin burduf. Noile trenuri vor avea o capacitate totala de 1202 pasageri si au viteza maxima de 80 km/h.
















Sursa foto: CAF


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

19144 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    SI ASA CEVA... (Joi, 21 noiembrie 2013, 14:30)

    schroedinger [utilizator]

    nu se putea face la Arad? Ma indoiesc!
    • -6 (12 voturi)    
      ba da (Joi, 21 noiembrie 2013, 15:20)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      si probabil ar costa de 2 ori mai mult si perioada de viata ar fi la jumatate.

      dar ar fi ROMANESTI, nu-i asa?
      • -1 (7 voturi)    
        :) (Joi, 21 noiembrie 2013, 22:13)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        De ce eşti cârcotaş? Pe vremea lu' nea nicu, vagoanele făcute la Arad aveau mare căutare la export - imediat ce le erau livrate, cumpărătorii le trimteau direct la topit, pentru că, prin preţul lor, oţelul pe care-l conţineau "ieşeaŢ mai ieftin decât dacă ar fi fost importat.
        • +2 (4 voturi)    
          Ca de obicei... (Vineri, 22 noiembrie 2013, 0:17)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          Faci glume de cel mai desavarsit prost gust. De ceva mai acatarii chiar nu esti in stare??? Cred ca m-am inselat in privinta ta; esti doar un postac prea putin diferit de ceilalti.
          @thebblack. In ceea ce priveste ramele IVA, cele care inca mai circula au mult peste 20 de ani de functionare. Tine minte chestia asta pentru momentul in care vor incepe sa fie inlocuite si astea ultrasuperhipermoderne, importate pe bani grei; mai discutam atunci care, ce si cum.
          Mai interesant, IVA aflate inca in circulatie NU sunt cele mai noi dintre ele; cele mai noi zac, doar prietenii stiu de ce, in depoul Berceni.
          Printr-un depou zac si alea vreo opt sau zece bucati care au fost modernizate/refabricate, tot pe bani grei (de Alstom parca); de indata ce le-au modernizat, le-au si scos din circulatie si le tin in conservare pana fac varsta de casare. Tot prietenii stiu de ce.
          In final, a face comparatie intre rame de conceptie 1975 si unele concepute 25 sau 35 de ani mai tarziu si-a conchide doct ca ultimele-s mai bune e un exercitiu care nu dovedeste nimic.
          In rest, e bine. Dupa 25 de ani, nu mai facem practic nimic de conceptie romaneasca (produse industriale, vreau sa zic); am facut in schimb datorii cat cuprinde. Ce n-am distrus, am vandut pe doi lei, iar acum ne pregatim sa dam pe degeaba sau chiar in paguba aurul si gazele, sa aiba si ampersand o bucurie.
          Sa dam gazele de sist catre Chevron, ca sa avem mai apoi privilegiul de-a plati apa de baut din izvoarele romanesti imbuteliata de Coca Cola.
          E foarte bine asa. Hai sa ne mai hahaim putin, ca tare dashteptzi mai suntem.
          • +1 (3 voturi)    
            IVA (Vineri, 22 noiembrie 2013, 6:40)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            vechile IVA inca mai circula. ai circulat cu ele? eu o fac aproape zilnic. nu mai sunt in parametrii (ca sa nu zic ca nu au fost niciodata mai mult de niste bou-vagoane vopsite) de cel putin 20 de ani. daca inca mai circula o fac doar cu foarte multa munca si cu riscuri fenomenale atat pentru angajati cat si pentru calatori aflati in necunostinta de cauza. te-ai ganbdit ca alea modernizate la aceeasi IVA stau in depou din exact acelasi motiv?

            si nu mai facem nimic de conceptie romaneasca pentru ca aproape orice am facut in ultimii 70 de ani am facut PROST! si daca produsele alea proaste erau suficient de bune pentru prosti (iti aduci aminte de dacia 1300?) pana la revolutie, pentru ca altceva nu stiai, acum NU MAI SUNT BUNE!

            PS apa de baut din izvoarele romanesti imbuteliata de coca cola si de altii cumperi deja de ani buni. si nici unul din izvoarele alea nu se alfa in zonele cu gaze de sist.
            • 0 (0 voturi)    
              O fi... (Vineri, 22 noiembrie 2013, 16:05)

              Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

              "si nu mai facem nimic de conceptie romaneasca pentru ca aproape orice am facut in ultimii 70 de ani am facut PROST! si daca produsele alea proaste erau suficient de bune pentru prosti (iti aduci aminte de dacia 1300?) pana la revolutie, pentru ca altceva nu stiai, acum NU MAI SUNT BUNE!"
              Daca intr--adevar crezi chestia asta si n-o spui doar asa, de dragul discutiei, te compatimesc...

              Cat despre apa imbuteliata, poate TU o cumperi de ani (ani rai, nu buni).
              EU nu. Oi fi eu prost, dar spalat pe creier nu sunt, sa platesc 1-2-3 lei pe un litru de apa care costa sub 1 ban.
              Poate-n lumea ta asa o fi cool, modern, civilizat samd. In lumea mea, sa ma ierti, asta ar trece drept prostie curata.
              In lumea mea, omul bea o cana cu apa; nu bea nici PET (care in schimba sufoca toate raurile si pajistile, peste tot, la concurenta cu multe alte ambalaje de plastic), nu bea nici distributie si transport la sute de kilometri si nu bea nici mii de reclame la TV.
              La mine-n sat, apa extrasa dintr-un put de mare adancime costa 7 lei metrul cub; restul, pana la 1000-2000 lei, sau cat platesti tu pentru aceeasi cantitate, e pretul fuduliei, sa nu-i zic altfel.
              Asta, sigur, pana o sa vina amicii cei mai dragi ai lui ampersand, aia cu fracturarea, si-atunci probabil o sa fiu obligat sa ma "civilizez" si eu...
              • 0 (0 voturi)    
                :) (Vineri, 22 noiembrie 2013, 20:09)

                thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                nu ma compatimi. daca nu o faci doar de dragul discutiei, vino cu exemple.

                si aproape ai dreptate. pentru tine, la sat, e oarecum simplu sa faci un put si sa scoti apa curata.
                pentru mine, in mijlocul bucurestiului e cvasi-imposibil. singura varianta ar fi sa vin la tine in sat si sa o cumpar si sa o transport in ceva pana la mine acasa. suna cunoscut?

                da, as putea sa ma mut si eu la sat. dar ce te faci cu ceilalti 10 milioane de romani care traiesc in orase? sa se mute si ei la sat, nu? ce misto ar fi. daca nu intelegi de ce chestia asta e imposibila, ai inca de invatat notiunile elementare de istorie, economie si sociologie, ca sa le numesc numai pe cele mai importante.
                • 0 (0 voturi)    
                  Exemple??? (Vineri, 22 noiembrie 2013, 20:38)

                  Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                  La ce bun sa dau exemple? Nu e clar pentru amandoi ca orice exemplu as da, o sa genereze o discutie plicticoasa la sfarsitul careia fiecare o sa ramana convins de dreptatea lui?

                  Iar in ceea ce priveste apa, nu-i nevoie sa fii condescendent.
                  Din cate stiu, in mai toate orasele tarii exista retea de apa potabila, iar apa aia costa tot cam cat costa si cea din satul meu. Deci ai optiuni.
                  • 0 (0 voturi)    
                    bun (Sâmbătă, 23 noiembrie 2013, 0:35)

                    thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                    deci suntem amandoi de acord ca nu ai nici macar un singur exemplu desi eu ti-as putea sugera vreo 2 exceptii care confirma regula.

                    si, serios? tu compari apa din putul tau ala minunat (daca chiar o fi asa de buna precum te lauzi) cu apa din reteaua de apa "potabila" din orasele romaniei (care apa este unul din rezultatele performantei industriale romanesti, daca e sa luam problema la puricat)?

                    esti cel putin glumet.
                    • 0 (0 voturi)    
                      B... t (Sâmbătă, 23 noiembrie 2013, 2:48)

                      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                      Am 10 exemple, sau 100. Atata doar ca tu n-o sa le accepti "'din principiu". Ideologia bate orice. Esti chitit pe "romanii sunt dobitoci, nu-s in stare sa faca nimic" si nimic n-o sa te scoata din acest mood.
                      Bou-vagonul IVA din 1975 nu e semnificativ inferior bou-vagonului Bombardier sau Ferrocaril din 2010 - cuu exceptia faptului ca ultimele sunt de 5-10 ori mai scumpe. Dar nu-i asa ca o sa gasesti 100 de motive sa sustii contrariul???
                      De la mine de-acasa - U650 era un tractor foarte, foarte bun pentru timpurile sale. Multe inca functiioneaza OK, ba chiar inca constituie principalul miijloc de mecanizare.
                      Mie treaba asta imi spune ca aveam candva capacitatea tehnologica si inginereasca de a concura. "Noroc"' cu ai nostri conducatori ca au reusit sa ne demonstreze contrariul, de coniventa cu de-alde tine, ampersand si archaeo...
                      Bravo, fratilor, ati reusit sa demonstrati lumii ca va trageti dintr-un neam de sclavi imbecili. Gaudeamus.

                      Cat despre apa, nu te supara, dar bati campii fara niciun fel de gratie. Apa din orasele romanesti, in particular din Bucuresti, este exact rezultatul a 10-15-20 de ani de performanta tehnologica occidentala; in cazul Bucurestilor e vorba de Veolia.
                      Si da, as fi FOARTE fericit sa ma lasati dracului in pace in saracia mea din Vaslui, in nemernicia si nestiinta mea, tu si multpreadesteptele tale multinationale.
                      Va rog eu frumos, nu-mi mai faceti atata bine cu forta.
                      • 0 (0 voturi)    
                        nefericire (Sâmbătă, 23 noiembrie 2013, 8:16)

                        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                        bou-vagonul IVA nu este cu nimic inferior bombardierelor? orice om a circulat macar o data cu cele 2, ar rade de s-ar da cu fundul de pamant la o asemenea afirmatie.
                        vorbind doar din punct de vedere al confortului, zgomotul, vibratiile si ventilatia. de caracteristicele tehnice propriuzise nu mai aduc aminte.

                        iar tractorul ala e chiorul din tara orbilor. e mai bun de cat plugul cu cal. dar cam atat. pentru noi pornirea electrica si servodirectia erau noutati in 1968. asta spune multe, pe langa faptul ca mare lucru nu s-a schimbat la el in ultimii 40 de ani.

                        iar la partea cu apa... te contrazici amice. intai imi spui ca apa din conductele bucurestene e de aceeasi calitate cu cea din putul tau, acum o dai la intors, ca e proasta din cauza strainilor. hotarastete care e.
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Vineri, 22 noiembrie 2013, 12:05)

            ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            De ce nu-ntrebi pe cineva care lucra la Vagoane Arad in anii '80 sa-ti confirme sau infirme cele spuse de mine?

            De fiarele de calcat pe baza de carbune exportate ai auzit? :D
  • +4 (4 voturi)    
    OK (Joi, 21 noiembrie 2013, 14:41)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    metrorex nu mai e in stare sa asigure un metrou si pentru plecarea de la stadionul national ??? le e teama ca se vandalizeaza minunatiile de vagoane platite de doua ori din banii nostri-bilet si buget, pana la urma?
  • -1 (1 vot)    
    cititi fratilor (Vineri, 22 noiembrie 2013, 8:05)

    Unu din multime [utilizator]

    Pentru livrarea trenurilor s-a organizat licitatie. Probabil pe criteriul pretului cel mai scazut. Probabil ca Arad a avut un prag minim sub care nu a putut scadea din motive de rentabilitate... Ganditi, este gratis.
    • -1 (1 vot)    
      CAP AI, MINTE.... (Vineri, 22 noiembrie 2013, 9:41)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

      Si daca a fost licitatie ce? Asa este criteriul cel mai prost - cel mai mic pret!
      Dar, tu unul din multime.... Vorba aia: cine se tampeste se aduna!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version