Cum arata un patut pentru copii intr-un spital de stat din Romania anului 2013

de V. Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:20 Actualitate | Esenţial

Spitalul de Pediatrie din Iasi anul 2013
Foto: medalert.ro
Intr-o perioada in care Guvernul refuza sa mareasca fondurile acordate Sanatatii, folosind artificii retorice ca justificare, pacientii continua sa-si spuna povestile si sa fotografieze saloanele in care sunt obligati sa se interneze.

Alaturi de copilul ei, o mamica a petrecut cateva zile in Spitalul de Urgenta pentru Copii „Sf. Maria” din Iasi, unul dintre cele mai mari spitale de pediatrie din tara. Spitalul se afla de cativa ani in subordinea Consiliului Judetean Iasi. „Exista un singur grup sanitar, in capatul culoarului, dar cu cine sa las copilul? Sa il pun in patutul pentru copii?”, este dilema unei mame internate intr-un spital romanesc al anului 2013.
  • Daca doriti sa dati o nota spitalului in care v-ati tratat sau sa ne trimiteti fotografii din perioada internarii le puteti incarca pe www.medalert.ro, alaturi de o sesizare.
In 2013, Sanatatii i s-au alocat 9,7 miliarde de lei, dar in 2014 doar 7,8 miliarde lei. O scadere limpede, dar premierul Victor Ponta sustine altceva: “Sa fie foarte clar, sunt mai multi bani in 2014 decat in 2013”.

Cum asa? Din cele 9,7 miliarde din 2013 domnul Ponta scade cele 3,5 miliarde – datoriile pe care statul a trebuit sa le achite catre companiile farma in contul medicamentelor neplatite. E vorba asadar de bani pentru medicamente. Adica pentru Sanatate. Nu pentru altceva. Aceasta precizare poate parea inutila, dar logica speciala practicata de premierul Romaniei ne obliga la astfel de sublinieri. Pentru plata firmelor de medicamente s-au gasit trei miliarde la buget in 2013, dar pentru salariile medicilor tineri sau pentru conditii decente asigurate pacientilor din spitalele de stat nu se mai gasesc.

Iata care sunt conditiile de internare intr-unul dintre cele mai mari spitale de pediatrie din Romania, asa cum au fost experimentate de o mamica si de copilul ei:

„Vad inca din parcare, in timp ce merg spre intrare, cum se dezmembreaza fatada de beton a cladirii spitalului si ma gandesc: oare cand se darama de tot? Intru agale si ma indrept spre cele cateva lifturi. Doar unul este disponibil in mod curent pentru pacienti. E mic si neincapator si e tot timpul coada.

Nicio problema. O iau usor pe scari pana la etajul 6, dar simt un miros. Cateva etaje cred ca-mi joaca mie feste nasul. Dar nu: pana la etajul 6 devine clar ca miroase a fecale. Nu a dezinfectant si a curatenie, asa cum mirosea odata, demult.

Ajung in cele din urma in clinica si intru. Pe culoar o asistenta "pazeste" sa nu intre careva pe acolo in afara de nemernicii de noi care chiar avem nevoie de ajutor pentru copiii nostri. Mamele sunt invitate sa isi monitorizeze copii peste noapte in "saloane". Dar in saloane nu e bec sau alta sursa de lumina, chiar si daca o aduci de acasa. Pentru ca toate prizele sunt sigilate.


Patut pentru copii in Spitalul de Pediatrie din Iasi – anul 2013

Un aer uscat, puturos, prea cald chiar si pentru octombrie – noiembrie, te inconjoara. Incepi sa transpiri imediat. Nu mai vorbesc de gandaci. Peretii sunt crapati peste tot si, pe unul sau doi metri lungime, varul de pe pereti e dezolant: scorojit in ultimul hal.

Cat e ziua de lunga iti bate soarele in cap. Intre tine si el nu e decat un geam jegos, bine "sigilat" cu anunturi clare de a nu umbla la el ca iti pica in cap. Risc totusi pentru ca avem nevoie de aer sa respiram si sa reglam temperatura camerei.

Asistenta sau doctorita ne invita nonsalant sa prezentam copilul pentru a fi consultat pe un pat cu un cearceaf mizerabil, plin de pete mizere si firimituri. Daca faci panarama mare de tot sau bagi bani in buzunarele cui trebuie, e posibil sa primesti totusi un cearceaf curat si un salon cu bec.

Si pe grupul sanitar e un anunt mare: infundat. Pe tot etajul exista un singur grup sanitar. E in capatul culoarului, dar cu cine sa las copilul de cateva luni? Sa il pun in patutul pentru copii? E ruginit tot. Salteaua slinoasa e sparta in doua locuri si se vad arcurile.

Dupa cateva zile petrecute in spital, intre care si weekend-ul cand nu se uita nimeni la tine, mi-e clar ca nu mai am ce cauta in acest spital. Termin cu greu si cu multi bani analizele si tot ce mai trebuie si incep formele de externare. Dar nimeni nu e disponibil sau nimeni nu vrea: pentru ca nu am cotizat destul.

In cele din urma ajung acasa, unde e de 100 de ori mai curat, si incep sa fac ce ma taie capul. Ca sa imi fie bine mie si copilului meu. Dar un gand nu-mi da pace: in ce tara bananiera traiesc? Cum s-a putut intampla asa ceva? Cum voi putea eu sa mai traiesc confortabil cu ideea ca acesta este mediul in care copiii nostri sunt... Sunt... Nu stiu ce cuvant sa aleg: „tratati” sau „exterminati”? Dumneavoastra ce ati alege?”
Toaleta de salon
Foto: medalert.ro


In mai 2013, presedintele Consiliului Judetean Iasi, Cristian Adomnitei, a anuntat o investitie pentru reabilitarea acoperisului si instalatiei termice si electrice a Spitalului pentru Copii „Sf. Maria”. O fundatie a anuntat, tot in mai 2013, ca va dona mobilier nou aceluiasi spital.

Pentru anul 2014, guvernul Ponta a prevazut o crestere totala de 12,5 milioane de euro pentru reparatii la spitale si achizitia de aparatura medicala. Doar reabilitarea acoperisului si a instalatiilor Spitalului pentru Copii din Iasi va costa 12,5 milioane de euro.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

10662 vizualizari

  • +3 (25 voturi)    
    Ne vaicarim degeaba! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:34)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Sa se privatizeze spitalele, ce se mai asteapta? Ati vazut ce curate sunt cabinetele stomatologice, parca intri in nave spatiale! Si sunt private si le merge bine-merci! Dar nu, noi mai bine plangem la drobul de sare care o sa cada in capul copilului ...
    • +5 (17 voturi)    
      nu-i asa de simplu (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:49)

      Ruhe [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      la stomatolog se platesc bani grei, iar cabinetele lor isi permit sa fie nave spatiale pentru ca-s cateva camarute, cativa angajati. Sa administrezi si sa faci la fel de functional un spital mare, cu costurile actuale ale tratamentelor dn Romania, cred ca-i un pic alta poveste. Pe dea alta parte nici asigurarile de sanatate nu pot fi marite, pentru ca nu-i de unde. Asadar nu cred ca-i chiar o solutie atat de la indemana privatizarea spitalelor.. Desi da, nici asa nu mai pot functiona. .
      • +14 (24 voturi)    
        NU (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:57)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Ruhe

        Nu trebuie sa maresti asigurarile, trebuie doar sa inchizi robinetul pomanagiilor, i.e. tiganii care vin cate 10-20 in fiecare luna la spital dupa ce s-au taiat cu sabiile, primesc tratament medical gratis (aproape) desi ei nu au platit 1 leu in viata lor ca taxe.

        Ai platit, ai sigurare medicala, nu ai ... scoate banu !

        Simplu !
        • -9 (15 voturi)    
          eh (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:19)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Capitalistul nu-i capitalist, dacă nu-i un pic rasist.
          • +2 (6 voturi)    
            corect (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:48)

            yoana [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

            Corect este sa beneficieze de asistenta medicala cei care cotizeaza. Sau nu este asa domnule? Pt ce sa cotizam atunci? daca tot beneficiaza toata lumea ....
          • +2 (4 voturi)    
            Corectitudinea nu are de-a face cu rasismul (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:16)

            Arts [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

            Iar cu tiganii, sorry.... ei sunt in afara legii, in afara spatiului, traiesc in aer sau unde ?
            '' Capitalism '' in Olanda de ex: Nu platesti asigurarea de sanatate = NU ai CNP, adica nu esti inscris la primarie= Adica NU existi.
            Ce poti face fara CNP ?
            De asta sunt asa multi tigani expulzati din Olanda, pt ca abuzeaza de sist lor social, care pt olandezi inseamna in 1-ul rand SANATATEA, SPITALUL + DOTARILE, SALARIUL pe care statul olandez il plateste cu varf si indesat MEDICULUI.
            Olandezii sunt speriati ca li se ''papa'' din sist lor social, cladit cu multa truda si in multi ani.
            Si cine '' papa '' ? Cine n-a cotizat si vine la luat. Cam asa stau lucrurile.
            Cati stau in Romania inscrisi la primarii doar ca sunt luati in spatiu de X,Y, Z ?
            Statul trebuie sa oblige toata lumea sa plateasca la sanatate, sau, sa contribuie el insusi cu un procent la asigurarea de sanatate a celor ce nu pot. De ce nu plateste statul / primaria/ administratia/ alte ministere asigurarea de sanatate pt tigani ?
            Statul nu-si poate stabili prioritatile, asta este problema.
      • +17 (19 voturi)    
        Daca... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:19)

        catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui Ruhe

        Daca toti banii din contributia la sanatate din salarii ar merge la Sanatate si s-ar rari (hai sa exagerez ,starpi "capusele " ) spitalele nu numai ca ar arata ca navetele spatiale ,da cred c-ar si zbura !
        • +5 (5 voturi)    
          Deocamdata ... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:13)

          Troller [utilizator] i-a raspuns lui catalin72

          ... zboara pe ruta Bucuresti - Viena, pentru cine are bilet :)
      • +8 (10 voturi)    
        NU-i chiar asha (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:01)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ruhe

        Medicii de familie sunt tot "privati". Adica primesc niste bani si se auto-gospodaresc cum vor, si, foarte important, tu poti alege medicul care-ti place. Si e muuuult mai curat si mai civilizat decit la spitalele de stat. Deci nu bani trebuie neaparat, ci concurenta. Spitalul sa primeasca bani per client tratat, conform unei grile, iar clientul sa aleaga ce spital doreste. In felul asta fiecare spital se va calibra automat pe cerintele pietei (ca nu-i va conveni sa tina 50 de paturi si 7 doctori pentru o specialitate unde are 5 bolnavi sau 2 doctori pentru una cu 100 de bolnavi), isi va angaja medici buni ca sa aiba clienti, ar disparea spaga, etc, etc. Asta era reforma dictatorului din 2011-2012. Da' imediat l-a devorat mafia spitalelor care ar fi ramas fara toti banii de furat. Si poporul inca-l venereaza pe arafat...
    • 0 (14 voturi)    
      mare destept esti (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:51)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      de aia e sistem public, ca sa nu fie privat.
      daca esti sarac si nu-ti permiti o operatie de apendicita ce faci ? mori ? da, dupa mintea ta.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_the_United_Kingdom
      • +7 (11 voturi)    
        Inteleptule, (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:23)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

        Spitalul privat asigura serviciile de baza pentru asigurati. Daca apendicita este inclus in aceste servicii, vei trai, spre deosebire de acum unde nici macar la apendicita nu traiesti daca nu dai spaga, iar daca se intampla sa traiesti, faci infectie intraspitaliceasca si mori apoi, deci lasa-ma cu grija demagogica pentru cei care "nu-si permit"!
      • +8 (8 voturi)    
        oricum (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:31)

        amuzata [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

        daca nu dai doctorului spaga,te lasa sa mori!
    • +3 (11 voturi)    
      esti cam aerian (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:17)

      zambara [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Cand n-o sa mai fie nici un spital public vei fi lasat sa mori in fata usii spitaluilui privat daca n-ai bani.
      Daca in Norvegia, UK, Danemarca, Suedia, Elvetia, Austria, etc. sistemul public functioneaza excelent si e chiar mai performant decat cel privat din RO atunci inseamna ca se poate.
      Solutia nu e sa privatizezi tot ci sa aduci elvetieni, suedezi, norvegieni...in locul romanilor.
      Sau sa sa-l inveti (cu biciul) pe roman (nu pe toti, dar oricum pe multi) sa nu mai fie hot, indolent si indiferent, ceea ce e cam improbabil. Si oricum, in primul rand pe romanul parazit din parlament si din politica in general, sau pe cel care e sef prin institutiile publice.
    • 0 (0 voturi)    
      mmmmm (Joi, 21 noiembrie 2013, 13:46)

      Eva17 [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      ...si depinde de cabinetul stomatologic in care nimeresti.
      Se intampla ca unele cabinete stomatologice private (si nu numai) sa fie dotate CHIAR CU APARATURA SCHIMBATA DIN SPITALE.
      Asta mai ales atunci cand medicii din spitale isi deschid cabinete particulare. Folosesc aparatura scoasa din spitale.
      Si atunci ... daca tot din banii tai s-a deschis si cabinetul ala... ce ai castigat?
    • -1 (1 vot)    
      Da pentru spitale private (Joi, 21 noiembrie 2013, 13:50)

      Eva17 [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Sunt de acord cu ideea de spitale private, dar sa nu mai platesti asigurarea medicala la stat, sa platesti abonament/asigurare direct catre spital si atunci cand esti bolnav sa mergi direct la ei. Asa nu se mai "pierd" banii pe drum, statul se spala pe maine de grija sanatatii si e problema spitalelor sa se administreze.
  • +4 (14 voturi)    
    gresesti (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:49)

    adicos [utilizator]

    Eu, una, am un job si platesc contributii la sanatate pentru statul roman, nu pentru vreun privat, care iti cere 100 ron (cel putin) numai pentru o consultatie. Lucrul asta il fac lunar, nu este o contributie mica, deoarece si salariul este peste medie, iar nevoia mea de merge la o consultatie este de o data la cativa ani. Ce se intampla cu acesti bani? Poate sunt eu cam superficiala sa gandesc astfel, dar tu esti de-a dreptul "un oarecare".
    • +9 (11 voturi)    
      X2 (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:00)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui adicos

      Eu platesc de 2 ori, CAS-ul care mi-l ia statul din slariu fara sa pot sa spun nu si mai platesc odata cand am nevoie de asistenta medicala si ma duc la privat, pt ca la stat plec si mai bolnav din mizeriile de spitale.
    • +5 (5 voturi)    
      sunt costuri ascunse (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:02)

      mmm [anonim] i-a raspuns lui adicos

      Asa cum intr-o firma reala sunt diverse categorii de angajati, platiti dupa diverse normative, tot asa se intampla si in sistemul sanitar.

      Astfel, pana la a folosi banii din contributiile noastre pentru a face efectiv ceva vizibil in sistemul sanitar, trebuie platiti functionarii (nu intotdeauna medici) si utilitatile la cladirile administrative din sistem.

      Daca stai sa te gandesti bine, din 100RON contributie la sistemul de sanatate (sau somaj), doar in jur de 10RON ajunge efectiv la spital/medic/asistenta/somer. Restul se pierde cu cheltuielile impuse de mentinerea aparatului administrativ (personal, salarii, utilitati, facilitati).
      • +4 (6 voturi)    
        inteleg... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:30)

        adicos [utilizator] i-a raspuns lui mmm

        dar o mare parte din acesti bani se ascunde si buzunarele politicienilor...se stie
  • +10 (12 voturi)    
    methalman (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:59)

    methalman [utilizator]

    Ieri mi-a venit prima amenda pentru ca am fost in data de 11 la Parlament in semn de protest fata de comisia parlamentara pentru Rosia Montana care vota la aceea ora.
    Ce imi spune tot ieri un coleg de la munca cand aude ca am luat bonusul de 500 de lei de la Jandarmerie : "Ma bucur, asa va trebuie!" iar eu i-am raspuns ca nu vreau decat sa ne fie mai bine, insa am ramas cu impresia ca nu m-a auzit.
    Asa si cu spitalele, toata lumea stie cum e, nimeni nu se indigneaza decat printr-un comentariu.
    • 0 (0 voturi)    
      rezultatul dictatuii parlamentare (Joi, 21 noiembrie 2013, 17:08)

      lamaie [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      Tipau acum 1 an si jumatate ca nu se mai poate trai cu dictatura instaurata de Presedinte.
      Ei, as dori sa va intreb aveti cunostinta de vreo amenda data politistilor care urlau in fata la Cotroceni si isi smulgeau insemnele armei, de catre tiran?
      Au fost amendati demonstrantii din iarna 2011? Au fost amendate antenele pentru ura sadita in mintile celor 70% de alegatori? Pentru chemarea la nesupunere civica?
      Si atunci, cine este tiran?
      Daca sunteti tanar veti cunoaste pe propia piele dictatura lichelelor comuniste adunate in parlamentul tarii. Cenzura comunista aparuta deja la tvr si pe alocuri pe la radio, o dovada a modului in care acesti doi , plagiatorul si repetentul, inteleg democratia!!!
      Dupa lovitura de stat din vara lui 2012 nu ma mai astept la nimic bun pentru aceasta tara din partea usl-ului.
      Penru asta sa iesim in strada ca sa fim siguri ca Rosia Montana va fi salvata , pentru democratie adevarata si nu originala, dupa chipul si asemanarea celor doi.
  • +19 (21 voturi)    
    Dar (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:01)

    tudor74 [utilizator]

    Dar avem catedrala de 220 milioane de euro !
    Ce atatea spitale, bagati-va mintile cap mai oameni buni, Dzeu o sa aiba grija de voi, nu medicii !
    • +12 (14 voturi)    
      precizare (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:22)

      Arl [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Si foarte curand ( daca nu s-a intamplat deja) mai multi popi decat medici.
      • +10 (12 voturi)    
        Deja (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:43)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        Deja de multă vreme. Avem catedrale mai multe decât spitalele și biserici de parohie mai dese decât cabinetele medicale. Ce, s-a pomenit sat fără una-două biserici? Fără cabinet medical, sigur că da, dar nu fără biserică, doamneferește!
  • +10 (10 voturi)    
    . (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:05)

    adi.i [utilizator]

    Acum vreo 3 ani a stat și soția la etajul 6, la doamna doctor D, cu copilul de 8 luni.

    A fost îngrozitor, eu l-aș numi etajul groazei. Am mai fost și la alte etaje în acest spital, dar etajul 6 e etajul la care nu vrei să stai.

    După șpăgile grase date s-a făcut minimul de schimbări în cameră și la atitudine: cearșafuri curate și schimbate regulat, asistentele nu mai țipau și nu se mai grăbeau cu injecțiile. Aici te joacă la psihic: dacă face injecția repede copilul plânge, suferă de durere, dacă o face cu răbdare nu doare, copilul e liniștit, răbdarea se cumpără cu 2, 3 sau 5 lei.

    După o șpagă de vreo 300 lei doamna doctor D a suferit o schimbare radicală: de la jigniri, țipete, amenințări și la a face un strict secret din diagnostic a trecut la „mămica” și „tata” spuse pe un ton calm, la explicarea diagnosticului și a tratamentului, chiar și la „negocierea” unor tratamente: îi dădea fenobarbital preventiv ca să nu facă convulsii febrile la ea în salon, lucru la care a renunțat la insistențele noastre, evident după șpaga dată, altfel n-aveai cu cine discuta. Dacă era așa important fenobarbitalul ar fi insistat să i-l dea indiferent de șpaga.

    Au trecut 3 ani și văd că la etajul 6 nu s-a schimbat nimic privind curățenia și atitudinea cadrelor medicale.

    Vor mai trece 30.

    Oricând este posibil fac un efort financiar și merg la spitalul privat din Iași, unde situația este cu totul alta.
    • +1 (1 vot)    
      se vede clar! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:14)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui adi.i

      Din relatarea Dvs. se vede clar ca in aceasta situatie economia de piata NU functioneza: <<După o șpagă de vreo 300 lei doamna doctor D a suferit o schimbare radicală>>.
      In aceste coonditii este evident ca doctorul respectiv, indiferent daca este D sau X sau Popescu, va avea tot interesul ca la etajul sau conditiile sa fie mizerabile, deoarce, daca ar fi bune, atunci NU ar mai primi shpaga!!!
  • +5 (7 voturi)    
    Spitatul Sf Maria (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:10)

    Adnana [anonim]

    Acum multi ani (12 ani) a trebuit sa fiu operata in spitatul Sf Maria. Inca imi amintesc cum mergeau gandacii pe pereti. Imi era groaza cand am fost internata ca noaptea merg gandacii pe mine. Gandaci mari si negri de "bucatarie".
    Poate sunt oameni iubitori de gandaci si furnici. Dar intr-un spital oricat ar fi el de de vechi...Mai bine il darami si faci altul...
    Ma bucur ca nu am luat si alte boli cat am stat acolo.
    In rest ce pot sa zic?! Nu merge nimeni de placere la spital, toata lumea fuge de spitale chiar si cand ii doare ceva. Cu alte cuvinte nu cred ca sunt persoane care sa abuzeze de spitale si totusi conditiile sunt infecte. Mai bine ne-am face asigurari medicale private si am plati direct medicii. Acum ne este retinut din salar, mai platim coplata si spaga....si conditiile sunt infecte.
  • +7 (7 voturi)    
    La fel (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:14)

    Gabriela [anonim]

    La fel arata si saloanele in Spitalul Gr. ALexandrescu din Bucuresti; la fel, exista un singur grup sanitar la capatul holului. Nu ai voie sa arunci pampers-ul folosit la cosul de gunoi din camera... ci doar la cel de la capatul holului. Si ca sa mergi la baie, ei da, rogi infirmiera sau femeia de serviciu, contra 10 lei, sa-ti pazeasca copilul sa nu cada din pat in cele 5 minute cate lipsesti din camera. Si medicii? O, da, medicii.... nu contest informatia medicala pe care o detin; dar contest practicile si tonul si rautatea si lipsa de empatie crasa pe care o arata. Copilul meu s-a vindecat fizic in spital, dar am plecat de acolo cu "tulburare emotionala" - ca sa citez biletul de externare - din cauza metodelor barbare si inumane pe care medicii inteleg sa le aplice.
  • +7 (7 voturi)    
    precizari (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:30)

    Arl [utilizator]

    Din pacate, in fotografii nu apare si jeepul directorului, parcat foarte aproape de intrarea spitalului. E nelipsit, cred ca tine de blazon.
    Am fost cu copilul meu acolo de 2 ori, pentru a fi operat. De fiecare data, nu am avut probleme de atitudine a personalului,nu mi s-a cerut nimic si totul s-a desfasurat cala carte. Daca am dat ceva, am dat de bunavoie, stiind ce salariu are un medic tanar. PAcat ca spitalul e , in mare parte, o ruina in devenire.
    • +1 (1 vot)    
      Argumente sa nu alegi medicina (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:26)

      dutch [anonim] i-a raspuns lui Arl

      Jeep-ul directorului economic vrei sa spui.
      Sist sanitar este capusat de economisti si manageri incompetenti.
      Astia au cele mai grase salarii si cele mai scumpe masini. Iar responsabilitatea lor este zero. Ii da cineva in judecata pt efectuarea unui act medical ? Nu. Sunt acuzati de malpraxis ? Nu.
      Iau comisioane din achizitii ? Iau.
      Au salarii ff bune? Au.
      Cati ani de facultate au facut ? 4 ani : ASE-ul, majoritatea la fara frecventa/ particular.
      Pot dormi noaptea linistiti: pot.
      Atunci de ce sa mai alegi medicina ca profesie, in Romania?
      Numai daca esti masochist.
      • +1 (1 vot)    
        precizare (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 18:45)

        Arl [utilizator] i-a raspuns lui dutch

        Nu e vorba de directorul economic, ci de directorul cel mare, el numero uno. Burlea, parca ,. Are un Jeep Wrangler suprainaltat si-l parcheaza exact langa treptele de la intrarea principala.
  • +2 (4 voturi)    
    Bataie de joc (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:46)

    INGA [anonim]

    E bataie de joc pentru oamenii din tara asta.De ce suportam oameni buni? De ce pentru Rosia Montana sau pentru caini putem sa ne exprimam dezacordul, iar pt sanatatea noastra acceptam conditiile inumane?
    De ce acceptam sa platim lunar taxe pt sanatate din salariu si sa ajungem in spitale sa fim tratati mai rau ca in perioada comunista?
    E vina noastra ca nu facem nimic, e vina noastra ca acceptam un guvern de 600 de incompetenti plus 2500 de angajati, care ne rad in fata prin toate beneficiile pe care si le aproba, in timp ce noi fraierimea traim ca intr-o tara de categoria a III a.
  • +2 (4 voturi)    
    impresii din spitalul Sfanta Maria (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:00)

    adina [anonim]

    Am fost internata cu copilul meu care nu avea nicio luna. Eram prevenita de prietenele mele de conditiile de acolo, asacanu am fost socata. In schimb am fost socata de lipsa cronica depersonal. La unitatea de primiriurgente era o singura doctorita, care avea in grija in permanenta de 15-20 de bolnavi cu afectiuni serioase, doarerau veniti in urgenta. Vorbea cu un bolnav la un pat si peste umar ii spunea si celui de pe patul vecin ceva de imbarbatare. La ORL am asteptat sa iasa dna doctor din operatii. In loc de ora 12 a terminatla ora 14 (ora la care, conform programului afisat, trebuiasa iasa din tura), moment in care avea la usadeja min 25 de pacienti. Consulta pe unul, timp in careasistenta primea in cabinet pe urmatorul.
    Eu nu m-am lovit in spital inumanitate, nu spun ca nu exista, poate era copilul prea mic si tot personlul a dovedit o grija extrema, dat inuman mi s-a parut ritmul delucru al doctorilor. Nu e posibil ca la cel mai mare spital din Moldova, cu cazurile cele mai grave, sa ai un singur doctor pe urgenta, sa fieun singur ORL-ist pe tura, care dupa ore deoperat safaca consultatii peste consultatii. Este vorba de copii...Cat randament poate da un doctorla un astfel de program? Cat trece pana unul face o greseala fatala din cauza supraaglomerarii????
  • +5 (5 voturi)    
    Grigore (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:10)

    Marian [anonim]

    Va rog sa faceti si un reportaj si la Grigore Alexandrescu, unde la etajul 1 sunt saloane cu 2 paturi, unul de 90/200 si unul de 90/150 si sunt internate 2 mame cu copii, nu va imaginati in ce conditii trebuie sa stea 4 persoane intr-un salon de 6-8 mp.....cu cateva lucruri de imbracat, ca vezi Doamne ei fac igenizare in fiecare zi cu o galeata de apa si un mop pe jumatate rupt,.
  • -1 (1 vot)    
    nu peste tot este la fel (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 13:42)

    E.P. [anonim]

    Nu în toate spitalele este la fel. În cel în care lucrez eu este destul de curat, cald, prin Consiliul judetean s-au renovat unele clădiri si s-au cumparat paturi noi si cazarmament. Din pacate s-a schimbat conducerea consiliului si noul presedinte are alte prioritati: borduri, drumuri comunale, studii de fezabilitate, parcuri de joaca la ţară & co.
    Din pacate sistemul sanitar românesc este tot de tip comunist, sau daca vreti "haiducist": banii celor care cotizeaza sunt praduiti de politicieni pe alte directii iar firimiturile ramase se impart la bolnavi indiferent daca cotizeaza sau nu. Un sistem de spitale de stat (sociale) si unul privat bazat pe asigurari private ar fi mult mai eficient si nu ar mai trata cu diapret pacientii.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania-un mare spital (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:09)

    Gogu [anonim]

    Sigur, spitalele din Romania arata ca pe vremea lui Ceausescu. Dar aveti in medicina tot felul de crocodili cu ifose politice, precum Oprescu la Bucuresti sau Ciuhodaru ala chiar de la Iasi. Daca derbedeii astia si-ar vedea de profesie, poate si spitalele ar arata altfel.
  • 0 (0 voturi)    
    Dle Mixich (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:25)

    Ana Armanca [utilizator]

    Și eu am fost la o colegă internată cu copilul la spitalul Dr. Gomoiu și am fost stupefiată să văd trei mame cu trei bebeluși într-o cameră cu trei pătuțuri. Acestea sunt condițiile. Am întrebat-o pe colega mea de ce stă în astfel de condiții și mi-a spus că a fost la un alt spital cu copilul, a avut pat și ea și copilul, dar la externare copilul era mai bolnav!
    Într-adevăr s-a chinuit, dar a ieșit din spital cu copilul sănătos.
  • 0 (0 voturi)    
    administratorul conteaza (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:31)

    bispider [utilizator]

    anul trecut am fost internat intr-un spital de stat, in Tg Mures. Fara sa dau spaga (nici macar unei asistente) am fost tratat omeneste de catre toti angajatii cu care am venit in contact iar conditiile au fost acceptabile; nu am avut conditii de spital privat insa toaleta era curata, nu-ti intorcea matele pe dos iar asternutul mi-a fost schimbat cand a fost nevoie. toate astea intr-un spital de stat! conteaza deci si cum sunt administrati putinii bani de la buget. un manager fara gandire in partea de deasupra umerilor ar putea primi oricati bani, ca tot nu va face performanta.
  • 0 (0 voturi)    
    E.P, (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:32)

    cristina i. [anonim]

    In ce oras este spitalul unde lucrezi?
  • +1 (1 vot)    
    Opinie (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:24)

    Kevi [utilizator]

    Nu e vorba de privat sau public. E vorba de dezinteres si hotie. Exista si spitale adevarate in Romania. Nu stiu daca din pacate sau din fericire, dar si eu am fost "cazat" recent in unul dintre acestea. In Zalau.
  • -1 (1 vot)    
    privatizareaaaaaa (Joi, 21 noiembrie 2013, 8:18)

    silvia.sunei1275311232712 [utilizator]

    Singura solutie pentru pacient este privatizarea!!! Sumele retinute lunar...,transferate catre spitalele privatizate ! Ca nu doresc cei cu mana pe butoane, cunoastem motivul!!! Banii sa mearga in galeata lor iar de acolo sa ''zboare''unde vor ei, nu in interesul pacientilor !!! Stau si ma intreb ce fel de popor suntem de stam si privim ca retardatii la tot ce se intampla in tara noastra DAR NUMAI IN DEFAVOAREA NOASTRA!
    Fac ce vor,isi asigura traiul pana la sfarsitul vietii pentru ei si doua generatii dupa ei...,iar noi din ce in ce mai rau! Nu imi raspunde nimeni ...,cum de politicienii se imbogatesc si poporul SARACESTE ?!!
  • 0 (0 voturi)    
    spitale in 2013 (Joi, 21 noiembrie 2013, 8:37)

    rita [anonim]

    ... cum arata spitalele in 2013?...in 1981 am fost trimisa de la un spital dintr-un orasel dupa 2 zile de travaliu si cu ,,apa rupta''...intr-o salvare la -30 grade numai eu cu soferul,stand in sezut pe scaunul din dreapta soferului... am nascut cu cezariana ...un frig in spital... zece ani mai tarziu 1991am nascut in spital judetean tot prin cezariana si...intai isi duceau mancarea asistentele pentru ele si apoi ducea bolnavilor la pat...in 1997 moare tata in conditii suspecte...se interneaza sambata ,nu-i face nimic pana luni si...marti dimineata este gasit mort... in 2005 ,da 2005 a murit mama intr-un spital ...am carat-o cu targa eu si soferul de la salvare pe patul de spital... drame?...nu...realitati crude care ne bantuie de ani si ani...
  • 0 (0 voturi)    
    Hehe (Joi, 21 noiembrie 2013, 10:04)

    dandra [utilizator]

    am tot comentat si m-am plictisit, asa ca va scriu ideile de baza:
    - patriarh daniel - acoperit cu aur
    - biserici cu mult aur
    - catedrala "prostimii"neamului 400 mil euro.
    Succes


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi