VIDEO Reactia Presedintiei la acuzatiile ministrului de Finante: Basescu l-a avertizat pe Chitoiu ca schimbarea din functie a sefului CEC Bank inainte de finalul mandatului ar fi "nejustificata" si "pe criterii politice" si ar crea neincredere in sistemul bancar romanesc

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 13 noiembrie 2013, 22:40 Actualitate | Esenţial

Administratia Prezidentiala confirma, intr-un comunicat transmis miercuri seara, ca presedintele Traian Basescu a avut o discutie cu ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, in 17 octombrie, si precizeaza ca in cursul acestei discutii seful statului "l-a avertizat" pe ministrul Chitoiu "sa nu-l schimbe din functie pe presedintele CEC Bank, Radu-Gratian Ghetea, inainte de terminarea mandatului legal", motivand ca inlocuirea acestuia, "nejustificata si pe criterii politice", este "de natura sa creeze neincredere in sistemul bancar romanesc".

Presedintia precizeaza totodata ca interventia sefului statului a fost facuta "in baza Articolului 80, alin. (2) din Constitutia Romaniei".

CEC este banca de la care fiica presedintelui, Ioana Basescu, a luat un credit de 1,028 milioane lei pentru cumpararea de teren agricol in Calarasi, dupa cum a spus chiar presedintele Basescu. Tranzactia a fost facuta in 9 septembrie 2013, potrivit unui comunicat al Ioanei Basescu.

"Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, confirma ca a avut o discutie cu ministrul Finantelor Publice, domnul Daniel Chitoiu in data de 17 octombrie a.c. in jurul orei 15.30. In cursul acesteia, domnul presedinte Traian Basescu l-a avertizat pe domnul ministru Daniel Chitoiu sa nu-l schimbe din functie pe presedintele CEC Bank, domnul Radu-Gratian Ghetea, inainte de terminarea mandatului legal.

Motivele pe care domnul presedinte Traian Basescu le-a invocat sunt urmatoarele: (1) - mandatul domnului Radu-Gratian Ghetea la conducerea CEC Bank expira in anul 2014, iar intreruperea acestuia fara o motivatie temeinica este de natura a crea neincredere in institutia bancara; (2) - domnul Radu-Gratian Ghetea detine, in prezent, si functia de presedinte al Consiliului Director al Asociatiei Romane a Bancilor, functie rezervata numai directorilor de banci.

Dupa inlocuirea pe criterii politice a conducerii EximBank, domnul presedinte Traian Basescu l-a avertizat pe domnul ministru Daniel Chitoiu ca schimbarea din functie, nejustificata si tot pe criterii politice, a domnului Radu-Gratian Ghetea este de natura sa creeze neincredere in sistemul bancar romanesc. Interventia domnului presedinte a fost facuta in baza Articolului 80, alin. (2) din Constitutia Romaniei", se arata in comunicatul difuzat de purtatorul de cuvant al Presedintiei, Bogdan Oprea.

Ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, a afirmat miercuri ca a fost sunat de presedintele Traian Basescu, care l-a "rugat" sa nu-l schimbe din functie pe directorul CEC Bank, Radu Ghetea.


Daniel Chitoiu si Victor Ponta au fost intrebati de un ziarist, intr-o conferinta comuna de presa organizata la Guvern si care avea ca subiect bugetul pe 2014, daca este adevarat ca ministrul Finantelor a fost sunat de presedintele Traian Basescu pentru a-i solicita sa nu fie schimbat din functie directorul general al bancii de stat CEC, Radu Ghetea.

Primul a reactionat premierul: "Eu am fost informat, mi-a spus ca a fost sunat de presedintele Basescu, nu includea si partea cu rugatul".

"Da, m-a sunat, acum doua trei saptamani", in conditiile in care se discuta procedura de schimbare a statutului CEC Bank, a raspuns si Daniel Chitoiu.

"Dl Ghetea a dat fuga la dl Basescu sa ceara sprijin pentru a nu fi schimbat", a comentat Ponta.

"M-a rugat frumos", a completat Daniel Chitoiu, care a precizat ca i-a transmis sefului statului ca, in momentul in care se va lua decizia de schimbare a statutului CEC Bank, se va face o evaluare a activitatii conducerii acestei institutii.

Daca a performat, ramane in functie, daca nu a performat, nu, a adaugat ministrul Finantelor.

Victor Ponta a mentionat, in acest context, ca l-a intrebat pe ministrul Justitiei in ce calitate suna presedintele procurorii si la ministri, facand referire la afirmatia lui Traian Basescu, care declarase, tot miercuri, ca i-a telefonat lui Lucian Papici pentru a-si cere scuze ca a fost implicat in disputa legata de terenul achizitionat de fiica sa Ioana in judetul Calarasi.

"Inteleg ca iarasi a sunat procurorii. Inteleg ca suna la ministri, e in regula, ca sa puna o pila", a continuat primul ministru, declarandu-se optimist ca o intrebare legata de aceasta chestiune va fi formulata de Consiliul Superior al Magistraturii.

Intrebat daca discutia cu presedintele Basescu s-a referit si la alte aspecte, Chitoiu a raspuns: "A fost directionata spre CEC".

Un ziarist a intrebat daca discutia s-a referit si la negocierile cu FMI. "Nu-l interesau astea", a comentat Ponta.


























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4273 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    ei, ce ziceti? (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 22:52)

    RaduConstantin [utilizator]

    Deci se pusese problema schimbarii directorului respectiv inainte de expirarea mandatului? De ce oare? Chitoiu rezolvase toate problemele majore ale tarii si CEC-ul ramasese ultima nesolutionata?
    • -14 (20 voturi)    
      Motivarea schimbarii o da... (Joi, 14 noiembrie 2013, 0:27)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui RaduConstantin

      ... chiar d-l Basescu: "(1) - mandatul domnului Radu-Gratian Ghetea la conducerea CEC Bank expira in anul 2014, iar intreruperea acestuia fara o motivatie temeinica este de natura a crea neincredere in institutia bancara...".
      Motivarea exista, este scrisa si-n articolul de mai sus, adica s-a acordat fetei presedintelui un credit de peste 1 milion euro. Si este evident ca fara sa se respecte toate procedurile legale. Deci, a creat neincredere in aceasta institutie bancara.
      Dar fiti linisitit, voi, admiratorii d-lui Basescu, fiindca acest domn Ghetea va cadea... tot in picioare, fiindca-l va recompensa d-l presedinte cu o functie de ambasador, consilier, ceva acolo unde sa nu nu aiba de suferit... ca deh, gesturile "frumoase" nu se uita!
      • +10 (14 voturi)    
        Nu cred.. (Joi, 14 noiembrie 2013, 1:23)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        .functia aia cu care trebuia recompensat Ghetea a fost luata de Zaharescu, ala cica purtator de cuvant al lui Poanta, care raspundea cu "nu stiu". Pentru acel post a fost recomandat chiar de Poanta insusi, asa ca ... e luat postul.

        Finutzo, nu ti-a spus Felix ca guvernul numeste ambasadori etc? Dar ai dreptate: gesturile frumoase nu se uita: vezi Zaharescu.
      • +6 (10 voturi)    
        Q (Joi, 14 noiembrie 2013, 8:05)

        Encounter [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        Iar concluzia ca pentru acel credit nu s-au respectat toate procedurile legale ai tras-o tu din....??? A, asa s-a zis la latrine...ok, atunci o fi adevarat! De fapt daca sfantul gadea a zis si mucenicul badea a confirma, trebuie sa fie asa...
      • +2 (2 voturi)    
        Intra pe site-ul CEC (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:59)

        Euunul [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        credite persoane fizice/cumparare teren si vei vedea conditiile de aprobare. Credit standard pana la 700.000 Eur iar peste cu alte aprobari ..
        Daca ai veniturile necesare chiar nu ai motive sa nu primesti credit de la Cec.
        • -1 (1 vot)    
          Bai nea Caisa, (Joi, 14 noiembrie 2013, 12:55)

          xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

          credit pana la 700000 euro,nu 1 milion ca Johanna lui Base,ea e speciala,pentru ea Ghetie si ai lui de la CEC,banca statului , au gasit o formula speciala,macar putea presedintele sa taca malc si trecea valul.
          • +1 (1 vot)    
            asa, si? (Joi, 14 noiembrie 2013, 13:03)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

            hai sa zicem ca a vb basescu sa ia fata lui credit. Siiiii? Ce mare chestie a facut? A luat credit,baai, ii da inapoi, nu a primit nimic gratis, plateste si dobanda. Ia uita-te mai bine la familia Sova si Ponta, care au firme de avocatura si primesc MILIOANE DE EURO DE LA BUGET.
      • 0 (0 voturi)    
        dacă nu știi să citești o știre, încearcă telenove (Joi, 14 noiembrie 2013, 13:10)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        conzluzia ta este că dacă ești copilul unui demnitar nu ai dreptul să iei niciun fel de credit...
        că amesteci chestiunile așa cum te-a învățat Turnătorul felix, e altă discuție; Zaharescu a ajuns dintr-un prezentator amărât ditamai Consulul; pe bune? chiar așa? pe banii mei, el duce o viață de huzur?
      • 0 (0 voturi)    
        concluzia (Joi, 14 noiembrie 2013, 15:07)

        sascha [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        ca domnul Ghetea nu a respectat procedura legala...de ce ai scos-o??? Asa din burta...Cat priveste mandatul lui ghetea, el expira in 2014 si din cate stiu eu, suntem inca in 2013.

        stai calma, daca chiar facea ghetea ceva ilegal, scoteau latrinele hartiile.
  • -8 (12 voturi)    
    Alexandru Batagui (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 22:54)

    holmes [utilizator]

    Slabuta reactia. Alexandru Batagui
    • +16 (22 voturi)    
      A3 (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 23:38)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui holmes

      Pentru reactii "tari", consuma in continuare iresponsabil A3.
  • +16 (22 voturi)    
    DE CE ? (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 23:06)

    niku56 [utilizator]

    De ce, a tzinut aceasta solicitare, d. Chitzoiu in una din gushele, dumnealui,1 luna { -4 zile } ?
    De ce tocmai azi, au gasit un ziarist complice, sa le ridice la fileu, aceasta intrebare cu subiect si predicat, turnat, manuse ?!
    • -8 (18 voturi)    
      chiar (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 23:50)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui niku56

      dar basescu de ce nu ne-a spus pana acum ca usl vrea sa-l schimbe pe ghetea si el nu este de acord ?
      • +7 (13 voturi)    
        Da' de ce trebuie sa-ti spuna tie Basescu? (Joi, 14 noiembrie 2013, 1:26)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        Ii spune direct celui care face numirile si schimbarile. Asa cum a facut-o si cu Ministrul Justitiei. Spune undeva ca trebuie sa apara Basescu asa cum spuneti voi, ca cucu, sa va spuna cine si ce vrea sa schimbe? Care e rostul? Vrei tu sa fii informat? Scrie-i lui Poanta sa-ti trimita un e-mail cand face schimbari.
  • +14 (22 voturi)    
    Deh (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 23:10)

    nano2k [utilizator]

    Toti vor sa se bata cu caramida-n piept ca Basescu se roaga de ei. Vor sa se simta importanti...

    Probabil ca Base o fi folosit un libaj prea diplomatic folosind sintagma "va rog sa nu...", insa uselistul a inteles ce il duce mintea.
  • +7 (15 voturi)    
    aha (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 23:11)

    ics_11 [utilizator]

    deci basescu "l-a avertizat sa nu-l schimbe pe radu Ghetea". deci nu e adevarat ca "i-a cerut sa nu-l schimbe".
    acum e clar, a inteles gresit chitoiu.
    • -1 (3 voturi)    
      Nu, nu a inteles gresit.. (Joi, 14 noiembrie 2013, 5:39)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      ..doar a pus-o intr-o "lumina" favorabila lui Poanta. "I-a amintit ca incalca legea". E simplu.
  • +15 (21 voturi)    
    Propun (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 23:40)

    rutger [utilizator]

    sa trimitem Corpu' de control al PM (DNA-ul e basescian) sa cerceteze ce si cum, iar comisia aia parlamentara sa decreteze ca ii va lua boii de la bicicleta lui Baselu ca sa nu se mai bage in treburile lor socio-liberal-conserve.
  • -5 (11 voturi)    
    daca ramane ghetea (Joi, 14 noiembrie 2013, 0:09)

    ics_11 [utilizator]

    dupa interventia lui basescu, ramanerea lui ghetea la conducerea cec mie imi inspira neincredere.
    • +3 (7 voturi)    
      Gandesti ciudat, amice (Joi, 14 noiembrie 2013, 8:08)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      dar te potrivesti in imaginea usl. Indiferent cat bine cineva (iar acum nu ma refer la cineva anume), daca acel cineva nu e de-al vostru nu e bine, asa-i?
      Yeap, logic! usl--ogic!
  • +9 (13 voturi)    
    Articolul 80 (Joi, 14 noiembrie 2013, 0:26)

    un dac [utilizator]

    (2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.
    • 0 (0 voturi)    
      Da,ai dreptate, (Joi, 14 noiembrie 2013, 8:48)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      ai vazut ce frumos mediaza cu premierul?
  • +6 (10 voturi)    
    Minciunile ne-au pervertit gindirea! (Joi, 14 noiembrie 2013, 1:03)

    LiviuIordache [utilizator]

    Este socant ce reactie avem, toti, de la analisti, chiar si cei binevoitori sau macar dispusi sa judece fara patima, de cei vinduti sau perversi nu vorbim, cind cineva spune, fara ocolisuri adevarul. Minciunile zilnice, vorbele facute sa ascunda, nu sa spuna despre lucrurile adevarate, doi peri, spusul in dodii sau din virful buzelor ne-au pervertit in asemenea hal! Iata: "o ruda de-a mea apropiata a cumparat pamint, nu foarte mult, dar destul pentru a incepe o afacere, nu ceva de supravietuire". Ei bine, in loc ca asta sa fie o pilda, de sinceritate, de normalitate, in primul rind, ba chiar de urmat, ne baga la banuieli, ne face sa incolteasca neincrederea (invidia?), "e ceva necurat aici, o spune chiar asa, direct, ce avea pamintul ala, ce sa fie, ce sa fie?" Apoi, unul ii da telefon altuia sa-i atraga atentia ca face o prostie, inca una, gen "nu e bine domnul chestor". Reactia? "Normala": "nu trebuia sa dea telefon, nu trebuia sa spuna, tocmai acum, acum nu era momentul" si tot asa! Corect, asa este, mai bine o minciuna zdravana (care, mai tirziu ne va ustura la ficati, ca de la un nivel in sus are efect direct asupra fiecaruia), nu mai stai sa judeci, te inchini (sau trintesti o injuratura, 'asta s-o creada mutu'") si treci mai departe, te gindesti cum dreacu faci sa platesti miine intretinerea umflata de golaniile unora, benzina mai scumpa decit in Franta, ca sa nu faci pana prostului, inghiti tot, jignirile sefului mediocru, pus de partid sau nepoata patronului, intr-o viata marcata, iata, de supusenie sau de educatia care mai mult te batjocoreste, pentru ca nu pot avea tupeul sa-l scuipi direct intre ochi pe mincinos! Stai si inghiti, te faci ca ploua, crezi, cum ar veni...
  • +5 (9 voturi)    
    Eu sunt convins.. (Joi, 14 noiembrie 2013, 1:29)

    Alius [utilizator]

    .ca aceste convorbiri sunt inregistrate si se poate afla usor ce si cum, care minte, care nu.

    Nu cred ca Basescu e atat de fraier sa faca astfel de greseli si sa nu fie acoperit legal, asta in plin "razboi" cu Poanta si ai lui.
  • 0 (2 voturi)    
    rock (Joi, 14 noiembrie 2013, 7:18)

    TLiviu [utilizator]

    Ponta zice-acum cateva zile ...Chitoiu zice -acum doua trei saptamani .de fapt telefonul a fost dat acum 4 saptamani - 17 oct 2013
  • -2 (2 voturi)    
    Faptul (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:01)

    xrogo [utilizator]

    este ca Basescu a dat telefon sa-l sustina pe directorul bancii CEC care i-a imprumutat fiicei sale 1 milion de euro,in conditiile in care banca acorda credit ipotecar in urmatorele conditii:
    Suma maxima acordata: 2.800.000 lei
    Perioada de creditare de pana la 35 ani
    Perioada de gratie stabilita in functie de perioada de creditare
    Posibilitatea rambursarii anticipate fara comision
    Rescadentarea/reesalonarea creditelor
    La calculul venitului net se pot lua in calcul toate veniturile certe cu caracter de permanenta pe toata durata de creditare, ale familiei

    Posibilitatea utilizarii serviciului de Internet Banking gratuit pentru primele 3 luni, pentru vizualizarea situatiei creditului (sold, dobanzi, rate), dar si pentru operatiuni curente (plati, depozite)

    Deci stimati basisti,cine minte si mai ales cum minte stimabilul vostru presedinte.
    Daca nu ma credeti uitati-va pe situl CEC,si apoi trageti concluzia telefonului dat lui Chitoiu.
    • +1 (1 vot)    
      Dezinformare (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:29)

      Sacalul [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Stimate USLas, deshide ochii si nu dezinforma. Creditul in EURO:

      Suma maxima acordata: 700.000 EUR

      Perioada de creditare de pana la 35 ani

      Perioada de gratie stabilita in functie de perioada de creditare

      Posibilitatea rambursarii anticipate fara comision

      Rescadentarea/reesalonarea creditelor

      La calculul venitului net se pot lua in calcul toate veniturile certe cu caracter de permanenta pe toata durata de creditare, ale familiei

      Posibilitatea utilizarii serviciului de Internet Banking gratuit pentru primele 3 luni, pentru vizualizarea situatiei creditului (sold, dobanzi, rate), dar si pentru operatiuni curente (plati, depozite)
      • -1 (1 vot)    
        Da,ai dreptate, (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:59)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Sacalul

        dar unde este milionul de euro,ca nu-l vad nici in oferta citata de tine?
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:10)

          seven [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          A, gata, am inteles. Astia la Antene probabil au intoxicat cu 1 mil de euro. Nu-i asa xrogo? Te uiti la Antene? Vezi ca nu e vorba de 1 mil de euro ci de 1 mil de lei, adica aproape 300 de mii de euro.

          Eu singur mi-am luat anul asta credit de ~200 de mii de euro. Si nu sunt notar. Stii ce venituri are un notar? Crezi ca e greu sa ia credit de 300 de mii de euro. Tu stii cati parlamentari cu credite de milioane de euro sunt?
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Joi, 14 noiembrie 2013, 9:39)

      seven [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      unde-ati vazut voi 1 mil de euro? eu am vazut peste tot 1 mil de lei...
      • 0 (0 voturi)    
        E bine? (Joi, 14 noiembrie 2013, 13:19)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui seven

        Sau si PRO TV-ul e al lui Voiculescu?

        http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/ioana-basescu-a-cumparat-in-luna-septembrie-un-teren-de-peste-290-de-hectare-in-judetul-calarasi.html
  • 0 (0 voturi)    
    Sunteti extraordinari, (Joi, 14 noiembrie 2013, 10:33)

    xrogo [utilizator]

    cititi si voi si alte publicatii,este vorba despre 1 milion de EURO plus aproape 300000 euro din surse proprii,dar daca esti basist vezi LEI in loc de EURO,ca asa iti convine,seful nu pate sa greseasca!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică