Mizele majore pentru economie ale unei decizii politice: Mutarea autostrazii Sibiu-Pitesti pe ruta Sibiu-Brasov ar fi un dezastru pentru Uzina Dacia

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 12 noiembrie 2013, 16:11 Actualitate | Esenţial

Drumul nou catre uzina Dacia
Foto: Mediafax
Autostrada Sibiu - Pitesti ar putea sa nu se mai faca in urmatorii sapte ani. Ideea este sustinuta de Dan Sova, ministrul marilor proiecte, care propune in schimb mutarea Coridorului IV pe ruta Sibiu - Brasov, contrar cerintelor si planurilor UE. Intentiile ministrului Marilor Proiecte a starnit neliniste in interiorul uneia dintre cele mai importante companii din tara: Dacia. Astfel, sindicalistii uzinei de langa Pitesti iau in calcul un protest de amploare, in timp ce sefii de la Dacia catalogheaza schimbarea intentionata drept "un dezastru pentru Uzina Dacia" si un mare "deserviciu adus economiei romanesti".

Autostrada Sibiu - Pitesti ar putea sa nu se mai faca decat dupa anul 2020, cel putin asa sustine Dan Sova, ministrul marilor proiecte care propune mutarea Coridorului IV  [n.r. denumire ce nu mai exista si folosita gresit de catre autoritati] pe ruta Sibiu - Brasov. Sova justifica schimbarea traseelor prin costul prea mare in cazul autostrazii Sibiu - Pitesti, desi 85% din fonduri vin de la Uniunea Europeana, iar autostrada in discutie este un proiect prioritar al UE (proiectul prioritar 7) si aflat si pe noul coridor Rin - Dunare.

Sova a declarat ca este vorba deocamdata despre optiunea sa personala si ca, in vizunea sa, autostrada sibiu - Pitesti ar trebui realizata dupa anul 2020. Ministrul Marilor Proiecte a mai spus ca, pe aceasta problema, Comisia Europeana ar urma sa se pronunte pana la sfarsitul anului.

Sindicalistii Dacia se gandesc la protest

Cu toate acestea, declaratiile si intentiile lui Sova a starnit nelisnisti nu doar in ran dul autoritatilor locale, ci si in sanul unei din cele mai mari companii din Romania - Dacia.

Sindicalistii de la Dacia au avut mai multe discutii cu privire la efectele acestei mutari, dar si la efectele regionalizarii si chiar iau in calcul un protest de amploare, informeaza Adevarul.

"Mutarea autostrazii este unul dintre motivele pentru care am dezbatut si o vom mai face in urmatoarele zile. Noi astepam doua autostrazi: Pitesti - Sibiu si Pitesti - Craiova ca sa putem avea aceiasi furnizori cu Ford", a declarat Nicolae Pavelescu, liderul sindicatului Automobile Dacia.

Vicepresedinte Dacia: "Ar fi un dezastru pentru Uzina Dacia"


Pe langa nemultumirea sindicalistilor, nici conducerea Dacia Mioveni nu este incantata de propunerea lui Sova, dupa cum noteaza publicatia citata.

Uzinele Dacia
Foto: daciagroup.com
"Mutarea ar fi un dezastru pentru Uzina Dacia. La ora actuala, noi livram pe coridorul Pitesti - Valcea - Sibiu - Nadlac 220.000 de autoturisme anual. Sa impartim aceasta cifra la maxim sapte vehicule, atatea cate intra pe un trailer, si rezulta circa 40.000 de trailere care vor trebui sa mearga in continuare pe acest traseu chinuit. Nu stiu ce vor cu aceasta incercare si de ce au luat in calcul o schimbare a traseului fara sa tina cont de deserviciul pe care l-ar face Uzinei Dacia si economiei romanesti. Renuntarea la autostrada Sibiu - Pitesti se va simti in pretul final al autoturismelor noastre si, in cele din urma, noi, Dacia, si noi, ca economie, vom avea de pierdut in fata concurentei", a declarat Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.

Impotriva declaratiilor si planurlior lui Sova s-a arata si prefectul judetului Arges, Cristian Soare, liberal si coleg de alianta cu ministrul Marilor Proiecte.

Potrivit adevarul.ro, in timp ce Sova vorbeste de un cost foarte ridicat in cazul autostrazii Sibiu - Pitesti, prefectul Cristian Soare aminteste ca 85% din fonduri vin de la Uniunea Europeana (UE) si ca autostrada Sibiu - Pitesti este un proiect prioritar al UE. Mai mult, Soare se declara convins ca CE nu va accepta mutarea traseului pe ruta Sibiu - Brasov.

Dacia - circa 3% din PIB, 7,7% din exporturile Romaniei

Dacia si investitiile Grupului Renault reprezinta una din contributiile semnificative la PIB-ul Romaniei si unul din motoarele industriei din tara noastra.

In 2011, potrivit directorului comarcial al Dacia, Thomas Dubruel, compania avea o contributie de 2,9% la PIB-ul Romaniei si si o cifra de afaceri de 3,9 milioane de euro. Mai mult, pe langa faptul ca Dacia are peste 12.000 de angajati cu salarii peste medie, uzina de langa Pitesti sustine o buna bucata a industriei pe orizontala, avand circa 100 de furnizori. 

Potrivit companiei, activitatile Uzinelor Dacia si ale platformei logistice de la Mioveni au generat in 2012 7,7% din exporturile Romaniei. Aceasta performanta claseaza Dacia pe primul loc in topul companiilor exportatoare ale tarii.

Unul din riscurile posibile in cazul uzinei Dacia este ca Pe termen mediu si lung sa se faca  recentrari si relocari de productie in Franta, Maroc, India sau Rusia. Daca s-ar intampla asa ceva, economistii avertizeaza ca productia din intreaga zona se va prabusi pe orizontala, ar avea loc concedieri masive ale angajatilor uzinei si ale celor din intreprinderi conexe.

Trebuie amintit ca Ministerul Marilor Proiecte a scos la inceputul anului spre concesiune realizarea unei autostrazi sau drum expres care sa lege Pitestiul si Craiova (Ford). Autostrada ce ar trebui sa fie realizata de un investitor privat, va fi data in concesiune pe 30 de ani, timp in care investitorul va incasa taxa de utilizare si platile de disponibilitate din partea statului roman.

Totusi, desi procedura a fost anuntata in sistemul electronic de achizitii publice inca de la inceputul anului, autoritatile inca nu au luat nici o deciziei si nu exista nici o informatii cu privire la stadiul procedurii. Cu alte cuvinte, a trecut aproape un an si aautostrada Pitesti - Craiova a prins contur doar pe hartie.

Mai trebuie spus ca, intr-adevar, daca o autostrada din Pitesti pana la Craiova s-ar realiza, ea ar putea fi legata mai apoi de ramura sudica a Proiectului prioritar 7, A6 Lugoj - Calafat - unul din proiectele centrale pe harta UE.

Tronsonul Sibiu - Pitesti, inclusin hartile europene ca proiect prioritar si pe noul coridor Rin - Dunare

Proiectul prioritar 7 in Romania
Foto: Comisia Europeana
Tronsonul de autostrada A1 Sibiu - Pitesti face parte din proiectul prioritar numarul 7 (ce se suprapune in tara noastra peste fostul Coridor IV pan-european) si pentru care UE pune la bataie cei mai multi bani pentru a-l termina. Proiectul prioritar 7 prevede ca in Romania sa fie realizata A1 Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti si A6 Lugoj - Calafat.

Din acest motiv, tronsoanele de autostrada de pe acest traseu beneficiaza de 85% fonduri nerambursabile de la UE. Acelasi lucru s-ar intampla si cu Sibiu - Pitesti in exercitiul financiar 2014-2020.

Mai mult, pe langa includerea autostrazii in discutie in proiectul prioritar 7, autostrada pe actualul traseu a fost mentinuta si in noul coridor european de transport Rin - Dunare, coridor stabilit la Zilele TEN-T 2013 de la Tallinn de acum trei saptamani.

Coridorul Rin - Dunare in Romania
Foto: Comisia Europeana
Coridorul Rin - Dunare, unul din cele doua care trec prin tara noastra, este o prioritate pentru sistemul de transport din UE si prevede ca prin Brasov sa treaca doar calea ferata, iar autostrada de pe acest coridor sa ramana stabilita pe acelasi traseu - Sibiu-Pitesti.

In plus, conform hartilor TEN-T autostrada prin Pitesti este in reteaua "Core" (n.r. de baza) si nu varianta prin Brasov (care intra in varianta extinsa - "Comprehensive" - mai putin urgenta).

Seful de la Autostrazi: "Coridorul IV sa-l inchidem prin Brasov, sa-l deschidem spre Bacau"

Declaratiile de acum ale lui Sova vin in contextul in care, saptamana trecuta, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Narcis Neaga, sustinea un lucru asemanator: transformarea autostrazilor Sibiu - Brasov si Brasov - Bacau in prioritati.

"Trebuie sa ne concentram pe ce ne trebuie acum, in momentul acesta, respectiv sa terminam Coridorul IV, sa inchidem Coridorul IV prin Brasov, eventual, daca se poate, si o ramura spre Pitesti. Dar Coridorul IV sa-l inchidem prin Brasov, sa deschidem din Brasov spre Moldova ca practic Brasovul sa fie orasul care va uni cele trei provincii romanesti, despre care s-a vorbit atata si se stie ca se doreste sa se faca acest lucru", sustinea Neaga.

A3 Brasov - Comarnic realizata in concesiune, alimentata cu traficul de pe Valea Oltului


Trebuie amintit ca declaratiile celor doi sefi ai autostrazilor din Romania si intentiile de a schimba traseul autostrazii de la Sibiu spre Brasov vin in contextul in care guvernul incearca in acest an sa semneze o concesiune cu un partener privat pentru realizarea autostrazii Comarnic - Brasov. Aceasta autostrada ar urma sa fie realizata de catre partenerul privat si, odata terminata, va impune o taxa de autostrada.

Prin aceasta concesiune, statul se angajeaza la plati de disponibilitate, adica sa plateasca anumite sume de bani constructorului in caz ca acesta nu isi recupereaza banii de investitie din taxarea traficului de autostrada.

Astfel, in conditiile in care legaturile Sibiu - Brasov si Brasov - Moldova vor fi realizate prin autostrada, asa cum anunta acum seful CNADNR, trebuie amintit ca practic tot traficul dinspre granita de vest (A1), cel local si de pe Valea Prahovei, precum si traficul dinspre Moldova va intra in directia spre Bucuresti in autostrada Comarnic - Brasov.

Cifrele de trafic indica ambuteiaje pe viitor in cazul autostrazii de pe Valea Prahovei


Schimbarile de traseu Sibiu - Pitesti si Sibiu - Brasov
Foto: Hotnews
Mai mult actualele cifre de trafic, precum si cele preconizate pe urmatorii ani, indica si asa un potential de depasire a capacitatii pentru viitoarea autostrada de la Brasov la Comarnic.

"Cifrele de trafic previzionate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere si Informatica (CESTRIN) (...), ne arata clar ca o eventuala autostrada Sibiu - Brasov, construita inaintea autostrazii Sibiu - Pitesti, va genera inca din 2020 un trafic care va depasi capacitatea viitoarei A3 Comarnic - Brasov. De asemenea, traficul va fi de trei ori mai mare decat capacitatea DN1 dintre Ploiesti si Comarnic. Iar daca se va continua pe ideea jonctiunii intre Autostrada Moldova si A3 la sud de Ploiesti, in 2020 in Bucuresti vor intra prin Colentina si Barbu Vacarescu peste 100.000 de vehicule pe zi. Adica tot traficul cumulat de astazi din Militari, Baneasa si Colentina! Vorbim de valori de trafic pentru care intrarea respectiva in Bucuresti nu este si nu poate fi pregatita vreodata", se arata intr-o analiza publicata de Capital.

Astfel, exista riscul ca tot traficul de tranzit, de marfa si turistic sa se orpeasca intr-un mare ambuteiaj pe Valea Prahovei, cu atat mai mult cu cat intre Comarnic si Ploiesti, desi exista un drum de patru benzi, nu exista autostrada.

A3 Comarnic - Brasov - un pariu politic pentru Ponta si Sova

Realizarea autostrazii Comarnic - Brasov a devenit un adevarat pariu politic atat pentru Guvern, cat si pentru Dan Sova si premierul Ponta.

Primul Ministru spunea la inceputul anului ca, daca pan in 2016 nu va fi gata Comarnic-Brasov, nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare. La randul sau, Dan Sova spunea ca se va muta cu cortul pe traseul autostrazii Comarnic - Brasov pentru a se asigura ca lucrarile decurg conform planurilor.

De altfel, desi discutiile privind concesiunea au inceput inca de la inceputul anului, inca nici nu s-au depus ofertele finale, CNADNR hotarand sa prelungeasca termenul de depunere a ofertelor cu o luna de zile pana pe 15 noiembrie.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

15766 vizualizari

  • +42 (46 voturi)    
    carlanu de sova (Marţi, 12 noiembrie 2013, 16:17)

    un domn [utilizator]

    merge inainte in porumb, nu se uita, nu vorbeste si mai grav..cine stie ce oieri are pe post de consultanti...sa ajunba branza mai reped ela Bucuresti..nu Loganu la Clienti ))).
    • -23 (27 voturi)    
      UE nu asigura finantarea Sibiu - Pitesti! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:49)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Nu mai induceti lumea in eroare.
      Autostrada Sibiu - Pitesti costa 3 miliarde euro iar toata finantarea de la UE pentru proiecte de infrastrucura pe 2014 - 2020 este 3.2 miliarde.

      Daca alegem sa construim Sibiu - Pitesti toti banii de la UE se vor duce in aceasta autostrada si in intervalul 2014- 2020 altceva nu se va putea incepe cu fonduri europene.

      Nu exista finantare UE prioritara pentru Sibiu - Pitesti ci la gramada pe proiecte de infrastructura.
      • +24 (24 voturi)    
        Cred ca refuzi evidentele si LOGICA (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:58)

        Euunul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu costa 3.2 mld eur ci doar max 1.3 mld (ea in Km echivalenti ce se construiesti acum). UE finanteaza proiecte prioritare la nivel de UE (vezi recenta prioritizare de la Talin de acum 1 luna - road Pitesti/Sibiu, cale ferata Sibiu Sighisoara Brasov), si nu asa zise prioritati locale ca se duc unii la munte in w.kend si stau in coada.

        Deci faci Sibiu Pitesti cu max Eur 200 mil banii Romaniei nu povesti cu Comarnic/Brasov/Sibiu.
        • +20 (20 voturi)    
          Dumneata ai dreptate. (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:11)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

          Dumitrica bate campii.
          • -9 (15 voturi)    
            De unde ai scos acel 1.3 miliarde? Sursa?! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:29)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Pune te rog sursa acelei informatii cu 1.3 miliarde cost autostrada Pitesti - Sibiu.

            CNADNR estimeaza costul la 3,246 miliarde de euro!
            • +11 (11 voturi)    
              scoatem cifre din burta?.. (Marţi, 12 noiembrie 2013, 21:52)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              deci o autostrada care trece printr-un defileu (Olt) este mai scumpa decat aia care va trebui sapata in muntii bucegi?
              cum sa coste 3 miliarde de euro??? 100km!? va dati seama despre ce vorbim? ar insemna ca 3-4000 de km, cat mai avem de facut in urmatorii ani ca sa putem traversa tara in toate partile, ar costa sute de miliarde... intre timp vecinii nostrii din balcani construiesc prin munti autostrazi fara sa treaca macar de 10 mil/km...

              cnadnr este doar o extensie a coruptiei din politica romaneasca. calculeaza costul si il inmultesc cu 4 ca sa ajunga la toti. sa nu uitam ca tot cnadnr se numea si cand Bechtel construia in 10 ani cat altii intr-o luna..
            • 0 (2 voturi)    
              dar tu (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 8:14)

              nahir [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              de unde scoti ineptiile pe banda rulanta?
              din ce sursa ai informatia ca UE nu finanteaza autostrada sibiu - pitesti?
              le scoti din tezele din aprilie ale lui ceasca?
              asa e ordin de la partidul rosu care-ti finanteaza ineptele comentarii?
            • +1 (1 vot)    
              alo alo (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 14:56)

              igorashu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              3.2 miliarde erau estimate pe un studiu (IPTANA parca) facut in 2008.
              Preturile materialelor au scazut mult de-atunci.
              Compara traseele (A1 va trece pe la Curtea de Arges, nu pe Valea Oltului) si intreaba-te si pe unde sunt mai scumpe exproprierile, care se platesc integral de la buget.
        • -12 (16 voturi)    
          Sibiu - Pitesti nu costa 1.3 miliarde ci peste 3! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:21)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

          Comarnic - Brasov costa 1.2 miliarde pt. 58 km. Confunzi grav cele doua autostrazi.

          Citez: "Lucrarile pentru portiunea de autostrada Petit-boutiste ar trebui sa inceapa ... daca Comisia Europeana isi va da acordul, insa costurile sunt uriase.

          Potrivit informatiilor postate pe site-ul CNADNR, valoarea estimata a tronsonului este de 3,246 miliarde de euro, adica 27,8 milioane de euro pe km, devenind astfel cel mai scump proiect de infrastructura.

          Finantarea acestui tronson, care are o lungime de 116,64 km, va fi facuta din fondurile europene pentru perioada 2014-2020, la fel ca si asistenta tehnica."
          • -12 (12 voturi)    
            "Petit-boutiste" = Sibiu - Pitesti (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:33)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Nu stiu de ce a aparut scris asa ca eu am citat direct din ziar cu copy and paste si acolo era scris "Sibiu-Pitesti".
          • +11 (13 voturi)    
            Gandeste putin si (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:54)

            Euunul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            nu doar Copy-Paste (au patentat altii - si se pare ca nici asta nu-ti iese). Cum poate costa 28 de mil eur km intre Pitesti si C-de Arges (40 de km) adica in campie/deal!
            Lasa-ma cu CNANDR ca al lor calcul nu va trece niciodata de finantatorii de la UE.
            Un calcul simplu: ia cei 50 de KM (Pitesti - C de Arges si inca 10 km in apropiere de Sibiu) inmulteste cu pretul pe Km tocmai adjudecat pentru sectorul Sebes/Turda sau in lucru Sibiu/Sebes iar pentru diferenta de 65Km x 15 mil eur/km si vezi unde ajungi. Ca sa coste 3.2 mld Eur ai bani sa treci si prin Moldova.
            Vei vedea costurile reale (nu povestile CNANDR) cand va veni finantarea de la UE. Ar trebui platite/gasite solutiile viabile si nu povestile in general.
            • -5 (5 voturi)    
              28 mil. Euro = cost mediu pe km (Marţi, 12 noiembrie 2013, 21:00)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

              Nu toti kilometrii de autostrada costa identic. Unii sunt 10 mil Euro altii 46 mil.. Nu te mai face ca nu intelegi.
            • -6 (6 voturi)    
              Pune mina pe harta sa vezi ce teren ai (Marţi, 12 noiembrie 2013, 21:08)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

              Problema mare nu este Pitesti - Curtea de Arges ci traversarea efectiva a muntilor.

              Ia-o de la Sibiu in jos pina pe la mijlocul tracatorii Turnu Rosu sa vezi ce relief este acolo. Unde bagi autostrada fara lucrari de poduri si tunele cu costuri impresionante?
              • 0 (0 voturi)    
                De ce in Bucegi (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:39)

                Euunul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                costul tau pentru cei 58 de KM costul e 20 de mil/km iar 200 km mai incolo tot in munte (salatruc/v oltului) costul este de 46 mil eur/km? iti raspunzi tu singur daca.....poti!
      • +14 (14 voturi)    
        spune-ne acum (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:13)

        RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        cat costa si ramura Sibiu_brasov, daca tot intri in astfel de detalii. Fa o comapratie completa ca altfel ce faci tu se numeste tot inducere in eroare. Si te-as ruga sa iei in calcul nu doar costul constructiei autostrazii ci si efectele-(cu avantaje/dezavantaje in cifre) a unei variante asupra celelilalte. Abia atunci poti pretinde ca ne oferi varianta optima!
        • -10 (12 voturi)    
          Sibiu - Brasov - Bucuresti cost 2.5 miliarde! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:41)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui RaduConstantin

          Costul terminarii autostrazii Sibiu Brasov Bucuresti este de 2.5 miliarde.
          -Sibiu-Brasov = 900 mil. E
          -Brasov-Comarnic = 1.2 miliarde
          -Comarnic-Ploiesti = 400 milioane

          Costurile finalizarii celor doua autostrazi intre Sibiu si Bucuresti sunt comparabile si enorme ambele.

          Romania nu isi poate permite deocamdata nici una din cele doua variante.
          • +8 (8 voturi)    
            am sperat ca iei in considerare (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:29)

            RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            si impactul pe care il are asupra economiei romanesti, o alternativa fata de alta. Altfel spus care sunt avantajele/pierderile economice obtinute in urma efortului financiar efectuat pe alternativa Sibiu-Brasov si care sunt cele de pe urma cosntruirii Sibiu-Pitesti? Construim autostrazi pentru a ajuta eficientizarea unor programe complexe, de natura economica si implicit de crestere a standardului de viata si nu ca sa facem maraton pe ele!
          • +10 (10 voturi)    
            deci ramane cum am stabilit: (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:34)

            RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            marile proiecte vor deveni de fapt foarte mici si in loc de autostrazi, vom construi niste potecute la munte, unde sa putem iesi la iarba verde, samancam carnati prajiti si sa ascultam manele!
            • +3 (3 voturi)    
              iar potecutele (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 10:15)

              nahir [utilizator] i-a raspuns lui RaduConstantin

              le vor intitula pompos sosele de mare viteza si le vor taxa, chiar daca ne vor baga cei 7 euro centi pe gat, chipurile ca sa le faca.
      • 0 (0 voturi)    
        mai bine nimic ?! (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 13:02)

        DaniaDania [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        3 mld eur sunt 85% sau costul total ?
        nu ai prefera un drum bun decat 3-4 vai-mama-lor?
    • -22 (22 voturi)    
      Cind o plati Dacia 3*10^9 E la buget sa vorbeasca (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:09)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Daca Dacia vrea autostrada de la Pitesti la Sibiu, sa-i plateasca costul de 3 miliarde Euro pina in 2020!

      Daca Dacia ar produce 500 000 masini pe an ar trebui ca pentru fiecare masina sa plateasca 1000 Euro la buget ca in 6 ani sa se stringa 3 miliarde Euro, costul autostrazii. Asta asa ca sa vedeti ce cheltuiala enorma implica trecerea muntilor si ce efort financiar trebuie facut.

      Cind va scoate Dacia din buzunar 1000 Euro pentru fiecare masina fabricata dintr-un total de 3 milioane bucati atunci sa vorbeasca.
      • +11 (11 voturi)    
        asta este gandire tipic comunista (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:03)

        RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Dacia este astazi ce este pentru ca Renault a resuscitat-o. Resucitarea ei a fost de bun augur si pt Romania. Daca in 1990, Renault a gasit la Dacia un mediu potrivit pentru afacere nu inseamna ca ii va ramane fidel acesteia chiar si cand va pierde pasul cu competitia. Renault nu construieste drumuri, cai ferate sau aeroporturi. Asta trebuie s-o faca Romania pentru a-l mentine pe investitor in tara. Ce motiv ar mai gasi Renault ca sa mai ramana in Romania, daca forta de munca ar deveni mai scumpa decat in Albania de pilda, in timp ce mijloacele de transport si drumurile s-ar afla in aceasi stare jalnica?
        • -16 (18 voturi)    
          Daca Dacia vrea autostrada sa plateasca (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:31)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui RaduConstantin

          Daca cineva doreste autostrada Sibiu - Pitesti atunci sa plateasca. Daca nu plateste inseamna ca se descurca si fara ea.

          Daca fiecare din cei 18.3 milioane cetateni romani de peste 18 ani scoate din buzunar 28 Euro pe an vreme de 6 ani atunci Sibiu -Pitesti se poate face!
      • +16 (16 voturi)    
        ? (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:27)

        xox [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        s-a facut Transfagaraseanul pe vremea lu nea nicu si noi nu putem face Pitesti-Sibiu in secolul XXI?
      • +14 (14 voturi)    
        Daca Dacia ar fi managerul de proiect (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:59)

        Euunul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        s-ar face mii de km de autostrada la preturi competitive si Romania ar fi departe. Crede-ma ca Dacia s-ar incadra intr-un buget de Eur 1 mld si timp de realziare scurt (probabil 3 ani ar fi mult). Habar nu ai de forta unei multinationale gen Dacia - asa ca mai usor.
      • +4 (4 voturi)    
        what can I say... (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 10:03)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        din ciclul "sa plateasca capitalisitii, fir-ar ai naibii".
        dupa mine calculul care trebuie facut e simplu :

        cat costa Pitesti-Sibiu comparat cu cat costa Brasov -Sibiu dar fara uzina Dacia in tara la noi.

        In plus, sa facem o socoteala numai pe taxele platite de cei 12.000 de angajati cu salariul peste medie (asa cum scrie in articol). Cred ca se apropie de aprox 70mil eur pe an. Plus impozite pe proprietate (si mai nou pe constructii speciale), etc.
        Fara Dacia in RO, ar insemna 12.000 de someri numai de la Dacia plus cei din industriile adiacente.
    • +7 (7 voturi)    
      dar nu e vorba de Shova! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 22:43)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Dan Shova nu are idei proprii, ca si ceilalti, el executa ce ii ordona Ilici.
      Ori, batranul kaghebist nu are niciun interes ca economia tarii sa maerga bine - electoratul lor este reprezentat de proletari, nu de mucitorii calificati, de clasa de mijloc.
      Ilici si adeptii sai au tot interesul sa FIE un dezastru pentru uzinele Dacia-Renault, deoarece ei stiu foarte bine sa genstioneze penuria!
    • +2 (2 voturi)    
      sibiu-brasov e fara utilitate (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 9:08)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      in conditiile in care ei nu pot sa realizeze comarnic - brasov

      si inca o chestie... coridorul IV prin valea oltului ridica probleme foarte serioase de proiectare si constructie

      Ati vazut cate lucrari de stabilizare de versanti sunt facute pe acolo? tot timpul muntele ala o ia la vale..

      oricum e o prostie sa zici ca prima oara faci autostrada prin valea prahovei, e de foarte mica utilitate pe acolo... iar ghertoii cu lumini stralucitoare si proiectoare aprinse ziua sa se mai duca si cu trenul la busteni...
  • +3 (23 voturi)    
    Doamne ce ineptie (Marţi, 12 noiembrie 2013, 16:39)

    Je__ [utilizator]

    Autostrada pe VP, inseamna 20 ani in rate. Da oricum, ne-am uita la ea, ca platesc soferii sau cine o plati.....in final banii aia trebuie platiti, si ies din circuitul PIB-ului Romaniei.

    Autostrada pe VO, -> 95% bani care intra in PIB Romaniei, si raman aici. Deci bani gratis.
    • +4 (4 voturi)    
      DACA NU SE FACE PE VO (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 10:49)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      atunci ies mai multi bani din taxele de autostrada privata pe VP.
      deci logica nu e pe unde e mai bine pt soferi sau zone economice ci CE LE PICA LA AFACEREA ASTA.
      Cu CE, 85%, nimic, decat contoale, dar pe VP, gros, GROS DE TOT...MAI ALES DACA DEVIEZI tot traficul pe acolo.
  • +21 (21 voturi)    
    Prost rău (Marţi, 12 noiembrie 2013, 16:46)

    adrb [utilizator]

    Un incompetent de mare calibru, dar care execută ordinele patronilor săi politici.
  • +26 (30 voturi)    
    e normal (Marţi, 12 noiembrie 2013, 16:50)

    catelu [utilizator]

    Faptul ca Sibiu - Pitesti s-ar face din bani europeni, adica greu de furat, a descalificat-o.
    Dar stati linistiti, nici Sibiu - Brasov nu se va face. Poate dupa ce termina Iasi - Targu Mures :-)
    • +12 (16 voturi)    
      Corect, e greu de furat (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:16)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      Adevărat, am înțeles cu toții că nu se fac lucrările pentru că e greu să furi banii europenilor.

      Pe de altă parte, nu înțeleg de ce Loganul trebuie să plece pe camion și nu pleacă cu trenul. Mi-ar plăcea foarte mult să se reducă consistent numărul de camioane de pe șosele.
      • +10 (10 voturi)    
        GFR (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:09)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        pai, pentru ca cfr zice ca nu poate, iar gfr poate (pe aceeasi infrastructura) dar ofera preturi prea mari... si cineva din guvern, se face ca nu observa :)
      • +8 (8 voturi)    
        Pe ce cale ferata sa plece cu trenul?... (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:10)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        Voi stiti cat dureaza sa transporti ceva pe calea ferata din Romania? Uitati aici mersul trenurilor (de calatori) :

        Pitesti-Timisoara (de la 8h 33min asa se lauda ei dar in realitate!!!):
        http://www.mersultrenurilor.ro/Ruta/Pitesti/Timisoara_Nord

        Pitesti-Oradea (e la 14h:46):
        http://www.mersultrenurilor.ro/Ruta/Pitesti/oradea
      • +7 (7 voturi)    
        pai nu au trenuri!! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:16)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        CARE "tren"? Pe UNDE? si la CE viteza?

        Nu ca n-as prefera si eu trenul, fatza de TIR-uri (sau orice automobile)
      • +5 (5 voturi)    
        De ce nu cu trenul? (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:36)

        RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        Pentru ca nu dispunem de infrastructura necesara pentru transportul autovehiculelor pe cale ferata atat pe aria de distributie a clientilor existenti cat si pe cea a clientilor potentiali. Calea ferata nu ofera flexibilitatea necesara ceruta de un program de business aflat in curs de dezvoltare.
        Costurile generate de o asemenea abordare se maresc atat in cifre absolute cat si din punct de vedere structural. Reteaua de cai ferate in forma actuala, dupa cum spuneam, nu acopera in intregime harta destinatiilor finale si din cauza asta, ca livrarea sa se incheie, se va apela tot la camioane . Efectul va fi ca timpul de livrare va creste foarte mult- (iar timpul costa bani!) - si noi categori de costuri isi vor face pt prima data aparitia!
        • +8 (8 voturi)    
          De acord, nedumerirea era retorică (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:34)

          Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui RaduConstantin

          Sunt de acord că nu există infrastructura.

          Dar aș prefera ca atunci cînd vine vorba de investiții de miliarde să se ia în considerare bine de tot unde se duc. Pînă acum s-au dus în autostrăzi cam proaste cu segmente discontinue distribuite prin țară, șosele care trec prin localități și multe cîrpeli. Eu zic că se putea mai bine.

          Dacă cu 2 bil. euro am putea obține:
          a)încă un segment de autostradă, Pitești - Sibiu pe care să mă plimb eu cu mașina și 7 Dacia Logan cu camionul
          b)cale ferată îmbunătățită așa încît să se înjumățească durata București -> Timișoara, Cluj, Suceava
          votez fără reținere b) Sper că o cale ferată superioară va aduce avantaje și exportatorilor mari.
          • 0 (0 voturi)    
            scuze, atunci! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 23:30)

            RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

            n-am sesizat natura nedumeririi tale!
    • +6 (6 voturi)    
      de acord! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:14)

      RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      marile proiecte vor sfarsii mici de tot. Nimic nu se va construi!
  • +19 (19 voturi)    
    Avocat? -mincinos (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:00)

    burebista [utilizator]

    Ce stie acest diletant si este un om care submineaza economia nationala .Afara cu aceasta loaza.
  • +18 (18 voturi)    
    Numai la Spagi le sta gandul (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:02)

    alex1234 [utilizator]

    Numai la Spagi le sta gandul

    Acest Sova (='Bufnita' in rusa) nu mai stie cum sa redirectioneze tot traficul de pe Valea Oltului
    pe autostrada privata Comarnic Brasov (adica practic tot traficul din Romania)

    Faceti ma Smecherilor Autostrada Pe Valea Oltului
    cum era definit initial coridorul IV
    bagati banii Statului si banii UE si lasati-o gratuita
    smecherilor

    si mai lasati smecheriile ...
  • +16 (18 voturi)    
    Argesul, judetul rosul (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:14)

    GeorgeT [utilizator]

    Argesenii sunt rosii in marea lor majoritate, nu se supara niciodata pe stapinii lor, asa ca pot sa linga mina care ii bate, inca o data si pina la adinci batrineti.
    Erati foarte suparati pe Basescu si Boc , sa fiti fericiti acum cind stapinii adorati fac ce doresc cu voi.
    Pacat de minoritatea care sufera alaturi de cei multi.
    • +12 (12 voturi)    
      eeeeee (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:03)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

      come on...

      sa muti autostrada mai departe inseamna bani mai mult pe transport la Lazar International care e firma de casa a PSD, cu Vacaroiu in consiliul de administratie and many others.
  • +25 (25 voturi)    
    Sova se joaca cu focul.... (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:15)

    Euunul [utilizator]

    Autostrada Pitesti Sibiu nu va costa pe bune mai mult de 1.3 mld eur (din care cea mai mare parte de la UE) ca e proiect PRIORITAR si nu cat se vehiculeaza de 3.2 mld eur. Calculul e simplu: din cei 115 Km sa zicem ca 50Km sunt de deal (Pitesti-C de Arges si apropierea de Sibiu) si luati cost similar Sibiu Sebes iar diferenta d emunte sa zicem adica 65Km x 15 mil/Km.

    Aruncare dupa 2020 (adica in viitorul exercitiu bugetar al UE) ca asa vor 2-3 baieti (inclusiv PM si Teodorovici) cand UE iti spune ca ai banii alocati pentru 2014-2020 asta chiar e subminarea ec nationale si trebuie PEDEPSITA exemplar.

    Deci angajamentele politice cu autostrada Comarnic-Brasov la redevere...
    • -7 (9 voturi)    
      CNADNR estimeaza Sibiu - Pitesti la 3,246 miliarde (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:25)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

      De unde ai scos costul acela de doar 1.3 miliarde Euro?!
      • +7 (7 voturi)    
        CNADR habar nu are (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:08)

        RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        cat va costa aceasta autostrada. Fenechiu vehicula cu totul alte cifre; astia nu sunt in stare sa evaluzeze costul unei tevi infipte in pamant, darmite a unei autostrazi. N-au reusit sa evalueze costul exproprierilor iar tu spui ca s-a estimat deja costul autostrazii? Pai exprorpierile cat costa, i-ai intrebat? Iti spun eu, habar n-au!
        • -4 (8 voturi)    
          Daca CNADNR nu iti place fa o alta evaluare (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:40)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui RaduConstantin

          Vino cu niste date credibile care sa certifice ca autostrada Sibiu Pitesti poate fi facuta cu 1.3 miliarde (la mai putin de jumatate decit estimeaza CNADNR) si ti se va da atentie. Pina atunci continua sa dai minusuri pe banda rulanta.
          • +4 (4 voturi)    
            eu n-am de ce sa vin cu (Marţi, 12 noiembrie 2013, 22:55)

            RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            o alta evaluare, CNADR-ul s-a angajat ca face si drege si deci el trebuie sa aleaga cele mai rentabile solutii! Iar daca nu este in masura s-o faca, sa aiba bunul simt si sa se dea la o parte; nu e permisa joaca de-a minsitri cu banii tarii si/sau banii europenilor. Indiferent cine sunt contribuabilii, (romanii sau alti cetateni europeni), ei trebuie tratati cu respect si consideratie. Efortul si proiectele, doleantele lor nu trebuie ignorate de cei ce s-au catarat pe functii intr-un mod nemeritat.
  • +15 (15 voturi)    
    cai verzi pe pereti (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:44)

    buncrestin [utilizator]

    mai e o luna jumate si intram in 2014, cand incepe noul exercitiu bugetar si avem asigurata finantarea pentru Sibiu - Pitesti iar astia acum se razandesc si vor de fapt cai verzi pe pereti!!!
  • +17 (17 voturi)    
    cel mai slab (Marţi, 12 noiembrie 2013, 17:53)

    Adrian1 [utilizator]

    cel mai slab ministru de dupa '89.
    • +11 (11 voturi)    
      cel mai slab guvern (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:19)

      RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Adrian1

      si la fel de hot ca cele din vremurile Iliescu-Nastase! Toate au furat dar ca astea de care vorbesc numai cel de azi mai e in stare! Incompetneta si hotie, asta este specilizarea guvernantilor nostri. Pai ca sa ocupi primul loc in EU la fraudarea de fonduri trebuie sa fi foarte bine antrenat. Nicaieri in lume incompetenta, hotia si politica n-au mers mana in mana asa de bine ca in Romania. Cele mai nerusinate paturi sociale, (lenesii, hotii, lichelele si derbedeii) s-au organizat politic ca sa jecmaneasca. Pe unde au trecut astia a ramas pustiu. Am inceput sa cred ca provin de pe o alta planeta, subpamanteana ca nivel de evolutie caci sa-mi fie cu iertare, ferocitatea cu care fura, delapideaza, mint si manipuleaza nu face parte din lumea normala, nici macar din lumea animalelor. Leii de pilda, praduiesc numai cand le este foame in timp ce scursurile cu chip de om fac asta in permanenta.
  • +12 (12 voturi)    
    inca nu... (Marţi, 12 noiembrie 2013, 18:11)

    liviusmaximus [utilizator]

    pt moment nu au "toata puterea". deci, mai amana putin orice "investitie"...marile proiecte inexistente cu cheltuieli de consultanta imense. platite de cate 2-3 ori.
  • +10 (10 voturi)    
    pentru Sova (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:01)

    Adrian1 [utilizator]

    Pentru Sova trebuia infiintat MInisterul Castelelor de Nisip, iar grijile lui sa fie aprovizionarea cu galetuse si lopatele din plastic.
  • +10 (10 voturi)    
    linia (Marţi, 12 noiembrie 2013, 19:24)

    xox [utilizator]

    Hai cu linia pana la capat, Bucuresti-Nadlac, refacere studiu de fezabilitate la pret real, sters spagi in 3 ani gata autostrada.
  • -9 (11 voturi)    
    De ce bani publici (Marţi, 12 noiembrie 2013, 20:36)

    Koczka [utilizator]

    Ceea ce nu inteleg de ce sa fie utilizati bani publici pentru constructia de autostrazi ? Cine vrea sa mearga pe autostrazi in Romania sa puna bani ! Pai nea Gheorghe din Botosani o sa mearga poate o data la 5 ani pe autostrada. Statul atat administratia centrala cat si locala, are obligatia de a intretine si repara si de ce nu, de a construi sosele nationale, judetene si comunale. Pentru autostrazi se poate asigura finantare prin parteneriat public privat. Transportul international e controlat de marile corporatii internationale care au interese de a interconecta retelele existente. Si acum imi aduc aminte cum in anii 90 tirurile turcesti si bulgaresti,dupa declansarea razboiului in Yugoslavia, ne-au terminat drumurile fara sa plateasca aproape nimic.
  • +4 (4 voturi)    
    Ii cereti prea mult lui Sova !,e sarac cu duhul ! (Marţi, 12 noiembrie 2013, 21:05)

    andreesanu [utilizator]

    Cind tara ramine la ce spune Sova !!! este vai de capul ei.De cind strategiile de dezvoltare se schimba ca chilotii or ca ciorapii ???.Banii UE nu se dau pe vorbe sau povesti ,pentru accesare bani europeni trebuie proiecte fezabile,proiecte care sa raspunda culoarelor europene,proiecte si solutii tehnice realizabile si nu variante facute pe genunchi de pafaristi,sau de mafiotii din spate multor proiecte dubioase.
  • -1 (5 voturi)    
    logistica Dacia (Marţi, 12 noiembrie 2013, 21:07)

    logistica_renault [utilizator]

    Lucrez la Dacia. La livrari.
    Exportul catre Europa centrala si de vest se face cu trenul pe la Turnu Severin. Pe valea oltului se livreaza cu camioane doar in Ardeal la intern, foarte foarte putin. cateva camioane pe zi, 3, 4, 5 maxim. Mai exista volum mare spre Constanta cu trenul sau pe A2. Articolul asta nu are baza reala, cred ca e politic si dezinformeaza grav oamenii.
    • +4 (4 voturi)    
      bun si de fapt ce vrei sa spui? (Marţi, 12 noiembrie 2013, 23:36)

      RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui logistica_renault

      ca nu e nevoie de autostrazi? Ca nu e nevoie de autostrada Sibiu-Pitesti? Daca da, tocmai tu spui ca livrairle interne se fac cu camioanele...
    • +4 (4 voturi)    
      Poate lucrezi la strans suruburi (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 4:32)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui logistica_renault

      Nu stiu ce faci tu la Dacia - probabil strangi ceva suruburi ; sau esti un postac din familia Sova? - eu inclin sa-i dau dreptate lui directorului Stroe, care spune ca autostrada Pitesti -Sibiu este esentiala.
    • 0 (0 voturi)    
      ciudat (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 10:21)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui logistica_renault

      Ciudat , de fiecare data cand merg vinerea spre Timisoara prind destul de multe camioane care merg spre granita pe VO cat si dupa Sebes, Deva, sa inteleg ca toate camioanele se trimit doar vineri???Erau tot timpul mai mult de 5 camioane.

  • +4 (4 voturi)    
    Simpla realitate (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 6:37)

    catalin72 [utilizator]

    De ce va bateti capul cu scenarii incilcite ,realitatea e ca sova a pierdut pur si simplu documentatia autostrazii Sibiu - Pitesti si ii e jena sa recunoasca :)
    • +2 (2 voturi)    
      realitatea este (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 10:19)

      cinev@ [utilizator] i-a raspuns lui catalin72

      vrei sa mearga traficul pe o autostrada privata cu taxe cum este Comarnic Brasov sau pe una fara taxe cum ar fi Pitesti Sibiu ?
  • 0 (0 voturi)    
    <br> (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 11:33)

    HoriaBradu [anonim]

    daca nu pot fura este prea scump,smecherul asta,cu Tonta,vor alte studii de fezeabilitate,de ce pentru ca acolo sint banii lor,ptr.Sibiu-Pitesti,UE sprijina proiectul cu 90%dar nu cum vor Hotii astia,da de ce sa faceti ceva ptr. Tara,industrie,ca nu mai puteti voi Fura! Tilharilor!!
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrada Pitesti-Sibiu (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 13:58)

    cadian [utilizator]

    E de interes atat pt Dacia cat si pt Ford. Dar Sova degeaba are cap ...
  • 0 (0 voturi)    
    Mai baieti, va certati aiurea (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 15:31)

    ploiesteanu [utilizator]

    pe lucruri total diferite. Intrebarea este alta, de ce nu se merge in paralel cu ambele autostrazi, daca statul nu da nimic pentru Comarnic - Brasov si mai mult decat atat, ia si 85 % pe autostrada Pitesti. Se pare ca de curand s-a facut o cale rutiera destul de buna pana la poarta uzinei.
  • 0 (0 voturi)    
    Demisia Guvernului (Miercuri, 13 noiembrie 2013, 18:42)

    NikosGalis [utilizator]

    Daca plagiatorul si gasca lui continua in stilul acesta de guvernare (similar ca pe vremea lui ilici) o sa plece toti investitorii. Sa nu uite plagiatorul citi bani aduce dacia la buget. mare minune daca nu va pleca dacia in citiva ani din tara si atunci sa te tii.
    am vazut pe vremea lui ilici si bombonel citi km de autostrada au facut.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică