VIDEO Vicepresedintele Comisiei Europene, Viviane Reding: Romania, printre tarile in care statul de drept este pus in pericol sau de-a dreptul incalcat

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 4 noiembrie 2013, 0:06 Actualitate | Esenţial

Vicepresedintele Comisiei Europene, Viviane Reding, comisar pentru Justitie, drepturi fundamentale si cetatenie, a mentionat Romania printre statele membre in care statul de drept este pus in pericol sau de-a dreptul incalcat. Declaratia a fost data in timpul unui interviu acordat prestigiosului ziar german "Die Zeit", in care a vorbit despre masurile necesare de luat pentru depasirea crizei financiare, potrivit Digi 24.

"Ma numar printre cei care spun ca, dupa ce depasim criza financiara, trebuie sa mai facem si alte schimbari in UE", a explicat vicepresedintele Comisiei Europene, Viviane Reding, in timpul unui interviu acordat publicatiei germane Die Zeit, publicat sambata, intitulat "Avem nevoie de forta germana".



Rugata sa detalieze schimbarile la care se refera, comisarul pentru Justitie, drepturi fundamentale si cetatenie a facut referire la respectarea statului de drept, capitol la care Romania nu a fost laudata.

"Spre exemplu, la capitolul respectarea statului de drept. In momentul de fata, daca o tara incalca regulile statului de drept, avem o singura posibilitate de a o sanctiona. Este cea mai drastica pedeapsa (mot a mot ,"varianta bombei nucleare" - n.r.). Asta inseamna ca putem sa-i luam tarii respective dreptul de vot in Consiliu. Cred ca avem nevoie si de alte masuri diferentiate. Asta pentru ca avem state, in care statul de drept este pus in pericol, iar altele in care el este de-a dreptul incalcat", a spus Viviane Reding.

La intrebarea reporterului "Die Zeit", comisarul european a confirmat ca vorbeste despre Romania si Ungaria, dar nu doar despre ele. "Am face bine daca ne-am uita impreuna cu atentie cum functioneaza statul de drept in multe dintre tarile membre", a afirmat Viviane Reding.

Viviane Reding a fost primul oficial european care si-a exprimat ingrijorarea cu privire la criza politica din Romania de anul trecut, in contextul organizarii referendumului pentru demiterea presedintelui: "Sunt foarte preocupata de criza politica din Romania, la fel si intreaga Comisie si Consiliul Europei. Ati vazut niste reactii care au fost foarte clare. Democratia este un bun care trebuie aparat. Avem nevoie de instante independente. Nu putem desfiinta curti constitutionale. Si trebuie sa respectam ceea ce spun aceste curti."























4106 vizualizari

  • -29 (37 voturi)    
    lasa ca au americanii si nemtii stat de drept (Luni, 4 noiembrie 2013, 0:20)

    ics_11 [utilizator]

    la americani e legal sa asculti cetatenii din alte tari ?!
    la nemti daca a fost ascultat ilegal telefonul lui merkel, va fi condamnat obama sau cel care a ordonat ascukltarea ?!
    a sunat merkel la obama sa intrebe daca in constitutia americii este o procedura de ascultare a telefoanelor cetatenilor din alte tari ?!
    dna reding, avand in vedere interceptarile ilegale descoperite de curand, este stat de drept in sua sau germania ?
    • +23 (27 voturi)    
      Lasa ca daca acolo sunt probleme... (Luni, 4 noiembrie 2013, 1:24)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      ..ia sa taca din gurita si sa faca joc de glezne la magariile care se petrec in tara.

      Dar totusi, nenea ics, se pare ca "noi", ca tara, suntem cei care dorim tot felul de drepturi si bani de la ticalosii aia de nedemocrati germani si americani, nu invers.

      Ce-mi plac mie oamenii de bine care imediat sar cu gurita la critici, in loc sa-si corecteze problemele, de parca ar fi impotriva poporului roman sa fie "cum trebuie". Nu nene, icsii astia care sar mereu cand li se arata greselile sunt cei care urasc poporul roman si vor o Romania a hotilor, unde ei sa fure cat mai mult si restul sa taca, sa nu aiba "tupeul" sa-i arate cu degetul pe toti hotii si magarii din tara asta.
      • +2 (16 voturi)    
        nu vreau o romania a hotilor (Luni, 4 noiembrie 2013, 7:29)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        ai inteles gresit : nu vreau o romania a hotilor. vreau o romanie ca germania si sua.
        • +18 (22 voturi)    
          Te cam contrazici mai draga! (Luni, 4 noiembrie 2013, 9:42)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          Vrei o Romanie ca Germania si SUA dar condusa de USL-ama?

          I-ai si votat pe interlopi presupun.
          Asteapta matale cu astia cocotati la putere sa ajunga Romania ca Germania si SUA....

          PS: sa nu-mi raspunzi ca si aia, etc....ai votat cu Iliescu &Co....atat!
      • +13 (13 voturi)    
        diseara Pastorul (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:30)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        va spune ca VR este o Basista...toti sunt basisti numai el, shpagat si felix nu sunt basisti ))))
    • +15 (19 voturi)    
      Deja te-au spalat pe cap (Luni, 4 noiembrie 2013, 1:26)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      despre una se vorbeste in articol nu despre spionaj.
      • +14 (18 voturi)    
        Nu doar.... (Luni, 4 noiembrie 2013, 3:10)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        a consumat si ciuperci (din cele otravitoare ) si in chinuri in care se-afla nu stie ce vorbeste .
      • -12 (20 voturi)    
        se vorbeste desre stat de drept (Luni, 4 noiembrie 2013, 7:32)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        si sua este un stat de drept dar nu respecta legea.
        pe de alta partem nemtii se comporta intr-un fel cu roamania si altfel cu sua, desi fapta americanilor este mult mai grava : au ascultat ilegal telefonul lui merkel.
        dar daca zici ca asa e ok, atunci tu ai dreptate.
        • +6 (6 voturi)    
          in Rusia (Luni, 4 noiembrie 2013, 14:24)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          este Stat De Drept ? anticipez deja raspunsul tau...sau in zona Transnistria..allege tu...;
    • +17 (19 voturi)    
      nu amesteca realitățile (Luni, 4 noiembrie 2013, 11:24)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Statul de drept american, înseamnă că orice fufă poate aduce în fața tribunalului ditamai Președintele SUA pt o mică ”cântare”....
      în România, în fiecare zi, politicienii violează omul de rând prin atitudine, cu ajutorul legilor dedicate, etc.
      să te numești Premier și să vrei să arunci în derizoriu CCR, așa cum a procedat Ponta Plagiatorul ori Căcărău Adormitul, este absoult inacceptabil; realittea este simplă: avem guvernanți care nu cunosc legile și prima idee care le trece prin cap o transformă în lege; desigur că unii s-au dus la școli și s-au specializat; evident că  Ponta și votanții usl habar nu știu despre citit și învățat; ei știu numai cu plagiatul și ala vai mama lui; nemții nu ajungeau la salariul actual dacă aveau guvernanți plagitori, la fel vorbim de olandezi sau..orice țară civilzată.
      treaba e pe cale să se schimbe și în România: foarte mulți votanți usl, adică oameni de nimic, au început să expire din cauza vârstei și tinerii nu pot fi prostiți cu aberații; din această cauză usl-iștii sunt disperați cu furtul voturilor; altfel nu ar supraviețui; credeți că Adrian Năstase este un tip inteligent? se spune despre el că este emineța cenușie; uitați-vă la România guvernată de usl și mai vb de inteligența infractorului; revenind la subiect, să te numești Băsescu și să tai din pensiile oamenilor este crimă împotriva umanității; dacă pensionarilor le-a luat 16%, guvernanții trebuiau să rămână cu 25% din totalul veniturilor; deci, nu mai vorbi poezii învățate la tabăra de vară a usl; spionajul există de când lumea și pământul și va exista tot atât; ai fi prost să nu spionezi; este interesul tău direct să fi informat; informația inseamnă putere, și cel mai important înseamnă Independență;
      • -6 (8 voturi)    
        sa vedem (Luni, 4 noiembrie 2013, 14:29)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui visio

        americanii si nemtii au ocazia sa ne demonstreze ca cei care incalca legea sunt pedepsiti, deci ca statul de drept functioneaza.
        eu sper sa nu ma dezamageasca.

        p.s. : 1. usl nu a luat 16% din pensii, esti dezinformat sau dezinformezi !
        2. daca tai salariile si pensiile nu ai cum sa starpesti coruptia, prostitutia, emigratia si nici nu ai cum sa ai bunastare si civilizatie : pune nemtii sa traiasca 2-3 generatii cu 300 de euro pe luna.
        • +3 (5 voturi)    
          punctul 2 (Luni, 4 noiembrie 2013, 14:45)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          Iliescu si Nastase au INCEPUT salarizarea pe 300 euro ia Ponta si USLamismul..desavarsesc aceasta Mreata Realizare Socialista !!!
          • -4 (6 voturi)    
            ai dreptate (Luni, 4 noiembrie 2013, 15:03)

            ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            iliescu si nastase au inceput salarizarea pe 300 eur. in vremea lui tariceanu romanii au dus-o cel mai bine dupa 1990.
            basescu-boc-udrea, in marea lor intelepciune, au luat 25% din cei 300 eur, au marit tva-ul, au introdus cas-ul la pensii si impozitul forfetar.
            tot basescu a introdus rovineta in 1998. atata stiu pdl-istii sa faca si o si spun : "unica solutie" !
            trebuie sa scapam de mentalitatea paguboasa de a avea salarii de mizerie ca sa vina asa-zisii investitori straini, si de fapt vin doar cei care, daca ai crescut salariul mini cu 50 eur, pleaca instantaneu.
        • +3 (3 voturi)    
          confuzii și lămuriri (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:18)

          visio [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          1. orice formă de organizare socială, indiferent de specie, are o ierarhie; cine e cel mai tare, este primul fie că vb de americani, nemți, ruși sau chinezi;
          2. legea e una, Constituția este alta, tratatele intenaționale și alianțele strategice și comerciale sunt altă mâncare de pește, cu alte obligații, drepturi și interese;
          3. scandalul acesta despre spionaj are alt scop decât ”deflorarea” unor națiuni altfel pudice; dacă vei privi sitația în ansamblul ei, vei înțelege; cât despre moralitate, nu te voi minți: pe planeta Pământ nu există formă de viață cu moralitate ”by default”; nu știu ce cărți ai citit sau cine te-a mințit, însă o atitudine echilbrată te va scuti de multe necazuri;
          4. din punctul meu de vedere, 98% dintre politicienii români sunt buni de pușcărie; ca individ sunt liberal, îmi place inteligența, îmi place competitivitatea pt că din aceste doua valori vine și nivelul de trai ridicat; deci, dacă ai nevoie de un om care să te ajute cu băgatul în pușcării a infractorilor din psd sau pnl, pc, pdl, etc, sunt omul tău și mai aduc ceva ajutoare; promit să muncesc 24/7 eficient și temeinic; mai jos de 50 de ani de pușcărie/politician nu accept; ei au furat viețile românilor, așa că este corect să plătească corepunzător cu timp și averea furată.
          • -3 (5 voturi)    
            am inteles (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:36)

            ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui visio

            daca esti american si incalci legea nemtilor si propria constitutie si asculti telefonul cancelarului germaniei timp de mai bine de 10 ani, esti ok.
            daca esti roman si modifici cvorumul la referendum e un atac la statul de drept si trebuie luate masuri impotriva romaniei si romanilor
            si asta doar pt. ca unii sunt mai egali ca altii.
            • 0 (0 voturi)    
              ți-am zis să nu mai mergi la școală de vară a USL (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:05)

              visio [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

              însă nu vei să mă asculți; e problema ta, e democrație, însă alegerile definesc nivelul de trai...
              revenind, e obligație fiecărui cetățean să își apere națiunea, compatrioții, etc; chestia asta o găsești și în Constituția României..dacă vrei să citești...
              deci, este obligatoriu să știi ce intenții au vecinii tăi; de ce? pentru că sunt unii care se cred șmecheri, ca ungurii, cu intenții ostile sau șemcherești; dacă ești atent la sensul cuvinteleor, vei înțelege ce ți-am spus; la fel se întâmplă cu SUA și germania sau rusia, china, etc...
              cât despre atacul la Statul de drept, la care ai făcut referință, USL și toți cei implicați în evenimentele de anul trecut vor face pușcărie; este un dat de care nu ai cum să te îndoiești, tu sau prietenii tăi din usl...
              cât despre egalitate, trebuie să fi ori foarte naiv ori foarte puțin inspirat să crezi că oamenii sunt egali; omule, nu ne naștem egali și nu murim egal; ca exemplu: o femeie de serviciu nu poate fi comparată cu un profesor; de ce? pt că femeia de serviciu alege un trai ușor, delăsător, nu îi place școala; profesorul își rupe creierul în fiecare zi cu idioți care vor ajunge paraziți ai societății; desigur că femeia de serviciu are drepturi, la fel ca toți ceilalți indivizi; aici apar legile, chestii care reglementează anomaliile sistemului; când legile nu mai sunt eficiente, se recurge la ceea ce numim principii; ca definiție, principiul este linia întreruptă între o imoralitate general acceptată și imoralitate profundă, imoralitate care degenerează specia umană și nu numai...
              p.s. nici în biserici nu găsești moralitate, însă ești liber să încerci; uite un hint: se spune că Dumnezeu este omniprezent, omnipotent, ne protejează și ne iubește.
              și vine un preot, care nu te înmormântează până nu îi dai șpaga, și îți promite că îți pune o pilă la Dumnezeu...
              amice, dacă mă contrazici, înseamnă că delirezi profund...
              • 0 (0 voturi)    
                nu te contrazic (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:43)

                ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui visio

                nu te contrazic, deci nu delirez.
                dar reciteste ce ai scris tu, totul la nivelul manualului de educatie civica de clasa a 8-a si ai sa intelegi de ce romania nu progreseaza :
                - "alegerile definesc nivelul de trai"
                - "e obligație fiecărui cetățean să își apere națiunea, compatrioți"
                - "dacă ești atent la sensul cuvinteleor, vei înțelege ce ți-am spus"
                - "este un dat de care nu ai cum să te îndoiești"
                - "despre egalitate, trebuie să fi ori foarte naiv ori foarte puțin inspirat să crezi că oamenii sunt egali"
                - "nu ne naștem egali și nu murim egal"
                - "o femeie de serviciu nu poate fi comparată cu un profesor; de ce? pt că ..."
                - "femeia de serviciu are drepturi, la fel ca toți ceilalți indivizi"
                - "legile, chestii care reglementează anomaliile sistemului'
                - "când legile nu mai sunt eficiente, se recurge la ceea ce numim principii"
                - "principiul este linia întreruptă între o imoralitate general acceptată și imoralitate profundă" (habar n-ai ce este acela principiu !!)
                ce spuneai de delir ?!
                • 0 (0 voturi)    
                  habar nu ai ce înseamnă societate (Marţi, 5 noiembrie 2013, 9:42)

                  visio [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                  ca formă de manifestare a inteligenței; americanii ăia proști și invazivi, de care spui tu, au ajuns pe Lună, au proiecte la care 85% dintre români nici măcar nu îndrăznesc să viseze; uite aici cam ce înseamnă SUA:
                  http://ro.wikipedia.org/wiki/Laurea%C8%9Bi_ai_Premiului_Nobel_dup%C4%83_%C8%9Bar%C4%83#SUA

                  nu înțelegi ce îți spun pt că ai creierul spălat de traiul greu din România, unde salariul minim este 150eur; poți conțtientiza cifra asta? repet: 150eur.
                  din banii ăști nu prea reușești să îți cumperi cărți și nu îți poți permite să mergi la universități unde nu există scandaluri de plagiat (Universitatea București); însă, există internetul ieftin; găsești abonamente ieftine și o tabletă acceptabilă este până în 500 lei(asta dacă vrei să citești ceva în parc, în natură, departe de stresul betoanelor); știi care e ziarul cu cel mai mare tiraj din România? e unul care se ocupă de mondenități...la salariul uriaș de 150eur/lună, ne permitem să citim numai cancanuri...
                  revenind la SUA adică la ”proștii” din lumea civilizată, americanii au condiționat semnarea unor tratate de recunoașterea întâietății legii americane asupra propriilor cetățeni indiferent de infracțiunea și locația întâmplărilor nefericite; societatea românească s-a oripilat când vocalistul Peter a fost omorât de un soldat american; culmea, societatea românească nu se oripilează când Oprescu promite autostrăzi suspendate, sau când Băsescu promite modernizarea României în condițiile în care mare parte din locuitorii rurali au wc-ul în grădină;
                  prietene, pe ce lume trăiești? tu crezi că viața se rezumă la pet-ul tău de bere? dacă da, stai relaxat la scara blocului sau pe uliță, și lasă pe alții să se ocupe de treburile serioase; dar stai, Alexandru Ioan Cuza a împroprietărit țăranii, și când a avut nevoie de ei, erau beți morți în cârciumă; chestii din astea mai vezi și la inundații când pompierii desfundă șanțurile leneșilor iar ăștia le fac galerie; ascultă imnul României..poate te ajută...
                  • 0 (0 voturi)    
                    cum vine asta (Marţi, 5 noiembrie 2013, 18:13)

                    ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui visio

                    poti detalia ?!
                    • 0 (0 voturi)    
                      spune că faci miști de mine (Marţi, 5 noiembrie 2013, 23:12)

                      visio [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                      și te iert pt timpul pierdut scriind niște post-uri oarecare, încercând să îți explic banalități...
  • +18 (20 voturi)    
    Lasa ca vine alde evoque... (Luni, 4 noiembrie 2013, 1:31)

    Alius [utilizator]

    ...si ne explica noua ca, la fel cum a fost si in cazul Biden, aceasta nu este decat o formula protocolara folosita de Reding in mai toate declaratiile ei. Adica nimic care sa bata obrazul lui Poanta, Antenescu si ai lor.
    • -16 (20 voturi)    
      altceva (Luni, 4 noiembrie 2013, 7:53)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui Alius

      mai aveti si alti vinovati de serviciu?? referitor la biden mai citeste comunicatul in engleza si mai vorbim (nu pe baza interpretarilor portocalii) in schimb faza ca biden ar fi sunat dupa la basescu, este :)).
      Apropo de presedinte: La multi ani!
      • +4 (4 voturi)    
        e clar si Joe Biden e basist (Luni, 4 noiembrie 2013, 14:34)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui evoque

        Masa si Sacaunele Manipularii din Studiolul Latrina 3 vor decreta cat de curand..acolo se Logica, Clarviziune si..mai ales oamenii sunt Proprietarii Adevarului !!!
        • -4 (4 voturi)    
          nu am spus (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:00)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          asa ceva, ce spun cei de la antena este treba lor, eu nu le urmaresc emisiunile, insa voi care le urmariti se vede ca stiti si ce spun si ce vor spune.
      • +1 (1 vot)    
        Chiar, hai sa-l citim impreuna: (Luni, 4 noiembrie 2013, 17:53)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui evoque

        "The Vice President underscored that Romania’s success as a democratic partner with strong rule of law is vital to nourishing a healthy business climate and remains profoundly in our shared interest."
        E luat de pe whitehouse.gov ca sa nu-mi vii cu alte cioace.

        Suna ca un comunicat al vreunei intalniri cu Franta? sau Germania? sau Polonia?
        Nu!
        Suna ca un comunicat al unei intalniri cu o tara care are probleme cu "rule of law", spus frumos intr-un limbaj diplomatic. Cum te astepti sa sune o amenintare scrisa intr-un limbaj diplomatic, public? Ce traducere mai buna decat:
        Succesul Romaniei ca partener democratic, cu respectarea profunda a legislatiei este vital pentru un climat sanatos de afaceri si ramane in profunda noastra atentie.
        Mai pe sleau: Respectarea regulilor de catre toata lumea si suntem cu ochii pe voi.

        Mai invata tu putina engleza postacule! Nu mai crede tot ce-ti vine scris pe foaie de la partid!
        • 0 (0 voturi)    
          aici (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:21)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

          nu este vorba doar de: "rule of law" ci despre contextul: "rule of law is vital to nourishing a healthy business climate".
          Una este politica si alta este afacerea, daca este sa facem discutii pe interpretari extrase din context atunci pierzi vremea. Fasaiala cu statul de drept este doar o fasaiala propagandistica si atat.
          In spiritul adevarului pur in Romania conceptul Stat de drept nu a fost si nu v-a fi respectat de catre nimeni.
          • 0 (0 voturi)    
            Esti setat bine pe tema de la partid. (Marţi, 5 noiembrie 2013, 13:03)

            denvarel [utilizator] i-a raspuns lui evoque

            Incerci disperat sa ma agati cu abordari de felul "scoasa din context" sau toti sunt la fel: "conceptul Stat de drept nu a fost si nu v-a fi respectat de catre nimeni"

            ce e scos din context? Citatul din comunicatul lui Biden?
            Care idee te deranjeaza si incerci sa o eviti cat se poate de mult?

            Te-am intrebat simplu: Carui tip de conducere i se adreseaza o astfel de apreciere diplomatica? Uneia care respecta legea? Este aceasta "subliniere" adresata de obicei unui guvern care are respect fata de lege? Sau este tocmai un avertisment catre Guvernul Ponta?

            Uite aici textul oficial ca sa nu mai vii cu cioace ca "este scoasa din context":
            http://www.whitehouse.gov/the-press-office/2013/10/22/readout-vice-president-biden-s-meeting-prime-minister-victor-ponta-roman
  • -19 (21 voturi)    
    Mda reding (Luni, 4 noiembrie 2013, 7:50)

    evoque [utilizator]

    cand nu are nimic de spus trebuie sa fie romania, ce sa ii faci cand apleci urechile la povestile lui macovei, asta este. cine se aseamana se aduna.
    Suntem lamuriti ce stat de drept respecta americanii, englezii, nemtii si altii care isi asculta si urmaresc cetatenii precum in cele mai frumoase vise din viata lui macovei.
    daca romania nu este pe placul lui reding si a unei gasti, nu este nici o problema, romania poate sa stea si afara din ue.
    • +11 (11 voturi)    
      asta va spune Pastoru ? (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      diseara la Latrina 3 ?
      • -8 (8 voturi)    
        rasuflata (Luni, 4 noiembrie 2013, 13:51)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        altceva, alte instructiuni de comunicare nu ai primit?
        • 0 (0 voturi)    
          Dar tu? (Luni, 4 noiembrie 2013, 17:54)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          ...
    • +4 (4 voturi)    
      Ma, (Luni, 4 noiembrie 2013, 13:19)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      odata ce americanii,germanii,englezii si altii "asculta" tot ce misca in jurul nostru,ce nevoie ar mai avea Reding sa aplece urechile la Macovei!?
      ...o bruma de logica,ceva?
      • -6 (6 voturi)    
        poate (Luni, 4 noiembrie 2013, 13:50)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        ca nu ai logica, insa te trezesti ca musca' in lapte. Aia nu ii raporteaza lui reding asa cum face macovei, pentru ca macovei este educata la scoala comunista si stie sa dea in gat.
        • +5 (5 voturi)    
          Doamne Da (Luni, 4 noiembrie 2013, 14:20)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          sa ajunga Macovei Presedintele Romaniei ca va fi bine ! Vom Trai Mai Bine !!!
          • -3 (3 voturi)    
            da (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:01)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            si o sa facem canale si cariere de piatra nu cum viseaza oprescu si/sau boc.
      • +4 (4 voturi)    
        te rog nu cere lui evoque (Luni, 4 noiembrie 2013, 14:26)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        ce nu a reusit Scoala si Familia sa ii transmita..este incurabil..se uita salivand la Latrine in Fiecare seara..ce poate sa mai priceapa bietul biped ? nimic...nici o logica
        • -4 (4 voturi)    
          ai (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:03)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          posibilitatea sa dovedesti ca eu ma uit la antene?
          daca nu atunci abtinete sa mai comentezi fara probe.
          Din moment ce stii ce spun cei de la antene se pare ca esti un urmaritor fidel sau mergand pe logica dv. este sarcina de serviciu.
    • +5 (5 voturi)    
      Mda... (Luni, 4 noiembrie 2013, 13:40)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Un bun simt elementar, innascut si specific inteligentei populare a romanilor inca de acum 2000 de ani ar trebui sa te faca sa admiti ca Macovei are perfecta dreptate si ca statul de drept si democratiile din Germania, USA, Marea Britanie, etc. sunt un ideal la care Romania nu a ajuns inca, iar tari precum Rusia, Ucraina, Coreea de Nord, Cuba sau Iran se situeaza la ani lumina distanta de aceste deziderate ale societatii omului modern si ale idealurilor de viitor ale intregii omeniri.
      In schimb, "bunul simt" cultivat in Romania cu atat de mult succes in 60 de ani de bolsevism isi produce efectele chiar si in anul de gratie 2013; armata celor care refuza cu indarjire intrarea in lumea buna a civilizatiei europene si mondiale ajungand la un procent de 80% din totalul cetatenilor tarii (din care cu "onoare" faci parte si tu!).
      Democratiile occidentale isi au limitele lor, dar exact asta le face superioare celorlate tipuri de societati: au capacitatea de autoreglare a disfunctionalitatilor, se corecteaza si se vindeca singure, din mers. Ori asta inseamna "stat de drept" si "democratie"!

      Romania nu poate sta in afara UE decat daca ar avea la conducere un partid unic si un Nicolae Ceausescu ca sef absolut al statului, adica ar fi guvernata de o dictatura politica! Dar in acest caz s-ar putea ca intreg poporul roman sa nu aibe dupa ce bea apa, cum se intampla acum in Coreea de Nord!
      Pricepusi?
      • -4 (4 voturi)    
        sunt (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:08)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        atat de ideale incat au preluat metodele comuniste de urmarire si ascultare. Societatea perfecta care sub masca protectiei fata de teroristi isi urmaresc si santajeaza conationalii.
        Totul in numele Statului de drept. sa mori de ras nu alta, comunistii se imprastie de ras prin morminte cand vad unde a ajuns democratia.
        Romania poate sa fie un Stat de drept si in afara UE, fara sa fie stat comunist. Exista demnitate si fara sa stai in genunchi, unii insa considera ca este demnitate atunci cand stau in genunchi, indiferent ca sunt din UE sau din Rusia.
        Vai de voi si de creierele voastre spalate.
    • +6 (6 voturi)    
      mai evoque &co (Luni, 4 noiembrie 2013, 13:44)

      zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      da, nu mai bine iesiti voi afara din Romania si va mutati la moscova, cu tot cu pastor, cu tot cu motan, catel, purcel.
      • -5 (5 voturi)    
        deschide (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:09)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        ochii si vezi ca lumea nu se imparte intre america si rusia. insa dincolo de perdeaua atarnata peste mintile voastre nu aveti cum sa vedeti.
        • 0 (0 voturi)    
          ue nu va place (Luni, 4 noiembrie 2013, 20:36)

          zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          "romania poate sa stea si afara din ue." zise evoque ...ori pentru mine UE nu e nici america nici rusia si nici hina.
    • +3 (3 voturi)    
      Gresit! (Luni, 4 noiembrie 2013, 15:11)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Dezvolt o idee afirmata in comentariul anterior, si anume ca democratiile autentice nu sunt perfecte dar au capacitatea de a se autoregla si de a se autoperfectiona.
      Voi expune aici doar doua exemple, in antiteza:

      1. In 1974, cel mai puternic om din lume, presedintele USA Richard Nixon demisioneaza din functia in care a fost ales din cauza acuzatiilor si a dovezilor clare de implicare in scandalul "Watregate" in care partidul care-l sprijinea a interceptat ilegal convorbiri telefonice si corespoandenta partidului de opozitie. Toate acuzatiile care s-au dovedit in justitie au fost dezvaluite de catre presa INDEPENDENTA politic de la acea vreme;

      2. In 1994 (exact dupa 50 de ani), presedintele Romaniei, Ion Iliescu este acuzat (tot de presa INDEPENDENTA si de societatea civila), pe baza a nenumarate dovezi si depozitii ale martorilor oculari, de genocid impotriva poporului si de crime in masa cu premeditare, atat pentru mortii din decembrie "89 cat si pentru mortii si victimile mineriadelor din anii imediat urmatori.

      Concluzii:
      1. Un adevarat stat de drept procedeaza si se apara ca in America lui Nixon din 1974; un stat totalitar procedeaza si se apara ca in Romania lui Iliescu din anii '90.
      2. Un stat de drept isi recunoaste greselile si abuzurile; un stat condus de cei ca si Iliescu sau de catre urmasii acestuia, fie ca ei se numesc Nastase sau Ponta, niciodata!

      Intrebare: daca in 1974 era presedinte Iliescu in USA si ar fi fost implicat in scandalul Watergate, credeti ca si-ar fi dat demisia?
      Sunt curios sa aflu care este parerea voastra!!!!
      • -5 (5 voturi)    
        o singura intrebare (Luni, 4 noiembrie 2013, 16:11)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

        exista presa libera sau independenta in Romania?
        • +1 (1 vot)    
          tu esti in 1989 ? (Luni, 4 noiembrie 2013, 18:17)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          sau traiesti in 2013 ? cine limiteaza presa ? aaa..presa independenta ? cea care o citesti tu gen vuvzele felixoide si , RTV ..da..acolo ebanu Jupanului !!!
          • 0 (0 voturi)    
            ca de obicei (Luni, 4 noiembrie 2013, 23:22)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            replicile care nu convin hn nu sunt publicate in schimb insinuari de doi bani, da.
  • +15 (17 voturi)    
    e clar (Luni, 4 noiembrie 2013, 8:53)

    moby dick [utilizator]

    Sunt basisti peste tot, dom'le , nu se mai poate asa. Cum o fi reusit Basescu asta sa-i controleze pe toti ?
    Oare de cate scatoalce are nevoie USL-ul ca sa-si dea seama ca sunt nisti boschetari ai politicii nimeriti din greseala in sala de bal ?
  • +12 (14 voturi)    
    hoti (Luni, 4 noiembrie 2013, 10:17)

    nedumeritul [utilizator]

    In SUA au prins un hot care nu a fost pedepsit.
    In romania au prins de asemenea un hot care nu a fost pedepsit. Deci e clar ca nici SUA nu e stat de drept.
    SUA este ca Romania .
    Uitati sa precizati (stilul acesta nu face cinste Antenei 3 care-l foloseste prea des) ca in SUA aceasta este un caz singular iar in Romania, regula. O mica deosebire...
  • +9 (9 voturi)    
    Victor....ce spui ? (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:20)

    geocrin [utilizator]

    DE CE TRAG CLOPOTELE MITICA ?

    Lume-i rea.

    Guvern ca acesta n-a mai avut Romania.

    De ce ies cei de la sanatate si invatamint in strada.
    Raspunsul este clar, neimplinirea promisiunilor populiste facute romanilor in campania electorala.
  • +8 (8 voturi)    
    Statul de drept (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:23)

    RTK [utilizator]

    Cand manca Basescu cacao cu statul de drept au sarit tot USL-istii ca vorbeste aiurea.
    Tre'sa vina altii din exterior sa ne zica cum stau lucrurile ca noi suntem orbi.
  • +7 (7 voturi)    
    Lustratia extinsa: singura solutie pentru Ro (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:38)

    it_s__not_news [utilizator]

    1. REFORMA SIST POLITIC

    1.1. Punctul 8+ de la Timisoara, lustratia generala. Este interzis de a candida sau a ocupa functii publice:
    i / Toti cei care au facut parte din nomenclatura comunista precum si cadre din fosta securitate
    ii / Toti cei care au condus Romania din 89 pina acum (senatori, deputati, consilieri judeteni, primari, consilieri locali, viceprimari, vice-presedinti ai consiliilor judetene, presedinti de CJ)
    iii/ Toti cei care au ocupat functii executive din 89 pina acum: prefectii, ministrii, primul ministru
    1.2. Introducerea de minime criterii morale
    i / nu au voie sa candideze condamnatii penal in prima instanta (la data electorala) sau definitiv (always).
    ii / nu au voie sa candideze cei care comit fapte ce nu sint de natura penala dar contravin normelor academice sau normelor profesionale (gen avocat dat afara din barou).
    iii/ nu au voie sa candideze cei care in ultimii 23 de ani au facut afaceri cu statul
    1.3. Micsorarea pragului electoral la 1%. Abia astept sa rid de Tokes cum rideam de WC Tudor. Trebuie sa poti constitui un partid cu 10 oameni.
    1.4. De-permanentizarea: Nimeni nu are voie sa candideze pentru mai mult de 2 mandate la aceeasi functie. Valabil pentru cei alesi direct.
    1.5. Imunitatea parlamentara: restrinsa la opiniile politice
    1.6. Separatia puterilor in stat: Parlamentul nu are cum se substitui puterii judecatoresti. Blocarea cercetarilor penale sa nu mai fie la latitudinea parlamentului (v. cazurile recente).
    • 0 (0 voturi)    
      Votez pentru! (Luni, 4 noiembrie 2013, 17:58)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

      Dar la pct 1.1.ii adauga "si rudele acestora". Altfel ne trezim cu fii, nepotii si finii lor curati si parfumati de parca ar fi noi nascuti.
      Nu de alta dar vezi la Ponta cat de parsive sunt beizadelelea astea.
  • +6 (6 voturi)    
    (part 2) (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:38)

    it_s__not_news [utilizator]

    2. REFORMA STATULUI & BUNA GUVERNARE

    2.1 Puterea executiva nu are voie sa lucreze intr-un deficit mai mare de 1.5% pib year-to-year. Totusi bilantul global al guvernarii trebuie sa fie zero sau pozitiv (4 yrs aggregate / ma rog, pe perioada respectiva). Failure to do so: demisia & interzicerea de a mai candida vreodata. Trecuta in constitutie,

    2.2 Nepotism & Sinecuri: in termen de 2 ani, toate posturile scoase la concurs la stat se vor ocupa cu examen pe calculator. Nota finala = 80% scorul de la examen, 10% criterii profesionale, 10% din comisia de angajare. Se va interzice angajarea rudelor in cadrul aceleiasi institutii publice.

    2.3. Simplificarea legislatiei fiscale. Reducerea numarului de taxe. Principiul de baza trebuie sa fie ca la sume egale, impozitez egal. Principiul trecut in constitutie.

    2.4. Reorganizarea statului pe criterii rationale. Finantarea autoritatilor locale trebuie facuta pe norma (e.g. citi functionari la numarul de locuitori). Falimentul autoritatilor locale (trebuie data legea, cred ca astia inca o freaca).

    2.5. Normarea achizitiilor statului. Un cui trebuie sa coste intr-o marja previzibila nu 10 lei (media pe piata at max).
    Eliminarea contractelor aditionale, alte mecanisme de sifonare.

    2.6. Modificarea legii prin care politicul are putere asupra managerilor privati din intreprinderile de stat

    2.7. Informatizarea: favorizarea tehnologiilor / produselor OSS (Open-Source Software). Asta fiindca sint inginer SW

    ?idee: daca infiintezi o companie de stat care sa concureze cu asfaltatorii, si ii pui norma de profit de 5% pe an, mgmt privat, nu ajuti competitia pentru lucrari publice – ba da, dar nu arata a mutare de dreapta, hehe?

    ?idee: reindustrializarea Ro: nu iese materie bruta prima din tara: lemnul trebuie prelucrat aici, etc. ?
  • +5 (5 voturi)    
    (part 3) (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:39)

    it_s__not_news [utilizator]

    3. JUSTITIA

    3.1. Eliminarea factorului politic din justitie. Nu ministrul sau presedintele trebuie sa numeasca sau confirme in functii in justitie
    3.2. Examenele, vezi mai sus.
    3.3. Criteriile morale devin obligatorii pentru procurori, judecatori, avocati (asa incit Nastase sa nu mai fie avocat!)
    3.4. Triplarea pedepselor pentru coruptie.

    ?idee: cel putin pentru magistrati superiori, examen suplimentar cu detectorul de minciuni, 20 intrebari alese de societatea civila – si iata cum tindem spre zero coruptie …?

    NOTA:
    A) CCR a golit lustratia de orice continut. Decizia aia e timpita de-a dreptul. Au mutilat lustratia.
    B) MODALITATE DE REALIZARE: Pus intr-un flyer, adunat 250k semnaturi, facut referendum => done, fara violenta :)
  • -12 (12 voturi)    
    Bate campii (Luni, 4 noiembrie 2013, 12:51)

    Gigi Kent [utilizator]

    "Nu putem desfiinta curti constitutionale. Si trebuie sa respectam ceea ce spun aceste curti."

    Cand s-a desfiintat CCR-ul si cand nu s-a respectat ceea ce a spus?

    Madame Reding bate campii, este extrem de prost si partizan informata. Pur si simplu cred ca se baga in seama ...

    Intelegerea mea era ca un comisar european trebuie sa lucreze in interesul general al UE. Madame Reding insa nu e in stare sa se debaraseze nici macar de grupul politic PPE din care provine. De unde si discursul voit distorsionat.
    • +4 (4 voturi)    
      asa e, asa bate campii si USLamismul (Luni, 4 noiembrie 2013, 13:08)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      gresesc ?
    • +4 (4 voturi)    
      Mai ia o tigara... (Luni, 4 noiembrie 2013, 13:30)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ....si taci.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi