Lupta Bisericii cu Occidentul, faza pe Halloween: Menirea profesorilor este aceea de a forma caractere, nu de a le deforma, schilodind sufletele copiilor dupa masura unui pat al lui Procust, impus de puteri straine

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 1 noiembrie 2013, 14:55 Actualitate | Esenţial

Preoti si apropiati ai Bisericii Ortodoxe raspund la sarbatorirea Halloween-ului prin evenimente si opinii publicate in agentia de presa a Patriarhiei si pe site-ul Doxologia.ro, publicatie a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei. "Saptamana Ingerilor" din Alba Iulia e "o replica autentica la Halloween-ul american", a declarat arhidiaconul Liviu Stanciu, citat de Basilica. Doxologia publica o serie de puncte de vedere referitoare la Halloween, in care autorii fac referire la occidentalii care au facut "tot ce le-a stat in putinta sa se asigure ca n-au nevoie de Dumnezeu in viata lor".
  • "Domnilor inspectori scolari, domnilor profesori! (...) Menirea dumneavoastra este aceea de a forma caractere, nu de a le deforma, schilodind sufletele copiilor dupa masura unui pat al lui Procust, impus de puteri straine", se arata intr-un articol publicat pe Doxologia.  
Va rugam, nu ne mai deghizati in demoni!

Intr-un articol de opinie publicat pe Doxologia, proiect al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei - Arhiepiscopia Iasilor, dezvoltat si administrat de Doxologia Media, cu binecuvantarea Inalt Preasfintitului Parinte Teofan, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei (conform prezentarii de pe site), Irina Nastasiu isi expune punctul de vedere sub forma unei scrisori trimise de "copilul anului 2013" parintilor si profesorilor sai.

"Dragi parinti, stimati profesori, va scriu eu, copilul anului 2013, dintr-o Romanie de import, cu sarbatori de import, legi de import, programe TV de import, suflete de import. In fiecare an, pe data de 31 octombrie, se schimba ceva in viata mea. Celebrez moartea. Intunericul. Groaza. Sub tutela voastra, incep pregatirile intense pentru Halloween, un fel de 'sarbatoare', de fiecare data parca mai inspaimantatoare", incepe articolul.

Autorul continua precizand ca, "pe rand, noi devenim: draci, vampiri, monstri, varcolaci si vrajitoare, intrecandu-ne in sadism, rautate, cruzime si cinism. Cum de nu intelegeti, dragi educatori si parinti, ca noi ne imbracam aidoma si sufletele? Colegii nostri de clasa a IV-a din SUA au marturisit, dupa o petrecere de Halloween, ca simt nevoia acuta sa ucida pe cineva. De fiecare data, dupa Halloween, se inmultesc crimele si violurile, creste consumul de droguri si alcool, se petrec accidente grave. Ce vreti sa faceti voi din noi?"

"Domnilor inspectori scolari, domnilor profesori! Nu transformati scoala in platou de filmare pentru productii horror! Sunteti crestini, urmasi ai unor oameni care s-au jertfit pentru tara! Nu le intinati memoria, nu patati obrazul tarii, implicand cele mai curate si mai nevinovate fiinte in manifestari care nu au nimic de-a face cu traditiile si credinta neamului nostru si nici cu procesul instructiv-educativ. Menirea dumneavoastra este aceea de a forma caractere, nu de a le deforma, schilodind sufletele copiilor dupa masura unui pat al lui Procust, impus de puteri straine. Caci pentru fiecare suflet distrus in acest fel, veti avea cu totii de dat un raspuns", se incheie articolul publicat in Doxologia.

Saptamana Ingerilor - replica la Halloween-ul american

Basilica, agentia de presa a Patriarhiei Romane, anunta ca in perioada 27 octombrie-3 noiembrie la Alba Iulia se desfasoara manifestarea "Saptamana Ingerilor", organizata de Primaria Municipiului Alba Iulia, in parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxa de Alba Iulia si alte institutii si asociatii din oras. "Acest festival, se doreste a fi o replica autentica la Halloween-ul american, o pseudo-sarbatoare, care a inceput sa se raspandeasca tot mai mult si in tara noastra", a declarat arhidiaconul Liviu Stanciu de la Centrul eparhial al Arhiepiscopiei Alba Iuliei.

Acesta precizeaza ca evenimentul este binevenit in contextul in care chiar si in scoli Halloween-ul si-a castigat un loc fruntas intre serbarile copiilor, scrie Basilica. "Noi, oamenii, suntem fiii lui Dumnezeu, si nicio frica n-ar trebui sa se strecoare in sufletul nostru, pentru ca noi suntem beneficiarii Invierii lui Iisus Hristos, Mantuitorul lumii, care a infrant odata pentru totdeauna moartea si iadul. (...) Prin urmare, mortii nu ne sunt sperietori, bantuitori de case parasite, aducatori de napaste, ci sunt fratii nostri, pe care-i pomenim si pentru care ne rugam neincetat in Sfanta Liturghie", a afirmat arhid. Liviu Stanciu.

Potrivit acestuia, "avand ingerii alaturi, putem alunga duhurile rele cu gandul cel bun, nu cu masti naive din comert; cu cultivarea frumosului, nu cu celebrarea uratului; cu inima buna, nu cu ura si manifestari excentrice".

Saptamana Ingerilor a inceput cu un concert al Corului "Theotokos" in Catedrala Reintregirii si cuprinde evenimente precum concursul "Lumea Ingerilor prin ochii copiilor", ateliere interactive de initiere in tehnica picturii pe sticla, expozitia de artizanat din Alba Mall sau spectacole pentru copii la teatrul de papusi. Programul integral - pe site-ul Basilica

Halloween-ul, transformarea sfintilor in vrajitori

Preotul Eugen Tanasescu scrie in Doxologia, site-ul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei - Arhiepiscopia Iasilor, un articol sub titlul "Halloween-ul, transformarea sfintilor in vrajitori". "Civilizatia occidentala reuseste, din nou, o fatala pirueta spirituala: transformarea sfintilor si a crestinilor adormiti intru Domnul, in vampiri, varcolaci si alte intruchipari ale groazei", noteaza acesta.

Dupa un scurt istoric al aparitiei sarbatorii de import, preotul Eugen Tanasescu precizeaza ca "in vreme ce Haloween-ul recurge la simboluri vestimentare, in acelasi timp aud voci opozante pe tema inutilitatii vesmintelor liturgice ale clerului. (...) Daca ei au voie sa se costumeze cu astfel de simboluri, noi de ce nu am avea dreptul la simbolurile noastre?"

Acesta noteaza ca "in tot acest amestec ce denatureaza invatatura crestina despre sfinti si cei adormiti, apare o vedeta de talie internationala: UNICEF. Este vorba, mai precis, de un program, intitulat Trick-or-Treat for UNICEF, care isi propune sa colecteze fonduri pentru copii aflati in dificultate chiar de Halloween. (...) in subsidiar, UNICEF nu face decat sa promoveze ideologia Halloween ca fundament pentru colectarea de fonduri".

"Ici, colo, se mai gaseste cate un cadru didactic care, sub masca UNICEF, organizeaza Halloween-ul la clasa. Si uite-asa, copiii nostri invata un crestinism denaturat, doar pentru ca ora de religie deranjeaza, in vreme ce Halloween-ul modern isi vede linistit de treaba. Deh, cica nu da bine sa te opui schimburilor interculturale, in vremurile astea de integrare euro-atlantica. Se supara 'Inalta Poarta' si pari anacronic. Dar oare de ce n-ar folosi UNICEF Pastele sau Craciunul pentru astfel de actiuni?! Daca Europei nu prea ii mai place de crestinism, la fel trebuie sa se intample cu ONU si UNICEF?", continua Eugen Tanasescu.

Acesta precizeaza ca "occidentul a transformat un important eveniment crestin, prin placerile si interesele mercantile ale contemporaneitatii, intr-un carnaval grotesc al distractiei si al transformarii sfintilor si crestinilor adormiti in varcolaci, vampiri si alte aratari de groaza".

Cruci sculptate in dovleci si alte activitati practice intr-o replica in spirit crestin-ortodox la nou-importata sarbatoare Halloween

In luna septembrie, Basilica anunta ca noul an bisericesc a inceput in parohia Bratca din Eparhia Oradiei cu noi ore de cateheza pentru copiii participanti la programul "Hristos impartasit copiilor". "In perioada 11-14 septembrie 2013, in biserica parohiala cu hramul 'Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil' din Bratca s-au desfasurat cateva activitati practice sustinute de copii, intitulate generic 'Crucea lui Hristos'. Acestea au constat in realizarea de catre fiecare copil participant a unei cruci sculptate in dovleci, care apoi a fost ornata prin lipirea de diferite seminte de cereale - roade ale pamantului - dupa propria imaginatie", informeaza agentia de presa a Patriarhiei Romane.

Copiii au primit informatii despre Sfanta Cruce, semnul Sfintei Cruci, forme ale Crucii, despre sarbatoarea Inaltarii Sfintei Cruci, iar pe langa sculpturile in dovleci au realizat si alte cruci prin lipirea de seminte de porumb, grau, ovaz, floarea soarelui, fasole, etc., pe suport din carton, scrie sursa citata. "Activitatea este si o replica in spirit crestin-ortodox la nou-importata sarbatoare Halloween, prin reprezentarea Sfintei Cruci si nu a unor personaje malefice", noteaza Basilica.  

Hallowen-ul sau ultima revolta impotriva mortii

"In general, occidentalii au facut tot ce le-a stat in putinta sa se asigure ca n-au nevoie de Dumnezeu in viata lor. Un singur lucru insa le scapa. Sunt neputinciosi in fata bolii si in fata mortii. Pe acestea nu le pot stapani, nu le pot domina. Iar Halloween-ul e o revolta launtrica impotriva mortii, o ultima incercare de stapanire a ei, de ignorare a ei, de batjocorire a ei, de negare a ei. Moartea nu exista, vor ei de fapt sa spuna. O stapanim si pe ea. E un strigat de durere prin care toti acestia isi arata neputinta in fata mortii. E singurul lucru pe care nu pot sa-l stapaneasca. Si se revolta", se arata intr-un alt articol publicat pe Doxologia.

Potrivit acestuia, daca Halloween-ul "ar fi o celebrare a mortii, atunci toti acestia ar fi obisnuiti ca cimitirele sa fie prezente in centrul orasului, ca firmele de pompe funebre sa fie o prezenta obisnuita printre celelalte firme din oras... si sa se expuna sicrie in vitrinele lor. Atunci pentru toti acestia ar fi ceva firesc ca azilele de batrani sa fie construite in marile orase iar atunci cand cineva drag se muta din aceasta viata tot ceva firesc ar fi sa le vorbeasca copiilor in mod deschis despre moarte".

Realitatea este insa alta, sustine autorul articolului de opinie publicat pe site-ul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei - Arhiepiscopia Iasilor: "Pentru un occidental e o oroare sa vada in centrul Bucurestiului sicrie expuse in vitrina. Si tot ei au impins azilele de batrani cat mai departe de zonele in care locuiesc. Nu cumva sa-si aduca aminte de boala, de suferinta, si implicit de moarte. Dar toti acestia sarbatoresc Halloween-ul. Oare pentru ca celebreaza moartea? Sau pentru ca nu vor sa o accepte ca cel mai sigur eveniment care va avea loc intr-o zi si in viata lor?"


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

8895 vizualizari

  • +21 (69 voturi)    
    rataciti (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:04)

    sascha [utilizator]

    pai si daca vine popa cu impartasania prin clasa...si da cu acceasi lingurita vin si paine la copii, unii fara voita lor...aia cum se cheama?
    • -23 (71 voturi)    
      neinformat (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:22)

      Nsm [utilizator] i-a raspuns lui sascha

      Preotii ortodoxi nu impartasesc in masa copii sau adulti ca la catolici. Pentru impartasanie trebuie marturisire(spovedanie) si dezlegare.
      Mergi la biserica inainte sa postezi... e la fiecare colt de strada cate o biserica... de curiozitate intra si vezi ce se intampla acolo...
      • +22 (52 voturi)    
        pai si ce ... vin in mase la biserica (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:33)

        rakleta [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

        ... insotiti de dascalul de religie.
        Asa ca nu da tu garagara ca nu se face la ortodocsi. Se face si inca cum. De data asta incearca sa te informezi tu.
        • -20 (44 voturi)    
          e altceva (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:36)

          Nsm [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

          Pai daca ii duce la biserica e altceva decat daca vine preotul la clasa. Nimeni nu te obliga sa te duci cu forta la biserica. Poti sa alegi sa ai o nota mai mica la religie si asta e... Ia sa te duci intr-o alta tara religioasa, dar nu crestina si ai sa vezi ca e mult mai rau.
          • +22 (32 voturi)    
            alegere (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:04)

            grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

            poate ar fi mai bine sa aleg DACA vreau sa am ora de religie,nu daca vreau o nota mai mica.varianta disciplinei optionale ar fi perfecta.
            • 0 (0 voturi)    
              Adevarul e... (Duminică, 3 noiembrie 2013, 20:38)

              ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

              ... ca pe popi ii doare in fund de noi. Teama lor cea mare e ca le scade numarul de contribuabili, banii si terenurile de la stat si combinatiile cu diversi interlopi din politica.
              Farisei nemernici.
          • +17 (37 voturi)    
            De ce sa ne ducem intro tara mai religioasa? (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:11)

            elena.d [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

            In loc sa zicem ca macar la noi nu e la fel de rau ca la altii de ce sa nu ne uitam la tari mai putin adancite in bazme din epoca bronzului si sa vedem ca e mai bine. Pentru romani Halloween e un carnaval si nimic mai mult. Care e problema? Si intr-adevar momentan nu esti dus cu forta la biserica, dar iti este adusa biserica cu forta pe cap oriunde si oricand iar daca se va continua in modul acesta in curand probabil vor incerca sa ne duca si cu forta pe cei ce nu vrem sa mergem in mod voluntar. Eu zic ca daca popa poate veni cu cersitul, pardon colectarea de cotizatii pt biserica, daca de alte sarbatori se vine cu colindul, cu capra si alte costumatii e ok sa se sarbatoreasca si Halloweenul (intr-un mod absolut lipsit de elemente religioase, desi la origini e tot o sarbatoare crestina, doar nu ortodoxa).
          • +1 (3 voturi)    
            ... (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 9:24)

            John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

            Cand eram undeva pe clasa a 5/6-a, profesoara de religie, ne-a dus cu forta la biserica pentru spovedire si impartasanie.
      • +23 (41 voturi)    
        e un pic invers (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:54)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

        la majoritatea bisericilor ortodoxe romanesti se impartasesc copiii, cel putin in Occident. la catolici se face o pregatire inainte, iar prima impartasanie este sarbatorita ca un eveniment in familie. Totodata nu consider un pacat impartasirea copiilor, ei fiind nepatati. Problema apare acolo unde, asa cum am vazut chiar pe Hotnews zilele trecute, preotii ortodocsi ii obliga pe copii sa se impartaseasca la gradinita.
        • -12 (28 voturi)    
          pana la 7 ani (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:28)

          Nsm [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          Se impartasesc si la noi fara spovedanie dar doar pana la 7 ani. Ori majoritatea copiilor incep scoala pe la varsta asta.
      • +20 (40 voturi)    
        mai rau (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:57)

        alin gr [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

        Ii duce cu clasa si daca nu participa cum vrea proesorul de religie risca sa ia nota mica,nu mai vorbesc de aiurelile cu "arderea in iad" ca sunt pacatosi"
      • +16 (32 voturi)    
        Clarificare (Vineri, 1 noiembrie 2013, 18:38)

        arminius1 [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

        Halloween-ul a fost o sarbatoare celtica a tuturor zeilor.Mastile se purtau pt alungarea spiritelor rele.N-au de a face cu nici o satana,este doar peste puterea de intelegere a sutanelor ortodoxe.La crestini ,pt ca inca nu avusese loc marea schisma din 1054,sarbatoarea tuturor sfintilor era candva in mai.Biserica este cea care muta sarbatoarea tuturor sfintilor din luna mai la 1 noiembrie cum de fapt a facut cu toate sarbatorile:le-au suprapus sarbatorilor asa zis pagane pt a se infiltra cat mai neobservata in sanul comunitatilor pe care voiau sa le converteasca.Iar acum,intr-o anumita masura i se intampla bisericii acelasi lucru(sic).In rest credinta daca o ai nu are nevoie de intermedierea bisericii(egal care).Biserica ortodoxa are din in ce mai putine in comun cu crestinismul si morala crestina.
        • +17 (29 voturi)    
          Adaugare (Vineri, 1 noiembrie 2013, 19:47)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui arminius1

          "Biserica ortodoxa are din in ce mai putine in comun cu crestinismul si morala crestina." ...si are din ce in ce mai multe in comun cu cretinismul si imoralitatea.
        • +3 (3 voturi)    
          Bravo! (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 9:45)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui arminius1

          in fine un raspuns cu scaun la cap :)

          totusi, pt. clarificare, biserica catolica - mare maestra in complicatii - a procedat chiar ceva mai schizoid ca sa ne scoata halloween-ul din cap:

          a mutat ziua tuturor sfintilor (care n-are nimic de-a face cu comemorarea mortilor, e oarecum echivalentul "mucenicilor " in ortodoxie) pe 1 nov. iar ziua mortilor pe 2 nov. - tratand-o oficial ca pe o sarbatoare obscura, nu una de porunca;

          spre marea mea satisfactie traditia isi vede de treaba, pe 1 nov. toate cimitirele catolice sunt pline de flori si lumanari, iar preotii vin sa ne sfinteasca mormintele - ca n-au incotro.
      • +11 (15 voturi)    
        ce vorbesti ?? (Vineri, 1 noiembrie 2013, 19:06)

        sascha [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

        uite, un tip: cauta pe youtube gradinita piscotel, ploiesti, si vezi cum face popa impartasanie de craciun.
    • -16 (34 voturi)    
      Halloween-ul nu prinde nici in SUA sau Canada (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:56)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui sascha

      Desi magazinele sunt pline de articole sataniste de Halloween incepind cu luna August, foarte putine persoane apar costumate de Halloween in ultimele nopti (sau zile) ale lui Octombrie. Mai vezi cite o nebuna imbracata in vrajitoare sau macar vopsita pe fata dar in majoritatea situatiilor oamenii ignora aceasta sarbatoare care este tinuta artificial in viata de comercianti.

      La ora inchiderii magazinelor in ultima noapte a lui Octombrie rafturile gem de articole de Halloween ceea ce inseamna ca vinzarile sunt foarte reduse.
      • +12 (28 voturi)    
        Fals (Vineri, 1 noiembrie 2013, 18:04)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nevasta-mea a terminat aseara 3 pungi de bomboane de 1kg. Au fost hoarde de copii, a si facut un album foto cu toti.
        Orasele colcaie de oameni costumati, barurile si cluburile au spectacole speciale de Halloween.
        Faptul ca raman produse pe raft in magazine se datoreaza societatii de consum Dumitrica, se produce in exces orice...de aia, nu inseamna vanzari reduse.
        Dar tu esti postac, scrii de pe fituici, am uitat.
        • -7 (9 voturi)    
          Mai usor cu bomboanele (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 12:40)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Citat: "Nevasta-mea a terminat aseara 3 pungi de bomboane de 1kg."

          Probabil ca face parte din personajele acelea rare carora le place sa fie cu tot dinadinsul ridicole. Imi inchipui cum arata daca a mincat intr-o seara 3 kg de bomboane. Nici nu mai trebuie sa se costumeze de Halloween.
          • +7 (7 voturi)    
            Nu le-a mancat (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 12:54)

            AlisCuPar [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            le-a daruit copiilor, antenizatule (sau habotnicule, tot aia).
      • +16 (24 voturi)    
        stai asa (Vineri, 1 noiembrie 2013, 19:11)

        -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        e plin de icoane si cruculite peste tot, sa inteleg ca otodoxismul e pe moarte si tinut artificial in viata de comercianti?
      • +8 (12 voturi)    
        Ai vazut asta cu ochii tai?! (Vineri, 1 noiembrie 2013, 23:31)

        GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Sau bati campii(preeriile nord americane) cu gratie?!
      • +10 (12 voturi)    
        bati campii (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 0:50)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        In New York, seara trecuta, erau pline strazile de amatori de distractie in costume de Halloween (si asta desi vremea n-a fost tocmai cea mai buna) .

        Dar tu, din Romania, normal ca stii mai bine.

        PS: vezi ca linsul moastelor e un obicei mult mai satanist decat un costum si-un party.
        • -3 (5 voturi)    
          La 1 mie oameni daca este unul costumat (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 12:35)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui mvr

          Nu mai induceti lumea in eroare, Halloween-ul este in realitate prea putin sarbatorit de canadieni si americani. Chiar si pe strazile cu baruri daca sunt citiva aiuriti costumati si in majoritatea cazurilor sunt din aceia cu telefoane roz.
    • -3 (5 voturi)    
      Asta inseamna (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 9:57)

      danbo [utilizator] i-a raspuns lui sascha

      pentru razgandescu.
      Asta se cheama ca ati ajuns fara de Dumnezeu. Iar daca un copil este impartasit asa cum zici tu fara voia lui ceea ce de fapt este fara voia ta ca om fara de Dumnezeu inseamna un lucru bun pentru acel copil. Iar de la lingurita de impartasanie nu pateste nimeni nimic. Mai periculos este un pix bagat in gura sau un deget care a deschis anumite usi pe care au pus mana altii si altii. Si inca ceva. Cat nu e tarziu mergi si te impartaseste si tu si familia ta. Vei avea numai de castigat si absolut nimic de pierdut.
  • +22 (56 voturi)    
    "In orice sat cineva aduce lumina:e invatatorul (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:14)

    mnicku [utilizator]

    si cineva stinge lumina : e preotul " - Victor Hugo
    • -6 (44 voturi)    
      D-l Hugo (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:31)

      Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      scrie ca parintii care nu-si duc copii la o scoala unde se invata religia , ar trebui arestati. Deci , Dl Hugo avea caracter si stia care sunt valorile. Nu-i atribuiti timpenii. Nu inseamna ca daca citesti Click si te uiti la Protv esti in masura sa faci pe desteptul cu altii.
      • +15 (43 voturi)    
        nici daca te dai cu capul de icoane (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:26)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

        si pupi oase nu se cheama ca esti destept...
        • +1 (1 vot)    
          poate ca nu (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 8:45)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nellino

          dar se cheama ca'ti recunosti greselile, iti stii limitele si ai o sansa sa nu mai furi, sa nu mai minti, sa nu mai inseli pe altul, sa nu te legi de nevasta altuia.
          care, nu'i tocmai religie, ci morala de om sanatos.

          cand te dai buricul universului, ce castigi ?
          se cheama ca esti destept ?!
    • -3 (31 voturi)    
      domnu nimikku (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      lumiarea aia o aduceau popii si dascalii inaintea invatatorului.
      hai sa fim seriosi, ca aici era vorba de altceva, de incercarea bisericii sa stavileasca un obicei neromanesc.

      nu stiu cum, dar patrihotii nostrii, nationalistii care nu indragesc strainii, manca-le-ar inima cainii, sa nu vina ei sa ne invete pe noi, ca ne aduc moartea cu gaze de sist si cianuri, deci, toti acesti patrihoti de parada, acum, numai ca'i zgandare anticristul pe la fund, indragesc un obicei...occidental. parca asa zice autorul, ca este inca una din binefacerile occidentului.
      imi place filtrul romanesc, care ia ce'i mai cremos din occident :)

      mi se pare exagerata si mania voastra proletara impotriva bisericii, ca si lupta impotriva imperialistilor care ne fura resursele.

      de fapt, daca popii va amenintza cu iadul si focul gheenei, astia va aduc varcolacii, vrajitoarele si alte znagodii.

      si odata cu ei, vin si paradele gheilor, nuntile de homo, etc.
      dar, nu ne vindem tzara, nu'i lasam sa ne fure resursele.

      intre timp, pe canalii, farfitele si flacaii de stiri se chinuiesc sa pronunte cat mai ...cu accent, helouin, sau cam asa ceva.

      si de vina sunt popii, care nu inteleg luminarea din occident.:))

      nu gazelor de shist, salvati rosia montana !
      apropos, se pare da dottore a avut parte da un Halloween fericit, cu rosii si coronae mortuare la Sibiu.
      sa fie primit !
      • +4 (18 voturi)    
        N-ai inteles nimic (Vineri, 1 noiembrie 2013, 18:06)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Am facut aluzie pur si simplu la o stare de fapt fara a jigni pe nimeni si fara a amesteca subiectele dar se pare ca... n-ai cu cine .. mai pandele

        Si anume invatatorul este persoana care le arata copiilor universul cunoasterii respectiv viitorilor adulti, ai indeamna spre nou prin cea le preda fapt ce duce in final dezvoltarea intelectuala a oamenilor in timp ce in contrapondere popii si biserica devin din ce in ce mai agresivi in a-si impune propriile puncte de vedere . Istoria se repeta insa ca si in trecut biserica a pierdut

        "Nestiind de unde vii nu stii incotro te indrepti " poate acum intelegi desi n-as crede
        • +4 (12 voturi)    
          domle (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:13)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          ai dreptate, s'au obraznicit.
          pe vremea lui al batran si a partidului soare, totul era altfel,. popii nu suflau.
          iar, la slujbe, la inviere era asistenta de la melitie, secu si partid.
          nu asistenta religioasa, ci grijulie, ca nu cumva popii sau enoriasii sa ia in serios invatatrura cartilor sfinte.

          si, iaca chisnodie, lovirutia a venti tot de la ..popi. chiar daca le mai zic si.. reverenzi, pastori.
          lovirutia a inceput cu lumanri aprinse, veghe, crestineste.

          o fi intamplare, o fi mana de maiestru sforar si complotist al liliciului ?!:)

          si mai e ceva, az buche au fost duse in popor de preoti, care au contribuit la formarea limbii scrise, literare a romanilor din toate cele patru pante ale carpatilor.

          si, nu in ultimul rand, biserica, fie ea catolica, a contribuit major, involuntar si nu prea, la epoca luminilor.

          iar, ca vorbeam de inteles, in actiunea bisericii impotriva halloweenului, a unor serbari pagane, si mai rau, straine, nu mi se pare ceva nelallocul sau.

          cred ca nu numai biserica, ba char si invatatorii ar trebui sa ia pozitie, sa educe copiii. caci daca le spun ca dumnezeu nu exista, atunci musai sa le zica ca nici varcolatii, vrajitoarele, zburatoare pe cozi de matura, nu ..se exista :))

          ca de la asta s'a plecat, biserica vs. halloween.
          dar, ca de obicei, cum vine vorba de biserica, religie, flacaii iau foc, si dai si lupat neicusorule, cu ceea ce lenin numea opiul popoarelor.:)

          happy halloween to everybody !
          and, may the force be with you, son ! :))
        • -3 (7 voturi)    
          daca (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 0:00)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          acei copii ar invatza si urma cele zece porunci, atunci toata lumea ar putea studia universul nestingherita.
          n'ar mai fi puscarii, hoti, curvie, trufie, dna si toate cele ce ne umplu azi viata, de oameni aspirand spre univers.....

          i'a auzi ce te invatza popii: sa nu furi, sa nu ravnesti la femeia altuia, sa'ti iubesti si sa'ti respecti aproapele, sa nu fii trufas, sa cunosti smerenia, sa'ti iubesti sa sa'ti respecti mama si tatla tau, sa nu ravnesti la bunul altuia......
          sigur, popii sunt oameni, nu sfinti.
          poporul are o vorba, sa faci ce zice popa, nu ce face popa.

          fa astea mai intai, si vei cucerri mai usor univesul, one way or another....
  • +17 (37 voturi)    
    dar despre craciun (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:34)

    gica pantalon [utilizator]

    si elementele pagane nu spune nimic popa?
    • -4 (30 voturi)    
      gogule (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:34)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

      De Craciun se sarbatoreste nasterea lui Iisus, la Biserica.
      Conotatiile si simbolistica atasata sarbatorii este de cu o totul alta factura decat in cazul kitschului de Halloween.
      • +4 (20 voturi)    
        I-auzi... Pe bune? (Vineri, 1 noiembrie 2013, 18:10)

        JChinez [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

        Da, de cultul lui Mitras, care se sarbatorea pe 25 decembrie, pe tot cuprinsul Imperiului Roman... ai auzit? Iar pentru ca Mitras avea pachetul de oferte mai atractive ca zombiul tau, inviat a 3-5a zi dupa nu stiu ce scripturi... s-a hotarat mutarea zilei de nastere pe 25...
        Rumegare placuta...
        • +3 (11 voturi)    
          sa te aduc cu picioarele pe pamant (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:04)

          verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui JChinez

          Exista atei care respecta dreptul la credinta al altuia si atei ingusti la minte care se simt cumva superiori si indreptatiti la interpelari agresive a celorlalti.

          Te las pe tine sa descoperi din care categ. faci parte.

          Si sa stii ca nu toti credinciosii sunt habotnici, mai ales cei educati.
          Asa ca bagatul batului prin gard cu chestii de genul " zombiul tau, inviat a 3-5a zi dupa nu stiu ce scripturi " nu ma scandalizeaza in nici un caz, dar imi spune despre tine ca esti probabil un individ ingust si superficial.
          • +3 (13 voturi)    
            subscriu (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:36)

            taranistu [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

            Habotnicia ateilor este la fel de periculoasa ca a habotnicilor din orice religie.
  • +22 (54 voturi)    
    uraaa !!:( (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:35)

    fanariotu [utilizator]

    Ce poti sa mai spui decat: "Traiasca Republica Ortodoxa (era sa zic islamica, dar nu greseam) Romania !

    De la revolutie am inlocuit CC al PCR cu BOR si "un grup de activisti" cu un sobor de preoti...Mi-e greata asa ca plec.
    • +8 (38 voturi)    
      Republica Ortodoxa Uslamica Romania (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:15)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui fanariotu

      Asa e corect. Cheers.
    • +4 (16 voturi)    
      nu te uiti unde trebui (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:54)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui fanariotu

      traim, nu in republica islamica, ci in cea usl'amica siar ceceurile sunt acolo, mai multe si mai active decat pe vremea lui al batran.
      atunci totul era aranjat, ceceul era numai unul, conducatorul si carpatul si lumina era numai unul.
      acum, unde ponta apare, soarele rasare.

      deschide ochii, priveste in jur.
      la usa mea nu bat preotii, ci activistii de diferite culori, de fapt toate derivate din rosul de rasarit.
  • +15 (23 voturi)    
    si totusi nu pot sa nu-mi pun o intrebare (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:43)

    SuvacMarius [anonim]

    Nimeni nu se intreaba "totusi de ce prinde atat de bine si de repede ininimile copiilor noastri si a societatii noastre in genere ideea si sentimentul de Halloween?". Trecand peste aspectele comerciale si de impact dezvoltat prin mass-media romaneasca referitor la acesta "sarbatoare" la care daca nu aderam suntem social marginalizati, consider ca modul ei de implementare (subliniez IMPLEMENTARE) in constiinta noastra trebuie analizat. BOR-ul e sublim in actiunea lui de atentionare a opiniei publice despre pericolul "otravurilor" occidentale, dar daca face doar atat e zero absolut. Concluzionez: n-am auzit niciunde de o sarbatoare nationala romaneasca a sfintilor, unde copii sa se imbrace straie albe si aura si aripioare de sfinti etc. etc...si care sa fie intens mediatizata si colorata cu evenimete REAL ATRACTIVE pentru societatea romaneasca... e simplu sa fii doar in opozitie si sa critici considerand ca ti-ai facut datoria de bun crestin... mai departe ce faci e esenta chstiunii...
    • +9 (39 voturi)    
      Parasciva (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:59)

      alin gr [utilizator] i-a raspuns lui SuvacMarius

      Sfanta Paraschiva si pupatul ciolanelor de la Iasi i-ti spune ceva? aia e halloween ortodox!
    • +3 (15 voturi)    
      Sf Dumitru (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:31)

      Nsm [utilizator] i-a raspuns lui SuvacMarius

      Pai tocmai a fost SF Dumitru sambata si duminca asta. Asta nu e sarbatoare?
      • 0 (10 voturi)    
        doua zile (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:18)

        Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Nsm

        pentru un singur sfint? ai cam zbarcit-o
    • +1 (1 vot)    
      nu are ce pune in loc (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 0:05)

      Psycon [utilizator] i-a raspuns lui SuvacMarius

      In dogma crestina dupa moarte e de dorit sa mergi in rai, asa ca Biserica nu are cum face o sarbatoare despre moarte fara ingeri.

      Obiceiurile noastre traditionale (si pagane) cu costume sunt in preajma anului nou. Sunt multe si difera in functie de zona. O constanta ar fi ursul si capra. Nu vad cum s-ar muta ceva de Haloween, dar s-ar putea organiza baluri mascate si de Anul Nou.
  • +1 (41 voturi)    
    Bravo BOR! (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:47)

    cocosila [utilizator]

    Sper ca BOR sa isi sporeasca influenta atat in mintile romanilor cat si in institutii. Prostia trebuie exploatata si tinuta in lesa dogmei BOR. Desfigurarea Romaniei de catre BOR va fi mai adanca si mai durabila decat cea comunista. Romania trebuie sa implineasca si sa isi asume explicit (prin dogma BOR) menirea de a fi wc ul din fundul curtii europene.
    • 0 (12 voturi)    
      amice (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:19)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui cocosila

      bor nu face tabele pentru unu mai si 23 august.
      la evenimente, sfinti, moaste, prezenta este voluntara, spre deosebire de mitingurile cu pensionarii, ale lui tov. ponta, unde exista mobilizare izemplara.:)
      numai derbedeii huiduie.
      popii nu sunt huiduiti...

      apropos, in indemnurile lui dragnea, se spunea sa'i scoata, la urne, morti copti si chiar legati. pe sus..
      popa nu'ti bate la usa sa te cheme la biserica.
      si nici nu imparte pui, slanina, faina, ulei sau zahar, ajutoare ue....de la dom' primar !

      happy halloween and buhuhuhuuuu !
  • +13 (29 voturi)    
    Niste inculti (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:51)

    spysoby [utilizator]

    Halloween este de origine celtica si a fost adoptata mai ales de cresti catolici si protestanti.Vine de la sarbatoarea tuturor sfintilor.
  • +16 (38 voturi)    
    mi-e din ce in ce mai sila ... (Vineri, 1 noiembrie 2013, 15:52)

    Tymax [utilizator]

    ... sa citesc parerile BOR SA
    Citez: "Menirea profesorilor este aceea de a forma caractere, nu de a le deforma, schilodind sufletele copiilor dupa masura unui pat al lui Procust, impus de puteri straine", spuse biserica a carei menire pare sa fie formarea "caracterelor" incovoiate inchinatoare la moaste care nu-si pun nici cea mai mica intrebare daca ce fac are vreo logica.
    Ipocrizie pana la cer si inapoi marca BOR.
    PS: nu-mi pasa catusi de putin de Hw or alte sarbatori importate, o ignor complet si la fel incurajez pe oricine.
  • +4 (24 voturi)    
    cam acelasi lucru (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:07)

    RupertPepkin [utilizator]

     popiI nu-si dau seama ca acelasi lucru il fac si ei. indoctrinarea populatiei intr-un anumit grup, nu conteaza ca este western, sau spiritual sau altfel. ce nu le place? alti sunt cu opinii diferite ? foarte bine ca nu mai ascultam de biserica, acum ca avem un helloween asta nu inseamna nimic pentru majoritatea romanilor , nu cred ca simt o atractie aparte fata de inca o atractie la care se poate manca bea si distra, ca nu cred ca multi nu de asta asteapta pastele sau craciunul. si sa nu uitam de cat rau a facut biserica sociatatii. ei sant bosumflati pt ca lumea a inceput sa-si deschida ochii fata de religie, cam ne dam seama ca nu avem nevoie de pastori si de institutii pentru a crede in "dumnezeu",( nu cel din biblie) nu mai suntem oi pe care ii puteti controla si forma dupa gustul vostru. problema vine cand aia ce vor sa ne controleze au prevazut asta si au inventat eu alte modalitati de a controla masele. pacat, pentru ca omeniarea putea deveni ceva mai spiritual in loc de niste gaste care doar cred ca pot zbura.
  • +4 (30 voturi)    
    Adevarul e ca (Vineri, 1 noiembrie 2013, 16:36)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    Acest Haloween mi se pare un kitsch groaznic, pe care unii , in mod fortat incearca sa-l puna pe acelasi palier cu Sf. Valentin sau mai rau, Craciunul.
    E ca si cum cineva ar aduce balciul de prost gust din targul de langa castelul Bran in toata tara si face o sarbatoare.
    • +5 (17 voturi)    
      hehe (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:31)

      Reshape [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

      O mizerie sinistra sa se mai faca niste bani si o ocazie minunata sa se mai distreze lumea. Vorba lu' raposatu' Freddie, Dumnezeu sa-l odihneasca, in these days of cold affections oamenii ar face orice sa se mai distreze un pic. Daca ar fi o sarbatoare in fiecare saptamina si berea ar fi la jumatate de pret, ar fi mare ingramadeala. Iar daca ar fi o sarbatoare in fiecare zi si berea ar fi tot la jumatate de pret (sic!) si tot ar fi ingramadeala si atunci. Dupa ce s-ar plictisi ar cauta alte distractii, ca asa se intimpla cu hedonismul asta, cu cit ii dai mai mult sa manince cu atit e mai flamind. Si din placere in placere ajungi la un fel de prosteala si o ceata pe creier: ajungi sa te imbraci ca dracu', sa-ti pui colti, sa decupezi dovleci si sa ceri bobo la usile oamenilor.
      Dar Halowinu' asta e bun. E bun ca actioneaza ca un criteriu de departajare intre oameni si aproape-oameni. De exemplu:
      - te uiti la telenovele?
      - votezi USL?
      - esti prieten cu Badea Mircea pe Facebook?
      - iti cumperi dovleac de Haloween?
    • 0 (6 voturi)    
      Te-ar mira foarte tare daca... (Vineri, 1 noiembrie 2013, 23:50)

      GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

      ai afla ca si "Craciunul" este un "kich" pus in scena din necesitatea de a aduce la "turma"(crestina) "oile ratacite" (adica "paganii)! Pentru acelasi scop a fost mutata data nasterii Domnului de 17 iunie(zic uni) sau 15 septembrie(zicaltii) pe 25 decembrie! De altfel cercetari relativ recente au dovedit ca exista o eroare de 4 ani in calendarul crestin si astfel cei 33 de ani ai vietii lui Iisus ar acoperii intervalul dintre anul 4i.d.Hr. si pana in 29d.Hr. Altfe spus noi ne-am afla de fapt in anul 2009d.Hr.! Chiar Papa Benedict al XVI-lea a vorbit/scris despre aceasta eroare istorica, datorata calugarului Dionisie Exiguulul, facatorul primului calendar crestin!
      • +4 (4 voturi)    
        lamurire (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 1:43)

        verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        Crede-ma ca sunt constient de dubla semnificatie a Craciunului :
        - sarbatoare crestina ( argumentarea ta cu eroarea datei poate e valabila, nu te contrazic dar nu e nici prima nici ultima data asumata la comun pentru o sarbatoare, si nu mi se pare un factor decisiv ) .
        - aspectul pagan ( traditii necrestine cu povesti cu binefacatori generosi, copaci si ornamente simbolice ) combinat cu aspectul comercial ff agresiv si obsedant pentru multi .
        Eu prefer sa raman din aceasta situatie cu ideea de generozitate si multumirea de a fi generos cu cineva si de a primi generozitatea altuia fara sa-l judec dupa valoarea darului.
      • 0 (0 voturi)    
        - continuare - (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 1:44)

        verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        Am ales exemplu Craciunului pentru ca are si o dimensiunie crestina si una pragmatica, si aici are ceva in comun cu Halloween.
  • -9 (25 voturi)    
    Parerile ... (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:00)

    A_Radu [utilizator]

    BOR mi se par pertinente si nu infiereaza sau aduc atingere libertatii de a sarbatori a fiecaruia dintre noi , a ceea ce vrem noi ... nu au emis pretentia de a se interzice de stat etc ... e doar o parere , sa zicem mai avizata a unei entitati care se ocupa de partea spirituala a acestui NEAM de care BOR este strans legata ... probabil multi dintre noi , odata cu accelerarea globalizarii au uitat ca fac parte dintr-un NEAM , care are o istorie milenara, cu traditii, cu obiceiuri stravechi cu o credinta proprie cimentate in constiinta poporului in mii de ani ... altfel e greu de inteles usurinta cu care noi, generatia moderna ne uitam atat de usor radacinile si acceptam cu dezinvoltura orice sarbatori si practici de import ... asimilandu-le de fapt forma si mai putin fondul
    • +6 (24 voturi)    
      BS de doi bani (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:29)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      Un natie cu cat e mai diversa cu atat e mai dinamica si puternica (vezi SUA).
      Iar BOR a tradat neamui asta de cate ori a avut ocazia (1848- afurisirea pasoptistilor de catre mitropolitul Buc. Neofit II, 1866-"revolutie" anti-unionista sustinuta de rusi si condusa de mitropolitul Moldovei Calinic Miclescu, 1918- Marea Tradare Ortodoxa). In plus a sustinut sclavia tiganilor, si a colaborat cu comunistii FURAND bisericile greco-catolicilor!
      • +6 (14 voturi)    
        afurisire (Vineri, 1 noiembrie 2013, 18:58)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        sa nu uitam afurisirea literelor din alfabetul latin in 1855 vezi "Parti alese din Istoria Transilvaniei, Gh. Baritiu, Sibiu, 1890".
    • +8 (14 voturi)    
      neam (Vineri, 1 noiembrie 2013, 18:55)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      asa e.suntem un "NEAM",asta pentru ca nu reusim sa devenim o NATIUNE,asumandu-ne istoria cu bune si rele,prezentul cu bune si rele si mai ales FACAND CEVA pentru a evolua,nu stand si asteptand sa dea D-zeu sau guvernul sau parlamentul sau presedintele sau macar bingo ...
  • +2 (20 voturi)    
    sa ridicam degetul mijlociu (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:22)

    ioanadoe [utilizator]

    "In general, occidentalii au facut tot ce le-a stat in putinta sa se asigure ca n-au nevoie de Dumnezeu in viata lor. Un singur lucru insa le scapa. Sunt neputinciosi in fata bolii si in fata mortii. Pe acestea nu le pot stapani, nu le pot domina. "
    Nu sunt neputinciosi in fata bolii si in fata mortii va zic eu din proprie experienta. Ce schimonosita gandire aveti domne. Si aseara m-am bucurat sa vad atatea costume haioase in metrou in Manhattan sau sa dau ciocolata la copii. Ce e rau in a arata degetul mijlociu mortii la o adica? JC superstar al dumneavoastra nu a facut asa? De ce sa ne fie frica? D-zeu ne-a creat sa fim fericiti.
    • +4 (14 voturi)    
      de acord (Vineri, 1 noiembrie 2013, 21:38)

      Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui ioanadoe

      Sînt atît de neputincioși în fața bolii încît aproape toate tratamentele (și cu siguranță toate tratamentele moderne) sînt create în occident. Dacă ar fi după BOR, am trata hipertensiunea cu rugăciuni și cancerul cu acatiste...
  • +12 (28 voturi)    
    Menirea bisericii e sa-si vada de treaba ei... (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:24)

    Alui [utilizator]

    ... din banii ei! Nu sa paraziteze statul! Si nici sa DICTEZE oamenilor ce sa faca sau sa creada!
    • +5 (11 voturi)    
      n-are nici o menire (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:43)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Eu zic ca nare nici o menire, cine este biserica sa spuna oamenilor in ce sa creada ? biserica se autointituleaza biserica lui d-zeu, pur si simplu este o institutie arhaica care din egoism doreste sa se perpetueze la putere.
  • +9 (27 voturi)    
    atentat la "mosia"popilor. (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:35)

    Bold [utilizator]

    Popii se simt amenintati,pentru ca de la un eveniment ca Halloween-ul nu le iese nimic. Lor le iese ceva daca merg din casa in casa ca sa le dea oamenii bani,le iese ceva de la moaste ,prin comertul stradal care le aduce milioane in visterie si altele de felul acesta. In America,Halloween inseamna o zi in care oamenii se distreaza speriindu-se unul pe altul pein masti,imbracaminte si altele,iar copii,insotiti de parinti,merg pe la case si primesc bomboane,ciocolata si altele. Nimeni nu pateste nimic si asta nu-i impiedica pe oameni sa mearga cu familiile la biserica in fiecare duminica si sa se roage la Dumnezeul pe care biserica ortodoxa l-a inlocuit in Romania cu niste oase de mortaciune. Cum va permiteti preoti ai bisericii ordodoxe din Romania sa dati lectii de morala crestina,voi care,in frunte cu seful vostru suprem v-ati inchinat regimului comunist din Romania si i-ati slujit cu credinta ? Nu va e rusine ? Si voi Hot News,ce dati atata importanta unor lucruri pe care nu le cunoasteti? Stiti voi ca biserica aceasta ortodoxa a tras inapoi tara cu cel putin 100 de ani pentru ca a tinut poporul in intuneric? Iata poporul: se duce orbeste acolo unde il indrumeaza popii,la moastele care nu au nici o semnificatie care nu au nici o legatura cu Dumnezeu si cu Biblia. Pe ce baze biblice stau aceste moaste? Pe nici una.In Biblie nu exista vreo referire la moaste.Ele sunt o inventie a popilor pentru a se capatui pe sema prostiei si ignorantei romanilor.Acuma,ei s-au unit la nivel universa si impreuna cu popii greci,bulgari rusi si alte natii ortodoxe,sa exploateze impreuna prostia omeneeasca.De aceea ei se tem de Halloween,care este un eveniment ce nu face nici un rau nimanui. Opriti-i pe acesti hoti de popi de la faradelegile lor si cineva sa-i aduca inapoi la Biblie pe care ei de mult n-o mai respecta ci respecta inventiile lor care le aduc milioane. Nu le mai faceti publicitate acestor hoti. Ar trebui infiintata o instanta,asemanatoare CCR care sa urmareasca a
  • +7 (23 voturi)    
    Haha (Vineri, 1 noiembrie 2013, 17:45)

    Alex S [utilizator]

    Prin treaba asta Biserica Ortodoxa Romana demonstreaza cat de inapoiata si bazata pe simbolisme fara sens e. Am venit saptamana trecuta din SUA, partea de sud, unde oamenii merg la biserici decente, nu au matanii si cruci si impartasanii si alte balarii, nu se imbraca in auriu si pupa toti aceeasi poza prafuita, si cu toate astea chiar au credinta in Dumnezeu. In schimb ei sarbatoresc si Halloweenul fara nici o problema.
    • -3 (5 voturi)    
      Biserica inapoiata (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 1:44)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Pretentia protestantismului este revenirea la vechea si simpla credinta din vechime, deci o inapoiere, dupa toate inovatiile aduse de catolicism. Asadar, sa anailzam din acest punct de vedere "simbolismele fara sens" si sa vedem care se potrivesc mai bine cu crestinismul primar.
      biserici decente - templul din Ierusalim era decent? Vezi 1 Regi 6. Templul din viziunea lui Ioan era decent? Vezi Apocalipsa 1.
      matanii - http://bible.knowing-jesus.com/topics/Prostration
      cruci - vezi 1 Cor 1:23-24, Cor 2:2, Galateni 3:1, Galateni 6:12, Ioan 3:14
      impartasania: vezi Ioan 6:22-69, Matei 26:26-28, Luca 22:14-20, 1 Cor 5:16, 1 Cor 11:23-29, Fapte 20:7, Luca 24:13-35, Fapte 2:46, Fapte 20:11, Fapte 27:35
      imbracamintea: Iesirea 28:2
      poze: Iesirea 25:18, Numeri 21:9, Ioan 3:14, Col 1:15, Iesirea 26:1
      Nu stiu daca te consideri crestin, dar mie mi-ar fi jena sa numesc toate astea "balarii".
  • +7 (21 voturi)    
    cenzuram si noi ceva? (Vineri, 1 noiembrie 2013, 18:19)

    Francisc 1 [utilizator]

    propun ca bor sa puna stampila pe tot ce vine din vest inclusiv pe traficul de internet un internet national ortodox ca-n pe model iran poate nu ar fi o idee rea.
  • +6 (22 voturi)    
    amuzant si penibil (Vineri, 1 noiembrie 2013, 19:11)

    Natasa [utilizator]

    "In general, occidentalii au facut tot ce le-a stat in putinta sa se asigure ca n-au nevoie de Dumnezeu in viata lor. Un singur lucru insa le scapa. Sunt neputinciosi in fata bolii si in fata mortii"

    Dupa speranta de viata a occidentalilor as zice ca sunt cu mult mai "putinciosi" decat pupatorii de moaste de la noi :)) Deci d'aia nu avem noi spitale decente si scoli competitive, ca sa faca BOR biserici si sa le dam cu tifla incuiatilor alora de vestici!
  • +5 (19 voturi)    
    Patul lui Procust (Vineri, 1 noiembrie 2013, 19:25)

    _tudor_ [utilizator]

    Desigur Patul lui Procust impus de biserica ortodoxa este singurul care are dimesiunile corecte.
    Booo!
  • -3 (9 voturi)    
    Ro (Vineri, 1 noiembrie 2013, 20:14)

    crdman [utilizator]

    ROMANIA tara mea de import ,tAra unde totul e de import SA TRAITi BINE !!!!! Fraierilor
  • +4 (12 voturi)    
    Biserica Ortodoxa Romana (Vineri, 1 noiembrie 2013, 21:15)

    GRANDFATHER [anonim]

    Este incapabila sa ajunga in secolul XXI si atunci incearca sa franeze mersul inainte al societatii romanesti printr-un discurs retrograd, ultradogmatic, care frizeaza de multe ori absurdul!
    Discursul antioccidental, anticatolic, antiprotestant, antirock, antidiversitate religioasa, culturala, sexuala indeparteaza tanara generatie de biserica si slujitorii ei! Comportamentul inadecvat(ca sa nu spun mai mult) a preotilor adusi in scoala ca sa predea "religia", a facut mari deservicii de imagine si credibilitate bisericii, a desacralizat persoana PREOTULUI si relatia acestuia cu credinciosii! Pentru tanara generatie PREOTUL a devenit si este "profu' de religie", care spune povestioare frumoase ce s-au petrecut acum 2000 de ani si "da" numai calificative si note maxime! Daca prin absurd ne-am intoarce la situatia de dinaite de Edictul de toleranta de la Mediolanum(Milano) din 313d.Hr., 99% dintre crestinii romani ar murii degeaba, cunostintele lor despre crestinism si despre ortodoxie fiind extraordinare, chiar sublime, dar lipsind cu desavarsire! Preotii si ierarhii BOR ar trebui sa iasa din vilele lor luxoase, sa coboare din limuzinele lor scumpe, sa se dezbrace de odajdiile lor cusute cu aur si pietre pretioase si imbracati in rasa saraciei si penitentei sa se intoarca in mijlocul poporului si sa propovaduiasca ADEVARATA CREDINTA! AMIN! BISERICA este acolo unde sunt CREDINCIOSII!
  • -6 (16 voturi)    
    Columbine (Vineri, 1 noiembrie 2013, 21:17)

    idsoc [utilizator]

    Aseara pe strada un copil costumat fugea dupa alt copil costumat si tipa transfigurat "Mooori!". De aici pana la o tragedie ca-n buna traditie americana din scoli e doar un pas.
    • 0 (0 voturi)    
      Ar mai trebui ceva! (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 0:37)

      GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui idsoc

      Camerele reunite ale Parlamentul Romaniei sa adopte intr-o sedinta festiva comuna celebrul Amendament 2 din Constitutia SUA! Sa vezi ce Halloween fac romanii dupa aceia!!!
  • +4 (12 voturi)    
    :) (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:22)

    Natasa [utilizator]

    Se pare ca vajnicii sustinatori BOR (sa nu se inteleaga ca as avea ceva cu credinciosii adevarati, ipocrizia si hotia BOR ma ingrozeste) sunt pe faza, dau voturi negative oricui nu pricepe ce vorbe intelepte a zis preotul la adresa vesticilor care nu mai au niciun capatai. Prostimea crede ca daca ar indrazni vreo secunda sa ridice capul si sa recunoasca hibele (unele penale) ale unora dintre preoti, o bate Dumnezeu. Stati linistiti, v-a batut deja!
  • -5 (13 voturi)    
    Petre Țuțea a spus: (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:26)

    Addtru [utilizator]

    Fără Hristos dormeam în crăci!

    Iar El a spus:
    Cine nu este cu Mine este împotriva Mea, și cine nu adună cu Mine, risipește.
    Cine are urechi de auzit să audă!
    • +4 (10 voturi)    
      Si ce-i cu asta ? (Vineri, 1 noiembrie 2013, 22:45)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Addtru

      Vai, doua trei cuvinte lustruite si noi ar trebui sa credem mesajul scris intr-o carte de personaje nerecunoscute de istorie ca fiind reale.
  • -6 (10 voturi)    
    De cate ori vad (Vineri, 1 noiembrie 2013, 23:07)

    KostasP [utilizator]

    Aceste comentarii jignitoare si atata ura la adresa bisericii si religiei crestin ortodoxe imi dau seama ca nu este o intimplare ca Romania se afla unde se afla. Ignoranta, prostia si lipsa bunului simt elementar al multor romani ne va trage intotdeauna in jos.
  • 0 (0 voturi)    
    Saptamana Arhanghelilor (Vineri, 1 noiembrie 2013, 23:11)

    George Romania [anonim]

    Saptama Ingerilor, sau Saptamana Arhanghelilor, este organizata de scoala de Yoga MISA
  • +4 (4 voturi)    
    ce-i interesant (Vineri, 1 noiembrie 2013, 23:18)

    ampersand [utilizator]

    E faptul că-n SUA sunt şi ortodocşi, şi catolici, şi protestanţi, şi budişti, şi musulmani, practic acolo - aşa cum sunt prezente cam toate naţiile din lume - se regăsesc cam toate religiile din lume.
  • +3 (5 voturi)    
    Lupta cu Occidentul (Vineri, 1 noiembrie 2013, 23:20)

    Setalcott [utilizator]

    Titlul "Lupta Bisericii cu Occidentul" este deplasat. Nu e vorba de o lupta cu Occidentul, ci de o incercare de a contracara anumite aspecte ale acestei traditii occidentale, aspecte care au fost criticate chiar in Occident, deci stati linisititi, nu este Biserica Ortodoxa cea mai inovativa in materie, dupa cum se poate vedea mai jos.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1224079/Halloween-dangerous-says-Pope-slams-anti-Christian-festival.html

    http://www.wordonfire.org/WoF-Blog/WoF-Blog/October-2012/Culture--Time-for-Catholics-to-Embrace-Halloween.aspx

    http://www.cbn.com/spirituallife/onlinediscipleship/halloween/halloween_watt05.aspx
  • +4 (6 voturi)    
    Atentie la 'agentiili straine'! (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 9:06)

    hotnewsfil [utilizator]

    Sa nu permitem 'agentiilor straine' sa ne fure viitorul copilasilor nostri!
    Ce? Noi n-avem popi sa ni-l fure?
  • +4 (4 voturi)    
    ateee (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 13:29)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Comentariile negative se refera la ce vad oamenii la biserica noastra de 2 lei si nu la credinta lor in Dumnezeu de orice fel .In semn de protest pentru cum intelege din 1989 Biserica ortodoxa la noi, sa-si implineasca menirea (catedrala mantuirii, spectacolul moastelor, lipsa chitantelor pentru plati si contributii, lipsa actiunilor caritabile etcetcetc) in viitor ma voi declara atee.Macar asa pot sa protestez si nu-i recunosc ca si slujitori ai Domnului.
    • -1 (1 vot)    
      Anticlericalism (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 20:06)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui fosta zoezoe

      Imi pare ca sunteti atat de intaratata de anticlericalismul modern incat nu mai rationati.
      Construirea unei catedrale, care de fapt lipseste in Bucuresti, nu este si acesta un mod prin care biserica isi indeplineste misiunea? "Spectacolul moastelor", cum il denumiti, nu are loc din negura vremurilor si nu tine de esenta ortodoxiei? Despre actiunile caritabile v-ati interesat in parohia dumneavoastra, sau luati doar ideile vehiculate prin presa seculara? Daca v-a dezamagit biserica ortodoxa, de ce va declarati numaidecat atee? Ori sunteti, de fapt, ori daca nu sunteti, un om cu credinta in Dumnezeu nu se cade sa minta. Gasiti o denominatiune pe gustul dumneavoastra si declarati ceea ce e real.
  • +5 (5 voturi)    
    Habotnici din toate tarile (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 13:41)

    AlisCuPar [utilizator]

    uniti-va, plecati in pelerinaj in Siberia si nu va mai intoarceti ! Analfabeti care prin incultura lor ii distrug si pe cei din jurul lor. Singura carte pe care ati citit-o, si aia pe silabe, a fost biblia, oligofrenilor ! E unul prefericitul (auzi denumire!) iar voi sunteti preanefericitii ! Datorita voua ajung la putere scursuri umane gen iliescu, ponta si altii ca ei ! O sa va dea ponta moaste saptamanal ca sa va tina de foame.
    • +2 (2 voturi)    
      .................................................. (Duminică, 3 noiembrie 2013, 11:10)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui AlisCuPar

      majoritatea nu au citit-o. si oricum multi din cei care au citit-o au ales doar ce le-a convenit.
  • +2 (4 voturi)    
    Va sugerez (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 14:20)

    istoriograf [utilizator]

    Va sugerez domnilor, ca in focul polemicii sa nu confundati si sa amestecati credinta in D-zeu cu biserica si functionarii ei.
    Imi cer iertare de la putinii preoti care intr-adevar sunt parinti spirituali modesti pentru credinciosii din parohia lor. Ei duc mai departe adevarata credinta si invatatura divina spre deosebire de cei care folosesc religia ca mijloc de prostire in masa si umplere a burtilor si a buzunarelor. Din pacate, BOR nu detine autoritatea morala sa de-a lectii cuiva, nu a contribuit cu nimic la propasirea poporului roman prin coruptia si tradarea care au caracterizat-o in ultimii 75 de ani. Precum toata Romania, si BOR are nevoie de o mare reforma purificatoare. Dar pentru aceasta e nevoie de conducatori curati si carismatici, oameni cu viziune si chemare care sa redea spiritualitatea ortodoxiei romane.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu au ce face (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 18:30)

    StefanCristureanu [anonim]

    Logica preotilor miroase destul de tare a putred, sa nu uitam ca in jurul anului nou (traditie precrestina) tinerii isi pun masti si se imbraca intr-un fel de demoni (duhuri ale intunericului caci suntem in preajma solsitiului de iarna) si danseaza frenetic lucru ce ar putea fi judecat de lumea occidentala ca fiind un lucru barbar dar in general il vad ca fiind ceva inedit.
    Ori noi ne mandrim cu traditia asta, si avem si noi sarbatoare asemanatoare cu Haloween-ul noaptea de Sf. Andrei dar lumea cauta ceva mai cool si asa s-a imprumutat Haloween-ul dar ce zic domnii preoti sunt exagerari amestecate cu emotie si patos specific BOR, care nu poate judeca la rece totul este conspiratie totul este indreptat pentru distrugerea bisericii.
    Vreau sa vad ca biserica iese la rampa in presa cu ceva logic cu o cauza nobila care sa concureze cu un ONG, sa ajute copii sinistrati, bolnavi, refugiati (avem Siria destul de aproape si ce daca sunt musulmani?) sa trimita vaccine in Africa chestii care CHIAR necesita efort. Flecareala cu conspiratiile occidentale eu un amalgam dubios de comunism si inchistare medievala dar e usor de facut ca nu prea necesita efort, trebuie doar sa dai din gura.
  • 0 (0 voturi)    
    biserica apendicul rusiei (Sâmbătă, 2 noiembrie 2013, 22:01)

    Vlad-I [utilizator]

    Se vede ca o parte din biserica ortodoxa cocheteaza indirect cu politica Rusiei, este o institutie anti-romaneasca.
  • 0 (0 voturi)    
    Eu unul cred ca preotii nostri (Duminică, 3 noiembrie 2013, 10:25)

    sile231 [utilizator]

    Abordeaza gresit chestiunea ramanind intepeniti in mentalitatea romanocentrista de pe vremea lui Ceasca.Haloween e o sarbatoare tipoic americana si americanii care au initiat-o sunt si ei crestini chiar daca protestanti.Nu ne putem apara ortiodoxia dind cu barda in celelalte denominatiuni crestine.
  • 0 (0 voturi)    
    sarbatori crestine suprapuse celor "pagane" (Duminică, 3 noiembrie 2013, 17:40)

    VladimirRodina [anonim]

    Biserica, inclusiv cea Ortodoxa, uita usor ca toate sarbatorile importante au fost de fapt create pentru a fi suprapuse unor sarbatori religioase deja existente. Asa cum crestinii erau pedepsiti pentru credinta lor, tot asa, atunci cand Crestinismul a devenit religie de stat in Imperiul Roman, cei care continuau sa se roage altor zei erau marginalizati, pedepsiti, iar lacasele de cult (templele) erau distruse. Si inca ceva: celtii au stat si pe teritoriul Romaniei de azi. Gratie lor localnicii au invatat multe lucruri folositoare. In rest subscriu la tot ceea ce s-a scris aici despre spaima BOR de a-si pierde enoriasii.
  • +1 (1 vot)    
    Obraznicia bisericii (Duminică, 3 noiembrie 2013, 17:56)

    Alistar44 [utilizator]

    Biserica a contribuit la toate hotiile politicienilor si de aici a devenit partasa la toate afacerile si se opun la orice nu îi aduce ei profit, ca Haloween-ul.
    Daca biserica ar obtine profituri de pe urma Halloween, - l-ar sprijini în mod sigur !
  • -1 (1 vot)    
    dar sarutatul ramasitelor umane? nu e ingrozitor ? (Duminică, 3 noiembrie 2013, 18:57)

    BalthazarBlake [anonim]

    Mi-am permis sa imi spun si eu parerea aici, putin mai amanuntit:

    http://insaneblogger.ro/patul-lui-procust/

    Oare cand vor realiza cei de la BOR, cat de penibili sunt ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version