Ministerul Transporturilor primeste 1,3 miliarde de euro din fonduri europene pentru reabilitarea caii ferate Calafat - Craiova si modernizarea a 16 porturi dunarene si maritime

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 24 octombrie 2013, 12:47 Actualitate | Esenţial


Calea ferata pana la podul Calafat-Vidin va fi reabilitata cu fondurie europene
Foto: DanubeBridge2.com
Ministerul Transporturilor va avea la dispozitie 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea coridoarelor prioritare de transport situate pe reteaua centrala TEN-T, a anuntat MT intr-un comunicat remis HotNews.ro. Din aceasta suma, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa reabiliteze calea ferata Craiova - Calafat care asigura conexiunea cu podul Calafat - Vidin si modernizarea a 16 porturi dunarene si maritime.

"In urma negocierilor purtate intre reprezentantii Comisiei Europene si statele membre a fost convenit transferul a 10 MLD EUR din Fondul de Coeziune, catre Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility - CEF), in scopul accelerarii procesului de finalizare a coridoarelor prioritare de transport situate pe reteaua centrala TEN-T. Suma de 10 MLD EUR este dedicata statelor membre care intra sub incidenta politicii de coeziune. Alocarea ce revine Romaniei din aceasta suma este de aproximativ 1,3 miliarde de euro", au transmis reprezentantii Ministerului Transporturilor.

Astfel, potrivit autoritatilor, Ministerul Transporturilor are la dispozitie 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea de proiecte pe cele doua coridoare care strabat Romania si fac parte din directiile de dezvoltare prioritare ale Uniunii Europene, respectiv Coridorul Rin-Dunare si Coridorul Orient/Est-mediteraneean.

Autoritatile de la transporturi mai informeaza ca in februarie 2014 va fi realizat Master Planul general de Transport si in acesta vor fi cuprinse si proectele prioritare care vor beneficia de finantare din suma mai sus amintita.

"Unul dintre proiectele care va primi finantare prin intermediul acestui program este reabilitarea caii ferate Craiova-Calafat, care asigura conexiunea cu podul Calafat - Vidin, ca parte integranta a Coridorului Orient/Est-Mediteraneean, definit prin regulamentul CEF.  Studiul de fezabilitate a fost finalizat in anul 2012, iar valoarea totala a proiectului ajunge la 400 milioane EUR", mai precizeaza ministerul.

Restul sumei, pana la 1,3 miliarde de euro, vizeaza in primul rand modernizarea celor 16 porturi dunarene si maritime, mai anunta MT.

"Alocarea celor 1,3 miliarde de euro reprezinta o veste foarte buna pentru Romania. Investitiile europene vor fi directionate catre asigurarea canalului navigabil si imbunatatirea infrastructurii intermodale, respectiv conexiuni feroviare mai rapide ale porturilor, astfel incat transporturile de marfuri pe Dunare sa creasca in viitorul apropiat cu 20% fata de nivelul din 2010", a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.

Noul program de finantare Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility) se alatura astfel Programului Operational Sectorial de Transport (POST), aflat acum in plina desfasurare.

Despre Mecaniscul Conectarea Europei si coridoarele prioritare de transport din reteaua TEN-T Core puteti citi mai multe aici:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2276 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Acum sa vezi furaciuni (Joi, 24 octombrie 2013, 14:17)

    Frank777 [utilizator]

    Numai imaginatie sa ai la inventat cheltuieli la proiecte.
    Exemplu : se face un dig si se normeaza 1 milion de m3 de piatra .Care piatra se extrage din carierele apartinand statului date in concesiune la diversi jmekeri. Consultantul o sa spuna ca piatra care corespunde este numai din cariera X unde concesionar este nasul sau finul.
    Concesionarul plateste la stat 5 lei la tona dar o vinde inapoi statului cu 500 euro tona.
    Statul este prost manager.Nu stie sa extraga chiar el propria piatra si sa faca 100 de diguri din aceiasi bani.
    Nu stie Statul da stie nasul si finul.Si iarsai se deschid conturi offshore la Monte Carlo in cartierul jmakerilo romani care "stiu sa faca bani".
    Metoda maradona. dami mie cariera ca sa itzi vand inapoi piatra.
    Curat economie de paiatza .
  • +5 (5 voturi)    
    romanii de la capul podului (Joi, 24 octombrie 2013, 14:24)

    Tritonul [utilizator]

    Linia aia trebuie reabilitata urgent, e o mare rusine ca trenul face peste 3 ore de la Craiova la Calafat, dar degeaba ne ocupam doar de infrastructura daca nu miscam un deget si pentru oameni. La capatul de pe malul drept al podului Calafat-Vidin e un sat curat romanesc. Neavizatul ce trece pe pod in goana masinii si admira acel peisaj dunaran unic nu poate banui tragediile ce s-au petrecut acolo. Romanii aceia au fost supusi la cea mai puternica campanie de asimilare fortata la care au fost vreodata supusi romanii ajunsi sub ocupatii straine. Dupa aproape un secol, sunt pe drumul fara intoarcere. E o ruptura totala intre generatii. Batranii stiu ca sunt romani si vorbesc perfect romaneste. Cand povestesti cu ei ai impresia ca n-ai trecut Dunarea. Copii deja nu mai stiu romaneste. Degeaba s-a facut podul acela, ce duce spre o zona compacta cu 35 de sate romanesti, daca statul roman nici nu indrazneste sa le ceara bulgarilor sa respecte drepturile elementare ale minoritatilor.
  • +3 (3 voturi)    
    Acum ati inteles? (Joi, 24 octombrie 2013, 14:36)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Cred ca e clar acum pentru toata lumea de ce a asmutit bas procurorii pe ministerul transporturilor. Stia ca rezultatele vor aparea si se va putea face comparatia cu ministrii lui incompetenti dar si cu propria lui incompetenta cat a fost prim-ministru. Da stiu. Nici ceasca nu a fost prim-ministru dar totusi il imita perfect.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by