Profesorii vor iesi in strada, in perioada 28-30 octombrie, pentru a picheta sediul Guvernului si al USL, iar in luna noiembrie vor organiza un miting de amploare, urmat de un mars de protest, a decis miercuri Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), transmite Mediafax. Printre revendicari se numara alocarea, incepand cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educatie si cresterea ponderii cheltuielilor de personal pentru invatamant, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public.

Proteste profesoriFoto: Agerpres

Calendarul protestelor FSLI prevede pichetari la sediul Guvernului si la sediul Uniunii Social Liberale in zilele de 28, 29 si 30 octombrie. In aceeasi perioada, in toate unitatile de invatamant din tara unde federatia sindicala are membri, profesorii vor fi in greva japoneza si vor purta o banderola alba pe brat, potrivit sursei citate. Federatia anunta ca pe 6 noiembrie va organiza in Bucuresti un miting de amploare, urmat de un mars.

Simion Hancescu, presedintele FSLI, a declarat ca "la acest protest vom avea sprijinul studentilor si facem apel si la parinti, si la intreaga societate civila sa ni se alature, pentru ca revendicarile noastre nu sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor romanilor".

Revendicarile FSLI:

  • alocarea, incepand cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educatie
  • cresterea ponderii cheltuielilor de personal pentru invatamant, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public
  • modificarea Legii educatiei nationale, inclusiv in ceea ce priveste statutul personalului didactic
  • adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanti sa creasca cu 50%, iar raportul dintre salariul de baza maxim al functiei didactice si cel minim sa fie 2:1.
  • depolitizarea invatamantului, astfel incat in dobandirea functiei de director al unitatii de invatamant rolul determinant sa revina colectivului unitatii, si nu factorilor politici
  • regandirea programelor scolare si a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul sa se puna pe latura formativa, si nu pe cea informativa, iar prin evaluare sa se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunostintele dobandite, pentru a face fata cerintelor in schimbare si competitiei de pe piata fortei de munca.