Cine este Cristian Ghibu, noul Acar Paun gasit de Guvern pentru a justifica esecul privatizarii CFR Marfa

de Viorela Marin     HotNews.ro
Marţi, 15 octombrie 2013, 4:51 Actualitate | Esenţial

Cristian Ghibu
Foto: Agerpres
Guvernul Ponta bifeaza un al doilea esec major in privatizarea unei importante companii de stat. Dar, la fel ca si in cazul Oltchim, cand "vinovatul de serviciu" a fost gasit seful Oficiului pentru Privatizari de atunci, Remus Vulpescu, pentru procesul de privatizare a CFR Marfa, al carui esec a fost anuntat luni seara, cel aratat drept "responsabilul" este Cristian Ghibu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si totodata seful Comisiei de Privatizare a CFR Marfa, care a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. Ghibu, fost manager de stat si apoi privat al CFR, a ajuns in Ministerul Transporturilor la propunerea fostului ministru Relu Fenechiu, fiind considerat un apropiat al acestuia.

"Domnule Chitoiu, raspundeti cu capul, viata si cu tot de succesul operatiunii de privatizare de la Oltchim". Afirmatia ii apartine premierului Victor Ponta si a fost facuta pe 6 septembrie 2012, inainte de licitatia pentru privatizarea Oltchim. Intre timp, privatizarea Oltchim a esuat, iar ministrul Economiei Daniel Chitoiu, adica ministrul direct responsabil, nu a raspuns in niciun fel. Dimpotriva, mimand inocenta, a pasat rapid intreaga vina asupra sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI): "Din punctul meu de vedere, domnul Remus Vulpescu trebuie schimbat din functie!" Ministrul Chitoiu nu a avut insa niciun punct de vedere despre propria functie, chiar daca, cu doar cateva zile inainte, promitea ca isi va inainta demisia in cazul in care va da gres cu privatizarea Oltchim. (Citeste Cine ar trebui sa raspunda cu capul, viata si functia pentru esecul privatizarii Oltchim)

La un an distanta, odata cu apropierea termenului limita pentru pentru semnarea contractului de vanzare a 51% din actiunile CFR Marfa, ministrul Transporturilor Ramona Manescu, in responsabilitatea careia a revenit in final acest proces de privarizare, anunta: "Este datoria domnului Ghibu ca, impreuna cu consultantii, sa gestioneze acest proces de privatizare in favoarea statului roman, care l-a investit cu aceasta responsabilitate, inca din februarie 2013, atunci cand a fost numit la conducerea comisiei de privatizare si mai tarziu in septembrie 2013, cand a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. Inca de la debutul mandatului de ministru i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu sa se concentreze pe ducerea la bun sfarsit a procesului de privatizare".

De altfel, ministrul Manescu a reiterat, chiar in seara anuntului privind esecul privatizarii CFR Marfa, "responsabilitatea" cu care a fost investit secretarul de stat Ghibu pentru derularea acestui proces si "pastrarea situatiei in deplina legalitate": "Trebuie sa stiti ca inca de la demararea procesului de privatizare, chiar daca la conducerea Ministerului s-au derulat mai multi ministri, Comisia de privatizare, asistata de consultantii Deloitte si Musat si Asociatii, au asigurat derularea constanta a procesului. Statul roman, Ministerul Transporturilor l-a investit cu responsabilitatea de a conduce aceasta Comisie de privatizare pe dl secretar de stat Cristian Ghibu, cel care a si semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei, in septembie 2013. Inca din debutul mandatului meu de ministru, am avut doar doua cerinte precise pentru dl secretar de stat Ghibu: sa se concentreze asupra procesului de privatizare si sa pastreze situatia in deplina legalitate, ceea ce pot sa spun ca s-a si intamplat. Ca ministru, am primit o situatie data, cu parametri fixati, negociati si precisi. In aceasta situatie, rolul ministrului s-a redus la responsabilizarea Comisiei de privatizare si la a ma asigura ca Ministerul Transporturilor si-a indeplinit toate obligatiile".

Cine este Cristian Ghibu

Nascut pe 10 mai 1967 in Focsani, judetul Vrancea, Ghibu a absolvit Facultatea de Mecanica la Universitatea Tehnica "GH. Asachi" din Iasi.

In 2009, Ghibu a fost candidat pe un loc codas pe lista PNL pentru europarlamentare. In prezent, el este membru al Biroului Permanent Judetean PNL Iasi, birou condus de deputatul Relu Fenechiu.

De altfel, despre Cristian Ghibu presa locala scrie ca este un apropiat al lui Relu Fenechiu, aceasta fiind si explicatia pentru care a fost numit la sefia Cailor Ferate, unde a mai activat in perioada 2008-2009, in calitate de director al Regionalei Iasi. Potrivit declaratiei de avere, Ghibu nu detine nicio locuinta, niciun teren, nu are datorii si nici credite.

Potrivit CV-ului postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, Cristian Ghibu a mai ocupat, intre 2010-2012, un post de director adjunct in cadrul Primariei Iasi, la Directia de administrare a patrimoniului public si privat. De altfel, cu exceptia perioadei 1993-1998 cand a activat ca simplu inginer la BMW Deutschland, acesta a detinut doar functii de conducere: director vanzari la SC ASAM Iasi (1998-1999), director general la SC LEMNIS COMPANY SRL Iasi (1999-2006) si si director regional la SC AVIVA SA (2006-2008)

In mai 2012, dupa investirea primului cabinet Ponta, Cristian Ghibu a fost numit director general al Companiei Nationale CFR SA, iar din ianuarie 2013, dupa formarea celui de-al doilea cabinet Ponta, a fost numit secretar de stat in Ministerul Transporturilor, la propunerea liberalilor, iar ulterior a fost numit si seful comisiei de privatizare a CFR Marfa.

In decembrie 2012, cand CFR a anuntat noua conducere a companiei de stat, ca masura de implementare a managementului privat, Cristian Ghibu, care era la acel moment director general al CFR inca din mai 2012, a fost ales, din nou, manager privat. Asta in ciuda faptului ca legea privind managementul privat in companiile de stat prevede ca numirile nu se fac pe criterii politice, mentiona Adevarul.

In ianuarie 2013 insa, in locul lui Ghibu a fost pus director general al CFR grecul Dimitris Sophocleous, iar liberalul a fost numit secretar de stat in Ministerul Transporturilor, la propunerea fostului ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, fiind considerat mana dreapta a acestuia.

"Rezultatele domnului Ghibu pe care le-a obtinut in activitatea sa il recomanda pentru noua functie. Va dati seama, a reusit sa reduca cu 50% pierderile CFR SA in numai sase luni de cand a fost numit director. Este o performanta. Se dovedeste ca pilonul liberal al Guvernului este foarte puternic reprezentat de Iasi: avem patru ministri si un secretar de stat", declara atunci Cristian Adomnitei, presedintele organizatiei municipale a PNL Iasi

Insa, ca sef al CFR SA, Ghibu a patronat in 2012 o afacere cu mari semne de intrebare: o licitatie de 300 milioane euro pentru refacerea caii ferate, atribuita unor firme cu experienta in constructii de sosele. Romania libera relata in noiembrie anul trecut ca CFR SA a acordat contractul de reparare a celor 42 de kilometri de cale ferata dintre Vintu de Jos si Simeria, de pe Coridorul IV de transport paneuropean, unei asocieri formate din firmele FCC-Alpine-Azvi-Straco. Potrivit Romania libera, angajati ai CFR SA au afirmat ca, pentru a fi scoasa castigatoare oferta FCC, conducerea companiei a schimbat 3 din cei 9 membri ai comisiei de licitatie, iar drept pedeapsa pentru ca ei au apreciat drept neconforma oferta FCC au fost detasati de catre seful CFR SA Cristian Ghibu la diferite regionale din tara.

Romania libera a scris si despre esecul managementului privat de la CFR, relatand in luna aprilie a acestui an despre cum Consiliul de Administratie al CFR SA a fost destituit dupa ce a indraznit sa trimita la regionala CFR Iasi
, judet de bastina al ministrului Relu Fenechiu, o echipa de control si dupa ce, mai mult, compania fiind calcata in scop de represalii de catre inspectorii ministrului Transporturilor, a indraznit sa propuna public extinderea controlului la directorii de partid ce au condus societatea anul trecut. CFR Iasi a fost condusa in perioada 2007-2009 de catre Cristian Ghibu, care, noteaza Romania libera, a fost plantat direct in functia de director general al regionalei chiar daca era de profesie inginer mecanic si nu avea nici o experienta in calea ferata. In 2007, Ghibu lucra ca director in cadrul primariei iesene.

In cursul acestui an, Ghibu a coordonat si procesul de privatizare a CFR Marfa, fiind numit seful Comisiei de privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor. De altfel, Ghibu este cel care a semnat la inceputul lunii septembrie contractul de privatizare a CFR Marfa cu Grup Feroviar Roman. Desi ministrul Ramona Manescu a participat la respectivul eveniment, ea si-a delegat subalternul sa semneze contractual.

Ghibu este cel care s-a ocupat de activitatea Ministerului Transporturilor in perioada interimatului lui Victor Ponta, respectiv de la demiterea lui Relu Fenechiu si pana la instalarea in functia de ministru a Ramonei Manescu. In cursul lunii septembrie, au aparut informatii potrivit carora premierul Victor Ponta il va elibera din functia de secretar de stat pe Ghibu, la cererea noului ministru al Transporturilor, sau ca acesta va fi tras pe linie moarta. Ramona Manescu a infirmat insa informatiile.

In luna iunie, dupa ce Grup Feroviar Roman (GFR) a fost anuntat castigatorul licitatiei pentru CFR Marfa, premierul Victor Ponta declara ca ministrul de atunci Transporturilor, Relu Fenechiu, si-a facut bine treaba in aceasta problema si merita felicitari. "Guvernul si-a facut bine treaba si ministrul Fenechiu si-a facut bine treaba si il felicit pentru asta", a spus Ponta, potrivit B1, el declarandu-se totodata multumit de faptul ca investitorul de la CFR Marfa este roman si a adaugat ca asteapta ca procesul de privatizare sa fie finalizat cu bine.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

10733 vizualizari

  • -13 (33 voturi)    
    Sincer, (Marţi, 15 octombrie 2013, 7:58)

    xrogo [utilizator]

    credeam ca dupa guvernarea catastrofala a PDL-lui mai rau nu se poate,dar Ponta si ai lui vor neaparat sa ne demonstreza contrariul.
    • +7 (15 voturi)    
      ne faci o lista? (Marţi, 15 octombrie 2013, 10:23)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      poate cu privatizarile facute de Boc? sau alte catastrofe ?
      PS. faptul ca ti-au taiat tie sursa de "renta" eu nu o consider catastrofa. Te superi? o sa-ti treaca..
      • +2 (14 voturi)    
        Vina este a lui Basescu! (Marţi, 15 octombrie 2013, 11:54)

        Bwana [utilizator] i-a raspuns lui cinic

        Daca Basescu nu vindea flota acum nu era asa mare presiune pe vagoanele alea amarate si ruginite de la CFR. Fenechiu si-a facut treaba dar a fost dat la o parte la insistentele aceluiasi Basescu.
        Ponta chiar ar fi scris in lucrarea lui de doctorat ca ingerinta politicului in spatiul judiciar este nociva, dar a copiat gresit din tezele lui Basescu...si d-aia i-au mototolit aia mantia si palaria de doctor in drept.
        Acum nu i-a mai ramas decat sa-si dea cu stangul in dreptul dar ii e teama ca lumea o sa zica despre el ca e comunist...adica de stanga.
        Cat despre Oltchi...n ce sa mai zicem.
        Suntem niste nerecunoscatori! Avem la indemana micul Titulescu si nu-l apreciem la justa valoare.
        • 0 (2 voturi)    
          Erata... (Marţi, 15 octombrie 2013, 13:18)

          Bwana [utilizator] i-a raspuns lui Bwana

          Am senzatia ca par anti Basescu...
    • +11 (13 voturi)    
      Hmm (Marţi, 15 octombrie 2013, 11:56)

      cicibau [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Voi nici acum in ceasul al n-lea nu va dati seama ca 90% din privatizarile din aceasta tara au fost facute de PSD , toate tunurile tot de ei au fost date. Nu cred ca trebuie sa vin cu exemple de genul Petrom sau rompetrol si multe alte privatizari care de fapt au desfiintat industria romaneasca dupa 89 incoace si la care PSD sub aceasta denumire sau alta mai veche a avut o contributie majora. Dar lumea nu vede ca Boc asa cum a facut el greseli in guvernarea sa a imbatranit cu cel putin 10 ani probabil de prea multa bucurie iar domnul Ponta dupa asa o mostenire de grea pe care i-a lasat-o Boc parca intinereste pe zi ce trece si ii prinde din ce in ce mai bine de aia e asa de rotofei.
      • -2 (4 voturi)    
        ham ham (Marţi, 15 octombrie 2013, 13:12)

        ciufy [utilizator] i-a raspuns lui cicibau

        Voi nici in ceasul al x-lea nu va dati seama ca privatizarea petrom, bcr, brd, gazele de sist, rosia montana, avioane f16/18 si alte asemenea au fost facute doar ca sa ne primeasca aia in Nato si UE.
        Credeti ca era Romania numai lapte si miere, nivel de trai mai ceva ca in Luxemburg si Norvegia si se rugau vesticii de noi sa intram in Nato si UE? Toate au un pret, pe care Romania l-a platit si o sa il plateasca si in continuare. Gen: vreti Nato? Vrem. Bun, si noi vestul vrem Rosia Montana. Vreti UE? Vrem. Bun. si noi vestul vrem Bechtel. vreti Schengen? Vrem. Bun, si noi vestul vrem gaze de sist. Vreti moneda euro? Vrem. Bun, si noi vestul vrem contracte cu Strabag, Astaldi si alte asemenea.
        • +3 (3 voturi)    
          Voi nici in ceasul al 100-lea... (Marţi, 15 octombrie 2013, 14:44)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui ciufy

          ...nu vreti sa vedeti ca, desi poti spune ce aceste privatizari au fost cerute pentru intrearea Romaniei in bla bla bla, nimeni nu le-a cerut sa le dea pe degeaba si pe spagi.
  • +35 (35 voturi)    
    sa mai caute! (Marţi, 15 octombrie 2013, 8:22)

    catelu [utilizator]

    Mai trebuie gasiti cativa acari pentru Oltchim, CFR marfa, Rosia Montana, modificarea constitutiei, regionalizare, autostrada Transilvania, autostrada Brasov-Comarnic modificarea codului rutier si multe altele.

    Guvernul le-a inceput pe toate astea dar n-a fost in stare sa duca la bun sfarsit nici una.
    • +1 (1 vot)    
      Esecul guvernului (Marţi, 15 octombrie 2013, 19:32)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      inseamna succesul nostru, al privatilor, asa ca tot sa votezi prosti la conducerea statului.
  • +9 (11 voturi)    
    'Cand doi se cearta, al treilea ....' (Marţi, 15 octombrie 2013, 8:25)

    hotnewsfil [utilizator]

    Cand doi se cearta, al treilea este vinovatul!
    Disputa ce nu are un sfarsit previzibil (temporal si juridic), dintre ‘Comisia de Privatizare a CFR Marfa’ si Gruia Stoica, pe tema ‘cine este vinovat de esuarea lamentabila si condamnabila, a CFR Marfa, va fi rezolvata, in chip magic, printr-o simpla pocnitura a degetelor plagiatoare, de mitomanul psihopat Viorel.
    Ginerica va prelua din invatamintele tata-socrului – duhovnicul de familie Ilie si ne va dezvalui ca prea-cunoscutul vinovat de serviciu – Traian Basescu – se afla, ca intotdeauna, si in spatele acestui esec. El si procurorii lui basisti, toti vinovati ca nu-l lasa pe Viorel sa inceapa, cat de cat, guvernarea tarii, de atata amar de vreme si nu-l vor lasa in vecii vecilor.
    Daca, Doamne, fereste!, Traian Basescu s-ar ridica la ceruri (in iad, precum ne asigura specialistul Ilie, informat direct, de consilierii lui Doamne-Doamne!), pana acolo l-ar ajunge acuzatiile lui Viorel ca nu-i da un pic de pace, cat sa inceapa macar guvernarea tarii.
    Pe scurt, parafrazand, ‘Cand doi se cearta (Comisia si Gruia Stoica), al treilea este vinovatul (Traian Basescu)!’
  • +39 (43 voturi)    
    PONTA???Un mascarici-JALNIC si PENIBIL... (Marţi, 15 octombrie 2013, 8:32)

    Blue_James [utilizator]

    Victorash PONTA este probabil cel mai INCAPABIL prim-ministru din istoria Romaniei!!!!MITOMAN, cu o cultura superficiala...mai mult a stricat decat a facut!!!!PONTILICI DEMISIA!!!!!
  • +11 (13 voturi)    
    Bomboana pe coliva lui Ponta (Marţi, 15 octombrie 2013, 8:53)

    Sani [utilizator]

    Gata, te-ai dat dracq.
    Ti-ai dezamagit interlopii care te-au bagat in fata.
    Esti in deficit de incredere mai Ponta.

    L-ai dezamagit rau pe Iliescu. Ala si-a facut treaba, i-a ajutat pe penalii PSD & Co. sa puna mana pe tara lasand insa niste aparente..pentru votantii fraieri ai PSD evident.

    Dusmanii tai bai Mickey Mouse sunt acum in interior. Ei cauta pe altu' mai destept decat tine.
    Da-te singur la o parte pana nu esti inlaturat.
    Si poate apare si Panait!
  • -3 (7 voturi)    
    Esecul privatizarii CFR? (Marţi, 15 octombrie 2013, 8:54)

    zambara [utilizator]

    Ce esec? Eu cred ca e un succes ca nu a fost vandut unuia care n-are bani. Isi imagineaza cineva ca CFR-ul Marfa ar fi devenit o companie moderna cu investitii facute ca in vest, sub mana mafiotului? Pai angajatii ipochimenului la GFR, sunt sclavi pe plantatie.
    Sa fim seriosi, e un MARE SUCCES ca nu a fost data compania pe mana astuia. Ar fi distrus-o si ar fi vandut-o la fier vechi dupa tiparul obisnuit al privatizarilor de succes din ultimii 20 de ani.
    • +4 (6 voturi)    
      hallo tanti (Marţi, 15 octombrie 2013, 13:44)

      sascha [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      Pontache a inceput procesul de cumparare...deci daca era rupt in fund si fara bani, nu trebuia ales. Punct.
      Toata jena si lipsa de profesionalism apartine pontacului.
      Ca acum vrea s-o dea lebada-n chiuveta...e alta problema insa toata afacerea este UN MARE ESEC pe plan EXTREN si intern-dovedeste cat de INCOMPETENT esti...dar de, unii vad incompetenta ca fiind un succes.
      Bravos, natiune..si ne mai miram ca avem pacalici ca PM.
  • +11 (13 voturi)    
    DEMISIA!!! (Marţi, 15 octombrie 2013, 10:59)

    EagleEye [utilizator]

    Inca un esec!Oare al catelea?Si nici un rezultat...numai esecuri!Demisia Ponta!!!
    Si romanii stau si nu fac nimic!Eu chiar nu inteleg pe romani.Intr-o tara normala un asa PM era dat jos demult.Noi acceptam ,chiar ii votam pe PSD(Prapad si Dezastru)
    Un mesaj mai ales catre bucuresteni:iesiti in strada si cereti un guvern competent pana nu e tarziu!
  • +11 (13 voturi)    
    Il vedeti numai pe Ponta!? (Marţi, 15 octombrie 2013, 11:38)

    Vasilena [utilizator]

    Ponta e o marioneta, dar de ce excludeti a doua marioneta, pe antonescu? Si de ce sa excludem toti membri marcanti ai usl care au dus la aceasta situatie? Penalul Voiculescu demite presedinte, penalul Fenechiu acuza si da sfaturi, penalul Dragnea ameninta, penalul Nastase emite filozofii despre coruptie !, si am putea continua cu toti penalii uslamisti.
    Macar penalii Ridzi, Apostu si care o mai fi au intrat in conul de umbra...
  • +10 (12 voturi)    
    ghibu o merita (Marţi, 15 octombrie 2013, 11:41)

    nalbaroiu [utilizator]

    Ghibu merita toate astea pur si simplu ca s-a bagat in barca cu c.a.c.a.r.a.u...asa ca DA ghibule...ti-o meriti..pe de alta parte lumea stie ca principalii vinovati ai esecului privatizarii sunt p.o.n.t.a. si cu k.k.r.a.u...asa ca or sa plateasca la vot...desi k.k.r.a.u. deja plateste...scade in sondaje si in curand or sa-l lase la vatra p.s.d-istii...
  • +1 (3 voturi)    
    O altă şmecherie (Marţi, 15 octombrie 2013, 15:21)

    Alistar44 [utilizator]

    Privatizarea CFR - marfă a fost dictată de la început pentru a eşua. Băsescu şi-a dat seama, de aceea nu s-a implicat. Tot ce face Ponta va fi sortit eşecului. Dar, nu vrea să plece acasă căci vrea cu tot dinadinsul să fie prim - ministru, chiar dacă această căciulă e prea mare pentru capul lui de şcolar-pârâcios.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri