Doi profesori sarbi au publicat deliberat in revista stiintifica romaneasca Metalurgia International o lucrare de cercetare falsa in care au citat inclusiv reviste pentru copii - presa sarba

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 18 septembrie 2013, 10:17 Actualitate | Esenţial



Doi profesori de la Universitatea din Belgrad au trimis in mod voit la revista romaneasca Metalurgia International, spre publicare, un articol stiintific in totalitate fals, pentru a atrage atentia asupra calitatii slabe a articolelor publicate de o parte a cercetatorilor sarbi, in reviste de calitate indoielnica, pentru a-si face punctajul necesar pentru a urca in ierarhie, scrie publicatia InSerbia.info. Potrivit sursei citate, articolul - care contine inclusiv referinte la o revista pentru copii care il are pe Goofy ca personaj central - a fost publicat integral de revista Metalurgia International, care preciza pe site marti, 17 septembrie, ca "este recunoscuta de Thomson Reuters-ISI in randul revistelor cu factor de impact". Asta desi Thomson Reuters a scos-o in aceasta vara de pe lista publicatiilor recunoscute. Intrebat in legatura cu articolul fals, Gheorghe Lepadatu, editor in charge al revistei, a declarat pentru HotNews.ro: "Nu am auzit de asa ceva. Eu raspund de sectia economica si va trebui sa sun la redactie".

Profesorii Dragan Djuric si Boris Delibasic, de la Universitatea din Belgrad, au trimis in mod deliberat un articol stiintific fals in revista "Metalurgia International", informeaza InSerbia.info. Sub titlul "Evaluation of transformative hermeneutic heuristics for processing random data", articolul foloseste referinte false, printre care si revista "Mikijev Zabavnik" (in realitate, o revista pentru copii), in care personajul de desene animate Goofy "si-a publicat" rezultatele muncii sale de cercetare, noteaza publicatia citata.

In plus, autorii au trimis pentru ilustrarea articolului si fotografii care ii infatiseaza purtand o peruca sau o mustata falsa, potrivit sursei citate, care precizeaza ca articolul trateaza si rezultate ale unor cercetari "publicate in 2012 si 2013" de catre Bernoulli [decedat in 1705] si Laplace [decedat in 1827]. Autorii au introdus numeroase alte erori, atat conceptuale, cat si de scriere, insa articolul a fost publicat fara nici o modificare, noteaza InSerbia.info.

Obiectivul celor doi experti in sisteme informatice a fost de a arata cat de usor isi publica unii colegi lucrarile in astfel de reviste, doar pentru a obtine punctele de care au nevoie pentru a urca in ierarhia profesionala, sustine publicatia citata. Aceasta precizeaza ca actiunea lor a fost salutata de intreaga comunitate universitara; cu toate acestea, cei doi nu au dorit sa vorbeasca public despre acest lucru, sustinand ca au facut-o din revolta, si nu pentru a atrage atentia media.

Articolul cu titlul "Evaluation of transformative hermeneutic heuristics for processing random data" a fost publicat si online:

EVALUATION OF TRANSFORMATIVE HERMENEUTIC HEURISTICS FOR PROCESSING RANDOM DATA 



Gheorghe Lepadatu, editor in charge si prorector al Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir: Nu am auzit de asa ceva

Articolul a fost publicat in editia nr. 6 din 2013 a revistei, asa cum aparea si pe site-ul revistei marti, 17 septembrie, iar cea mai recenta editie publicata pe site-ul revistei este editia a 9-a. Primele articole din presa sarba cu privire la aceasta "farsa" au aparut inca de la inceputul lunii. Cu toate acestea, conducerea revistei Metalurgia International a declarat marti pentru HotNews.ro ca nu a avut cunostinta de aceasta situatie.   

Contactat de HotNews.ro, profesorul Gheorghe Lepadatu - prorector al Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir si Editor in charge al revistei "Metalurgia International" - a declarat: "nu am auzit de asa ceva. Eu raspund de sectia economica si va trebui sa sun la redactie. Noi dam articolele mai departe la niste recenzori care fac evaluarea articolelor si va dati seama ca, dupa ce primesc aceste evaluari, ei dau bun de tipar. Eu ma ocup de revista, de distributie, de altele, fiind si din alt domeniu. Nu am mai avut astfel de cazuri".

HotNews.ro a sunat ulterior la redactia "Metalurgia International", unde Mihai Alin Pop, senior editor al revistei, a declarat ca "exista un program care verifica si alte comentarii nu pot sa va fac pana nu verific situatia. Nu stiam de acest caz". Intrebat cat dureaza verificarea unui articol primit spre publicare, acesta a raspuns: "Depinde de domeniu, in general cam peste 3-4 saptamani dureaza verificarea. Se verifica atat printr-un soft, cat si de catre persoane. Nu inteleg cum s-a produs greseala si acest articol a fost publicat, in loc sa fie refuzat. Sunt oameni care lucreaza si este posibil ca din greseala in loc sa apara la respins sa apara la acceptat".

Referitor la persoana care a fost responsabila de verificarea acestui articol, senior editor-ul revistei a declarat ca nu se poate pronunta inainte de a studia in arhiva. "Daca a fost ceva cu rea-intentie, atunci vom lua masuri interne. Daca e o greseala, atunci o sa ne cerem noi scuze. Rea-intentie din partea noastra, daca gasesc ca a fost rea-intentie din interiorul nostru, atunci masurile le luam la nivel intern. Cel mai probabil, insa, in loc sa apara in cele respinse, articolul a aparut in celelalte si asa a fost luat bun", a sustinut Mihai Alin Pop.

Acesta a afirmat ca nu au mai existat astfel de situatii in activitatea revistei.

In ceea ce priveste instiintarea publicata pe site, potrivit careia "Revista Metalurgia International este recunoscuta de Thomson Reuters-ISI in randul revistelor cu factor de impact", Mihai Alin Pop a declarat pentru HotNews.ro: "Noi nu avem nicio instiintare ca nu ar fi recunoscuta. In 2007 a venit recunoasterea, cand a fost acceptata in baza de date ISI Thomson si noi avem o corespondenta normala cu ei. Recunoasterea s-a facut pe baza evaluarii facute de catre Thomson. Thomson evalueaza fiecare revista si in functie de calificativul acordat i se acorda sau nu titulatura de ISI si indexarea articolelor. Evaluarea este facuta in 2007".

Revista "Metalurgia International" a fost exclusa de pe lista revistelor romanesti cotate ISI de catre Thomson Reuters, se arata pe site-ul UEFISCDI (Sursa aici si aici). Surse din cadrul institutiei au declarat pentru HotNews.ro ca revista a fost exclusa la inceputul lunii iulie 2013.

Gheorghe Lepadatu, prorector al Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir si Editor in charge al revistei "Metalurgia International", a declarat pentru HotNews.ro ca "aceasta este realitatea, de la inceputul lunii august revista Metalurgia International a fost exclusa de Thomson Reuters de pe lista ISI, din diverse motive. Au spus ca sunt mai multe articole de natura economica decat din domeniul stiintei metalelor si multidisciplinar, asa cum a fost inregistrata revista".

Intrebat de ce nu au scos anuntul "Revista Metalurgia International este recunoscuta de Thomson Reuters-ISI in randul revistelor cu factor de impact" de pe site-ul revistei, Lepadatu a raspuns: "Eu nu am putut sa iau legatura cu fundatia. (...) Cel care administreaza site-ul si conducerea fundatiei sunt plecati in strainatate, dar se va reface site-ul cat mai curand."

Cadrele didactice care publica in revista Metalurgia International sunt punctate pentru a avansa in ierarhie

Publicarea articolelor in reviste stiintifice reprezinta puncte pe care cercetatorii si cadrele didactice universitare trebuie sa le cumuleze pentru a putea promova in ierarhia universitara. Tapus Nicolae, membru in Consiliul General al Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU), a declarat pentru HotNews.ro ca sunt punctate publicarile in reviste cotate ISI sau aflate in baze de date indexate si ca "aceasta cotare se face international, in functie de citari, si factorul impact e asigurat de aceasta calitate, prin recunoasterea de catre alte reviste. Nu se stabileste la nivelul Romaniei".

"Sunt reviste care intra ISI, altele care ies". Comisia din cadrul CNATDCU care se ocupa de domeniul pe care publica si revista Metalurgia puncteaza un cercetator in functie de momentul in care a publicat un articol, a explicat pentru HotNews.ro Tapus Nicolae. Daca el a fost publicat in revista acum doi ani, cand revista era cotata ISI, atunci articolul este luat in considerare si candidatul primeste punctajul.  

Si Gheorghe Lepadatu, editorul in charge al revistei, a declarat pentru HotNews.ro ca cei care publica in Metalurgia International "sunt punctati ca si cum ar avea articole in o revista nationala de recunoastere internationala". Desi revista a fost scoasa de Thomson Reuters de pe lista ISI, "Metalurgia International este in continuare in baza de date EBSCO, Scopus-Elsevier, iar punctajul depinde de normele minime de promovare, in functie de discipline, pe paneluri si specialitati" in cadrul CNATDCU, a continuat Lepadatu.

Intrebat cine poate lua masuri cand o astfel de revista stiintifica publica falsuri si care ar fi masurile care ar putea fi luate, Tapus Nicolae a raspuns: "in mod normal, s-ar putea suspenda dreptul sa scrie, Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI) sa nu mai considere baza de date indexate". Conducerea UEFISCDI nu a putut fi insa contactata de HotNews.ro pana la ora publicarii acestui articol.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
43284 vizualizari
  • +48 (50 voturi)    
    Minunatul invatzamant romanesc! (Miercuri, 18 septembrie 2013, 10:35)

    BEDE [utilizator]

    Dupa Ponta copy/paste, la ce sa te mai astepti? Iata ce minunate cadre didactice se mai gasesc prin universitatile noastre! Si asta face extrem de clar cat valoreaza diplomele de la universitati care au asemenea reviste. Poate ar trebui sa-si schimb numele in "Universitatea Cretina", ca oricum, ceea ce fac ei contribuie la a face de rusine numele de "crestin". Un crestin s-ar cuveni sa fie cinstit si sa nu-si dea aere ca stie ceea ce habar nu are si sa stranga diplome pt a-i epata pe fraieri.
    • +9 (11 voturi)    
      Pai (Miercuri, 18 septembrie 2013, 18:40)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Ce...ii convenea PSDului un invatamant aranjat cat de cat de Funeriu? Nuu...in parlament mutilau educatia iar la televizor la A3 era prezentat un actor respectat pentru a distrage atentia

      Asta e....romanii au vrut asta cand au votat USL
    • -3 (3 voturi)    
      incearca sa denigreze Romania (Joi, 19 septembrie 2013, 8:40)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      pentru ca sa aiba succes universitatile din Serbia

      "fratii nostri sarbi", care ne-au furat sudul banatului (plin de romani prin 1900, si daca azi era pamant romanesc portile de fier erau integral ale Romaniei !!)
  • +26 (38 voturi)    
    ciudata tara (Miercuri, 18 septembrie 2013, 10:35)

    easy [utilizator]

    nu iese nimeni in strada pentru prim ministrul este un copiator de marca, pentru ca ne conduc repetentii, semi-doctii si hotii, dar se irita presa si chiar o parte din populatie ca se iese in strada contra unui ucigas de copii sau contra unui proiect mamut de exploatare din care nu castigam decat cianura

    ciudata tara, tampit popor
    • +11 (15 voturi)    
      Am mai iesit, dar abia cum suntem destui ... (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:43)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui easy

      .. ca sa contam in ochii politicului.

      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12684048-protestul-ghilimelelor-bucuresti-cluj-napoca.htm
  • +41 (45 voturi)    
    nu are importanta (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:12)

    math [utilizator]

    Comisia speciala a decis! Dupa regulile din 2000 dl. Ponta este doctor, printre multe alte calitati hermeneutice si euristice. Incetati aceasta campanie mizerabila de denigrare! Lasati guvernul, universitatile private si revistele stiintifice sa lucreze in liniste, pentru gloria Romaniei !
    • +29 (33 voturi)    
      Pssst! (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:32)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui math

      Liniste! Sus se lucreaza, nu se gandeste...
      Pssst... linistea uselista promisa inseamna "mucles si joc de glezna", atentie la baltile de cianuri... in rest psssst...
  • -27 (37 voturi)    
    Prostii (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:26)

    worker [utilizator]

    S-a mai intimplat si in alte tari cu multa apa calda.Sistemul nu este perfect si nimeni nu poate verifica in totalitate un articol stiintific primit la redactie. Trimiterea unui articol spre publicare insemna ca autorul isi asuma cele scrise acolo si garanteaza pentru corectitudinea informatiei. Daca se dovedeste fals atunci autorii sunt refuzati pe viitor la publicare - alta modalitate de lucru nu exista de aici si pina in Japoina.
    Cred ca mai degraba esteo problema a sitemului ISI care permite reviste de slaba calitate sa fie recunoscute.
    • +34 (36 voturi)    
      recenzii (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:56)

      boorzy [utilizator] i-a raspuns lui worker

      la orice revista serioasa, inainte de publicare articolele sunt citite cu ATENTIE de niste experti care accepta sa nu publicarea manuscrisului.....
      • +6 (8 voturi)    
        or fi citit (Miercuri, 18 septembrie 2013, 15:39)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui boorzy

        si expertii de la revista.

        ba, chiar or fi si recomandat articolul studentilor. si poate au citat, din el, prin ale lor lucrari, ca o contributie esentiala la dezvoltarea hermeneuticii metalurgice.

        oricum, metalurgia nu se mai poarta.
        au iesit plasticele.
    • -26 (28 voturi)    
      Exact.. (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:59)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui worker

      ...in plus, ar fi indicat ca aceasta maniera incorecta de a atenta la bunul renume al unei publicatii sa fie denuntat tuturor publicatiilor de specialitate pentru a aduce la cunostinta acestora practica perversa a "profesorilor" sarbi, care, daca erau corecti, ar fi trebuit sa-si regleze conturile in tara lor, cu publicatiile lor, in caracterul lor cirilic, samd...
      • +19 (21 voturi)    
        care bun renume? (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:32)

        mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        Cati cititori crezi ca are revista aia, unde prima pagina a "studiului" e plina de tampenii?
        • +14 (16 voturi)    
          Intrebarea este (Miercuri, 18 septembrie 2013, 13:07)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

          cine sponsorizeaza aceasta revista?!
          Nu cumva este iarasi o scurgere voita de bani?!
        • +5 (5 voturi)    
          adevaratul rost al revistei (Joi, 19 septembrie 2013, 0:05)

          anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

          Nu este singura revista de acest fel, mai sunt si alte asemenea fituici imunde, care incearca sa triseze sistemele de evaluare si uneori reusesc. Cat despre articolele publicate acolo, acestea nu sunt facute ca sa fie citite, ci numerate la indeplinirea criteriilor la ocuparea de pozitii in sistemul academic.
      • +17 (19 voturi)    
        curiozitate (Miercuri, 18 septembrie 2013, 15:05)

        T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        Daca ai fi avut curiozitatea sa te uiti pe revista asta, Metalurgia International, ai fi constatat si singur ca alegerea ei de catre profesorii sarbi nu e intamplatoare: sunt multi colegi de-ai lor care au publicat aici si mai mult ca sigur ca si-au dobandit anumite pozitii universitare pe baza acestor articole.
        Cei 3 au vrut sa sublinieze ca o revista poate sa fie ISI, dar nu e neaparat buna, ba chiar foarte proasta. Si ca pe baza acestor asa zise publicatii in reviste ISI aparute cam peste tot, unii isi construiesc intreaga cariera in dauna altora care muncesc din greu.
        Asa ca oamenii si-au reglat conturile cu revista care publica prostiile colegilor lor.
      • +10 (10 voturi)    
        acesta nu e un subiect politic (Miercuri, 18 septembrie 2013, 16:22)

        math [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        ...dar USL si antenelor lor v-au sucit mintile, nu mai vedeti nimic obiectiv. Citeste articolul, un om normal rade cu lacrimi.

        Sunt absolut penibili ca au publicat asa ceva. Ar trebui penalizati intr-o tara normala. Amenzi, interdictii.....
        Impostura, coruptie, parvenire atat va duce capul.
        • -9 (9 voturi)    
          mai lasama-n pace cu prostiile tale... (Miercuri, 18 septembrie 2013, 20:10)

          Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui math

          N-am voie sa am o parere, chiar poate gresita, ca trebuie sa fiu acuzat de impostura, coruptie, parvenire???
          Este ginta latrina de vina, ce va face sa sariti, cu singele fierband in cap, la concluzii pripite sau superficialitatea si incapacitatea de a vedea
          Pfiu...dati din gura fara sa va fie jena de mitocanismele ce va coplesesc si dau din voi pe gura si alte orificii...
          • +12 (12 voturi)    
            calmeaza-te si citeste (Miercuri, 18 septembrie 2013, 20:26)

            math [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

            ....ce ai scris mai sus. Acum analizeaza al cui sange fierbe. Vezi ce limbaj poetic folosesti ?
            Vezi cat lume nu e de acord cu tine ?

            Probabil ca nu iti pasa EXACT cum nici celor de la revista Metalurgia nu le pasa, exact cum nici lui Ponta nu ii pasa ca a plagiat. Vorba lui: "poate renunta la acest titlu".

            Deci repet adevarul trist: impostura si coruptia promovata vesnic de PCR 5.2 este cam generalizata in Romania.

            Hai nu fii suparat, ca vine Gadea cu fotosinteza peste cateva ore...
    • +5 (5 voturi)    
      Lipsa profesionismului (Miercuri, 18 septembrie 2013, 22:32)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui worker

      la noi cam tot se face dupa ureche, comunismul a distrus elita tarii, mai tot romanul scolit avea dosar sanatos, si uite asa am ajuns o tara de mediocrii.
      • +4 (4 voturi)    
        nu toti au fost sau sunt la fel in lumea academica (Joi, 19 septembrie 2013, 0:11)

        anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        Nu totul se face rau. Au fost si incercari de a promova cinstea si valoarea in lumea academica, dar nu este intamplator ca politrucii promovati de doamna Andronescu (vedeti si universitatile de unde sunt membrii conducerii revistei Metalurgia International - Politehnica Bucuresti si Dimitrie Cantemir, ultima universitatea condusa de Corina Dumitrescu "Standford" PSD) au facut totul ca sa blocheze si sa elimine fostul Consiliu National al Cercetarii.
    • +3 (3 voturi)    
      desteptii (Joi, 19 septembrie 2013, 9:29)

      marmarin [utilizator] i-a raspuns lui worker

      Nu ti-ai pus intrebarea de ce au publicat in Romania? Scrie in articol ca aici se poate face asta cel mai usor. Mai ales cand o lume intreaga stie ca avem un prim ministru plagiator, un presedinte al senatului ( elita unei tari) repetent , un presedinte la camera deputatilor tot repetent etc si toti niste mincinosi de frunte.
  • +41 (43 voturi)    
    LOL (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:30)

    Cetatean97513 [utilizator]

    Versiunea corecta:
    "...Gheorghe Lepadatu, editor in charge al revistei, a declarat pentru HotNews.ro: "Nu am auzit de asa ceva, sa va fac legatura cu ciocanitoarea Woody..."
    • +12 (14 voturi)    
      Re (Miercuri, 18 septembrie 2013, 11:58)

      giigi [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean97513

      Si restul de autori din Referinte:
      Bernoulli, Huygens, Chorbachev, Laplace, Jacobi, Hamilton, toti dupa 2000...
    • +3 (3 voturi)    
      Ma intreb totusi... (Joi, 19 septembrie 2013, 9:03)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean97513

      ...cine ti-o fi dat minus la comentariu? E cea mai amuzanta chestie pe care am citit-o pe Hotnews de multa vreme; cred ca omului sau ii tremura mouse-ul de atata ras, sau era chiar Georghe Lepadatu.
  • +30 (30 voturi)    
    Spouses and wives (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:13)

    Steamy [utilizator]

    Aruncați o privire prin bibliografie, ca merită: S(lobodan) Milosevici, M(ichael) Jackson, R(on) Jeremy - ăsta e pornstar, A.S. Hole, Supaporn, Suzuki, etc. Si studiul e misto de citit daca vreti sa va amuzati un pic.
    • +26 (28 voturi)    
      bine macar ca sarbii au simtul umorului (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Steamy

      cat despre ai nostri, sunt sigur ca au preluat si publicat articolul, fara sa il citeasca macar. Traim in generatia copy-paste, in care conteaza mai mult forma si cum incadrezi in pagina, decat miezul si substant...
      si eu sunt de acord scoaterea revistei de catre Thomson Reuters de pe lista ISI...
      asta e, vor publica articole despre Bahmu si Prigoana...astea, oricat ar fi de fantastice, a doua zi se dovedesc reale.
      • +20 (22 voturi)    
        doctoranzi (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:48)

        mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ar fi si mai amuzant sa apara copiat prin vreo lucrare de doctorat a vreunui nou doctor.
      • +8 (10 voturi)    
        Au adaugat si ai nostri ceva... (Miercuri, 18 septembrie 2013, 14:10)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ultima pagina, aia cu "Copyright of Metalurgia International...", dar au uitat sa formateze fila, care a ramas pe Letter, in timp ce articolul de la sarbi este A4.
    • +10 (10 voturi)    
      razi cu lacrimi daca citesti (Miercuri, 18 septembrie 2013, 20:37)

      math [utilizator] i-a raspuns lui Steamy

      la bibliografie: [6]B. Dedekind and B. Laplace
      . “ Elements of logical truth, From Leibniz to Radojevic
      ”. Proceedings of the Joint SomaliConference on Potential Theory and Pragmatic Practice, pp. 304-374,February 2013"

      Dupa ce te opresti din ras, iti faci cruce cand vezi oameni care iau apararea revistei sau cand stii ca nu vor exista consecinte. Acei baieti destepti, oameni de stiinta si profesori vor continua munca lor asidua, vor obtine contracte de sponzorizare, publicitate.... vor tine cursuri....
  • +13 (15 voturi)    
    hermeneutics (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:30)

    mikeyu [utilizator]

    Hermeneutics /hɜrməˈnjuːtɪks/ is the theory of text interpretation, especially the interpretation of biblical texts, wisdom literature, and philosophical texts.

    Nu stiam termenul.
    In schimb... cati cititori are fitzuica respectiva, de nimeni nu a comentat pana acum? Prima pagina singura e plina de aberatii (amuzante).
  • +12 (14 voturi)    
    daca nu ar fi de plins... (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:39)

    sorin3 [utilizator]

    am putea muri de ras.
    Pare copiat de pe TNR.
  • +15 (17 voturi)    
    Asta e de coma... (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:42)

    geto-dac [utilizator]

    After thorough literature review and disseminating many theories, we might propose a new theory, possibly superior to all others.
  • +13 (15 voturi)    
    in tara plagiatorului (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:45)

    yellowdog [utilizator]

    nesimtirea e rege
  • +6 (8 voturi)    
    doi profesori sarbi (Miercuri, 18 septembrie 2013, 12:58)

    ubu [utilizator]

    Si trei poze! :-) ))
    • +7 (9 voturi)    
      Al treilea nu e profesor (Miercuri, 18 septembrie 2013, 13:31)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui ubu

      Nu are prof. sub nume, e doar PhD student (doctorand).
      • +3 (3 voturi)    
        da stiu (Miercuri, 18 septembrie 2013, 15:14)

        ubu [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Atunci trebuia sa zica ... Doi profesori si in doctorand ...
        • +5 (5 voturi)    
          Doctorandul (Miercuri, 18 septembrie 2013, 16:17)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui ubu

          Era cantitate neglijabila si a fost omis din calcul.
  • +9 (15 voturi)    
    Ceea ce este interesant (Miercuri, 18 septembrie 2013, 13:25)

    UpNext [utilizator]

    e ca cei doi sarbi au optat pentru o publicatie romaneasca de specialitate ca sa-si exprime protestul sui-generis. Intamplator??
  • +11 (13 voturi)    
    Master plagiatore (Miercuri, 18 septembrie 2013, 15:01)

    Razvan_M [utilizator]

    Vrei sa dai cu tifla unor reviste "de specialitate" din Romania, trimit asemenea articole. Daca nu se prind, dovedesti inca o data superficialitatea.
    Daca se prind, atunci pot pune intrebarea legitima: dar de ce acceptati plagiatul lui Mr. Ponta?

    Din aceasta dilema nu vom iesi prea curand. Evident, Basescu e de vina.
  • +6 (6 voturi)    
    Tehnica sârbilor. (Miercuri, 18 septembrie 2013, 17:14)

    Ionut P. [utilizator]

    Nu degeaba sunt experți în sisteme informatice.
    Au făcut un XSS attack, da' manual!
  • +4 (6 voturi)    
    Cazul nu e nou (Miercuri, 18 septembrie 2013, 20:00)

    mamarie [utilizator]

    Cazul asta mi se pare ca seamana destul de mult cu faimosul caz Bogdanov din Franta http://en.wikipedia.org/wiki/Bogdanov_affair , unde 2 frati nu numai ca au publicat o serie de lucrari fraudulente, dar au obtinut si un doctorat in string theory (teoria corzilor) . Asta arata cat de viciat este sistemul academic de publicare stiintifica in zilele noastre in care nu conteaza cat de promitatoare este o teorie, sau cat de suspecta, daca scoate papers, atunci o mulgem cat putem; un sistem in care cantitatea si frecventa publicatiilor conteaza si nu calitatea; un sistem in care sunt unii care au facut si random paper generator care chiar trece testul de publicabilitate pentru standardele contemporane. Fenomenul e destul de global din pacate.
  • +1 (1 vot)    
    Interesant... (Joi, 19 septembrie 2013, 7:53)

    Oooopsssss.... [utilizator]

    ...e ca de ieri a inceput cover-up ul....
    Pe site-ul revistei aparea cuprinsul numarului respectiv unde spatiul destinat articolului respectiv fusese inlocuit cu 2 articole ale unui Mohammad Kuwaiti, care chiar exista si lucreaza activ pare-se in metalurgie, dar NU S-AU GANDIT SA STEARGA CACHE-UL GOOGLE unde aparea inca versiunea originala...
  • +2 (2 voturi)    
    Daca primul ministru (Joi, 19 septembrie 2013, 10:02)

    sile231 [utilizator]

    Are o lucrare de doctorat dovedita ca plagiat de revista NATURE ce sa mai vorbim de altii mai mici in rang ca el?Daca se va apuca cineva sa verifice revistele noastre stiintifice(mai ales de dupa 1989)Se va mira de cite aiureli va gasi in ele. Am spus de la inceput ca balega asta cu doctorartul lui Ponta e de dimensiuni astronomice ininvatamintul romanesc.
  • +1 (1 vot)    
    sa analizam si ce face Academia Romana (Joi, 19 septembrie 2013, 11:24)

    Dedalus [utilizator]

    Grav este ca multe articole de specialtiate, lucrari etc. sunt de acest tip, cu toate ca nu au fost concepute ca farse.

    A facut cineva vreo analiza serioasa a activitatii instututelor de cercetare ale Academiei Romane?

    Adica, s-a straduit cineva sa vada cate "cuvinte goale care suna din coada" au publicat aceste institutii de cercetare? Sa zicem - institutul de cercetari juridice. Sau oricare altul.

    Tare mult as vrea sa vad pe ce cercetari se duc impozitele mele. Ce face Academia Romana cu banii mei? Dar nu povesti statistice - as vrea sa va o analiza serioasa si inependenta a articolelor acestor cercetatori si academicieni.

    Din moment ce sun platiti din impozitele mele, nu ar fi normal sa stiu si eu ce fac cu banii mei?
  • +1 (1 vot)    
    ealuarea Academiei Romane (Joi, 19 septembrie 2013, 12:57)

    Dedalus [utilizator]

    Revin.

    Nu acuz Academia Romana sau institutele sale de nimic.

    Vreau doar sa vad o analiza independenta a relevantei articolelor sale publicate in Ro si in alta parte.

    Adica de ce ARACIS evalueaza Univeristatile iar pe Academia Romana nu o evalueaza nimeni?

    Asta, nu ca evaluarea ARACIS ar insemna cine stie ce in sine.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version