Ministrul de Interne: Sinistratii din Galati vor primi ajutoare financiare pentru refacerea caselor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 20:50 Actualitate | Esenţial


Sinistratii din Galati care au ramas fara locuinte vor beneficia de ajutoare financiare de la Guvern pentru repararea sau refacerea locuintelor avariate de inundatiile din ultimele zile, a declarat, sambata, ministrul de Interne, Radu Stroe, aflat in zonele afectate pentru a evalua pagubele produse. Peste 3.600 de persoane au fost evacuate si peste 1.800 de case au fost afectate de inundatiile produse in ultimele zile in 34 de localitati din judetul Galati, releva un bilant provizoriu al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Galati.

 "Exista angajamentul premierului privind alocarea de sume pentru materialele de constructie acolo unde este vorba partial sau pentru o constructie de case. Am discutat si cu fiecare primar in parte si am zis ca, trecand de momentul de cumpana, probabil si unii dintre cetateni sa sprijine si ei. Si eu cred ca, incet-incet, nu putem vorbi de intrarea intr-un normal, dar putem vorbi de asigurarea unui minim de acoperis si hrana si apa pentru cetatenii total afectati de nenorocirea care a fost", a declarat Radu Stroe, citat de Mediafax.

Ministrul a participat, sambata, si la sedinta Comitetului pentru situatii de urgenta a judetului Galati, declarand ca prioritara trebuie sa fie asigurarea ajutoarelor de prima necesitate pentru sinistratii din localitatile afectate din judetul Galati si ca sunt dificultati tehnice legate de amplasarea modulelor pentru sinistrati.

"Incercam sa aducem module in continuare in zona, suntem insa restrictionati de o conditionalitate tehnica, si anume aceea ca modulele nu pot fi transportate, descarcate si montate decat pe un anumit sistem, de un anumit utilaj, de o macara. Dar lucrand incontinuu vom reusi sa rezolvam aceasta chestiune", a afirmat Radu Stroe intr-o conferinta de presa ce a urmat sedintei Comitetului pentru Situatii de Urgenta.

Ministrul Radu Stroe a fost prezent, sambata, in judetul Galati, pentru a face o evaluare a pagubelor produse de inundatii.

Peste 3.600 de persoane au fost evacuate si peste 1.800 de case au fost afectate de inundatiile produse in ultimele zile in 34 de localitati din judetul Galati, releva un bilant provizoriu al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Galati.

Noua persoane, intre care o fetita de opt ani, si-au pierdut viata dupa ce au fost luate de viituri, in noaptea de miercuri spre joi, in judetul Galati.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















2514 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    9 morti... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:02)

    tiana [utilizator]

    va fi doliu national?
    • +13 (13 voturi)    
      Cel mai probabil... (Duminică, 15 septembrie 2013, 9:42)

      Adrian.. [utilizator] i-a raspuns lui tiana

      Cu un asa guvern incapabil am impresia ca suntem in doliu national de 2 ani deja!!

      Astia nu au auzit de diguri?!?
      Prostiile alea care se pun in calea apelor ca sa nu se reverse peste casele oamenilor...
      Spuneti-i careva lu Ponta si lui Stroe ca nu sunt banii lor in joc.

      Din pacate astia sunt in campanie de 5 ani incoace, si o sa mai cheltuiasca o gramada de bani pe populisme din astea ieftine...
  • +25 (25 voturi)    
    sinistratii din galati sunt sinistrati anual. (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:08)

    warchild [utilizator]

    Este inadmisibila cheltuirea unor fonduri in fiecare an pentru aceiasi oameni nesimtiti care nu vor dracu sa se mute din calea apelelor, ceea ce ar fi cea mai simpla treaba.
    • +9 (9 voturi)    
      USL profita electorala de pe urma sinistratilor (Duminică, 15 septembrie 2013, 5:18)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      am inteles ca au murit 9 oameni dar crezi ca guvernul USL a mai decretat doliu national? NU, pt ca 9 e prea putin pt Crin Antonescu si Victor Ponta.

      SMURDU condus de musulmanul Arafat nu a mai salvat nimic deci nici macar propaganda pt el nu s-a mai putut face pe la televiziunile USL

      USL are 70% in parlament, are guvernul, are TOTI primarii si toti prefectii si toate Consiliile Judetene dar NU le vor face oamenilor DIGURI sau CANALIZARi, mai bine le dau MITA electorala cand se inunda casele
    • +7 (7 voturi)    
      Hm, ghici... (Duminică, 15 septembrie 2013, 9:35)

      Adrian.. [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      Ghici unde vor construi noua casa?!
      Exact in acelasi loc... Poate nici nu vor construi, doar vor repara ceva si la anul vor mai primi niste banuti, peste doi ani inca ceva...

      La noi in oras, Oradea, primesti amenda daca nu ai asigurare,-ce ajutor de la stat?!

      Dar noi suntem mai fraieri, ca suntem ardeleni. ;)
      • +1 (1 vot)    
        Da, da, da , da... (Duminică, 15 septembrie 2013, 20:15)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

        adriane,
        si in arad , unde locuiesc eu este la fel!! platesti amenda conforma legii pentru neasigurarea locuintei!!
        iata diferenta majora dintre adeleni si regateni!!
        noi platim legile votate de ei,iar ei se joaca de-a tara-n bumbi pe spatele nostru! unde e dreptatea?? unde e logica?
        nu sunt de acord sa se dea niciun leu celor care nu si-au asiguat locuinta!!
        stroe sa se duca draculuisi sa plateasca de la el din buzunar!! repectati legile , nu mituiti alegatorii!!
        se aude miticilor?
        construiti diguri si sistematizati locurile contra inundatilor!
        la munca puturosilor si neganditilor!
        ardealul nu e colonia voastra!!
    • +5 (5 voturi)    
      rautate (Duminică, 15 septembrie 2013, 10:09)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      cred ca cel mai grav este ca oamenii din intreaga tara nu au incredere in casele de asigurari..de multe ori s-a intamplat ca sinistrati care au avut asigurari sa umble ani in sir dupa revendicari...aici intervine statul corupt si impotent care nu detine controlul situatiei..
    • +2 (2 voturi)    
      ILEGAL!!! (Duminică, 15 septembrie 2013, 14:45)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      de ce se dau bani unora care au CALCAT legea? Asigurarea era OBLIGATORIE!
      Daca eu fac accident auto si nu am RCA ma despagubeste Ponta?
  • +36 (40 voturi)    
    Asta este gluma? (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:39)

    AlinNeculai [utilizator]

    Deci in loc sa primeasca amenzi, statul ii ajuta pe cei care incalca legea??? Din cate stiu ASIGURAREA OBLIGATORIE era cea care trebuia sa despagubeasca!!! Deci eu platesc taxe ca statul sa le foloseasca pentru cei care incalca legea! Muncesc, renunt la o parte din viata mea, ma zbat, sa produc ceva, si dau in paralel o gramada de bani statului si statul recompenseaza infractorii. Minunat!
    • -16 (24 voturi)    
      nu e rost de glumă (Duminică, 15 septembrie 2013, 1:17)

      raskolnikov [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Spune-ne și nouă cum anume muncești tu, te zbați, renunți la viață și pentru ce? Nu știu cum în țara asta toata lumea muncește și produce dar suntem pe ultimul loc la absolut orice indicator de bunăstare sau productivitate.

      S-a spus cumva că se plătesc casele integral de la stat? Asigurarea obligatorie plătește 10.000 euro; faci casă, amenajezi, faci provizii și iei haine cu banii ăia?

      Să încercăm să ne folosim ambele emisfere cerebrale înainte de a comenta ce se face cu banii "noștri". Totuși vorbim despre oameni care la bătrânețe și în pragul iernii n-au mai rămas cu nimic.
      • -13 (17 voturi)    
        da (Duminică, 15 septembrie 2013, 10:20)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui raskolnikov

        am observat ca romanii odata ajunsi mai iinstariti se comporta ca fascistii..de la ei ti-ai luat atatea minusuri
        • +9 (9 voturi)    
          Am inteles ce inseamna fascismul ... (Duminică, 15 septembrie 2013, 12:12)

          AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

          Respectarea legii este fascism. Anarhia este democratie. Deci sa nu mai platesc taxe si in felul asta devin si eu democrat, nu Einstein?
          Cat despre raskolnikov, pacat de Dostoievski-ul citit!
      • +15 (15 voturi)    
        no shit (Duminică, 15 septembrie 2013, 10:30)

        PedaGogu [utilizator] i-a raspuns lui raskolnikov

        Adica tu esti dintr-aia care nu se dau jos din pat pentru 10.000 de euro? Or avea toti vilane de 100.000... Cine vrea sa i se plateasca toata casa, n-are decat sa-si faca si asigurare facultativa. Dar nu, tata, lasa ca da statul, ca ne da la televizor cum am ramas cu kurul gol si li se rupe inima...
        Te asigur ca nu pupa nimeni nici echivalentul a 10.000 de euro de la Musiu Ponta sau Stroe sau care mai da pe goarna verzi si uscate. O sa le dea niste saci de ciment si vreo cateca coli de tabla si in rest - sanatate buna. Si chiar daca le-ar da, fa tu un calcul cat inseamna 1800 x 10.000 si ai sa vezi cu cat ne fenteaza jupanii ca sa-si faca ei capital electoral.
      • +5 (5 voturi)    
        Asigurarea plateste valoarea asigurata! (Duminică, 15 septembrie 2013, 12:05)

        shuly [utilizator] i-a raspuns lui raskolnikov

        Daca circuli cu masina si nu ai asigurarea obligatorie primesti amenda daca te prezinti la politie in urma unui accident nicidecum nu ti se vor da bani sa iti repari masina.Ar fi bine sa iti folosesti bine internetul si sa te informezi inainte sa scrii tampenii.Asigurare afunctioneaza cam asa:
        - daca tu ai o casa si aceasta a fost evaluata la 10000 euro atat vei primi in cazul in care se va produce dauna totala.Daca ai bani si platesti o prima mai mare poti sa o asiguri pentru 15000 de euro.Daca nu s-a produs dauna totala asiguratorul va expertiza daunele si iti va da banii necesari pentru reparatii.(ca si in cazul auto).Se pare ca traiesti in alta lume si habar nu ai de ce inseamna asigurare.Iar acei oameni care nu au avut casele asigurate sunt niste oameni care au incalcat legea si trebuie amendati.Acum fugi repede si fa-ti asigurare de locuinta pentru ca ai fost informat care este legea.
    • +8 (8 voturi)    
      intradevar..... (Duminică, 15 septembrie 2013, 8:32)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      .....ar fi trebuit ca acei oameni sa fie asigurati dar in acest caz, cum si-ar mai fi facut campanie electorala smecherii de politicieni ?

      In ceea ce priveste restul comentariului, mai adevarat nici ca se poate iar escrocheria va continua, atata timp cat acest sistem politic dusmanos va exista.
      Asa ca, ori schimbam sistemul politic, ori ne resemnam si ne lasam jecmaniti in continuare!
      Alegerea ne apartine !
    • 0 (0 voturi)    
      Mai mult (Duminică, 15 septembrie 2013, 11:41)

      chupacabra [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Cei care au asigurare nu primesc nimic. Cunosc o gramada in Tulcea. Asa functioneaza treburile in Ro. Din pacate nu-i gluma...e chiar trist.
    • +1 (1 vot)    
      legea asigurarilor obligatorii (Duminică, 15 septembrie 2013, 11:56)

      aresul [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      pentru locuinte este o lege stramba, promovata de catre companiile de asigurari, prin intermediul sistemului politic, iar cei afectati nu sunt infractori, ci sarantoci!
      Cred ca ar trebui sa te ingrijoreze mai mult asigurarea Villei Como a lui Negoita (fost primar) sau cea a lui Videanu (fost ministru). Ambele, fac mai multe parale decat chirpiciul distrus in Galati.
  • +26 (26 voturi)    
    asigurare? (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:41)

    MihaiUngureanu1307527128498 [anonim]

    sunt sigur ca dupa ajutoarele astea se va inghesui lumea sa-si faca asigurarea obligatorie a locuintelor
  • +16 (16 voturi)    
    dar (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:52)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    nici nu-mi imaginam ca nu vor primi bani de la buget. Iar sifonul securistoid stroe e exact omul potrivit pentru asta,
    ''lucreaza incontinuu''.
  • +25 (25 voturi)    
    Comment sters de user (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:54)

    florinelul [anonim]

  • +21 (21 voturi)    
    Multumim Partidului... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:54)

    Mileu [utilizator]

    Poate Ministrul ne spune si noua cam cu cat ne miluieste.? Poate mai mult decat asigurarea de 20 euro calculata pe 1000 ani?
    Btw... daca da in natura mie imi place niste traverin de 20x40 la faianta si 33x33 la gresie. Mai imi trebuie niste saci de CM9 si CM11, si niste Savana ca lavabila. da sa se grabeasca Daca imi dau niste bani imi iau de peste Prut materiale aproape moca. Hai sa traiti!
  • +23 (23 voturi)    
    Inconstienta (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 21:59)

    Captain Obvious [utilizator]

    De ce asigurarea obligatorie nu e asa de obligatorie? Cine nu si-a facut treaba trebuie sa isi asume vina
  • +17 (17 voturi)    
    PNL le face HOTEL (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 22:23)

    Gryphus [utilizator]

    de Chirpici
  • +26 (26 voturi)    
    fraieri ce suntem (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 22:30)

    Drs [utilizator]

    Acesti oameni au incheiat polita de asigurare OBLIGATORIE care a fost gandita special pentru a-i proteja pe ei, cei aflati in zone cu pericol de inundatii? Daca da, statul roman nu are de ce sa imi cheltuie banii dandu-le materiale de constructii!

    Daca nu, statul trebuie sa le dea o amenda, conform legii! Intr'adevar, trebuie sustinuti prin acordarea unui sprijin temporar pentru cazare, alimente, etc, dar materiale de constructii???

    Cei care ne platim asigurarea obligatorie pentru inundatii la etajul 3 al unui bloc suntem complet fraieri. Contribuim la un serviciu social ca apoi guvernantii sa ne ia de fraieri
  • +29 (29 voturi)    
    cu toata parerea de rau (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 22:37)

    rov [utilizator]

    Dar daca nu au asigurarea obligatorie, sa le platesti din banii tai sau ai partidului tau, nu din banii tarii!!!
  • +22 (22 voturi)    
    Ajutoare astea... (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 22:58)

    LiviuV [utilizator]

    Eu inteleg ca oamenii au patit un necaz mare, dar pentru orice necaz exista si o metoda de a te asigura. Nu sunt perfect de acord cu acordarea banilor pentru refacerea caselor.
    Eu platesc in Buc. aproximativ 100 euro/an pentru o polita extinsa de asigurare pentru necazuri. Exista o lege privind obligativitatea PAD.
  • +19 (19 voturi)    
    da de ce? (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 23:09)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    as avea si eu nevoie de un ajutor sa-mi repar acoperisul, imi da si mie USL? de ce nu si-au facut asigurare?
  • +26 (28 voturi)    
    concluzia mea (Sâmbătă, 14 septembrie 2013, 23:34)

    toubib [utilizator]

    Cine plateste asigurarea obligatorie pt locuinta in Romania (adica respecta regulile), e prost.
    Cu toata compasiunea pentru bietii oameni care si-au pierdut casele, dar asta e mesajul.
    Traiesc in Franta si am vazut ce au facut revarsarile de ape pe Valée de Barèges si la Lourdes in aceasta primavara, mult mai grave decat cele de la Galati ca si pagube materiale.
    Au fost vizitele lui Hollande, a diferitilor ministri si responsabili, dar nu s-a pus nici un moment problema ca statul sa refaca din banii contribuabililor casele sinistratilor. Asta in patria socialismului.
    Au existat alte organisme, ONG-uri, care si-au adus aportul, dar nu statul. Nu asta e rolul statului. Statul da legi si vegheaza la aplicarea lor.
    • +5 (5 voturi)    
      nici la "socialism" nu stuntem buni (Duminică, 15 septembrie 2013, 13:48)

      slashroot [utilizator] i-a raspuns lui toubib

      Franta o fi "patria socialismului", insa Romania e condusa de niste comunisti ordinari - si incompetenti pe deasupra.
  • +19 (19 voturi)    
    de aia (Duminică, 15 septembrie 2013, 0:08)

    MirceaA [utilizator]

    de aia nu-si vor face niciodata asigurari obligatorii. De ani de zile se intampla la fel. Nu platesc niciun ban si li se da din banii celorlalti.
  • +21 (21 voturi)    
    pentru ce platim taxe (Duminică, 15 septembrie 2013, 0:17)

    gigi1 [utilizator]

    Oricat ar mari ponta taxele niciodata nu o sa fie indeajuns cu un guvern asa darnic.
  • +15 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 septembrie 2013, 0:45)

    [anonim]

  • +17 (17 voturi)    
    Asigurare obligatorie... degeaba. (Duminică, 15 septembrie 2013, 3:12)

    ciubex [utilizator]

    Sinistratii primesc ajutor de la stat, din banii stransi din impozitele si taxele date de toti, pentru o chestie ce ar fi trebuit sa o primeasca din partea asiguratorilor.
    Sa primeasca ajutor cei ce nu au fost acceptati sa-si faca asigurare, dar sa-l primeasca doar daca se muta intr-o zona neinundabila, pe-un deal, si-si fac polita de asigurare apoi.
    Cei ce nu s-au asigurat si erau eligibili pentru polita obligatorie sa nu primeasca nimic, decat sa fie sprijiniti cu masa si ceva casa provizorie pentru o perioada restransa de timp.
    Oamenii nu se invata pana nu se ard!
    Iar scuza ca e prea scuma asigurarea obligatorie nu tine, e vorba doar de 20 de euro / an!
  • -7 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 septembrie 2013, 6:07)

    [anonim]

  • +5 (5 voturi)    
    Uraaaa (Duminică, 15 septembrie 2013, 9:04)

    PedaGogu [utilizator]

    Traisca si infloreasca USL si conducatorii ei iubiiti, in frunte cu cel mai compasionist copist cand e vorba sa dea pomeni pe banii altora ca sa-l voteze toti sarantocii. Pacat ca nu e BKL afara, ca el dadea si mai mult.
    • 0 (0 voturi)    
      A promis (Duminică, 15 septembrie 2013, 20:55)

      Un-oarecare [utilizator] i-a raspuns lui PedaGogu

      ca regularizeaza raul respecti si le (re)face case la toti.
      Conditia este sa-i de-a drumul de unde este acum.
  • +7 (7 voturi)    
    10-12 beri pentru acoperisul de deasupra capului (Duminică, 15 septembrie 2013, 9:04)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    atat ar fi fost asigurarea obligatorie .

    taxele si impozitele noastre sa mearga la oameni care isi asuma responsabilitatea pentru acoperisul de deasupra capetelor lor si a familiilor.
  • +9 (9 voturi)    
    Statul roman (Duminică, 15 septembrie 2013, 9:11)

    soundtrack [utilizator]

    nu este functional pt. ca toata administratia centrala si locala este ineficienta din cauza coruptiei. Lacomia burgheziei proletare face ravagii in toate tarile foste dictaturi. N-o sa vedeti complexatii si frustratii intelectual luand masuri pt. binele comunitatii.Altruismul se invata si se exerseaza prin studiu individual,reformarea statului si a bisericii, a sistemului de educatie si sanatate. Oamenii dedicati pot da masura valorii lor in libertate si atunci cand sunt apreciati, nu cand se striga 'moarte intelectualilor'!
  • +11 (11 voturi)    
    pomeni (Duminică, 15 septembrie 2013, 9:12)

    HoriaBradu [anonim]

    din bani cui primesc ajutoare?ca si eu am nevoie de ajutor..ce stat -i asta care incurajeaza sa nu se plateasca asigurarile? sa bea mai putin,si sa plateasca,
  • +6 (6 voturi)    
    Asiguare (Duminică, 15 septembrie 2013, 13:59)

    CristiMare [anonim]

    No bun, am ingropat si asigurarea obligatorie!
  • +5 (5 voturi)    
    sifoane (Duminică, 15 septembrie 2013, 16:04)

    catalin72 [utilizator]

    Desigur ,materialele vor fi de la un patron care nu uita sa imparta banii cu Partidul !
  • 0 (0 voturi)    
    cine e vinovat de moartea celor 9 ? (Luni, 16 septembrie 2013, 2:50)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Au fost ei informati si au refuzat sa paraseasca casa ? Daca nu, primarul sau prefectul sunt vinovati ! Au fost inundatii mai mari (cele de primavara) si nu au fost cu morti !
  • 0 (0 voturi)    
    (ne)respect pt lege (Luni, 16 septembrie 2013, 3:02)

    goto [utilizator]

    cand guvernul este plin de infractori, insusi prim ministrul fiind unul dovedit, cum sa ne asteptam ca legea sa fie respectata? desi avem o lege care prevede despagubirea sinistratilor (prin asigurarile obligatorii) autoritatile prefera sa isi bata joc de banul public si de noi, dand mita electorala mascata sub forma ajutoarelor. si cel mai probabil o parte importanta din suma alocata va ajunge tot la ei, ilegal bineintelesm pe principiul o mana spala pe alta. si asa se incurajeaza lenea si prostia, caci multi din cei care vor primi ajutoare vor fi bucurosi de pomana primita si vor prefera sa ii cheltuiasca aiurea si sa continue sa cerseasca pt a primi ajutor in continuare de la stat si toate astea fara a mai fi nevoiti sa gandeasca vre-un pic; daca ar construii ceva ar insemna ca sunt instariti si conform legii nu ar mai primi acelasi ajutor social. si dupa toate astea au de suferit oamenii cinstiti, gospodarii, cei care muncesc si platesc impozite. si in primul rand cei care sunt trimisi de acelasi guvern sa ajute sinistratii si care sunt luati la misto, injurati si chiar bruscati violent de cei pe care ii ajuta.
    nu am nimic cu sinistratii, dimpotriva ii compatimesc. stiu ca cei 10000 euro nu sunt de ajuns pt reconstructia unei gospodarii. dar daca guvernul chiar vroia sa ii ajute si sa creasca si respectul fata de lege si fata de oameni, impartea ajutoarele la cei care aveau asigurare.
    deci semnalele date de guvern sunt clare: nu faceti asigurari (deci incalcati legea linistiti) ca tot va despagubeste statul; si nu e nevoie sa va spetiti cu munca ca are statul prosti care sa plateasca impozite si pe care sa ii trimeata sa va munceasca in gospodarie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by