Neplata amenzilor rutiere in 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului - Radu Stroe, ministrul de Interne

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 11 septembrie 2013, 19:15 Actualitate | Esenţial

Neplata amenzilor rutiere in termen de 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului de conducere, iar in anumite cazuri soferii care produc accidente grave ar putea ramane fara permis pana la trei-patru ani, a declarat miercuri, pentru agentia Mediafax, ministrul de Interne, Radu Stroe.

Ministrul de Interne a precizat ca institutia pe care o conduce pregateste, pentru aceasta toamna, o serie de modificari ale legislatiei privind regimul circulatiei rutiere in Romania, acestea vizand cateva aspecte importante care privesc prevenirea abaterilor rutiere grave, cu accent pe reducerea numarului de morti si raniti de pe soselele Romaniei.

"Dupa cum am constatat cu totii, accidentele rutiere au loc tot mai frecvent si, din pacate, cu consecinte dramatice. Ca ministru, sunt informat zilnic despre accidentele grave in care mor sau sunt raniti oameni, insa, in spatele cifrelor statistice ale Politiei Rutiere, fiecare accident grav inseamna o tragedie - tineri morti sau care raman cu sechele pe viata, familii distruse, parinti indurerati. Anuntam, inca din primavara, ca fata de ceea ce se intampla pe sosele, actualul regim sanctionator nu isi atinge scopul de a preveni si limita incalcarea legii. Prea multi conducatori auto incalca legea, considerand fie ca amenzile sunt simbolice, fie ca pot scapa de ele fara sa le plateasca. Vom introduce in lege suspendarea dreptului de a conduce daca cel care este amendat nu isi plateste amenda intr-un termen de o luna", a declarat Radu Stroe, care a precizat ca, daca cineva primeste o amenda si nu a platit-o in 30 de zile, i se va suspenda permisul pana cand va face dovada ca a dat banii.

Demnitarul a amintit ca procentul celor care isi platesc amenzile rutiere este mai mic de jumatate, ceea ce inseamna ca, pentru cei care nu platesc, rolul preventiv al amenzii nu se produce.

"Pe noi, decidentii politici, tocmai rolul preventiv al unei amenzi ne intereseaza, nu cuantumul. Ca sunt mari sau mici, important este ca atunci cand s-a aplicat o amenda, cel care a primit-o sa fie mai atent data viitoare si sa respecte regula. Pe de alta parte, lipsa oricarei sanctiuni pentru neplata amenzilor a determinat o erodare treptata a autoritatii statului in acest domeniu", a explicat ministrul.

O alta modificare importanta este introducerea unei alte forme de sanctionare a unor abateri rutiere care reprezinta principalele cauze ale accidentelor grave, soldate cu morti si raniti, respectiv cresterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.

"Solutia nu este doar cresterea amenzilor. Ceea ce pregatim noi este un pachet mai complex de masuri, in care aspectul coercitiv reprezinta numai o mica parte. In fond, ne intereseaza sa reglam un mecanism care nu isi produce efectele. Asa cum stiti, in urma cu cateva luni, am avut o prima discutie in Guvern si am decis atunci ca numai cresterea amenzilor nu poate fi o solutie, asa ca am avut, in aceasta vara, mai multe analize cu Politia Rutiera si cu Departamentul Juridic si intentionam sa crestem perioada de suspendare a permisului de conducere pana la trei sau patru ani pentru cei care accidenteaza sau omoara oameni conducand sub influenta alcoolului sau trecand pe culoarea rosie a semaforului", a mai spus Radu Stroe.

El a explicat ca principiul pe care MAI il are in vedere este de a-i scoate din trafic pe soferii care reprezinta adevarate pericole pentru siguranta celorlalti conducatori auto si a pietonilor.

"Si speram ca acest principiu va avea efect inclusiv fata de acei smecheri ai soselelor care isi permit sa faca orice, fara a avea nicio problema. Asadar, regimul sanctionator se inaspreste, in principal, pentru cateva situatii punctuale care reprezinta principalele cauze ale accidentelor grave de circulatie: alcool la volan, nerespectarea culorii rosii a semaforului, neacordarea prioritatii pietonilor pe trecerea de pietoni, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata sau conducerea pe contrasens pe autostrada", a mai spus Stroe.

Ministrul de Interne a adaugat ca este constient de faptul ca soferii nu il vor aplauda pentru aceste modificari ale legislatiei, el fiind insa sigur ca, in acest fel, vor putea fi salvate mai multe vieti.

"Poate de aceea acest gen de masuri au fost mereu tergiversate de catre decidenti, chiar daca numarul de accidente si de morti pe sosele a reprezentat o problema din ce in ce mai grava in ultimii ani. Cand ajungi sa ai mii de oameni care mor anual in accidente rutiere, inseamna ca ai o problema si trebuie sa faci ceva. Pana acum doar s-a vorbit. S-a vorbit de strategii rutiere, s-a vorbit de amenzi, de starea drumurilor ori de neprofesionalismul politistilor rutieri. In ceea ce-i priveste pe acestia din urma, vreau insa sa va asigur ca daca situatia nu a escaladat in ultimii ani este datorita Politiei Rutiere, iar acestor oameni, pentru cat de mult muncesc, nu le pot reprosa nimic", a mai spus demnitarul.

In opinia lui Stroe, chiar daca modificarile pe care le propune nu vor satisface pe toata lumea, mai multa disciplina in trafic este necesara. Ministrul a precizat, in acest context, ca soferii romani, odata iesiti din tara, au ca prima grija respectarea regulilor, inclusiv a celor legate de centura, viteza si alcool, iar la intoarcerea in tara uita orice regula.

Intrebat daca masurile de suspendare a permisului auto pe perioade mai mari vor rezolva problema accidentelor rutiere, ministrul Radu Stroe a precizat ca siguranta rutiera nu este numai o problema a Politiei.

"Aici vorbim si de infrastructura si, mai ales, de educatie. Iar cand vorbim de educatie, stim ca exista metode de convingere si metode de coercitie. Pe componenta noastra, avem in vedere reglementarile pe care MAI le poate implementa: un examen serios pentru obtinerea permisului de conducere, si vreau sa va anunt ca in curand vom avea si o reglementare noua privind modul cum se va desfasura examenul pentru permis, o procedura care sa asigure rolul preventiv al amenzilor si o aplicare ferma si corecta a acestora de catre politistii rutieri. Acestea sunt cele trei componente pe care noi le putem implementa si o vom face cat de curand", a mai spus ministrul de Interne.

Demnitarul nu exclude faptul ca noile masuri ar putea creste presiunea pe politisti din partea celor care risca sa stea mult timp fara sa conduca, insa sustine ca realitatile demonstreaza ca din ce in ce mai putini politisti sunt dispusi sa isi riste serviciul si libertatea pentru spaga.

Mai mult, potrivit lui Radu Stroe, la nivelul ministerului se lucreaza, in paralel, la identificarea unor solutii legislative care sa asigure politistului o protectie si o incredere mai mare in exercitarea atributiilor profesionale.






Citeste pe Stirile ProTV

Sotia pune poze pe Facebook din Italia, iar el schimba scutece. Povestea lui Radu, romanul care isi creste singur cei 5 copii

Mirajul unei vieti mai bune in strainatate destrama tot mai multe familii din Romania. Victime ale fenomenului sunt copiii care raman in tara, ingrijiti de un singur parinte sau de bunici. Intr-o comuna din Cluj, un tata isi creste cu greu cei 5 copii, cel mai mic in scutece, dupa ce sotia plecata la munca in Italia i-a spus ca nu se mai intoarce acasa.








2959 vizualizari
  • -4 (12 voturi)    
    Sunt pentru dar... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 19:26)

    Sting [utilizator]

    ...doar in cazul amenzilor date pentru contraventii care statistic au fost dovedite ca fiind principala cauza a accidentelor grave.
    • +6 (10 voturi)    
      si eu sunt de acord.... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 21:25)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Sting

      ....doar in cazul in care toti "alesii" care nu si-au respectat promisiunile din campania electorala, sa fie demisi si sa returneze integral toate veniturile pe care le-au obtinut in timpul mandatului.
      Aceasta, tot in termen de 30 de zille !
  • +9 (17 voturi)    
    uite cine s-a gasit (sa) vorbeste! (Miercuri, 11 septembrie 2013, 19:29)

    cris25 [utilizator]

    ....bai, da banii de pe autostrazi si din roviniete pe care-i palmati si deturnati spre buzunarele voastre in fiecare an , noi ii recuperam?.... pai ma gandesc ca nu degeaba isi platesc mai putin de jumatate amenzile!, in opinia mea ar trebui sa nu-si mai plateasca nimeni amenzile si nici taxele, la cat de mult CIORDITI VOI!
  • +8 (18 voturi)    
    ce? (Miercuri, 11 septembrie 2013, 19:36)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    ce treaba are permisul de conducere cu plata amenzilor? permisul se suspenda numai cand esti un pericol pt trafic, asa hai sa luam permisul si studentilor care pica un examen sau celor care nu se duc sa voteze la referendumul de suspendare....
  • +5 (9 voturi)    
    iresponsabil (Miercuri, 11 septembrie 2013, 20:04)

    benpersona [utilizator]

    Luati si legitimatiile de parlamentar si cele de ministru.
    O decizie a unui ministru populist poate distruge viata multor oameni.Responsabilitate "zero".Ce viata duc oamenii astia ! Fara obligatii,fara responsabilitate,nimeni nu-i trage la raspundere,pot declara ce vor,ca e bun, ca e rau nu conteza, VOTURI SA AIBA !
  • +4 (8 voturi)    
    Gluma ... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 20:15)

    AlinNeculai [utilizator]

    Astia vor sa distraga atentia de la maidanezi si Rosia Montana, sa ne dea subiecte kafkiene de discutie ...
  • 0 (16 voturi)    
    numai " prostii" platesc amenzile in Romania (Miercuri, 11 septembrie 2013, 20:23)

    marianos [utilizator]

    am fost agent de colectare a amenzilor si taxelor la finante
    numai cei care aveau respect ptr lege plateau in general amenzile. acestia pescuiau cate o amenda din cand in cand ptr neatentii si lucruri minorii.
    Smecherii (care ii gasim si pe sosele)nici macar nu te bagau in seama.mai mult te amenintau cand ajungeai la poarta lor.asa ca eu cred ca ar fi utila suspendarea permisului ca sa le mai taie macaroana. eu iau dela gura copiilor sa platesc daca gresesc. nu respectam toti aceeleasi legi?
    30 zile e putin,mai normal ar fi 6 sau 12 luni
    si sa faca naibii ceva autostrazi ca te apuca toti dracii daca faci mai mult de 2-300 km pe drum national
  • +2 (6 voturi)    
    Infrastructura, ce-i cu ea? (Miercuri, 11 septembrie 2013, 21:40)

    Preventiv [utilizator]

    "Aici vorbim si de infrastructura si, mai ales, de educatie. Iar cand vorbim de educatie....bla bla" Unde e dom' ministru INFRASCTUTURA??? E si educatia o problema dar da-mi dracului autostrada pe care sa merg si nu avea pretentia sa merg cu 50 printr-un sat lung de 5 km cu cate o casa pe stanga si pe dreapta si cu politai la agatat prin lanuri de porumb! Ca de-aia trebuie sa merg cu statia pe masina, altfel fac o saptamana de la constanta la arad daca merg legal! Si asta ti-o zice un om care face 5.000 km pe luna pe minunatele drumuri ale patriei! Cretinule!
  • +3 (11 voturi)    
    Incompetenti si iresponsabili (Miercuri, 11 septembrie 2013, 21:46)

    paulionescu [utilizator]

    Cei care promovati aceasta lege, cei care o sustineti: daca aveti permis, chiar nu vi s-a intamplat niciodata sa va puna un pieton piciorul pe trecere exact cand erati in dreptul acesteia, sau sa va treceti cu coada masinii in intersectie dupa ce s-a pus rosu, sau sa va opreasca politia degeaba pentru ce n-ati facut? Cum ar fi sa ramaneti 3-4 ani fara permis fara sa fi facut nimanui niciun rau, doar ca politia are plan de ridicat carnete si dat amenzi, sau vreun politist de colectat spaga? V-ati gandit ce efecte ireversibile le poate avea asupra unui om sa stea 3 ani fara carnet? Poate nu mai poate ajunge la slujba sa-si intretina famila. O sa avem someri in schimb sau infractori. Sau cum se vor plati aceste amenzi? Sa-si vand omul lucrurile din casa?

    Legea actuala e suficient de severa, dar nu se aplica. In loc sa scoateti din trafic putini indisciplinati dar pe o durata foarte mare, mai bine scoateti mai multi indisciplinati pe o durata mai scurta. Doar prin frica de sanctiune nu veti face decat sa cresteti la insuportabil stresul in randul soferilor - practic cand te sui la volan risti sa ramai fara carnet 3 ani.
    Si va inunda instantele de judecata cu procese.
    Cat priveste reducerea accidentelor grave, care este corelatia stiintific demonstrata dintre severitatea sanctiunii si numarul de accidente mortale? Traiesc in Irlanda si aici chiar e disciplina in trafic, totusi in fiecare sapatamana se anunta accidente mortale in trafic. La infrastructiura rutiera v-ati gandit, la cati oameni a omorat lipsa acesteia?

    Ca sa evit cometarii inutile, am peste 30 de ani de sofat, aproape 1 milioan km si niciun accident sau suspendare de permis.
  • +1 (3 voturi)    
    sunt de acord (Joi, 12 septembrie 2013, 12:52)

    mihaelaMM [utilizator]

    DAR termenul de o luna e prea din scurt. Sa aiba la dispozitie macar 3 luni. Oamenii cumva trebuie disciplinati sa respecte regulile de circulatie. Uitati-va pe trafictube sa vedeti in ce hal se circula - infrastructura nu prea are treaba cu motivul pentru care multi conduc ca niste animale.
  • 0 (0 voturi)    
    apă de ploaie (Joi, 12 septembrie 2013, 14:59)

    barbu007 [utilizator]

    că se gândesc... că încearcă.... prostii. de fapt, şmecherii.
    ia să nu mai aibă dreptul niciodată la permis auto dacă a produs un accident soldat cu morţi... sau dacă a fost prins de 2 ori la volan, băut.
    6 luni ar trebui suspendare pentru neacordarea de prioritate la trecerile de pietoni.
    şi toate aceste contravenţii ar trebui înegistrate de camerele de vederi din interescţii, cu amenzile trimise acasă prin intermediul poliţiei locale. să vezi ce ordine s-ar face în trafic!
    doar că interesele contra sunt foarte mari: de la propriii şoferi şi clienţii politici, până la asociaţiile şi sindicatele şofereşti. interese pentru apărarea cărora se plăteşte... mai mult decât pretindea adrian severin la parlamentul european.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri