VIDEO FOTOGALERIE Protestele impotriva proiectului de la Rosia Montana, ziua 10: Manifestantii au ocupat bd. Regina Elisabeta si au improvizat un concert in mijlocul strazii

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 10 septembrie 2013, 20:12 Actualitate | Esenţial


FOTOGALERIE Proteste in Piata Universitatii, ziua 10
Peste 400-500 de persoane au fost si marti in Piata Universitatii din Capitala, pentru a manifesta, pentru a zecea zi la rand, impotriva exploatarii miniere de la Rosia Montana si a exploatarii gazelor de sist. Cvartetul care a improvizat un concert in mijlocul strazii, luni seara, a canta din nou in jurul orei 23.00. In acelasi timp, in fata Teatrului National, alte circa 50 de persoane au protestat impotriva legii care permite eutanasierea cainilor maidanezi.
  • HotNews.ro a transmis LIVE TEXT desfasurarea evenimentelor din Piata Universitatii
Ora 01.30 In Piata au mai ramas doar vreo 50 de protestatari

Ora 01.05
Jandarmii forteaza eliberarea bulevardului. A fost deschis traficul pe o banda in directia Cismigiu

Ora 00.55
Pe bulevard mai sunt circa 100 de persoane, iar jandarmii fac apeluri repetate sa se elibereze carosabilul. Se striga acum "Romania, stat politienesc".

Ora 00.45
Jandarmii sunt aplaudati de multime

Ora 00.42
Jandarmii fac apel la protestatari sa elibereze carosabilul. Noi grupuri de manifestanti parasesc Piata. Altii se asaza exact in fata jandarmilor, iar altii strang mucurile si gunoaiele in pungi de plastic

Ora 00.37
Lumea s-a asezat jos pe carosabil si se striga "Nu plecam, nu capitulam!"

Ora 00.30
Jandarmii strang randurile, iar o parte dintre manifestanti intra in clinciuri verbale cu acestia. Unii protestatari ii provoaca pe jandarmi si le cer socoteala

Ora 00.25
Multimea se imputineaza. Jandarmii strang cordoanele

Ora 00.13
In Piata mai protesteaza in jur de 300 de persoane

Ora 23.55
Unii protestatari incep sa paraseasca Piata, in timp ce manifestantii aflati pe biciclete se invart in cerc intre zona multimii si cordonul de jandarmi dinspre rondul de la Universitate

Ora 23.48
Protestul s-a reluat, dupa ce o noua tura de trolee au fost lasate sa treaca prin mijlocul multimii, in ambele sensuri

Ora 23.42
Cvartetul si-a incheiat prestatia in aplauzele tuturor. S-a scandat bis, iar apoi intreaga multime a inceput sa strige "Uniti, salvam Rosia Montana".



Ora 23.35
Se canta imnul Romaniei in aplauzele multimii. Toata lumea s-a ridicat in picioare si canta versurile in cor

Ora 23.32 Se canta Oasis - Wonderwall, in timp ce multimea murmura versurile

Ora 23.25 S-a cantat Andre Rieu - Second Waltz si John Lennon - Imagine

Ora 23.10
Protestatarii elibereaza carosabilul pe un fir pentru a lasa troleele sa treaca. Intre timp, in mijlocul multimii isi fac aparitia tinerii care cu o seara in urma au improvizat un concert de muzica clasica, in aplauzele manifestantilor.

Ora 22.50
Protestatarii au ocupat bulevardul Regina Elisabeta. Sunt aproximativ 400 de manifestanti in Piata, numarul lor continua sa creasca.

Ora 21.50 Potrivit reporterului HotNews.ro la fata locului, in Piata sunt circa 200 de persoane. Ei scandeaza "Uniti, salvam Rosia Montana", bat in tobe si in sticle de plastic.

Ora 21.15
Zeci de persoane manifesteaza in continuare in Piata Universitatii.

Ora 20.35 Lumea continua sa vina in Piata: circa 80 de persoane la fantana sau rasfirate in Piata. Vizavi continua protestul antieutanasiere.

Ora 20.20
Oamenii din Piata scandeaza "Uniti, salvam Rosia Montana", dar si impotriva gazelor de sist: "Opriti, opriti gazele de sist".

Proteste in Piata Universitatii, ziua 10
Foto: Hotnews
Ora 20.15 Protestatarii au afisat un banner cu revendicarile lor (vezi foto):

"Continuam PROTESTELE pana cand:
1. Parlamentul va vota RESPINGEREA proiectului de lege privind exploatarea de la Rosia Montana;
2. Guvernul va RESPINGE in procedura de urgenta acordul de mediu;
3. Rosia Montana va fi inclusa pe lista tentativa a Romaniei pentru UNESCO;
4. Cianura va fi INTERZISA prin lege in activitatile miniere din Romania;
5. Cei patru initiatori ai acestui proiect de lege vor fi DEMISI."






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5050 vizualizari

  • +17 (23 voturi)    
    New York (Marţi, 10 septembrie 2013, 20:50)

    moprea19 [utilizator]

    Am fost pe data de 8 Septembrie si continuam pe data de 15 Dumineca in Union Square.
    Romani din New York
    • 0 (6 voturi)    
      Bravo (Marţi, 10 septembrie 2013, 22:02)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui moprea19

      Transferati va rog un pic de civism incoace, ca eu am preferat sa ma uit la meci... deci imi fac mea culpa pt seara asta...
    • 0 (6 voturi)    
      Bun! (Marţi, 10 septembrie 2013, 22:16)

      Andrei.Ohha [utilizator] i-a raspuns lui moprea19

      Poate ii molipsiti si pe cei din Canada.
    • +5 (9 voturi)    
      FElicitari ! (Marţi, 10 septembrie 2013, 22:30)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui moprea19

      Uniti vom izbândi.
    • 0 (0 voturi)    
      hm (Miercuri, 11 septembrie 2013, 19:12)

      cami_p [utilizator] i-a raspuns lui moprea19

      aia din new york o duceau tare bine in tara din moment ce au plecat in state, nu? au vreo ciuda si nu vor sa se ridice si tara asta de lupta impotriva investitiilor?
  • -1 (7 voturi)    
    investdihori (Marţi, 10 septembrie 2013, 20:57)

    Mazeta [utilizator]

    Mare vânzoleală mare la ambasada SUA din București: lacrimi, acuze, dezvinovățiri. Aud că Chevron clatină nemulțumit din cap.
    • -7 (13 voturi)    
      Cianura si mai cum? (Miercuri, 11 septembrie 2013, 3:49)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Sunteti toti cu cianura in gura. Ce stiti voi despre cianura? E cianura de potasiu, cianura de sodiu sau altceva? Stie vreunul dintre manifestantii astia cu cianura in gura care e formula chimica? Cum se foloseste in procesul de productie? Nu sunt intrebari retorice. Ma intereseaza care ar fi raspunsurile manifestantilor. Cel mai probabil toti o sa zica: "Nu stiu exact, dar am auzit eu la tv si e ceva naspa!"

      Acum va indreptati impotriva gazelor de sist. Lumea nu a evoluat cu atitudini de genul asta.
      • -2 (6 voturi)    
        mda (Miercuri, 11 septembrie 2013, 9:42)

        utilizator_ [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

        Lasa trancaneala aiurea si consuma cel putin 1 ora si cateva minute ca sa privesti .
        Ceea ce vezi in documentarul din linkul de mai jos o sa fie si la Rosia Montana, e vorba de aceeasi firma.( Open Pit-2011)
        link:

        http://youtu.be/-7GzwjwEsQE
  • -4 (12 voturi)    
    Minerii din Apuseni (Marţi, 10 septembrie 2013, 21:18)

    UpNext [utilizator]

    adica cei din Rosia Montana, demonstreaza pentru deschiderea lucrarilor. De ce Bucurestiul, Timisoara, Clujul etc. demonstreaza impotriva? Le asigurati voi locuri de munca? 40 de ani nu s-a intamplat nimic in zona si acum, brusc, se vrea turism ecologic, turism niciodata prezent in acea zona si oricum insuficient economic. In Africa de Sud, Australia, Canada, SUA si America Latina se exploateaza fara probleme aur cu sisteme ce implica cianuri si nimeni nu protesteaza. Voi? Voi ati picat frumos in plasa ungurilor, care nu sunt interesati sa aiba probleme cu cianurile romanesti, chiar daca tehnologia este sigura. Guvernul ungar subventioneaza demonstratiile din Ro., dovedind ca sunt, ca de obicei, peste noi si inca mult deasupra.
    • +4 (10 voturi)    
      Bin Laden, tu esti? (Miercuri, 11 septembrie 2013, 4:25)

      cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Nu, tehnologia nu e deloc sigura, sunt multe riscuri. Daca s-ar porni proiectul, autoritatile ar trebui sa-i monitorizeze f atent.

      Nu aud decat fundamentalisti, jihadisti, ultra ortodocsi, talibani indoctrinati si patimasi in privinta asta: ori RMGD e trimisul lui Dzeu pe pamant, ori "Diavol, cianura e numele tau!". Nu am vazut o dezbatere la rece, stiintifica, _doar_ intre specialisti, citesc despre proiect doar informatii care se bat cap in cap. Nu am auzit din aceeasi gura o opinie nuantata, cu enumerarea punctelor pozitive si negative, cu aratarea clara a compromisului ce trebuie facut (castigam asta, dar pierdem asta).

      Nici nu stii care punct de vedere e mai putin nedrept sa se impuna: a flower-power-ilor din strada ( i) anti-capitalisti - ca de ce se ocupa o companie privata? pai asta e capitalismul! in plus, e o companie publica, cumpara actiuni la ea daca vrei sa detii o parte din afacere; pe principiul asta, de ce nu manifestati pentru nationalizarea Softwin, sa faca statul roman Bitdefender, de ce sa se imbogateasca fam Talpes?!, ii) care habar n-au tehnic despre ce e vorba, iii) care o tin cu salvarea patrimoniului desi i-am auzit pe 2 ministri ai culturii, Teodorescu si Barbu, care au zis ca nu e o problema in privinta asta) sau a companiei care a mituit presa, localnicii si toate guvernele.

      Probabil ca e mai bine sa se amane in aceste conditii. Dar cred ca putem conveni ca principial zacamintele de acolo (au, ag, metale rare zic unii) nu ar trebui si nu o sa ramana in pamant pe termen lung.
      • 0 (0 voturi)    
        O marunta curiozitate (Miercuri, 11 septembrie 2013, 22:24)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

        Cand scrii "flower-power-ilor din strada ( i) anti-capitalisti... ii) care habar n-au tehnic despre ce e vorba, iii) care o tin cu salvarea patrimoniului desi i-am auzit pe 2 ministri ai culturii, Teodorescu si Barbu, care au zis ca nu e o problema in privinta asta) sau a companiei care a mituit presa, localnicii si toate guvernele" te bazezi pe ceva concret, eventual cunoastere first hand, sau convingerile tale provin din "as seen on TV"?
        Esti sigur ca oamenii aia sunt (macar in majoritate, daca nu toti) flower-power si hipsteri (drogati si copiatori de dolari la xerox nu?) si anticapitalisti?
        Eu am participat duminica la proteste si, exact din cauza unor astfel de afirmatii, am fost foarte atent la lozincile anti-capitaliste. Nu s-a scandat nimic si am numarat exact TREI panouri/afise de-acest gen, din care unul singur era vizibil bine - asta printre alte cateva sute, Te poti gandi singur de ce taman ala (cel cu friptura si cianura si jos capitalismul) a fost obsesiv aratat la TV.
        Esti la fel de sigur ca aia 10000 si mai bine sunt tehnic habarnisti? Cu siguranta sunt si din astia, dar cum poti face o afirmatie generala atat de usor???
        Iar la ultimul punct, tu spui ca firma "a mituit presa, localnicii si toate GUVERNELE" (subl. mea) si tot tu te miri de ce n-au incredere manifestantii in ce spun ministrii X si Y??? Nu sesizezi nicio urma de contradictie logica aici?
        Cat despre parerea specialistilor, aici te alaturi lui ampersand, Daniels22... (scuze, nu mai retin tot codul) si altor catorva. Sunt mai mult decat destule studii serioase (incepe cu site-urile companiilor, dar si cu rosiamontana.org), trebuie doar sa faci un minim efort de-a le cauta si mai ales citi (unele au sute sau chiar mii de pagini). In plus, exista studii "agregate", cum sunt cele ale ASE sau Academiei.
        Fara suparare, dar nu poti pretinde ca protestatarii sunt asa si pe dincolo doar pentru ca nu sta nimeni sa-ti explice in amanunt cand si ce si unde vrei tu. De la RMGC ti-a raspuns cineva?
        • 0 (0 voturi)    
          Marunta curiozitate, satisfacuta usor tardiv (Joi, 19 septembrie 2013, 16:17)

          cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Nu, nu am cunostinte de prima mana (hai sa punem limba romana la colt pe coji de nuca doar daca chiar nu se poate ridica la inaltimea ideilor pe care vrem sa le exprimam, sa nu traducem ce am putea spune in romana cuvant cu cuvant in engleza daca nu din alt motiv macar pentru ca vorbim despre Rosia Montana, zona unde s-a nascut limba romana, si nu am uitat, nu? unul dintre telurile noastre e conservarea mostenirii romane).

          Daca nu s-a inteles, eu legat de problema asta am mai mult semne de intrebare decat convingeri.
          Si mie mi se pare dubios ca RMGC a tot amanat inceperea efectiva a proiectului, si-a tot pregatit terenul prin PR agresiv, prin mita catre jurnalisti si politic. Ma gandesc ca poate au facut asa pentru ca un proiect de acest gen naste opozitii puternice (vezi cum se legau de calea ferata ecologistii cand se transportau deseuri radioactive), si in fata unei opozitii puternice au incercat sa construiasca si eu o contrapondere pe masura. Probabil ca au trebuit sa se pregateasca puternic pentru ca opozantii (cel putin o parte dintre ei) au reusit sa raspandeasca idei false, cu puternica priza la oameni insa (de exemplu: i) sa nu ne vindem tara! de ce nu se ocupa 100% statul de proiect? sugerand ca statul ar fi in stare de management eficient, uitand cat de capusat era Sidex de pilda ii) cianura ucide! cianura e folosita si acum in Romania, cianura nu e interzisa in UE).
        • 0 (0 voturi)    
          (continuare) (Joi, 19 septembrie 2013, 16:17)

          cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Da, cred ca majoritatea celor din piata sunt flower-power, in definitia mea asta insemnand o atitudine resemnata, pasiva, fricoasa, ultra-defensiva de neasumare a unor riscuri posibile, dar controlabile, in schimbul unor castiguri. Adica: 1) nu, sa nu radem de pe fata pamantului 4 dealuri (pai avem mii de dealuri in Romania, astea 4 au aur dedesupt), 2) nu, sa nu facem nimic ca se surpa barajul (l-am auzit pe directorul RMGC ca acel baraj are "sanse" de surpare de 1 la 1.000.000 - sigur nu mai mari, posibil chiar mai mici, poate nu am retinut exact), 3) nu, sa nu inceapa mineritul, sa mergem noi un weekend pe an la FanFest sa ne facem muci - pai un festival se poate organiza oriunde, aur doar dealurile alea au.

          Da, cred ca majoritatea sunt ecologisti din snobism, pentru ca "asa da bine". Ce procent din ei crezi tu ca, in mod regulat, depoziteaza selectiv gunoiul (cum fac eu de exemplu)?

          Daca vin si eu maine la protest, cu o pancarta "Legalizati violul!", nu crezi c-ar veni unii dintre voi la mine sa imi zica s-o sterg ca acolo protestul e despre altceva? La "Jos capitalismul!" nu s-a sesizat nimeni. Nu stiu cati sunt anti-capitalisti de acolo, dar cred ca majoritatea ar fi preferat ca sistemul capitalism sa nu presupuna capital (de unde si numele), proprietate, profituri si initiativa private. Asta deduc din cererile lor de nationalizare a companiei. (Si apropo de contradictii, de ce doar de exploatarile de aur sa se ocupe statul? De ce sa nu nationalizam tot?) De ce s-a aratat tocmai acea pancarta, altfel singurala, cum zici tu? Pentru ca era un mesaj socant, al unuia care habar nu are pe ce lume traieste, el nestiind ca e liber sa emigreze in Coreea de Nord cand doreste.
        • 0 (0 voturi)    
          (continuare) (Joi, 19 septembrie 2013, 16:18)

          cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Da, cred ca majoritatea habar nu au tehnic ce inseamna proiectul. Ce procent crezi ca sunt in stare sa descrie procesul tehnologic pas cu pas? Cati stiu ce e aia cianura, care e formula chimica? Cati stiu daca in acest moment se mai foloseste sau nu cianura in Romania in alte parti? Cati stiau pentru acel baraj gata sa se surpe care e proportia intre inaltime si baza? Nu inseamna ca eu stiu toate detaliile, eu doar doream sa vad o discutie _doar_ intre specialisti.

          Cand am zis ca au mituit toate guvernele vroiam sa zic ca au "stimulat" trans-partinic, nu ca au "umblat" la fiecare politician, de la primul la ultimul. Iar cei 2 amintiti de mine mi se par mai putin inclinati spre "recompense" materiale. Bineinteles, in imperiul conspiratiilor mondiale, dupa mimarea de americani a aselenizarii si dupa doborarea de CIA a WTC, mituirea absolut tuturor politicienilor romani de catre RMGC pare c-ar fi doar un nou episod perfect asortat cu celelalte. Sigur, e posibil ca atunci cand l-am auzit eu la tv pe Razvan Theodorescu spunand ca in privinta patrimoniului 85% s-ar salva, sa nu fi fost decat o sosie a lui, sau semnalul tv sa fi fost bruiat (RT sa fi zis de fapt ca 85% se pierde), sau un magician din fostul URSS sa ii fi stapanit in acele momente mintea. Si ca sa vezi ce tentacule mari au astia, au ajuns si la Comisia Europeana: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Stiri/Rosia+Montana+Comisia+Europeana+nu+are+motive+de+ingrijorare+si+ si http://alba24.ro/comisarul-european-de-mediu-al-ce-nu-a-existat-incalcare-a-legislatiei-ue-in-cazul-proiectului-minier-de-la-rosia-montana-230605.html (nu pot garanta ca aceste siteuri nu sunt false si ca RMGC nu a spart niste servere DNS). Eu v-as propune sa manifestati si in fata cladirii Berlaymont din Brussels si sa cereti demisia lui Barroso.
        • 0 (0 voturi)    
          (continuare) (Joi, 19 septembrie 2013, 16:18)

          cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Daca descoperi ca ai un zacamant, prima idee care trebuie sa iti vina in cap e cum il valorifici. Bineinteles, in mod responsabil. Sunt convins ca daca nu acum, peste x ani, tot se va scoate aurul de acolo.
          Eu nu sunt nici pro, nici contra proiectului, doar ca nu prea imi plac oamenii cu multe certitudini. Iar cand nici nu stapanesc domeniul ma chiar enerveaza.
  • +3 (11 voturi)    
    sunteti eroii nostri si suntem mandri de voi! (Marţi, 10 septembrie 2013, 22:15)

    jackalphonse [utilizator]

    o sa va dam si noi o mana de ajutor din provincie
  • +5 (13 voturi)    
    duminică, din nou, marea mobilizare (Marţi, 10 septembrie 2013, 22:55)

    FFF T [utilizator]

    până atunci, cine poate, e bine să fie seară de seară în piaţă, măcar câteva ore. Până duminică sunt multe zile, se poate întâmpla orice. Deja sunt zvonuri că unii parlamentarii PSD vor vota în favoarea proiectului. Doamne fere!
  • -2 (4 voturi)    
    Ne descarcam urland, dependenta de manifest. (Miercuri, 11 septembrie 2013, 8:31)

    hotnewsfil [utilizator]

    Toti marii campioni la tenis, barbati, femei, joaca,tot timpul meciului intr-o tensiune extrema, cu tot corpul, cu fiecare firisor nervos..
    In timpul meciului, cate unul reuseste sa se stapaneasca, sa nu-si desvalue framantarea care il stapaneste, ca sa nu vada adversarul si sa il considere in panica, deci sa se napusteasca, mai cu foc, asupra lui.
    Invingatorul unei partide izbucneste in urlete, contorsionat, se descarca nervos de toata incordarea .
    O mare parte din viata, la serviciu sau, din nefericire, in viata de familie, in relatia parinte-copil sau sot-sotie, traim in incordare.
    Cei mai impulsivi si mai incapabili sa se stapaneasca, izbucnesc aruncand vorbe grele partenerilor de familie sau de serviciu, trantesc lucruri, acte pe care, multi dintre ei le regreta ulterior, dupa ce se linistesc, izbucnirea fiind 'remediul' lor de a reveni la o stare normala.
    Unii dintre noi, tensionati de viata zilnica, am descoperit ca, neputand sa urlam in casa sau la srviciu, ca sa ne detensionam totusi nervii (asa cum fac tenismenii dupa meci), avem un loc in care se urla in voie, fara justificari catre altii. Un astfel de loc-arena, in care se poate descarca omul de tensiunea acumulata zilnic, este o manifestatie in strada, in mijlocul unei mase care nu este deranjata de urletele tale ce au rol de remediu, fiindca toti ceilalti participanti la manifestatie au iesit in 'agora' ca sa se vindece prin urlete, supapa de descarcare (evacuare in atmosfera) a supra-incarcarii nervoase.
    Ca maifestant cu state vechi in participarea la manifestatii de strada (in anii '90), va marturisesc ca, dupa vreo zece zile de participare zilnica, la asemenea manifestatii, se instaleaza o dependenta intr-un astfel de fidel (cei ce alcatuesc nucleul dur), dependenta care te scoate zilnic in strada, aproape fara voia ta, esti ca drogat
    Participarea la manifestatii devine un drog de care nu scapi usor, care lasa sechelele unor neimpliniri ale datoriilor mai mult sau mai putin inchipuituite.
    • 0 (0 voturi)    
      Totusi, nu prea pricep care-i ideea (Miercuri, 11 septembrie 2013, 22:32)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Eventual ca oamenii aia nu protesteaza impotriva proiectului, poate nici nu stiu impotriva a ce protesteaza - ba poate ca nici macar nu protesteaza deloc, pur si simplu se plimba pe strada urland?
      Convenabila explicatie.
  • -2 (6 voturi)    
    penibili (Miercuri, 11 septembrie 2013, 9:47)

    Waine [utilizator]

    ce simpatici, pai e clar: acu' e de distractie, nu mai conteaza pentu ce se protesteaza. sa iesiti iar in piata, mai gasiti o tema la care nu va pricepeti, mai opriti circulatia. bai nene mergeti la scaoala si la munca lasa-ti cantecele pentru vacante! Pai vedeti de ce nu sunteti de luat in seama? copii fara griji, care vorbesc pe facebook si stau in starbucks pe bani parintilor, fac politica de stat. tara de folcloristi....
    • 0 (0 voturi)    
      Amice (Miercuri, 11 septembrie 2013, 22:36)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Waine

      Am 51 de ani, parintii mei sunt morti de multi ani si totusi am fost la protest si-o sa ma mai duc cand pot. Ce-i drept, am ceva mai putine griji legate de copii, in sensul ca sunt deja mari si pe picioarele lor.
      Daca dumneata nu pricepi de ce continua sa demonstreze mii de oameni, asta spune de fapt multe despre dumneata, nu despre ei.
      Cat despre scoala, e posibil ca mai degraba a dumitale sa fi ramas neterminata.
  • -2 (4 voturi)    
    Asta este deja anarhie. (Miercuri, 11 septembrie 2013, 11:52)

    Gabi M [utilizator]

    Cu ce drept blocheaza carosabilul aiuritii astia.Daca sunt atat de destepti sa prezinte o alta metoda de extragere a aurului(inafara celei cu mercur care esgte si mai toxica).De ce sunt de partea rusilor de la Baia Mare si care se opun si explorarii gazelor de sist?Sunt cumparati de rusi?
  • +2 (2 voturi)    
    Rosia-Montana (Miercuri, 11 septembrie 2013, 13:10)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    Problema nu trebuie limitata doar la "Rosia-Montana". Problema este sa se interzica exploatarea minereurilor de toate felurile in sistem de cariera, sa se interzica exportul de minereuri brute sau prelucrate sumar si folosirea cianurilor pe toata intinderea Romaniei. Daca se va legifera doar interzicerea cianurilor, minereurile extrase vor fi exportate in Ungaria unde vor fi prelucrate asa cum era de fapt in proiectul initial. In acest fel nimeni din Romania nu va sti ce se va exporta. Atentie la exploatarile similare care deja functioneaza in tacere(Certej, etc.)
  • 0 (0 voturi)    
    trist (Miercuri, 11 septembrie 2013, 19:09)

    cami_p [utilizator]

    poate astora le arde de cantat, dar celor de la rosia care n-au din ce trai nu prea... si nici celor care ne dorim o tara normala, dezvoltata
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Joi, 12 septembrie 2013, 0:13)

    Z9 [utilizator]

    Am cateva intrebari:
    Cat castiga statul roman in bani din acest proiect (incluzand salariile) ?
    Ce da statul roman in schimb (incluzand aurul, efectele colaterale, riscurile - faca sunt) ?
    Este o afacere profitabila ? Care este castigul pe termen lung ? Cine sunt beneficiarii colaterali ai proiectului ?
    Si o ultima intrebare:
    Imi da cineva un exemplu de proiect strategic notabil cu beneficii pe termen lung (si evident, in consecinta, fara profit electoral) executat in Romania dupa 89 ?
    Viitorul ... mai conteaza ? Romania ... mai crede cineva in ea ? Mai lupta cineva ? Am speranta ca da si ca tot mai multi vor incepe sa se trezeasca. Sper ...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by