UPDATE Rovana Plumb: Pentru Rosia Montana nu exista in toata lumea alta tehnologie decat cea bazata pe cianura / Raport negativ pentru proiect si in Comisia de Administratie si Mediu a Senatului

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 10 septembrie 2013, 17:41 Actualitate | Esenţial


Proiectul de lege privind exploatarea miniera de la Rosia Montana a primit, marti, raport negativ din partea Comisiei pentru administratie publica, organizarea teritoriului si protectia mediului din Senat. Membrii Comisiei au votat in unanimitate impotriva proiectului, in sedinta secreta, anunta Mediafax.

Raportul final care va fi trimis plenului va trebui sa contina, de asemenea, punctul de vedere al Comisiei economice, la randul ei sesizata in fond.

Proiectul de act normativ a primit, de asemenea, un aviz negativ din partea Comisiei juridice din Senat.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat in Comisia pentru administratie din Senat ca in cazul unei exploatari la Rosia Montana nu exista pericolul infiltrarii cianurilor in panza freatica, ea spunand ca nu exista o alta tehnologie aferenta componentei de roci de acolo decat pe baza de cianura, transmite Mediafax.


"Nu exista pericolul infiltrarii cianurilor in panza freatica datorita conditiilor geologice din zona respectiva, care asigura (impiedica - n.r. ) in mod natural, prin argila, care e un strat impermeabil, patrunderea substantelor in panza. In zona respectiva nu s-a identificat aceasta panza freatica", a spus Rovana Plumb, la dezbaterea Proiectui de lege privind unele masuri aferente exploatarii minereurilor auro-argentifere din perimetrul Rosia Montana si stimularea si facilitarea dezvoltarii activitatilor miniere in Romania.

Ea a subliniat ca acest lucru este aratat de studiile care sunt cuprinse in cele sase mii de pagini ale studiului de evaluare de impact aupra mediului, cele trei mii de pagini care constau in rapoarte internationale si europene facute de catre experti, profesori, geologi, specialisti si care stau la baza fundamentarii impunerii de catre Ministerului Mediului a standardelor si conditiilor obligatorii de protectia mediului, precum si desemnarea celei mai bune tehnologii in domeniu in momentul de fata.

"Nu exista o alta tehnologie in lume, la ora actuala, aferenta acestei componente de roci existente la Rosia Montana decat cea pe baza de cianura. Ce exista in momentul de fata la nivel international este Codul international de management al cianurii, care prevede standarde si conditii obligatorii de management al acestei tehnologii si pe care noi le-am impus in actualul proiect de lege si care se vor regasi, prin acordul integrat de mediu, care se adopta prin hotarare de guvern si pentru care va exista o dubla monitorizare, din partea tuturor specialistilor la nivelul ministerul mediului", a mentionat ministrul.

Plumb le-a spus senatorilor ca, la ora actuala, tehnologia care se doreste a fi aplicata de catre operator la Rosia Montana este utilizata la o mina de sase ori mai mare ca zacamant in Finlanda, care se gaseste la o distanta de 15 kilometri de cea mai renumita statiune de schi de la Cercul polar.

"Tot ceea ce inseamna mine care au zacamant ale carei componente geologice sunt exploatabile in Uniunea Europeana la ora actuala, si ma refer la Spania, Finlanda, Suedia, tari cu care noi am colaborat in mod special atunci cand am adus procedura care trebuia sa fie adusa in Romania inca din 2008, prevazuta in directivele europene, abia anul acesta, prin conlucrare si preluare efectiv a procedurii existente in Finlanda si Suedia, am implementat-o in Romania si este prima pe acest tip de investitie prevazuta in proiectul de lege pe care l-am trimis catre dumneavoastra", a subliniat Rovana Plumb.

Ea a negat ca ar putea fi riscuri in acest caz asemenatoare celor care au determinat accidentul de la Baia Mare.

"Prin standardele pe care noi le-am impus si care respecta toate cerintele obligatorii ale legislatiei europene, ma refer in mod special la Directiva privind deseurile din industria extractiva, la Directiva privind responsabilitatea de mediu, modelul si modul de operare, tehnologia aferenta are cele mai mici riscuri. Nu se poate face comparatie", a sustinut ministrul.

In interventia sa in fata membrilor comisiei senatoriale, ministrul a afirmat, ca si in declaratiile sale anterioare facute in presa, ca ministerul pe care il conduce va da acordul de mediu privind proiectul Rosia Montana doar dupa votul care va fi dat in Parlament. Ea subliniat ca s-a referit la Acordul integrat de mediu. "Acordul integrat de mediu nu este un aviz pentru a da liber poluarii", a mentionat aceasta.

  • Rovana Plumb: Voi vota proiectul Rosia Montana dupa consultarea cu cetatenii din colegiu
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a mai declarat marti ca la Rosia Montana este o adevarata bomba ecologica, din cauza poluarii foarte mari, sustinand ca va vota proiectul in Parlament asa cum ii vor spune cetatenii din colegiul sau, transmite Agerpres.

Potrivit acesteia, trebuie facuta deosebirea intre raspunderea pe care o are in calitatea de ministru in domeniul protectiei mediului, pe care si-a exercitat-o prin introducerea in proiectul de lege a tuturor garantiilor financiare de mediu si a standardelor de mediu, precum si responsabilitatea pe care o are in fata cetatenilor.

"Vorbim de un proiect de interes national, vorbim de un proiect major si atunci o consultare cu cetatenii este absolut necesara. (...) In calitate de ministru al Mediului pot sa va spun ca in momentul de fata la Rosia Montana este o adevarata bomba ecologica, pentru ca este o poluare foarte mare, care provine de la cele 18 halde de steril neecologizate, de la doua cariere in care se acumuleaza in permanenta gaze, de 140 de km de galerii in care exista concentratii foarte mari de substante nocive, exista o distanta de 40 km in bazinul hidrografic in care apele acide au o concentratie de 100 de ori mai mare decat limita admisa, mai exista o suprafata de 235 ha de vegetatie distrusa ca urmare a exploatarilor care au fost facute pana acum si avem obligatia de a gasi solutii ca aceasta poluare sa inceteze", a declarat ministrul, la Palatul Parlamentului, dupa ce a participat la dezbaterile proiectului in Comisia pentru administratie publica, organizarea teritoriului si protectia mediului din Senat.

Rovana Plumb a mai sustinut ca este de acord cu anuntul facut de premierul Victor Ponta ca proiectul sa fie dezbatut in procedura de urgenta si sa fie respins de ambele Camere ale Parlamentului.

"Sambata am declarat la Oradea ca ma voi consulta cu cetatenii din colegiu, nu sunt in Parlament ca persoana fizica, reprezint cetatenii din colegiul meu si imi mentin declaratia. (...) Sunt de acord cu ceea ce a propus primul-ministru Victor Ponta (respingerea proiectului de cele doua Camere-n.r.)", a spus aceasta.

Intrebata daca isi doreste ca proiectul privind Rosia Montana sa fie aprobat de Parlament, ea a afirmat ca vrea ca toate investitiile din Romania sa respecte standardele de mediu, toate reglementarile legislative in vigoare pe plan european, international si care se regasesc in legislatia din Romania astfel incat protejarea mediului sa fie eficienta.

In opinia ei, "este regretabil faptul ca nimeni dintre decidentii politici nu a avut curajul sa scoata acest proiect din sertare si sa il lanseze in dezbatere publica".

"Indiferent care ar fi fost decizia, opinia publica trebuie sa fie informata, trebuia sa fie dezbateri publice", a aratat Rovana Plumb.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3796 vizualizari

  • +20 (24 voturi)    
    Politicienii mai au putin si ne spun ca cianurile (Marţi, 10 septembrie 2013, 17:52)

    HotDog [utilizator]

    sunt chiar sanatoase....


    Cand primesti bani grei, spui ceea ce trebuie, nu ceea ce este adevarat!
    • -4 (16 voturi)    
      cianurile (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:28)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

      ca si dinamita sau energia nucleara, au fost inventate de om, pentru folosul sau.
      daca nu era nevoie de cianuri, nu se inventau.
      cianura n'a fost inventata de familia Borgia. :)

      cel ce'a inventat dinamita, care a curatzat un numar imens de semeni, a dat un premiu, de care multi sunt mandri.

      masina/automobilul, aceasta iubita moderna, a omorat mai multi oameni decat cianura.
      deversarile cu reziduuri de cianura, au avut effect mai mic, pe cursul denarii, decat bombele cu depleted uranium folosite in jugoslavia.

      problema nu este ca se foloseste in procesul tehnologic, folosita de altfel de multi altii si procedeu aprobat chiar de ue, ci ca in Romania actioneaza, chiar predomina, dorel.

      sunt convins ca proiectul e bun.
      dar pus in opera in alta parte, nu in Romania falsilor dottori, ingineri cu diplome cumparate sau
      muncitori al caror crez este: merge si'asa.

      problema este daca banii, materialele vor fi folositi in conf. cu proiectul, sau, tot ca la Bechtel, sau alte autostrazi, unde fiecare kilometru a mai ridicat un viloi, palat, mansion, castel.
      iar faptul ca va fi pus in fapt de specialistii nostrii, imi da fiori pe sira spinarii, cum poate asa simt si cei ce'au iesit in strada,.

      si ca sa inceapa bine, printr'o smecherie, dl. prim mincinos al tzarii, falsul doctor tonta, a bagat acolo si o clauza privind nationalizarea proprietatilor private pe motiv de necessitate publica.
      acolo nu este o lucrare publica !
      e dreptul proprietarilod de teren sa negocieze cu compania.
      intrebarea este, daca dottore si guvernantii sunt curati, dece au pus o clauza favorizanta pentru companie.

      da, sunt de accord ca serviciile de info sa faca un tablou complet al situatiei, de la inceputurile sale, prin 97.
      moise guran, la emisiunea sa la tvr a facut o schita a istoriei cu aurul de la rosia montana.
      cica frank timis ar fi initiatorul, cu participarea tuturor ministrilor economiei si a prim ministrilor, de al mugurel ispravescu, bonbo 4patru case, pana la motocicleanu.
      • +2 (4 voturi)    
        .................................................. (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:35)

        gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        energia nucelara si cianurile nu au fost inventate. poate descoperite. inventate au fost tehnologiile care se folosesc de ele
        • -1 (5 voturi)    
          corect (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:53)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

          ai dreptate tizule.
          dar venea la pachet cu dinamita, automobilul, roata, bicicleta si ..sarea de bucatarie.

          altceva ?
          ca este singurul comentariu, si asta la forma
          iar acolo vad mai multi minusi.:)

          de unde inteleg ca nu rezonez cu boboru' !

          sau, dorel mi'a dat minusurile :))
        • +5 (7 voturi)    
          in viitor vor aparea alte tehnologii (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:28)

          nbo [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

          Faptul ca acum nu exista decat tehnologii pe baza de cianura nu e un argument. De ce nu asteptam 10 ani, sa vedem ce mai apare? Rezervele de aur tot acolo vor fi, nu pleaca nicaieri. De ce sa distrugem acum mediul, cand mai putem astepta? In plus, chiar daca cianura exista si in natura, asta nu inseamna ca e mai putin nociva Si petrolul e natural, dar asta nu inseamna ca deversarile de petrol nu reprezinta un dezastru pentru ecosistem.
          • +1 (1 vot)    
            nu cianurile sunt problema (Marţi, 10 septembrie 2013, 20:35)

            hatru [utilizator] i-a raspuns lui nbo

            Problema principala, cred eu, e faptul ca actuala clasa politica poate fura cu mult mai mult decat poate produce exploatarea RM. Orice suma ar reveni tarii ea va fi dinainte furata cam asa cum s-a intamplat cu bogatiile din platoul continental. Nici nu apucasera sa se judece pe Insula Serilor si Bombo vanduse bogatiile subsolului. Cred ca mai cuminte ar fi sa mai asteptam o vreme, poate se intampla vreo minune si reusim sa aducem in fruntea bucatelor o gasca care sa fure ceva mai putin. Poate ca asa va ramane vreun banut si-n punga statului. Acum repet, nici o sansa. Oricat ar produce RM totul va fi furat pana la ultimul banutz.
          • 0 (0 voturi)    
            mda (Marţi, 10 septembrie 2013, 23:28)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nbo

            numai ca ce se va intampla in zece ani cu localnicii.
            sa nu'mi spui ca se vor descurca ca pana acum
            exploatarea aurului la rosia montana s'a oprit in momentul cand a aparut rmgc.
            o parte din cei disponibilizati au fost folosit de companie la lucrari preliminare si in special la depoluarea zonei.
            ce solutie aveti si pentru judetul alba, pentru mineri in general.
            se inched mine si la petrosani, petrila, lonea, valea jiului.
            se inched pentru ca metalurgia nu mai cere, s'a redus. galatiul e o fantoma la ce trebuia sa fie. hunedoara si resita sunt in agonie.
            arama este si ea oprita...
            ce propui pentru localitatile astea.
            petrosani, petrila, lonea, rosia montana.
            ce trebuie sa faca motii, sa se ia din nou de ciubere si copai ?!
            acolo va fi o regiune, formata din sibiu, alba si hunedoara.
            din ce vor trai oamenii aia.
            cine plateste cele doua miliarde depagubiri, cine termina depoluarea rosiei montane ?
            zece ani este timp lung.
            oamenii au familii, copii.
            mai se descurca din pensiile din celor batrani. dar, zece ani, vor mai trai ei ?
            cam care este speranta de viata a unui miner ?
            in sua, pe ohie valley, s'au inchis mine de carbine, tot din motive de reducerea metalurgiei si a centralelor nucleare.
            orase ca pittsburg, saint louis, cincinnati, au pierdut. s'au depopulat.
            america e mare, au plecat in alte zone unde mergeau alte industrii.
            motii un' sa se duca ?
            la capsuni in spania, italia ?
            vine cineva cu alternative pentru situatie, pentru oamenii care n'au de lucru, pentru datoriile ce trebuiesc platite ?
            nu e chestia asta ca drobul de sare ?!
            dialogam, sau zornaim bidoanele de plastic ?
    • +8 (14 voturi)    
      Ponta, Sova si Plumb = avocatii firmei canadiene (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:34)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

      Disperarea cu care Ponta, Sova si Plumb apara firma Gabiel Resources arata ca cei trei au luat mita (milioane de Euro) pentru a pune aurul de la Rosia Montana in miinile firmei canadiene. Cei trei ne tot ameninta cu procese internationale, despagubiri pe care ar trebui sa le plateasca Romania, incearca sa ne convinga ca toata lumea scoate aur cu cianuri si cite si mai cite gogosi. Nu este clar deloc ce avantaje are Romania de pe urma Rosia Montana.

      DNA-ul trebuie sa se sesizeze.
      • -3 (7 voturi)    
        aveti o problema (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:07)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        rmgc nu este firma canadiana.
        principalul actionar este listat si cotat pe bursa din Toronto, Canada.
        in Gabriel Resources sunt adunate companii minierie, unele din sua.
        in rmgc, undeva, cam 20=25 de procente sunt ale statului roman.
        deci, va fi si o participare la profit, proportionala, pe langa redevente, impozite si taxe.
        basca locuri de munca.
        plus angajamentul deja in actiune, sa curate zona de poluarea lasata de fosta exploatare a statului roman.

        regret si repet, coruptia de la noi, pana la cele mai inalte nivele ale celei mai cinstite guvernari, plus dorel. acolo e problema.
        nu la canadieni,

        tuturor, o seara placuta, fara cianuri si cu un rezultat excellent la meci.
        sa le'o tragem turcilor !
        hai Romania !
    • +8 (8 voturi)    
      Ce cauta aceasta d-na la Ministerul Mediului??? (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:58)

      Geo22 [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

      Nu prea mai inteleg mare lucru. D-na Plumb reprezinta Ministerul Mediului din Romania sau este avocata RMGC? Nu vi se pare absurd si imposibil de conceput sa te afli simultan in cele doua ipostaze? Ca reprezentant al Ministerului Mediului, normal mi s-ar parea sa te bati pana in panzele albe pentru a stopa aceasta tampenie de proiect, care este extrem de nociva pentru mediu!!! Iar daca esti angajat al RMGC (chiar si neoficial), atunci nu vad ce cauti in fruntea acestui minister!!! Cine permite defapt acest conflict evident de interese?? Chiar nu avem in tara asta organe care sa se sesizeze cu aceasta situatie incredibila?
    • +3 (3 voturi)    
      ei uite ca sunt si alte pareri, mai competente (Marţi, 10 septembrie 2013, 21:00)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui HotDog

      Presedintele Academiei Romane, Ionel Haiduc, declara ca proiectul Rosia Montana este inacceptabil in forma actuala.

      Ar putea fi utilizate tehnologii fara cianura, la fel de eficiente economic si tehnologic, iar beneficiile pentru statul roman ar putea ajunge si pana la 80% din productie.
      http://www.ziare.com/rosia-montana/gold-corporation/presedintele-academiei-romane-proiectul-rosia-montana-nu-este-acceptabil-interviu-1255878
  • +19 (23 voturi)    
    Niciun pericol ?! (Marţi, 10 septembrie 2013, 17:53)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Ia vedeti aici....

    http://www.wall-street.ro/comentarii/articol/46565/Tragediile-americana-si-canadiana-dupa-exploatarea-cu-cianuri.html

    Pentru cei care n-au rabdare, iata un extras:

    "Traiesc intro zona a Canadei unde cheltuim peste 1.5 miliarde dolari in fiecare an ca sa oprim expansiunea arsenicului si a cianurilor rezultate din exploatarea vreme de 50 de ani a minelor de aur din zona. Stiti care este singura metoda de a stopa propagarea cianurii in panza de apa freatica? Pai sa va spun eu pentru ca sunt implicat in acest proiect. Se foloseste tehnologia de criogenizare a solului pe zeci de km patrati. Pur si simplu s-au sapat puturi de 500 metri adancime pe toata suprafata si s-au instalat masini criogenice care mentin temperatura solului sub zero grade. Va rog sa retineti ca nu exista solutii la ora actuala de "decontaminare" a zonelor afectate. Tot ce putem face este sa inghetam solul pentru a impiedica arsenicul si cianurile sa se infiltreze adanc in panza de apa freatica. Costa enorm si deocamdata nu exista alte solutii desi cei in domeniu cauta solutii de 10 ani. Nimanui nu-i convine sa arunce 1.5 miliarde dolari in fiecare an pentru a "izola" porcariile facute de minele aurifere. Dar nu avem alta solutie."
    • +15 (15 voturi)    
      multumim de articol si traducere! (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:04)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Iar fraza din final explica de ce proiectul RMGC sigur SE VA FACE, in varianta cu cianuri.
      pai TOCMAI pentru ca dupa incheierea exploatrii vor trebui cheltuite 1,5 miliarde pe an ca sa opereasca propagarea aresniului si acinaurilor, asta insemna garantat comisioane grase multi ani de acum incolo!
      Cine imparte, parete-si face, orice dezastru, natural sau generat de om, este o adevarata mina de aur (ca tot vorbim de Rosia Mintana) pentru autoritatile locale si centrale!
    • -10 (20 voturi)    
      Vorbalaci sunt destui (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:05)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Da-mi un link exact cu locatia in canada, ca eu unul nu am auzit, am intrebat si nu stie nimeni nimic, am cautat si nu am gasit nimic.
      Sunt alte probleme aici dar despre ce spune ala mai sus chiar nu am gasit nimic.
      • +4 (8 voturi)    
        Ia pune mina si cauta (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:47)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        scrie in bara de cautare din google "gold mining polution". Sint 6300000 referinte. De pe tot globul: Canada, Peru, Ghana, USA, etc. Daca introduci si Romania nr de referinte este de 281000 referinte (Baia Mare...) Daca vrei gasesti, daca te plateste rmgc nu.
        E adevarat in Canada alte doua mari surse de poluare extractia petrolului din nisipurile bituminoase si extragerea oxidului de titan. De fiecare data cind vedeti ceva vopsit in alb frumos sau mase plastice albe, opace, ginditi-va ca de fapt e vorba de o otravire puternica a mediului.
        • +1 (7 voturi)    
          Nu tandalica (Marţi, 10 septembrie 2013, 20:21)

          Savitar [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          Traiesc in Canada si- eram interesat unde??? daca dai mina te trimite in Montana iar poatacul spunea ca se criogenizeaza subsolul in Canada, nementionand mina sau zona.
          Nu gasesti nimic despre criogenizarea aia...deci is prostii, intoxicare si propaganda.
          Cat despre poluare, Da, orice mina si orice fel de prelucrare ulterioara polueaza, is geolog si stiu asta...si by the way, is plecat din MINVEST DEVA, stiu ce serparie e acolo si ce coruptie e pana la structurile guvernamentale.
          Tu in schimb vorbesti din google-uri si iutuburi. Zona aia de Oilsand e poluata in mod natural, nisipurile alea is de multe ori chiar la suprafata. E departe de zonele populate si tundra canadiana isi ia dreptul inapoi in doar cativa ani.
          Pana a clampani aiurea fara sa te pricepi sau macar sa fi vazut ceva cu ochii tai...mergi la Rosia de vezi poluarea ramasa in urma exploatarii statului roman.
          Asa ca mai HO cu lectiile cand tu esti afon in domeniu.
      • +2 (4 voturi)    
        Archaeocyathus-necredinciosu' :p (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:07)

        Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        Crede şi nu cerceta!
      • -2 (8 voturi)    
        Normal (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:17)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        Tot apar tot felul de "experti" din astia gen Zeitgeist.

        Iutubisme aiurite.

        Eu m-am oprit din citit cand am ajuns la "intro" in loc de "intr-o".

        Peste tot se intampla tragedii ocazionale.

        Asta nu inseamna ca nu mai exploatam petrolul pentru ca au existat deversari.

        Dar cum in Romania predomina dorelul...
    • -3 (9 voturi)    
      e simplu sa aruncam cu sume mari in comentarii (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:15)

      septimiu. [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      sigur ca un comentator din Canada e mai destept ca toata industria miniera din lume.
      1.5miliarde sunt folosite pe intreg teritoriul Canadei (de vreo 40 de ori suprafata Romaniei)pentru a combate efectele exploatarilor istorice din acea tara, unele din 1880 cand a inceput folosirea cianurii si cand nici dracu nu intreba unde si ce sa faci cu ea.
      E ca si cum am spune ca Romania impadureste 100 de hectare pe an ca sa reimpadurim Codrii Vlasiei taiati de Mihai Viteazul inainte de luptele cu turcii, si deci Mihai Voteazul e un nenorocit care a distrus viitorul padurilor Romanesti.
      Cam asta e logica distensei comentatoare.
  • +14 (18 voturi)    
    atunci (Marţi, 10 septembrie 2013, 17:56)

    jbstg01 [utilizator]

    daca nu exista in toata lumea alta metoda ( ma indoiesc insa de capabilitatea dnei Plumb ), decat sa otravim mediul, mai bine asteptam.Aurul nu pleaca de acolo.
    Iasr argumentul ca se exploateaza in Finlanda si nu s-a intamplat nimic e acelasi cu argumentul ca bunicu a murit de moarte buna, deci nici pe mine nu ma poate calca masina.
    SI , o contraczic, de foarte muolte ori acordul integrat de mediu a constituit, de fapt un aviz pentru declansarea poluarii!Normal ca pe hartia aia nu scrie asta, dar ce a urmat a demonstrat din pacate ca dna ori nu stie, ori nu vrea sa stie.
    • -4 (8 voturi)    
      in roamania sunt 90 de iazuri de decantare (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:18)

      septimiu. [utilizator] i-a raspuns lui jbstg01

      Daca ai citii putin ai intelege ca in acest moment sunt in Romania 90 de iazuri de decantare si nu stiu cum anume te-a afectat pe tine, cand anume ai fost in pericol.
      • +2 (2 voturi)    
        sa inteleg ca sunt (Marţi, 10 septembrie 2013, 23:25)

        jbstg01 [utilizator] i-a raspuns lui septimiu.

        prea putine si merita sa mai facem cateva?
        SI , daca as fi fost in zona afectata cand s-a intamplat dezastrul de la Aurul Baia Mare, da , as fi fost in pericol.As dori sa merg in tara mea fara sa trebuiasca sa fac studii cu zone cu potential pericol, pe care sa le ocolesc.Sunt pe youtube destule filmulete cu astfel de iazuri, chiar si de pe la noi, si se vede ce se poate intampla.Si atata vreme cat nu este unica alternativa nu vad de ce le-am da aurul celor de la RMGC si nu s-ar ocupa onor guvernantii nostri sa gaseasca solutii care sa creeze mai mult de cateva sute sau poate mii de locuri de munca.
        Asta e opinia mea si ti-as fi recunoscator daca mi-ai respecta-o.
    • -2 (6 voturi)    
      Atunci (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:19)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui jbstg01

      De fapt argumentul ca se exploateaza in Finlanda e ca e o tehnologie foarte bine pusa la punct, nu ca a murit buna-tu.
      Hai sa iti intorc eu argumentul asta de doi lei, asemanator povestii cu drobul de sare.
      Stii povestea cu drobul de sare ? Era acolo o baba de varsta lu buna-tu care nu mai facea nimic in viata de frica sa nu-i pice drobul de sare de pe cuptor peste copilul din leagan.
      Stai tu fara sa otravesti mediul, in saracie lucie.
      • +2 (2 voturi)    
        prefer (Marţi, 10 septembrie 2013, 23:17)

        jbstg01 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        sa mut copilul decat sa astept sa vad daca o sa cxada sua nu.
        Mai citeste o data povestea, poate-i prinzi talcul!
  • +11 (15 voturi)    
    Domnilor ministri si experti (Marţi, 10 septembrie 2013, 17:58)

    CatalinPetrica [anonim]

    Eu as ruga ca toti acesti specialistit sa semneze in fata avocatului si notarului ca in cazul in care zona se produce o poluare ei vor plati din propria avere, a l,or si tuturor rudelor de pana la gradul 5, sa vedem cine mai semneaza o astfel de gogorita, c anu va exista impact de mediu
    • +15 (15 voturi)    
      Ei si ce daca semneaza? (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:06)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui CatalinPetrica

      Exact la fel cum a facut doamna de la ONG-ul Caleindoscop: a semnat ca adopat cainele si raspunde de el, apoi i-a dat drumul pe strada!
      Ce daca azi declara ca nu exista nicun pericol, atunci cnad va ceda barajul iazului de decantare, vor zice ca nu conteaza, semnatura si asigurarile au fost "la misto"!
    • +12 (12 voturi)    
      stati linistit, in caz de nevoie, nu se va gasi (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:28)

      HotDog [utilizator] i-a raspuns lui CatalinPetrica

      actul cu semnaturile!!
  • +10 (12 voturi)    
    Tarziu, madam Plumb (predestinat nume!), tarziu (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:04)

    v_sile [utilizator]

    Acum, la spartul targului, ai gasit curaj sa deschizi gura.

    Dar nu acum ati comis-o. Ati comis-o acum un an si mai bine, cand ati belit guvernele Boc si MRU pe acelasi subiect, doar din motive electorale. Asta ati facut, ati isterizat populatia, de e imposibil sa se mai discute rational. Priviti in jur sa o sa intelegeti.

    Ei, ati scos sabia populismului, de sabia asta o sa muriti..
  • +15 (15 voturi)    
    Noul pericol este.. (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:10)

    Sani [utilizator]

    ...contaminarea cu Pb.

    hai madam ministresa, ca in afara de caratul papucilor lu' Ponta &Co. nu esti in stare de nimic.
  • +11 (15 voturi)    
    Eu nu inteleg altceva... (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:18)

    Laurentiu78 [utilizator]

    De ce trebuie facuta acum aceasta exploatare? Aurul asta nu fuge nicaieri (un milion de ani sau ceva de genul, pana se transforma in plumb), ramane copiilor nostri sau nepotilor nostri. Pana vom dezvolta o tehnologie prietenoasa...De ce atata graba?
    • +12 (14 voturi)    
      eeee si d-voastra acum, credeti ca Ponta,Sova (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:31)

      HotDog [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

      Nastaes, Plumb etc pot trai 1000 de ani? Ei au nevoie azi de bani!!!
      E simplu: -ce poti vinde azi nu lasa celor care urmeaza la conducere ca nu-ti mai iese nicio spaga!
    • -10 (12 voturi)    
      Graba (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:21)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

      Aurul nu se transforma in plumb si nu dispare dupa un milion de ani.

      Uite de aia nu dau doi bani pe protestatari si pe parerile lor.

      Sunt pe nicaieri.

      Nu poti avea incredere intr-un hipiot incult cand vine vorba de proiecte economice strategice.

      Daca ar fi dupa ei am sta toti degeaba, am fluiera, am canta si ne-am tine de maini pana am crapa de foame.

      Lumea asta nu a mers inainte datorita celor ca ei.
  • +11 (11 voturi)    
    Uslamistii isi luxeaza... (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:26)

    triciupa [utilizator]

    ... propriul guvern! Asadar, comisia a dat aviz negativ in unanimitate, recte cu larga participare a membrilor uslamisti. Astia n-au aflat ca la putere e guvernul lor, nu al lui Ungureanu? Hai ca devine amuzant de-a binelea! Remegeceul e asa de "fierbinte" ca pontanacul si-o ia peste ceafa chiar de la ai lui. Ciudata tara! Lovitura de stat de acum un an n-a produs nici o emotie, vajnica noastra societate civila nu s-a ridicat de la terasele din centrul istoric pentru un asemenea fleac dar uite ca remegeceul ii cam coseste iarba de sub talpi plagiatorului... Hmm... Oricum, merge si-asa! Intarata-i drace!
  • +14 (14 voturi)    
    dusmanul absolut al naturii (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:27)

    Tritonul [utilizator]

    Nu inteleg cum mai poate Plumba, care arata si a aratat de la inceput, nu doar prin atitudine pe fata, ci si prin fapte si manipulari, ca uraste natura si mediul inconjurator in general, sa mai ocupe tronul la mediu! Nu ma refer nici pe departe doar la cazul Rosia Montana! E ca si cum ai pune un pedofil sa se-ocupe de drepturile copilului sau un violator sa aiba grija de un adapost pentru femei maltratate. Asta ar trebui sa fie prioritatea pentru Ponta, s-o zboare pe Plumba.
  • +6 (6 voturi)    
    Esti dusa rau..... (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:40)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Cum adica" nu a fost identificata pinza freatica in zona" tu te auzi ce spui?
    In plus procesul de poluare decurge cam asa: in primul rind acidul cianhidric e un acid slab, si nu e un acid fix. Cit de ne-periculos este se vede din faptul ca a fost utilizat si inca este in camerele de gazare. Complexeaza rapid formind compusi colorati (in special in albastru in prezenta fiereului si amoniacului - rezultat din descompuneri organice) ce se adsorb (molecule mari) pe suprafata argilei. Ar fi ok cit de cit daca totul s-ar opri aici. Dar fiecare ploaie acida sau deversare de acizi desface complexul si elibereaza continuu cianura in mediu,
    E adevarat zvonuri pertinenente spun ca in Romania exista aproape 100000t (o suta de mii de tone!) K4[Fe(CN)6] ferocianura de potasiu aparuta in procesul de deferizare intr-o foarte banoasa industrie a tarii. Industria vinului. Solurile noastre contin mult fier, se recolteaza si se lucreaza cu obiecte din fier prost si vinul s-ar casa rapid. Ca sa reziste se practica deferizarea. Singura metoda, cianurarea...cu obtinerea de hexacianoferat de potasiu. Nu avem tehnologie de eliminare a ei.
    Stam bine la mediu. In curind o sa facem saturnism
    • 0 (2 voturi)    
      Intoxici aiurea (Marţi, 10 septembrie 2013, 20:32)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Cianura aia se neutralizeaza cu SO2 la capatul procesului de flotatie a minereului.
      • 0 (0 voturi)    
        neutralizare..... (Miercuri, 11 septembrie 2013, 10:55)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        de fapt transformarea cianurii in tiocianat c obtinerea unor cantitati mari de acid sulfuric. Apele deversate vor fi puternic acide. In plus, in timp, tiocianatul in conditii bazice.......mai studiaza. Zici ca lucrezi in Canada? Sau pt "canaienii" de aici?
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Miercuri, 11 septembrie 2013, 8:30)

      alex1978 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      uranism sa nu facem, ca de saturnism nu ma tem.
    • 0 (0 voturi)    
      apropo de mediu (Miercuri, 11 septembrie 2013, 8:43)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      muntii se defriseaza si in sudul olteniei apare desertul.
      lucruri poate mai grave decat folosirea cianurii in tehnologie stabilita si controlata.
      nu misca nimeni un deget.

      si vorbind de cea mai distructiva problema pentru romania, coruptia, avem un singur demonstrant, dar saracul e dus cu capul, nu intelege...realitatea romaneasca e vorba de sobaru....
      ne'am obijnuit cu spaga, coruptia, inselaciunea, lipasa de moralitate.

      l'am vazut pe nonagenarul djuvara la tvr.
      vorbea de tineret, foarte capabil intellectual, dar cu o moralitate alterata de societate, o societate unde nu exista onoare, morala, cuvant dat.
      n'are dreptate mosul asta, crescut si trait intr'o alta lume romaneasca ?!

      romanul nici macar nu e shmecher, el e zmecher, nu e hotz, e otz.
      adica, un cam asa ceva, pe aproape, dar neimplinit.
      o spune si folosirea unei expresii foarte populare: io, ca si inginer...io ca si professor...io ca si p.m..
      deci nu ca inginer, doctor, presedinte, p.m., ci ca si , adica, cam asa ceva, cam ca....

      noi nu stam de vorba, nu copromitem, nu negociem, avem doar doua culori pe creier, cand devine la convingeri: alba/neagra.
      nimic intre,
      nimic de discutat, negociat, compromis.

      mediu ?
      cine are digi 24, uitati'va ca vor da un documentar despre dunarea noastra, partea noastra de dunare, o avutie imensa, in paragina.

      dar noi zornaim bidoane la miezul noptii si nu ne pasa de altii, de traffic.
      si nici macar nu stiu ce vor. jos ala, joa alalaltul...
      iar, ala si alalaltul rad pe infundate, ii lasa sa zornaie, pana s'or plictisi.
      astia sunt mai destepti deca parinti lor, nomenclaturisitii lui nea nicu....nu se mai tem de demonstranti, au invatat sa'i manipuleze.

      in rest, s'auzim de bine.
  • +4 (4 voturi)    
    doamna ministru rovana plumb.... (Marţi, 10 septembrie 2013, 18:43)

    CristiRu [utilizator]

    Nu pot sa am incredere in d-voastra dupa programul rabla. Ptr mine sunteti 0. Fata d-voastra..... e de vine nu caracterul...
  • +5 (5 voturi)    
    EXISTA ALTERNATIVE (Marţi, 10 septembrie 2013, 19:53)

    theflu [utilizator]

    Domnilor, o simpla cautare in Google ne arata ca exista cel putin doua alternative la explorarea miniera a aurului cu cianuri:
    Haber Gold Process - http://www.habercorp.com/ si
    YES Technologies’ biocatalyzed leaching process.

    Prima metoda este ecologica, cea de-a doua cam cu 80% mai ieftina si cam de 200 de ori mai putin toxica pt mediu. O cautare Google pentru amandoi termenii va da mai multe detalii.
    • -1 (1 vot)    
      atunci (Miercuri, 11 septembrie 2013, 8:53)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui theflu

      sa platim alea doua miliarde, gasim pe altii care folosesc alta metoda, mai stam zece ani sa ne gandim, apare alta problema, ies altii in strada, alte contracte reziliate, alte despagubiri, etc.
      sova de'abia s'a specializat in rezilieri.
      cu ajutorul firmei mamei sale, mare advocate.

      itzik se duce la rabin si'l intreaba: rabi cum sa castig si io un ban mai usor. rabinul scoate o carticica, se uita, apoi ii zice, mergi si joaca la risca.
      pleaca itzik, joaca si castiga.
      se intoarce sa'i multumeasca rabinului si'l intreaba curios, dar ce'ai citit in cartea aia a intelepciunii?
      pai, zice rabinul, uite ce zice aici, cine du risca nu castiga. si'i arata cartea: proverb si zicatori, din intelepciunea romanului.
  • +4 (4 voturi)    
    Rovana, strengarito. (Marţi, 10 septembrie 2013, 20:30)

    GrecuAurel [anonim]

    Stimata doamna nu este bine informata, caci o metoda ar mai fi, daca l-ar intreba pe mai vechiul membru PSD-ist Al. Mironov si jurnalist de stiinta care in cunostinta de cauza chiar a publicat un articol in revista Stiinta & Tehnica"din feb. 2012 s.a. "Rosia Montana- o alternativa nepoluanta la cianuri"ce scoate in relief o tehnologie creeata de un grup de cercetatori stiintifici de la SC Larechim Baia Mare ce ar putea evita dezastrul facut de cianuri.si la un pret cu mult mai eftin si mai eficient ,dar Rovana nu e decat un alt Ministru nepotrivit la locul potrivit.
    • +3 (3 voturi)    
      Corect! (Marţi, 10 septembrie 2013, 22:43)

      monadorului [utilizator] i-a raspuns lui GrecuAurel

      Vezi articolul:
      http://stiintasitehnica.com/stiinta/rosia-montana-o-alternativa-nepoluanta-la-cianuri/index.html#
  • +1 (1 vot)    
    :) (Marţi, 10 septembrie 2013, 22:50)

    alex1978 [utilizator]

    Ceea ce va dorim si dumneavoastra!
  • 0 (0 voturi)    
    apel pentru informarea gratuita a ministrului medi (Miercuri, 11 septembrie 2013, 16:46)

    U_swamp [utilizator]

    Nu zau, Plumbo, cine ti-a spus chestia asta? Cei de la Gabriel Resources sau profesorii tai de la facultatea de utilaj chimic?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by