Sapte treceri pentru pietoni vor fi desfiintate in Azuga, Busteni si Comarnic, unde se monteaza pasarele pietonale peste DN 1, care vor fi functionale la sfarsitul acestei saptamani, iar pe marginea drumului sunt amplasate garduri, masurile fiind luate pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei.

Cele patru pasarele pietonale care vor supratraversa DN1, pe Valea Prahovei, au fost montate si vor fi puse in functiune la sfarsitul acestei saptamani, urmand ca, dupa ce pasarelele vor fi deschise, sapte treceri pentru pietoni din orasele Azuga, Busteni si Comarnic sa fie desfiintate, a declarat, miercuri, presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, pasarelele pietonale metalice au fost montate in cele trei localitati si urmeaza ca pe treptele si culoarele acestora sa fie turnat un material antiderapant, dupa care ele sa fie deschise pentru pietoni.

Pentru montarea acestor pasarele, investitie facuta de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), au fost mutati patru stalpi electrici si aproximativ 600 de metri de cabluri electrice, de televiziune si de telefonie, a precizat Mircea Cosma.

Acesta a mai spus ca in cele trei localitati de pe Valea Prahovei unde vor exista pasarele vor fi montate pe marginea drumului garduri de 1,20 metri inaltime, astfel incat pietonii sa nu poata traversa prin locuri nepermise.

Intrebat cum vor traversa strada persoanele in scaun cu rotile sau parintii cu copii in carucior, in conditiile in care pasarelele nu au rampe, ci doar trepte, seful CJ Prahova a explicat ca in fiecare dintre cele trei localitati vor fi amenajate puncte de traversare a DN 1, in care se vor afla politisti locali care vor asigura traversarea drumului in conditii de siguranta de catre persoanele care nu pot folosi pasarelele.

Mircea Cosma a mai spus ca din rezerva bugetara a Consiliului Judetean Prahova localitatile Azuga, Busteni si Sinaia vor primi cate 100.000 de lei pentru realizarea unor studii de fezabilitate in vederea construirii unor pasaje subterane care sa traverseze DN 1, pasajele, a caror constructie ar urma sa inceapa in primavara anului viitor, urmand sa fie dotate cu banda rulanta sau cu lift.

Montarea celor patru pasarele pietonale in cele trei localitati de pe Valea Prahovei are rolul de a fluidiza traficul rutier pe Valea Prahovei si este o masura luata temporar, au afirmat reprezentanti ai autoritatilor locale din Prahova.

CNADNR, care face aceasta investitie, nu a facut public costul montarii celor patru pasarele pietonale, insa presedintele CJ Prahova declara saptamana trecuta ca fiecare dintre ele costa, "in medie", 80.000 de euro, plus TVA.

Doua dintre aceste pasarele vor fi construite in statiunea Busteni si cate una in localitatile Azuga si Comarnic, acestea fiind zonele in care se produc cel mai frecvent aglomerari in trafic.