Sondaj IRES despre religie: 55% dintre respondenti sunt de acord cu slujba de sfintire a masinilor, 50% vor ca Biserica sa se ocupe de "problema" homosexualitatii, 16% tin cont de horoscop in viata de zi cu zi

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 14 august 2013, 11:17 Actualitate | Esenţial

Masina sfintita de preoti
Foto: AGERPRES
 documente
Mai mult de două treimi dintre respondenţii la un sondaj IRES au auzit despre introducerea de către Patriarhia Română a slujbei pentru sfinţirea unui vehicul, 55% apreciind măsura bună sau foarte bună. Daca 96% dintr romani cred in Dumnezeu, 45% recunosc ca isi consulta horoscopul (16% chiar tin cont in activitatea zilnica de ceea ce le spun astrele), iar 20% dintre romani au un talisman norocos.

Cele mai importante rezultate ale sondajului IRES realizat in august 2013


  • Mai mult de două treimi dintre respondenţi au auzit despre introducerea de către Patriarhia Română, în Moliftelnic, a slujbei pentru sfinţirea unui vehicul. 55% apreciază această măsură ca fiind bună şi foarte bună, 27% recunosc că şi-au sfinţit deja maşina, dar 43% dintre respondenţi spun că nu ar face acest lucru
  • Unul din cinci respondenţi merge o dată pe săptămână la slujbele sau la evenimentele religioase curente. 22% dintre români participă la acestea de câteva ori pe lună, un sfert de doar câteva ori pe an. În timp ce 6% dintre participanţii la studiu participă la slujbele religioase de câteva ori pe săptămână, 18% merg mai rar decât o dată pe an
  • Printre temele pe care trebuie să le abordeze Biserica, primele locuri sunt ocupate de infidelitate (75%) şi de problemele lumii a treia (75%), urmate de discriminarea rasială (74%), ecologia şi problemele de mediu (70%), avortul (67%), dezarmarea nucleară (62%), eutanasia (60%), şomajul (59%) sau  homosexualitatea (50%). Politica şi politicile guvernamentale sunt printre temele care au întrunit cele mai puţine opţiuni din partea respondenţilor ca fiind printre cele abordate de Biserică.
  • Cei mai mulţi români (96%) cred în Dumnezeu, credinţă care se manifestă mai pregnant la persoanele între 36 şi 50 de ani şi la femei
  • Credinţa în viaţa de după moarte, împărtăşită de 66% dintre respondenţi, se manifestă cu precădere la femei
  • Dacă în rai cred 76%, în iad cred doar 61% dintre participanţii la studiu, iar 54% cred în diavol
  • Unul din 5 români are un talisman norocos. Printre aceştia se află cei între 51 şi 60 de ani, fără studii sau cu studii elementare, respondenţii din Moldova
  • 45% dintre respondenţi recunosc că obişnuiesc să consulte horoscopul, iar 16% ţin cont de horoscop în viaţa de zi cu zi. Majoritare la acest capitol sunt femeile, cei care au între 36 şi 50 de ani, respondenţii fără studii sau cu studii elementare
  • Majoritatea românilor (62%) consideră că un politician care nu crede în Dumnezeu nu este potrivit pentru a ocupa o funcţie publică.
  • În timp ce 95% dintre respondenţi spun că şi-ar da viaţa pentru un membru al familiei, doar 48% ar face acest lucru pentru ţară

Metodologia sondajului

Volumul eșantionului: 1.370 indivizi de 18 ani și peste
Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilist, reprezentativ la nivel national.
Reprezentativitate: eroare maximă tolerată de ± 2,7%
Interviurile s-au desfășurat prin metoda CATI
Perioada anchetei: 5-7 august 2013
Unele întrebări din această cercetare au fost adaptate din studiul World Value Survey, realizat de The World Values Survey Association























11963 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    Printre temele pe care trebuie să le abordeze Bise (Miercuri, 14 august 2013, 11:25)

    ToroBlu [utilizator]

    Referitor la punctul 3, sunt surprins ca Educatia si Sanatatea nu se regasesc printre teme. Oare romanii nu cred ca Biserica ar trebui sa se implice si aici? ...
    • -15 (31 voturi)    
      Biserica (Miercuri, 14 august 2013, 13:55)

      Marcelica2013 [utilizator] i-a raspuns lui ToroBlu

      constat ca hotnews a devenit un ziar foarte religios in ultima vreme, iar biserica ortodoxa a devenit o adevarata obsesie.
      Iar ateii comentatori, cand nu se dau pe fata sunt doar lupi in blana de oaie, pozeaza constant in credinciosi ortodocsi, dar care ar vrea ca biserica sa se ocupe de diverse alte probleme decat e menirea ei, sub pretextul adaptarii la modernismul zilelor noastre.
      Preotii, sigur, nu are nimeni nimic cu ei, doar sa nu mai beneficieze de niciun ban, daca s-ar putea sa mearga desculti pe strada si sa doarma la metrou. Ca cica asa scrie in Biblie (sau asa cred ei ca scrie). Ca sa fie mai convingatori se folosesc de asa zisi preoti pe care nu se feresc sa-i scoata in fata de fiecare data cand au ocazia.
      Despre cei care-si fac treaba evident ca nu poti scrie un articol de presa, e 'out of scope'.
      Iar credinciosii adevarati.. evident niste 'prosti'. Dar nu prosti ca ceilalti prosti, pe care nu-i baga nimeni in seama, ci niste prosti pe care toti 'desteptii' atei vor sa-i lumineze, sa-i invete ei cum e mai bine. 'Destepti' care evident turbeaza cand vad ca nu prea reusesc, pentru ca, din pacate pentru sufletele lor chinuite, biserica nici portile iadului nu o pot birui.
      • +3 (13 voturi)    
        Raspuns (Miercuri, 14 august 2013, 14:17)

        ToroBlu [utilizator] i-a raspuns lui Marcelica2013

        Nu inteleg cum e relevant comentariul tau la al meu. Dar da, cred ca Biserica ar trebui sa se adapteze la zilele noastre. Da, chiar consider ca ar trebui sa se implice mai mult in Educatie si Sanatate.
        In rest iti dau dreptate cu ce spui, dar repet, nu e relevant la comentariul meu. Stima!
        • -11 (15 voturi)    
          are (Miercuri, 14 august 2013, 14:34)

          Marcelica2013 [utilizator] i-a raspuns lui ToroBlu

          pentru ca esti printre cei cu idei nastrusnice despre ce ar mai trebui sa faca biserica si ce nu, in spiritul vremurilor. Biserica se ocupa de educatie, dar evident, nu de educatia ateista pe care ai vrea-o tu.. Cat despre sanatate atat sufleteasca, cat si trupeasca, ai participat vreodata la vreun maslu?
          Sau propui ca biserica sa angajeze medici in loc de preoti si sa desfiintam ministerul sanatatii si spitalele?
          • +7 (11 voturi)    
            haha (Miercuri, 14 august 2013, 15:16)

            adyQ [utilizator] i-a raspuns lui Marcelica2013

            eu sunt unul de care zici tu mai necredincios asa, si ca sa fiu sincer da ministerul ala de care spui tu nu ar fi foarte rau sa fie desfiintat, oricum ca sa mergi la spital tre sa mergi ca la biserica, cu mana intinsa(nu goala, ci cu bani in ea) sa arunci cu bani in stanga si in dreapta, si la biserica si la spital ca sa nu fii confuz la care ma refer, iar ca sa punctez ce te doare pe tine nu mi-as dori sa umble popii desculti pe strada dar eu zic ca ar putea supravietui si din venituri proprii fara finantare de la stat, apropo ce ii ala maslu? ca eu nu prea is dus la biserica...ca sa nu las treaba asa in aer ministerul ala de care spuneai tu este doar o rozatoare de bani, acolo isi impart bastanii cascavalu, ca la prostime nu ajunge mai nimic, si ca sa nu ma intelegi gresit nu am nimic cu credinciosii, ci doar cu aia care cred ca altii care nu cred ca ei sunt prosti si o sa ajunga nu stiu unde si bla bla, fiecare crede si face ce vrea cu viata lui, ce zici?
          • +9 (13 voturi)    
            Esti pe alta planeta (Miercuri, 14 august 2013, 15:21)

            ToroBlu [utilizator] i-a raspuns lui Marcelica2013

            Deci daca eu cer ca Biserica (cu litera mare, in fine) sa se implice mai mult in mediul social, sa se adapteze la era noastra, sa fie implicata in educatia si sanatatea romanilor sunt ATEIST? Cred ca am participat la mai multe Masluri ca tine dar e irelevant asta.
            Revenind, cati preoti ai vazut tu prin spitale? Cate acte de domatie ai vazut din partea Bisericii pentru spitale sau scoli? Da, sunt de acord, exiata, dar prea putine. Iarta-ma daca te deranjeaza insa sunt adeptul ideii de spitale mai bine dotate, scoli echipate, biblioteci si apoi continuam constructiile bisericilor care si asa sunt la fiecare collt de strada. Ce zici, asta ma face ateu? Nu, insa poate putina viziune in cadrul BOR nu ar strica. Stii ce tare ma deranjeaza cand vad pe strazile tarii masini de lux conduse de popi, vile cu piscina detinute de ei, insa alaturi la casa de copii poate nu exista incaltari sau macar o biblioteca?

            Explica-mi tu corectitudinea aici. In viziunea me preotii, doctorii si invatatorii ar trebui sa fie stalpii comunitatii. Si-au asumat acest rol asa ca nu cred ca sunt absurd daca le cer sa isi faca datoria.
      • +5 (5 voturi)    
        aleluia (Miercuri, 14 august 2013, 19:32)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Marcelica2013

        Bine le canti parinte. Cit intra in cutia milei lunar ?
    • -1 (1 vot)    
      Printre temele pe care trebuie să le abordeze Bise (Miercuri, 14 august 2013, 14:20)

      Silvestrocea [utilizator] i-a raspuns lui ToroBlu

      Tu ce crezi?
  • +22 (28 voturi)    
    Nu este o idee rea. (Miercuri, 14 august 2013, 11:27)

    Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator]

    Exista piata pentru orice. Parerea mea este ca trebuie introdus si serviciul de sfintire pentru calculatoare.
    • +26 (28 voturi)    
      Propun altceva (Miercuri, 14 august 2013, 12:15)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      Introducerea sistemului de impozitare/taxare a acestor servicii/
      • +6 (6 voturi)    
        Plus (Miercuri, 14 august 2013, 21:58)

        FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Plus retragerea salarizarii de la buget, pt ca ei fac bani suficienti din sfintiri, cununii, botezuri, decese.
        La mine in localitate, printre cei mai bogati oameni sunt popii. De ce oare? Pentru ca:
        1) au salar de la stat
        2) muncesc putin pt salarul asta si au timp si de alte afaceri.
        3) au mase de ignoranti care cotizeaza periodic, iar ei nu taie chitante.
        4) ignorantii credinciosi cotizeaza si in alte ipostaze, ca si clienti pt popi, in afacerile lor.
        Ex. al nostru popa aduce seminte de cereale, pesticide si alte produse si le vinde credinciosilor.
        Are o gramada de masini agricole si presteaza la ignoranti etc.
    • +19 (21 voturi)    
      mai ar fi de acord... (Miercuri, 14 august 2013, 12:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      pana la urma prosti a se taxeaza... dar cu o conditie... impozit pe veniturile bisericii !!!!!!!!!
    • +13 (17 voturi)    
      ultima prostie in romanistan (Miercuri, 14 august 2013, 13:16)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      Nu trebuie sa ne miram de chestia asta cu sfintirea masinilor.

      Se stie doar ca prostia nu cunoaste limite,in schimb cunoaste o multime de oameni.
      • +2 (4 voturi)    
        amin (Miercuri, 14 august 2013, 16:57)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        da Sile tata asa e, sunt multi dar ..
    • +4 (6 voturi)    
      sfintirea bijuteriilor personale (Miercuri, 14 august 2013, 13:57)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      zic ca merita si avem si noi bijuteriile sfintite suplimentar nu doar la botez
    • +6 (6 voturi)    
      da'ce zici si de telefoane? (Miercuri, 14 august 2013, 14:07)

      toleranta [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

      Corect cu "piata de desfacere"! Popa care a venit cu ideea ar trebui sa o "inscrie" la OSIM si sa ia bani pe ea. Ii respect pe unii preoti, asa cum respect si alte categorii de oameni care merita sa fie respectati. Nu vreau sa generalizez, sa jignesc tagma preoteasca, dar...treaba asta cu sfintirea masinilor e "belea"!

      Uite cum se mai scot bani ( neimpozitati, bineinteles , ca doar nu o sa scoata si chitanta, popa care vine sa sfinteasca masina!).
  • +29 (31 voturi)    
    Si eu sunt (Miercuri, 14 august 2013, 11:27)

    Gabi M [utilizator]

    crestina ortodoxa dar vazand procentele la intrebari ma intreb daca oamenii astia gandesc cu capul lor.Sa nu ne mai miram ca in loc sa construiasca gradinite,scoli,toti astia construiesc numai biserici.
    • 0 (2 voturi)    
      Intrebari (Miercuri, 14 august 2013, 17:36)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Gabi M

      Imi permit totusi sa va intreb, dupa dumneavoastra, ca crestina ortodoxa, care e misiunea bisericii? Ce anume va nelinisteste la acest sondaj: ca 95% cred in Dumnezeu, majoritatea care apreciaza sfintirea masinilor sau cei 45% care consulta horoscopul? Care este relatia dintre credinta si "a gandi cu capul tau"?
      • +5 (5 voturi)    
        hmmm (Miercuri, 14 august 2013, 21:13)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        sincer nu ma nelinisteste nici una din cele trei afirmatii. doar ma intristeaza ca inca sunt atat de multi prosti.
        • -1 (3 voturi)    
          Lamurire (Miercuri, 14 august 2013, 22:42)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          Si de la un ateu, cum banuiesc ca sunteti dupa cele afirmate, m-as fi asteptat la aprecieri mai nuantate in loc de stereotipuri si insulte. De aceea vroiam sa vad daca o ortodoxa declarata vede lucrurile exact ca dumneavoastra, si daca da, in ce sens se mai considera ortodoxa. Altfel spus, daca se simte mai bine in compania dumneavoastra sau a unui ortodox practicant, care, sa zicem, chiar daca nu isi duce masina la sfintit, nu ii ocaraste pe cei care o fac.
          • +3 (3 voturi)    
            ?!? (Joi, 15 august 2013, 7:32)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

            si cum l-ai denumi tu, credstinul, pe ala care isi sfinteste masina sau pe ala care urmareste "cu sfintenie" horoscopul?

            si ca sa te lamuresc (Cel putin sa incerc, nu pretind totusi sa si reusesc, cu unii oameni pur si simplu nu se poate), uite aici ce vroiam sa zic "PROST, PROÁSTĂ, proști, proaste, adj., s. m. și f. 1. Adj., s. m. și f. (Om) lipsit de inteligență, fără judecată, fără minte; nătărău, nerod, tont, prostănac. ◊ Expr. Un prost și jumătate = foarte prost. A face pe prostul = a simula prostia. ♦ (Om) care se încrede ușor; (om) naiv, credul. ◊ Expr. A-și găsi prostul = a-și găsi omul pe care să-l poată înșela ușor, pe care să-l poată duce de nas. 2. Adj., s. m. și f. (Înv. și pop.) (Persoană) fără știință de carte; (om) neînvățat, ignorant. ♦ (Om) lipsit de rafinament; (om) simplu, neevoluat. 3. Adj. De condiție socială modestă, din popor, de jos, de rând. ◊ (În trecut) Soldat prost = ostaș fără grad; soldat. 4. Adj. Obișnuit, comun. ♦ De calitate inferioară, lipsit de valoare. 5. Adj. (Adesea adverbial) Care nu este așa cum trebuie (din punct de vedere calitativ, funcțional etc.); necorespunzător, nesatisfăcător. ♦ (Adverbial; în legătură cu verbul „a vorbi”) Stricat, incorect. ♦ (Despre situații, știri, întâmplări etc.) Neplăcut, nefavorabil, nenorocit. ♦ (Despre vreme) Nefavorabil, rău. ♦ Nepriceput, nepregătit, neîndemânatic într-o meserie, într-o profesiune etc. 6. Adj. Dăunător; neprielnic. ◊ Expr. Glumă proastă (sau de prost gust) = glumă fără haz, care supără, jignește. Vorbă proastă = vorbă îndrăzneață sau injurioasă; p. ext. ceartă. – Din sl. prostŭ. "

            dar na, mania persecutiei este inca pregnant prezenta la unii crestini.
            • -1 (1 vot)    
              M-am convins (Joi, 15 august 2013, 16:28)

              Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

              Un ortodox care isi duce masina la sfintit nu greseste cu nimic. Unul care urmareste horoscopul greseste.
              Multumesc ca mi-ati demonstrat ca pentru dumneavoastra ortodox inseamna prost. Mai pe larg, singurul ortodox destept este un ortodox rau, atica unul care respinge ce il invata biserica, adica un ateu sau protestant care se numeste pe sine ortodox.
              • +1 (1 vot)    
                :)))))))))))) (Joi, 15 august 2013, 19:27)

                thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

                in mod absolut evident pentru oricine reuseste cum necum sa evite una din definitiile de mai sus, iar ai dat cu ea (gandirea) de gard intr-un mod cel putin memorabil.

                ala care se duce sa sfinteasca masina de ce nu se duce sa sfinteasca si prezervativul? problema e doar daca il sfinteste sa tina sau sa se rupa... nu? totusi tu ai o problema cu 45% dintre ortodocsi, si (in mod indirect dpdv al limbajului) ii faci prosti. dar eu gresesc si sunt prost (sau protestant, aparent sunt acelasi lucru; multumesc pentru acest giuvaer al milostiveniei si tolerantei crestine in general si ortoxe in special) pentru ca am ceva ceva cu ei si nu ma feresc sa o spun pe fata. da, am ceva cu toti prostii din tara asta indiferent de sex, etnie, religie sau culoare. hai la multi ani :))!
                • 0 (0 voturi)    
                  Sa lamurim (Joi, 15 august 2013, 23:18)

                  Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                  Eu nu am facut pe nimeni prost, nici macar pe cei care cred in horoscop. Ii fac ignoranti, neinformati, neascultatori, indaratnici, dar nu prosti. Iar daca am facut pe cineva protestant asta e o insulta? Asta da gandire toleranta!
                  Daca de deranjeaza asa de tare ca se sfintesc masini, de ce nu esti la fel de revoltat la Boboteaza, cand se sfintesc casele?
                • 0 (0 voturi)    
                  cont. (Joi, 15 august 2013, 23:33)

                  Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                  PS: Inca o data, nu am facut pe nimeni prost, cu atat mai putin pe tine, si nu am facut pe nimeni anume protestant. Mai citeste odata ce am scris, inainte sa lansezi verdicte fara nici o acoperire. Am vorbit generic despre ideea ta de ortodox "bun". Stii cum se spune: un musulman bun este un musulman rau.
                  Ai tras gresit concluzia ca as fi ortodox.
                  Si ca sa iti lamuresc nedumerirea, daca se duce cineva cu prezervativul la sfintit i se va spune ca actul sexual nu trebuie disociat de functia lui, asa ca obiectul destinat acestui rost nu poate fi sfintit.
      • +4 (4 voturi)    
        da (Miercuri, 14 august 2013, 22:32)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        95% cred in Dumnezeu, dar dintre astia 55% cred in sfintirea vehiculelor, adica si a motocicletelor, mopedelor, scuterelor si bicicletelor, sa nu mai zic de tiruri, autobuze si tramvaie, de trenurin era sa uit, iar 45% consulta zilinic horoscopul. In acest caz, ce inseamna sa fii crestin ortodox? Si eu cred in Dumnezeu, dar sint convins ca nu coincide cu dumnezeul celor de mai sus.
        • 0 (0 voturi)    
          Bine (Joi, 15 august 2013, 19:16)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Pai de aia am cerut clarificari de la cea care se declara ortodoxa. Daca te declari ortodox dar nu crezi in ceea ce crede biserica ortodoxa e o problema. Biserica ortodoxa crede in sfintirea oamenilor, a apei, a mirului, a caselor, a animalelor, a corabiilor, si de ce nu a masinilor. Biserica ortodoxa nu crede in horoscop si condamna aceasta credinta.
        • 0 (0 voturi)    
          Despre Dumnezeu (Joi, 15 august 2013, 23:39)

          Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Pai tocmai asta vroiam si eu sa aflu de la cea care s-a declarat ortodoxa. Probabil si tu, si ea, sunteti mai degraba deisti, credeti in Dumnezeul lui Spinoza si al lui Einstein, care nu are nimic de a face cu noi, oamenii.
  • +26 (26 voturi)    
    ... (Miercuri, 14 august 2013, 11:28)

    thebblack [utilizator]

    si dupa ce il calci pe unu' cu masina spovedania cine o face? tu sau masina? dar penitentele? si daca penitentele trebuie facute de sau cu masina in ce constau acestea?

    de aia a scapat huidu asa ieftin? si-a facut 3 cruci si gata, pacatul este iertat?
  • +29 (29 voturi)    
    Stare de fapt (Miercuri, 14 august 2013, 11:36)

    NKD [utilizator]

    "Credeți că merită să vă riscați viața pentru…"
    - viata altei persoane - 71%
    - religie - 75%

    Sigur nu e facut in Iran sondajul ?

    Nu pot decat sa sper ca este un sondaj facut 'la comanda' in lumina ultimelor statistici care arata un declin al popularitatii BOR. Mi se pare imposibil ca 99% din persoanele intre 36 - 50 de ani sa creada in Dumnezeu. Mai multi decat cei trecuti de varsta a 3-a.
    • +7 (7 voturi)    
      de acord cu tine (Miercuri, 14 august 2013, 14:16)

      toleranta [utilizator] i-a raspuns lui NKD

      si pe mine m-a frapat faptul ca cei de varsta a treia nu sunt relevanti in sondaj. cine a facut sondajul ori n-a "sondat" cum trebuie, ori a vrut sa scoata in evidenta ca femeile si persoanele intre 36-50 sunt sarace cu duhul. pentru mine, biserica si politicienii sunt pe locul I la mintit si furat. or fi si exceptii, dar...
  • +25 (27 voturi)    
    hahahhaha (Miercuri, 14 august 2013, 11:36)

    bgd [utilizator]

    "Dacă în rai cred 76%, în iad cred doar 61% dintre participanţii la studiu, iar 54% cred în diavol"

    Really? Credeam ca rai, iad, dumnezeu, diavol...vin impreuna. Se pare ca unii aleg doar ce le convine.

    Cred ca mai important ar fi un sondaj de genul asta pentru persoane intre 18 si 30 de ani, ca sa vedem si noi directia in care se indreapta societatea noastra.
    Nu de alta, dar mi se pare ingrijorator faptul ca un politician trebuie sa creada in D-zeu iar ca Biserica trebuie sa se ocupe de probleme de mediu, somaj si sfintirea masinilor (asta e tare...ca si cum ai inconjura masina intr-un fel de scut divin, doamne cata lipsa de educatie...)
    • -16 (16 voturi)    
      religia (Miercuri, 14 august 2013, 12:20)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      asta inseamna... fiecare alege ce vrea... ca daca ar alege tot ar fi o lume foarte dubioasa... in primu rand ai putea omora si viola aproape nestingherit
      • +9 (11 voturi)    
        Cum vine asta? (Miercuri, 14 august 2013, 13:14)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Adica tu vrei sa spui ca societatea functioneaza in baza celor 10 porunci?
        Pai atunci hai sa eliminam Justitia, Codurile, tot...si sa ne intoarcem in perioada Inchizitiei...nu? Ar fi mai bine...pentru unii.

        Hai sa-ti dau un articol destul de relevant: http://www.semneletimpului.ro/stiri/%C8%9Aara-crestina-care-renunta-cel-mai-rapid-la-religie-7129.html
        Vezi ca ai in articol PDF-ul cu sondajul. La pagina 4 ai clasamentul tarilor cu cei mai multi atei si cu cei mai multi credinciosi. Pe baza acestui clasament, fa o corelatie intre credinta, putere economica si criminalitate.
        Cred ca vei fi total surprins.
        • +2 (12 voturi)    
          depinde ce compari si ce rezulta se urmareste (Miercuri, 14 august 2013, 13:58)

          minos [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          a nu fi religios nu inseamna a fi ateu. de exemplu eu nu sunt religios, dar nici ateu. Dupa parere mea, ateismul est etot un fel de religie cu intolerantele si dogmele ei. As spune char ca atunci cand ateismul a avut puterea politica a abuzat de aceasta si I-a prigonit crunt pe cei care n erau atei, vezi Albania cmunista, revolutia culturala a lui Mao sau Rusia stalinista. In unele tari unii se declara de o anumita religie, nu neaparat ca ar fi credinciosu, ci pt ca face parte din identitatea lor nationala. Ortodoxia este inca vazuta ca fiind parte din identitatea nationala a romanior. Am un preiten rus, care s-a botezat la 30 ani, doar pt ca, mi-a spus e,l ca a fi rus inseamna a fi orthodox, desi pe la biserica nu prea merge. Linkul pe car el-ai dat nu este relevant, pt ca sondajul a fost facut doar in 57 tari. Depinde pe ca care le alegi. Polonia sau SUA de ce nu sunt in sondaj, pentru ca le-ar strica concluziile? In SUA 1,6% sunt atei si 2,4% agnostici, de Israel, o tara bogata totusi, nu are rost sa mai pomenesc, insusi faptul de fi evreu tine de religia mozaica si nu de etnie. Intr-o tara cu adevarat libera oricine este liber sa creada sau nu, in orice vrea. Repet nu sunt religios de fel, dar deseori ma deranjeaza mai tare vehementa ateilor decat religiozitatea majoritatii. Ma deranjeaza la fel de tare ca si fundamentalismul religios, in opinia mea sunt egale, adic aateismul este tot un fel de fundamentalism, este rigid, nu accepta alte idei, discutii, neaga ceea ce nu poate explica, exact ca si religiile care pun in seama divinului nexplicabilul. Un semn de egalitate perfect, exagerand un pic, as compara fundamentalismul religios si ateismul exact ca si fascismul si comunismul.
          • +2 (4 voturi)    
            spuneai ca... (Miercuri, 14 august 2013, 16:04)

            was [utilizator] i-a raspuns lui minos

            @minos: "a nu fi religios nu inseamna a fi ateu. de exemplu eu nu sunt religios, dar nici ateu. "

            Inseamna ca esti agnostic. Vezi agnosticism
            Nu e rau.
            • -1 (1 vot)    
              da (Miercuri, 14 august 2013, 22:36)

              baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui was

              eu nu sint religios, dar nici ateu, dar nici agnostic. Sint altceva decit oricare dintre cele trei. Si intr-adevar, ateismul militant este doar o secta ca oricare alta, cu templele si preotii ei.
        • +1 (5 voturi)    
          m-ai inteles gresit... (Miercuri, 14 august 2013, 14:00)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          sau ma rog m-am exprimat gresit....
          am zis ca e bine ca din bibile nu se alege tot ci doar ce ne convine. pentru ca daca s-ar respecta tot din biblie am avea liber la violuri si crime in mare masura.
          • +2 (6 voturi)    
            aaa (Miercuri, 14 august 2013, 15:40)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            Acum inteleg. Da, ai dreptate.

            Pt Minos...Polonia si Sua sunt in sondaj. Mai jos in document le poti vedea pe ambele.
            Revenind la subiectul deschis de tine...nu sunt de acord.
            Ateismul este preferat de comunisti deoarece in primul rand elimina Biserica din structurile de putere, iar al doilea rand dezvolta gandirea logica...automat muncitorul devenind mai eficient. Insa ateismul nu a avut niciodata puterea politica. Ateismul nu este o ideologie politica. Atesimul nu este vinovat de atrocitatile comise de regimurile comuniste si de catre liderii acestora.
            Ateismul este un mod de gandire, o filozofie....nu poate fi asemanat cu o religie. E contrar definitiei acesteia. Singura filozofie cumva asemanatoare cu ateismul care poate fi considerata religie e budismul.
            Intolerante? Nu cred ca e cazul... La fel cum un crestin ortodox cu ceva educatie tolereaza un musulman, cu toate ca e impotriva Bibliei, la fel si un ateu cu ceva educatie tolereaza un credincios. Tine mai mult de evolutie ca si societate.
            Dogme? Daca stiinta poate fi considerata dogma, atunci fie...
            Ateismul e rigid pentru ca se bazeaza pe informatii demonstrabile, pe fapte, pe lucruri concrete, nu pe povesti.
            E o rigiditate logica, nu stupida ca in cazul religiei.
            Fascismul si comunismul sunt ideologii politice extremiste. Fundamentalsimul este prin definitie extremist, deci daca la inceput asemanai ateismul cu o religie, la final compari fundamentalismul (!) religios cu atesimul, iar asta ori e rea vointa ori ignoranta.
            • -2 (2 voturi)    
              Nu, nu intelegi (Joi, 15 august 2013, 10:05)

              Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui bgd

              Gandirea logica? Bazele stiintei moderne au fost puse de oameni profund religiosi. Sigur, nu "religiosi" ca astia care sfintesc masini - practici pagane .

              Ateismul nu a facut nimic pentru ca ... nu exista si n-a existat in stare pura. Nu poti trai avand ca singur principiu "eu nu cred in Dumnezeu". Insasi definitia - te definesti printr-o negare- arata stupiditate. In practica, ateismul a generat comunismul si alte ideologii atee.

              Ateismul nu e vinovat de crimele celor ce traiesc EXACT dupa principii atee, dar crestinismul e vinovat pentru crimele comise IMPOTRIVA principiilor crestine. Foarte inteligent...

              Stupida e rigiditatea celor care habar n-au de stiinta, sunt doar fani pentru ca asa le suna bine si pentru ca le plac mobilele si computerele. Ei sunt mai siguri decat oamenii de stiinta pe anumite teorii, teorii care sunt povesti bazate pe anumite date.
        • +1 (1 vot)    
          Din preaplinul ignorantei (Joi, 15 august 2013, 12:54)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          Pe vremea Inchizitie NU se respectau nici cele 10 porunci, nici Biblia.

          Cu ce e relevant articolul ala?? Cu nimic, daca ai sta sa gandesti putin mai profund. Nu toate religiile sunt la fel, iar faptul ca unii abandoneaza religia poate spune multe lucruri diferite de ce crezi tu.
      • +2 (4 voturi)    
        Alegere (Miercuri, 14 august 2013, 17:30)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Ca fiecare alege ce vrea nu e o problema, doar ca daca fiecare alege ce vrea aia nu e religie, ci e parere personala. Ceea ce deranjeaza e duplicitatea, adica sa te declari ortodox, de exemplu, si sa respingi 75% din elementele de credinta ortodoxa.
        Este falsa impresia ca Biserica alege din Biblie ce vrea. Nu alege, ci aplica o cheie interpretativa proprie crestinismului de la inceputurile sale. Astea cu omorul si violul sunt aberatii. Daca ceva e relatat in Biblie nu inseamna ca toata lumea trebuie sa faca asa. Ar insemna sa interpretam Biblia cam asa: "Si el, aruncand argintii in templu, a plecat si, ducandu-se, s-a spanzurat.". "Du-te si fa si tu asemenea" (ambele sunt citate din Biblie, nu?)
  • +23 (29 voturi)    
    Evul mediu (Miercuri, 14 august 2013, 11:37)

    akanom [utilizator]

    Nu e nici-o surpriza, Romania acum isi traieste Evul Mediu.

    E ok, in 800 de ani o sa ajungem din urma lumea civilizata.
  • +28 (34 voturi)    
    Ipocrizie (Miercuri, 14 august 2013, 11:41)

    walkintothewoods [utilizator]

    "Majoritatea românilor (62%) consideră că un politician care nu crede în Dumnezeu nu este potrivit pentru a ocupa o funcţie publică."

    In chimb tot astia sunt cei care s-au repezit sa il voteze de 3 ori presedinte pe Ion Iliescu (comunist, liber cugetator).
    • -11 (11 voturi)    
      si stii asta pentru ca?! (Miercuri, 14 august 2013, 12:20)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui walkintothewoods

      nustiu ce treaba are un razboi politic penibil cu acest articol...
      • +4 (6 voturi)    
        De unde pana unde razboi politic??? (Miercuri, 14 august 2013, 15:54)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        E un exemplu care denota gradul de inteligenta al repondentilor, ca si cel de mai sus unde "în rai cred 76%, în iad cred doar 61% dintre participanţii la studiu, iar 54% cred în diavol". Ce nu e clar in asta?
  • +25 (27 voturi)    
    Istorie jenanta despre popi (Miercuri, 14 august 2013, 11:41)

    Frank777 [utilizator]

    In septembrie 1895 s-a inaugurat podul de peste Dunare la Cernavoda.
    Slujba religioasa trebuia sa fie facuta pe malul drept la Dunarii in Dobrogea pentru semnificatia podului de conectare a Dobrogei prin cale ferata.S-a facut insa pe malul stang.
    Dobrogea apartinea de Episcopul Dunarii de Jos, Partenie.
    Partenie a refuzat sa oficieze daca nu i se plateste 1000 lei.
    Ministrul lucrarilor publice Constantin Olanescu l-a amenintat ca slujba se va face pe malul stang de catre Mitropolit.
    -Faceti cum poftiti a zis Partenie.
    Regele Carol fiind informat s-a indignat si a spus : -Daca Parfenie este un astfel de om nu platiti nimic si faceti slujba pe malul stang.
    Asa s-a facut si Mitopolitul a oficiat gratuit.
    Este un expemplu de lacomie desantata a popilor pana la cel mai inalt nivel.
    Banul este ochiul dracului spun tot ei.
  • +18 (28 voturi)    
    QED (Miercuri, 14 august 2013, 11:46)

    belzeb [utilizator]

    Si uite asa se explica de ce suntem o tara aproape bananiera. Studiile arata o corelatie puternica intre gradul de religiozitate al unei natiuni si disfunctionalitatile societatii. Cu cat o societate este mai religioasa cu atat mai putin educati sunt cetatenii, criminalitatea este mai ridicata, educatia sexuala mai precara, discriminarea la ea acasa, etc

    Pentru cine vrea sa aprofundeze subiectul:

    http://www.skeptic.com/reading_room/religious-belief-and-societal-health/

    studiu realizat de Journal of Religion & Society

    http://moses.creighton.edu/JRS/2005/2005-11.pdf
    • -10 (14 voturi)    
      coruptii fura (Miercuri, 14 august 2013, 12:04)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui belzeb

      si tu rezi ca religia este de vina:))))
      bravo belzebut:)))
      • +5 (9 voturi)    
        pai nu e si ea de vina? (Miercuri, 14 august 2013, 12:57)

        slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        cand crezi ca ce ti se intampla e determinat de o divinitate, doar nu o sa iei atitudine si nu o sa judeci tu un umil crestin pe altii? nu?!
        iar ai auzit tu vreodata bor(mare simbol al crestinitatii nationale) sa ia vreodata atitudine in fata furturilor si coruptiei din tara? daca nici aici nu e traba ei, atunci unde?!
      • +9 (15 voturi)    
        Da! (Miercuri, 14 august 2013, 12:58)

        B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Religia poate avea o vina! Cu atat mai mult acea religie unde oamenii sunt incurajati sa astepte mila Domnului (gen ortodoxism). Cum vrei sa se dezvolte o societate, daca oamenii asteapta mila Domnului? Ii vezi cum se roaga pentru bani, masini, case etc dar nu fac nimic pentru a le avea cu adevarat.
        Intr-o societate dezvoltata, oamenii nu trebuie sa astepte ci sa faca ceva pentru a avea (adica sa munceasca si sa atinga telul). Exista religii unde se incurajeaza munca, mergand pe ideea ca daca tie ti-e bine, tuturor le e bine (gen protestantism, majoritara in SUA si chiar Germania).
        Bineinteles ca religia isi pierde din putere, pentru ca oricum e absurda. Daca stai s-o digeri un pic, iti dai seama ca n-are nicio logica...
        Religia este o politica! De fapt a fost o foarte buna politica! A aparut din necesitatea de a educa societati in perioadele in care legile erau ca si inexistente la fel ca si oamenii care sa le aplice. Astfel s-a creeat ideea de o divinitate care te pedepseste in cazul in care gresesti.
        • +4 (6 voturi)    
          de acord cu tine (Miercuri, 14 august 2013, 15:22)

          toleranta [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

          asa este! religia a aparut atunci cand cineva mai destept si-a pus intrebari. si a incercat sa faca reguli de convietuire. de la intentia buna de a face oamenii sa traiasca dupa un "cod al moralitatii" s-a ajuns, in timp, sa se exploateze ignoranta si temerea in fata unei "divinitati" ( existente sau nu, who knows? ). asa au aparut preotii si religiile - instrumente de manipulare. si uite ca ne aflam in sec XXI si lumea tot ignoranta este. ma rog, o parte...si da, e mai usor sa cersesti mila de la divinitate decat sa lupti.
          • 0 (0 voturi)    
            Ia mai citeste (Joi, 15 august 2013, 10:09)

            Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui toleranta

            Aia care au "luptat", au fost atei?
  • +11 (15 voturi)    
    Sondaj (Miercuri, 14 august 2013, 11:50)

    mircealun [utilizator]

    Foarte binevenite sondajele pe teme religioase.
    Sper ca in curand o sa inceapa sa se vada si adevaratul procent de atei din tara in rezultate.
    • +9 (11 voturi)    
      slabe sanse (Miercuri, 14 august 2013, 12:18)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mircealun

      in romania exista un interes al tuturor de a arata ca aceasta tara este mult mai religioase decat este in realitate :(
  • -2 (12 voturi)    
    n-am înțeles ! (Miercuri, 14 august 2013, 11:53)

    pointless man [utilizator]

    ce are horoscopul cu religia ?

    hor(r)o(r)scop !
    • +12 (14 voturi)    
      E tot un spiridus (Miercuri, 14 august 2013, 12:11)

      belzeb [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Legatura este clara: ambele sunt niste fraude, povesti de adormit copii fara nici un fundament stiintific, empiric, etc.
      Este foarte interesant sa vezi in cati spiridusi cred concetatenii nostri.
      Eu as fi pus si mai multe intrebari, legate de homeopatie, spirite, ozn-uri, superstitii, bioenergii si alte vibratii, etc.
      Am fi avut astfel o imagine completa a nivelului de inteligenta national.
    • +11 (13 voturi)    
      E acelasi lucru... (Miercuri, 14 august 2013, 12:17)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Asta e legatura.

      Unii cred in Dumnezeu, altii in influenta astrelor asupra destinului....2 povesti de prost gust pentru masele de needucati.
    • +10 (12 voturi)    
      arata... (Miercuri, 14 august 2013, 12:17)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      cat de superstitiori sunt oamenii si cat de dispusi sa creada in bazaconii
    • +11 (11 voturi)    
      are (Miercuri, 14 august 2013, 12:20)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Ca sa vezi cam ce vraiste e in capul unora, cum 'rup camasa' de pe ei ca sunt crestini, credinciosi si toate cele dar o parte din preocuparile lor sunt aproape 'pagane'.
  • +9 (11 voturi)    
    am iesit.... (Miercuri, 14 august 2013, 12:17)

    liviu_ [utilizator]

    acum cativa ani pe locu 3 (din coada) la nivelul de inteligenta din europa... asta nu face decat sa confirme acel sondaj
  • +15 (21 voturi)    
    Scurta istorie BOR (Miercuri, 14 august 2013, 12:22)

    Alui [utilizator]

    De-a lungul istoriei biserica ortodoxa a trădat poporul roman la fiecare pas, practic n-a ratat NICIO ocazie sa fie împotriva noastră(pana si ungurii ne-au fost aliați uneori):
    - BOR s-a opus folosirii limbii romane(după ce a publicat Coresi cărțile respective in limba româna, ma indoiesc ca a mai fost diacon la o vreo biserica ortodoxa. E foarte probabil ca a fost afurisit si exclus de Mitropolia Ungrovalahiei(Tara Românească) care a interzis explicit așa ceva).
    - BO s-a opus folosirii alfabetului latin.
    - BO s-a opus revolutiei romane de la 1848 prin mitropolitul Neofit II.
    - BO (prin mitropolitul Calinic) s-a opus unirii de la 1859.
    - BO (prin mitropolitii Mangra si Miron Cristea) s-a opus unirii de la 1919.
    - BO a pus bazele miscarii legionare.
    - BO a colaborat cu comunistii, primind la schimb bisericile greco-catolice din Transilvania (comunistii intemnintand doar legionarii din cadrul BOR).
    • -8 (14 voturi)    
      Minciuni (Miercuri, 14 august 2013, 12:51)

      Liljohn [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Minciuni Sfruntate. Cel putin la aia cu unirea din 1919 e bullshit. Ia du-te la Alba Iulia in sala unirii ca ai acolo toate documentele acolo si te documenteaza. Biserica a fost de acord ba chiar l-a si incoronat pe Carol 1 ca rege al tuturor romanilor la ALba Iulia. Ai sa intalnesti oameni care stiu isorie si iti dau cu bullshitul in cap. Auzi de curiozitate: ce natie esti? Ca romani se vede treaba ca slabe sanse.
      • +7 (9 voturi)    
        Internetul asta! (Miercuri, 14 august 2013, 13:21)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Liljohn

        Nu poti mistifica istoria asa usor cu el:
        "During World War I, as Romania joined the war on the Allies' side, Cristea signed on September 1, 1916, a public letter to the parishioners printed at Oradea by the Orthodox Bishophric of Transylvania. The letter called to arms all believers against "Romania the new enemy which sinfully covets to ruin the borders, coming to conquer Transylvania".[5]"
        Vezi articolul despre Miron Cristea de pe Wikipedia in engleza!
        • -6 (6 voturi)    
          Neaparat (Miercuri, 14 august 2013, 14:37)

          Liljohn [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Ala scris de anti-romani ca tine? In cazul asta neaparat da o fuga la Alba Iulia. Poate mai ai scapare...desi nu cred
          • -6 (6 voturi)    
            Patriarhul (Miercuri, 14 august 2013, 14:56)

            Liljohn [utilizator] i-a raspuns lui Liljohn

            Uite ceva frumos. Cu riscul ca anti-romanii nu vor putea dormi la noapte o re-publicam:

            http://roncea.ro/2010/08/20/banca-nationala-a-romaniei-isi-apara-pozitia-fata-de-patriarhul-bisericii-ortodoxe-romane-miron-cristea-si-emisiunea-numismatica-aniversara-in-ciuda-presiunilor-de-grup-animate-de-radu-ioanid-de-la-m/
            • +5 (5 voturi)    
              Inseamna ca romanii isi iubesc calaii (Miercuri, 14 august 2013, 15:23)

              Alui [utilizator] i-a raspuns lui Liljohn

              si tradatorii!
          • +5 (7 voturi)    
            Ca noroc ca e mentionata chestia si in versiune ro (Miercuri, 14 august 2013, 15:21)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui Liljohn

            Si tu nu stii sa citesti romaneste? Toti mai marii ortodocsi din Transilvania au semnat scrisoarea impotriva trupelor romane. N-a fost nici un curajos (sau patriot) sa se opuna sau sa fuga din Transilvania in Romania, in loc sa-si vanda fratii!
            Însă, a semnat ALATURI DE CEILALTI episcopi români ortodocși transilvăneni, conduși de mitropolitul Vasile Mangra de la Sibiu, în 8 septembrie 1916 (la intrarea României în război, împotriva Puterilor Centrale), scrisoarea circulară nr. 2602 prin care au calificat trupele Vechiului Regat care au intrat în Transilvania drept „lupi îmbrăcați în piei de oi și amețiți de făgăduielile lui Iuda”, respectiv „români ucigători de frați”.[2]"
            • -2 (2 voturi)    
              Unde erau ateii? (Joi, 15 august 2013, 12:43)

              Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              Asa o fi, dar asta n-are aproape nici o legatura cu religia, sau cu discutia de aici, chiar daca nu-mi place de "mai marii ortodocsi".
        • 0 (2 voturi)    
          Tot respectul pt. el dacă a declarat asta (Miercuri, 14 august 2013, 19:24)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Trecerea anilor a dovedit intențiile parșive ale Moldo-Vlahilor vizavi de Transilvania și Banat. Poziția corectă atunci a fost lupta de partea Împăratului ardelenilor și bănățenilor - Francisc Iosif - de partea civilizației europene, împotriva cotropitorilor naționaliști. Aceștia din urmă ne-au adus doar epurări etnice, sărăcie, distrugerea infrastructurii construite sub Austro-Ungaria prin neglijență, ș.a.m.d.
        • -2 (2 voturi)    
          Ce credul esti (Joi, 15 august 2013, 12:43)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Tocmai asa se mistifica istoria, cu Internetul si filmele.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai orice se poate verifica (Joi, 15 august 2013, 17:15)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

            Documentele exista!
      • +1 (1 vot)    
        Ha,ha... (Miercuri, 14 august 2013, 19:58)

        Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui Liljohn

        Taci ma competentuleeee....la unirea de la Alba Iulia saracu Carol I era mort de mult timp....Ha,ha,ha...
    • -8 (12 voturi)    
      Si o completare (Miercuri, 14 august 2013, 12:53)

      Liljohn [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Si cu asta esti dovedit de mincionos:
      "Odată înfăptuită Marea Unire din 1918, episcopul Miron Cristea a făcut parte din delegația românilor transilvăneni care a prezentat actul unirii la București. Ca recunoaștere a meritelor sale în procesul unificării, Cristea a fost ales de Marele Colegiu Electoral, la 18/31 decembrie 1919, să ocupe scaunul (rămas vacant) de mitropolit primat al Bisericii din România întregită. Învestitura și înscăunarea au avut loc a doua zi."

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Miron_Cristea

      Te am scutit de un drum la Alba Iulia.
      • +9 (11 voturi)    
        LOL! (Miercuri, 14 august 2013, 13:28)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Liljohn

        N-ai ajuns la asta:
        " Însă, a semnat alături de ceilalți episcopi români ortodocși transilvăneni, conduși de mitropolitul Vasile Mangra de la Sibiu, în 8 septembrie 1916 (la intrarea României în război, împotriva Puterilor Centrale), scrisoarea circulară nr. 2602 prin care au calificat trupele Vechiului Regat care au intrat în Transilvania drept „lupi îmbrăcați în piei de oi și amețiți de făgăduielile lui Iuda”, respectiv „români ucigători de frați”.[2]"
        • -7 (7 voturi)    
          Logic (Miercuri, 14 august 2013, 14:40)

          Liljohn [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Logic ca era impotriva imperiului care a daramat sute de manastiri si biserici ortodoxe pentru ca nu vroiam sa ne supunem papei. Ai Citat si tu ceva bine de cand postezi.
          • +4 (4 voturi)    
            Pai n-a fost ultimul care a colaborat... (Miercuri, 14 august 2013, 15:50)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui Liljohn

            ...cu daramatorii de biserici ortodoxe:

            "Atât Iustin Moisescu, cât și Teoctist Arapașu, succesorii Patriarhului Iustinian, deși făceau parte din tabere ecleziale rivale, au ajuns în fruntea BOR datorită loialității dovedite față de conducerea Partidului Comunist, primul având și o proastă reputație de politruc. Este cunoscută și indiferența Patriarhului Iustin Moisescu față de demolarea bisericilor din Bucuresti, ce începuse la sfârșitul anilor '70, sau față de condamnarea părintelui Calciu-Dumitreasa la zece ani de pușcărie pentru că protestase față de distrugerea acestora. "Patriarhul Iustin Moisescu, fost colaborator al Securității, și santajabil în multe privințe, nu a făcut nimic pentru a împiedica pedepsirea părintelui Calciu și pentru a încerca să salveze de la demolare bisericile din București. Ba dimpotrivă, atunci când un istoric de artă, precum Dinu C. Giurescu, a solicitat sprijinul Patriarhiei pentru salvarea locașurilor de cult, i-a spus ca seamană cu "fugarii de la radio Europa Liberă".

            http://ro.wikipedia.org/wiki/Iustin_Moisescu
    • +1 (3 voturi)    
      scurta istorie gresita (Miercuri, 14 august 2013, 15:43)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      pe vremea luI Coresi nu exista BOR, Romania era un concept inexistent.. e foarte probabil sau esti sigur? sunt de accord ca biserica nu e "usa de biserica" hahaha, dar sa venim totusi cu chestii reale, nu sa acuzam de dragu acuzarii Neofit s-o fi opus revolutiei, dar nu si popa Sapca. mitropolitul Calinic nu s-a opus unirii, nici macar nu era mitropolit in 1859, dar a participat, in nume prorpiu si nu impreuna cu toata BO, la o actiune antiunionista care urmarea separarea tarilor romane in 1865. Explicabil daca ne gandim ca in timpul sau Cuza a secularizat averile bisericesti. Iata ce se spune si despre Miron Cristea in ceea ce privest unirea, te las pe tine sa verifici daca e reall, eu al luat de pe Wikipedia:

      "La sfârșitul primului război mondial, Cristea a participat, ca episcop al Caransebeșului, alături de episcopul unit Iuliu Hossu, la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia din 1 decembrie 1918. În fața Marii Adunări de la Alba Iulia, episcopul Iuliu Hossu s-a îmbrățișat cu episcopul Miron Cristea, spunând următoarea frază memorabilă:

      „Pe cum ne vedeți azi îmbrățișați frățește, așa să rămână îmbrățișați pe veci toți frații români!”

      "Odată înfăptuită Marea Unire din 1918, episcopul Miron Cristea a făcut parte din delegația românilor transilvăneni care a prezentat actul unirii la București. Ca recunoaștere a meritelor sale în procesul unificării, Cristea a fost ales de Marele Colegiu Electoral, la 18/31 decembrie 1919, să ocupe scaunul (rămas vacant) de mitropolit primat al Bisericii din România întregită. Învestitura și înscăunarea au avut loc a doua zi."
      • 0 (2 voturi)    
        Corecteaza BOR cu BO (Miercuri, 14 august 2013, 15:54)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Dar adevarul ramane. Iar Cristea nu s-ia facut niciodata mea culpa pentru semnarea scrisorii tradatoare! A fost un profitor si un las de doi bani!
      • +1 (1 vot)    
        Evanghelia dupa Internet zice (Joi, 15 august 2013, 9:12)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui minos

        "Apoi, în sunetele clopotelor Mitropoliei, IPS Calinic, cu crucea în mână, s-a pus în fruntea răsculaților, îndemnându-i spre Palat, unde se afla locotenentul domnesc, Lascăr Catargiu, venit cu o zi înainte în capitala moldavă pentru a zădărnici complotul separatist."

        MITROPOLITUL MOLDOVEI participa (in nume propriu daca e posibil;) ) in fruntea unei insurectii împotriva unirii infaptuite in urma cu 7 ani. Daca era nemulțumit de secularizare, banuiesc ca era normal sa participe la o insurectie împotriva secularizarii, de ce a trebuit sa CONDUCA o insurectie impotriva unirii?

        http://ro.wikipedia.org/wiki/Calinic_Miclescu

        P.S. Ce e mai reprezentativ? Un simplu popa (popa Sapca) sau ditamai mitropolitul Bucureștiului(Neofit)?
    • 0 (2 voturi)    
      Felicitari.... (Miercuri, 14 august 2013, 19:55)

      Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      ....si iar felicitari....Ai mentionat ce a facut rau biserica..... As dori sa-mi raspunda un inalt prelat....ce a facut bun....religia pentru umanitate...???
      • -2 (2 voturi)    
        Condoleante (Joi, 15 august 2013, 12:45)

        Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Radu56

        Nu putem citi in locul tau, nu putem gandi in locul tau. Putem sa te sfatuim sa o faci tu si sa nu mai crezi tot ce vezi pe youtube.
        • +1 (1 vot)    
          Heloooo... (Joi, 15 august 2013, 14:10)

          Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          Asteptam o argumentatie....
        • +1 (1 vot)    
          Pai gandeste, de aia pune intrebari!!! (Joi, 15 august 2013, 17:14)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

          Cu raspunsul e mai greu...:)
  • +13 (13 voturi)    
    Ciudatenii (Miercuri, 14 august 2013, 12:31)

    belzeb [utilizator]

    Apar niste date pe care le consider contradictorii:

    96,3% cred in dumnezeu
    39% cred in forte supranaturale (restul de 57.3% ce cred? ca dzeu este o forta naturala?)

    91,7% cred ca exista suflet
    65.9% cred in viata de dupa moarte (restul de 25.8% ce cred ca face sufletul ala dupa ce mori? moare si el?)

    Va dati seama ce terci e in capul romanilor?

    Pe de alta parte se vede un trend pozitiv in randul tineretului: daca 99% dintre cei cu varste intre 36 si 50 ani cred in dzeu, doar 91.9% dintre tineri cred. Poate avem vreo sansa ca in 50 de ani sa ne mai civilizam si noi
    • -2 (2 voturi)    
      Daaa (Joi, 15 august 2013, 12:38)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui belzeb

      Tinerii sunt extraordinar de "civilizati"... vad asta in fiecare zi. Filmele, cluburile, internetul... "civilizeaza" en-gros. Poate se face o statistica si cu cate carti serioase au citit in ultimii 5 ani.
  • +11 (11 voturi)    
    Popor sucit (Miercuri, 14 august 2013, 12:40)

    Sani [utilizator]

    Da' cand 88% au votat cu Iliescum care se dclara liber cugetator, cum era?

    Eui cred ca mare parte din poporul roman are aceleasi conceptii care Iliescu si mai tanarul Ponta.
    Se poate rezuma la fraza:

    Una spun (la TV) alta fac in viata de toate zilele!
    • 0 (4 voturi)    
      sau... (Miercuri, 14 august 2013, 14:03)

      Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      "fa cum zice popa, nu cum face popa"
    • +1 (1 vot)    
      Conform holismului (Miercuri, 14 august 2013, 16:09)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      un sistem nu se reduce la suma partilor lui, proprietatile si comportamentul societatii ca ansamblu nu pot fi explicate prin caracteristicile indivizilor ce-o compun. Intr-un sistem exista mereu ceva in plus fata de partile ce-l compun si relatiile dintre ele. Ce?
  • +14 (16 voturi)    
    Intrebari catre BOR (Miercuri, 14 august 2013, 12:55)

    gbroasca [utilizator]

    1. Daca fac sfintirea masinii, daunele se achita mai repede pe casco ?
    2. Sfintirea bucselor e deductibila ?
  • +12 (12 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 14 august 2013, 13:02)

    Gustav666 [utilizator]

    Ar putea BOR sa ne puna la dispozitie chitantele eliberate celor 27% cu motivarea platii "sfintire masina"? Cat costa conform mercurialului bisericesc?
  • +8 (8 voturi)    
    Sondajul releva ignoranta (Miercuri, 14 august 2013, 15:02)

    Tonyo [utilizator]

    ... si indobitocirea unei mari parti a populatiei, demna de a fi trait in evul mediu.
    • +1 (1 vot)    
      Apreciere (Miercuri, 14 august 2013, 18:59)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Tonyo

      Sondajul scoate la lumina aroganta, autosuficienta, dispretul fara margini si chiar ura fata de acest popor, asa cum este el, in esenta conservator - indobitocit, in limbaj progresist - , a celor ce se autointituleaza toleranti, iluminati si deschisi la minte.
      Nota despre Hotnews: Aceasta este a doua oara cand incerc sa postez acest mesaj. Primul nu mi s-a publicat, desi mi-au aparut altele pe care le-am trimis ulterior.
      • +1 (1 vot)    
        :D (Joi, 15 august 2013, 12:09)

        hash [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        "Kleparzii sunt o populatie pasnica. Totusi, unii dintre ei pot deveni violenti.

        In urma unei numaratori, s-a constatat ca:

        7 din 10 kleparzi considera ca Soarele se invarte in jurul Pamantului.

        2 din 10 kleparzi considera ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui, sustinind ca pot si dovedi asta.

        1 din 10 nu au o parere despre acest subiect.

        Concluzie: 2 din 10 kleparzi sunt violenti".
  • +9 (11 voturi)    
    Parerea mea... (Miercuri, 14 august 2013, 15:26)

    dorubarbu [utilizator]

    Eu as invita niste popi sa-mi "sfinteasca" WC-ul, dar numai dupa ce ma cac...si neaparat inainte de a trage apa! Poate ca "sfintirea" cacatului laolalta cu WC-ul m-ar scuti de teama ca as putea avea niscai probleme de colon si m-ar linisti in privinta functionarii viitoare a matuli gros!
    • -2 (2 voturi)    
      Sa nu uiti... (Joi, 15 august 2013, 12:47)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui dorubarbu

      ...sa scoti capul din el inainte.

      P.S. Numarul de plusuri de la o asemenea mizerie arata ca intr-adevar tinerii sunt civilizati si inteligenti...
  • +8 (8 voturi)    
    primitivism (Miercuri, 14 august 2013, 17:07)

    DaniC [utilizator]

    Nu va mai mirati , poporul asta contine un mare procent de inapoiati , sau prosti daca vreti , de asta suntem ultimii in UE si nu intamplator PSD-ul are un 30% garantat la orice alegeri
  • +6 (6 voturi)    
    // (Miercuri, 14 august 2013, 18:31)

    akarki [utilizator]

    oare ce vrea sa ne transmita Dumnezeul prin faptul ca desi suntem cea mai religioasa(ortodoxa) tara, impreuna cu grecii, sarbii si bulgarii in europa, totusi suntem pe ultimul loc in toate? Nu cumva ne spune ca sa terminam cu pupaturile de moaste si datul spagii ( acatiste) pentru sfintiri - favoruri speciale si sa ne apucam de treaba? iar cu banii dati popilor mai bine sa imbunatatim invatamantul sa nu fie si copii nostri la fel cu noi...
  • +5 (5 voturi)    
    O dovada de tampenie colectiva (Miercuri, 14 august 2013, 22:10)

    Lupulsas [utilizator]

    Cine crede, ca "sfintzirea" mashinii e acceptabila, e cel putzin tampit. Cat despre credintza, ce sa mai vorbim!
    • 0 (0 voturi)    
      Care e diferenta? (Joi, 15 august 2013, 16:33)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Lupulsas

      Dar sfintirea casei?
    • 0 (0 voturi)    
      Evaluare (Joi, 15 august 2013, 16:39)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Lupulsas

      Vai, va multumim, inteligenta eminenta, ca din prea-plinul intelepciunii luminatiei voastre si de la inaltimea viziunii exhaustive ne-ati dat verdictul pentru 50% din acest neam.
  • +1 (1 vot)    
    Evul Mediu Modern (Joi, 15 august 2013, 4:53)

    Wanheda [utilizator]

    Te mai miri ca Romania a fost tot timpul intre doua lumi.
  • +3 (3 voturi)    
    Biserica ar trebui sa se adapteze la zilele noastre (Joi, 15 august 2013, 11:47)

    hash [utilizator]

    Ar trebui sa se desfiinteze facultatile de teologie, locul lor sa fie loat de facultati de medicina - psihologie si psihiatrie. Bisericile ar trebui sa-si cedeze patrimoniul la stat si localul lor sa fie folosit pentru ceva util - scoli, spitale. Iar populatia ar trebui educata in spiritul vremurilor noi.

    Incet-incet, cu educatie timpurie, procentul credinciosilor va scadea.

    Din pacate, dupa cum arata rezultatele bacalaureatului si rezultatele la urne, conducatorii politici nu doresc cresterea gradului de cultura in randul tinerilor.

    O sa avem generatii viitoare de bisericosi. Mi-a cazut fata cand o studenta, inainte de a deschine subiectele, si-a tras niste cruci pana la pamant.
    • 0 (0 voturi)    
      Double think (Joi, 15 august 2013, 19:22)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui hash

      Sa se adapteze, adica sa dispara, rezulta din comentariu. Si daca nu, daca indrazneste cineva sa afiseze vreun semn de credinta, va fi vesnic subiectul dispretului tau.
  • -2 (2 voturi)    
    Unde dai si unde crapa.... (Joi, 15 august 2013, 13:01)

    Skipper1 [utilizator]

    Faptul ca cei mai saraci si mai putin educati sunt mai religiosi are o explicatie, dar asta nu inseamna ca toti oamenii religiosi sunt saraci si needucati.

    Nici nu inseamna neaparat ca religia celor saraci si needucati e buna si adevarata.

    Nici nu inseamna ca cei care nu sunt religiosi sunt educati, inteligenti etc.

    Inca o dovada ca fiecare intelege ce vrea si are impresia ca are si "dovezi" stiintifice pentru asta.

    Una sunt datele si alta e INTERPRETAREA datelor.

    Mai conteaza si cum s-au pus intrebarile si daca ele au fost intelese.
  • +1 (1 vot)    
    La misto, pentru dumneavoastra (Joi, 15 august 2013, 14:52)

    botezatu [utilizator]

    In timp ce multimea downloada manele, scria acatiste si citea cancan, 4% din respondenti au tradus articolele urmatoare pentru dumneavoastra. Succes la citit.

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Univers
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Pământ
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Om
  • -3 (3 voturi)    
    Eu nu pot sa inteleg (Joi, 15 august 2013, 19:38)

    Setalcott [utilizator]

    In fiecare an la Boboteaza preotii sfintesc casele si animalele din batatura. In saptamana mare se sfinteste mirul. La rusalii se sfintesc holdele. La fiecare botez preotul sfinteste apa in care e botezat copilul. La fiecare liturghie preotul sfinteste painea si vinul si le transforma in trupul si sangele lui Hristos. Despre toate astea auzim in treacat si nimeni nu baga de seama. Dar daca se sfinteste o masina, toti ateii, secularistii si "ortodocsii" din an in pasti se crucesc cat casa si se mira ca la minunea de pe lume. Sa va spun eu la ce sa va mirati: sa va mirati cand auziti un crestin zicand "Hristos a inviat" si altul raspunzand "adevarat c-a-nviat". Sa va mai mirati cand se roaga "Cred ca ce iau este cu adevarat trupul Tau si insusi scump sangele Tau". Astea sunt minunile de pe lume, nu ca s-a sfintit o masina.
    • -1 (1 vot)    
      Iar la Florii (Vineri, 16 august 2013, 13:53)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      se sfintesc ramurile.
  • -1 (1 vot)    
    ateism ? (Sâmbătă, 17 august 2013, 0:29)

    silviudima [utilizator]

    Pe bancnotele americane, adica ale celui mai puternic stat din lume scrie "In God We Trust". Intr-un studiu de pe la inceputul secolului trecut la Academia de Stiinta din Paris s-a relevat faptul ca savantii, in mare parte dupa o anumita varsta, observand armonia universului, ajungeau sa creada in Divin. Nu vad ce legatura are promovarea desantata a ateismului cu starea materiala a unei societati si nici faptele unor preoti cu credinta individuala a fiecaruia. In fond, democratia de tip occidental permite libertatea religioasa de orice tip ar fi ea. Sau nu ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi