Primul tronson de autostrada din Moldova incepe sa prinda contur: Umbrarescu si Casuneanu se bat pentru centura ocolitoare a Bacaului

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 13 august 2013, 17:48 Actualitate | Esenţial

Harta centurii Bacau (2013)
Foto: CNADNR
Primul tronson de autostrada din Moldova urmeaza sa prinda contur odata cu realizarea Centurii Ocolitoare a municipiului Bacau, licitatie pentru care au fost deschise ofertele in urma cu cateva zile la sediul Companiei Nationale de Autostrazi Drumuri Nationale. In total, au fost depuse 10 oferte pentru contractul estimat la peste 134 de milioane de euro pentru realizarea a 30,7 km din centura Bacaului (aprox. 4,4 mil. euro/km). Potrivit presei locale, batalia pentru acest contract se va da intre companiile oamenilor de afaceri Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu, companii ce au avut cele mai bune oferte. Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul viitoarei Autostrazi Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri. Termen de implementare a contractului: 48 de luni de la semnarea contractului.

(14 Aug 2013) PDF, 832KB
Potrivit publicatiei locale Ziarul de Bacau, "la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA s-au deschis joi ofertele depuse pentru licitatia in urma careia se va desemna constructorul soselei de centura a municipiului Bacau. In cursa au intrat 10 de ofertanti, iar marea batalie s-a dat intre regii asfaltului, Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu. De altfel, dupa deschiderea plicurilor, cei doi s-au clasat pe primele doua pozitii, ofertele lor fiind cele mai mici ca pret. Pe prima pozitie s-a situat un consortiu de firme, SC SA&PE Construct SRL avand ca sustinere firma UMB Spedition, a lui Umbrarescu".

"Pe a doua pozitie s-a clasat consortiul ce l-a avut ca lider pe Casuneanu, cu firma PA& CO International. In perioada imediat urmatoare va urma analiza ofertelor depuse si apoi perioada de contestatii care se vor putea depune in 10 zile", mai scrie publicatia citata.

Potrivit procesului verbal de deschidere a ofertelor, SC SA&PE Construct SRL a avut cea mai mica oferta de 304 milioane de lei, urmata de Pa&Co cu o oferta de 353 de miloane de lei.
Ofertele pentru centura Bacau
Foto: SEAP


Potrivit informatiilor din cadrul licitatiei publicate de CNADNR si pe portalul electronic de achizitii publice, valoarea maxima estimata a contractului este de 591.224.807,10 RON fara TVA, iar finantarea se face prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si de la bugetul de stat. Termenul de implementare a contractului este de 48 de luni de la semnarea contractului si include si perioada de proiectare si garantie ulterioara.

Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord).

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:
  • Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;
  • Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;
  • Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.
Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fii realizate doar terasamentele.

Potrivit informatiilor publicate de Departamentul Marilor proiecte de Infrastructura condus de Dan Sova, "intre km 2 + 413 si km 18 + 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi MOLDOVA. Curbele in plan (curbe la stanga) de la km 2 + 000 si km 19 + 000 care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord fiind bretele de acces. In aceasta etapa cele doua noduri nu se realizeaza doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii MOLDOVA".

"In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km", se mai arata in documentul citat.

A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA), iar pana atunci, odata terasamentul facut in prima etapa de executie, va ramane innerbata. 

Harta mare si detaliata cu traseul Centurii Ocolitoare a municipiului Bacau poate fi descarcata de aici.

Potrivit informatiilor obtinute de la CNADNR de catre utilizatorii romani ai forumului SkyScraperCity, cel mai probabil autostrada Moldova va avea indicativul A7 si va fi pe traseul Ploiesti-Buzau-Focsani-Suceava-Siret.


Citeste mai multe despre   











16997 vizualizari
  • +19 (25 voturi)    
    Traiasca ! (Marţi, 13 august 2013, 18:11)

    NicolaeA [utilizator]

    Traiasca noua autostrada romaneasca: Bacau intrare - Bacau iesire !
    De fapt, cea mai lunga autostrada romaneasca exista deja: centura ocolitoare a Romaniei - incepe in Ungaria, trece prin Serbia si Bulgaria si ajunge in Turcia ! Si va doresc sa luati chiar locul I !
    • +5 (5 voturi)    
      Proiect din 2012 ??? (Miercuri, 14 august 2013, 8:34)

      serbanb [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

      Observati pe desen ca au tinut la naftalina desenul asta timp de 1 an si 3 luni. Vad ca e facut din Aprilie 2012... Pai ce-au facut astia de cand i-au dat jos pe Ungureanu si pe Boc ? ? ?
  • +6 (10 voturi)    
    Aia nu o sa fie autostrada (Marţi, 13 august 2013, 18:36)

    Archaeocyathus [utilizator]

    ci o simpla centura, ocoleste un oras, o sa aiba si semafoare montate; tarile dezvoltate au drumurile de viteza de de acumulare din zonele rezidentiale tot asa construite, cu doua benzi pe sens, median, etc.
    O autostrada leaga orase importante si conduci fara oprire chiar mii de km uneori.
    • -3 (15 voturi)    
      ba o sa fie (Marţi, 13 august 2013, 19:13)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Archaeocyathus

      In primul rand, ala e un tronson de autostrada - scrie si in titlul articolului.
      Acel tronson are doua noduri care vor face legatura cu DN-urile si vor asigura si intrarea in oras.
      Temporar va fi utilizat ca centura a Bacaului pana se construiesc si celelalte tronsoane. Ca beneficii: timpi mai mici de tranzit, siguranta crescuta.

      Iar in ce priveste "miile de km in care conduci fara oprire" sunt basme. Sau esti un inconstient.
      • +7 (13 voturi)    
        Mai iesi si tu in lume (Marţi, 13 august 2013, 19:34)

        Archaeocyathus [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        O centura e o centura. Am explicat motivele dar tu daca veI 4 benzi e automat autostrada pt tine.
        In North America conduci mii de km fara oprire. Am traversat de la N la S continentul, in afara de granita cu Canada nici un stop, panimayu?
        • +2 (8 voturi)    
          bv tie (Marţi, 13 august 2013, 20:19)

          ak47 [utilizator] i-a raspuns lui Archaeocyathus

          esti tare
        • +1 (3 voturi)    
          bati campii (Miercuri, 14 august 2013, 11:12)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Archaeocyathus

          Iti selectez eu partile relevante din articol daca nu poti citi atat de mult in limba romana:
          "In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) "

          "A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA)"

          Asta e centura ocolitoare, nu e ring-road. Nu o sa aiba semafoare. O parte din lucrare face parte din viitoarea A7:
          "Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;"

          Am fost suficient de clar?
  • +3 (5 voturi)    
    Bacau (Marţi, 13 august 2013, 18:43)

    ToroBlu [utilizator]

    Tot timpul venind dinspre Bucuresti spre Piatra Neamt pierdeam 50 de minute doar prin Bacau...uneori chiar 1 ora...
    • +4 (6 voturi)    
      Depinde la ce ora treceai :) (Marţi, 13 august 2013, 21:19)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui ToroBlu

      Dar da....in Bacau este nevoie mare de centura ocolitoare
    • +1 (1 vot)    
      nu pierzi nimic (Miercuri, 14 august 2013, 9:49)

      ciufy [utilizator] i-a raspuns lui ToroBlu

      daca o iei prin hemeius... si iesi la margineni si mergi constant cu 60-80 km/h
  • +1 (7 voturi)    
    uau, ce-i falfaie ochii melcului... (Marţi, 13 august 2013, 18:57)

    minimi [utilizator]

    30 km in 4 ani. PATRU ANI!!!! astia are trebui sa primeasca termene de 6 luni / 100km, nu de-astea la misto. Pai in 4 ani trebuie sa dea 3-4 randuri de spagi, dupa cum se schimba primari, ministri etc. si fiecare mai taie 2 km de panglica... jenant... in ritmul asta, autostrada bacau-bucuresti se face in 36 de ani. penibil.
    • +3 (7 voturi)    
      usurel (Marţi, 13 august 2013, 19:09)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui minimi

      Ca faci apoplexie.
      4 ani include si perioada de proiectare si garantia de buna executie (minim 2 ani). Asadar timpul efectiv de lucru va fi probabil de 12-18 luni.
      • 0 (0 voturi)    
        ma scuzi... (Miercuri, 14 august 2013, 15:26)

        minimi [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        30 de km in doi ani este mult mai bine. si daca tinem cont ca autostrada Bucuresti-Bacau are deja segmentul centura Bucuresti - Ploiesti, o sa dureze doar 16 ani pentru bucata Ploiesti - Bacau. M-am enervat degeaba!

        ps: da, stiu ca teoretic se construieste in paralel, pe tronsoane, practic avem doar crampeie si vorbe: "Finalizarea lucrarilor la coridorul rutier Iasi-Bucuresti, cu tot cu soseaua de centura, ar trebui sa aiba loc in 2013"

        http://www.ziaruldeiasi.ro/national-extern/autostrada-iasi-bucuresti~ni4r4l
        • 0 (0 voturi)    
          well... (Miercuri, 14 august 2013, 16:20)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui minimi

          Totusi ar fi cam 30 km in 18 luni. Ceea ce e in media europeana.

          Un mic exemplu: http://www.aqa.63336.com/brilliant_answers/2009/06/how_much_does_it_cost_to_build_a_mile_of_motorway_in_the_uk.htm

          Tine cont ca in timpul asta intra si descarcarile arheologice, desproprietariri, etc.
          Daca am avea bani (si guvern) care sa sustina 10 astfel de tronsoane in paralel, am avea 300 km in 2 ani. Dar n-avem...
  • +3 (5 voturi)    
    SC Spa&Ga Comision International SRL (Marţi, 13 august 2013, 20:00)

    lucs [utilizator]

    Eu va intreb pe cei din domeniu: superfirmele astea(nu doar cele amintite in articol) au castigat vreun contract in Suedia, Norvegia, Olanda, Germania(sau in afara Europei)? Nu credeti ca este cam scump si, in acelasi timp, executat prost km-ul de autostrada/drum european pe la noi? Astora le cere CNADR-ul portofoliu doar cu portiuni de 10-50km executati ca vai de lume?
    • +2 (2 voturi)    
      umbrarescu rules (Miercuri, 14 august 2013, 9:55)

      ciufy [utilizator] i-a raspuns lui lucs

      uitate-te la E85 finalizat in 1999... se merge brici pe el de 14-15 ani... putine valurili de la urziceni la bucuresti, in rest brici... drum facut de umbrarescu, la fel ca si cel de la tisita la iasi, prin tecuci/barlad....
      mai conteaza ca a costat de 3 ori atunci in 99? daca pierdeau timpul cu licitatii, contestatiii, abureli era mai important?... tu nu intelegi ca mai bine le fac cu cat le fac, numai sa le faca odata? daca facea din prima bechetul 300km de autostrada cu 20 milioane nu era mai bine? tu crezi ca daca economisesti pe o parte, astia nu fura pe alta parte? Bugetul de stat e unul... economisim la transporturi, oprim investitiile? Nu-i nimic, fura prin alte metode, prin alte proiecte din alte ministere... Veniturile bugetare trebuie cheltuite, nu copnteaza cum...
      • 0 (0 voturi)    
        E85 (Miercuri, 14 august 2013, 14:01)

        botezatu1 [utilizator] i-a raspuns lui ciufy

        E85 este primul drum modernizat din tara contractat de Basescu cand era Ministru.
  • +3 (5 voturi)    
    umbrarescu si casuneanu? (Marţi, 13 august 2013, 21:14)

    thebblack [utilizator]

    30 de km... lasati-ma sa ghicesc... 2025 si bani de 2 ori cat bechtel?
    • +3 (5 voturi)    
      Esti optimist (Marţi, 13 august 2013, 22:04)

      un.Dac [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Nu mai prind 2025 nici Casuneanu nici celalalt.
  • -2 (2 voturi)    
    autostrada to bacau (Miercuri, 14 august 2013, 4:37)

    buninica [utilizator]

    da chiar poti conduce mii km in America dar daca esti inchis la minte nu o sa poti!
  • 0 (2 voturi)    
    :))))) (Miercuri, 14 august 2013, 12:10)

    wodan [utilizator]

    Ce ma scap pe mine de atata ras :)))
    Uite o gluma buna de dimineata... autostrada moldova... acum inteleg cum se pot trezi usl-istii in fiecare dimineata si promit ce au visat noaptea. De asta nu le mai stergi ranjetu ala de pe mecla lui ctrl v, ilici si toata gasca de nenorociti


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri